PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ultrasonic&İridyum&Platinyum Buji Efsaneleri



mete_han
23 Mart 2010, 19:21
Bujiler hakkında çok söylemler var...ama sonucta önemli olan işlevi değil mi...

Sizce gerçektende her derde deva mı ...motosikletimiz için buji seçerken servisin taktığı veya tavsiye ettiği standart buji yerine bu tür farklı olduğu iddia edilen çeşitleri kullanırsak zarar mı görürüz fayda mı...belkide üretici firmanın ürün üzerinde basit bir değişiklikle yaptığı reklam tuzağıdır...işlevselliği nedir...

bu hususta okuduğum bir yazıdan yola çıkarak soruyorum bunu...


alıntı yazı...


Ultrasonic Buji & İridyum Buji & Platinyum Buji ?

--------------------------------------------------------------------------------

Arkadaşlar bu 3 çeşit buji arasında araştırma yaptım. Sırasıyla bu 3 farkı bujiyi pazarlayan internet sitelerinin kendi ürünleri hakkında yaptığı genel özellik listesini eklicem. Bu konuda tecrübesi olan varmı. Sadece bujiden performans elde etme amacında değiliz. Fakat performansa en çok katkıda bulunan bujinin ne olduğunu merak ediyorum. Kimileride demiş. Bu bujilerin tamamını kullandım en iyisi orjinal buji olduğunu söyleyenlerde var.

Ultrasonic Bujinin Diğer Bujilerden Farkları ve Üstünlükleri :
1-) Ultrasonic buji roket prensibiyle çalışan yeni bir ateşleme tekniğini size sunuyor..!
Bu teknikde alev girdap türü dönerek hem çevresel hem de doğrusal ilerliyor..!
Kullanmakta olduğunuz hiç bir buji bu patentli ateşleme tekniğine henüz sahip değil..!
2-) Ultrasonic buji ultrasonic hızda, yani ses hızından daha hızlı bir ateşleme sağlar.!
Ses hızı 349 metre/saniye'dir. Standard bujinin ateşleme hızı ancak 30 metre/saniye..!
Ultrasonic bujinin ateşleme hızı ise1523 metre/saniye..! 50 kat fazla hız..!
Diğer bujiler bu yüzden Ultrasonic bujinin hızına asla erişemezler, kıyaslayın..!
3-) Ultrasonic bujinin ultrasonic ses dalgaları yakıt damlacıklarını daha küçük zerreciklere parçalar.
Bu sayede yanma yüzeyi alanı genişleyeceğinden yakıt tam yanar.
Diğer bujilerin bu tür bir özelliği bulunmuyor...
4-) Yanma reaksiyonuna giren yakıt zerrecik miktarı 50 kat Ultrasonic bujiyle fazla olur..
Bir başka ifadeyle yakıtınız Ultrasonic bujiyle 50 kat daha iyi yanar..!
Bu konuda daha teknik ve ayrıntılı bilgileri w/enginebrain.com veya w/supersonicspark.com dan inceleyebilirsiniz..

Ultrasonic Bujilerin Farkını Aracınızda HEMEN Göreceksiniz..!
* Daha fazla çekiş gücü ve performans..!
* Yokuşlar size düz gibi gelecek..!
* Aynı yokuşu +1 vitesle çıkabileceksiniz..!
* Araçları sollarken rahat geçiş yapacaksınız..!
* Klimanızın motordan çaldığı gücü bu bujiler geri verecek...!
* Aynı birim yakıtla daha fazla km gideceksiniz..!
* Aracınızın ivmelenmesi artacak..!
* Daha çabuk toparlayacak..!
* Daha sessiz çalışacak..!
* Emisyonları iyileşecek..!
* Motoru temiz, daha iyi bir aracınız olacak..!

Yanma Verimliliği Konusunda Bilgilerinizi Derinleştirin...!
- Aracınızdaki yakıtın nadiren tam olarak yandığını biliyor muydunuz ?
- En son teknolojiyle donatılmış araçların dahi bu sorunlarının var olduğunu..Çünkü;
- Bujinin dakikada 500 ila 3.500 kez çaktığını..
- Çeşitli olumsuzluklar yüzünden her defasında çakmayı başarıyla gerçekleştiremediğini..
- Bu yüzden sönme olumsuzluklarının her araçda kaçınılmaz olduğunu..
- Sönme yüzünden yanma olmayacağı için o an yakıtı yakmaksızın dışarı atttığınızı..!
- Sönme sayılarını azaltmanın buji ar-ge çalışmalarında günümüzde de sürmekte olan bir hedef olduğunu..!
- Ultrasonic tasarımın bunu başarmış olması sayesinde her tip buji tasarımından en üstün ve en öne geçtiğini..
- Çok tırnaklı; iki, üç, dört tırnak tasarımlı bujilerin performans ve tüketime çok da bir katkı yapmadıklarını..
- Tek tırnak tasarımlı bujilerin ise yan elektrodunun alevin doğrusal ilerlemesine engel olduğunu..
- Ultrasonic tasarım ve patentin Titan füzelerine bilgi sağlamış Eng.David Wofsey'e ait olduğunu..
- Bir buluşun patente konu olabilmesi ve hak kazanabilmesi için şu üç özelliğinin olması gerektiğini :
- 1-) Yenilik 2-) Tekniğin bilinen durumunun aşılması 3-) Sanayiye uygulanabilir olma.
- Ultrasonic teknolojinin bu özelliklerde patentli bir ürün olduğunu..
- Ultrasonic bujileri taktığınızda ise bahsi geçen konuların gerçekmiş olduğunu..
- Söz konusu problemleri Ultrasonic teknolojinin çözmüş olduğunu..
- %99 ihtimalle ürünü onaylayacağınızı ve ürüne iyi de bir yorum yazacağınızı..
- Böylece diğer Ultrasonic alıcılarına da iyi bir referans olacağınızı biliyor musunuz ?

Buji Konusunda Şunları da Bilmenizde Fayda Var...!
- Her buji her araca uymaz..!
- Buji tipini belirleyici faktörler aracınızın motor tipi ve aracınızın özellikleridir..!
- Ultrasonic bujiler benzinli ve lpg'li araçlar içindir..!
- Ultrasonic bujileri yeni, eski, son model, en son model vs.. her tip aracınıza takabilirsiniz..!

Garanti Kapsamındaki Araçlara Bu Bujiler Takılır mı ?
01.01.2007 den itibaren artık Evet..! Bu durum ileri ülkelerde zaten şuydu : ABD; 'Araç imalatcısı firma
aracının garanti şartlarını buji üreticisine bağlayamaz.' AB ülkelerinde de yine benzer yasalar mevcut..
AB süreci içinde ilerleyen ülkemiz ise AB uyum yasaları kapsamında bu konuya da noktayı koydu..
Rekabet Kurumunun 1 Ocak 2006 tarihinde yürürlüğe giren kamuoyunda bilinen adıyla
''Blok Muafiyet'' yasası 1 yıllık geçiş sürecinden sonra 1 Ocak 2007 den itibaren artık uygulamada..
Serbest rekabetin önünü açan bu yasa gereği sadece bujiyi değil aracınızın başka parçalarını da
farklı imalatcılardan muadillerini garanti kapsamındaki araçlarınıza pekala takabilirsiniz...

NGK İridyum Buji
Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.

Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.

Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açıyor!

Platinyum Buji
Platin bujiler ağır kullanım şartlarında daha uzun kullanım ömrü ve ateşleme güvenliği sunar. Şu avantajları vardır:

Asil bir metal olan platin malzemesi, orta elektrodun çok ince tasarımlanmasına izin verir. Bu sayede gerekli ateşleme gerilimi düşürülür ve daha yüksek oranda ateşleme güvenliği elde edilir.

Elektrotların biçimi nedeniyle karışıma çok iyi bir erişim ve istikrarlı bir yanma elde edilir.

Platin elektrotlar yüksek sıcaklık ve erozyon dayanıklılığı sunar, yani aşınma azdır. Böylelikle standart bujiye kıyasla en az iki kat kullanım ömrü beklenebilir.

Dur-kalk trafiğinde ve örneğin motoru rölantide çalıştırma alışkanlığı, bujilerin daha çabuk kurum bağlanmasına neden olur. İstenmeyen sonuç: Ateşleme sistemi “tekler” ve her çalıştırma problem haline gelir. Bujilerin değişimi ya da temizlenmesi sadece sıkıntı verici değil, ayrıca zaman alır, zahmetli ve pahalıdır. Dahası bu işlemler daima yalnızca kısa süreli başarı sağlar, gerçek ve kalıcı bir problem çözümü değildirler.

Motorlardaki teşleme problemlerinin aşılması için geliştirilen yenilikçi VX bujisi, uzun yıllardır yürütülen çalışmaların mükemmel sonucudur.

Birde şöyle bir olaydan bahsediliyor. İridyum, Platinyum,Ultrasonic tarzı performans bujileri Ateşlemeyi arttırmak uğruna çok fazla akım çekerek sigorta ve bobine zarar veriyor deniliyor.

draggy
23 Mart 2010, 19:49
Psikolojik tatmin faydasının olduğu kesin :) En azından bende :)

maerhan
23 Mart 2010, 20:09
Aslında bu bujilerin hiç birini kullanmış değilim, ama özellikle ultrasonik buji ile ilgili alıntılarınızı okuduğumda gözüme bir çok şey çarptı ki en açığı: "Her buji her araca uymaz..!" ve " Ultrasonic bujileri yeni, eski, son model, en son model vs.. her tip aracınıza takabilirsiniz..!" cümleleri... biraz çelişkili değil mi sizce de? Genelde ufak firmaların veya yeni çıkmış markaların "yakıt tüketiminde %40 tasarruf" tarzında açıklamalarının yalan olduğunu hepimiz tahmin edebiliyoruz ki kurunun yanında yaş da yanar misali eğer söylenenler doğru ise de inanasım gelmiyor...

Bir makina parçasının malzeme özellikleri çok önemlidir, aynı işi görecek bir parçayı bir çok farklı malzemeden üretebiliriz, hatta aynı malzemenin farklı üretim şekli, ısıl işlem vs.. görmüş versiyonlarının özellikleri birbirinden alakasız olabilir. Sonuçta bu ürünlerin maliyetleri, ömürleri ve performansları farklı olacaktır, bu tip ürünlerin kullanımı kişinin beklentileri ile ilgilidir, burada soru motorumuzdan tam olarak ne istediğimiz gibi geliyor bana

saygılarımla...

zeda3000
23 Mart 2010, 20:24
Hic bir bilgisi olmayanin bile rahatlikla motorda modifiye edecebilecegi tek parca bujidir. Ama sonuc hep husrandir. Bir tek buji ile motordan degisiklik beklemek kendinizi ve cuzdaninizi kandirmaktan baska bir sey degildir.
Buji degistiginde , kablosunun ve piposonunda degismesi lazim. Atesleme bobinlerininde tabiki, ve avans ayari yapan beyinin. Muhakak yakit besleme sisteminin ayarlanmasi lazim yeni bujiye gore.
Bu yazdiklarimi yapan insanlar zaten bilincli kullanicilar, bunu yapmasini bilen ustalar da o kadar az ki emeklerinin karsiliklarini talep ettiklerinde adlari kazikciya cikiyor.
Bu bujiler para tuzagi demiyorum, cunku dogru ve kuralina uygun modifikasyonda tam sonuc veriyor.

mücahit_89
23 Mart 2010, 20:26
Hic bir bilgisi olmayanin bile rahatlikla motorda modifiye edecebilecegi tek parca bujidir. Ama sonuc hep husrandir. Bir tek buji ile motordan degisiklik beklemek kendinizi ve cuzdaninizi kandirmaktan baska bir sey degildir.
Buji degistiginde , kablosunun ve piposonunda degismesi lazim. Atesleme bobinlerininde tabiki, ve avans ayari yapan beyinin. Muhakak yakit besleme sisteminin ayarlanmasi lazim yeni bujiye gore.
Bu yazdiklarimi yapan insanlar zaten bilincli kullanicilar, bunu yapmasini bilen ustalar da o kadar az ki emeklerinin karsiliklarini talep ettiklerinde adlari kazikciya cikiyor.
Bu bujiler para tuzagi demiyorum, cunku dogru ve kuralina uygun modifikasyonda tam sonuc veriyor.

bu ne demek oluyo eğer bu modifiyeyi tam anlamıyla yapmazsak gidip performans için buji almak yerine orjinal buji kullanmak akıl işi:cat:bilgilendirme için teşekkürler:rendeer:okudum yazıyı benımde kafak karısıktı ama simdi daha sağlıklı dusunuyorum:)

GorkeM
23 Mart 2010, 20:39
Motorunuzda ateşleme bobini gereken amperi sağlayamıyorsa isterseniz ultramegasonik buji takın elde edeceğiniz şey performans kaybı olacaktır.

Önerilen bujiler kitapçığınızda yazar , en doğrusu bu bujileri kullanmak :)

İHTİYAR
23 Mart 2010, 20:51
Hiç bir pratik gözlemim olmadan.
Acaba yakıtın tamamının çooook hızlı bir şekilde yanması istenilen bir şey midir?
Benzinin oktanı bu konuda ne kadar etkilidir?
Kompresyon oranının konumuzla alakası nedir?
Atmosfer basıncıyla çalışan standart verimli motorlarımız için ne kadar faydalıdır?
İklim kuşağımızda,kullanılan yakıtın buharlaşma sıcaklığı nedir?
Ülkemize ithal edilen akaryakıtın menşeii ve bu yakıtın pulverizasyon neticesinde oluşan partikül boyutlarının yanmaya direk etkileri nelerdir?
vs vs vs vs vs
Daha yazayım mı?:P

adanalı
23 Mart 2010, 21:11
Motorunuzda ateşleme bobini gereken amperi sağlayamıyorsa isterseniz ultramegasonik buji takın elde edeceğiniz şey performans kaybı olacaktır.

Önerilen bujiler kitapçığınızda yazar , en doğrusu bu bujileri kullanmak :)


Hiç bir pratik gözlemim olmadan.
Acaba yakıtın tamamının çooook hızlı bir şekilde yanması istenilen bir şey midir?
Benzinin oktanı bu konuda ne kadar etkilidir?
Kompresyon oranının konumuzla alakası nedir?
Atmosfer basıncıyla çalışan standart verimli motorlarımız için ne kadar faydalıdır?
İklim kuşağımızda,kullanılan yakıtın buharlaşma sıcaklığı nedir?
Ülkemize ithal edilen akaryakıtın menşeii ve bu yakıtın pulverizasyon neticesinde oluşan partikül boyutlarının yanmaya direk etkileri nelerdir?
vs vs vs vs vs
Daha yazayım mı?:P

:cat::cat::cat::cat:

Tenebrosus
23 Mart 2010, 22:23
Peki benim bir sorum var, teknik işlerden çok anlamıyorum cahilliğimi mazur görün.
Ben fuardan buji aldım ve benim motoruma iridium bujinin gerekli olmadığını çünkü yüksek performanslı araçlarda işe yarayacağını 8000-10000 devirden sonra etki gösterdiğini söylediler. Ben de bu yüzden platinium buji aldım, fakat olur da ultrasonic buji takarsam ve gerekli ayarları yaparsam motorumda ne gibi değişiklikler olur?

yürekçe
23 Mart 2010, 23:48
Motorunuzda ateşleme bobini gereken amperi sağlayamıyorsa isterseniz ultramegasonik buji takın elde edeceğiniz şey performans kaybı olacaktır.

Önerilen bujiler kitapçığınızda yazar , en doğrusu bu bujileri kullanmak :)

aha!!! daha bugün aynını söyledim. aklın yolu birdir üstad :cat:

draggy
24 Mart 2010, 00:46
Bujileri hep performans olarak düşünürseniz elbet fazla bir verim alamazsınız ama benim yaşadığım deneyimde 6 lt ve üzerinin bir türlü altına ortalama inmeyen benzin tüketimim v tırnaklı bujim (Splitfire Platinum) sayesinde 4,5 - 5 lt arasına geriledi (diğer her şey aynı, aynı hava filtresi aynı yağ ile).. Ayrıca buji ömrü platinum ve iridyumlarda daha fazla, bunu bakım yaparken görebilirsiniz, standart bujide söktüğümde yanma isi görürken, şimdi baktığımda her seferinde tertemiz 100.000 milde garantisi var :)

mete_han
24 Mart 2010, 12:09
cevaplar için sağolun...ben yine servis ne diyorsa onu dinleyim...bujin altın kaplamada olsa makina 200 yapmıyor zira...:P

GKN
24 Mart 2010, 12:11
Kamosonic buji varmı ? :P

edii
24 Mart 2010, 12:15
http://www.arakibulaki.com/Default.aspx?aType=IlanDetayi&AdvertID=231759

6000k xenon seti versek sana :)