PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 12 saatlik bakım ve tek SORUN!çıldırıcam artık



yakamoz043
10 Mayıs 2010, 22:52
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:

mach1
11 Mayıs 2010, 00:22
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:

Yeni karburatörde hava ayarı yapılır sadece meme ayarı ellenmez yoksa hava ayarından sorun yok hava ayarı bozuktur:cat:

satoyama
11 Mayıs 2010, 00:41
125cc bir motor kaç bin RPM e çıkacak en fazla!? :cyclopsan 9500 diyorsun şakamı bu :)

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 01:09
Yeni karburatörde hava ayarı yapılır sadece meme ayarı ellenmez yoksa hava ayarından sorun yok hava ayarı bozuktur:cat:[

hava ayarını yaptım sorun halen devam edıyorum delırıcem yha artık bunca parcayı degıstır sen sonunda ne olsun,bence ondan degıl gıbıme gelıyo ama baska bakıcak bısıyımde kalmadı:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:05 ----------

[QUOTE=satoyama;2054536]125cc bir motor kaç bin RPM e çıkacak en fazla!? :cyclopsan 9500 diyorsun şakamı bu :)

hocam son devır 12 rpm ben su ana kadar 11500 rpm gordum duz yolda motorun saglık durumu cok ıyıdı ozamanlar ama yenı sıraları ıdı,sımdıde yenı sayılır 2 ay oldu rektefıye edılelı ve dunkı bakımınıda yapınca hıc bır mekanık sorunu kalmadı ama bu sorun kafama takıldı aksamadan berı,9500 devır de kalıyor gıdıcek motor hıssedebılıyorum onu ama sankı bısı var gıtmesıne ızın vermeyen bu ne onu bılmıyorum ıste!!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:07 ----------

patır patır patır ne bu yhaaa :silent:

KUVVETMİRA
11 Mayıs 2010, 01:12
"benzin yetişmiyor" vak'ası olduğunu düşünüyorum. yüksek devire çıkınca patırdama tekleme benzin yetmeme belirtisi.

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 01:15
hocam aklıma geldı aslında dune kadar fıltre yoktu karburator ve benzın deposu arasında.malum benzınklerde ısın hılesıne kacıyor artık bende hazır elım degsmıken dedım araya bır fıltre attım.ama dedıgım gıbı aklıma geldı bugun onada baktım benzın karburatore gıdıyo ama ne kadar gıtmesı lazım o kadarını bılemıyorum da cıkarsammı kı acaba?

KUVVETMİRA
11 Mayıs 2010, 01:22
benim filtre deponun içinde kalıyor mesela, dışardan görünmüyor, söküpde didik didik inceleyince farketmiştim, sendekide öyle olmasın? bi söküp dene derim, en azından filtrede bi ibibiklik olup olmadığını anlarsın!

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 01:24
yarın sabah ılk ısım o olucak zaten fıltreye bakıcam ama benzın muslugunu da degıstırdım bugun o da yenı yanı uzerınde de fıltre vardı ama soklucem yıne bakıcam bakalım

KUVVETMİRA
11 Mayıs 2010, 01:30
yarın çok geç olabilir :P

kolay gelsin hocam :rendeer:

Gnusher
11 Mayıs 2010, 01:31
O motordan ehliyet sınavında kullanmıştım. Titreşimden ellerim kaşınmıştı. 9500 devir gayet yeterli. 125cclik makine 10000 deviri aşabilir tabi-->cbr125 se(hala kalbimde yeri var)

enes_007
11 Mayıs 2010, 01:36
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:

kardeşim bendede aynısı var değiştirmediğim parça kalmadı 9 bn devrde kesiliyor.ama en son karbüratör dsediler oda olmazsa zaten ümidi kescem

teknikhoca
11 Mayıs 2010, 08:03
Günaydın...
Bu motorlar ile bahsi geçen devirleri görmek oldukça sıkıntılı. Zira 7500-8000'den sonra bu motorlar artık güç üretemezler (tbkz. teknik veriler) Ama daha önce çıkıyordu şimdi niye böyle derseniz....
1- motorunuzun supap yuvaları temizlenip, supap yuva oturma yüzeyleri alıştırma macunu ile işlem gördü mü?
2- egsantrik mili yüzey aşınması kontrol edildi mi? özellikle mikrometre ile yapılan kontrollerde orjinal olan ile 0.05mm fark varsa, bu güç kaybına neden olacaktır.
3- motor şu anda arka tekeri boşta iken 9500 devrin üzerine çıkabiliyor mu? Eğer bu şekilde de çıkamıyorsa, yukarıda verdiğim sorunlardandır. Değilse, ateşmele, besleme sorunları ve egsoz tıkanıklığı kontrol edilmelidir.

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 10:15
yarın çok geç olabilir :P

kolay gelsin hocam :rendeer:

valla hocam bana kalsa sinirden başında oturup dusunucektım sabaha kadar ama belim koptu dun ugrasırken tek basına zorda oluyo halıylen:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:04 ----------


O motordan ehliyet sınavında kullanmıştım. Titreşimden ellerim kaşınmıştı. 9500 devir gayet yeterli. 125cclik makine 10000 deviri aşabilir tabi-->cbr125 se(hala kalbimde yeri var)

hocam cbr 125 olması onemlı degıl,dedıgım gıbı ben motorumu ılk aldıgımda yanı2007 de rodajını cok guzel yapmıstım orjınal halıylen 11 devirlere cıkyıodum zaten 12rpm var km ve devir saatı patlattım bu motorda.yanı bu olan olay sonradan oldugu ıcın bana durum bıraz abes gelıyo..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------


Günaydın...
Bu motorlar ile bahsi geçen devirleri görmek oldukça sıkıntılı. Zira 7500-8000'den sonra bu motorlar artık güç üretemezler (tbkz. teknik veriler) Ama daha önce çıkıyordu şimdi niye böyle derseniz....
1- motorunuzun supap yuvaları temizlenip, supap yuva oturma yüzeyleri alıştırma macunu ile işlem gördü mü?
2- egsantrik mili yüzey aşınması kontrol edildi mi? özellikle mikrometre ile yapılan kontrollerde orjinal olan ile 0.05mm fark varsa, bu güç kaybına neden olacaktır.
3- motor şu anda arka tekeri boşta iken 9500 devrin üzerine çıkabiliyor mu? Eğer bu şekilde de çıkamıyorsa, yukarıda verdiğim sorunlardandır. Değilse, ateşmele, besleme sorunları ve egsoz tıkanıklığı kontrol edilmelidir.

ustam verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım oncelıkle,subaplar takılırken macun ıslemı yapılmadı ama baska bırseylen yuvalarına alıstırıldı kacak olup olmadıgı kontrol edıldı.eksantrik mili degısmemıstı evet bugune kadar bunun bu kadar etkısı olurmu hocam pekı?bosta 9500 devır uzerıne cıkmıyor ewet halen eksoz arka susturucuları acık hocam kendım actım bunun bır zararı olurmu?

serdarmert
11 Mayıs 2010, 11:03
Tüm motoru yenilemişsin..Hayırlı olsun..

st-gt-250r
11 Mayıs 2010, 11:12
aynı olay benim başıma geldi cdı bozukmuş,beyin diye tabir edilen küçük siyah parça tetikleyici ünitesi,bide geridönüşümde yapıyor o olayı iptal et bi dene istersen

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 12:54
Tüm motoru yenilemişsin..Hayırlı olsun..

tesekkurler ama gelde bıde bana sor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:49 ----------[COLOR="Silver"]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:52 ----------


aynı olay benim başıma geldi cdı bozukmuş,beyin diye tabir edilen küçük siyah parça tetikleyici ünitesi,bide geridönüşümde yapıyor o olayı iptal et bi dene istersen

hocam cdı arızalı olsa tahmın uzerıne konusuyorum dıger devırler arasında da yapmazmı aynı pekı yanı devır kesmeyı?gerı donusumu nasıl ıptal edıcem ,fıltre kutusun da bır tane hortumu var,ust kapaktan cıkan metal boruve manıfolda gıren kucuk plsatık boru bunların hepsnı mı körliıyım gırdıklerı yerın?

enes_007
11 Mayıs 2010, 13:20
bu durumdan artık kafayı yiyecem karbüratör deniliyor onuda deniyecez bakalım

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 15:01
ben degıstırdım bak karburatoru duzelmedı st-gt-250r arkadasın dedıgıne katılıyorum bıraz ben ama denıcem CDI blok yanı beyın arızalı olabılyıormus bole durumlarda servıse tel ettım bugun onlarda olabılrı dedı buyuk ıhtımal bakalım degıstırıcem gorucez sanada bılgı yazarım dostum kt'ci:P

immortalboss
11 Mayıs 2010, 15:34
Bana da bu motosiklet için 9500 devir fazla gibi geldi.Benim motosiklet 8000 devri geçmiyor.Ve 8000 devirde iken 120 gösteriyor.12000 rpm devir saati olduğunu düşünürsek 160:Pyapar.5000 devir maksimum torq yazıyor.Ve normal şartlarda 5-6000 yeterlidir.

st-gt-250r
11 Mayıs 2010, 15:41
üst kapaktaki boynuz gibi çıkan metal boru varya ona bir hortum giriyor o hortumun içine bişey sok,civata gibi somun gibi yani o metal boruya geçen havayı keseceksin,ilerde tekrar çıkarabilirsin,hem gazı kestiğin zaman eksozdan patır patır gelen patlama sesleride kesiliyor. CDI arızalıydı daha doğrusu yan sanayi olduğu için 6 7 bin deviri geçmiyormuş,orjinal alınca rahatladı ama yinede masraf edipte alma başka bi motordan emanet al dene düzelirse yenisini al

Arjantinli69
11 Mayıs 2010, 16:21
kolay gelsin ilk önce arkadaşım.ekzoz patlaması genelde hava ayarı ile alakalı bir durum.motora benzin gidyor ama hava girişi yetersiz.ayarı biraz açıp sehpada dene bakalım devir çıkıyormu.bu arada bujin ,buji kablosu ve pipo ne durumda bunlarda etken.motoru o kadar açtın madem ekzantirikleri neden gözden kaçırdın.bence sırasıyla bir bak derim.ilk önce hava ayarı sonra ateşleme parçaları.

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 16:33
kolay gelsin ilk önce arkadaşım.ekzoz patlaması genelde hava ayarı ile alakalı bir durum.motora benzin gidyor ama hava girişi yetersiz.ayarı biraz açıp sehpada dene bakalım devir çıkıyormu.bu arada bujin ,buji kablosu ve pipo ne durumda bunlarda etken.motoru o kadar açtın madem ekzantirikleri neden gözden kaçırdın.bence sırasıyla bir bak derim.ilk önce hava ayarı sonra ateşleme parçaları.

eksoz patlaması seklınde degıl aslında normal devırlerde bısı yok motorun torku cekısı mukemmel uzun zamandır bu kadar guzel cekısı yoktu motorun ancak son devıre geldımı patır patır yapıyo aslında cıkıcak son devırınede cıkamıyor ıste nedense .bujı yenı bujı kablosu bujı baslıgı bunlar hepsı yenı.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:27 ----------


Bana da bu motosiklet için 9500 devir fazla gibi geldi.Benim motosiklet 8000 devri geçmiyor.Ve 8000 devirde iken 120 gösteriyor.12000 rpm devir saati olduğunu düşünürsek 160:Pyapar.5000 devir maksimum torq yazıyor.Ve normal şartlarda 5-6000 yeterlidir.

hocam senın dedıgın olay motorsıklete gore degısıyor elbette,benım motorum oncekı halınde dedıgım gıbı 11rpm goruyordu ve devır saatınlen km saatını patlatıyodu sımdı ıse bu bas belası sorun olustu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:29 ----------


üst kapaktaki boynuz gibi çıkan metal boru varya ona bir hortum giriyor o hortumun içine bişey sok,civata gibi somun gibi yani o metal boruya geçen havayı keseceksin,ilerde tekrar çıkarabilirsin,hem gazı kestiğin zaman eksozdan patır patır gelen patlama sesleride kesiliyor. CDI arızalıydı daha doğrusu yan sanayi olduğu için 6 7 bin deviri geçmiyormuş,orjinal alınca rahatladı ama yinede masraf edipte alma başka bi motordan emanet al dene düzelirse yenisini al

vermıs oldugun bılgıler ıcın cok tesekkur ederım oncelıkle, denemedım daha sorumu sorayım ondan sonra denıcem,bu sekılde gerı dosunusumu ıptal ettık dıyelım bunun ıptal etmeden ve ettıkten sonra kı farkı ne oluyo ve nııcın ıptal edıyoruz yarar zara konusu yanı kısacası,senın solemenle bırılıkte bende artık beyınden suphelenmeye basladım ıyıce bunun orjınalı ne kadar pekı cokmu pahalı bır parca oluyo?125 kt lerde motor ıcınde kesıcı var mı ? varsa bundan olabılırmı kı?

st-gt-250r
11 Mayıs 2010, 16:51
orjinali 23 25 tl gibi birşey,yan sanayiside 10 civarında sanırım. işte anlatmak istediğim bu idi kesici denilen olay cdı nin içinde biten bir olay kesiciye erken sokuyor olabilir,yani cdı belli bir devirde bobinin elektriğini kesip kesip bırakıyor. geri dönüşümde yanmamış gazları sübaplara geri yollarken yanmış gazlarda giriyor bu arada sıkıştırma oranları değişiyor ve patlatma yapıyor.benim geri dönüşüm iptal ettikten sonra yakıtta hiçbir değişiklik olmadı,tahminime göre çinlilerin göz boyama tekniği bu , ama bi japon da olan geri dönüşüm iş görüyordur muhakkak,sonuçta o hortumu tıkayacak tatlı sert geçen bir vida at çok yakarsa çıkarırsın geri

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:48 ----------

kanuninin üzerinde kanuni yazan CDI sini bir dene istersen seyhan 150 ile breton aynı olması lazım,

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 21:26
hocam sagol hersey ıcın,125 kt nın cdı de 2 tane soket var bırı 4 fıslı bırısı 2 fıslı kanunı aynımıkı acaba netten bakyıorumda tam bellı olmuyo

st-gt-250r
11 Mayıs 2010, 22:04
bütün 125 -150 viteslilerin cdı leri aynı biri 2 biri dört soket

yakamoz043
11 Mayıs 2010, 22:05
tamamdır yarın arastırıcam hemen bulurum

st-gt-250r
11 Mayıs 2010, 22:28
bujinin tırnak aralığıda önemli kaç sentille yapılıyor bilmiyorum ama bişey aklıma geldi,birgün arkadaşın yanındayım tamirhanesi var scooter bi motorun komple motoru yapılmış bujisi h.filtresi falan hep değişti yanlız bujiyi çırak taktı,neyse motor çalıştı rolantide durmuyor,rolantiyi yükseltiyorlar çok yükseliyor düşürüyorlar stop ediyor,ama her yeri yeni motorun,tekrar cdı bobin karbüratör denendi yok... artık motoru tekrar parçalamaya karar verdiler o arada asıl usta geldi bujiyi söktü bujiyi çırak takarken elinden düşürmüş tırnak aralığı daralınca rolantide durmuyormuş,böylelikle buda tecrübe oldu,, tabi çırakta iyi bi dayak yedi 1 saatlik uğraşın cezası çırağa kesildi :9

yakamoz043
12 Mayıs 2010, 00:01
hocam bujıde sorun yok ama bujının uzerıdnekı tırnagın durumu dıkkatımı cektı dur bakalım ben foto cekıp geıtırıyım sımdı resımde daha ayrıntılı gorursun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------

anlattıgınız olayı anladım yazık olmus hem elemana hem motor sahıbıne:)bujıye baktım bosch marka ustunde yazanlar ıse x5 rc785 ve bunların dısında bujının ızolatoru kısa gozume carpan ısede bujının tırnagında yamukluk var bujının kenarından yukselıyo sonradan ortadakı ızolatöre dogru alcalıyo yamuk yanı bunun zararı olurmu acaba,bu arada foto cekemedım kameram bozuk kusura bakmayın!

Arjantinli69
12 Mayıs 2010, 03:05
benim motor 2400 km deydi çalıştırıyorum gaz yemiyor stop ediyor tekrar marş yine aynı.inat ediyor motor.diyorum daha yeni motor düne kadar saat gibi çalışan motor ne olabilirki diyorum kendi kendime.hani km olan bir motor olsa dicem parçalar yıprandı ama yeni motor.ustaya telefon tabiki anlattım olayı bujiyi degiştir dedi.neyse degiştirdim olay çözüldü.buji bu hataya gelmiyor sen en iyisi yeni bir buji kullan.

yakamoz043
13 Mayıs 2010, 23:50
arkadaslar bıldıgınız uzere 3,4 gun oce konuyu acmıstım ve halen arıza bunulamadı.yalnız bugun bırseyın farkına vardım,karburatorun ıcındekı gaz pıstonu var,bu pıstonun içindeki uzun metal yanı gazı vermeyı saglayan parcanın uzerınde centıkler var ve segman gecıyor bunun ustune.o parcanın uzerınde toplam 5 tane segman yatagı yanı centık gıbı bısey var.segmanda bu centıklerın 3. kademesınde duruyor.acaba dedım son devıre ulasmasını bu 3.kademede olusu etkıleyebılırmı dıyorum.yanı bır asagı yada bır yukarı alsakmı?anladıgım kadarıyla motora gıden benzının sıddetını ayarlıyor!bunu bır asagı yada bır yukarı alsak bır faydasını gorebılırmıyız degısıklık olurmu.denemedım cunku sormak ıstedım basta?

st-gt-250r
13 Mayıs 2010, 23:58
üstten 2 ve 3. çentik normaldir daha fazla inersen yakıt çoğalır motor boğulur yani oradan olmaz bu arıza ama o segmana basan yayın ittiği bi segman daha var o tam otursun yerine eğer iğne boşta oynarsa motor dengesizleşir yani iğne sabit duracak,cdı denedinmi ? bide motor bağırıyormu yoksa tam devrilenmiyormu

yakamoz043
14 Mayıs 2010, 00:52
yha ustam ozelden bana msn verebılcekmısın ordan daha rahat konusuruz dıye dusundum ama mahsuru yoksa!

rapsy_09
22 Haziran 2010, 23:02
arkadaslar konuyu okurken sok oldum.yuki marka cup motorum war 12 li dewir saati var ver dewir 12 yi geciyo bnm sonuna kadar dayanıo.bnde mi problem war sizdemi problem war anlıyamadım.motorum orjinal hiçbiseyinde deişme oynama yok

_w_
25 Haziran 2010, 00:55
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:
motosikletin parçalarını takarken hava filtresinin borularını bükülmüş olabilir mi ?

Tolme
27 Haziran 2010, 20:46
bence ateşleme sistemi ile ilgili bir sorunun var,yüksek devire çıkınca ateşlemeyi ya kesiyor veyada yetiştiremiyor,beyin buji kablosu ve bujiyi kontrol et bu üç elemandan çıkma ihtimali yüksek