PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zıplayınca olan oldu..



bfcelik
11 Mayıs 2010, 13:40
Mondial RS150 model motorum var elimde yıllar önce kaza yaptığımdan dolayı kenara bırakmıştım... şimdi çıkardım biraz uğraştık
temizlik falan filan derken rıııırrrrr çalıştı, iki - üç gün güzel güzel bindim hiçbir sorun olmadı. ....
Dün akşam üstü söğle bir akşam gezisi yaptım geldim. kapıda arkadaşlar var, ya nasıl güzelmi korkmuyormusun gibisine konuşurken yok ya çok güzel bir duygu özlemişim dedim, konforunu göstermek için bir iki üsünde söğle yaylandım ( oturarak zıpladım desem :cherry: ) çalışan motor birden durdu.. ve dün geceden bu sabaha bir dahada çalışmadı


Sizce sorun büyükmü yada ne olmuş olabilir...
Basit bir şeyse kendim yapmak isterim yoksa hafta sonu tamirciye götürücem...

Teşekkürler.

ortadadogulu
11 Mayıs 2010, 13:53
bujidendir. ya da benzin bitmiştir. :)

timoti
11 Mayıs 2010, 13:53
kırmışsın motorun belini. duvarlarda "bel fıtığı" deyip altına bir numara yazıyorlar görmüşsündür sen de işte o numarayı arayınca geçer bence :)

şaka bir tarafa sorunu biraz daha ayrıntılı anlatabilirsen yardım edecek arkadaşlar olur mesela marş motoru çalışıyor da ateşleme mi yapmıyor yoksa hiç mi elektrik yok motorda bunun gibi geçmiş olsun.

serdaruma
11 Mayıs 2010, 13:53
Borularını kontrol et. Karbüratör boruları yerinden çıkmış olabilir. Zıplamayla başka birşey gelmiyor aklıma:S Elektrik kablolarını kontrol et. O kadar bakmışken birde elektrik geliyormu diye kontrol et.

bfcelik
11 Mayıs 2010, 13:59
kırmışsın motorun belini. duvarlarda "bel fıtığı" deyip altına bir numara yazıyorlar görmüşsündür sen de işte o numarayı arayınca geçer bence :)

şaka bir tarafa sorunu biraz daha ayrıntılı anlatabilirsen yardım edecek arkadaşlar olur mesela marş motoru çalışıyor da ateşleme mi yapmıyor yoksa hiç mi elektrik yok motorda bunun gibi geçmiş olsun.



hahahaha çok güzel bir cevaptı... teşekkürler...

Dediğim gibi tesisitta bir skıntı yok sadece moto çalısır durumdayken masumca bir duyguyla ,,, arkadaşlar nekorkusu düzgüncene kullan soun olmaz bak yaylanma olayıda güzel deyipte bir iki zıplayınca motor tekledi ve durdu...

sonra tabiri caizse herşey karanlık

speedygogo
11 Mayıs 2010, 14:17
akü kablosu falan yerinden çıkmış olmasın? ayaktan marş varsa bi de onu dene. buji kablosuna bak. aklıma gelenler bunlar.

kanucan
11 Mayıs 2010, 14:45
Al gırdın gırdın. :)

Slayerrr
11 Mayıs 2010, 14:45
Çalıştırmayı denediğinde ne oluyor onu yazarsan yardımcı olan biri çıkar. Marş verince marş motoru çalışıyo ama motor mu çalışmıyor, hiç mi elektrik yok?

Şeyh Şamil
11 Mayıs 2010, 14:49
kırmışsın motorun belini. duvarlarda "bel fıtığı" deyip altına bir numara yazıyorlar görmüşsündür sen de işte o numarayı arayınca geçer bence :)



Aşye Hatun Önal diye manken şarkıcı vardı. Bir an için o aklıma geldi..

Şarkısının sözleri !.. yanılmıyorsam şöyleydi..

::xblink:: '' Zıplamandan belli çok canım acıdı kıracaksın belimi..''::xblink::

Geçmiş olsun!.. inşallah motorun tamir olmuştur ..

bfcelik
11 Mayıs 2010, 18:14
yarım saat falan başında cami imamı gibi durdum baktım baktım. baktıım....

bujisini çıkardım. buji başında benzin vardı..
Bu arada motoru ayak pedelı ile çalıştırmaya çalısıyorum...

Hiç tepki yok...
Hani bir hırlama falan hiç bişi yok..
ana daha düne kadar bir tek basma ile alıyordu...

ne olduysa zıpladıktan sonra oldu... :pr:

mertyagci
11 Mayıs 2010, 18:29
Motorun üstüne Lütfen Zıplamayın yazsınlar bence bu olaydan sonra:)

huska
11 Mayıs 2010, 18:52
arkadasım kullandıgın motorun markası rs 150 degıl 151 rs nerden uyduruyorsun öyle bi model falan yok:P:Pgelelim sorununa ilk önce benzin deponu benzin hortumunu temizliyorsun sonra karbüratörü söküyorsun bakıyosun yırtık patlak çatlak bişey varmı onuda dağıtıp temizleyip topluyorsun,eski bujiyi hiç bakmadan atıyorsun yenisini takıyorsun,aküyü sök.kutupbaşlarını temizle elektriği ölç ne kadar veriyor buraya bildir.daha sonra kapağı açıyosun ön varyötör arkayı açıyosun bagaları kontrol ediyosun iyiyse yağlayıp kapatıyosun sonra kapağın içini havayla temizliyosun.topladıktan sonra güzel bi hava ayarı yapıyorsun rölantiyi 1000rpm 2000rpm aralığında tutuyorsun sonrada güzelcene yıkıyorsun en sonrada marşa basıp gazlıyorsun hadi kolay gelsin:rendeer:

salih425
11 Mayıs 2010, 18:54
gitti motor kırdın :mrgreen:

Su Silahı
11 Mayıs 2010, 19:00
Akü kutup başlarına bak.

poyraz010
11 Mayıs 2010, 20:56
Al gırdın gırdın. :)

Bunu yazmayı planlıyordum yaa =D=D gırdın gırdııınn =D:bounce:

okanco
11 Mayıs 2010, 21:02
Demek ki ne oluyor. Motosiklet üstünde zıplanmayacakmış xD

RunemagicK
12 Mayıs 2010, 01:10
motor esnediği zaman bazı kablolar yerinden çıkabiliyor.
misal ateşleme bobinine bağlı fişlere bak, yerinde duruyo gözükebilir ama elle kontrol et, gevşekmi, hemen çıkıyomu diye. benim başıma geldi, ayağa kalkıyorum çalışıyor, oturuyorum stop ediyor:)
birde çalışan motoru stop ettirmez ama benim motorda bir ucu varyatörün oraya, bir ucuda gövdede bir yere bağlı bir kablo var. o yerinden çıktığında el marşı çalışmıyor. ucu açık bir kablo görürsen bilki o dur.

takendy
12 Mayıs 2010, 01:14
arkadasım kullandıgın motorun markası rs 150 degıl 151 rs nerden uyduruyorsun öyle bi model falan yok:P:Pgelelim sorununa ilk önce benzin deponu benzin hortumunu temizliyorsun sonra karbüratörü söküyorsun bakıyosun yırtık patlak çatlak bişey varmı onuda dağıtıp temizleyip topluyorsun,eski bujiyi hiç bakmadan atıyorsun yenisini takıyorsun,aküyü sök.kutupbaşlarını temizle elektriği ölç ne kadar veriyor buraya bildir.daha sonra kapağı açıyosun ön varyötör arkayı açıyosun bagaları kontrol ediyosun iyiyse yağlayıp kapatıyosun sonra kapağın içini havayla temizliyosun.topladıktan sonra güzel bi hava ayarı yapıyorsun rölantiyi 1000rpm 2000rpm aralığında tutuyorsun sonrada güzelcene yıkıyorsun en sonrada marşa basıp gazlıyorsun hadi kolay gelsin:rendeer:


adam sadece üzerinde zıplamış motoru ayağında sektirmemiş ki :)

wert_35
12 Mayıs 2010, 01:34
Bence sigortaya bi bakmalısın:cat:

SPEC0PS
12 Mayıs 2010, 01:44
Buna benzer bişey yaşadım, tÜmsek ve kasislerden geÇince geçiş esnasında ve geçişten sonraki yaylanma zamanında motor tekliyip gaz kesıyordu yaylanma bitince normal hale dönüyordu.

Sebebi serviste belli oldu buji kablosunun normalde yalıtımı var ama içindeki bakır teller nasıl olmuşsa yalıtım mazemesinin bazı taraflarından dışarı cıkmış ve şase yapıyormuş yaylanınca her şase yaptıgında ateşlemeyi kesiyordu motor, belki sana yardımı olur anlatıklarımın :)

He bu arada bu problemı Kewaay Arn150 de yaşamıstım onuda belirtimde yanlış anlama olmasın :)

mstf_gnc
12 Mayıs 2010, 02:14
:D çok ilginç ama sorun çok basit ...
Kırmızı Düğmeyi kontrol et ve kablolarını marş basar bujiye elektriği vermez

kırmızı düğüme nedir dersen: sağ gidonda bulunan motoru stop etme düğmesi ya oksitlenmiştir yada zaman aşımına uğrayıp bozulmuştur

istila
12 Mayıs 2010, 10:15
:D çok ilginç ama sorun çok basit ...
Kırmızı Düğmeyi kontrol et ve kablolarını marş basar bujiye elektriği vermez

kırmızı düğüme nedir dersen: sağ gidonda bulunan motoru stop etme düğmesi ya oksitlenmiştir yada zaman aşımına uğrayıp bozulmuştur

ama moto calısırken stop etmıs.....



sormadan edemicem kaç kiloydun :)

dynner
12 Mayıs 2010, 11:27
Kesinlikle karburator ile alakalı

Pc_Trojan
12 Mayıs 2010, 16:06
muhtemelen acil stop düğmesidir sorunun,çin motorlarında düğme arızalarına çok sık rastlanır,öncelikle kırmızı düğmeye bak,aç kapa yaparak çalıştırmaya çalış o zaman anlaşılır.sorun orada değilse buji kablosunu kontrol et,bide bizim motorlarda koltuğun sağ alt yanında olan bi parça var, artı ve eksi renkli kablolu,ufak bi parça onu kontrol et kabloları çıkmışsa stop eder.karbüratörden falan olacağını sanmıyorum,dediklerimi kontrol ettiğinde muhtemelen sorunun çözülecektir
bi daha da arkadaşlarını zıplattır motorun üstünde,masrafı bölüşürsünüz :wiinkk:

mertyagci
12 Mayıs 2010, 16:50
arkadasım kullandıgın motorun markası rs 150 degıl 151 rs nerden uyduruyorsun öyle bi model falan yok:P:Pgelelim sorununa ilk önce benzin deponu benzin hortumunu temizliyorsun sonra karbüratörü söküyorsun bakıyosun yırtık patlak çatlak bişey varmı onuda dağıtıp temizleyip topluyorsun,eski bujiyi hiç bakmadan atıyorsun yenisini takıyorsun,aküyü sök.kutupbaşlarını temizle elektriği ölç ne kadar veriyor buraya bildir.daha sonra kapağı açıyosun ön varyötör arkayı açıyosun bagaları kontrol ediyosun iyiyse yağlayıp kapatıyosun sonra kapağın içini havayla temizliyosun.topladıktan sonra güzel bi hava ayarı yapıyorsun rölantiyi 1000rpm 2000rpm aralığında tutuyorsun sonrada güzelcene yıkıyorsun en sonrada marşa basıp gazlıyorsun hadi kolay gelsin:rendeer:

Komple motoru değiştirsin daha iyi.