PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AB Ülkeleri ile Türkiye arasındaki Fark



Serpico
27 Nisan 2010, 02:04
Tüm Motosiklet dostlarına Merhaba;
AB ile Türkiye her alanda kıyaslanır hemde yıllardır. Nedeni ise bilindik mevzu. AET olmadı, ABye girek miyiz? Konu bu değil ama bununla ilgili şahsi fikrimde olumsuz olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.
Gelelim asıl meseleye; aşağıdaki link'i tıklayarak AB ülkeleri ile Türkiyemiz arasında ki farkı motosiklet üretimi, satış adetlerini, kullanılan cc ve sınıfa göre incelenmiş listeye ulaşacaksınız. Ehliyet alma ile ilgili standartlar da sayfada mevcuttur.
Yeter ki, sabırlı bir şekilde sayfayı sonuna kadar okuyalım.
Doğrudur veya yanlıştır. Eksiktir veya fazladır. Bu gibi yoruma açık kısımları size kalmış.

http://www.moted.net/motosiklet_hakkinda.html

Bu arada MOTED'e konu ile ilgili Teşekkürlerimi bildiririm.

Ante
27 Nisan 2010, 02:55
Bu tablo nufus'a oranlansa daha iyi olabilirdi.
http://www.moted.net/image/O_sema_1.jpg

Şu şekilde.
http://img96.imageshack.us/img96/7611/motosc.jpg

Serpico
27 Nisan 2010, 03:03
Nüfusa göre olsa dediğiniz gibi olabilirdi ama KDV si %18, ÖTVsi %37 eklenince AB ülkeleri ile aramızda oluşan fiyat farkları milleti küçük cc motorlara itiyor.
Zevkimize göre değilde cüzdanın elverdiği ölçüde motor alımı ve seçimi yapabiliyoruz.

Şu yakınmayı çok duydum:
"abiciğim, 15bin liraya motor alacağıma araba alırım, hemde 4 kişi binerim. Motor yalnızlıktır ama insanlar en geç 23-28 arası evleniyor ve çoğalıyor. Eee bir de çocuk olunca mecburen motoru bir kenara çekiyor veya elden çıkarıyorsun"
İnsanlar özgürlük yerine zorunluluk ve korkularının esiri oluyor. :(

Ante
27 Nisan 2010, 03:09
Nüfusa göre olsa dediğiniz gibi olabilirdi ama KDV si %18, ÖTVsi %37 eklenince AB ülkeleri ile aramızda oluşan fiyat farkları milleti küçük cc motorlara itiyor.
Zevkimize göre değilde cüzdanın elverdiği ölçüde motor alımı ve seçimi yapabiliyoruz.

Ne dediğimi merak ettim şimdi? Herhangi bir yorum getirmemiştim ki. Sadece motosiklet satışlarının nufusa oranlı olarak gösterilmesi daha iyi olabirdi dedim. Bunu deme nedenim ise Hollandanın rakamları idi. 50-60 bin satışı var ama nufusa oranladığınızda kişi başına satış rakamında Türkiye'den fazlalar.

Serpico
27 Nisan 2010, 03:22
yazdığınızı okuduktan sonra, ne yazacağımı düşünürken belirttiğiniz cümleyi kafamda "nufusa göre satış rakamları aynı paralelde olsa" gibi bir cümle oluştuğundan öyle yazmışım...
sanırım bu yorgunluk belirtisi ile beraberinde gelen dikkatsiz davranış şekli olsa gerek :(
saat 02:21 olmuş.
iyi geceler Ante

DeathaN
27 Nisan 2010, 03:30
"abiciğim, 15bin liraya motor alacağıma araba alırım, hemde 4 kişi binerim. Motor yalnızlıktır ama insanlar en geç 23-28 arası evleniyor ve çoğalıyor. Eee bir de çocuk olunca mecburen motoru bir kenara çekiyor veya elden çıkarıyorsun"
İnsanlar özgürlük yerine zorunluluk ve korkularının esiri oluyor. :(
32 yaşındayım gelecek planlarımda evllik olmasına rağmen 4 tekerlekten nefret eder hale geldim. Mevcut Türkiye'deki hakim anlayışdan çok hoşnutumya birde çocuklarımı mahkum edeceğim..... hiç sanmam......
Korkularımıysa tamamen içip bitirdim. Gidon bilyasına ait 14 demir bilya montumun sağ cebinde duruyor. Bariz hataları affetmeyeceğim....

motorhocası
27 Nisan 2010, 03:34
Araba pahalı bişey değil bana göre, sadece 5,000Tl yetiyor insan taşımak için.(Vw 1303:))

Serpico
27 Nisan 2010, 03:50
Bir şey itiraf edeyim arkadaşlar;
belirtmiş olduğum yakınmaları önce aile büyüklerimden, arkadaş ve dost bildiğim insanlardan duyardım benim için ve kendileri için söylendiğinden dem vururlardı.
Allah nasip ederse 6 ay sonra bir çocuğum dünyaya gelecek ve eşim bile şimdiden bunun alt yapısını hazırlıyor bana... "Çocuk olunca 3müz nasıl motora bineceğiz" ilk sorusu bu!
Deathan ve Motorhocası arkadaşlar bu soruya güzel bir cevabınız var mı?

gecenin bu saatinde benim gibi yorgunsanız boş verebilirsiniz elbet...

motorhocası
27 Nisan 2010, 04:43
Sepet takarım de espriden gül geç bence, direk sepetli bir Rus almak da mantıklı bu durumda.:)
http://www.sahibinden.com/_russ_sepetli_-12WQQaXQQ20264439WQQpXQQdisplayitem

Serpico
27 Nisan 2010, 05:01
Sepet takarım de espriden gül geç bence, direk sepetli bir Rus almak da mantıklı bu durumda.:)
http://www.sahibinden.com/_russ_sepetli_-12WQQaXQQ20264439WQQpXQQdisplayitem

sepetli motorları görünce 2.dünya savaşı sonrası soğuk Moskava ayazında, sis kaplamış bozkırda, yol kenarında kalmış bir motor ve sele altı lastiğini sinirden tekmeleyen votka çekmiş bir adamın yolun diğer yanında ellerini göğsüne sokmuş kırmızı bereli sarışın hatuna olan açıklanamaz "motordan anlamama mahçubiyeti" sahnesi gelir...

gece gece nasıl bir hayal ise bu:cherry:

Bu fkri söylemiştim ama kabul etmemişti.
Sanırım iyice borca gireceğiz. Hanıma araba, bana kalan yine 2 Teker.
Allah inşallah o kadar parayı bana nasip eder:pale:

Toqi
27 Nisan 2010, 05:07
konuyu tam okumadım ama motosiklet satış rakamları vardı biz bazı ülkeleri geçsek bile çin malı motosiklet kullanan var mı avrupada onuda araştırmak lazım

Serpico
27 Nisan 2010, 05:39
AB Kalite normlarına uygun çin malı yok ki AB ülkelerinde çin motor kullanılsın. ama otomobil var...
2. bir destekleyici şık ise; AB ülkelerinin fiyatları bize göre %40 daha aşağıda... kız gibi japon ve avrupanın kendi motorları dururken adamlar gidip kalitesi çin malına mı para versinler...
bu arada bazı bilindik çin mallarına baktım ab ülkeleri sitesi var mı diye yok bulamadım.

Ante
27 Nisan 2010, 06:26
Savaş yıllarında yokluk gırla. Kahve bulmak falan mümkün değil. İnsanlar nohut kahvesi içiyorlarmış. Sıgara bulamayan insanların kağıdı sarıp sıgara diye içtiği de yazılır. Yokluk insana neler yaptırmaz ki? Millet olarak Çin'lileri sevdiğimiz için mi çin malı kullanıyoruz?


Sanırım iyice borca gireceğiz. Hanıma araba, bana kalan yine 2 Teker.
Allah inşallah o kadar parayı bana nasip eder
İnşallah. Çocuk olunca, imkanın da var ise otomobil şart oluyor.

dreamdark
27 Nisan 2010, 09:39
Türkiye için sadece,
"Satış adetleri" ve "Ulusal vergi oranları" isimli tablolara bakmak, durumu özetlemek için yeterli olacaktır.
Devletimiz sağolsun..

Şeyh Şamil
27 Nisan 2010, 11:24
Yazılanlar ve yorumlar doğrudur.Katılmamak mümkün değil..

Yukarıdaki listeden Türkiye ve Yunanistan'ı çıkarıp Belçika,
Danimarka, İsveç,Norveç gibi ülkeleri ilave ederek yaptığımız
yeni listede bulunan tüm ülkelerin; Afrika ve Asya'da sömürgeleri
vardır. Sömürgelerden, örnek: 1 birim maliyetle elde edilen yeraltı ve
yerüstü zenginlikleri işlenerek, geri kalmış,gelişen veya gelişmekte
olan ülkelere 800-9000 birim fiyat düzeyinden pazarlanır.
(Silah, altın, elmas, gümüş, pırlanta, demir, krom, platin,
kömür, uranyum, tropikal meyveler, ilaç hammaddesi, tomruk vs vb)

Sömürülen ülkelerden bir tanesi de Güney Afrika Cumhuriyetidir.
Yerli halk maden ocaklarında çalışırken, beyazlar
toprak üstünde servet hesabı ile hangi ülkeye
ne tür silah satıp, o ülkeleri karıştırmanın hesaplarını yapmaktadırlar..


Örnek verdiğimiz Güney Afrika nın 3 adet başkenti
vardır.
Çünkü medeni!!! avrupalı'lar kablarına sığamadıklarından
1 adet başkent yetersiz kalmaktadır!!!...
Menfaatleri gereği 3 başkent onlar için uygundur...

İsrail, Belçika,Almanya,Fransa,İngiltere, Hollanda,
Danimarka, İsveç,İspanya,İtalya diğer avrupa
ülkeleri burada kardeş kardeş geçinerek servet transferi
yaparlar. Güney afrika dan avrupa ülkelerine yolcusuz kalkan
kargo uçağı sayısı günlük 40 adettir. Tüm Afrika ülkelerinden
kalkan yolcusuz kargo uçağı sayısını varın siz hesaplayın ve
sonrasında bu hesaplamaya büyük şilepleri de dahil edin..

Dolayısıyla batı dediğimiz sömürgeci ülkelerin gayrisafi milli
hasılası trilyon dolarlar seviyesinde gerçekleşir ve ülke
vatandaşlarının aylık geliri'de üst seviyelerdedir.

Hal böyle olunca bahse konu; motorsiklet fiyatları o ülke
vatandaşlarının maaşlarına oranla uyumludur.
Bütçeleri gedik vermeden kendi ülkelerinde, fakat sömürge
ülkelerden elde edilen cevherlerle üretilen malları satın alırlar..
Yerli malı kullanarak da ne kadar milliyetçi ve vatansever
olduklarını tüm dünyaya kanıtlarlar!!!!!!!!......

Yukarıdaki listeden 2 ülke çıkarmıştık. Sömürgesi olmayan 2 ülke;
Türkiye ve Yunanistan.. Ülkemiz inşallah İMF ve Dünya Bankasından
kurtuldu,kurtulacak ve kurtulmak üzere..

İMF kaybettiği pazarı, Yunanistan'a 40 milyar dolar borç vererek
kompanse edip çarklarını döndürmeye devam edecektir....

Sağlıcakla kalın..

m.şanveren
27 Nisan 2010, 13:08
Vergi oranını görünceye kadar benim bakış açımdan fena değil,sebebi dikkat ettinizmi bilmiyorum,2005 ve 2006 yılları arasında motor satışları patlamış.çünki çin malları ülkeye giriş yapmıştı yaygınca ve bol reklamlı olarak.

Aslında bu motosikleti ülkece tanımak adına faydalı olmuştu,en azından motosiklet kültürü oluşmaya trafikte motosiklet daha çok görülmeye ve motosikleti araba sürücülerine tanıtmak için çok faydalı oldu.

Diğer çinmalı hariç motosikletlerin ise bunu durdura bilmek adına kendi pazarlarını korumak için fiyatlar geri çekildi yada en azından kampanyalar,fiyatların dondurulması gibi bir takım girişimler olmuştu...

Yani motosiklet pazarına can gelmişti diye biliriz.Buna paralel olarak nekadar bisiklet tamircisi varsa hepsi motosiklet tamircisi birer kasap olarak hortlamayada başlamıştı,bunu görmüyoruz zannetmeyin sizi gidi kasaplar sizi:P


Vergiye gelicek olursak,tabloyu görür görmez bol miktarda ''erotik küfür''ettim...Ayıptır yavv,günahtır,terbiyesizliktir,ahlaksızlıktır...Yu uuuuuhhh:pr:

Ante
27 Nisan 2010, 14:08
O vergi sadece motosiklette böyle değil ki. GV'sinden tutun tüm mallar için geçerli. Pardon "Pırlanta" gibi hayati önem taşıyan mallar haricinde. Eee tabi halkımız evlenme teklif ederken tektaş yüzük alacak ama değil mi? Aile gibi bir kurumun oluşması için olmazsa olmazlardan biri yani.

Zaten o yüzden bu kriz sadece Devleti "Teğet" geçti. Sapmalar yeni vergi ve zamlarla düzeltildi.

MrSharp
27 Nisan 2010, 17:26
Vergi Tablosuna bakarak Avrupa da yaşıyor olsak demek ki 30.000 TL lik bir motosikleti 15.000'e alabilrdik Bazı Ülkelerde Dahada Az. Çok güzel. Buda demek ki 1.500 TL ye Alınan Çinlilerin Türkiye ye Girişi 600-700 TL civarı =)) Çok güzel.

Slayerrr
27 Nisan 2010, 17:51
AB Kalite normlarına uygun çin malı yok ki AB ülkelerinde çin motor kullanılsın. ama otomobil var...


Zongshen'in motosikleri ve yedek parçaları, İngiltere ve Amerika ebay sitelerinde satılıyor.

speirs
27 Nisan 2010, 19:01
herşeyde sonuncuyuz fakat nedense devletin aldığı vergide açık ara lideriz.

Serpico
28 Nisan 2010, 01:02
ANTE, ŞEYH ŞAMİL, MRSHARP ve SLAYERRR Arkadaşlar hepinize teşekkürler.
Anladım ki siz de, benim gibi ampül ışığıyla değil güneş ışığıyla besleniyorsunuz.
Bu konuda yalnız olmadığımı bilmek ve ayrı-yeten konuya doğru açıdan bakabilmek,
her ne kadar her insan gerçeğe ulaşamasa da (yaptığımız hatalar) doğru bilince ve
niyete sahip olmak benim için en başta olmazsa olmazlardandır. Zaten burada ki ortak
amaca paralel olarak olaylara bakış açımızın da paralel olması ayrı bir güzellik katmış.
Para vardı da, en güzel motoru biz mi almadık., değil mi? :)
Listedeki ülkelerin motosiklet sitelerini inceledim ve bunu bir örnekle açıklayayım istedim.
Bir markanın belli başlı bir modelinin ülkeler arası fiyatını buldum.
işte liste;
ÜLKE - SATIŞ FİYATI (Tüm vergiler dahildir.)
Türkiye = 10.000€
İTALYA = 7,790€
FRANSA = 7.999€
İSPANYA = 8.199€
ALMANYA = 7.995€
HOLLANDA = 8.998€
İNGİLTERE = 6.399£ & 7.450€
YUNANİSTAN= 8.490€
Türkiye fiyatına en yakın Yunanistandır ve orada bile 1.510€ (2.975TL) Bu da 3000TLye yakın bir fark vardır. Benim BWS ile yıllık yakıtım 750-800 TL arasıdır ki, en az 5000 KM yapıyorum. Şimdi siz hesaplayın bakalım aradaki fark ile kaç yıl benzin alırız.
Böyle kötü yönetilen bir ülke de yaşadığımız için ne kadar bahtiyâr olduğumuzu tekrar bir düşünelim:)
selamlarımla.

Slayerrr
28 Nisan 2010, 01:57
Motosikletin fiyat farkı değil sadece benzin fiyatı farkıyla bile Türkiye'deki fiyatı 10000€ olan motosikleti 10 yılda alabiliyoruz. Yani tek fiyat farkı motosiklette olsa çok iyi. Yedek parçasından benzinine kadar herşeyi x2 fiyatıyla alıyoruz :pr:

motorhocası
28 Nisan 2010, 02:41
AB'ye girmeden de hiçbir şekilde Avrupalının alım fiyatlarına ve refahına ulaşamayacağız.
Ab 'ye taviz vermeden tabi ama üretmeden olmaz, fiyatlar uygun olsa bile daha kötüye gider durum.

deli_mavi
28 Nisan 2010, 02:59
Cok guzel ve yerinde bir paylasim tesekkurler degerli bilgiler icin...:cat:

Serpico
28 Nisan 2010, 03:22
AB'ye girmeden de hiçbir şekilde Avrupalının alım fiyatlarına ve refahına ulaşamayacağız.
Ab 'ye taviz vermeden tabi ama üretmeden olmaz, fiyatlar uygun olsa bile daha kötüye gider durum.

Dünyada bizim kadar nüfusa sahip ama bizim kadar üretmeden sadece tüketime endeksli ekonomisiyle ite-kaka ayakta kalmaya çalışan başka bir ülke yok ve de olamaz. Bu kafayla kötüler listelerindeki birinciliklerimizi kimseye kaptırmayız evelallah:silent:
Dünyanın en pahalı ürünleri, en pahalı benzini, yedek parşçası, en çok kalem ve en yüksek vergiler, en sık yapılan zamlar........... böyle bir liste hazırlasak Türkiyeden çin seddine kadar yol olur.

Bizim ne zaman bu dalda bir markamız olacak şöyle adam gibi... Kanuni, ramzey demeyin sakın...

Bu ülke maalesef bu konularda usta değil çırak kalmaya (çırak bırakılmaya) mahkumdur.
ABye girmek değil şu GÜMRÜK BİRLİĞİ mevzuatını tek taraflı olarak Türkiyenin aleyhine şekliyle onaylayıp da bize altın yumurtlayan tavuk bulmuş gibi sunanlar hala yaşıyorlar ya bu ülkede... 1996 yılıydı sanırım. 14-15 yıldır sadece bu konuda yediğimiz kazıklar bile bize beterin beterini yaşatmıştır... Sonrasında ki gelişmelerden bahsetmeye bile gerek yok...

Şeyh Şamil
28 Nisan 2010, 03:33
'' Serpico'' doğru söze ne denir? Ekonomide dışa bağımlılığı azaltıp
üretmek , imal etmek ve marka yaratmak son derece önemlidir.
Sonrasında bu mamülü pazarlamak da, üretmek kadar çeşitli
katmanlarda zorluklar içermektedir.
Bu zorluklar kalıcı ve tutarlı mali politikalarla çözüme ulaşır..

Serpico
28 Nisan 2010, 03:57
'' Serpico'' doğru söze ne denir? Ekonomide dışa bağımlılığı azaltıp
üretmek , imal etmek ve marka yaratmak son derece önemlidir.
Sonrasında bu mamülü pazarlamak da, üretmek kadar çeşitli
katmanlarda zorluklar içermektedir.
Bu zorluklar kalıcı ve tutarlı mali politikalarla çözüme ulaşır..

Şeyh Şamil, sen bu işin özünü bilenlerdensin.
zaten bu kod adı koymak için önce, zehir gibi bir bilince sahip olmak gerekiyor ki, zaten yorumlarından işin ehli olduğun anlaşılıyor.

Teşekkürler.

Şeyh Şamil
28 Nisan 2010, 20:30
Sağol '' Serpico'' görüş ve yorumun için teşekkürler..

The Dude
28 Nisan 2010, 21:36
nicelikten ziyade nitelik önemlidir.
motosikleti ticari araç olarak da kullanabilirsiniz kişisel yaşam tarzının bir objesi olarak da.
ikinci şık üzerinden gidersek, memlekette bir motosiklet kültüründen söz etmek biraz saflık olur. memleketim insanının motosiklet denildiğinde aklına ilk gelenlerin kuryeler ve dağıtım elemanları olmasının sebebi de budur.

vergi mevzusu için söyleyecek birşey yok, bu vergiler böyle ise sebebi yöneticiler değil yönetici çıkarmakta kısır olan millettir. bu memleketi bu hale getiren millettir. haksız kazanç sağlamak için gümrük tarifesi ile oynayana, vergi dilimlerini değiştirene sesini çıkarmayan bunu kabullenmiş sayılır.

avrupanın sömürgecilik anlayışı ile gelir durumu arasındaki bağlantı görmezden gelinemez ama sadece de bu açıklama ile yetinilemez. geçenlerde bir alman muhabir "batan" yunanistan ile ilgili bir yazı kaleme almış, http://www.ntvmsnbc.com/id/25087232/ linki bu.

burada avrupa türkiye kıyaslaması yapmayacağım ama sadece batan yunanistanda et fiyatlarının yükselen yıldız Türkiyede ki et fiyatlarının 1/4 ü kadar olduğunu bilelim yeter.

yakın zamanda fransa da çiftçiler eylem yaptı. http://www.cnnturk.com/2010/dunya/04/27/ciftciler.traktorleriyle.pariste.eylem.yapti/573925.0/

gazete linki yukarı da. herhangi birisi çıkıp da "ananı da ya da traktörünü de al git" dememiş, kimse biber ikram etmemiş, yunan denize döker gibi suya dökmemiş.

yukarıdaki açıklamalar konuyla alakasız gelebilir ama bu durum sadece fiyat ile açıklanmaz.

konuyla alakasız not: siirt ve manisa milletvekillerinden açıklama bekliyoruz. açmamış gonca gülü kökünden koparan insan müsvetteleri hakkında ne yapılacak deyü. üstünü örtmekten başka .....