PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : farklı çapta buji kullanımı



izmirden
08 Mayıs 2010, 17:03
herkese merhabalar.arkadaşlar sizlerinde düşüncelerini almak istiyorum.benim motorum aprılıa leonardo 150.şuanda kullanmakta olduğum buji orjinali olan cr8e.fakat buji yuvası yalama olduğu için daha çok bulunan ve daha çok kullanılan bujilerden kullanmak istiyorum.buji yuvasını kılavuzla 1,5 mm büyüterek biraz daha geniş çaplı buji kullanmak istiyorum.mesela ybr lere takılanlar gibi.bunun benim açımdan bir sakıncası söz konusu olurmu?yüz yüze görüştüğüm bazı arkadaşlarım eğerki elektrik direnci aynı olacaksa olmaz dediler ama bu iki buji arasındaki elektrik direncini internette bulamadım yada uygun bir şekilde aratamadım.bu konuda üstatlarımızın yorumlarını bekliyorum.bu yüzden bir aydan beri motsikletim yatıyor:pale:hepinize teşekkürler şimdiden,kazasız belasız sürüşler...:cat:

babaçi
08 Mayıs 2010, 17:07
Eğerki teknik açıdan sakıncası yoksa ve diş açmaya başlarsanız,diş açarken çıkan talaşların içeri düşmesini engelleyin

osmaniyeli
08 Mayıs 2010, 17:31
buji çapları ngk 10 veya 12 veya 14mm dir genelde piyasadaki.11.5 mm olmaz pek . alırken bujinin uzunluğuna da bak pistona çarpmasın. ateşleme avansı da önemli bu arada

yakamoz043
08 Mayıs 2010, 17:38
öncelikle diş açma işlemi basit bir olaydır ama dişi açacagınız yer çok sıkıntılı bir yer olduğu için bu işlemi kim yapacak?kullanmış olduğunuz motora YBR bujisi takmayı düşünüyorsunuz 125 ve 150 cc motorların bobinden çıkan ateşlemeleri 20000-35000 arasıdır.kedni bobini ni sökün kaç volt akım verdiğine bakın üzerinde yazar değerler bu arada ise sorun cıkarmaz kullanmak istediğiniz buji.Ancak yeni alıcağınız buji kaliteli olmasında fayda var.

huska
08 Mayıs 2010, 18:02
arkadaşım güzelim leonardoyu mahvetme açarken çok iyi bi ustaya yaptır orjınalı crvx9 dur her motorun bobin akımı farklıdır o yüzden kontrol etmeden sakın bu işe kalkışma motora ybr bujisi takıcam diye motoru üzme sakın zaten kaç tane varki bu makinadan onun için aman kardeşim crvx9 ngk alacaksın fıyatıda 11 lıra kolay gelsin..

yakamoz043
08 Mayıs 2010, 18:20
arkadaşlar bujimden memnunum ama gerçekten mondial 125 kt nin kullanılması gereken buji numarası nedir bilen var mı? teşekkürler

RunemagicK
08 Mayıs 2010, 18:22
komple kapağı değiştirmekten hesaplıya geleceği kesin. benimkide yalama olmuştu ve komple değiştirdim, birsürü masraf.
yapacağın işlem olursa ne ala, olmazsada kapak değişicek mecbur, kaybedecek fazla bişe yok

izmirden
08 Mayıs 2010, 20:31
Eğerki teknik açıdan sakıncası yoksa ve diş açmaya başlarsanız,diş açarken çıkan talaşların içeri düşmesini engelleyin

babaçi sağol uyarın için.bunun için senin görüşlerin nelerdir?talaşların içine kaçmaması için farklı bir metodun varmı...?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:28 ----------


buji çapları ngk 10 veya 12 veya 14mm dir genelde piyasadaki.11.5 mm olmaz pek . alırken bujinin uzunluğuna da bak pistona çarpmasın. ateşleme avansı da önemli bu arada

kardeş 11,5 mm demedim orada bir yanlış anlaşılma olmuş.sadece 1,5 mm çapı genişleyecek kılavuz çekersem:cat:

mertyagci
08 Mayıs 2010, 20:31
buji çapları ngk 10 veya 12 veya 14mm dir genelde piyasadaki.11.5 mm olmaz pek . alırken bujinin uzunluğuna da bak pistona çarpmasın. ateşleme avansı da önemli bu arada

Arkadaşın orjinal bujisi cr8e miş.Cr8e zaten uzun bujilerden takacağı buji daha kısa olacağı için pistona çarpmaz.

izmirden
08 Mayıs 2010, 20:36
öncelikle diş açma işlemi basit bir olaydır ama dişi açacagınız yer çok sıkıntılı bir yer olduğu için bu işlemi kim yapacak?kullanmış olduğunuz motora YBR bujisi takmayı düşünüyorsunuz 125 ve 150 cc motorların bobinden çıkan ateşlemeleri 20000-35000 arasıdır.kedni bobini ni sökün kaç volt akım verdiğine bakın üzerinde yazar değerler bu arada ise sorun cıkarmaz kullanmak istediğiniz buji.Ancak yeni alıcağınız buji kaliteli olmasında fayda var.

bobin değerinden bahsetmişssin.peki bu direnç bujilerde farklı farklı olmazmı.mesela şu anda cr8e kullanıyordum.cr6hsa kullanırsam bu bujideki direnç farklı olmıyacakmı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:34 ----------


Arkadaşın orjinal bujisi cr8e miş.Cr8e zaten uzun bujilerden takacağı buji daha kısa olacağı için pistona çarpmaz.

yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...?

mertyagci
08 Mayıs 2010, 20:45
[/QUOTE] yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...?[/QUOTE]


Ybr bujisi yani kısaca cr7hsa,cr6hsa,cr7e,a7tc,a6tc vs vs.yani ybrye takılabilen bujilerin monte edilen kısmı cr8e nin monte edilen kısmından daha kısa elimde bizzat iki tip bujidende var cr8e nin metal vidalan kızmı daha uzun.

izmirden
08 Mayıs 2010, 20:51
yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...?[/QUOTE]


Ybr bujisi yani kısaca cr7hsa,cr6hsa,cr7e,a7tc,a6tc vs vs.yani ybrye takılabilen bujilerin monte edilen kısmı cr8e nin monte edilen kısmından daha kısa elimde bizzat iki tip bujidende var cr8e nin metal vidalan kızmı daha uzun.[/QUOTE]

o zaman bir karıışklık söz konusu oldu...elimde yeni çin malı bir buji var.kodu da d8tc.bu benim motorun orjinal bujisiyle aynı uzunlukta sadece çapı 1,5 mm daha geniş.elimde bulunan yeni buji d8tc nst spark plug diye bir marka.bunu ybr lere kullanmıyorlarmı.ybr bujileri senin dediğinden anladığım kadarıyla daha kısa...

yakamoz043
08 Mayıs 2010, 21:33
kardes dediğin tip buji ile orj . bujının arasındakı direnç bir miktar farkeder tabıkı ama goze ve ele carpıcak bısı degıldır bu farklılık sorun yasatmıcaktır.Su da var tabıkı ıcıme sınmez bu yaptıgım ıs dersen alıcaksın bır tane ust kapak degıstırıceksın ıcıne sınıcek sende motorumda rahat olucak.!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:28 ----------

bu arada nst marka bujı lerı kullanmamanı onerırım kardes o marka bujıler ngk dan esınlenıpte yapılmıs bujılerdır.Kesınlıkle kalıtesı fıyatı yaptıgı ıs ngk ıle kıyaslanamaz sana tavsıyem kendım kullandım memnunum hatta 5 adet sıparıs verdım netten rialli.com da bosch marka bujı kullanmanı onerırım.zaten bılındıgı uzere BOSCH NGK CHAMPİONS marka bujılerı onerırım!

osmaniyeli
08 Mayıs 2010, 21:45
yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...

o zaman bir karıışklık söz konusu oldu...elimde yeni çin malı bir buji var.kodu da d8tc.bu benim motorun orjinal bujisiyle aynı uzunlukta sadece çapı 1,5 mm daha geniş.elimde bulunan yeni buji d8tc nst spark plug diye bir marka.bunu ybr lere kullanmıyorlarmı.ybr bujileri senin dediğinden anladığım kadarıyla daha kısa...

çapı yanlış ölçmüşsünüz. 1.5 mm daha geniş değil 2 mm geniş.sizin buji 10mm lik altta linkivar
http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=cr8e&x=0&y=0

d8tc ise torch markanın bujisi ve ngk eşdeğeri dp8ea o ise 12mm onun linki de altta
http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=d8tc&x=0&y=0&seenCrossWarning=1

ktnin bujisi ise d8ea o da12mm

3ünün de uzunlukları 19 mm yani eşit

üst kapağı söktürüp klavuzu öyle açtır isetersen

yakamoz043
08 Mayıs 2010, 21:49
çapı yanlış ölçmüşsünüz. 1.5 mm daha geniş değil 2 mm geniş.sizin buji 10mm lik altta linkivar
http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=cr8e&x=0&y=0

d8tc ise torch markanın bujisi ve ngk eşdeğeri dp8ea o ise 12mm onun linki de altta
http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=d8tc&x=0&y=0&seenCrossWarning=1

ktnin bujisi ise d8ea o da12mm

3ünün de uzunlukları 19 mm yani eşit

üst kapağı söktürüp klavuzu öyle açtır isetersen

ustam ben d8ea dıye hıc bu sekılde arastırma yapıp kullanmadım hangısı uyuyosa memnun kaldıgım markayı modelı kullandım bugune kadar,d8ea modelı hangı markada var bu tıp bujı bu konu hakkında yazarsanız sevınırım

osmaniyeli
08 Mayıs 2010, 21:54
ustam ben d8ea dıye hıc bu sekılde arastırma yapıp kullanmadım hangısı uyuyosa memnun kaldıgım markayı modelı kullandım bugune kadar,d8ea modelı hangı markada var bu tıp bujı bu konu hakkında yazarsanız sevınırım

hocam 125cc çin mallarının çoğundan çıkar agk uag ramzey kanuni vb
bir de dpr8ea çıkar 2 sini de kullandım 2 side aynı hemen hemen. ngk marka
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/40648-ngk-bujileri-kodlarina-gore-hangisi-kullanmaliyim.html

yakamoz043
08 Mayıs 2010, 22:00
ustam pekı sıze katılıyorum bende baktım sımdı verdıgınız bujının koduna ama http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&t=motorrad&lmf=MONDIAL&h=MONDIAL&m=125 burda da bu sekılde cıkıyor anlamadım gıttı ne dır bu bujı kodları arasındakı farklılık,sızın dedıgınızımı kullanmalıyız yoksa sıtede gosterılenı mı?tereddutte kalıyo ınsan!

osmaniyeli
08 Mayıs 2010, 22:08
ustam pekı sıze katılıyorum bende baktım sımdı verdıgınız bujının koduna ama http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&t=motorrad&lmf=MONDIAL&h=MONDIAL&m=125 burda da bu sekılde cıkıyor anlamadım gıttı ne dır bu bujı kodları arasındakı farklılık,sızın dedıgınızımı kullanmalıyız yoksa sıtede gosterılenı mı?tereddutte kalıyo ınsan!

bu linkteki sizin motorun bujisi değil. 14mm çapında bu buji sizin motora olmaz. sadece mondial 125 cc diye seçildiğinden kt nin bujisi değil

şu linkteki buji sizin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/40648-ngk-bujileri-kodlarina-gore-hangisi-kullanmaliyim.html

yakamoz043
08 Mayıs 2010, 22:15
tesekkurler !

piranha dört
09 Mayıs 2010, 00:32
Seçeceginiz buji nin ısı dayanımı orjinali ile aynı olsun.Eski diş yeri bozulmuşsa bile klavuz ile içe ismini şimdi hatırlamadıgım yay gibi bir tel var onlardan takıyorlar.Neydi yav:pr:Ve diş çapınız aynı kalabiliyor.Böylece orjinalini kullanabiliyorsunuz.Tornacı dışında kimseye yaptırmayın.Yani mortorcunuz yapcaksa engel olun.Herkes işini yapmalı.Kalite böyle yakalanır.

mach1
09 Mayıs 2010, 12:39
Buji işi biraz sakat iş çünkü pek uydurmaya gelmiyor direnci cartı curtu unmadık bi yerde yolda bırakır sen en iyisi üstkapağı değitir olmadı tornacıya sor eğer aynı kalınlıkta yapabiliyorsa öyle yaptır:cat:

izmirden
09 Mayıs 2010, 20:22
Seçeceginiz buji nin ısı dayanımı orjinali ile aynı olsun.Eski diş yeri bozulmuşsa bile klavuz ile içe ismini şimdi hatırlamadıgım yay gibi bir tel var onlardan takıyorlar.Neydi yav:pr:Ve diş çapınız aynı kalabiliyor.Böylece orjinalini kullanabiliyorsunuz.Tornacı dışında kimseye yaptırmayın.Yani mortorcunuz yapcaksa engel olun.Herkes işini yapmalı.Kalite böyle yakalanır.

valla arkadaşım o senin dediğin işleme helikoin mi ne diyorlar da kafam iyice karıştı.üst kapağı sökmeden kılavuz açsam ne kadarda korusak içeriye mutlaka metal parçalar gidecek silindiri çizecek falan filan.helikoin yaptırsam acaba çekiş,tork yada ne bileyim başka bir sıkıntı yaratırmı acaba:pr::pr:yine açıklamalarınıza teşekkür ederim ve devamlarını da bekliyorum.bu arada helikoin yaptıranınız varmı hiç ve bir sıkıntı yaşadınızmı?bunu yapmanın maliyeti acaba ne dir ve her tornacı bunu yapabilirmi:cyclopsan

yakamoz043
09 Mayıs 2010, 20:39
hocam bende bugun bır tornacı arkadasımla senın olayın mevzusunu kısa ve oz sekılde konustuk,yapman geren sey tornacıya gıdıp motoruna helıkol attırman olucaktır(çelik yay)ikincisi bır ıhtımal ıse sılındır kapagını degıstırmek olucak.secım senın

osmaniyeli
09 Mayıs 2010, 20:56
valla arkadaşım o senin dediğin işleme helikoin mi ne diyorlar da kafam iyice karıştı.üst kapağı sökmeden kılavuz açsam ne kadarda korusak içeriye mutlaka metal parçalar gidecek silindiri çizecek falan filan.helikoin yaptırsam acaba çekiş,tork yada ne bileyim başka bir sıkıntı yaratırmı acaba:pr::pr:yine açıklamalarınıza teşekkür ederim ve devamlarını da bekliyorum.bu arada helikoin yaptıranınız varmı hiç ve bir sıkıntı yaşadınızmı?bunu yapmanın maliyeti acaba ne dir ve her tornacı bunu yapabilirmi:cyclopsan

arkadaş bu kadar dert etme. al üst kapağı git sanayiye bir kaç kişiden akıl danış.
hadi seninkisi motosiklet. milletin 4 silindirli üst kapağı yalama oluyor o ne yapsın.

aluminyum kaynakçı doldursun klavuzu yeeniden klavuz açsın eskisi gibi.aluminyum kaynakçı bul ve görüş:cat:

piranha dört
09 Mayıs 2010, 23:03
Daha önce servis çakma yalnış buji takdıgından buji kafası kopmuş (evet aklıma gelmemişti adı) usta sanayiye götürecegim demiş ve daha sonra bana ulaşan duyumlardan öğrendigim kadarıyla kendisi çekmişti.Önce klavuzla yer açarken açıyı düzgün tutamadıgından ilk girişi zedelemiş ve bujideki pulun altından(suyla test yapmıştık) çok az basınç kaçırıyordu,alimunyum pul atmıştık.Bunun performansa etkisi yoktu ama ben kıllanmıştım.Maliyeti 10-20 lira arası bişeydir şuan heralde(anlattıgım olay 10 sene önce idi)Fakat sen çap büyüteceginden maliyet ve içeri talaş kaçma ihtimali daha çok diye düşünüyorum.Klavuz talaşı alta mı atar üstdemi bırakır bunuda en iyi tornacı bilir.duruma göre üst kafayı sökmen gerekebilir.Bana soracak olursan orjinal çapı bozmaman hem senin hemde motor açısından iyi olacak.Uygun buji tutturamazsan buji kısa sürede sorun çıkarıp bariz performans düşüşüne sebep olabilir. Kolay gelsin.

osmaniyeli
09 Mayıs 2010, 23:28
Daha önce servis çakma yalnış buji takdıgından buji kafası kopmuş (evet aklıma gelmemişti adı) usta sanayiye götürecegim demiş ve daha sonra bana ulaşan duyumlardan öğrendigim kadarıyla kendisi çekmişti.Önce klavuzla yer açarken açıyı düzgün tutamadıgından ilk girişi zedelemiş ve bujideki pulun altından(suyla test yapmıştık) çok az basınç kaçırıyordu,alimunyum pul atmıştık.Bunun performansa etkisi yoktu ama ben kıllanmıştım.Maliyeti 10-20 lira arası bişeydir şuan heralde(anlattıgım olay 10 sene önce idi)Fakat sen çap büyüteceginden maliyet ve içeri talaş kaçma ihtimali daha çok diye düşünüyorum.Klavuz talaşı alta mı atar üstdemi bırakır bunuda en iyi tornacı bilir.duruma göre üst kafayı sökmen gerekebilir.Bana soracak olursan orjinal çapı bozmaman hem senin hemde motor açısından iyi olacak.Uygun buji tutturamazsan buji kısa sürede sorun çıkarıp bariz performans düşüşüne sebep olabilir. Kolay gelsin.


daha önce ben de bir kaç kere aluminyumkaynağı yaptırdığımdan ve gerçekten çok sağlam oluyor eskisi kadar, aluminyum kaynak yapması da uygun görünüyor
bir de şu var:P üst kapağı sökmeden hangi tornacı klavuz açar bilemiyorum.


o kapak ya sökülecek ya da sökülecek ben geliyorum sökmeye:cherry:

izmirden
09 Mayıs 2010, 23:44
daha önce ben de bir kaç kere aluminyumkaynağı yaptırdığımdan ve gerçekten çok sağlam oluyor eskisi kadar, aluminyum kaynak yapması da uygun görünüyor
bir de şu var:P üst kapağı sökmeden hangi tornacı klavuz açar bilemiyorum.


o kapak ya sökülecek ya da sökülecek ben geliyorum sökmeye:cherry:

valla kardeş ne iyi olur biliyormusun beraber söker takardık.:Petrafı kalabalık pekte gözüm yemiyor ama yapacak başka bir alternatifte görünmüyor gibi.hele ben bir kapağı yarın sökeyim ,kapağıda alime alayım şöyle bir sanayi sanayi dolaşayım.:)en sonunda kapağıda aldık elimize hadi hayırlı olsun:Pburada yalnız arkadaşlar siz siz olun benim az çok bilgilerimden vede etraftaki erbaplardanda duyup dinlediğim kadarıyla motosiklet kapaklarına mümkün olan ölçüde alüminyum kaynak yaptırmayın.parça küçük olduğu için suyu çok çabuk kaçıyor ve bel veriyor.ondan sonra sür eşeğini niğdeye misali oluyor.gerçi biliyorsunuzdur ama bu da benden sizin kulağına küpe olsun:P

osmaniyeli
09 Mayıs 2010, 23:58
valla kardeş ne iyi olur biliyormusun beraber söker takardık.:Petrafı kalabalık pekte gözüm yemiyor ama yapacak başka bir alternatifte görünmüyor gibi.hele ben bir kapağı yarın sökeyim ,kapağıda alime alayım şöyle bir sanayi sanayi dolaşayım.:)en sonunda kapağıda aldık elimize hadi hayırlı olsun:Pburada yalnız arkadaşlar siz siz olun benim az çok bilgilerimden vede etraftaki erbaplardanda duyup dinlediğim kadarıyla motosiklet kapaklarına mümkün olan ölçüde alüminyum kaynak yaptırmayın.parça küçük olduğu için suyu çok çabuk kaçıyor ve bel veriyor.ondan sonra sür eşeğini niğdeye misali oluyor.gerçi biliyorsunuzdur ama bu da benden sizin kulağına küpe olsun:P

eğiliyorsa kaynak sırasında kötüymüş. ya heli coil yada az büyük klavuz seçeneği kalıyor o zaman

izmirden
12 Mayıs 2010, 22:53
arkadaşlar üst kapağı sökerek bir büyük buji seçimi ile sonuca ulaştım.şimdilik hiç bir sorun yok.inşallah bundan sonrada olmaz.yardımcı olmak amacıyla fikirlerinizi benimle paylaşmanız adına teşekkür ederim.kazasız belasız sürüşler.lütfen trafikte dikkatli olalım ve motorcular olarak toplumda da saygın bir izlenimimiz olsun.:cat:

motorhocası
10 Temmuz 2010, 21:23
Nst marka bujı lerı kullanmamanı onerırım kardes o marka bujıler ngk dan esınlenıpte yapılmıs bujılerdır.Kesınlıkle kalıtesı fıyatı yaptıgı ıs ngk ıle kıyaslanamaz sana tavsıyem kendım kullandım memnunum hatta 5 adet sıparıs verdım netten rialli.com da bosch marka bujı kullanmanı onerırım.zaten bılındıgı uzere BOSCH NGK CHAMPİONS marka bujılerı onerırım!

Bugün Ngk Dpr8Ea-9 buji almak istedim, bende yok bundan vereyim çok kaliteli dedi 2Tl'ya almış bulundum:P ,Takayım mı Nst bujisini.:silent: