PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratörü Söktüm, Neresine Bakmam Gerek (Fotolu)



RunemagicK
24 Nisan 2010, 00:05
Gaz verdiğimde motor tekliyodu ve bütün belirtiler karbüratörü gösteriyodu, bende söktüm, dağıttım, ortalıkta duruyo şu an parçalar, gördüğüm yerleri temizledim ama asıl neresine bakıcağımı bilmiyorum. Fotolardan bakarak yardımcı olursanız sevinirim. Fotoların büyük halleri için üstündeki linkleri tıklayın

http://img691.imageshack.us/img691/7536/img1875y.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/4607/kkkimg1875.jpg


http://img263.imageshack.us/img263/4927/img1878so.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/9348/kkkimg1878.jpg


http://img710.imageshack.us/img710/7881/img1879b.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/313/kkkimg1879.jpg


http://img689.imageshack.us/img689/2592/img1881y.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/7195/kkkimg1881.jpg


http://img534.imageshack.us/img534/9968/img1883j.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/4701/kkkimg1883.jpg


http://img689.imageshack.us/img689/5803/img1886od.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/9872/kkkimg1886.jpg

motorhocası
24 Nisan 2010, 00:17
İlk resimdeki ana ve yardımcı memeleri al ve benzinin içine at üfleyip tekrar at,bunu temizleninceye kadar tekrarla... hava ayar ve relanti vidasını da çevirme tutuna bakıp sök ve temizle.Şamandıra iğneni almışsın onu da temizle. Gövde oringini silme elinle, genleşir takamazsın, benzinle üstünden hafif elinle geç. Gaz pistonunu ve yuvasını da temizle.

RunemagicK
24 Nisan 2010, 00:25
benzin yok ama o dediğin yerlere baktım, tıkanıklık yok, üfledim filan da hava geçiyo

motorhocası
24 Nisan 2010, 00:30
benzin yok ama o dediğin yerlere baktım, tıkanıklık yok, üfledim filan da hava geçiyo

Özellikle ana ve yardımcı memedeki noktasal hava karıştırma kanalları ,komple karbüratör benzinsiz temizlenmez.:)

Sonunda da basınçlı hava tutup iyice temizlenmiş olur.

RunemagicK
24 Nisan 2010, 00:33
Özellikle ana ve yardımcı memedeki noktasal hava karıştırma kanalları ,komple karbüratör benzinsiz temizlenmez.:)

Sonunda da basınçlı hava tutup iyice temizlenmiş olur.

eldeki imkanlarla yapıyorum valla:) iğne buldum ince bi tane, her delikten geçiyo:)

barok34
24 Nisan 2010, 00:34
motorhocası arkadaş anlatmış epeyce ek olarak küçük bir boya fırçası al bol benzinle fırçalayarak yıka ve sonra basınçlı hava tutarak kurula sonra söktüğün gibi takacaksın tekrar ama en önemli kısım o memelerin en başındaki hava ayar memesi vardır onu kaç tur sökmüşsen aynı şekilde takman gerek ya da yarım tur eksik taksan da olur biraz daha zengin karışım olur

motorhocası
24 Nisan 2010, 00:36
eldeki imkanlarla yapıyorum valla:) iğne buldum ince bi tane, her delikten geçiyo:)


:queen: İğne olmaz,senin tarzında karbüratör temizleyeni ilk görüyorum kıy paraya al 2 lt benzin karbüratör bayram etsin.:queen:

RunemagicK
24 Nisan 2010, 00:52
motorhocası arkadaş anlatmış epeyce ek olarak küçük bir boya fırçası al bol benzinle fırçalayarak yıka ve sonra basınçlı hava tutarak kurula sonra söktüğün gibi takacaksın tekrar ama en önemli kısım o memelerin en başındaki hava ayar memesi vardır onu kaç tur sökmüşsen aynı şekilde takman gerek ya da yarım tur eksik taksan da olur biraz daha zengin karışım olur

o ayar tamamdır

greyhorse
24 Nisan 2010, 00:52
pıyasada karburator temızlıgınde kullanılan spreyler var ve bılumum yerlerın temızlıgınde kullanılıyor benzın ıyı bır cozucu degıldır
hıdrokarbon oranı alıfmatık ozellıgı ıle selulozık tıner ısını gorecektır

faydalı olacagına ınandıgım bır baslık
asagıdakı baglantıdan bakabılırsın :)
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/74486-karburator-temizligi-resimli-ybr-125-a.html

RunemagicK
24 Nisan 2010, 00:55
:queen: İğne olmaz,senin tarzında karbüratör temizleyeni ilk görüyorum kıy paraya al 2 lt benzin karbüratör bayram etsin.:queen:

her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır:)
yarın bakıcaz düzelmişmi:)

birde alttaki başlıktaki gibi otomatik jikleyi kontrol ediyorum ama sanırım jiklede sorun var. yarısı kapalıydı elektrik vermeden önce, elektrik verdiğim 10dk oldu ama hala tamamen kapanmadı, biraz açıklık var yinede.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/63275-scooterlarda-elektrikli-jikle-testi-buyrun.html

motorhocası
24 Nisan 2010, 01:03
her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır:)
yarın bakıcaz düzelmişmi:)

birde alttaki başlıktaki gibi otomatik jikleyi kontrol ediyorum ama sanırım jiklede sorun var. yarısı kapalıydı elektrik vermeden önce, elektrik verdiğim 10dk oldu ama hala tamamen kapanmadı, biraz açıklık var yinede.

Genelde elektriği verince jigle kelebeği açılır hocam.
Senin sorunlar bitmez hacı, Brezilya dizisi gibi uzar gider... :P

RunemagicK
24 Nisan 2010, 01:06
Genelde elektriği verince jigle kelebeği açılır hocam.
Senin sorunlar bitmez hacı, Brezilya dizisi gibi uzar gider... :P

valla öyle
jiklede elektriği verince kapanıyo:)

http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/63275-scooterlarda-elektrikli-jikle-testi-buyrun.html

Nexagon
24 Nisan 2010, 13:06
runemagick, öncelikle teşekkürler paylaşamınız için, karbüratörü toplayıp, sorunu giderdiğinizde hazır fotolar da varken bir rehber tadında yapılandırırsanız sevinirim :)

RunemagicK
24 Nisan 2010, 20:48
bugün topladım motoru tekrar ve maşallah, nazar deymesin:) sorun giderildi.
kullandığım malzemeler: tornavida, saç kurutma makinesi, bimden alınan ıslak mendil ve dikiş makinasından aldığım bir adet iğne:) (gazyağı yok, benzin yok, kompresörle hava tutmak yok:))
karbüratörde çıkabilecek ne kadar parça varsa hepsini çıkardım ve hepsini ıslak mendille sildim, karbüratördeki bütün delikleri ve yollarıda tek tek inceledim ne nereye gidiyor diye. ince deliklerin içinden iğneyi geçirdim, üfledim filan hava geçiyomu diye, bütün deliklerde aynı şeyi yaptım. hepsini bitirdikten sonra saç kurutma makinesi ile hava tuttum ıslaklık kaldıysa kurusun diye, sonuç başarılı oldu:)
biraz cahil cesareti ve eldeki imkanlarla yaptım ama hiç yoktan iyidir, sorunumuda çözdüm zaten daha ne isterim:)

motorhocası
24 Nisan 2010, 20:54
Eline sağlık.Bir tamirci açacak kıvama gelmişsin,dikiş makinasını da dükkana koy müşteri çeker.:P

RunemagicK
24 Nisan 2010, 21:07
Eline sağlık.Bir tamirci açacak kıvama gelmişsin,dikiş makinasını da dükkana koy müşteri çeker.:P

usta dediğin kendi bişeler yaratır. ben işte:)
aslında yazın tatilde motor ustasının yanında takılmayı düşünüyorum sürekli, beleşe hemde. belli olmaz belki öğretmenlikten vazgeçip motor tamircisi oluruz:)

avare rulman
24 Nisan 2010, 21:12
karbüratör dağıtıp toplamak abartıldığı kadar zor değil de, neyin nereden çıktığına iyi bakmak lazım.

ben benimkini söküp temizleyip geri toplamıştım ki, wd 40 spreyinin ucundaki kırmızı kamışa bir baktım oringin biri yüzük gibi geçmiş üstüne.

o oringin hangi delikten çıktığını bulana kadar anam ağladı. servis kitapçığından her oringin yerini göstermişler fakat herhalde kullanıcının burayla işi olmaz diye düşünüp vakum diyaframının ordakini esgeçmişler.

bunun haricinde karbüratörünün kirlendiğinden şüphelenen arkadaşlar motorun arızaya sebep olması muhtemel diğer parçalarını gözden geçirmeden karbüratöre el atmasınlar. ortalıkta söylenegeldiği ve ustaların iddia ettiği kadar kolay kirlenip tıkanmıyor memeler. 25 bin km deki motorumun memesi tertemizdi açtığımda.

ümmet perkitan
24 Nisan 2010, 21:18
mersinde aynı şey benim başımada geldi,40-50 yi geçmiyodu motor,sanki biri arkadan çekiyordu servise girdim mersin merkezde,usta baktı benzin giden yere plastik takılmış ondan dedi ,servisten çıktım 4000 km oldu şimdilik yok bişiy 90-100 km rahat gidiyorum.

RunemagicK
24 Nisan 2010, 21:21
bunun haricinde karbüratörünün kirlendiğinden şüphelenen arkadaşlar motorun arızaya sebep olması muhtemel diğer parçalarını gözden geçirmeden karbüratöre el atmasınlar. ortalıkta söylenegeldiği ve ustaların iddia ettiği kadar kolay kirlenip tıkanmıyor memeler. 25 bin km deki motorumun memesi tertemizdi açtığımda.

aynen, benim motor 18000 oldu ve ilk kez karbüratör sorunu oldu (memeler tıkanmışmıydı bilmiyorum ama)

motorhocası
24 Nisan 2010, 21:35
Ben de geçen gün arka fren bacağını yenileyim dedim bir baktım egsoz- koltuk-depo-hava filtre kutusu-akü önüme ne gelirse sökmüşüm, iyi oldu ama birkaç civatayı iyi sıkmamış fabrika işçisi.:P Bir tane de fazladan kocaman yastık pul gibi bişey arttı akılsızlar onu da fazladan koymuş.:mrgreen:

avare rulman
24 Nisan 2010, 21:40
Ben de geçen gün arka fren bacağını yenileyim dedim bir baktım egsoz- koltuk-depo-hava filtre kutusu-akü önüme ne gelirse sökmüşüm, iyi oldu ama birkaç civatayı iyi sıkmamış fabrika işçisi.:P Bir tane de fazladan kocaman yastık pul gibi bişey arttı akılsızlar onu da fazladan koymuş.:mrgreen:

şaka bir yana bilhassa plastik ve alüminyum aksama geçenler olmak üzere her vidanın öyle ayı gücüyle sıkılması iyi birşey degil. hatta bahsettiğim materyaldeki parçalar gevşek bırakılır mahsus.

aksi halde titreşimle esnemeyle falan tahrip ederler birleştirdikleri satıhları diyeyim sana hoca bey. :bounce:

RunemagicK
24 Nisan 2010, 21:43
Ben de geçen gün arka fren bacağını yenileyim dedim bir baktım egsoz- koltuk-depo-hava filtre kutusu-akü önüme ne gelirse sökmüşüm, iyi oldu ama birkaç civatayı iyi sıkmamış fabrika işçisi.:P Bir tane de fazladan kocaman yastık pul gibi bişey arttı akılsızlar onu da fazladan koymuş.:mrgreen:

benim "motoru söktüm, birkaç parça fazla kaldı" başlığını okumuştun:)

motorhocası
24 Nisan 2010, 21:47
şaka bir yana bilhassa plastik ve alüminyum aksama geçenler olmak üzere her vidanın öyle ayı gücüyle sıkılması iyi birşey degil. hatta bahsettiğim materyaldeki parçalar gevşek bırakılır mahsus.

aksi halde titreşimle esnemeyle falan tahrip ederler birleştirdikleri satıhları diyeyim sana hoca bey. :bounce:
Hayır o parçaları söktükten sonra motorun arka alt bağlantı civataları ve üsttekilerde de aşırı gevşeklik vardı.

benim "motoru söktüm, birkaç parça fazla kaldı" başlığını okumuştun:)

Genelde unutkanımdır okumadım o başlığı ama okuruz.:)