PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : dragstar vites problemi acil yardım



ahmet_antt
04 Mayıs 2010, 00:31
motorsikletimin yağ değişim zamanı geldiği zaman vites geçişleri sertleşti yağı değiştirdim ama sorun geçmedi debriyaj da kaçırma yok ama tak diye her vites değiştirmem de ses yapıyor sanki çin motorları gibi ,yağ değişimin den önce bu sorun yoktu kullandığım yağ ıpone yardımlarınız için teşekkürler

draggy
04 Mayıs 2010, 00:51
Özel mesajda görmemişim kusura bakma yağ değiştiğini, repsol kullandığımda bende bu sesleri duyuyordum çoğunlukla yağın ince olmasına bağladım durumu, havalar ısınıyor 20-40 yamalube dene istersen birde... Yağın çok ince ise yapabilir bunu...

motorhocası
04 Mayıs 2010, 00:59
Debriyaj ayarından kaynaklı bir durum olabilir veya ilk kilometrelerde eski yağa alışan dişliler ilk kilometrelerde yeni yağla uyumsuz olabilir sonra düzelir.

Qweasdnon
04 Mayıs 2010, 01:18
Bende ipone koydum...15-50 öyle bir sorun yaşamadım...ama nedense bazen çok enderde olsa boşa geçmiyor...biraz ileri geri yapınca geçiyor

ahmet_antt
04 Mayıs 2010, 21:10
bende ipone koydum ama baya rahatsız edici bi ses, geçişler gayet iyi vitese ve boşa geçmemezlik yapmıyo ama tak die tuk diye sert sesler le geçiyo viteslere örneğin boşta iken motor 1 e takıyorum bi anda ileri doğru sarsıyor atılıyo makina çözemedim valla i pone yağıda araştırdım iyi bi yağ deniyo bi yığın para verdim .. ne den acaba bu ses yaaa

draggy
04 Mayıs 2010, 21:17
Debriyajı bıraktığın anda fırlıyorsa balatalardan sorun, debriyaj telin son ayarda mı?

pre_lude
04 Mayıs 2010, 21:32
debrajdan kaynaklı olabilir..

mach1
04 Mayıs 2010, 21:49
bende ipone koydum ama baya rahatsız edici bi ses, geçişler gayet iyi vitese ve boşa geçmemezlik yapmıyo ama tak die tuk diye sert sesler le geçiyo viteslere örneğin boşta iken motor 1 e takıyorum bi anda ileri doğru sarsıyor atılıyo makina çözemedim valla i pone yağıda araştırdım iyi bi yağ deniyo bi yığın para verdim .. ne den acaba bu ses yaaa

İphone dan iyisi Şamda kayısı.Sorun debriyaj ayarından eğer 1 e takınca atıyorsa debriyaj balatasıda bitmeye yakın olabilir:cat:

fantom76
04 Mayıs 2010, 21:59
arkadaşlar benimde yeni bir dragstar kullanıcısı olarak nacizane bi sorum alacak .acaba debriyaj balatasının ömrü ne kadardır.

draggy
04 Mayıs 2010, 22:08
Elin sürekli debriyajda ve yarım debriyaj kullanıyorsan çok kısa, ama düzgün kullanırsan ömürlük :)

ahmet_antt
04 Mayıs 2010, 22:39
elim debriyaj da diil yağ da ipone anlatayım arkadaşlar şimdi çalıştırıyorum motorsikletimi debriyaj a basıyorum sonuna kadar ayağımı vites pedalına bastığımda tak diye baya yüksek bi ses çıkıyo dişli kırılacak diye korkuyom çat diyo birde debriyaj ayarı ortada debriyaj kolu dibin biraz üstünde kavrıyo ve hep öyleydi problem yoktu ayarı gerdiriyorum debriyaj sona doğru kavrıyor ama ses gitmiyor teşekkürle cvplar için arkadaşlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:37 ----------

bi tek 1. viteste diil 2-3-4-5 hepsinin geçişin de tak tuk ses geliyo

avare rulman
04 Mayıs 2010, 22:50
elim debriyaj da diil yağ da ipone anlatayım arkadaşlar şimdi çalıştırıyorum motorsikletimi debriyaj a basıyorum sonuna kadar ayağımı vites pedalına bastığımda tak diye baya yüksek bi ses çıkıyo dişli kırılacak diye korkuyom çat diyo birde debriyaj ayarı ortada debriyaj kolu dibin biraz üstünde kavrıyo ve hep öyleydi problem yoktu ayarı gerdiriyorum debriyaj sona doğru kavrıyor ama ses gitmiyor teşekkürle cvplar için arkadaşlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:37 ----------

bi tek 1. viteste diil 2-3-4-5 hepsinin geçişin de tak tuk ses geliyo

rölantiniz mi yüksek acaba?

gerçi enjeksiyonlu da olabilir sizin motosikletler, tanımıyorum hiç.

fantom76
04 Mayıs 2010, 22:51
bendede sanki şöyle bir problem var.motorla normal kalkıpta bir iki üç devam edersem çok fazla vibrasyon yok ama seri bir şekilde kalkarsam vibrasyondan ayna bile göstermiyor.

motocycleboyreigns
04 Mayıs 2010, 22:52
İphone dan iyisi Şamda kayısı.Sorun debriyaj ayarından eğer 1 e takınca atıyorsa debriyaj balatasıda bitmeye yakın olabilir:cat:

..ya da ayarı fazla sıkıdır;o zaman da yapar.:cat:

ahmet_antt
04 Mayıs 2010, 22:56
rolanti normal ayar ortada ne aşşağıda ne yukarıda o kontrollerin hepsini yaptım dediğim gibi yağ değişimi yapılalı 400 km oldu acaba fazlamı kaçırdık yağı fazla yağdan yapar mı bilen varmı?

zeda3000
04 Mayıs 2010, 22:59
Motorun ustune binmeden 1 tak ve cok duz bir alanda elin debriyajda bekle, motor hafifce kendini ileri aliyor ise sorun debriyajdadir , siyirma yapiyor yada ayar sorunu vardir. Sorun gormuyor isen yagin cinsinden , fabrika verilerine gore onerilen yagi kullanman tavsiye edilir. Bazen iyi dusundugumuz yaglar uyumsuzluk yapabilir.

ahmet_antt
04 Mayıs 2010, 23:05
tamam arkadaşım onu bi deniyem dene diğim bi şey de motor boşta çalışıyor debriyaj a basıp bırakıyorum motorun cok az sesi değişiyor basın ca rahatlıyor salınca yüke biniyo hııııı diye sıyırma sesine benzer bi ses geliyor

draggy
05 Mayıs 2010, 02:24
Kaçırdığını en iyi 3. viteste 40 tan 50 ye çıkarken tatlı tatlı değilde motor zor kavrıyormuş gibi hissettiğinde ile veya son hızına çok bağırarak çıkıyorsa anlaki balatalardandır sorun; yada balata grubundan, yani yaylarda gevşemiş olabilir, her şeyi denedin ve sorunun artıyorsa bu grubun kontrol edilip gerekli parçaların değişmesi gerekiyor. Balata kaçıran motorda bir süre idare etsin diye manet boşluğu sıkılır ama kaçırmaya başladı ise, eninde sonunda değişecek. Benimde başıma geldi, şu aralarda şüpheleniyorum ama başlangıçta daha :)

http://www.650ccnd.com bu site çok faydalı bir site how to bölümünü çok seveceksiniz.
Bu arada bir püf noktası, debriyaj maneti boşluğunu ayarlamak için 1 TL kullanabilirsiniz, yaklaşık 1 TL nin kalınlığı kadar boşluk yetecektir.

ahmet_antt
05 Mayıs 2010, 17:57
sanırım benim motorda kaçırma yok draggy fazladevir yükselmesi yok anlamadım neden dir güçte bi sıkıntı yok gazı açtınmı kaçıyo makina bağırmıyo bi tek dediğim gibi vites geçişlerin de tak diyo bunu da benim bildiğim sabah ilk bindiğin de yapabilir hani yağlamayı daha yapmadı desek soğuk olduğu için desek ama gariptir ki benim motor soğukken yapmıyo tak tuk seslerini aksine ilk çalıştırıp yaklaşık 8 ila 10 km kadar ş.içi gittikten sonra yavaş yavaş çıkmaya belirginleşmeye başlıyo ses zaten vitesten de belli çünkü ilk binin ce sabah yumuşak oluyo ve 8-10 km kadar sonra vitese biraz güç uygulamak gerekiyo ve o zorluk zor geçme bariz belli oluyo bilemedim ben onu neden neden böyle yapıyo teşekkür ederim yinede yorumlar için bu annattıklarımıda düşünüp aklına gelen leri yazarsan sevinirim ii günler

draggy
05 Mayıs 2010, 19:46
İstersen eski yağını filtreleyerek bir kaba al (heba olmasın :) ) ondan sonra yamalube 20-40 koy, malum sizin memleket sıcak; yağ çok akışkan olmuş olabilir. Belki kalın yağ daha iyi gelir, üstelik yaz hazırlığını erkene almış olursun :bounce:

mach1
05 Mayıs 2010, 19:51
15-50 veya 20-50 kullan çıkan yağıda filtre kağıdından geçir öyle bir şişeye koy kışın kullanırsın İphone nun yağı nerden bksan 30 kağıt:)

hell_guard
29 Ağustos 2010, 22:39
Kaçırdığını en iyi 3. viteste 40 tan 50 ye çıkarken tatlı tatlı değilde motor zor kavrıyormuş gibi hissettiğinde ile veya son hızına çok bağırarak çıkıyorsa anlaki balatalardandır sorun; yada balata grubundan, yani yaylarda gevşemiş olabilir, her şeyi denedin ve sorunun artıyorsa bu grubun kontrol edilip gerekli parçaların değişmesi gerekiyor. Balata kaçıran motorda bir süre idare etsin diye manet boşluğu sıkılır ama kaçırmaya başladı ise, eninde sonunda değişecek. Benimde başıma geldi, şu aralarda şüpheleniyorum ama başlangıçta daha :)

http://www.650ccnd.com bu site çok faydalı bir site how to bölümünü çok seveceksiniz.
Bu arada bir püf noktası, debriyaj maneti boşluğunu ayarlamak için 1 TL kullanabilirsiniz, yaklaşık 1 TL nin kalınlığı kadar boşluk yetecektir.


öncelikle selamlar ben yaklaşık bi 4 gündür dragstar kullanıcısıyım yani kısaca ciddi anlamda acemisiyim:) 97 model 26000 km de (ki doğruysa) bir makine. lafı daha da uzatmadan soruna geleyim. bu başlık altında sıkıntı olarak belirtilen bütün sorunların toplamı diyebilirim :) motor bursa dan 4 gün önce geldi ve yol boyunca bi sıkıntı yaşatmadı ancak yolun sonlarına doğru debriyaj salmamaya başladı giderken vites geçişlerinde sorun yok fakat durduğun da el debriyajdayken motor ilerliyo hafif bi ara gazla sorun kalmıyo. 2. vitese geçerken zor geçiyo ama 3 4 ve 5. vitesler sorunsuz hızlanması gayet seri ve sorunsuz. ancak son 2 günde de durum giderek kötüleşti diğer vites geçişlerinde de zorluk çıkartıyo debriyaj basılı iken hareket ediyo vs... yanlız bişeyi daha farkettim bunları sadece motor sıcakken yapıyo. bi süre yol alıp motoru durdurduktan sonra tekrar marş basıp yola çıktığımda sorun başlıyo.
makineyi aldığım kişi sorunun yağdan kaynaklandığını söyledi ben almadan hemen önce değişmiş yağı ve motorcusu yanlışlıkla kalın bi yağ koymuş. ancak burda yamaha servisine danıştım bana debriyaj saclarından kaynaklandığını fakat balata saclar ve yağın değişeceğini söyleyip güzel bi fiyat çıkardı.
biraz uzun oldu fakat umarım açıklayıcı olmuştur yardım ederseniz sevinirim. birde izmirde yaşıyorum sorunsuz bi şekilde hangi yağı kullanabilirim marka ve numarasıyla yazarsanız sevinirim.

draggy
29 Ağustos 2010, 22:47
Yağ olarak yarı sentetik yamalube öneririm. Elin debriyajda çok bekleme yapıyor musun? Özellikle durağan trafikte olur, bu durumda tel biraz gevşiyor. Şunu bir deneyin, motor soğukken elcik ayarınızı şu şekilde yapmanız gerekir, debriyaj telini elcikten en sona kadar gevşetin elcik çok zor sıkılır hale gelsin, ondan sonra debriyaj telini motor kısmından 1 cm kadar sağa doğru gevşetin. Elcikten ayar vidasını ortaya getirin. Şimdi elcikte 1 tl lik boşluk ve kavrama için 3 cm boşa çekmen gerekecek ideali bu. Bu durumda deneyin, eğer kaçırıyorsa elcik ayar vidasını biraz daha sıkın. Sorununuz devam ediyorsa balataların artık yenilenmesi gerekir maalesef, balataları değiştirirken yaylarıda değiştirtmeyi unutma, saç incelmediyse değişmesine gerek yok, baskı balata değişecek.. Kolay gelsin..

hell_guard
29 Ağustos 2010, 23:23
Yağ olarak yarı sentetik yamalube öneririm. Elin debriyajda çok bekleme yapıyor musun? Özellikle durağan trafikte olur, bu durumda tel biraz gevşiyor. Şunu bir deneyin, motor soğukken elcik ayarınızı şu şekilde yapmanız gerekir, debriyaj telini elcikten en sona kadar gevşetin elcik çok zor sıkılır hale gelsin, ondan sonra debriyaj telini motor kısmından 1 cm kadar sağa doğru gevşetin. Elcikten ayar vidasını ortaya getirin. Şimdi elcikte 1 tl lik boşluk ve kavrama için 3 cm boşa çekmen gerekecek ideali bu. Bu durumda deneyin, eğer kaçırıyorsa elcik ayar vidasını biraz daha sıkın. Sorununuz devam ediyorsa balataların artık yenilenmesi gerekir maalesef, balataları değiştirirken yaylarıda değiştirtmeyi unutma, saç incelmediyse değişmesine gerek yok, baskı balata değişecek.. Kolay gelsin..

ilgin için teşekkürler evet malesef el sürekli debriyajda trafik dolayısıyla. söylediklerini denicem tekrar teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:54 ----------


Yağ olarak yarı sentetik yamalube öneririm. Elin debriyajda çok bekleme yapıyor musun? Özellikle durağan trafikte olur, bu durumda..

ya kusura bakma rahatsız ediyorum ama aklıma takılan bi husus daha var. sorun debriyaj kaynaklı olsaydı motor soğukken de yapıyo olması gerekmez mi? yani motor soğukken sıkıntısız vites değişimi kalkışlar ama belli bi süre yol alıp durup stop edip tekrar yola çıktığımda başlaması düşündürüyo.

draggy
29 Ağustos 2010, 23:33
Dediklerimi bir dene :) çok debriyajlı kullanıyorsan olur bu. Ya debriyaj telin ayarsız ya da balatalar bitik, ilki hallolur ama ikincisi için eninde sonunda değiştirmen gerekecek..