PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : çift karbüratör hakkında düşünceleriniz.



Sayfa : [1] 2

ersin50
21 Nisan 2010, 14:26
Merhaba arkadaşlar benim asya motora çift karbüratör uygulamak istiyorum.Motorda başka ne gibi değişiklik yapmam gerekir.Saygılar.:)

muzaffer1968
21 Nisan 2010, 15:01
Niye :silent: çok yaksın diyemi :mrgreen:

osmanba
21 Nisan 2010, 15:04
Motordan önce cebine değişiklik yaparak daha fazla harcamanyla herşeyi halledersin..:)

Sinan Aksu
21 Nisan 2010, 15:13
Artik bunlarin üzerine yorum yapilmaz :)

ersin50
21 Nisan 2010, 15:28
teknik bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa daha faydalı olur.Laf olsun torba dolsun diye yorum yapmayalım arkadaşlar.

Şenonar
21 Nisan 2010, 15:29
Peki kullandığın motorun tek silindir olduğunuda biliyormusun :silent:

ersin50
21 Nisan 2010, 15:31
ben motora kayseri'de 5 ay biniyorum iş gereği onun için böyle birşey düşündüm.

necatik35
21 Nisan 2010, 15:33
Çift karbiratör çift silindirli motora takılır.Kullandığın motor tek silindirli.Nasıl olacak bu:P

ersin50
21 Nisan 2010, 15:34
tabiki biliyorum amacım tek silindirli motora çift karbüratör takmak.

Şenonar
21 Nisan 2010, 15:35
tabiki biliyorum amacım tek silindirli motora çift karbüratör takmak.

tamam onu anladık peki nasıl takmayı planlıyorsun :silent:

RunemagicK
21 Nisan 2010, 15:35
tek silindire çift karbüratör nasıl oluyor? ne işe yarıyor?

unsaloc
21 Nisan 2010, 15:36
Benim pegasomda tek silindir ama ben çift karbüratörlü diye biliyorum , yanlışmıyım?

ersin50
21 Nisan 2010, 15:36
manifold girişini değiştirip çift giriş yaparak.

RunemagicK
21 Nisan 2010, 15:37
anlaşılan arkadaşın elinde fazladan bir karbüratör var ve takıcak yer arıyor:)

ersin50
21 Nisan 2010, 15:43
tek silindire çift karbüratör nasıl oluyor? ne işe yarıyor?

yakıt hava oranını 2 ye katlayıp daha fazla güç elde edebilirim diye düşündün.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:40 ----------


Çift karbiratör çift silindirli motora takılır.Kullandığın motor tek silindirli.Nasıl olacak bu:P

yakında olacak :cat:

superzzt
21 Nisan 2010, 15:45
Ne mühendisim ne de tamirci yanlışım var ise lütfen düzeltin afola;

Motorunuza çift karbüratör takılması bence çok doğru değil.Niye mi açık hava filtresi taktırın ve yakıt hava karışımını ayarlayın arttırın göreceksiniz ki motorda çokta bir değişiklik olmayacak.Çift karbüratör yerine memeleri genişletin ancak yine çok benzin yakar ama netice çok değişiklik olmaz.Çift karbüratör 2 adet 150cc lik karbüratör taktınız diyelim zaten motorunuzun hacmi belli bir karbüratörde o motoru beslemye yetiyor siz benzini arttırıcaksınız ancak o motorun yakacağı benzin aynı kalacak geri kalan yanmayan benzin zengin karışım yani siyah duman olarak geri dönecek ve hava kirliliği ve cebinize yük olacak.
Çift karbüratör yerine açık hava filtresi + karbüratör memelerinin genişlemesi+yakıt hava karışımı ayarı ve de ngk iridium buji ile nacizhane fikrim daha kolay sonuca ulaşırsınız çift karbüratörden.Ancak ne gibi bir beklendiyle çift karbüratör yapmak istediğinizde önemli (tabii yapılabiliyorsa).Belki amacınızı yazarsanız buradaki insanlar çift karbüratör yerine size daha farklı tavsiyelerde bulunur böylece zaman ve paradan tasarruf yapabilirsiniz.Saygılar

ersin50
21 Nisan 2010, 15:47
arkadaşlar 100cc lik bir motora 150cc lik karbüratör takıp aradaki farkı gördüğüm için bunu yapmayı planlıyorum.

KUVVETMİRA
21 Nisan 2010, 15:49
tek silindir çift karbüratörlü motorlar mevcuttur :cat:

superzzt
21 Nisan 2010, 15:50
2 zamanlı bir motor olsaydı size alternatif önerebilirdim kendi scooterıma uyguladığım gibi ancak 4 zamanlıda bilemiyorum.Bws'min üzerinde mesela bir orjinal şase kaldı gerisi hep performans parçası değermiydi bu kadar masrafa...Şuan düşünüyorumda uğrasştığıma ve parama değmezdi..Onun yerine gilera runner 200 alsaymışım diyorum ancak tek güzel yanı şuan 135cclik bir bws'em var çok yakıyo iyi kaçıyor ancak son hız belli:) yani çok merakınız varsa uğraşın ancak ...tavsiye etmiyorum.

ersin50
21 Nisan 2010, 15:51
Ne mühendisim ne de tamirci yanlışım var ise lütfen düzeltin afola;

Motorunuza çift karbüratör takılması bence çok doğru değil.Niye mi açık hava filtresi taktırın ve yakıt hava karışımını ayarlayın arttırın göreceksiniz ki motorda çokta bir değişiklik olmayacak.Çift karbüratör yerine memeleri genişletin ancak yine çok benzin yakar ama netice çok değişiklik olmaz.Çift karbüratör 2 adet 150cc lik karbüratör taktınız diyelim zaten motorunuzun hacmi belli bir karbüratörde o motoru beslemye yetiyor siz benzini arttırıcaksınız ancak o motorun yakacağı benzin aynı kalacak geri kalan yanmayan benzin zengin karışım yani siyah duman olarak geri dönecek ve hava kirliliği ve cebinize yük olacak.
Çift karbüratör yerine açık hava filtresi + karbüratör memelerinin genişlemesi+yakıt hava karışımı ayarı ve de ngk iridium buji ile nacizhane fikrim daha kolay sonuca ulaşırsınız çift karbüratörden.Ancak ne gibi bir beklendiyle çift karbüratör yapmak istediğinizde önemli (tabii yapılabiliyorsa).Belki amacınızı yazarsanız buradaki insanlar çift karbüratör yerine size daha farklı tavsiyelerde bulunur böylece zaman ve paradan tasarruf yapabilirsiniz.Saygılar

yorumunuz için teşekkürler.amacım silindirdeki patlama şiddetini artırarak güç eldetmek.

zaferkarizma
21 Nisan 2010, 15:56
çift karburatör yapıtıgında motorun son hızı kesinlikle değişmez tek değişeni serilik ve yakıt fazla yakar ayriyetten böyle bişi yaparsan sanayide bayabi ugraşman lazım artı araba abart hava filtresi alıp iki karburatörü aynı hava filterine bagla derim ve katalizör varsa motorunda devreden cıkar evet bunu için bi iridyum buji lazım ki patlamayı daha iyi saglasın.insan motoru olunca hayalden hayale kosuyo sende bnm gb sunumu yapsam olurmu başka bişimi yapsam fln ama bu motoruma hiç ellemedim bi tek farını yuvarlak yaptım o kadar :)

Ante
21 Nisan 2010, 15:58
Diyelim ki başardınız. Silindire şimdikinden atıyorum 1.5 kat daha fazla benzin hava karışımı gönderdiniz. Peki motorunuzun silindiri, pistonu, piston kolu, krank vb. gibi parçaları bu fazladan benzin, hava karışımının oluşturacağı patlama ve gücü karşılayacak kalitede midir? Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

zaferkarizma
21 Nisan 2010, 16:00
iyi bir ustayla oda halledilir :cat:

ersin50
21 Nisan 2010, 16:05
son hız önemli değil okadar asıl kalkışı artırmak.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:01 ----------


Diyelim ki başardınız. Silindire şimdikinden atıyorum 1.5 kat daha fazla benzin hava karışımı gönderdiniz. Peki motorunuzun silindiri, pistonu, piston kolu, krank vb. gibi parçaları bu fazladan benzin, hava karışımının oluşturacağı patlama ve gücü karşılayacak kalitede midir? Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

zaten sanayide tanıdığım bir usta olmasa böyle birseyi hiç düşünmezdim.tornacı ve motorcu tanıdığım çok samimi olduğum ustalar var.gerekli parçaların değişikliği için onlardan yardım alacağım.

superzzt
21 Nisan 2010, 16:09
Varyatör bilyalarınızı hafifletin, yarış debriyaşı alın inanın kalkışta baya bir fark eder.Hava filtresi olarakta polininin süngerleri satılıyor kendi hava filtrenize göre o süngeri kesiyordunuz.Bence çift karbüratörden önce bir dediklerimi düşünürseniz ve uygularsanız daha hızlı neticeye ulaşırsınız.

ersin50
21 Nisan 2010, 16:34
bu haftasonu deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak.:silent:

artiiist
21 Nisan 2010, 16:50
bilmiyorum ama bana göre çift karburatör demek daha fazla yakıtı patlama odasına göndermek demek..(eğer çift karburatörden kasıt daha dengeli hava-yakıt oranı sağlamak ise o apayrı)..hacmi belli olan bir oda var ve daha fazla yakıt girdiği zaman havanın hacminden çalacağı için sadece zengin bir karışım olmaktan ileri gidemeyecek..motorun gücünde ve torkunda farkedilir bir şekilde artış olmayacak..
benzinin en verimli patlama oranı 1/15 diye söylenir hep ve öyledir.sen daha fala benzin girişi ile bu oranı diyelim ki 2/15 yaptın bu sefer verim alamayacaksın..
bu oranı korumanın bildiğim 2 yolu var:
birincisi nitro diye bildiğimiz nitro-metan gazı kullanıp havayı sogutup hacmini azaltarak daha fazla oksijen barındırmasını sağlamak ki bununla beraber benzin miktarını da arttırmak..
ikincisi komprasör kullanıp motorda daha fazla sıkıştırma sağlamak ki buna da turbo deniyor zaten..
motor hacmini arttırmadan çift karburatör ya da daha geniş bir karburatör bence işe yaramayacaktır..tabi ki bu teorik olarak böyle uğraşmaya değer mi bilmiyorum...ama uğraşacaksın galiba o yüzden şimdiden kolay gelsin...

ersin50
21 Nisan 2010, 16:59
aslında şunuda düşündüm evde veya araçlarda kullanılan şarjlı süpürgenin motorunu ve pervanesin karbüratörle manifold girişi arasına monteleyebilirsem silindire giren havayı azda olsa basınçlı şekilde gönderebilirim.

t.madde
21 Nisan 2010, 17:53
kanuninin 200 cc motoru var ya onun karbüratörünü al tak birde açık hava fitresi :cat: motorun ömrü kısalır ama çift karbüratörden iyi olur

_OLD_
21 Nisan 2010, 18:27
cevap yazmaktan vazgeçtim.

osmaniyeli
21 Nisan 2010, 18:38
Ersin cim ben de tek silindire 6 tane karbüratör takacağım. nasıl oldu mu. olmadı.

bak ben sana bir örnek vereyim 125 cc piyasadaki aynı model motorun dahi faarklı bbüyüklüklerde karbüratörlü olan modelleri mevcut.

messela 150 lik scooterlarda shenke markasının karbüratörü senin motorun kinden büyük. doğal olarak hızlı. anlatabildim mi. t manifoldu zor bulursun zaten kayseri de

şöyle düşün bir motorun karbüratörünü küçültürsenn yavaşlar doğru. ama belli bir orandan sonra büyütürsen hızlanmaz aksine yavaşlayabilir.yani 2 karbüratör ne derece doğru sen söyle. onun yerine bir büyük karb al. veya büyük meme ile değiş

ersin50
21 Nisan 2010, 18:40
Bu işi yapmanın bir amacı olmalı.Düşünceni,ne elde etmeyi planladığını yazarsan dediğin gibi laf olsun cevaplarını azaltırsın.Bu ifaden ilk anda tepki uyandırıyor.4 zamanlı motorun çalışma prensibi hakkında bilgilimisin?Ne bildiğini,neler yapabileceğini bilirsek daha teknik cevaplar alabilirsin.

Bu işi yapmamdaki amaç 5 yıldır bu motoru kullanıyorum şu anda yeni motor alma imkanım yok.elimdeki parçaları kullanarak motorumu geliştirmek istiyorum.son sürat artışı çok önemli değil asıl amacım kalkışı serileştirmek.superzzt arkadaşımızın dediği gibi bilyeleri hafifletmiştim zamanında ve arka varyatör yayınıda değiştirmiştim fakat çok tatminedici değildi.bu yüzden çift karbüratörü denemek istiyorum.

huska
21 Nisan 2010, 18:42
arkadasım sakın boyle bırseyle ugrasma.ıkı Gun sonra motor yolda gıderken ust kapagın fırladıgında bunu anlarsın.bastan soyluyorum bu motorlar kesınlıkle cıft karburatörle beslenemez,piston krank ne varsa ınfılak eder,bu işlemı yapmak ıcın motorun içindeki butun sıstemlerı degıstırmen gerekecek,boyle bi zahmete gırecegene daha ıyı bi model bak.5 yıldır bu motoru kullanıyorum en ufak performans hava fıltresi bile taksan motor afallıyor bunlar ılerde aşınmalara sekman erimelerıne piston blok aşınmalarına yol açıyor yol yakınken vazgec aman kardesım hıc bulaşma dıyorum ben.oyle olsaydı fabrıkası cıft karburatörlu cıkarırdı bide böyle düşün:rendeer:

ersin50
21 Nisan 2010, 18:43
:pr:
cevap yazmaktan vazgeçtim.

teşekkürler!!!

_OLD_
21 Nisan 2010, 18:56
Bu işi yapmamdaki amaç 5 yıldır bu motoru kullanıyorum şu anda yeni motor alma imkanım yok.elimdeki parçaları kullanarak motorumu geliştirmek istiyorum.son sürat artışı çok önemli değil asıl amacım kalkışı serileştirmek.superzzt arkadaşımızın dediği gibi bilyeleri hafifletmiştim zamanında ve arka varyatör yayınıda değiştirmiştim fakat çok tatminedici değildi.bu yüzden çift karbüratörü denemek istiyorum.

Bu bilgilere göre bilye dediğin ağırlıkları hafifletmek değil ağırlaştırman daha doğru olacaktı.Ağır bilye merkezkaç kuvvetiyle daha çabuk savrulup yüksek devire geçer.Kevlar kayış bulup koyarsan istediğine yakın bir durum elde edersin.Yakıt odasına iki misli yakıt-hava göndermek düşüncen yanlış.Bu bilgi kağıt üzerinde düşünce olarak doğrudur.4 zamanlı motorun çalışmasını incelersen ve motorunun da nasıl bir malzemeden üretildiğini aklına getirirsen düşüncelerin daha gerçekçi olur.Biraz para harcamayı göze alırsan 175-180 cc civarlarında piston silindir ve silindir kapağı alıp takman daha uygun olur.Kapağı bilmiyorum ama piston silindir 80 lira civarında.

osmaniyeli
21 Nisan 2010, 18:59
:pr:

teşekkürler!!!

bana da teşekkür isterim:cherry: ben boşuna mı yazdım okadar kibar yazıyı:P Kayseride havalar nasıl tokyatta et dürüm kaçlira oldu:mrgreen:

sergiowanni
21 Nisan 2010, 19:11
çok komik şeyler oluyo...

artiiist
21 Nisan 2010, 19:17
aslında şunuda düşündüm evde veya araçlarda kullanılan şarjlı süpürgenin motorunu ve pervanesin karbüratörle manifold girişi arasına monteleyebilirsem silindire giren havayı azda olsa basınçlı şekilde gönderebilirim.

şayet elindeki motor ve pervaneler kendi motorunun hava komprasöründen daha fazla ise belki düşünülebilir evet..
o halde adım adım gitmeni ve önce ''hava oranını nasıl arttırabilirim'' diye düşünüp uygulamanı öneririm..eğer artış olduğuna kanaat getirirsen o zaman karburatör değişikliğine gidebilirsin..
ama unutmaki bunların hepsini başarılı bi şekilde yapsan bile daha güçlü patlama daha fazla ısınma demek..bu sefer motorun sogutma kanalları yetmeyebilir..hepsi gibi bu da bir teori..scooter lar hep yüksek devirde çalışır..

mach1
21 Nisan 2010, 20:26
Çift karburatörü boşver daha büyük karburatör bulmaya çalış:cat:

Özer
21 Nisan 2010, 22:02
Kolay gelsin::koop::::haapppy:

denizcimuzaffer
21 Nisan 2010, 22:08
Arkadaş:cat:

Çift karbüratör hakkında düşüncelerim: en azından Tek Olandan iyidir:P zengin gösterir adamı/motoru:) Tek dersen, sadece bir taneden bahsetmiş olursun. amaa iki dediğin zaman koskoca 2 dir:P:cat:

Amerikalıların bir sözü varmış ( O kadar amariga gördüm bir kere duymadım ama...) Küçük güzeldir ama büyük büyüktür:cat::P

Yapma arkadaş:cat: Sadece karbüratör ile olaydı zati 2 tane takar öyle satarlardı değil mi

Sinan Aksu
21 Nisan 2010, 22:09
cevap yazmaktan vazgeçtim.

_OLD_ abi sen çok yaşa emi :queen::queen::queen:

MaxiBoost
22 Nisan 2010, 05:17
tek silindir motora çift karburator öylemi ??
yok artık , akşam hayal gördün,bize anlatıyorsun heralde güzel kardeşim sen? :) ( bu başlığı açan arkadaş )..

biraz araştırırsan eğer,
SADECE benzini arttırarak güç alamayacağını görürsün,
benzini belli bir orandan yukarıya çıkarırsan,
yani, olması gerekenden daha fazla yollarsan gücün düşer,
sadece ve sadece fazladan benzin yakmış olursun .

ne kadar çok benzin = o kadar güç DEĞİLDİR ......


güç almak için HAVA`nında arttırılması lazım ki biz ona TURBO diyoruz ,
sende turbocharge varmı?? yok
o zaman , şu andaki karbüratöründe eğer varsa problem onu hallet.

sana tavsiyem bu projeye hiç başlamadan vazgeç, zira boşuna vakit harcamış olacaksın.

Rebornx4
22 Nisan 2010, 05:37
Bizim manuel jikleli cbf150 gibi motorlarda jikleyi açıp performansın artıp artmadığını dene. Eğer artıyorsa ben dahil burada bulunan herkes motorculuğu bırakıp 4 tekere döneceğiz ( karbüratör ayarının doğru olması şartı ile fakir karışıma ayarlı karbüratorde jikle çok az açılınca performans artabilir)

ARBETUS
22 Nisan 2010, 09:14
Teksilindirli motorlarda çift karbüratör uygulandığına rastlayabiliris piyasada mesela yamaha XT600 çift karbüratördür. belirli bir devire kadar tekle gider daha sonra ikincisini açar. Aynı şekilde BMW f650de de aynı şekilde karbüratör var. Lakin bunun böyle olduğundan ötürü seninde böyle yapacağın anlamına gelmiyor. 150 cclik bir makinaya çift karbüratör koyarsan motoru boğarsın :). Motor hacmini büyütürsen belki kullanabilirsin bunu o da ne akdar gereklidir acaba?

Sağlıcakla.

ersin50
22 Nisan 2010, 10:10
tek silindir motora çift karburator öylemi ??
yok artık , akşam hayal gördün,bize anlatıyorsun heralde güzel kardeşim sen? :) ( bu başlığı açan arkadaş )..

biraz araştırırsan eğer,
SADECE benzini arttırarak güç alamayacağını görürsün,
benzini belli bir orandan yukarıya çıkarırsan,
yani, olması gerekenden daha fazla yollarsan gücün düşer,
sadece ve sadece fazladan benzin yakmış olursun .

ne kadar çok benzin = o kadar güç DEĞİLDİR ......


güç almak için HAVA`nında arttırılması lazım ki biz ona TURBO diyoruz ,
sende turbocharge varmı?? yok
o zaman , şu andaki karbüratöründe eğer varsa problem onu hallet.

sana tavsiyem bu projeye hiç başlamadan vazgeç, zira boşuna vakit harcamış olacaksın.

evet arkadaşım akşam rüyama ak sakallı dede geldi ondada scooter vardı benimkinden hemde ve çift karbüratörlüydü.Neyse dalgayı boşverelim.benim yapmak istediğim yakıtla beraber hava girişinide artırmak bunuda o şarzlı el süpürgesinin motor ve pervanesi ile halletmek.tabi buişin okadar basit olmadığını biliyorum zaman alır tabiki. zaten önemli olan kurduğun hayali gerçekleştirmektir.saygılar:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:34 ----------


Bizim manuel jikleli cbf150 gibi motorlarda jikleyi açıp performansın artıp artmadığını dene. Eğer artıyorsa ben dahil burada bulunan herkes motorculuğu bırakıp 4 tekere döneceğiz ( karbüratör ayarının doğru olması şartı ile fakir karışıma ayarlı karbüratorde jikle çok az açılınca performans artabilir)

arkadaşım ben sadece silindire giren benzini artırmak istemiyorum eğer onu yapacak olsam depodan manifolda bir hortum çekip aryada benzin otomatiği koyup yapardım buradaki amaç benzinle beraber hava girişini artırmak.4 tekerede dönmeye niyetin varsa seni tutan yok kardeş.

kasabalı_45
22 Nisan 2010, 11:02
180-200 cc civarında performansa yönelik piston ve ona uygun silindir üst kapağı bulup, ona uygun şu ankinden daha büyük kaliteli bir karbüratör alıp bunları uygulaman çok çok daha mantıklı olacaktır. Tahminen söylüyorum, hatta birazcık sallıyorum :D işçilik hariç 200-300 tl arası kalitelisinden bulabilirsin bu dediğim parçaların hepsini. Neyse sana kolay gelsin, ama dediklerimi bir düşün derim.

zeda3000
22 Nisan 2010, 11:42
Tek silindire cift karburator olur ama bunun icin uygun giris agzi bulman lazim.Daha fazla benzin gelen silindir de fark gorursun bu dogru.

Fakatttt:) Deveye hendek atlatana kadar daha basidi var. Jet kit . Karburatordeki meme uclarini jet kit ile degistirir isen , zaten cift karburator gibi benzin gider silindire. Bu daha ucuz ve basit bir yontemdir.

Supurge makinasinin motorunu hava girisine baglama olayi supercharger dir. Oyle bir motor o kadar uzun sure calismaya gelemez ve yanabilir. Supurge makinalari 30 dk calisinda cok isinir.Daha dayanikli ve kuvvetli bir fan motoru bulman lazim

ersin50
22 Nisan 2010, 12:25
Tek silindire cift karburator olur ama bunun icin uygun giris agzi bulman lazim.Daha fazla benzin gelen silindir de fark gorursun bu dogru.

Fakatttt:) Deveye hendek atlatana kadar daha basidi var. Jet kit . Karburatordeki meme uclarini jet kit ile degistirir isen , zaten cift karburator gibi benzin gider silindire. Bu daha ucuz ve basit bir yontemdir.

Supurge makinasinin motorunu hava girisine baglama olayi supercharger dir. Oyle bir motor o kadar uzun sure calismaya gelemez ve yanabilir. Supurge makinalari 30 dk calisinda cok isinir.Daha dayanikli ve kuvvetli bir fan motoru bulman lazim

cevabınız için teşekkürler.bu motor için önereceğiniz bir soğutma sistemi varmı.yani su soğutmalı veya motor yağını belirli bir derecede soğutsak motorun ısısını düşürebilirmiyiz.elimde küçük bir radyatörde var bunu kullanabilirim.:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:18 ----------


Çift karburatörü boşver daha büyük karburatör bulmaya çalış:cat:

elimde 1976 model ford granada'nın karbüratörüde var çift boğazlı.:queen:

piranha dört
22 Nisan 2010, 13:01
Amaç şu olsa gerek:Venturi denen vakum bölümünde çeyrek veya tamgaz pozisyonlarında karışımdaki kalite degişiyor.Tam gaz pozisyonunda düşük kalitedeki yakıtın kalitesini artırmak için bir karbüratör daha eklenmesi ve ortalama %60 açık konumdan sonra diger karbüratörün devreye girmesi daha yüksek verim sağlayacaktır.Enjekcionlu araçlarda tork ve bg eğrisinin daha düzgün alınmasının en büyük sebeplerinden biri .Özellikle direk enjekcionlu.