PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : egsoz'dan arıza tespiti yardım....



advanced
10 Mayıs 2010, 20:42
Merhaba arkadaşlar; su soğutmalı scooter motorsikletimin egsoz çıkışında siyah siyah lekeler oluşuyor.bir bezle silince geçiyor fakat bir süre sonra tekrarlıyor bir arızanın habercisi olabilirmi.tşk ederim.

http://i44.tinypic.com/hrlp8m.jpg

Levsy
10 Mayıs 2010, 21:03
Yağ seviyesini kontrol ettin mi diyeceğim ama ???

zaferkarizma
10 Mayıs 2010, 21:22
bu motor ne marka kaç cc kaç yaşında !!! soru işaretleri dolu :) o egzosun dısındakileryag mı yoksa sadece kurummu?

Boğaçhan
10 Mayıs 2010, 22:09
1. Motor yeterli çalışma ısısına ulaşmadan evvel, havada bulunan nem, yoğunlaşarak su halini alır, ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışır ve bu görüntüyü oluşturabilir.
2. Silindir kapak contasında çok az bir sızıntı var ve bu su, yanma hücresine ve ordan ekzosa kadar gelmekte,ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışmakta ve bu olay gerçekleşmekte.
3. Silindire, sekman veya subablardan yağ sızıntısı olmakta,
Kötü görüntüyü oluşturan damlacıklar yağlı değilse 3. seçeneği eleyin. radyatörde su eksilmiyorsa 2. seçeneği de eleyin. Kısaca problem yok.
* Radyatörde su eksilmesi varsa(2. madde); silindir kapağının fabrika verilerine göre sıkılığının kontol edilmesi, Sıkılık kontrolünden de sonra halâ bu görüntü devam ediyor ve su eksilmesi de devam ediyorsa, silindir kapak contasının değişmesi gerekir.
* Yok... bu damlacıklar yağlı ise(3. madde); Silindir(yanma hücresine) yağ sızıntısına sebeb olan kaynağın bulunarak arızanın giderilmesi gerekir.
İnşallah 1. madde de yazdıklarım oluşmuştur. Kolay gelsin.

denizcimuzaffer
10 Mayıs 2010, 22:14
1. Motor yeterli çalışma ısısına ulaşmadan evvel, havada bulunan nem, yoğunlaşarak su halini alır, ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışır ve bu görüntüyü oluşturabilir.
2. Silindir kapak contasında çok az bir sızıntı var ve bu su, yanma hücresine ve ordan ekzosa kadar gelmekte,ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışmakta ve bu olay gerçekleşmekte.
3. Silindire, sekman veya subablardan yağ sızıntısı olmakta,
Kötü görüntüyü oluşturan damlacıklar yağlı değilse 3. seçeneği eleyin. radyötörede su eksilmiyorsa 2. seçeneği de eleyin. Kısaca problem yok.
* Radyatörde su eksilmesi varsa(2. madde); silindir kapağının fabrika verilerine göre sıkılığının kontol edilmesi, Sıkılık kontrolünden de sonra halâ bu görüntü devam ediyor ve su eksilmesi de devam ediyorsa, silindir kapak contasının değişmesi gerekir.
* Yok... bu damlacıklar yağlı ise(3. madde); Silindir(yanma hücresine) yağ sızıntısına sebeb olan kaynağın bulunarak arızanın giderilmesi gerekir.
İnşallah 1. madde de yazdıklarım oluşmuştur. Kolay gelsin.


Vayy vayyy vay arkadaş:cat::cat:

Ne ustalar, ne bu işi bilenler varmış bizim siteye takılan da haberimiz yokmuş:cat:

Arkadaş, yardımlarını eksik etme sitemizden:cat::cat:

İdrardan karakter tahlili diye bir espri vardı şimdi aklıma geldi:mrgreen::mrgreen:

Boğaçhan
10 Mayıs 2010, 22:22
Vayy vayyy vay arkadaş

Ne ustalar, ne bu işi bilenler varmış bizim siteye takılan da haberimiz yokmuş

Arkadaş, yardımlarını eksik etme sitemizden

İdrardan karakter tahlili diye bir espri vardı şimdi aklıma geldi
Yok be Muzaffer ustam... gençlik yıllarımda tamirhane çıraklığı, bilahare kamu'da motor teknisyenliği, acucuk motor hocalığı falan filan. Biraz da merak ve ilgi.

TYP-R
10 Mayıs 2010, 22:24
1. Motor yeterli çalışma ısısına ulaşmadan evvel, havada bulunan nem, yoğunlaşarak su halini alır, ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışır ve bu görüntüyü oluşturabilir.
-Bu ihtimal %90 otomobillerde de ilk çalıştırmada motor ısınana kadar egzosttan su atar.Egzost çıkışı büyük olduğundan siyah lekeler gözükmez.

denizcimuzaffer
10 Mayıs 2010, 22:33
Yok be Muzaffer ustam... gençlik yıllarımda tamirhane çıraklığı, bilahare kamu'da motor teknisyenliği, acucuk motor hocalığı falan filan. Biraz da merak ve ilgi.

Arkadaş:cat:

Motorun markası-tipi-kaçkm de olduğu vs, yani yorum yapabilmek için o kadar eksik nokta var ki yorum yapamadım:)

hatta benim motor da aynı sorunu görsem ben de burada forum açar tecrübeli arkadaşlardan yardım isterdim:cat:

Söyleyebileceğim tek şey, eğer motor yeni çalıştırıldığında ortaya çıkan bir şey ise, sabunlaşma diyebileceğimiz ve egzost manifoltu soğukken ortaya çıkabilecek bir görüntü:pale: yağlama yağında problem?Motor çok mu yıpranmış? yağ yakmakta mı? Soğutma suyunda eksilme ve özellikle antfriz var mı? Acaip olacak ama (tecrübesi var...): Motora benzin alırken süzme ihtiyacı duyan aşırı titiz mi arkadaşımız (Özellikle kadın çorabı, sünger vs...)?

Bakalım ne çıkacak:silent:

mach1
11 Mayıs 2010, 00:27
1. Motor yeterli çalışma ısısına ulaşmadan evvel, havada bulunan nem, yoğunlaşarak su halini alır, ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışır ve bu görüntüyü oluşturabilir.
2. Silindir kapak contasında çok az bir sızıntı var ve bu su, yanma hücresine ve ordan ekzosa kadar gelmekte,ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışmakta ve bu olay gerçekleşmekte.
3. Silindire, sekman veya subablardan yağ sızıntısı olmakta,
Kötü görüntüyü oluşturan damlacıklar yağlı değilse 3. seçeneği eleyin. radyatörde su eksilmiyorsa 2. seçeneği de eleyin. Kısaca problem yok.
* Radyatörde su eksilmesi varsa(2. madde); silindir kapağının fabrika verilerine göre sıkılığının kontol edilmesi, Sıkılık kontrolünden de sonra halâ bu görüntü devam ediyor ve su eksilmesi de devam ediyorsa, silindir kapak contasının değişmesi gerekir.
* Yok... bu damlacıklar yağlı ise(3. madde); Silindir(yanma hücresine) yağ sızıntısına sebeb olan kaynağın bulunarak arızanın giderilmesi gerekir.
İnşallah 1. madde de yazdıklarım oluşmuştur. Kolay gelsin.
Bu durum motorun sağlıklı çalıstığını gösterir soğukken su atması benim motor atmıyor ona gıcık oluyorum:cat:

Boğaçhan
12 Mayıs 2010, 22:03
Soruyu soran kardeşimiz kayıplara karıştı.
:silent: Laf olsun diyemi siteye girerler? Kafa mı bulurlar anlıyamadım gitti!

advanced
15 Mayıs 2010, 22:53
1. Motor yeterli çalışma ısısına ulaşmadan evvel, havada bulunan nem, yoğunlaşarak su halini alır, ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışır ve bu görüntüyü oluşturabilir.
2. Silindir kapak contasında çok az bir sızıntı var ve bu su, yanma hücresine ve ordan ekzosa kadar gelmekte,ekzosdan geçerken ortamda bulunan karbon artıklarıyla karışmakta ve bu olay gerçekleşmekte.
3. Silindire, sekman veya subablardan yağ sızıntısı olmakta,
Kötü görüntüyü oluşturan damlacıklar yağlı değilse 3. seçeneği eleyin. radyatörde su eksilmiyorsa 2. seçeneği de eleyin. Kısaca problem yok.
* Radyatörde su eksilmesi varsa(2. madde); silindir kapağının fabrika verilerine göre sıkılığının kontol edilmesi, Sıkılık kontrolünden de sonra halâ bu görüntü devam ediyor ve su eksilmesi de devam ediyorsa, silindir kapak contasının değişmesi gerekir.
* Yok... bu damlacıklar yağlı ise(3. madde); Silindir(yanma hücresine) yağ sızıntısına sebeb olan kaynağın bulunarak arızanın giderilmesi gerekir.
İnşallah 1. madde de yazdıklarım oluşmuştur. Kolay gelsin.

Öncelikle çok teşekkür ederim Boğaçhan..(özel sebeplerden dolayı uzun süre internete bağlanamadım)
*parmağımı üzerine sürdüğümde herhangi bir şekilde yağ gelmedi.sanki kurşun kalem ucunu silmiş gibi oldu.
*yağını kontrol ettiğimde azalmıştı (en son 2 ay önce değiştirmiştim) çubuğun en ucuna gelmişti.daha öncesinde CASTROL ACTEVO 4T 20W-40 MOTOSİKLET yağı koymuştum.Bugün Shell Helix hx7 Tam sentetik yağ ekledim.
*aynı zamanda radyatörde yaklaşık 1 su bardağı su eksilmişti onuda tamamladım.
* 3-4 saatlik yolculuk sonunda yine eksozda 3-5 tane aynı şekilde leke gördüm sorun ne olabilir sence.bu arada motor "keeway outlook 150" 8500 km'de

Boğaçhan
16 Mayıs 2010, 23:26
Kusura bakmayın biraz sitemkar yazmak zorunda kaldım.
Verilere göre;
parmağımı üzerine sürdüğümde herhangi bir şekilde yağ gelmedi.sanki kurşun kalem ucunu silmiş gibi oldu.
Nema problema.