PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İdeal Motor Sıcaklığı



RunemagicK
02 Mayıs 2010, 02:25
150 zat motoruma uzun uğraşlar sonucu hararet göstergesi taktım ama şimdi birşeyi merak ediyorum. Bu tarz 150 cc motorların ideal çalışma sıcaklığı kaç derecedir? Kaç dereceden üstü tehlikelidir?

motorhocası
02 Mayıs 2010, 03:02
Yağ hararet göstergesi aldığından emin misin hocam, o kadar aradım taradım net de yoktu öyle bişey.:)

Su hararet olmasın o.

RunemagicK
02 Mayıs 2010, 03:16
Yağ hararet göstergesi aldığından emin misin hocam, o kadar aradım taradım net de yoktu öyle bişey.:)

Su hararet olmasın o.

ha su ha yağ ne farkeder:) sonuçta müşürün bulunduğu ortamdaki sıcaklığını gösteriyor.

motorhocası
02 Mayıs 2010, 03:22
ha su ha yağ ne farkeder:) sonuçta müşürün bulunduğu ortamdaki sıcaklığını gösteriyor.

Ayrı olur biliyorum.Civalı olması gerekiyor.:bounce:

< iLk@yy >
02 Mayıs 2010, 03:28
hararet düzeyi her motorda değişir kimi motor 90 derecede fan açarken dimisi 100 küsürlerde açar mesela

göreceli bir kavramdır

RunemagicK
02 Mayıs 2010, 03:34
Ayrı olur biliyorum.Civalı olması gerekiyor.:bounce:

civa ısı farkından çabuk etkilenir ve diğer sıvılara göre daha çok genleşir, haliyle göstergeyede çabuk iletir ortamdaki sıcaklığı. başka bir farkının olucağını sanmıyorum. hem ilk aldığımda mutfakta su kaynatıp ölçmüştüm doğru ölçüyomu diye, suyuda ölçtü yağıda ölçüyo:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:30 ----------


hararet düzeyi her motorda değişir kimi motor 90 derecede fan açarken dimisi 100 küsürlerde açar mesela

göreceli bir kavramdır

bende onu soruyorum işte:) benim motorun tarzındaki yani 150cc çin işi motorlarınki kaç derecedir.
su soğutmalı motorlarda 100derece oldumu su kaynatmaya başlar, 100 ve üstü tehlikelidir onu biliyorum

motorhocası
02 Mayıs 2010, 03:37
Vosvoslar üzerine yağ harareti göstergesi takmak yaygındır.

Yağ çubuğu şeklinde hararet gösterge mürşiri
http://www.vosvosturk.com/forum/ya-cubuu-seklinde-hararet-gosterge-mursiri-vt7335.html

Yağ harareti ile ilgili birçok konu açılmış.
http://www.vosvosturk.com/forum/gostergeler-vf53.html

Yağ hararet göstergesi bu.
http://img21.imageshack.us/img21/1449/sany9247xx9.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=sany9247xx9.jpg)
http://img191.imageshack.us/img191/7653/kk02si2.jpg (http://img191.imageshack.us/my.php?image=kk02si2.jpg)

RunemagicK
02 Mayıs 2010, 03:43
Vosvoslar üzerine yağ harareti göstergesi takmak yaygındır.

Yağ çubuğu şeklinde hararet gösterge mürşiri
http://www.vosvosturk.com/forum/ya-cubuu-seklinde-hararet-gosterge-mursiri-vt7335.html

Yağ harareti ile ilgili birçok konu açılmış.
http://www.vosvosturk.com/forum/gostergeler-vf53.html

Yağ hararet göstergesi bu.
http://img21.imageshack.us/img21/1449/sany9247xx9.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=sany9247xx9.jpg)

civalı da vardır doğrudur ama ikiside sıcaklığı ölçüyo sorun yok
ama birde şöyle birşey var, benim gösterge civalı olabilir:) başka bir başlıkta şöyle bir mesaj buldum


şimdi benim kullandıgım saat piyasada 100 tl idi. ama daha ucuzlarınıda bulmak mümkün ben fazla araştırmadım.oto aksesuarcılarda bulabilirsin.ister müşirli olandan al motor yağ sıcaklığından harareti öğren,istersen benimki gibi civalı al motor blogundan sıcaklığı ögren.civalı bişürü takmak için motor gömleğinde arka tarafta kanal mevcut.civalı tip te sadece gösterge aydınlatması için elektrik baglıyorsun.ama bişürlü olan elektrikle çalışıyor kimisi + uç kimisi - uç onu alırken belirtiyorsun.

benimkisi civalı olarak tarif ettiği tip, sadece aydınlatma için elektrik çektim, elektriksizde çalışıyor yani.

Arjantinli69
02 Mayıs 2010, 07:19
civalı da vardır doğrudur ama ikiside sıcaklığı ölçüyo sorun yok
ama birde şöyle birşey var, benim gösterge civalı olabilir:) başka bir başlıkta şöyle bir mesaj buldum



benimkisi civalı olarak tarif ettiği tip, sadece aydınlatma için elektrik çektim, elektriksizde çalışıyor yani.

evet soruya şöyle cevap vereyim.6-7 aydır kullanıyorum yeni motorumda,daha önceki motorumda'da vardı.şöyleki normal seyirde motoru fazla zorlamadan sürüşlerde hararet 70-90 derece arasında seyrediyor.motoru fazla agresif yani sıkıştırınca bir bakıyorsun hararet saati 100-110 arası,tabi O esnada sibop sesleri kulağına gelmeye başlıyor,zaten doğal olan şey.haliyle hava sogutmalı motor fazla ısındımmı ilk etki siboplar sonra vites geçişleri degişmeye başlıyor.normalde iyi bir motor kullanıcısına hararet saati olmasada olur sonuçta hava sogutmalı fazla ısındımı şişiyor zaten motor fazla yürümüyor mecbur dinlendir beni diyor.ama uyarı amaçlı güzel bir işlevi var.ben biraz sıkıştırıyorum motoru anında yükseliyor ibre sonra akışına bırakıyorum motoru normal değerlerde seyrediyor sıcaklık.şu da var geçenlerde arkadaşlarla çanakkaleye gitmiştik,bir ara baya bir uzun yol yaptık benim yüklü ağırlıgım 170 kg idi (2 kişi +bagaj) haliyle hararet saati son derecesi 120 idi ibre oraya dayandı kaldı ama biz biraz yavaşlayarak devam ettik yola,sonra rampa aşağı inerken 90 dereceye kadar düştü sıcaklık.yani benim motorda 110 derecede hayla bir problem çıkartmadı,ama devamlı O derecede kaldıgı olmadı hiç.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:14 ----------

benim kullandıgım gösterge civalı olandan buda resmi
http://img153.imageshack.us/img153/6932/hale067.jpg (http://img153.imageshack.us/i/hale067.jpg/)

Seko
02 Mayıs 2010, 10:33
Hava soğutmalı motorda hararet ölçmek pek anlamlı değildir arkadaşlar. Ölçülen değerden birşeylerin iyi veya kötü gittiği sonucunu çıkaramazsınız. Ayrıca harareti motorun neresinden ölçüyorsunuz ? Bu göstergeler suyun hararetini ölçmek için tasarlanmıştır ve o yüzden de 120'ye kadar gösterirler. Oysa ki siz motorun üzerindeki metal kısımları ölçüyorsanız oraların sıcaklığı çok daha yüksek olabilir.

Arjantinli69
03 Mayıs 2010, 22:17
Hava soğutmalı motorda hararet ölçmek pek anlamlı değildir arkadaşlar. Ölçülen değerden birşeylerin iyi veya kötü gittiği sonucunu çıkaramazsınız. Ayrıca harareti motorun neresinden ölçüyorsunuz ? Bu göstergeler suyun hararetini ölçmek için tasarlanmıştır ve o yüzden de 120'ye kadar gösterirler. Oysa ki siz motorun üzerindeki metal kısımları ölçüyorsanız oraların sıcaklığı çok daha yüksek olabilir.

aydınlatıcı bilgi için teşekkürler.ama mesaj yazarken birde üsteki yazılan mesajları okuma alışkanlıgımız olsa direk bildiğimizi yazmasak,yazılanlarda eksik bir yer varsa onları yazsak daha iyi olur bence hem mesaj kirliliğinide önlemiş oluruz.zaten modlar ıvır zıvır laf olsun diye yazılan yazılardan açılan topiclerden şikayetçi......biz zaten belirtmişiz olsa'da olur olmasada iyibir motorcu anlar diye.ama yeni motorcuysan sana biraz bilgi verir demişiz.sibop sesinden anlarsın zaten olayı.ama belki vatandaşın kulakları az duyuyor ve ya duymuyorsa O zaman faydalı bir alet.

RunemagicK
03 Mayıs 2010, 23:00
aydınlatıcı bilgi için teşekkürler.ama mesaj yazarken birde üsteki yazılan mesajları okuma alışkanlıgımız olsa direk bildiğimizi yazmasak,yazılanlarda eksik bir yer varsa onları yazsak daha iyi olur bence hem mesaj kirliliğinide önlemiş oluruz.zaten modlar ıvır zıvır laf olsun diye yazılan yazılardan açılan topiclerden şikayetçi......biz zaten belirtmişiz olsa'da olur olmasada iyibir motorcu anlar diye.ama yeni motorcuysan sana biraz bilgi verir demişiz.sibop sesinden anlarsın zaten olayı.ama belki vatandaşın kulakları az duyuyor ve ya duymuyorsa O zaman faydalı bir alet.

faydalı, şöyle ki sibop sesini bilmem ama en azından motor yığılmaya başlamadan önce durumu anlayıp durucak biyer aramam iyi olur. diğer türlü motor şiştikten sonra durucak yer aramak bulmak işkence olabiliyor (gidiş gelişli yolda durucak yer olmadığından 25 km gitmek zorunda kalmıştım bu yüzden)
en azından yararı olmasada zararı olmayan bişey:) dursun orda kendi kendine:)

Arjantinli69
03 Mayıs 2010, 23:16
aynen öyle zararı olmayan ama faydası olan bir cihaz.nelere para harcamıyoruz bir hararet saati takmışız çokmu

mmucit
03 Mayıs 2010, 23:29
Her zaman yağ sıcaklığını ölçmek istemişimdir. :)

Özer
04 Mayıs 2010, 00:02
Motorda fabrikasyon yağ ısısını ölçen bir prob yok ise,yağ dolum tapası yerine son derece hassa olan aşağıda link'ini verdiğim ürün ve türevleri takılır hatta orijinal ısı göstergesine rağmen bir çok profesyonel bu tip hararet göstergesini ilaveten kullanır.

http://picture.yatego.com/images/46d2c47c4dc9b3.4/oiltemperaturestick.jpg
hava soğutmalı bir motorun 150-170 santi gred derecenin üzerine çıkmaz sanırım ama bir dizel motorun çok daha sıcak olduğunu biliyorum.

Isının ölçüldüğü yer de çok önemli...egzoz manifoldu 800 derece kadar oluyor egzoz sonuna doğru düşerek.., silindir - manifold arası 250 -260 derece derece gibi, silindirin arka kısmı daha düşük, öenm verdiğimiz su ve yağ ısı değerleri olduğuna göre..yağ ısısı 120-130 derece arası değişir ve normaldir. ...kabaca genellersek motor ısısı 250 dereceyi geçmez her halde...

sero35
04 Mayıs 2010, 00:04
90 idealdir

yakamoz043
04 Mayıs 2010, 00:10
hocam otomobil tamircisiyim müşirler su ve yağ diye ikiye ayrılır senin almış olduğun müşir su hararet müşiri belli dereceden sonra sapma yapar içinde çok küçük diyot vardır belli sıcaklığa gelince açar fanı belli sıcaklığa düşünce fanı kapatır devreyi bu şekilde tamamlar fazla sıcaklık ısısında ise sapma yapar göstergede farklılık abartı dereceler gösterir.almış olduğun müşir kaç derecelik olduğu önemli bi konu ,öyle tahmin ediyorumki almış olduğun müşir su hararet müşiri(fan) çok yüksek sicaklıklara maruz kalınca içindeki diyotları yakma ve eritme sözkonusudur bilgilerinize .

huska
04 Mayıs 2010, 00:34
hoca 150 zat zaten hava soğutmalı.uğraşıpta yaptıysan helal olsun diyorum.zannedersem yağ tıpasına taktın müşürü buda yağ sıcaklığını gösterdiğine göre göstergede 120lıkse 75 le 90 derece ıdealdir.90 dan sonra kırmızı bölgede gezdirmemeye çalış.bu kadar yuksek sıcaklıklarada cıkacagını zannetmem.ayrıca cok saglıklı bı ölçum yapacagınıda düşünmüyorum,olsa idi fabrikası öyle çıkartırdı:rendeer:

RunemagicK
04 Mayıs 2010, 00:50
Motorda fabrikasyon yağ ısısını ölçen bir prob yok ise,yağ dolum tapası yerine son derece hassa olan aşağıda link'ini verdiğim ürün ve türevleri takılır hatta orijinal ısı göstergesine rağmen bir çok profesyonel bu tip hararet göstergesini ilaveten kullanır.

http://picture.yatego.com/images/46d2c47c4dc9b3.4/oiltemperaturestick.jpg
hava soğutmalı bir motorun 150-170 santi gred derecenin üzerine çıkmaz sanırım ama bir dizel motorun çok daha sıcak olduğunu biliyorum.

Isının ölçüldüğü yer de çok önemli...egzoz manifoldu 800 derece kadar oluyor egzoz sonuna doğru düşerek.., silindir - manifold arası 250 -260 derece derece gibi, silindirin arka kısmı daha düşük, öenm verdiğimiz su ve yağ ısı değerleri olduğuna göre..yağ ısısı 120-130 derece arası değişir ve normaldir. ...kabaca genellersek motor ısısı 250 dereceyi geçmez her halde...

benim derecede bu aralıkta gösteriyor, normal yani


hocam otomobil tamircisiyim müşirler su ve yağ diye ikiye ayrılır senin almış olduğun müşir su hararet müşiri belli dereceden sonra sapma yapar içinde çok küçük diyot vardır belli sıcaklığa gelince açar fanı belli sıcaklığa düşünce fanı kapatır devreyi bu şekilde tamamlar fazla sıcaklık ısısında ise sapma yapar göstergede farklılık abartı dereceler gösterir.almış olduğun müşir kaç derecelik olduğu önemli bi konu ,öyle tahmin ediyorumki almış olduğun müşir su hararet müşiri(fan) çok yüksek sicaklıklara maruz kalınca içindeki diyotları yakma ve eritme sözkonusudur bilgilerinize .

100 dereceye kadar doğru gösterdiğine eminim çünkü test ettim.
benimkinin derecesi 120ye kadar, motordayken 120yi biraz geçip duruyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:35 ----------


hoca 150 zat zaten hava soğutmalı.uğraşıpta yaptıysan helal olsun diyorum.zannedersem yağ tıpasına taktın müşürü buda yağ sıcaklığını gösterdiğine göre göstergede 120lıkse 75 le 90 derece ıdealdir.90 dan sonra kırmızı bölgede gezdirmemeye çalış.bu kadar yuksek sıcaklıklarada cıkacagını zannetmem.ayrıca cok saglıklı bı ölçum yapacagınıda düşünmüyorum,olsa idi fabrikası öyle çıkartırdı:rendeer:

yazdığım gibi, 120ye kadar geliyor

yakamoz043
04 Mayıs 2010, 00:56
ozaman yapmanız gereken hararet saatının bır buyugunu kullanmak alt sevıyesı 80 olsun o onemlı degıl ust sevıyesı dogru gostersın sızın ısınızı gorucektır

RunemagicK
04 Mayıs 2010, 01:32
ozaman yapmanız gereken hararet saatının bır buyugunu kullanmak alt sevıyesı 80 olsun o onemlı degıl ust sevıyesı dogru gostersın sızın ısınızı gorucektır

100ü geçmez diye düşünüp 120 almıştım bide:) bakalım daha yükseğine

satoyama
04 Mayıs 2010, 02:17
100ü geçmez diye düşünüp 120 almıştım bide:) bakalım daha yükseğine

scooter lar (hava soğutmalı, fanla soğuyan motosikletler) normal motosikletlere göre daha yüksek ısılarda çalışmak zorunda kalırlar hatta bu yüzden yağları bile farklıdır, scooterlarda scooter yağı kullanmak gerekir, bunuda hatırlatmak istedim.

neden daha fazla ısı? çünkü; fanla soğuma ile hava akımının direk slindir peteklerine hatta karter e çarpması aynı değildir havanın direk motor üzerine çarpması en etkili hava soğutmadır!

dün bir kurye gördüm, bu havada cg125 (titan mitan değil orjinal CG) in ön koruma demirini komple izole etmiş motora hiç hava vurmuyordu. hangi akla hizmet anlamadım (büyüksün honda)

bu arada zat ın inanılmaz ısındığına şahit olmuşluğum vardır , kaç derece göstereceğini merak ediyorum

RunemagicK
04 Mayıs 2010, 02:40
scooter lar (hava soğutmalı, fanla soğuyan motosikletler) normal motosikletlere göre daha yüksek ısılarda çalışmak zorunda kalırlar hatta bu yüzden yağları bile farklıdır, scooterlarda scooter yağı kullanmak gerekir, bunuda hatırlatmak istedim.

neden daha fazla ısı? çünkü; fanla soğuma ile hava akımının direk slindir peteklerine hatta karter e çarpması aynı değildir havanın direk motor üzerine çarpması en etkili hava soğutmadır!

dün bir kurye gördüm, bu havada cg125 (titan mitan değil orjinal CG) in ön koruma demirini komple izole etmiş motora hiç hava vurmuyordu. hangi akla hizmet anlamadım (büyüksün honda)

bu arada zat ın inanılmaz ısındığına şahit olmuşluğum vardır , kaç derece göstereceğini merak ediyorum

diğer motosikletlerde motor yine açık, bizimkinde anca alttan hava girerse

iptaluyelik02
04 Mayıs 2010, 10:06
150 zat motoruma uzun uğraşlar sonucu hararet göstergesi taktım ama şimdi birşeyi merak ediyorum. Bu tarz 150 cc motorların ideal çalışma sıcaklığı kaç derecedir? Kaç dereceden üstü tehlikelidir?

dostum benzer bir sistem BMW de uygulanıyor
işte F650Gs için önerilen yağ hararet göstergesi
http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLang=wunderlich&MakeLangID=1&lay1=2&lay2=8&lay3=4&lay4=4&prodid=8154003

Seko
04 Mayıs 2010, 12:03
aydınlatıcı bilgi için teşekkürler.ama mesaj yazarken birde üsteki yazılan mesajları okuma alışkanlıgımız olsa direk bildiğimizi yazmasak,yazılanlarda eksik bir yer varsa onları yazsak daha iyi olur bence hem mesaj kirliliğinide önlemiş oluruz.zaten modlar ıvır zıvır laf olsun diye yazılan yazılardan açılan topiclerden şikayetçi......biz zaten belirtmişiz olsa'da olur olmasada iyibir motorcu anlar diye.ama yeni motorcuysan sana biraz bilgi verir demişiz.sibop sesinden anlarsın zaten olayı.ama belki vatandaşın kulakları az duyuyor ve ya duymuyorsa O zaman faydalı bir alet.

Birincisi mesajları gayet iyi okuyarak mesaj yazıyorum, ikincisi de ben laf olsun diye mesaj yazmam. Forumda neyin ne olduğunu hiç bilmeyen bir sürü arkadaş var ve malesef çoğu kişi kafasında kurduğu senaryolara göre yorum yapıyor. Şimdi sen motoruna gösterge taktığını söylemişsin, öncelikle hangi motora gösterge taktın ? Gösterge su soğutmalı motorun su sıcaklığını mı ölçüyor yoksa hava soğutmalı motorun herhangi bir yerinden mi ölçüm yapıyor ? Eğer suyu ölçüyorsan ses değişimi ile su sıcaklığı arasında bağlantı kurmak mantıklı. Yok eğer hava soğutmalı motorda rastgele bir noktadan ölçüyorsan 120'ye dayanması hiçbir şey ifade etmiyor malesef. 120 göstegenin son noktası ise, o sırada sıcaklı 150 de olabilir 180 de. Çoğunluğun sandığı gibi o da soğutma bu da soğutma değil malesef. İşin tekniğini bilmeyince elmalarla armutlar aynı kefeye konuluyor.

RunemagicK
04 Mayıs 2010, 15:32
iki mesajında çok agresif, bu kadar panik yapmaya gerek yok. motorun sıcaklığını isteyen motor bloğundan ölçer, isteyende en alakasız yerden amortisörden ölçer. okuyunca ya güler geçersin yada bildiğini düzgünce söylersin olay bu.

yakamoz043
04 Mayıs 2010, 15:47
::pala::
Birincisi mesajları gayet iyi okuyarak mesaj yazıyorum, ikincisi de ben laf olsun diye mesaj yazmam. Forumda neyin ne olduğunu hiç bilmeyen bir sürü arkadaş var ve malesef çoğu kişi kafasında kurduğu senaryolara göre yorum yapıyor. Şimdi sen motoruna gösterge taktığını söylemişsin, öncelikle hangi motora gösterge taktın ? Gösterge su soğutmalı motorun su sıcaklığını mı ölçüyor yoksa hava soğutmalı motorun herhangi bir yerinden mi ölçüm yapıyor ? Eğer suyu ölçüyorsan ses değişimi ile su sıcaklığı arasında bağlantı kurmak mantıklı. Yok eğer hava soğutmalı motorda rastgele bir noktadan ölçüyorsan 120'ye dayanması hiçbir şey ifade etmiyor malesef. 120 göstegenin son noktası ise, o sırada sıcaklı 150 de olabilir 180 de. Çoğunluğun sandığı gibi o da soğutma bu da soğutma değil malesef. İşin tekniğini bilmeyince elmalarla armutlar aynı kefeye konuluyor.

SEKO dostum sen neyi anlatmaya çalısıyosun anlayan varmı arkadaşlar,sahsıma yazıdığım mesajları okursan bıraz anlıcaksındır umarım. Biz burda hava sogutmalı bır motordan yağ sıcaklık değerini ölçebilirmiyiz demiyoruz yada radyatör bağlayıptamı ölçsek acaba!Bi abimiz yapmış değerlendirmesini sunmuş bize destek yada daha mantıklı bişiler arıyor.Olan olmuş sen sar baştan bişiler anlatıyosun aklınca ne yazdığını ne anlam ifade ettiğini kendinde bilmiyosun.İşin mantığını çalışma prensibini öğren önce ondan sonra konuşalım seninlen anladın mı?Senaryoyu kendin yazıp kendın oynuyosun!
Nerden ölçücez bizede sölede işin tekniğini öğrenelim?Sayende elmayı armutu ayırt ederiz belki!::pala::

Seko
04 Mayıs 2010, 15:52
Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.

Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.

Yakamoz arkadaşım,

Hava soğutmalıda sağlıklı bir sıcaklık ölçme noktası yoktur. Arkadaşımız ölçüm cihazını takmak için ne kadar uğraştığını en başta yazmış. Ben de ancak belki deneme yanılma ile sağlıklı bir sonuç verebilecek olan bu ölçüm yöntemi için başkalarının da aynı zahmete girmesini istemediğim için böyle yazdım. Siz istiyorsanız yine takın.

İşin çalışma prensibi ile ilgili konuşmayı da istersen özelden yaparız burayı meşgul etmeyelim.

RunemagicK
04 Mayıs 2010, 16:06
Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.

Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.

arkadaşım ciddi derecede bilgi eksiğin var. eğer hararet göstergesinin müşürünü kartere sokarsan gayette güzel fikir verir ama bunu tahmin etmek aklına bile gelmemiş
ayrıca söylediğin gibi motorun bloğu, içerisinden daha sıcak olmaz. çünkü dış tarafa rüzgar vurur ve iç tarafta ise sürtünme ve patlama gerçekleşir. o yüzden dış taraf soğuk olur

yakamoz043
04 Mayıs 2010, 16:13
Ben de zaten bildiğimi söyledim. Amacım eğer faydasını göremeyecekleri bir durum varsa insanları boşuna uğraşmaması için uyarmak. Yazdığım mesaja yukarıdaki arkadaşın yaptığı gibi ıvır zıvır mesaj muamelesi yapılırsa insanın agresif olmaması mümkün olmuyor bazen.

Bu forumlar bilgi paylaşımı içindir. O yüzden birisi çıkıp da ben amortisörden ölçerim derse ona ölçemezsin dememek pek doğru bir davranış olmasa gerek.

Yakamoz arkadaşım,

Hava soğutmalıda sağlıklı bir sıcaklık ölçme noktası yoktur. Arkadaşımız ölçüm cihazını takmak için ne kadar uğraştığını en başta yazmış. Ben de ancak belki deneme yanılma ile sağlıklı bir sonuç verebilecek olan bu ölçüm yöntemi için başkalarının da aynı zahmete girmesini istemediğim için böyle yazdım. Siz istiyorsanız yine takın.

İşin çalışma prensibi ile ilgili konuşmayı da istersen özelden yaparız burayı meşgul etmeyelim.

KÜTAHYA sanayisine gel ben sana çalışan sistemin aynısı uygulamalı olarak motoruna takıcam kardes çalıştırıcam beraber de test edicez,ben 8 yaşından beri öğrendim öğrendiğimi mesleğe saygı!

Seko
04 Mayıs 2010, 16:15
Ben kartere bağladığını anlamamışım kusura bakma, oradan ölçersin tabi. Ben farklı bir noktadan ölçmeye çalıştığını sanıyordum, bütün söylediklerimi geri alıyorum kusura bakmayın.

Bu şekilde ölçüm yapıldığında da ölçüm sonuçları motordan motora değişir. Her motorun yağ miktarı ve iç yapısı farklı sonuçta. Ayrıca sıcaklıklar da 100 derecenin hayli üstünde olacaktır. Bu yüzden belki 200 dereceye kadar bir gösterge takmak lazım. Ondan sonra da standart bir kullanımda en azından sorun çıkarmaya sıcaklığın ne olduğunu zamanla öğrenirsin. Sorun nerede çıkar o bilinmez.

yakamoz043
04 Mayıs 2010, 16:20
100ü geçmez diye düşünüp 120 almıştım bide:) bakalım daha yükseğine

hocam 160 yada 180 derece gibi bir saat bulamıcak olursanız şayet araştırınca emınımkı bulursunuz büyük iş makınalarında vardır bazı makınaların yuksek derecelı saatler.Bu şekılde değiştirirsenız saatınızı sıstem faal olarak calısıcaktır hıc bır sorun olmaz,sadece dusuk yag sıcaklıgı yanı motorun ılk calısma anından yukselme derecesıne kadar bıraz beklıcektır,en dusuk ıbre sayısını bulunca otomatıkman normla degerını okuyacaktır.

RunemagicK
04 Mayıs 2010, 16:29
hocam 160 yada 180 derece gibi bir saat bulamıcak olursanız şayet araştırınca emınımkı bulursunuz büyük iş makınalarında vardır bazı makınaların yuksek derecelı saatler.Bu şekılde değiştirirsenız saatınızı sıstem faal olarak calısıcaktır hıc bır sorun olmaz,sadece dusuk yag sıcaklıgı yanı motorun ılk calısma anından yukselme derecesıne kadar bıraz beklıcektır,en dusuk ıbre sayısını bulunca otomatıkman normla degerını okuyacaktır.

dediğim gibi 100ü geçmiyiceğini düşünüp 120lik almıştım, 300e kadar var, onlardan alıcaz artık

Arjantinli69
05 Mayıs 2010, 02:58
seko arkadaş.olay motor sıcaklıgını bir şekilde ölçmekse eğer ölçmeside gayet kolay,bunu zaten beliyor insanlar.burda olay uygulanmış halini arkadaşlarla paylaşmak fikir vermek.kim ne biliyorsa burada birbiri ile paylaşıyor.benim söylemek istediğim insanların yapılan işin üzerine katkı sağlaması.ama genelde ne oluyor burda biliyormusun;birinin anlattığı bir konuyu çevirip aynısını anlatmak hiç hoş olmuyor.boşuna sayfa kirliliği oluyor onu izah ediyoruz.yoksa biz zaten cihazı takmışız 2 senedir gayet güzel bir şekilde kullanıyoruz.ve arkadaşlara'da burdan anlatıyoruz şöyle yaptık isteyen yapar kullanır,isteyen kullanmaz.yok fabrika gerek duysa takardı olayı tamamen boş bir kelime...şöyle bir örnek vereyin zenon farlar orjinalde çogu araç üzerinde yoktur.ama biz ne yapıyoruz güzel aydınlatma yapıyor diye araçlarımıza takıyoruz.senin demene göre fabrika takmamış zenon o zaman bizde kullanmayalım olucak galiba.teknolajiyi insanlar üretir yine insanlara faydalı olsun diye..

Seko
05 Mayıs 2010, 08:58
Ben fabrika gerek duysa takardı demedim ki, başkası olmasın o ? Zaten yanlış anlamışım konuyu.

Arjantinli69
06 Mayıs 2010, 10:46
Ben fabrika gerek duysa takardı demedim ki, başkası olmasın o ? Zaten yanlış anlamışım konuyu.

tamam arkadaş konu zaten rayına oturdu.:P

greyhorse
06 Haziran 2010, 12:57
Motorda fabrikasyon yağ ısısını ölçen bir prob yok ise,yağ dolum tapası yerine son derece hassa olan aşağıda link'ini verdiğim ürün ve türevleri takılır hatta orijinal ısı göstergesine rağmen bir çok profesyonel bu tip hararet göstergesini ilaveten kullanır.

http://picture.yatego.com/images/46d2c47c4dc9b3.4/oiltemperaturestick.jpg
hava soğutmalı bir motorun 150-170 santi gred derecenin üzerine çıkmaz sanırım ama bir dizel motorun çok daha sıcak olduğunu biliyorum.

Isının ölçüldüğü yer de çok önemli...egzoz manifoldu 800 derece kadar oluyor egzoz sonuna doğru düşerek.., silindir - manifold arası 250 -260 derece derece gibi, silindirin arka kısmı daha düşük, öenm verdiğimiz su ve yağ ısı değerleri olduğuna göre..yağ ısısı 120-130 derece arası değişir ve normaldir. ...kabaca genellersek motor ısısı 250 dereceyi geçmez her halde...




motorun hıcbıryerını delmeden bunlardan kullanabılırsınız tapanın yerıne takılıyor
fıyatıda 40-50tl arası
http://i.ebayimg.com/19/!BrRjl!!B2k~$(KGrHqUH-CcEvFBItW2KBLy8pts(0Q~~_12.JPG

McWarnaly
06 Haziran 2010, 14:26
Her zaman yağ sıcaklığını ölçmek istemişimdir. :)

zaten suyun sicakligi hemen hemen yagin sicakligina esittir diye biliyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------


motorun hıcbıryerını delmeden bunlardan kullanabılırsınız tapanın yerıne takılıyor
fıyatıda 40-50tl arası
http://i.ebayimg.com/19/!BrRjl!!B2k~$(KGrHqUH-CcEvFBItW2KBLy8pts(0Q~~_12.JPG

dostum bunun yag basincini olcen modeli varmi.ben motoruma yag basincini olcmek icin bisey takmak istiyorum,bu cok kolay ve kullanisli.tuttum bunu:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:28 ----------

galiba yok