PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Türkiye'den yeni marifeti...



Blackrose
25 Mart 2010, 14:45
Selam,

Honda, Türkiye'de daha önce de bir çok garipliklere imza atmıştı ama böylesini görmemiştik. Örneğin şu anda avrupada rahatlıkla bulabileceğiniz bir çok modelini Türkiye'ye nedense getirmeyen honda, kendilerine email yoluyla sorduğumuz bilgi amaçlı sorulara da cevap vermeye tenezzül etmemişti defalarca...

Bir modelin avrupada satılırken Türkiye'de neden satılmadığına zaten verilebilecek mantıklı cevapları olmadığındandır belki deyip üstünde durmadık, otomobil sektöründe de bu tür şeyler oluyor dedik geçtik. Ancak bu sefer sanki "vfr 1200 modelinin satılmasını olabildiğince zorlaştırmak hatta imkansız hale getirmek için ne yapabiliriz" mantığıyla oturup düşünmüşler ve aşağıda linkini verdiğim "VFR1200 kriterleri" (AB kriterlerinden biraz daha ağır bence :D) diye bir şeyler yazıp bayilere yollamışlar.

Benim şahsim yorumum iki tane vfr 1200 alıp da birini test sürüşü için kapıya koyabilen, diğerine 12 metrekare yer ayırıp özel olarak sergi standı açabilen, vfr 1200 müşterisine "özel" bir alan ayırıp "kurabiye" ikram eden (keşke hangi kurabiyelerden ikram edileceğini de yazsalarmış), sırf vfr 1200 için bir teknik eleman bulundurup diğer modeller için böyle bir şey gerekmezsen sadece ve sadece vfr 1200 için özel olarak eğitilmiş birine maaş verebilen bir honda bayisinin çıkmayacağıdır. Zaten memleketin üçte ikisinde bayisi bile olmayan honda acaba bu yolla "biri bırakırsa başkası alır" mantığıyla bayilerini gözden mi çıkardı? Ne gerek var ki nasıl olsa satamıyoruz motor falan deyip hepten kapatsınlar kepenklerini, 10 gün önce Transalp almamış olsam Honda markasının bu son hamlesinden sonra dönüp bakmazdım artık...

Yorumlarınızı bekliyorum.

http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/1-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/2-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v418/novgorod/3-1.jpg

düzeltme: başlığı yanlış yazmışım Honda Türkiye'nin yeni marifeti olacaktı ;)

GP500-1st
25 Mart 2010, 14:55
Her bayinin satmasını istemiyor, bu şartlarıda kaç bayi karşılayabilir soru işareti..

Satış hedefini karşılamak? Her zaman son model VFR1200 bulundurmak? garip gerçekten..

WOLKANWOLKAN
25 Mart 2010, 14:56
Sevgili Kato Takehisa,

Pirinç yemekten, 3 beyazdan uzak durmaktan, yiğidin harman olduğu anadolu kebablarını anlamamaktan takmışsın bir vfr -konsept-1200 filan.

canım katom seni yemişler, bak sen bu işi farkında olmadan tekele sokmuşsun ama bu yolla diğer satışlarda sabit kalacak bayileri de tarumar etmişsin.

katom bence sen işini biliyorsun, bayi katliamı olacak ama hara kiri hesabı, sen değil onlar kendi hesabını kesecekler bu kararla.

Belki de haklısındır, belki de değil.

Küçük samurayım, katom beniiiim...

motorcu48
25 Mart 2010, 14:56
kardeş al bendende okadar.aynen bende 2 gün önce sitesine girip cbf125 olayını sordum ve beni bilgilendirmeleri için kendi görüşümü bildirdim.ne cevap yazdılar ne bişi zaten biz ulaşamayalım diye adamlar fax bölümü koymuşlar o bölümü yok yazınca geçersiz bir görüş gibi gördüler harhaldede cevap vermediler.

COQ
25 Mart 2010, 15:07
Honda Turkiye'yi tebrik ediyorum.
Islerini ne kadar ciddiyetle yaptiklarina bir kez daha tanik olmak memnuniyet verici.

Bayilik konusuna gelince.
Eger kriterleri karsilayamiyorsa, yapilacak bir sey yok.
Yapamayan kapatsin derim ben.
Piyasa isini duzgun yapanlara kalsin.:wiinkk:

by_dengesiz
25 Mart 2010, 15:13
vfr1200f modelini satmak için bayilerin 1 tane alması gerekmiş,test makinası olarak,eee hangi

honda bayisi alacak,honda önce kendi bayilerine kazık atıyo bence,şimdi yavaş yavaş

anlıyorum cbr250 nin neden getirilmediğini,ülkemizde 2010 diye tanıtılan cbr 125 in 2007

den beri avrupada vs,vs,vs yerlerde kullanıldığını,adamlar şartname koymuş yerine

getirecek bayi yok,siz konu hakkında elektronik posta atıyorsunuz,bayi ne cevap

vereceğini bilmeyecek kadar aciz,yazacak çok şey var ama........:farao: :farao: :farao: :farao:

askon
25 Mart 2010, 15:19
Ben anlamış değilim güzel ülkemdeki motosıklet satış polıtıkasını sankı karanlık bı seyler var cıdden möesela araba almak istıyorum her model her ceşıt ve fıyat var ve sağlamsanız hatta ilerı gıdıyorum sağlam değilsenız bıle 2 gunde kredınız hazır oluyor arabanızı alıyorsunuz çeşit bol sıze kalmış bır sey ama emın olun otomobıl bayılerı gıttığınızde sızı hoş karşılıyor ve ılgılenıyoryanı onlar için herkes müşterı ama motosıklette öyle değil istınye bmw ye gıttım bakan ilgılenen bıle yok sankı canları satmak istemıyor yada müneccımler senın almayacağını anlıyorlar bende satıcıyım almayacak müşterım ile ilgılenırım çünki onun daha sonradan uğrayıp alabıleceğini düşünürüm yanı uzun lafın kısası cok model ve kapılarını herkese acsalar uygun kampanyalar yapsalar bayılerıde müşterılerıde memnun kalır servıslerıde cok calışır

eftelya
25 Mart 2010, 15:28
doğru diyosun , honda maillere cevap vermiyor ... bizde accord marka aracın düz vitesli versiyonunu getirip getiremeyeceklerini öğrenmek istemiştik ama cvp yok .
ayrıca getiremezlermiş çünkü çalışanlarına bi eğitim veriyolarmıs araçlarla ilgili , eğer dışardan getirdiğiniz araçta herhangi bir problem çıkarsa çalışanları bu konuda eğitim almadıkları için yardımcı olamıyorlarmışmımşmıımşmışmış

mogli
25 Mart 2010, 15:36
Eğer o motorun bayiye bıraktığı kar %30-40 lardan aşağı ise.... Komik kriterler... E o kadar kar da edemeyeceğine göre... Çok komik kriterler...

Ulan iyi ki Honda bayisi değilim. Saaterdir küfür ediyor olurdum. :)

motorhocası
25 Mart 2010, 15:53
Honda ürettiği ve satamadığı bir model için Türkiye'ye kendince haklı pazarlama stretejisini uyguluyor, bunda garipsenecek bir durum yok.

Honda Türkiye de müşteri beklentisine ve Avrupa'daki modellere uygun olmayan modelleri sürümeye israr ettiğinden bayiler de sıkıntılı durumda.

Bence bayilerin müşterinin isteklerini göz ardı etmeyip yeni model istemesi gerekli...

myagdi
25 Mart 2010, 15:56
bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.

sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.

"honda'nın bayii falanca motordan vfr1200 motor aldım, onca para bayıldım, motordan ses geliyor, servistekiler bir şeyden anlamıyor. servis müdürünü sıkıştırınca adam abi bize bu motorların servis eğitimi verilmedi dedi. yahu yağ değiştirmeye götürdüm ellerinde yağ filtresi yokmuş, gebze depodan istediler haftaya gelecekmiş. almayın arkadaş bu motoru, ben paramla rezil oldum." diye şikayet başlıkları okusak daha mı iyi?

emocan
25 Mart 2010, 16:09
Müşteri ve tüketici memnuniyeti için yapılan uygulamaları eleştirmek ancak Türk Tüketicisinde olsa gerek .
Lütfen aşağıdaki sorularıma cevap verin ;

1) siz bir bayiye gittiğinizde bir araba parası bayılacağınız bir motosiklet alacakken müşteri temsilcisi bulamamak mı istiyorsunuz ? " yok mu bakan kimse " dediğinizde CBF 150 satmakla meşgul bir temsilcinin size " Beyfendi bekleyin ben size döneceğim" demesini mi istiyorsunuz ?

2) Motorla deneme sürüşü yapabilir miyim ? " Hayır beyefendi" üstüne oturabilir miyim ? " HAyır beyefendi şaka mı çizersiniz sakın oturmayın " bunları mı duymak isrtiyorsunuz fiyatını bilmiyorum ama 35 milyardan aşağı olmayacaktır okadar parayı vermeye niyetleneceğim ama birkere üzerine bindirmeyecekler deneme sürüşü yaptırmayacaklar bunu mu istiyorsunuz ?

3) kısaca siz tüketici olarak haklarınız korunmasın. ciddiye alınmayın. bunu mu istiyorsunuz ?

4) Kendinize verilmiş hakları red ettiğinizin, eleştirdiğinizin, size değer verilmesini istemediğinizin kısaca tüketici haklarınızı red ettiğinizin farkında mısınız ?

Son söz: Honda Türkye'nin uygulamasını sonuna kadar destekliyorum . Doğru bir yaklaşımdır.

bazen25
25 Mart 2010, 16:17
[QUOTE=myagdi;2005770]bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.

sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.


+1
adam demekki 20 bin euro veripte servis alamayan BMW müşterileri gibi şikayet istemiyor,yılda satacağı 3 tane yada 4 motor için neden başı ağrısın,maillere cevap vermeme konusu ise baya kötü:farao:

raven71
25 Mart 2010, 16:18
bence kızacak-eleştirecek bir durum yok; aksine tebrik edilmesi gereken bir uygulama.

sanki insanlar vfr 1200 almak için sıraya girmiş; bu motor cbf150 veya activa kadar satacakmış gibi konuşmuşunuz. bu model benim mağazamda gider, benim müşteriler bunu alır diye düşünen elini cebine atsın; gerekli şartları sağlasın ve öyle satsın diyor adam. biliyor ki bu model peynir-ekmek gibi satılmayacak; satışını belli bayilerde toparlayıp ölçek ekonomisi sağlamayı, müşteri beklentisini karşılamayı düşünüyor.

"honda'nın bayii falanca motordan vfr1200 motor aldım, onca para bayıldım, motordan ses geliyor, servistekiler bir şeyden anlamıyor. servis müdürünü sıkıştırınca adam abi bize bu motorların servis eğitimi verilmedi dedi. yahu yağ değiştirmeye götürdüm ellerinde yağ filtresi yokmuş, gebze depodan istediler haftaya gelecekmiş. almayın arkadaş bu motoru, ben paramla rezil oldum." diye şikayet başlıkları okusak daha mı iyi?


:cat::cat::cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:17 ----------


Müşteri ve tüketici memnuniyeti için yapılan uygulamaları eleştirmek ancak Türk Tüketicisinde olsa gerek .
Lütfen aşağıdaki sorularıma cevap verin ;

1) siz bir bayiye gittiğinizde bir araba parası bayılacağınız bir motosiklet alacakken müşteri temsilcisi bulamamak mı istiyorsunuz ? " yok mu bakan kimse " dediğinizde CBF 150 satmakla meşgul bir temsilcinin size " Beyfendi bekleyin ben size döneceğim" demesini mi istiyorsunuz ?

2) Motorla deneme sürüşü yapabilir miyim ? " Hayır beyefendi" üstüne oturabilir miyim ? " HAyır beyefendi şaka mı çizersiniz sakın oturmayın " bunları mı duymak isrtiyorsunuz fiyatını bilmiyorum ama 35 milyardan aşağı olmayacaktır okadar parayı vermeye niyetleneceğim ama birkere üzerine bindirmeyecekler deneme sürüşü yaptırmayacaklar bunu mu istiyorsunuz ?

3) kısaca siz tüketici olarak haklarınız korunmasın. ciddiye alınmayın. bunu mu istiyorsunuz ?

4) Kendinize verilmiş hakları red ettiğinizin, eleştirdiğinizin, size değer verilmesini istemediğinizin kısaca tüketici haklarınızı red ettiğinizin farkında mısınız ?

Son söz: Honda Türkye'nin uygulamasını sonuna kadar destekliyorum . Doğru bir yaklaşımdır.

:cat::cat::cat::cat:

kurubuz
25 Mart 2010, 16:24
Bence eleştirmek yerine alkışlanması gereken bir uygulama. Bu özel motoru satmak istiyorsan şartları sağlayacaksın , yoksa activa satmaya devam et diyor adam.

koromako
25 Mart 2010, 16:32
Adamlar kriterler koymuşlar niye?? Müşteri memnuniyeti için. Bayinin bunu karşılayacak bütçesi yoksa satmasın zaten. Siz istemez misiniz bir motor alırken her türlü sorunuzun cevabını tam olarak almayı ve test sürüşü yapmayı?? Pahallı bir motor alıcak olsam tabiki de test sürüşü yapmak isterim. Otomobil alırken yapmıyor muyuz?? Ben tebrik ediyorum takaşi abimizi :)

zeda3000
25 Mart 2010, 16:33
VFR icin bu kadar zahmete girecek bayilerin toplan il sayisi 4 olur bence (istanbul-Izmir-Ankara ve Adana, malum antalya el degisti ve cok pasif) Zaten ordaki 4 ana bayide de bunlarin hepsi var. Sonucta Borusana gittiginizde 650f de baksaniz X6 yada baksaniz ayni muameleyi goruryorusunuz. Borusanin kendi sabit musteri agirlama politakasi zaten ver.

Cebinizde VFR gibi pahali bir motoru alacak kadar paraniz var ise , maddi imkaniniz yerinizde ise, o ilgi ve alakayi da istemek en dogal hakkiniz.

Sonucta soyle dusunun, Emocanin dedigi gibi

VFR alacaksiniz, orda paket servisi yapan adam activa alacam diye saticiyi mesgul ediyor, mecbur degilsiniz bunu beklemeye.

Servise girdiniz, tam motor acilacak , hop girdi bir CBF150 ecza deposu aman abi onu birak acil bize bak is bekliyor. Niye musamma gosteresiniz ki. Geldiginizde sizi hazir bekleyen servisi gormek istersiniz.

Bu kafar para verecem , bu marka ile sokaklarda gezecem , luksume de duskun olmam bunuda servisten beklemem dogal.

Benimtek dilegim umarim servisler bunu becerir. O zaman bende dusunurum Honda motor almayi. Sonucta hizmet aldigim yer benim icin en iyi yerdir.

tuyra
25 Mart 2010, 16:39
Honda tüm modellerinde satış ve servisinde belirli bir kalite çizgisini yakalayabilirse; yağlı müşterisine istediği kadar özel ilgi göstersin, sorun değil.

GorkeM
25 Mart 2010, 16:48
Honda Turkiye'yi tebrik ediyorum.
Islerini ne kadar ciddiyetle yaptiklarina bir kez daha tanik olmak memnuniyet verici.

Bayilik konusuna gelince.
Eger kriterleri karsilayamiyorsa, yapilacak bir sey yok.
Yapamayan kapatsin derim ben.
Piyasa isini duzgun yapanlara kalsin.:wiinkk:

Kesinlikle benim yapacağım yorumdu bu.

Honda'yı tekrar tebrik ediyorum. ::biggrinn
Asıl önemli olan satış sonrası kriterler... Kaç marka bunu sağlayabiliyor?

motorhocası
25 Mart 2010, 18:20
Cgl 125 takım karbüratör contası ısmarladım,1,5 ay oldu 35Tl nakit ödedim,hala yok.:pr:
Sırf orjinal olsun dedim ama yanılmışım.:pr:

Bugün sanayiye gittim 2 tane aynı boy conta aldım 2 ayrı incelikte, 1 Tl versen yeter.:cat: Bozuk yoktu üstüne Wd-40 400ml 12Tl, sıvı conta 4Tl ve gazyağı aldım 3,5tl/lt den, yaşasın sanayi esnafı.:rendeer:
Bundan sonra da Honda'ya zor uğrarım.:farao:

myagdi
25 Mart 2010, 18:40
zamanında -ismi lazım değil- bir markadan klima almıştım ve pişman oldum. bu markanın tüm Türkiye'de yaygın servis ağı vardı, çağırınca hemen geliyorlardı, tatlı dil-güler yüz tamam; fakat esas işleri klima değil. servis teknisyeni açıkça söylemişti:

- abi kusura bakma, bize pek klima gelmez. geçen yıl aldığım kursta öğretilenlerden aklımda kaldığı kadarıyla bir şeyler yapmaya çalışıyorum, bu kadar oluyor.

olaya bir de bu açıdan bakalım. bu modelin az satılan, üst seviye bir model olacağını tahmin edebiliyoruz. honda'nın yukarıdaki duruma düşmesini mi tercih edersiniz; az sayıda servisin bu modele bakıp, uzmanlaşmasını mı?

NoVaRiX
25 Mart 2010, 19:54
Son derece yerinde bir uygulama. Kaliteyi ve ciddiyeti önplana çıkarıyorlar. Honda diyorki, "Bak bu benim Amiral Gemim.. Özel ilgi göstereceksin!" Açık ve net!

Neden eleştiriliyor böyle bir durum anlamış değilim!

Tebrikler Honda, gerçekten tebrikler!

Ante
25 Mart 2010, 20:05
Darısı diğer firmaların başına... Yıllarca sadece BMW'nin yapığı test makinası ayırma işlemini inşallah diğer modeller içinde yaparlar. Dişinden tırnağından arttırıp, kredi alıp para bayılıyorsun ama almadan test edemiyorsun bile.

Motosiklet konusunda, kursuyla zaten diğer firmalardan bir adım önde olan Hondayı bu uygulaması ile yermek değil, tebrik etmek lazım.

bobber
25 Mart 2010, 20:20
Parası olan tüketicinin; İmaj ve marka satan diğer markalara yönelmesi yerine bu yayınlanan "VFR 1200 kriterleri" ile bu marka ve modele yönelmelerini sağlayacak çok yerinde bir uygulama diye düşünüyorum.

Ve aynı zamanda tüketicinin bu motoru alarak kendisini "özel" hissetmesini hedefleyen bir uygulama bana göre.

motorhocası
25 Mart 2010, 20:30
Japon kalite anlayışını takdir etmek lazım,Vfr 1200F satışı yapacak tek şube 3 büyük şehirden çıkar.
Diğer yönden yedek parça tedariği ve yeni modellerin gelmesi hususunda ne Japon ne de Türk Honda için denebilecek tek söz kalitesizlik olur.

Silverwing
25 Mart 2010, 20:32
Honda bu modelle seçkinlik yaratmak, talep oluşturmak istiyor. Bir çeşit reklam ve satış stratejisi gibide düşünebilirsiniz. Diğer müşterilerden farklı bir ilgiyle karşılanmak, herkeste olmayana sahip olmak, lüx segment müşterilerinin beklediği birşeydir. Bu tip adamlar, seneye motoru değiştirip Goldwing alabilirler.

asm
25 Mart 2010, 20:44
VFR icin bu kadar zahmete girecek bayilerin toplan il sayisi 4 olur bence (istanbul-Izmir-Ankara ve Adana, malum antalya el degisti ve cok pasif) Zaten ordaki 4 ana bayide de bunlarin hepsi var. Sonucta Borusana gittiginizde 650f de baksaniz X6 yada baksaniz ayni muameleyi goruryorusunuz. Borusanin kendi sabit musteri agirlama politakasi zaten ver.

Cebinizde VFR gibi pahali bir motoru alacak kadar paraniz var ise , maddi imkaniniz yerinizde ise, o ilgi ve alakayi da istemek en dogal hakkiniz.

Sonucta soyle dusunun, Emocanin dedigi gibi

VFR alacaksiniz, orda paket servisi yapan adam activa alacam diye saticiyi mesgul ediyor, mecbur degilsiniz bunu beklemeye.

Servise girdiniz, tam motor acilacak , hop girdi bir CBF150 ecza deposu aman abi onu birak acil bize bak is bekliyor. Niye musamma gosteresiniz ki. Geldiginizde sizi hazir bekleyen servisi gormek istersiniz.

Bu kafar para verecem , bu marka ile sokaklarda gezecem , luksume de duskun olmam bunuda servisten beklemem dogal.

Benimtek dilegim umarim servisler bunu becerir. O zaman bende dusunurum Honda motor almayi. Sonucta hizmet aldigim yer benim icin en iyi yerdir.

Kesinlikle katılıyorum düşüncenize.

Blackrose
26 Mart 2010, 08:48
Müşteri ve tüketici memnuniyeti için yapılan uygulamaları eleştirmek ancak Türk Tüketicisinde olsa gerek .
Lütfen aşağıdaki sorularıma cevap verin ;

1) siz bir bayiye gittiğinizde bir araba parası bayılacağınız bir motosiklet alacakken müşteri temsilcisi bulamamak mı istiyorsunuz ? " yok mu bakan kimse " dediğinizde CBF 150 satmakla meşgul bir temsilcinin size " Beyfendi bekleyin ben size döneceğim" demesini mi istiyorsunuz ?

2) Motorla deneme sürüşü yapabilir miyim ? " Hayır beyefendi" üstüne oturabilir miyim ? " HAyır beyefendi şaka mı çizersiniz sakın oturmayın " bunları mı duymak isrtiyorsunuz fiyatını bilmiyorum ama 35 milyardan aşağı olmayacaktır okadar parayı vermeye niyetleneceğim ama birkere üzerine bindirmeyecekler deneme sürüşü yaptırmayacaklar bunu mu istiyorsunuz ?

3) kısaca siz tüketici olarak haklarınız korunmasın. ciddiye alınmayın. bunu mu istiyorsunuz ?

4) Kendinize verilmiş hakları red ettiğinizin, eleştirdiğinizin, size değer verilmesini istemediğinizin kısaca tüketici haklarınızı red ettiğinizin farkında mısınız ?

Son söz: Honda Türkye'nin uygulamasını sonuna kadar destekliyorum . Doğru bir yaklaşımdır.

1-bahsi geçen sadece müşteri temsilcisi değil dikkatli okuyunuz lütfen

2-benim gittiğim bayide (ki Türkiyede 80 tane honda bayisi yok bunu da iyi bilirsiniz bkz honda.com.tr) bütün modellerin üstüne çıkmak da mümkün, bütün teknik bilgiyi almak da mümkün, bunu sağlamak için 40 küsür milyarlık motordan 2 tane bulundurma şartına ne gerek var başka türlü çözülemez mi? hem de bayilere %3-%5 kâr verilirken...

3-tabi ki hayır ben daha 10 gün önce ilk motosikletine sahip olmuş biriyim, hatta gönlümde yatan DN-01 modelini de yine iş yaptığım bayimde görüp denemiş, gelecek planlarım arasına da sokmuşum, neden haklarımın korunmasını istemeyeyim ki bayim bana istediğim her şeyi sağlayabiliyor zaten, sadece vfr 1200 getiremiyor çünkü bırakın üstüne çıkmayı gözümle yakından görmem için bile bayinin yukarıdaki şartları sağlaması, 100-150 milyar civarında bir masrafa girmesi gerekiyor, sadece "görebilmem" için... burada asıl problem bence satış miktarının az olacağından çok emin oldukları ve bunu da satış politikasıyla "bulunmaz hint kumaşı" modunda kendilerine göre artıya dönüştürmeleri, tabi ki bunu yapacak o satıcı ama ben de alıcıyım, bir motoru sadece görebilmek için bile İstanbul'a mı gitmem gerekir? alışveriş yaptığım bayi zaten vfr 1200 getirebilecek durumda, 5 tane de getirir ve inanın satar ama kâr marjı çok düşük olduğu için onun başına diğer elemanlarının üzerine +1 teknik eğitimli eleman daha koymak, ufacık bir şehirde zaten insanlara motosiklet satmanın zorluklarıyla mücadele ederken bir de kaliteyi arttırmak bahanesiyle belki de bayiliği bırakmak durumuna gelecek

4-bana verilen hakların farkındayım, listede elbette müşterinin yararına maddeler de olduğu aşikar, onları silse miydim? sadece bu model için değil bir bayinin sağlaması gereken bazı olmazsa olmaz şartlar elbette var listede, neden reddedeyim ki?

peki;
siz burada asıl şikayet edilen şeyin farkında olduğunuza emin misiniz?

edy
26 Mart 2010, 09:18
dün hasanpaşa hondaya gittim. arkadaşın 600rr yan grenaj değişmesi gerekiyordu. en çok piyasada olan model olmasına rağmen stokta parça tutmuyor. bırısı gelirse bekletip yurt dışından sipariş edıyor.

koskoca hondanın elinde en azından en çok kullanılan parçaların stokları bulunmalı.

bence super bir uygulama bu uygulamaya sadece işine gelmeyen bayiler ve yandaşları karşı çıkar.

aynı yaklaşımı diğer markalardan da bekliyorum.

dreamdark
26 Mart 2010, 12:16
Marifet derken???

Bence gayet doğru ve yerinde bir uygulama olmuş, Türkiye'deki en yaygın satış ve servis ağına sahip, sektörün lideri konumundaki Honda'yı tebrik ederim.

Vermiş olduğunuz açıklama tablolarında kriterler ve sebepleri güzelce özetlenmiş zaten. Bana hepsi mantıklı geldi.
Honda, teknolojisinin son noktası olan bu özel motosiklet için tam müşteri memnuniyeti sağlayıp, ürününü en güzel şekilde tanıtıp pazarlamak ve sonrasında da arkasında durmak istiyorsa, bu neden abes geliyorki bize?
Bence bahsedilen kriterler tüm marka ve modeller için, tüm servislerde geçerli olsa mükemmel olurdu. Bu standardı yakalayabilmek sonsuz müşteri memnuniyeti demektir çünkü.
Tüketicilerin bundan memnun olması gerekirken, servislerin bu kriterleri karşalayamayacağını düşünmesi ve bundan şikayet etmesi abes geldi açıkcası bana.
Kaldıki bahsedilen kriterler servisler için aşırı bir külfet getirmiyor bence. Birçok kriter zaten olması gereken mevcut kriterler olmasının yanında, belli bir personeli istenilen anlamda teknik bir eğitime tabi tutmak da çok zor olmamalı.
Bu kriteleri yerine getiremeyecek servis de getirmesin o zaman VFR'yi satmak için. Motor hakkında doğru düzgün bilgi dahi verebilecek personeli olmayan serviste ne işi var o motosikletin?
Klasik yurdum insanı mantığıyla, "Satana kadar" anlayışına uymayan, global ve profesyonel bir satış politikası.
Çok güzel hareketler bunlar, Honda'ya bir kez daha tebrikler. Bunlara aklımız erdiği zaman biz de dünya devi oluruz belki bir gün.

ufuktan
26 Mart 2010, 12:23
sıkıntı yok zaten bu ekonomik sıkıntıda vfr1200 ün alıcısı kaç kişi ???

yakıtı bile karşılayamaz duruma geldik , düşmüşüz vfr1200 ün derdine ....

nankör
26 Mart 2010, 12:50
işini doğru ve dürüstçe yapmayan servislerden şikayet eden bizler değilmiyiz ????
honda prestij modeline özel şartlar istemiş kötümü yapmış...??**
bizlerden biri alacak bilmem kaç bin tl ye motosiklet i sonra yağını bujisini değiştiricek kalifiye servis ve servis elemanı bulamıyacak ...
iyi yapmış honda ............
markasını ve ürününü koruyor fena mı yapıyor..???

Blackrose
26 Mart 2010, 14:32
neyse ben tamamen yanlış anlamışım demek ki, haklısınız...

yalnız birkaç yorumda gördüm açıklık getirmek istedim; ne bayi sahibiyim ne de "yandaşıyım", zaten Transalp'imi aldığım bayi de bayiliğini bugün itibariyle bıraktı (geçtiğimiz 2 haftada yani fuardan sonra ben ve kuzenime 2 transalp, 1 DN-01, 2 tane 600RR 1 tane de 1000RR satan bir bayi) artık 600 km yol katedeceğiz Ankara'ya

samimi yorumlarınız için teşekkürler...

Xenco
26 Mart 2010, 14:52
Birde konuya şu açıdan bakın.Devletin koyduğu vergiler ile motor fiyatları uçuyor,tüketicinin alım gücü kısıtlanıyor.Hangi firma böyle bir ülkede doğru düzgün ürün satmak isterki?

Erhan Erdil
26 Mart 2010, 14:57
Galiba kriterleri şimdilik istanbulda mototal ve mutluhan karşılayacak, nisan ayında test motorları bu bayilerde olacakmış.

barış52
26 Mart 2010, 21:36
Yapılan uygulama ne kadar dogru veya yanlış tartışılır ancak bence honda şu an içinde bulundugu durumu düşünürsek yapılan bu uygulama çok komik geliyor bana. sen önce adam gibi motor getir türkiyeye ondan sonra satış politikası uygula. daha adam gibi motor getiremezken getirmeyi basardıkları bi model için böyle bi uygulamaya verlien emek bence başka şeylerde harcanmalı.
Bir çok güzel model ülkemize gelmiyor, gelenlerde şu an tane işi. bırakın gelmeyen modelleri geldiği varsayılan veya hondanın su an müşterilerine sundugu model kitapcıgındaki modellerin yarısı yok türkiyede. Bu belki diger markalarda da böyle bilemicem eğer öyleyse vah motorsiklet severlerin haline.

denizcimuzaffer
26 Mart 2010, 22:11
Arkadaş,
Bu topikte haklısın:cat:

Honda da diğer Buruçç Leeii modelleri ve markaları gibi, ''alın bayiler, satın len, paraa sebiiilullah'' demeliydi. Dememiş, hata etmiş.

Adam dünyanın parasını verecek, bir test yapsın, baksın, kendine uygun mu bilsin, servise bir sürü (hatta gereksiz olabilecek kadar...) soru sorsun, cevap alsın... demek sadece dangalak firmaların yapabileceği iştir???

Oysa ben Honda olsam, zaten adım çıkmış efsaneye, kakala millete ne ürettiysen, 3-5 ay sonra motorlar alanların elinde patlasın.. bana ne, ben Hondayım, burada satamazsam başka ülkede efsanemin yarattığı pazarda satarım... derim...

İlk kez bir firmanın titiz davranmasını şikayet konusu yapabilen bir topik olmuş:)[/SIZE]Yaaavv hondaaaaa, ne kasıyon olm, ver herkese her bayiya sınırsız yetki, sür elinde ne kadar dandik varsa, bir senede milyon satar köşeyi döner, tabii bizim Türklerde de birilerini ihya eder, [/SIZE]selametle çeker gidersin. ne uğraşıyon. Bizim melmekette iş, mal satmak arkasında durmak değildir. Vur, götür, kaç gitsin:mrgreen:

barış52
27 Mart 2010, 11:04
olayı biraz saptırıyosunuz gibi geliyor bana:) madem honda da o zihniyet var o zaman bütün modellerine uygulasın bu sistemi? buna müşteri sınıflandırmak denir:)

veya vfr 1200 e bunu uyguluyor da goldwing daha mı ucuz bi makine? yapılanın yanlış oldugunu söylemiyorum ancak düzeltilmesi gereken o kadar şey varken sanki herşey yolundaymuış gibi bu sistemin uygulanması ve yanlızca 1 modele uygulanması bana komik geliyor.

her neyse bahsi gecen honda bayii( artık kapanmış olan) bizim bu memlekette honda almamıza tek sebeb olan insanlardı. bazılarınız müşteri haklarını falan savunmuş ancak biz zaten bununla ilgili bir problem yaşamadık hiç bir zaman. yeri geldi marka ve model gözetmeksizin eski motorlarımızı verdik yenilerini aldık. şimdi bu imkanların elimizden gitmesi dogal olarak bizide üzdü:salut:

demirgursel
30 Mart 2010, 10:35
bence istenilen kriterler çok güzel:cat: ancak şu model müşterisine özel denilmesi saçma.

motorhocası
30 Mart 2010, 15:32
Kriterleri büyük şehirlerin zorlanmasına göre yapmışlar, bizim Honda kan ağlıyor satışı iptal oldu sadece yetkili servis ve yedek parça ile sürdürebileceği kadar sürdürecek.:pale:

jr.
30 Mart 2010, 15:43
vf 1200 müşterisinin aksesuar - lastik ihtiyacını karşılamak

daha cbf 150'nin lastik ihtiyacını karşılayamıyorlar. en ucuz irc markasının birer boy kalın lastiğini satıyorlar. klavuzda yazan, satın aldığınızdaki boyunu isterseniz yok. başka marka da yok. hatta takıyorlar sonra balans için sanayide biryere gönderiyorlar. üzücü.

diğer markalara göre daha iyi hizmet verebiliyorlar ama bu bizlerin memnun olduğu anlamına gelmiyor.

mete_han
30 Mart 2010, 15:45
Ben tavrımı tepkimi fuarda ilgiliye bizzat bildirdim...mail işi masal gibi geliyor bana...

aYe
03 Nisan 2010, 09:24
Ben tavrımı tepkimi fuarda ilgiliye bizzat bildirdim...mail işi masal gibi geliyor bana...

Bu adam sana benziyo.:P

Stu45JW42W4