PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorun stop etmesi



Sayfa : [1] 2

travelmate14
09 Nisan 2010, 22:47
arkadaşlar bende yamaha125 ybr var 2006 model 43binde kaç kere yazdım ama yeterli bi cevap alamadım kım ne dediyse hiç biri olmuyo motor sürekli stop ediyo yolda giderken birden gaz kesiyo sonra ne elle ne ayak marşı ile çalışmıyo kaç kere basıyorum ondan sonra ancak çalışıyo hava filtresi degişti buji degişti sitatör degişti beyın degişti karbüratör temizlendi hava ayarını yaptırdım ama ne oluyosa anlamıyorum motor rolantide durmuyo sürekli stop ediyo çok sinirlendim en sonunda yakıcam yaaaa motoruu benzin deposuna atıcam çakmagı yakıcam bıktım usandım

zamisli
09 Nisan 2010, 22:51
aküyü yenile . her şeyi degiştirmişin ..ilk degiştirmen gereken parçayi degiştirmemişsin

travelmate14
09 Nisan 2010, 22:53
evet unuttum daha üzerindeki akü 15 günlük

eneSkaya
09 Nisan 2010, 23:09
hani sorun çıkarabilecek bütün parçaları değiştirmişsin ancak donanımsal bi arıza olmadığına göre ayara kalmış bi iş gibi görünüyor...

Motorun hava ayarını biraz açarsan sorunun gideceğini umuyorum hava ayarını ve rölantiyi güzelce ayarlayıp deneyin birde hava ayarı için açılmış faydalı bi topic

Benim canavarda buna benzer bi sorun vardı bu topicten faydakanarak sorunu
çözdüm bende stop etmiyordu ama rölantide devir düşüp yükseliyordu düzensiz çalışıyordu şimdi tek devirde oynama bile yokk....


http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/74729-ybr-125-hava-ayari.html

Crazy Motors
09 Nisan 2010, 23:21
Eğer motorunda otomatik jikle varsa ondan kaynaklanıyor olabilir. Ama yolda seyir halinde giderken birden istop etmesi başka bişe gibi.
Neden otomatik jikle dersen; jiklenin çalışmasında dengesizlik varsa rölentiyi (dengesiz halinde ayarı yapılmıştır ve) jikle çok aşağıya düşürürse istop eder hemde çalışmada zorluk çeker. Benimde böyle bir sorunum vardı, motor çalışmıyordu, rölentide çalışırken istop ederdi vs.

vincero34
09 Nisan 2010, 23:27
önvelikle bu deyişen şeyler boşuna üzgünüm ama boş yere meslektaşlarım demekte istemiyorum ama diyim deyişmişler
senin sorunun motor giderken elektirik kesmeden stop ediyosa siboplardandır 43binde ki makinanın egzoj sibobu ve lastiyi kırom baglamıştır bunların temizlenmesi ve lastiyinde deyişimiyle bu olay çözülür
0554 662 31 02 arar san bilgidaha cok veririm by

mondial50tt
09 Nisan 2010, 23:31
gaz kesip stop ettiiği zamanlarda benzin durumu nasil oluyo

tekintekin
10 Nisan 2010, 00:21
Ya arkadaşlar bu hava ve rolanyi ayarının bu kadar zor olduğunu düşünmüyorum, bakın ben şöyle çozdüm bu soronu.Benim motosikletim 150cc DAYUN (avatarımdaki motosiklet)bir ara yoldan gelmiştim ,evin önüne geldiğimde kendiliğinden motor stop etti bu olay dikkatimi çekti direk olarak karbüratöre eyilip baktım ve hava ayar civatası düşmüş.hemen yenisini aldım ve motosikleti mi hiç çalıştırmadan bu civatayı tam sonuna kadar sıktım ,daha sonra da 2.5 tur gevşettim ,ve makinayı çalıştırıp gaz yeme durumunu kuntrol ettim ,o an herşey güzel di birde yola çıkıp denedim biraz kasıntı hissettim ve tekrar hava ayarına yaptığım 2.5 turluk ayarın üzerine yarım tur daha ilave yaptım . şu an motosikletim çok iyi performansta. 125 cc lik bi motosiklete de aynı uygulamayı yapabiliriz sanırım...herkeze kazasız sürüşler dilerim.

piranha dört
10 Nisan 2010, 00:26
Ya ateşlemede arıza var bobin veya kollektör yada kısa devre var motorda.Sıra ile tek tek:Kontak anaktarının soketlerini,kumanda kollarının soketlerini (çalışmasını engellemiyorsa tabiki)çıkartıp test et.Kontak anaktarının içinde çevirdiginde konum degiştirip akım geçişine izin veren uclar var sarı malzemeden.çevirme esnasında akım yol degiştirirken bakalit malzemeden ana şasesini arksal ısıdan deforme edip uclar arasında kısa devreye sebep olabiliyor.Temizleyip zımparalasanda bakalit yavşadıgından arıza kısa sürede tekrarlıyor.Denemenkte benceyarar var ki tamircinin bulamaması enteresan.Kolay gelsin

travelmate14
10 Nisan 2010, 00:35
Ya ateşlemede arıza var bobin veya kollektör yada kısa devre var motorda.Sıra ile tek tek:Kontak anaktarının soketlerini,kumanda kollarının soketlerini (çalışmasını engellemiyorsa tabiki)çıkartıp test et.Kontak anaktarının içinde çevirdiginde konum degiştirip akım geçişine izin veren uclar var sarı malzemeden.çevirme esnasında akım yol degiştirirken bakalit malzemeden ana şasesini arksal ısıdan deforme edip uclar arasında kısa devreye sebep olabiliyor.Temizleyip zımparalasanda bakalit yavşadıgından arıza kısa sürede tekrarlıyor.Denemenkte benceyarar var ki tamircinin bulamaması enteresan.Kolay gelsin

usta ne demek istedigini tam olarak anlamadım açıkca anlatırsan sevinirim

mstf_gnc
10 Nisan 2010, 01:00
Ya ateşlemede arıza var bobin veya kollektör yada kısa devre var motorda.Sıra ile tek tek:Kontak anaktarının soketlerini,kumanda kollarının soketlerini (çalışmasını engellemiyorsa tabiki)çıkartıp test et.Kontak anaktarının içinde çevirdiginde konum degiştirip akım geçişine izin veren uclar var sarı malzemeden.çevirme esnasında akım yol degiştirirken bakalit malzemeden ana şasesini arksal ısıdan deforme edip uclar arasında kısa devreye sebep olabiliyor.Temizleyip zımparalasanda bakalit yavşadıgından arıza kısa sürede tekrarlıyor.Denemenkte benceyarar var ki tamircinin bulamaması enteresan.Kolay gelsin

evet katılıyorum elekriksel arıza var ısınmadan dolayı kablolar birbirine değiyo olabilr, tesisatı gözden geçir

eneSkaya
10 Nisan 2010, 01:11
Motor rülantide durmuyor demiş arkadaş rölantideyse sorun hava ve devir ayarıdır diye tahmin ediyorum ama üstadlar daha iyi bilirler...

Ancak sizin motor giderken stop etme olayı elektriksel bi olay ki giden motor stop etmez elektriksel bi sorunsa eğer motor devir sonlarında iniliyomuş gibi çalışır...

travelmate14
10 Nisan 2010, 01:19
ben rolanti diyorum ama şöyle mesela bugun motoru muayneye götürecektim o sebebden dolayı geç kaldım ve yaptıramadım gittigimde 30 dakıka geçmişti motor hızla giderken 3 vitesten sonra ve mesela ışıklarda beklerken veya trafik sıkışınca hemen stop ediyo bugun bi servise sordum büyük iihtimalle elektirik tesisatında oldugu soylendi çok kurcalanmış dedi

serkanADH13
10 Nisan 2010, 01:22
öyle sanıyorum ki,
motorunun karbüratore giriş KORUK'ünde sorun var,

motor bir yerden hava alıyor,
motorunun deponun tahlıye hortumları dahıl olmak üzere tüm hava yollarını kontrol et,
gevşeyen varsa sık,
kesik,delik,yırtık, yer varsada değiştir...

Aklıma başka bişiy gelmıyor,

moto-x
10 Nisan 2010, 01:52
peki motorun çalışması soğukken devamlı düzgünmü yani rölantide duruyor tekleme stop etme yok mu sorun sadece ısınıncamı oluyo

RunemagicK
10 Nisan 2010, 02:26
rölantideyken stop ediyorsa ve yolda giderkende stop eder gibi oluyosa (gaz yemiyosa, tekliyosa) büyük ihtimal ateşleme ile ilgili bir olay. ateşleme bobini, buji ve ikisinin arasındaki kabloyu kontrol et bence.
ha eğer giderkende tık diye stop ediyosa onu bilemicem.

mesut78
10 Nisan 2010, 02:50
şimdi bu motor çin malı olsaydı çoğunuz çin malı değilmi işte at gitsin sat gitsin bunların hepsi böyle derdi.ama görüyosunuz japolarda bile sorunlar oluyo.sonuçta bunlar mekanik aletler.japonda da ssorun olur çinlidede italyandada

mterayes26
10 Nisan 2010, 03:12
şimdi bu motor çin malı olsaydı çoğunuz çin malı değilmi işte at gitsin sat gitsin bunların hepsi böyle derdi.ama görüyosunuz japolarda bile sorunlar oluyo.sonuçta bunlar mekanik aletler.japonda da ssorun olur çinlidede italyandada

::biggrinn::biggrinn::biggrinn::biggrinn::biggrinn

yigido_
10 Nisan 2010, 03:27
şimdi bu motor çin malı olsaydı çoğunuz çin malı değilmi işte at gitsin sat gitsin bunların hepsi böyle derdi.ama görüyosunuz japolarda bile sorunlar oluyo.sonuçta bunlar mekanik aletler.japonda da ssorun olur çinlidede italyandada

sorunun cınlı japon veyahut ıtalyan motoru oldugunu nerden cıkardın

arkdasa yardım etmek gerekırken :silent:

travelmate14
10 Nisan 2010, 10:13
peki motorun çalışması soğukken devamlı düzgünmü yani rölantide duruyor tekleme stop etme yok mu sorun sadece ısınıncamı oluyo

motor anormal çalışıyo ama sogukken olma yok denecek kadar az neredeyse yok ilk çalıştırmamda sorun yok rolantide duruyo biraz yol yaptıkça motor ısındıkca dengesizleşmeyee başlıyo bi çok yükseliyo bi çok düşüyo suratlı olunca kendı kendıne gaz kesmeye başlıyo ve stop ediyo birden kesmiyo yanı grip olmuş hasta gibi süratlendikce öksüre öksüre stop ediyo :salut:

serdarmert
10 Nisan 2010, 13:20
Ya sen tam anlatamıyorsun..Yada biz anlamıyoruz..Bişey var..
Bu olayın videosunu çeksen koysanda izlesek..Görüntü ve sesten belki bişeyler çıkarılır..

piranha dört
10 Nisan 2010, 16:23
Karbüratör boğazından,yada manifolddan hava alıyorsa buralara çalışrken su tut.Hava giren yerden su girecek ve daha vahim olacaktır.

cumoni
10 Nisan 2010, 16:48
Karbüratör boğazından,yada manifolddan hava alıyorsa buralara çalışrken su tut.Hava giren yerden su girecek ve daha vahim olacaktır.

Valla bu arkadaş çok kurnazca bir laf etmiş :queen: gülmekten işkembeleri döküyordum yahu! Şu vahim dediğin olayı iyice açıklasaydın be dostum. Giderayak silindire suyu gönderdin ya helal olsun sana!

Evet, arkadaş haklı motor hava alıyor ama NEREDEN? Tabi ki KEÇELERDEN.

Motorun komple sökülmesi ve elden geçmesi gerekiyor dostum. Ustana bu motor keçelerin birinden (büyük ihtimalle krank keçelerinden) hava alıyormuş de, artık o gerekeni yapacaktır. Tabi usta ise!

banarlı
10 Nisan 2010, 17:09
kardeşim senin motor artık geberiyordur pistonlar da veya sübap larda sorunvardır dengsiz çalısıyor motor ve istop ediyor ve motor zorlanıyor onun için uzun süre çalısmıyordur

serdarmert
10 Nisan 2010, 20:01
Karbüratör boğazından,yada manifolddan hava alıyorsa buralara çalışrken su tut.Hava giren yerden su girecek ve daha vahim olacaktır.

Yani olmuşken daha mı beter olsun diyorsun..Zaten arkadaş nefret etmiş ybr den.Çözememiş neyse bu kadar problem anlamadım..:queen:

sonix
10 Nisan 2010, 20:38
Benzin depo kapağının havalandırması sağlam mı?

GuNMember
10 Nisan 2010, 20:40
Bencede Sorun Motorun Hava Alması Benim Motordan Biliyorum Karburötor Bogazı Yırtıldıgında Giderken Gaz Verip Bıraktıgımda Aptalça Çalışıp Stop Ediyordu Rolantide Hiç Durmuyordu

serdarmert
10 Nisan 2010, 21:29
Valla bu arkadaş çok kurnazca bir laf etmiş :queen: gülmekten işkembeleri döküyordum yahu! Şu vahim dediğin olayı iyice açıklasaydın be dostum. Giderayak silindire suyu gönderdin ya helal olsun sana!

Evet, arkadaş haklı motor hava alıyor ama NEREDEN? Tabi ki KEÇELERDEN.

Motorun komple sökülmesi ve elden geçmesi gerekiyor dostum. Ustana bu motor keçelerin birinden (büyük ihtimalle krank keçelerinden) hava alıyormuş de, artık o gerekeni yapacaktır. Tabi usta ise!


:queen::queen::queen:

travelmate14
11 Nisan 2010, 00:56
bakın arkadaşlar derdimi tam olarak anlatayım peki video resim denmiş onları nasıl ekleyeyım bilmiyorum şimdi bende 2006 43835 kilometrede bir ybr125var daha önce böyle bi sorun yaşamammıştım 15 20 gundur motor rolantide durmuyo bi yükseliyo bi azalıyo yukseltsem çok oluyo biraz kıssam stop ediyo mesela hızlandıkca motor bogulmaya başlıyo ve gaz kseip stop ediyo trafikte ve ışıkta durdugum zaman hemen stop ediyo hep elimin gazda olması lazım elim nasır tuttu servise götürdüm karbüratör temizlendi hava ayarı yapıldı düzelmedi daha çok bozuldu sonra dedilerki sitatördendir degiştim yine düzelmedi beyin dediler yine düzelmedi bujı degiştim pipo degiştim hepsini yaptım ama sorun yine gitmedi yavaşlamayayım hemen stop ediyo geçen gün yine aynısı giderken birden stop etti neredeysearkamdan gelen otobüs benı altına alacaktı allahtan yavaştı koskoca körüklü

CaBRioLeT
11 Nisan 2010, 01:03
elektrik tesisatında sorun vardır aynı problem bende de oldu bir baktır....

travelmate14
11 Nisan 2010, 01:09
bende öyle tahmin ediyorum ama nerden yapabilir diye düşünüyorum

cumoni
11 Nisan 2010, 13:17
Keçelerden hava alıyor diyorum, kimse beni ciddiye almıyor yahu! :bounce:

huska
11 Nisan 2010, 13:45
arkadasım sen yarın motoru bı actır guzelcene contaları yenıle manıfoldun catlamısmı bı baksın ustan ufacık bı catlak vardır ordan hava alıyordur belkı.

serdarmert
11 Nisan 2010, 18:45
arkadasım sen yarın motoru bı actır guzelcene contaları yenıle manıfoldun catlamısmı bı baksın ustan ufacık bı catlak vardır ordan hava alıyordur belkı.

Karbüratörden hava alıyordur..:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:45 ----------

manifolda falan

yykrl
11 Nisan 2010, 19:15
Merhaba.
Bende honda CBF 150 vardı. 4. viteste, 5. viteste anlamsızca stop ediyordu. Bir kaç tamirciye götürdüm... Hiç birisi anlamadı.

Yakıt musluğunu değiştirdim. Tıkır tırkır çalıştı. sizin motorda da yakıt musluğu tıkanmış olabilir....
Saygılar,

moto-x
11 Nisan 2010, 19:18
bence elektirikten değil sorun motor biyerden ya havaalıyor ısınınca yada motor çok zengin karışım çalışıyor oda soğukken kolay çalışmasını sağlıyor ısının ca verimsizleşiyor bide jikle çekili falan binmiyosun dimi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------


Merhaba.
Bende honda CBF 150 vardı. 4. viteste, 5. viteste anlamsızca stop ediyordu. Bir kaç tamirciye götürdüm... Hiç birisi anlamadı.

Yakıt musluğunu değiştirdim. Tıkır tırkır çalıştı. sizin motorda da yakıt musluğu tıkanmış olabilir....
Saygılar,

ama musluk yada filitre olsa sıcak soğuk farketmez

bide hava filitren nasıl temiz vede orjinalmi sonradan uyduruk filitre ise kalın gelmiş olabilir buda ısınınca verimi düşürür

serdarmert
11 Nisan 2010, 23:36
Hocam hepsini dedikte arkadaşın motorunda herşey tamam gözüküyor...Anlamadık..Aslında sorun belli..hava+benzin karışımında sorun var...Çözüme ulaşılabilir..ama video koy dedik..youtube koysa link yapsa..geçen birinin motorunda sorun vardı çalışmasına bakarak video ile bayağı bir yaklaşımda bulunduk..

huska
11 Nisan 2010, 23:42
Hocam hepsini dedikte arkadaşın motorunda herşey tamam gözüküyor...Anlamadık..Aslında sorun belli..hava+benzin karışımında sorun var...Çözüme ulaşılabilir..ama video koy dedik..youtube koysa link yapsa..geçen birinin motorunda sorun vardı çalışmasına bakarak video ile bayağı bir yaklaşımda bulunduk..

mert abi zannedersem sen cozmustun o olayı.buda ona benzer bı hadıse yalnız yapmadıgı teksey hava alıp almadıgını kontrol etmedı arkadasımız 40000 e gelmıs artık bı motor acılsın demı abi?şöyle keceler falan kurumustur,manıfoltta kucuk catlaklar olusmustur egzos sıbobu kurum baglamıstır soyle bı temızlık yapılması gerekıor olabılır.:)

serdarmert
11 Nisan 2010, 23:49
Burda kimse kimseyi dinlemiyor bende onu anlamıyorum..
Evet basit hava-rölanti ayarı çok önemlidir...Egsoz sibobu dediğin nedir Huska..?hüsso..?
Ben bilmiyorum valla bilaa..

huska
12 Nisan 2010, 00:06
abi egzos manıfolduyla sılındır arasında egzos sibobu var onu dıyorum.bır emme var bıde egsoz subabı var:rendeer:bu arkadasın sorunu sadece motorunun hava alması bıde acılıp bı temızlık yapılacak sılındıre sekmanlarada acınca bakmak lazım ne var ne yok??

serdarmert
12 Nisan 2010, 00:12
abi egzos manıfolduyla sılındır arasında egzos sibobu var onu dıyorum.bır emme var bıde egsoz subabı var:rendeer:bu arkadasın sorunu sadece motorunun hava alması bıde acılıp bı temızlık yapılacak sılındıre sekmanlarada acınca bakmak lazım ne var ne yok??

supapları diyorsun..bak aklııma sokma benimde bakmam lazım oralara filan...:queen::queen:

huska
12 Nisan 2010, 00:30
supapları diyorsun..bak aklııma sokma benimde bakmam lazım oralara filan...:queen::queen:

yarın acıp bakma sakın:Pabi şimdi böyle zorlayarak sıkıstırarak kullanırsan siboblar egrılır egzos sıbobu cok asırı sıcaktan erıme yapar yanı asırı sıcak motorun omrunden omur calar senınkınde gerek yok sen zaten uslubuyla kullanıyosun en ufak bıseyde dagıtıyosun motoru:P:P

wolf05
12 Nisan 2010, 00:34
arkadasım aynısı banada oluodu motor tamırcısıne gıtım banada senın degıstırdıklerını degıstırdı duzelmedı baskasına gıtım oo yaptı burclara su kacmıs dedı

serdarmert
12 Nisan 2010, 00:36
arkadasım aynısı banada oluodu motor tamırcısıne gıtım banada senın degıstırdıklerını degıstırdı duzelmedı baskasına gıtım oo yaptı burclara su kacmıs dedı

burçlara su mu kaçmışş...?

Nerde burçlar ki..?

TOP SPEED
12 Nisan 2010, 00:48
Sorun siboplardan arkadaşım başka bi yerde sorun arama,sağlam bi tamirciye götür ve sibopların temizlensin ve lastiklerini yenilesin.:cat:

serdarmert
12 Nisan 2010, 00:50
Sorun siboplardan arkadaşım başka bi yerde sorun arama,sağlam bi tamirciye götür ve sibopların temizlensin ve lastiklerini yenilesin.:cat:

Buda iyi idi...:queen::queen::queen:

TOP SPEED
12 Nisan 2010, 00:56
Lastik derken sibop lastiklerini kastettim haa başka üyeler gibi yalnış anlama sakın.:cat:

serdarmert
12 Nisan 2010, 01:01
Lastik derken sibop lastiklerini kastettim haa başka üyeler gibi yalnış anlama sakın.:cat:

Haklsın yanlış anladım galiba..o-ring diyorsun galiba..Supaplardaki o-ringler evet..Oradan ekstra hava alabilir.. Çok doğru pardon...:cat:

mach1
12 Nisan 2010, 01:03
Benzin depo kapağının havalandırması sağlam mı?

Genellikle bundan sorun yapıyor benzin kapağını aç birde öyle dene :cat:

serdarmert
12 Nisan 2010, 01:07
Genellikle bundan sorun yapıyor benzin kapağını aç birde öyle dene :cat:

Hocam biraz açarmısın ben anlamadım bunu...?:cat: