PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr 125 Hava Ayarı ?



Unique693
06 Nisan 2010, 22:53
Ybr 125 in hava vidasını tam sıkdıktan sonra ne kadar açmam gerekir.:silent:Bilgilendirirseniz sevinirim.

canicellat
06 Nisan 2010, 23:03
1,5 tur diye hatırlıyorum

zaferkarizma
06 Nisan 2010, 23:05
o motorun durumuna gorew değişir ama ortalama 1.5 ile 2.5 arasında değişir

Unique693
06 Nisan 2010, 23:44
O rolanti ayarı değil miydi.Ben 3,5 yapdım

mterayes26
07 Nisan 2010, 00:20
sola dogru cevir motoru çalıştır . En düzgün şekilde nerde çalışıyorsa orda bırak bırde bıraz gaz ver gaz yedıgı zaman yerindedir

Unique693
07 Nisan 2010, 18:23
Şimdi gaz yiyorda 3,5 tur açık.Çokmu açık hava ?

serdarmert
07 Nisan 2010, 19:44
Bak ybr topiğinde en son rölanti ve hava ayarı nasıl yapılır yazdım..
Onu çok iyi bir ustadan öğrendim..Bak istersen..

Unique693
07 Nisan 2010, 19:55
Abi ben ondan bişi anlamadım :pale:

serdarmert
07 Nisan 2010, 19:58
Neden anlamadın..?
Tek başına sadece rölanti yapılır ama senin sorunun ikisi sanırım.
Sen bir daha oku..
Hava vidasına neyle ulaştın...

Unique693
07 Nisan 2010, 20:14
Böyle bir düz tornavida var elimde bundan daha ince tam oraya uygun.Elimle döndürebiliyorum.Ya rolantiyi sonuna kadar sıkıp 2,5 tur mu açıcam ?


http://i1004.hizliresim.com/2010/4/7/4299.jpg (http://urlal.com/)

serdarmert
07 Nisan 2010, 20:21
http://img691.imageshack.us/img691/2049/productimagepictureniku.jpg (http://img691.imageshack.us/i/productimagepictureniku.jpg/)

hava ayar vidasının yerini sormuşta selçuk...

Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
5. rolanti ayarını biraz düşür
6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
7. rolanti yi son bi defa ayarla .

Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..

Unique693
07 Nisan 2010, 20:24
Tamam abi denerim yarın.Teşekkürler.Birde rölantide oynuyor ibre.O hava ayarındanmı yapar ?

selçuk sezer
07 Nisan 2010, 20:40
teşekkürler sağol serdarmert

avare rulman
07 Nisan 2010, 20:47
serdarmert, söylediklerin doğrultusunda hava ayarını yaptım. öyle ki bir süredir rölanti sorunu yaşadığım motosikletim şimdi 800 devirlik rölantiye bile sorunsuz ayarlanabiliyor ve stabil kalıyor. kılavuz için teşekkür ediyorum.

fakat ayarı ideal olarak yaptıktan sonra, jiklede problem oluştu. motor sogukken yani jikle ihtiyacı mevcut olduğunda çekiyorum fakat bu sefer de motor rölantide durmuyor. jikle açıkken devir normalde bir noktada sabit kalır, motor ısısı yükseldikçe de sabitlendiği nokta yukarı dogru cıkardı. şimdi ise jikle çekildiği anda motor boguluyor ve devir gittikçe düşerek en sonunda alet stop ediyor.

aklına birşeyler geliyor mu?

enes_007
07 Nisan 2010, 20:49
http://img691.imageshack.us/img691/2049/productimagepictureniku.jpg (http://img691.imageshack.us/i/productimagepictureniku.jpg/)

hava ayar vidasının yerini sormuşta selçuk...

Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
5. rolanti ayarını biraz düşür
6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
7. rolanti yi son bi defa ayarla .

Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..

eyvallah abi çok güzel yardımda bulundun sağolasın

Unique693
07 Nisan 2010, 20:57
Abi birde 2 2-5 tur sık diyonda vida kaç turdayken 2 2-5 tur sıkıcaz.Mesela biri 1,5 açmıştır 2 2-5 aç diyosun yani karışıklık olabilir.

serdarmert
07 Nisan 2010, 21:29
serdarmert, söylediklerin doğrultusunda hava ayarını yaptım. öyle ki bir süredir rölanti sorunu yaşadığım motosikletim şimdi 800 devirlik rölantiye bile sorunsuz ayarlanabiliyor ve stabil kalıyor. kılavuz için teşekkür ediyorum.

fakat ayarı ideal olarak yaptıktan sonra, jiklede problem oluştu. motor sogukken yani jikle ihtiyacı mevcut olduğunda çekiyorum fakat bu sefer de motor rölantide durmuyor. jikle açıkken devir normalde bir noktada sabit kalır, motor ısısı yükseldikçe de sabitlendiği nokta yukarı dogru cıkardı. şimdi ise jikle çekildiği anda motor boguluyor ve devir gittikçe düşerek en sonunda alet stop ediyor.

aklına birşeyler geliyor mu?

Avare rulman, anladığım kadarı ile ayar tutmamış. olmamış..
şimdi ayardan sonra gaz verdiğinde stop etmiyorsa ki sen dene şu anda stop eder..benzin+hava karışım ayarı olmamış..Birde hava ayarı için mutlaka yeni hava filtresi takın veya var olan sağlamsa basınçlı hava tutarak temizleyin..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:24 ----------


Abi birde 2 2-5 tur sık diyonda vida kaç turdayken 2 2-5 tur sıkıcaz.Mesela biri 1,5 açmıştır 2 2-5 aç diyosun yani karışıklık olabilir.

Tamamen kapat 1,5 tur aç ordan başla o zaman sen..:rendeer:

Unique693
07 Nisan 2010, 22:42
Bana tamirci yolu göründü.Herkeze teşekkürler.

piranha dört
07 Nisan 2010, 22:52
Bir ayarda benden.Vidayı oldugu konumdan bir iki tur çevirmek her motorun ihtiyacı farklı olacagından saglıklı degil bence.Tahminim ayar şekli(her karbüratör temizledigimde bu şekilde ayarlıyorum ve hiç bir usta :hava ayarın bozuk demedi)Motor biraz ısıtıldıktan sonra standart devrinden %5o kadar daha fazlasına rölanti ayarı ile çalıştırılır(çalışabildigi orta bir devir)Yavaş yavaş stop etmeye meyilli devir aptallaşmaya başlayana ,devir aptallaşana kadar hava vidası sıkılır.Tornavidanın konumu ezberlenir ve ters tarafa devir tekrar aptallaşıncayakadar sayılarak gevşetilir,örnegin beştur...İki buçuktur geri sıktıgınızda motorunuzun ihtiyacı olan oranda ayarı yapmış olursunuz.:cat::cat::cat:

serdarmert
07 Nisan 2010, 23:06
[QUOTE=piranha dört;2021585]Bir ayarda benden.Vidayı oldugu konumdan bir iki tur çevirmek her motorun ihtiyacı farklı olacagından saglıklı degil bence.Tahminim ayar şekli(her karbüratör temizledigimde bu şekilde ayarlıyorum ve hiç bir usta :hava ayarın bozuk demedi)Motor biraz ısıtıldıktan sonra standart devrinden %5o kadar daha fazlasına rölanti ayarı ile çalıştırılır(çalışabildigi orta bir devir)Yavaş yavaş stop etmeye meyilli devir aptallaşmaya başlayana ,devir aptallaşana kadar hava vidası sıkılır.Tornavidanın konumu ezberlenir ve ters tarafa devir tekrar aptallaşıncayakadar sayılarak gevşetilir,örnegin beştur...İki buçuktur geri sıktıgınızda motorunuzun ihtiyacı olan oranda ayarı yapmış olursunuz.:cat::cat::cat:[/QUOTE

Hiç önemli değil istersen tamamen kapat..Rölantiyi seninde dediğin gibi fazla açarak daha sonra hava ayar vidasını biraz açarak daha sonrada rölantiyi tekrar ayarlayarak yapılır..Bunuda aslında video ile filan anlatmak lazım..Aslına ezber işe alışıldığı için kafa karışıyor..bak senin devir aptallaşana kadar çevir bua yeni bir terim..İşin sonunda gaz verdiğinde motor stop etmeyecek..

Unique693
26 Nisan 2010, 21:20
Motorun hava vidasını 1,5 tur yapdım serdarmert abinin dediği giibi yapdığımda 80 le çıkdığım yokuşu 1,5 turda 90 la çıkıyorum ama bu seferde rolantide devir stabil kalmıyor.Birde hava ayarı çok açıldığı zaman pistonda delikler oluşuyormuş.Bana 3,5 tur biraz fazla gibi geliyor .Sizce ne yapmalıyım.

serdarmert
27 Nisan 2010, 00:25
Motorun hava vidasını 1,5 tur yapdım serdarmert abinin dediği giibi yapdığımda 80 le çıkdığım yokuşu 1,5 turda 90 la çıkıyorum ama bu seferde rolantide devir stabil kalmıyor.Birde hava ayarı çok açıldığı zaman pistonda delikler oluşuyormuş.Bana 3,5 tur biraz fazla gibi geliyor .Sizce ne yapmalıyım.

Canım kardeşim, o benim yöntemim değildir..Hava+rölanti ayarı birlikte o şekilde yapılır.. Bence Güzin ablaya yaz artık sen...:queen:

Unique693
27 Nisan 2010, 00:29
Yok abi haydar dümene sorcam :) Ben zengin karışım yapcam abi yakarsa yaksın ama gitsin alet :)

aerox_07
28 Nisan 2010, 01:11
Bugun tamırcıde hava ayrı yaptrdım motor ıy gbı oldu neyse eve gelırken bıraz sıkıstrdım 1-2-3 kesıcı fıltremde sökük elımı debrıyaja attım motor ıstop ettı marsa bastım calısmadı sağa cektım gaz vermeden bı kc kez bastım calısmadı snra tekrar bastım calıstı 500 rpm de fln calıstı snra gaz verdım ıstop ettı tekrar bastım calıstı devır yukseldı 1100 rpm e 2-3 kez bastım aynı seyı yaptı motor hava ayrımı olmadı acbaa...?

niyamur
14 Mayıs 2014, 13:10
2004 karbüratör 2005 modellere uyuyor mu ? Deneyen yada bilen var mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------


Motorun hava vidasını 1,5 tur yapdım serdarmert abinin dediği giibi yapdığımda 80 le çıkdığım yokuşu 1,5 turda 90 la çıkıyorum ama bu seferde rolantide devir stabil kalmıyor.Birde hava ayarı çok açıldığı zaman pistonda delikler oluşuyormuş.Bana 3,5 tur biraz fazla gibi geliyor .Sizce ne yapmalıyım.


Rolatinin stabil olmaması sorunu bendede vardı. Gaz teli üzerindeki somun ayarlarının açık olduğunu farkettim ve tamamen sıktım ve tekrar rölanti ayarını yaptım sorun düzeldi.