PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : egsozdaki lekeler...



orhanyldz
08 Mayıs 2010, 23:07
Merhaba arkdaşlar,yine nacizane fikirlerinize ihtiyacım var.biliyorsunuz motorumun egzosunda bol miktarda ayakkabı tabanının yapışıp erimesi sonucu oluşan leke ve lanet bir laynonun yapışıp erimesi sonucu oluşan lekeler topluluğu var.gelelim sorumuza ben bu lekeleri nasıl çıkaracam???????

avare rulman
08 Mayıs 2010, 23:16
motor ve dolayısıla egzozlar sıcakken bahsettiğiniz lekeler insan tırnağına benzer bir materyal ile egzozu çizmeden geriye sadece dövme şeklinde lekeler kalıncaya kadar kazınır. kalan lekeler ise 404 markasının krom temizleyicisi ise (metal tüpte satılıyor) veya muadil bir ürünle iyice ovalanarak cıkarılır. muadil ürünler bu kadar kuvvetli değil. 404 pasta gibi kolayca cıkarıyor lekeleri, ama bunu yaparken bir miktar kılcal cizik (direkt güneş vuranda belli olur) bırakıyor.

bu kadar titiz değilseniz direkt toz beton (bildiğimiz, çuvalda satılan beton) ile ve bulaşık teli ile ovalayarak da cıkarabilirsiniz. daha cabuk cıkarmakla beraber bahsettiğim kılcak cizikler daha çok oluşur. ama lekelerin zerresi kalmaz.

osmanba
08 Mayıs 2010, 23:17
Asla kazımayın. Önce oto boyasında kullanılan tineri bir beze dökerek silmeye çalışin bayağı lekelerin çıktığını göreceksınız. Eğer ondan sonra hala çıkmayan inatçı lekeler varsa onları da nalburlarda satılan kromaj parlatma macunu var (diş macunu gibi tüpün içinde ) 1 adet ondan alarak (yaklaşık 2,5 veya 3 TL civarı ) Bu sefer temiz bir beze bu macunu süreker lekeli olan eksozu ovalayın ter temiz olacak...

x_stormin
08 Mayıs 2010, 23:56
asla macun kullanma macunlar nikelajın düşmanıdır hemen kaldırır nikelajı bn inanmadım ama denedikten sonra gördüm

beykurt
09 Mayıs 2010, 00:11
biri mesaj yazıyor diğeri asla yapma diyor ne kadar çelişki var :(

Ergin
09 Mayıs 2010, 00:14
Ben yıllardır 404 met-par kullanıyorum.Tüpü 4,5 tl civarı,vürt ve arexsons markalarına ait kromaj parlatıcılarda senin derdinin çaresidir.Arexsons kromaj parlatıcı bauhausta 9,90 tl vürt 10,80 di sanırım.

orhanyldz
09 Mayıs 2010, 00:25
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.yarın bir deneyeyim bakayım..

AydoganX
09 Mayıs 2010, 00:29
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.yarın bir deneyeyim bakayım..

Hangisini yapıp hangisini yapmayacağını anladıysan helal olsun :cherry:


biri mesaj yazıyor diğeri asla yapma diyor ne kadar çelişki var :(

Konuyu okuyunca benimde kafam karıştı iyice :)

eneSkaya
09 Mayıs 2010, 23:14
bende 404 met-par kullanıyorum hiç bi sıkıntı görmedim maket bıçağıyla önce kazıdım egzozdaki naylon kalıntılarını sonra parlattım ve sürelide kullanıyorum bi sıkıntı görmedim kromaj benim maket bıçağıyla üzerindekileri kazırken bile çıkmadı kromaj kolay kolay çıkmaz...

Slayerrr
09 Mayıs 2010, 23:31
Henkel'in Metylan diye bir metal parlatıcısı var. Met-par la aynı işi yapıyor ama pek çizik bırakmıyor bunu yaparken. 1-2 lira daha pahalı sadece. Krom üzerindeki pas gibi lekeleri de kolayca çıkarıyor kesinlikle tavsiye ederim.

MFM
09 Mayıs 2010, 23:48
valla ya bu ne böylee başlığı görünce oooo yeeeah dedim ihtiyacım vardı yazın gelince yaparım dedim abi bi baktım her kafadan bi ses çıkıyo diğeri sakın yapma diyo :D:D:D:d