PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dönemeçlerin Keskinliğini Tahmin Etme



eftelya
29 Mart 2010, 17:31
alıntıdır

Bir dönemecin keskinliğini tahmin etmek:

Keskinlik sizin yaklaşım hızınızı belirleyecektir ancak dönemecin başlangıç noktasında bunu tahmin edebilmek her zaman mümkün değildir. Bu yüzden bazı ipuçlarına dikkat etmek gerekmektedir.

. Yol ikaz ve işaretleri:
Yollarda dönemeçlerin keskinliğini gösteren işaretler mutlaka vardır. Ya da yol yüzeyi üzerine boyanmış ikazlar vardır. Bunlara dikkat edildiğinde keskinlik zaten bilinecektir.

. Birleşim noktaları:
Dönemecin iki tarafının sizin gözünüze göre birleştiği nokta birleşim noktasıdır. Bu nokta size yaklaşıyorsa dönemeç keskinleşiyor demektir. Uzaklaşıyorsa genişleyen bir dönemeçtir. Aynı mesafede kalıyorsa sabit açılı bit dönemeçtir.

. Diğer araçlar:
Önünüzde giden araçlar dönemeç girişinde sert fren mi yapıyorlar? Karşıdan gelen araçlar yavaş mı geliyorlar? Cevabınız evet ise dönemeç keskindir.

. Dikey Faktörler:
Banketli ve yukarı doğru giden kıvrımlar dönüş keskinliğini azaltan faktörlerdir. Ters eğim ve aşağı doğru giden kıvrımlar dönüş keskinliğini artıran faktörlerdir.

alfamotosiklet.net'ten alıntıdır .

Lancelot
29 Mart 2010, 17:46
Dödüğünüz virajın ters istikametinde(sağa dönüyorsa sola, sola dönüyorsa sağa) pozisyon alırsanız kendi şeridinizde, görüş açınız artacağı için virajın çıkışını görmek için elde edeceğini açı genişleyecektir. Hızınızı da buna göre ayarlamanız mümkün olacaktır. Rospa:The Royal Society for the Prevention of Accidents (Kraliyet kazaları önleme derneği olarak çevrilebilir) motosiklet sürüş tekniği System olarak geçer ve burada da bu yöntem belirtilmiştir.

Pozisyon-Hız(ayarlama dan bahsediyoruz gazlamaktan değil)-Vites- Bakış- Hızlanma.

Bu sistemi uygulamaya başladığından beri ingiliz motosikletli polislerinin kazaya karışma istatistiği 4000mil de 1 den 40.000 mil de 1 düşmüştür. Aklınızın bir köşesinde bulunsun. Bu sistem i sadece viraj alma da değil, sürüşün her anında kullanmalısınız.

eftelya
29 Mart 2010, 17:53
lancelot , tşk paylaşım için ama ben anlamadım , mesela düz yolda giderken pozisyon -hız - vites - bakış - hızlanma << bunlar nasıl olmalıdır ?

BLACK_ICE
29 Mart 2010, 17:55
lancelot , tşk paylaşım için ama ben anlamadım , mesela düz yolda giderken pozisyon -hız - vites - bakış - hızlanma << bunlar nasıl olmalıdır ?

vites düşürsen kafa çakılır sağaysa viraj totonun yarını sağ tarafta boşlukğa bırakırsın sağ taraf boşta olur sağ diz açık bakktın hız yüksek mi direksiyonu sola doğru tık bir derece veya iki derecelik sola vurcaksın aynısını sola yatarken uygulucaksın sakın ama sakım arkaa firene basma

eftelya
29 Mart 2010, 17:57
tşkler yanıtın için fakat ben düz yolda giderken nasıl olmalıdır diye sormuştum : )

BLACK_ICE
29 Mart 2010, 18:05
tşkler yanıtın için fakat ben düz yolda giderken nasıl olmalıdır diye sormuştum : )

bende sana kestirmediğin zaman ki seçeneği söyledim cnm :D:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------

bak virajı dönemeci kestiremedin hızın yüksek se vites düşürsen kafa çakılır sağaysa viraj totonun yarını sağ tarafta boşlukğa bırakırsın sağ taraf boşta olur sağ diz açık bakktın hız yüksek mi direksiyonu sola doğru tık bir derece veya iki derecelik sola vurcaksın aynısını sola yatarken uygulucaksın sakın ama sakım arkaa firene basma bu kurtarmanın tek şansıdır yapamadın mı motoru altından bırak ili elini boynun arkasına koy ayakların frenin olcak

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:01 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=LK5K9MHH9to

bu video da da gsteriyor bir kısmını ben türkçesini yazdım

Lancelot
29 Mart 2010, 18:13
Düz yolda ideal poziyonunu yol ve trafik koşullarına göre belirler, pozisyon gereği olması gereken hıza düşer, vitesi ayarlar (rospa ideal devir için motorunuzun çevirdiği rpm in %50 si olmalı der) devam edersin yoluna. ama sıralama her daim bu olmalı der rospa, bunun aksi sıralamalarda tehlike altında kabul edilirsin. Mesela çoğumuz yavaşlamamız gereken durumlarda motor freni olarak vites değiştiririz. Bu yanlıştır. Motosiklette motor freni denen şey kompresyon ile sağlanır gaz kolunu bıraktığınızda sağladığınız yavaşlama size yetmediğinde fren kullanmalısınız. Vites ile frenleme yapmak son seçenek olmalıdır. Çünkü aktarma organlarına binen yük inanılmazdır. Motorunuzun ömründen yersiniz. Bu nedenle ki, Pozisyon-Hız-Vites sıralaması yapılmıştır.

eftelya
29 Mart 2010, 18:15
black_ice , tamam işte sen kontrayı anlatıyorsun , arkadas demiski düz yolda giderken pozisyon - hız - vites - bakış - hızlanma bunları ii ayarlamanız lazım demis , bende diyorum ki düz yolda nasıl olur bunlar ? mesela şeridin neresinde olmalıyız yada vitesimizi neye göre ayarlamalıyız ?

muzaffer1968
29 Mart 2010, 18:15
bende sana kestirmediğin zaman ki seçeneği söyledim cnm :D:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------

bak virajı dönemeci kestiremedin hızın yüksek se vites düşürsen kafa çakılır sağaysa viraj totonun yarını sağ tarafta boşlukğa bırakırsın sağ taraf boşta olur sağ diz açık bakktın hız yüksek mi direksiyonu sola doğru tık bir derece veya iki derecelik sola vurcaksın aynısını sola yatarken uygulucaksın sakın ama sakım arkaa firene basma bu kurtarmanın tek şansıdır yapamadın mı motoru altından bırak ili elini boynun arkasına koy ayakların frenin olcak

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:01 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=LK5K9MHH9to

bu video da da gsteriyor bir kısmını ben türkçesini yazdım

Paylaşım için teşekkürler :cat: ama zaten biliyordum :P

Lancelot
29 Mart 2010, 18:26
black_ice , tamam işte sen kontrayı anlatıyorsun , arkadas demiski düz yolda giderken pozisyon - hız - vites - bakış - hızlanma bunları ii ayarlamanız lazım demis , bende diyorum ki düz yolda nasıl olur bunlar ? mesela şeridin neresinde olmalıyız yada vitesimizi neye göre ayarlamalıyız ?

Hemen yukarıda yazdım. Kendi şeridini 3 bölge olarak düşünürsen aslında en doğru nokta nın en sol olduğunu söyler rospa. Ancak karşıdan gelen araçlara en yakın nokta da burasıdır. Tek dez avantajı budur. En sağ ve orta kısımlar görüşün daha düşük olduğu ve kirli kısımlardır. Tehlikelerin %80 i de en sağdan gelir. Bu arada yazmış olduğum sıralamada şöyle bir eksik var tam olarak şu şekilde olmalı

Bilgi - Pozisyon- Hız- Vites-Bakış- Hızlanma

eftelya
29 Mart 2010, 18:36
lancelot , tmm şimdi anladım biraz , tşkler : )

BLACK_ICE
29 Mart 2010, 19:03
Paylaşım için teşekkürler :cat: ama zaten biliyordum :P

işin zevkide ordaya üstadım bilipde kullanmak gibisi yok :D

tasarslan
29 Mart 2010, 19:09
Virajlardan sonra çıkabilecek olan sürprizlere odaklanıyorum çoğunlukla,yukarıda yazılanlar genel olarak çoğumuzun bildiği dikkat gereken noktalar..Paylaşım için teşekkürler Eftelya en azından metamatik ve olasılık problemleri kadar zor değil..:mrgreen: