PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sübap zamanlaması ve karbüratör kesik benzin



yakamoz043
06 Mayıs 2010, 18:44
Merhaba MT ailesi soruma şu şekilde başlamak istiyorum;kullanmış olduğum motor mondial 125 kt.Aslına bakarsanız motorumdan çok çok memnundum,ta ki 2 hafta öncesine kadar çevre yolunda giderken tam gaz yaptığımda motorun 100 km/hızı geçediğini gördüm(motor 80.000 de ).Hemen eve döndüm ve karbüratörü söktüm (hava filtersi,benzin hortumu musluk,buji kontröl edildikten sonra)baktım az miktarda pislik birikmiş karbüratör memelerini temizledim ve montajı tekrardan yaptım.Bir diğer konuda şu sübaplarına da baktım o sıra oturmuşken başına ayarları biraz kaymış,kısacası sıkıymış.

Şimdi gelelim soruna
1-)Karbüratör aynı şekilde 3 gün önce yaptığı olayı tekrarladı önceden tam gazı yapmıyodu şimdi ise 40 km hızı geçmıyor 5.vites.Değiştirmelimiyim ve bu şekilde kullanmanın varsa ne gibi bir zararı var(benzin deposuda temiz)
2-)Sübap ayarlarını yaparken bloktaki tapayı açıp ROTOR üzerindeki işareti bloktaki çizgi ile karşı karşıya getirdikten sonra sübap ayarını yapıoyrum.Şayet bu çizgi 2mm 3mm biraz öde yada biraz arkada olursa bloktaki çizgiden herhangi bir zararı varmı bu şekilde yapılırsa sübap ayarları ne gıbı sonuclar meydana gelir?(piston üst ölü noktada oluyor)

Yorumlarınız ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:53 ----------

40 kişi bakmış bir kişiden cevap yok:cyclopsan tuhaf gerçekten anlayan yokmu arkadaşlar?

airhead
06 Mayıs 2010, 19:24
Subap ayarını kaç yaptın?bugini degiştirdinmi?kalbüratörü nasıl topladın?kalbüratör hassas bi olay.ayrıca subap ayarı yaparken motorun sentede olması gerek.2-3 mm hata payı olmamalı.

yakamoz043
06 Mayıs 2010, 21:00
subap ayarını her zamankı yaptıklarımı anlatıyorum;
emme:10 egzos:15 yaptım bujı taktım olmadı ,karburatoru soktugum gıbı topladım,motorda sentede ıdı onuda su sekıdle anlıyorum rotor uzerındekı ısaretı blog uzerıdnekı ısarete hızalıyorum ve bujının ordan tornavıda ıle bakıyorum pıston ust olu noktadamı dıye evet ust noktada bu sekıdle yapıorum.yanlısklık varsa aydınlatırsanız sevınırm

motorhocası
06 Mayıs 2010, 21:37
Bu şekilde tabi ki kullanmamalısınız. Kranktaki boşluktan dolayı sübap zamanlaması problebine benziyor, relantide de kalmıyorsa-kalkışta anca gazı fazla açıp debriyajı zorlayarak kalkıyorsa krank boşluğudur. Ustasına göstermelisiniz.

st-gt-250r
06 Mayıs 2010, 22:20
piston tam ü.ö.n da olmayacak oradaki işaretleri bilmediğim için yorum yapamıyorum ama ortalama 6 -7 derece üön dan geride olacak,kabaca tornavida ü.ö.n da iken az bişey geri çevir yarım cm kadar kabaca diyorum tabiki,veya rotorun üzerindeki çıkıntı tetikleyiciye girdiği anda bırak sübap ayarı yap böyle daha mantıklı. bu sübap ayarı hızı etkilemez sadece sesli çalışır.... ama senin sorunun tam anlamıyla ne anlayamadım,fakat karbüratörün içindeki iğnenin segmanı oturmamış iğne boşta ise tam pistonu çekmeye bilir. yakıtta sorunlu olabilir

yakamoz043
06 Mayıs 2010, 22:53
Bu şekilde tabi ki kullanmamalısınız. Kranktaki boşluktan dolayı sübap zamanlaması problebine benziyor, relantide de kalmıyorsa-kalkışta anca gazı fazla açıp debriyajı zorlayarak kalkıyorsa krank boşluğudur. Ustasına göstermelisiniz.

debriyaj zorlama sorunum yok kalkıslarda tam gaz acmıyorum rolatıde de duruyor ama motor 40 50 km hızdan yukarı cıkmıyor karburatorden suphelenıyorum ama anlam veremedım?pıston segman ust kapak sılındır krank komple yenı degıstı:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:51 ----------


piston tam ü.ö.n da olmayacak oradaki işaretleri bilmediğim için yorum yapamıyorum ama ortalama 6 -7 derece üön dan geride olacak,kabaca tornavida ü.ö.n da iken az bişey geri çevir yarım cm kadar kabaca diyorum tabiki,veya rotorun üzerindeki çıkıntı tetikleyiciye girdiği anda bırak sübap ayarı yap böyle daha mantıklı. bu sübap ayarı hızı etkilemez sadece sesli çalışır.... ama senin sorunun tam anlamıyla ne anlayamadım,fakat karbüratörün içindeki iğnenin segmanı oturmamış iğne boşta ise tam pistonu çekmeye bilir. yakıtta sorunlu olabilir

ROTOR üzerinde f ve t işsaretleri var bunların tam anlamını bılmıyorum tabıkı.tamda anlayamadım ama pıston tam ust olu noktaya cıkmıyo bıraz bır bosluk oluyo gıbı tamda kestıremıyorum bu boslugu,karburator ise segmanı fılan takılı orda 3 yada 4 tane kanal var segman 3 de duruyor bu normalde kacta durması lazım bunuda cozemedım bu segmanın durdugu kanallar ne anlama gelıyokı?:silent: