PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yonja Motor Fiyatları açıkladı :((



Sayfa : [1] 2

denizcimuzaffer
13 Mart 2010, 19:07
Merhaba arkadaşlar,

Uzun zamandır gözucu ile takip ettiğim şu Elektrikli Motosiklet konusu vardı. İthalatçı firma Yonja Motor nihayetinde fiyatlarını açıklamış:silent::silent:

Buram Buram standart ''Çinli'' kokan ama Amerikadan ithal edildiğini söyledikleri motorlar için istedikleri paralar şöyle:


Model Perakende Satış Fiyatı
5000W Elektrikli Scooter 8.690,00 TL
4000W Elektrikli Scooter 6.615,00 TL
3000W Elektrikli Scooter 5.850,00 TL
350W Elektrikli Scooter 1.000,00 TL

http://www.yonjamotor.com.tr/fiyatlar.html

Fiyatlara baktığımda sadece aptal bir gülümseme takıldı yüzüme o kadar:pale:
Motorların Garanti şartları belli değil? Kendini ispatlamamışlar? Servis ağı vs gibi onlarca konu var muallakta olan. Bilgilerinize.

NoVaRiX
13 Mart 2010, 22:34
Fuarda bana söyledikleri rakamlarda hemen hemen bunlardı.

Ancak durum şuki, bu makinaları şarj etmek için bataryaları çıkartamıyoruz. Yani caddede olduğunu düşünelim, en az 15-20 metre ara kabloya ihtiyacımız var. Özetle zor iş..

sergiowanni
13 Mart 2010, 22:46
çok kullanışlı olduklarını düşünmüyorum..şahsen almam..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------

Ne malı bu ayrıca?çin malıdır kesin..

Osbourne
13 Mart 2010, 22:47
Fuarda da yetkililerine söylemiştim burada da size söylüyorum:

Kesinlikle yanlış fiyat politikası!

Maksimum 5 bin TL yi geçmeyecek mal ithal edeceklerdi ki en azından fiyata tav olsun insanlar ve yayılsın iş..
Bu şekilde malesef bir süre parlayıp sönecek bu scooterlar..

aytskal
13 Mart 2010, 22:47
4 kw. yada 5 kw. bir motor ve 129 kg. ağırlık 100 - 115 km/s. hız biraz daha teknik ayrıntı verseler daha bir fikir sahibi olunabilirdi...

tigermbz
13 Mart 2010, 22:52
fuarda bizde baktık
öncelikle elektrik motoru kullandıkları için titreşim problemi dolayısıyla çabuk yıpranma söz konusu olmasa da bildik çin malı kalitesi
70km lik bir şarz mesafesi ancak kısa mesafeli kullanımlar için uygun
fiyatsa çok fazla

McWarnaly
13 Mart 2010, 22:54
ben mahalle aralarinda kullanisli olur diye dusunuyorum.ancak saglamligini bilemem

emocan
13 Mart 2010, 23:07
http://www.alibaba.com/product-gs/214270599/Electric_scooter_KT_0811004.html

linkte 500 ila 1000 W arası Çin de 300 usd fiyat.

http://www.alibaba.com/product-gs/285447662/Electric_scooter_big_power.html

Bu da bir başkası 4000 W 1500 usd fiyatı var

motorhocası
13 Mart 2010, 23:12
350w'lık model de lityum bataryalı olsa iyimiş.
350w için kullanılan bataryalar 6 ayda iş görmez oluyormuş.

fthinky
13 Mart 2010, 23:18
gürültülü motorları trafikte farketmiyorlar, bunları hiç farketmezler..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:13 ----------

şimdilik pek bişeye benzemiyor ama gelecek bunlarda gibi.. 9 tl ye 1000 km :)

Osbourne
13 Mart 2010, 23:21
ohohoho..felaket..

Bu motorla: http://www.alibaba.com/product-gs/285447662/Electric_scooter_big_power.html
Fiyatı: 2500 $ yani 3750 TL civarı..

Bu motor: http://www.yonjamotor.com.tr/4000w.html
Fiyat: 6615 TL

aynı..

Felaket noktası satış fiyatlarında..
İstediğin kadar vergi bindi, kıl,tüy,yün de bana..
Bir malın fiyatını %100 e yakın oranda arttırmaz..

peh peh peeeh..
Yonjamotor'a yazık olacak..

mondial50tt
13 Mart 2010, 23:21
küçük şehirlerde kullanılabilinir ama buna bu kadar para verilir mi :silent:

Şenonar
14 Mart 2010, 00:19
Herşeyi anladımda bu motorlar nasıl 100 km hıza çıkıyor :silent:

tansuturk
14 Mart 2010, 00:33
Arkadaşlar bu firma yıllardır ülkemize bir çok gurur yaşatmış bir firmamız.şuan sahil güvenlik'in kullandığı son model sürat teknelerinin üreticisi.KENDİ SINIFINDA dünyanın en hızlı teknesi oldu 2002 yılında.bu rekoru ihale deneme aşamasında silah kuvvetler tarafından onaylandı.karadenizde yanılmıyorsam 60mil hıza ulaştı.birçok ülkenin teknesi arasından ihaleyi kazandı.ayrıca 28 metrelik bir tekne yaptı ve Türkiyeden önce iki ülkenin deniz kuvvetlerine sattı.teknenin özelliği radar izinin çok çok düşük olması..onların motorun yaptığını duyunca çok gururlandım ama bu fiyatlarla başarı sağlaması çok zor bence :(

cihan_kavsak
14 Mart 2010, 00:38
şu 5000 watt lık olan modeli merak ettim doğrusu nasıl bir şey ise 8000tl lik

ne satıyolar bunlar yahu bu fiyata ikinci el araba alınır

dreamdark
14 Mart 2010, 00:39
Fuarda ben de parça ve servis konusundaki sorularıma tatmin edici cevaplar alamamıştım.
Ayrıca Çin kasası olduğu da bir gerçek; bu fiyatlara zor satarlar.

tuyra
14 Mart 2010, 00:44
Yonja motora bu fiyatlarla belki yazık olacak ama gelişen teknolojilerle elektrikli araç sektörü vazgeçilmez noktaya gelecektir bence. Şu an en büyük maliyet batarya maliyeti.

Mitsubishi'nin dediği: (http://www.otosayfa.com/cevreci-araclar/mitsubishi-miev-turkiyede-tanitildi.html)

''Bu ürünün yaklaşık 3-4 yıl içinde vergiler hariç maliyetinin 35-40 bin lira olmasını, önümüzdeki 10 yıl içinde bataryaların bugünkü şarj kapasitelerinin birkaç katına çıkmasını ve yine önümüzdeki 10 yıl içinde batarya maliyetlerinin bugünkünün 6'da birine inmesini bekliyoruz. Şu anda batarya maliyeti 20 bin avro civarında.''

Şu da gelişen bir teknoloji: (http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/13139018.asp)


Karbon nano tüpleri ve gümüş nano kablolarından oluşan yüzeye sahip kağıt pil, gelecek için büyük ümit vaat ediyor. Bilimciler geçmişte de, silikon nano kabloların kullanımı sayesinde bugünün lityum iyon pillerinin 10 kat güçlendirilebildiğini kanıtlamıştı.

Makalede, "Kağıt teknolojisi kullanılarak, düşük maliyetlerle, hafif ve yüksek performanslı enerji depolama olanağının gerçekleştirildiği, pilde kollektörler ve elektrodlar yerine iletken kağıdın kullanıldığı" belirtildi.
...
Yu Cui, "kağıt pilimiz çok düşük maliyetli ve şebeke halinde bağlantıya uygun" dedi.


Komplo teorilerini es geçersek, neden olmasın?

Gnusher
14 Mart 2010, 00:49
Herşeyi anladımda bu motorlar nasıl 100 km hıza çıkıyor :silent:

Anlamayacak birşey yok. 1000watt 1Kw'dır. 1Kw da yaklaşık 1.34 hp dir. 5Kw x 1.34= 6.7 hp eder. Yaklaşık honda beat kadar. Elektrik motorları içten yanmalı motorlardan farklı olarak her devirde sabit tork değeri verirler böylece daha etkilidirler. Özellikle kalkışta hissedilir. Dolayısıyla 100km gibi bir hız yapabilmeleri bence normaldir.

Dikkat ederseniz elektirkli araçlara yöelik reklamlar, ürünler gittikçe sıklaştı. Sadece batarya teknolojisi kaldı. O hazırlanınca artık fosil yakıtlar ve fosil yakıtlı araçlar yavaş yavaş silinecek.:cherry: (Her fırsatta söylerim)

Ürünlerin fiyatı biraz yüksek olabilir ama adamların koyduğu fiyatı gözü kapalı karalamak bence pek mantıklı değil. Sizde alıp satmayı deneyin bakalım kaça satabileceksiniz. Bekar adama karı boşamak kolay gelirmiş. Ticaret pek o kadar basit değil. Bir arkadaş AliBaba daki fiyatın iki katı nasıl oluyor inanmam demiş. Alibaba piyasaya satmıyor biliyorsun perakendeciye, toptancıya satıyor. Belki sadece motoru(elektirk motorunu) satsalardı dediğin doğru olabilirdi ama memleketteki vergilendirme sistemiyle bir vasıta söz konusu olunca durumlar değişmiş olabilir.

Fiyatı beğenmeyenler ve böyle bir scooter kullanmak isteyenlere kendi motorlarını ve bataryalarını ve motor kontrolörlerini satın alıp çin malı bitik bir scootera uygulamayı denemelerini tavsiye ederim. :cat:

Osbourne
14 Mart 2010, 00:51
Arkadaşlar bu firma yıllardır ülkemize bir çok gurur yaşatmış bir firmamız.şuan sahil güvenlik'in kullandığı son model sürat teknelerinin üreticisi.KENDİ SINIFINDA dünyanın en hızlı teknesi oldu 2002 yılında.bu rekoru ihale deneme aşamasında silah kuvvetler tarafından onaylandı.karadenizde yanılmıyorsam 60mil hıza ulaştı.birçok ülkenin teknesi arasından ihaleyi kazandı.ayrıca 28 metrelik bir tekne yaptı ve Türkiyeden önce iki ülkenin deniz kuvvetlerine sattı.teknenin özelliği radar izinin çok çok düşük olması..onların motorun yaptığını duyunca çok gururlandım ama bu fiyatlarla başarı sağlaması çok zor bence :(

İyide bu elektirikli scooterları adamlar kendileri üretmiyor ki..
Sadece motosiklet sektörüne girmeye çalışıyorlar hem de yanlış fiyatlarla..

Bu ürünlerin hepsi %100 Çin malı..
Masajları okumuyorsunuz galiba..

Şunu kabul edemedik bir türlü..
inanın bir Türk firması A'dan Z'ye tüm parçaları yerli malı motor üretsin ya da fason olarak bir ülkede ürettirsin(o da kabulüm), tipine mipine bakmadan ilk alacak kişi benim..

Tekrarlıyorum, Türkiye'de motosiklet üreten yerli firma yok!

Montaj sanayini herhalde üretici klasmanından saymıyorsunuzdur..

Şenonar
14 Mart 2010, 01:00
Anlamayacak birşey yok. 1000watt 1Kw'dır. 1Kw da yaklaşık 1.34 hp dir. 5Kw x 1.34= 6.7 hp eder. Yaklaşık honda beat kadar. Elektrik motorları içten yanmalı motorlardan farklı olarak her devirde sabit tork değeri verirler böylece daha etkilidirler. Özellikle kalkışta hissedilir. Dolayısıyla 100km gibi bir hız yapabilmeleri bence normaldir.

Dikkat ederseniz elektirkli araçlara yöelik reklamlar, ürünler gittikçe sıklaştı. Sadece batarya teknolojisi kaldı. O hazırlanınca artık fosil yakıtlar ve fosil yakıtlı araçlar yavaş yavaş silinecek.:cherry: (Her fırsatta söylerim)

Ürünlerin fiyatı biraz yüksek olabilir ama adamların koyduğu fiyatı gözü kapalı karalamak bence pek mantıklı değil. Sizde alıp satmayı deneyin bakalım kaça satabileceksiniz. Bekar adama karı boşamak kolay gelirmiş. Ticaret pek o kadar basit değil. Bir arkadaş AliBaba daki fiyatın iki katı nasıl oluyor inanmam demiş. Alibaba piyasaya satmıyor biliyorsun perakendeciye, toptancıya satıyor. Belki sadece motoru(elektirk motorunu) satsalardı dediğin doğru olabilirdi ama memleketteki vergilendirme sistemiyle bir vasıta söz konusu olunca durumlar değişmiş olabilir.

Fiyatı beğenmeyenler ve böyle bir scooter kullanmak isteyenlere kendi motorlarını ve bataryalarını ve motor kontrolörlerini satın alıp çin malı bitik bir scootera uygulamayı denemelerini tavsiye ederim. :cat:

Teşekkürler yeterince açıklayıcı olmuş :cat: bunuda öğrenmiş oldum :mrgreen:

Osbourne
14 Mart 2010, 01:01
Bir arkadaş AliBaba daki fiyatın iki katı nasıl oluyor inanmam demiş. Alibaba piyasaya satmıyor biliyorsun perakendeciye, toptancıya satıyor. Belki sadece motoru(elektirk motorunu) satsalardı dediğin doğru olabilirdi ama memleketteki vergilendirme sistemiyle bir vasıta söz konusu olunca durumlar değişmiş olabilir.

Fiyatı beğenmeyenler ve böyle bir scooter kullanmak isteyenlere kendi motorlarını ve bataryalarını ve motor kontrolörlerini satın alıp çin malı bitik bir scootera uygulamayı denemelerini tavsiye ederim. :cat:

O, "bir arkadaş" benim sanırım..
Ayrıca inanmam demedim..Gayette inanılır bir iş Yonja nın yaptığı..
Neticede Türkiye burası..

Beni Ali baba, Veli dede ilgilendirmez..Beni ilgilendiren ister toptan olsun ister perakende, internette çatır çatır fiyatı yazan bir motosikleti 2 katı fiyata satmak demek bildiğimiz manada tüketiciyi dürtmek demektir..Perkende/toptan muhabbetini açmışsın..Yonja toptan almıyor mu bu motoru? o halde tam da onun aldığı fiyat demek ki..?!

Ben pazarda limon veya dükkanda t-shirt satmadım yani o manada ticaretten anlamam ama az buçuk bu işleri okumuşluğum vardır..Karın yüksek olmasının tek yolu sürümü yüksek miktarda olan malzemeden ürün elde etmektir..(Misal fast foodçular)

Konumuz bu değil tabi..

ikinci nokta, bu motoru fuarda kullanmış birisi olarak performansı rezalet diyebilirim..
Ayrıca, hala anlatamadık sanırım..Bu motoru Yonja motor üretmiyor ki sen bana bataryayı scootera uygulama maliyetinden bahsediyorsun..

İthal mal bu arkadaş..Hangi üretim maliyetinden söz ediyorsun?

Ha Çin'den peluş oyuncak getirip satmışsın ha motor..
Teknik olarak hiçbir farkı yok..

Unique693
14 Mart 2010, 01:04
8.000 tl ye çok güzel motorlar var buna verilmez o kadar.Zaten maliyeti ne kadar ki :farao:

Su Silahı
14 Mart 2010, 01:11
Bunun 100 watlığı yok mu? Az yakardı. :queen:

ol_gu87
14 Mart 2010, 01:11
İyide bu elektirikli scooterları adamlar kendileri üretmiyor ki..
Sadece motosiklet sektörüne girmeye çalışıyorlar hem de yanlış fiyatlarla..

Bu ürünlerin hepsi %100 Çin malı..
Masajları okumuyorsunuz galiba..

Şunu kabul edemedik bir türlü..
inanın bir Türk firması A'dan Z'ye tüm parçaları yerli malı motor üretsin ya da fason olarak bir ülkede ürettirsin(o da kabulüm), tipine mipine bakmadan ilk alacak kişi benim..

Tekrarlıyorum, Türkiye'de motosiklet üreten yerli firma yok!

Montaj sanayini herhalde üretici klasmanından saymıyorsunuzdur..

iyi güzel demişsinde türkiyedede üretilen iki markanın 3 5 çeşidi var kalıplari filan herseyi sadece montajı değil birisi ramzey hatta bir kaç ay önce yamaha ilemi anlaşmıştı ne tamamen türkiyede üretim yapıp balkanlar ve afrikaya ihraç edeceklerdi birde kanuni var bir iki modelini ama türkiyede yapıyor

Osbourne
14 Mart 2010, 01:13
iyi güzel demişsinde türkiyedede üretilen iki markanın 3 5 çeşidi var kalıplari filan herseyi sadece montajı değil birisi ramzey hatta bir kaç ay önce yamaha ilemi anlaşmıştı ne tamamen türkiyede üretim yapıp balkanlar ve afrikaya ihraç edeceklerdi birde kanuni var bir iki modelini ama türkiyede yapıyor

Rica ederim konuyu araştırıp yazın bunları..

Tekrar söylüyorum, Türkiye'de %100 Türk malı üretim yapan firma yok!!!

Gnusher
14 Mart 2010, 01:14
Osbourne ben 3milyon$ lık yatırım toplayıp herşeyi Türkiye'de üretilen motosiklet yapıcam. 250cc. Çok kaliteli, öyleki Japon tekniği, İtalyan estetiği, Alman sağlamlığı hadi bi de ayıp olmasın Türk şeysi olcak, ee nesi olsun. Armut piş ağzıma düşcülüğü olmaz, ben yaptım olduculuk..Yok o da olmaz, çalışmadan kazanayımcılık, o da pek hoş olmadı, hah buldum, bir de Türk'ün coşkusu olacak. Görüntü desen süper, teknik özellik süper. Fiyatı da 16.000TL olacak. İlk sen alacakmısın?

Sanayi artık eskisi gibi işlemiyor. Kapitalizm istediğinden fazlasını aldı ve kendini yemeye başladı. Tüketim öyle boyutlara ulaşt...

Neyse yine yazacam bir dolu sonra vatandaşlar o ne ya destan yazmışsın, emeğe saygı, hepsini okumadım ama eline sağlık bilmemne dicek. Şunu bil sadece, nerde, hangi ülkede üretiminin ne kadarını gerçekleştirdiğinin bir önemi yok. Bir arabada binlerce parça var. Her arabadan milyonlarca üretiliyor. Bazı parçalar ve özellikler tek firmanın tekelinde. Durum böyle bir hal almışken ben %100 yerliyim ya da Japonum ya da Almanım diyen yalan söyler. Önemli olan total ürünün kalitesi ve fiyatıdır. Türkiye'deki vergilendirme, işçi disiplini ve iş kalitesi(kimse alınmasın maalesef öyle tabi düşük maaşların etkisi büyük), işletme sahiplerinin iş bilmezliği ve yönetimden bihaber olmaları gibi faktörlerle, yakıt fiyatları(işin bir de ulaştırma-lojistik kısmı var) birleşince maalesef Türkiye senin dediğini yapmak için pek makul bir pazar olmuyor.

Tekstili incele mesela. Adamlar hammaddeyi Türkiye'den alıyor, Türkiye'de Türk işçi çalıştırıyor. Firma ismi vermeyim örnek çok nasıl olsa. Ama Amerikan markası olarak gelip bize satıyor. Yok efendim almıyoruz demenin manası yok. Ondan almıyorsan öbüründen alıyorsun bir şekilde. O paradan Türkiye de para kazanıyor evet ama kaymağı yabancı ülke götürüyor. Marifet bunu yapabilmek. Kanuni ye bak mesela. Tamam tamamen Türk malı değildi ama Türk tasarımı motosikletler ürettiler. Ne oldu herkes koşup aldı mı? Eğer bunu başarabilselerdi tüm üretimlerini Çin'de bile yaptırsalar dahi Türkiye para kazanacaktı. Neyse konu uzar. Zaten yine uzun yazdım. Tü elime sı...

ol_gu87
14 Mart 2010, 01:16
O, "bir arkadaş" benim sanırım..
Ayrıca inanmam demedim..Gayette inanılır bir iş Yonja nın yaptığı..
Neticede Türkiye burası..

Beni Ali baba, Veli dede ilgilendirmez..Beni ilgilendiren ister toptan olsun ister perakende, internette çatır çatır fiyatı yazan bir motosikleti 2 katı fiyata satmak demek bildiğimiz manada tüketiciyi dürtmek demektir..Perkende/toptan muhabbetini açmışsın..Yonja toptan almıyor mu bu motoru? o halde tam da onun aldığı fiyat demek ki..?!

Ben pazarda limon veya dükkanda t-shirt satmadım yani o manada ticaretten anlamam ama az buçuk bu işleri okumuşluğum vardır..Karın yüksek olmasının tek yolu sürümü yüksek miktarda olan malzemeden ürün elde etmektir..(Misal fast foodçular)

Konumuz bu değil tabi..

ikinci nokta, bu motoru fuarda kullanmış birisi olarak performansı rezalet diyebilirim..
Ayrıca, hala anlatamadık sanırım..Bu motoru Yonja motor üretmiyor ki sen bana bataryayı scootera uygulama maliyetinden bahsediyorsun..

İthal mal bu arkadaş..Hangi üretim maliyetinden söz ediyorsun?

Ha Çin'den peluş oyuncak getirip satmışsın ha motor..
Teknik olarak hiçbir farkı yok..

arkadşım motorlu taşıtlarda devletin koyduğu vergi oranlarını araştır verginin vergisinide veriyorsun el emeği toparlanmış bir motora kesilen 1000 tl lik faturaya 800 tl vergi harç vesaire ruhsat parası ödedik çin malı motorlardan da duyduğum 200 tl filan dahi kazanmıyorlarmış bayi demişti

Osbourne
14 Mart 2010, 01:23
Osbourne ben 3milyon$ lık yatırım toplayıp herşeyi Türkiye'de üretilen motosiklet yapıcam. 250cc. Çok kaliteli, öyleki Japon tekniği, İtalyan estetiği, Alman sağlamlığı hadi bi de ayıp olmasın Türk şeysi olcak, ee nesi olsun. Armut piş ağzıma düşcülüğü olmaz, ben yaptım olduculuk..Yok o da olmaz, çalışmadan kazanayımcılık, o da pek hoş olmadı, hah buldum, bir de Türk'ün coşkusu olacak. Görüntü desen süper, teknik özellik süper. Fiyatı da 16.000TL olacak. İlk sen alacakmısın?

Sanayi artık eskisi gibi işlemiyor. Kapitalizm istediğinden fazlasını aldı ve kendini yemeye başladı. Tüketim öyle boyutlara ulaşt...

Neyse yine yazacam bir dolu sonra vatandaşlar o ne ya destan yazmışsın, emeğe saygı, hepsini okumadım ama eline sağlık bilmemne dicek. Şunu bil sadece, nerde, hangi ülkede üretiminin ne kadarını gerçekleştirdiğinin bir önemi yok. Bir arabada binlerce parça var. Her arabadan milyonlarca üretiliyor. Bazı parçalar ve özellikler tek firmanın tekelinde. Durum böyle bir hal almışken ben %100 yerliyim ya da Japonum ya da Almanım diyen yalan söyler. Önemli olan total ürünün kalitesi ve fiyatıdır. Türkiye'deki vergilendirme, işçi disiplini ve iş kalitesi(kimse alınmasın maalesef öyle tabi düşük maaşların etkisi büyük), işletme sahiplerinin iş bilmezliği ve yönetimden bihaber olmaları gibi faktörlerle, yakıt fiyatları(işin bir de ulaştırma-lojistik kısmı var) birleşince maalesef Türkiye senin dediğini yapmak için pek makul bir pazar olmuyor.

Tekstili incele mesela. Adamlar hammaddeyi Türkiye'den alıyor, Türkiye'de Türk işçi çalıştırıyor. Firma ismi vermeyim örnek çok nasıl olsa. Ama Amerikan markası olarak gelip bize satıyor. Yok efendim almıyoruz demenin manası yok. Ondan almıyorsan öbüründen alıyorsun bir şekilde. O paradan Türkiye de para kazanıyor evet ama kaymağı yabancı ülke götürüyor. Marifet bunu yapabilmek. Kanuni ye bak mesela. Tamam tamamen Türk malı değildi ama Türk tasarımı motosikletler ürettiler. Ne oldu herkes koşup aldı mı? Eğer bunu başarabilselerdi tüm üretimlerini Çin'de bile yaptırsalar dahi Türkiye para kazanacaktı. Neyse konu uzar. Zaten yine uzun yazdım. Tü elime sı...

Hepsini okudum önce onu söyleyeyim :)

Ama sevgili Gnusher..
Sen benim mesajlarımı okumyorsun gerçekten..Ya da ben anlatamıyorum derdimi..
% 100 Türk malı üreten yok hatta fason üretenler bile kabulüm demiştim..
Elbette ben de biliyorum bugün pek çok efsane araba ya da motosiklet firması üretimlerini ucuz işgücü olan uzakdoğuya kaydırmış durumda..Ve hemen hemen hepsi çeşitli ülkelerden toplama parçalarla üretim yapıyor..

Ama tam da senin dediğin gibi önemli olan total kalite..Ki bizim memlekette zaten herhangi bir Türk markası yok ki gitsin sadece kendi adına model dizayn edip Çün'de üretim yapsın..

Bizimkilerin tek yaptıı Çin'deki fabrikalara gidip oradan model beğenip, fiyat/maliyet/kar analizi yapıp Türkiye'ye tabiri caizse çakmak.!

İlk söylediklerine katılmamak mümkün mü?
Türkiye'de sanayi yok..Montaj sanayi var..Derdim de bunu vurgulamak zaten..

Ayrıca konuştuğumuz persfektifte %100 Türk malı motor olsun 16 bin TL ben veririm..Gerçekten veririm..Param yoksa kredi çeker veririm gene..Hiç olmadı, hayalim honda değil de Türk malı olan "abuzittin" markası olur..Demiyorum ki herkes böyle düşünür..Bu benim fikrim..

motorhocası
14 Mart 2010, 01:23
Yonca monca hikaye üreteni destekleyelim.:)
http://www.sahibinden.com/performans_disli_imalati-04WQQaXQQ18494317WQQpXQQdisplayitem

Osbourne
14 Mart 2010, 01:24
arkadşım motorlu taşıtlarda devletin koyduğu vergi oranlarını araştır verginin vergisinide veriyorsun el emeği toparlanmış bir motora kesilen 1000 tl lik faturaya 800 tl vergi harç vesaire ruhsat parası ödedik çin malı motorlardan da duyduğum 200 tl filan dahi kazanmıyorlarmış bayi demişti

Sana bayii demiş, ben kendim mal çekmiştim..Okey?

Unique693
14 Mart 2010, 01:28
Yonca monca hikaye üreteni destekleyelim.:)
http://www.sahibinden.com/performans_disli_imalati-04WQQaXQQ18494317WQQpXQQdisplayitem



Şanzuman dişlileriylemi oynuyor normal zincir dişlisiylemi anlamadım :silent:

motorhocası
14 Mart 2010, 01:30
Şanzuman dişlileriylemi oynuyor normal zincir dişlisiylemi anlamadım :silent:

Normal ön arka zincir dişlisi.:cat:

Gnusher
14 Mart 2010, 01:39
Yonca monca hikaye üreteni destekleyelim.:)
http://www.sahibinden.com/performans_disli_imalati-04WQQaXQQ18494317WQQpXQQdisplayitem

Ahaha süpersin yahu ben bunu nasıl görmemişim. Gerçi burdada metal sanayinde yaptırabileceğim yerleri biliyodum az çok ama bu ilanda yakınmış hemen Osmaniye'de. Bende Arkaya 7 diş büyük dişli koymayı düşünüyodum bu zincir bitince:cherry:

Osbourne dediğin şey güzel aslında. Olmaz bişey de değil. Hatta motosiklette arabadakinden daha kolay. Çok güzel bir tasarım yapılabilir. Kaliteli malzemler seçilebilir. Bu işe gönül veren yatırımcılar (herşeyden önemlisi) bulunabilir. Dediklerin gayet mümkün. Ama ticarileşmesi ve rekabet edebilmesi lazım uzun süre boyunca... Meseleler o kısımda. Milli duygularla rekabet edilemiyor maalesef:wiinkk:

Ante
14 Mart 2010, 01:44
Hepsini okudum önce onu söyleyeyim :)

Ama sevgili Gnusher..
Sen benim mesajlarımı okumyorsun gerçekten..Ya da ben anlatamıyorum derdimi..
% 100 Türk malı üreten yok hatta fason üretenler bile kabulüm demiştim..
Elbette ben de biliyorum bugün pek çok efsane araba ya da motosiklet firması üretimlerini ucuz işgücü olan uzakdoğuya kaydırmış durumda..Ve hemen hemen hepsi çeşitli ülkelerden toplama parçalarla üretim yapıyor..


Hocam sende Gnusher'in mesajlarını okumuyorsun:))

Gnusher'in dediği doğru. Bu gün küresel ekonomi dedikleri kavram geçerli. O yüzden hiç bir ülkede %100 yerli üretim diye bir şey yok artık. Teknoloji bir ülkeden sağlanıyor, farklı ülekelerde farklı parçalar üretiliyor ve bir ülkede de montajı yapılıyor. Genelde üretim bu şekilde yürüyor artık. Özel firmalar için önemli olan kar'dır. Nerede ucuza üretiyorsa oraya gider.

Kaldı ki Adamlar genelde Amerikan Teknolojisi ile üretilen diyor. Teknoloji ile üretim yeri farklı kavramlardır. Siz şimdi bir motosikletin en ince detayına kadar üretim teknolojisini satın alsanız. Lisans ücretleri ödeyerek bunu tamamen Türkiye de üretseniz bu ürün %100 türk malı diyebilir misiniz?

tuyra
14 Mart 2010, 01:46
Alibaba fiyatından 2 kat fazla Türkiye'de satışı.

200-300 € luk bir ürün sipariş ettiğimizde bile 30-40 €'ya varan vergiler ödeyebiliyoruz.

Motorlu taşıt ithalatının vergilendirmesi nedir bilmem, bu elektrikli araçlar ithal edilirken hangi kategoride değerlendirilir, onu da bilmem. Ancak 2 kat para çok fazla değil. Keza alibaba direkt fabrika çıkışı mal fiyatı verir. Bunun üzerinedevlet vergisi, firma masrafı ırt zırt eklenirse o motosikletin satış fiyatı minumum 3000-3500 $'ı bulur, Çin'de bulmasa da komşu ülkelerinde, vergi oranları bize göre hayli düşük olan ülkelerde bu fiyatı bulur.

Yonja'ya çok haksızlık ediyorsunuz alibaba'ya falan bakarak. Neden mi?

Alın bakın:
http://www.alibaba.com/product-gs/281737959/Off_Road_125cc_Motorcycle.html
http://www.alibaba.com/product-gs/250469984/125cc_Motorcycle.html

Bu motosikletler yaklaşık 4 katına satılmıyor mu ülkemizde, hepimiz almadık mı? Japon motosikletlerin maliyeti ne peki? Sizin amacınız üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.
Elektrikli motosikletler uzun vadede hem doğaya hem cebe faydalı olacağı için desteklenmeli.

Gnusher
14 Mart 2010, 02:19
Alibaba fiyatından 2 kat fazla Türkiye'de satışı.

200-300 € luk bir ürün sipariş ettiğimizde bile 30-40 €'ya varan vergiler ödeyebiliyoruz.

Motorlu taşıt ithalatının vergilendirmesi nedir bilmem, bu elektrikli araçlar ithal edilirken hangi kategoride değerlendirilir, onu da bilmem. Ancak 2 kat para çok fazla değil. Keza alibaba direkt fabrika çıkışı mal fiyatı verir. Bunun üzerinedevlet vergisi, firma masrafı ırt zırt eklenirse o motosikletin satış fiyatı minumum 3000-3500 $'ı bulur, Çin'de bulmasa da komşu ülkelerinde, vergi oranları bize göre hayli düşük olan ülkelerde bu fiyatı bulur.

Yonja'ya çok haksızlık ediyorsunuz alibaba'ya falan bakarak. Neden mi?

Alın bakın:
http://www.alibaba.com/product-gs/281737959/Off_Road_125cc_Motorcycle.html
http://www.alibaba.com/product-gs/250469984/125cc_Motorcycle.html

Bu motosikletler yaklaşık 4 katına satılmıyor mu ülkemizde, hepimiz almadık mı? Japon motosikletlerin maliyeti ne peki? Sizin amacınız üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.
Elektrikli motosikletler uzun vadede hem doğaya hem cebe faydalı olacağı için desteklenmeli.

Kesinlikle katılıyorum. Hemde her kelimesine.:cat:

soner_kep
14 Mart 2010, 02:53
yaw bidakka elektirikli..8 binliramı yuh

alp_tunay
14 Mart 2010, 03:03
Anlamayacak birşey yok. 1000watt 1Kw'dır. 1Kw da yaklaşık 1.34 hp dir. 5Kw x 1.34= 6.7 hp eder. Yaklaşık honda beat kadar. Elektrik motorları içten yanmalı motorlardan farklı olarak her devirde sabit tork değeri verirler böylece daha etkilidirler. Özellikle kalkışta hissedilir. Dolayısıyla 100km gibi bir hız yapabilmeleri bence normaldir.

Dikkat ederseniz elektirkli araçlara yöelik reklamlar, ürünler gittikçe sıklaştı. Sadece batarya teknolojisi kaldı. O hazırlanınca artık fosil yakıtlar ve fosil yakıtlı araçlar yavaş yavaş silinecek.:cherry: (Her fırsatta söylerim)

Ürünlerin fiyatı biraz yüksek olabilir ama adamların koyduğu fiyatı gözü kapalı karalamak bence pek mantıklı değil. Sizde alıp satmayı deneyin bakalım kaça satabileceksiniz. Bekar adama karı boşamak kolay gelirmiş. Ticaret pek o kadar basit değil. Bir arkadaş AliBaba daki fiyatın iki katı nasıl oluyor inanmam demiş. Alibaba piyasaya satmıyor biliyorsun perakendeciye, toptancıya satıyor. Belki sadece motoru(elektirk motorunu) satsalardı dediğin doğru olabilirdi ama memleketteki vergilendirme sistemiyle bir vasıta söz konusu olunca durumlar değişmiş olabilir.

Fiyatı beğenmeyenler ve böyle bir scooter kullanmak isteyenlere kendi motorlarını ve bataryalarını ve motor kontrolörlerini satın alıp çin malı bitik bir scootera uygulamayı denemelerini tavsiye ederim. :cat:

İyide bu araçlar çoğaldıkça atık bataryalar da çoğalacak... Herkes geri dönüşüme vermeyecek...

Bence doğaya tam zarar bu aletler... :P

Ante
14 Mart 2010, 03:21
Yahu ne kadar önyargılı yaklaşıyorsunuz olaya...

Adamlar diyorki 1000km için yaklaşık 9TL elektirik masrafı var. Bunu baz alırsak aynı KM için yaklaşık aynı fiyatlarda bir motosikletin 100km'de 3.5lt yaktığını varsaysak 35lt yapar. 35lt benzinde bugünki fiyatlardan 35x3.72=130 TL yapar.

Pizza, veya su bayii gibi dağıtım işi ile uğraşan firmalar için bu 9TL/130TL az fark mı? Gündelik kullanım için siz almazsınız, ben almam. Ama böyle bir dağıtım firmam olsa bu göz ardı edemeyeceğim bir seçenek olurdu.

Maliyet hesabı yapılırken ilk fiyat baz alınsaydı bütün firmalar batardı.

İzmirde şu an baya görmeye başladım bu elektirikli sccoterlardan. Bana göre dezavantajı sessizliği.

motorcu48
14 Mart 2010, 04:17
ovv 5000w olanı çok güzel 115 km yapıyomuş tabi çıkamaz

speirs
14 Mart 2010, 04:35
Fiyatlar yüksek fakat sadece bu motosiklet için değil, bütün motosikletlerden alınan ÖTV ve KDV unutmayın. Son kullanıcıyı etkilen fiyatı tavan yapan bunlardır. Devlet utansın

COQ
14 Mart 2010, 06:08
Cin'de motosiklet madenleri varmis.
Topraktan motosiklet fiskiriyormus.
Cin'in guney kesimlerinde çok zengin sanzuman yataklari varmis.
Topraga kazmayi vursan sanzuman hoop elinde.
Kuzeykore ile Guneykore çatismasinin asil sebebi ise ulkenin tam orta bolgesinde kalan piston madenleriymis.
Ustelik buyuk kismi Kuzeykore topraklarinda kalan silindir ve krank mili nehirleri yuzunden surekli iç savas çikarmis.
Tabi Tayvan'da ki sase degirmenlerini de unutmamak lazim.
:)

Olmadi mi?

degistirelim hikayeyi.
Cinliler o kadar zeki insanlar ki, Kawasaki yetkilisi çine telefon açip bana Ninja yapin diyor.
Adamlar tak yapiyorlar.

Bu da mi olmadi?
:)

Yapmayin arkadaslar.!!!
Bugun hiçbir buyuk marka malini kendi uretmiyor sozu fakir avuntusudur.
Bir otomobil ya da motosikletin nerede uretildigi belki isçilik açisindan kritike edilebilir.
Ama bunun disinda savunulan seyler komik kaliyor.

Adam motosiklet uretmis.
O motosikletin ergonomisinden dizaynina,kullanacagi malzemeden,finisyonuna hesabini kitabini yapmis.
Sonra o motosikletin motorunun nasil olacagini planlamis.
Hangi madeni, hangi alasimi kullanirsam, nihayi amacima uygun ve beklentileri karsilayacak guçte bir motor uretirim diye kafa yormus.
Tum bunlardan sonra da o motosikleti kaliba çikaracak makinalari uretmis, ya da urettirmis.
Geriye yapmasi kalmis.
Artik tum bu muhendislik hesaplarindan sonra, motosikleti nerede urettiginin ne onemi var?

Yamaha ARGE departmani motosikleti tasarladiktan sonra Cin'e telefon açip, biz size planlari gonderiyoruz, kafaniza gore yapin birseyler mi diyor?
Telefon konusmalari soyle mi?

- Ya sayin Can çin çon bizim bir R1 modelimiz var ucuz olsun diye size yaptirmak istiyoruz.
-Ne demek efendim tabi yapariz. Demir de koyalim mi?
-Yok sadece demir koymayin biraz aliminyum biraz da karbon karistirin.
-Himmm pahali bir model yapacaksiniz anlasilan.
-Evet kral bir motor olsun.
:cherry:

Yok boyle bir diyalog arkadaslar.

Renault Turkiye'de otomobil uretiyor.
Bize sorarsan biz uretiyoruz.
Isin insan gucu kismina bakarsan evet.
Renault hadi bir model de siz gelistirin.
Ama hem bizim motor teknolojimizden, hem de çizgimizden farkli olsun.
dese!!!
Parayi da ben basacam dese.
Acaba yapabilirmiyiz?
En fazla hali hazirdaki modellere katkilarimiz olur-ki oluyor da zaten-

Yani malin nerede uretildiginden ziyade arkasindaki isme bakin.
Renault Turkiye'de ucuz isçilik ve malzeme avantajini kullaniyor diye ne marka prestijini kaybetti, ne de kalitesini.
Bugun Fransa'da uzerinde Made in Turkey yazili Kangolar goruyorum.
Fransa'da uretilse daha mi kaliteli olacakti?
Hayir.
Sadece daha pahali olacakti.

Konu neydi yahu?:silent:

:cherry:

Ha,!
ben su Turkiye'de uretildigi iddia edilen yerli motosiklet mevzusuna takilip yazdim bunca seyi.
Ulkemizde yapilan sey uretim degil montajdir.
Evet dogru.
Dogru ama neyin montajidir?
Kaliteli bir malin montajimi yoksa tam tersi mi?
Bakilmasi gereken sey budur.
Yamaha'nin bazi modelleri Turkiye'de montajlaniyor.
Ama bu konusulmuyor.
Neden?
çunku arkasinda Yamaha var.
Herkes kaliteden emin.
Mesele budur.
Yamaha motoru ister çinde uretsin, ister Afrika'da.
O motorun uzerinde Yamaha yazdigi muddetçe satar.

Peki asil konu neydi?:silent:
:cherry:
Elektrikli motosiklet.
Geçen yaz hizli bir prototipi denedim.
Begenmedim ama gelistirilecegine inaniyor ve bu yoldaki çabalari destekliyorum.
Ama gonulden destekliyorum.
Bu destege cuzdanim dahil degil.:)
Onca parayi o motora vermem.

remzi_39
14 Mart 2010, 06:35
Yine yiktin beni buraya yaaaaaa... :)
Ama asagida yazdiklarinda haklisin...



Yapmayin arkadaslar.!!!
Bugun hiçbir buyuk marka malini kendi uretmiyor sozu fakir avuntusudur.
Bir otomobil ya da motosikletin nerede uretildigi belki isçilik açisindan kritike edilebilir.
Ama bunun disinda savunulan seyler komik kaliyor.

Adam motosiklet uretmis.
O motosikletin ergonomisinden dizaynina,kullanacagi malzemeden,finisyonuna hesabini kitabini yapmis.
Sonra o motosikletin motorunun nasil olacagini planlamis.
Hangi madeni, hangi alasimi kullanirsam, nihayi amacima uygun ve beklentileri karsilayacak guçte bir motor uretirim diye kafa yormus.
Tum bunlardan sonra da o motosikleti kaliba çikaracak makinalari uretmis, ya da urettirmis.
Geriye yapmasi kalmis.
Artik tum bu muhendislik hesaplarindan sonra, motosikleti nerede urettiginin ne onemi var?


Nedenmi????
Ben zamaninda TRW diye bir firmada calistim burada..
Genelde Spurstangenköppfe (sanirim türkcesi Rot baslari, kafasi oluyor)
iste bu dalga
http://img199.imageshack.us/img199/9894/spurstangenkpfe.png (http://img199.imageshack.us/i/spurstangenkpfe.png/)

Ve querlenker üretirdik arabalar icin
querlenker de bu dalga (türkcesini bilmiyorum)
http://img171.imageshack.us/img171/4876/944querlenker3.jpg (http://img171.imageshack.us/i/944querlenker3.jpg/)

Ve inaninki ozamanlar bize illallah ettiren 2-3 firma vardi
En basta Daimler
En ufak bir hatada bütün seriyi geri yolluyorlardi bize..
Yada bizim firmadan (benimde gitmisligim olmustu) Daimler e adamlar gidip bütün seriyi birdaha kontrol ediyordu(k)..
En ufak bir hatada bütün seriyi bize birdaha kontrol ettiriyorlardi yemin olsun...

Onun icin neyin nerede üretildigi pek önemli degil...
üzerinde Kawa,Honda,Suzuki yaziyorsa is bitmistir...
Yada bize illallah detirten Daimler,BMW yada AUDI gibi...

Ramazan Can
14 Mart 2010, 09:10
şehir içi kullanıla bilir fakat bu fiyatalarla kimse kullanmıaz........

mahoni38
14 Mart 2010, 12:19
elektrili motorsikletler güzel ama benim sahsi kanım 8,000 tl verilmez ya 5000W olsa da ne bileyim. birde motor dediğin gerektiğinde uzun yol yapcak 100 km hız yapıyor ama 115 km de sarj mesafesi var yani tam gaz gitsek 1 saatte bir durup sarj mı etcez ? ne anladık?
günlük pizzacılar fln 300 400 km yol yapıyor (honda activalar ile) e simdi gün içinde 3 - 4 kere sarj mi etcekler. çok kullanışlı değil bence. ha söyle cift bataryalı olur nokia batarya gibi söker takarsın kolayca ve yollarda benzinlikler sarj yapar o zaman elektrikli motorlar benim için mantıklı derim.

Deryali
14 Mart 2010, 12:46
Web sitesinde garantisi ve servis ağı hakkında bir bilgiye rastlayamadım. Mail attım yine cevap alamadım. Vur kaç mantığı ile mi satış yapacaklar diye düşünmeden edemiyorum. Motosiklet arıza yaptığında bu arızadan anlayıp beni madur etmeden yedek parça ve çözüm sağlanabilecek mi ? Bu sorular cevaplanmadan kimse bu motoru almaz. Fiyat 2.plan.

denizcimuzaffer
14 Mart 2010, 14:16
Web sitesinde garantisi ve servis ağı hakkında bir bilgiye rastlayamadım. Mail attım yine cevap alamadım. Vur kaç mantığı ile mi satış yapacaklar diye düşünmeden edemiyorum. Motosiklet arıza yaptığında bu arızadan anlayıp beni madur etmeden yedek parça ve çözüm sağlanabilecek mi ? Bu sorular cevaplanmadan kimse bu motoru almaz. Fiyat 2.plan.

Deryalı arkadaşa katılıyorum:)

Servis ağından bahsetmiyor, yanıltıcı olarak Amerikadan İthel edildiğini söylüyor:silent:(gerçekten Amerika üzerinden yollamış olabilir mi bu Çinlileri?), teknik bilgiler çok zayıf ama 9 liraya 1000 Km gibi doğrudan pazarlamaya yönelik iddialar, fiyatlar uçuk bence vs. vs.

Elektrikli motorlar oldukça arızasız sistemlerdir. Bakım masrafları son derece azdır ancak motosiklet olunca (sabit hızda çalışmayacağı sebebi ile) özellikle barındırabileceği dijital elektronik yol verme/kesme sistemleri arıza çıkartabilecektir. En önemli konu ise aküleridir. Akü teknolojisi hızla gelişmekte ancak henüz bizi tatmin edecek motosikletleri yapabilecek kadar değil. Bunun haricinde iyi bir elektrikli motosiklet çok büyük bir pazara sahip olacaktır. Bu arada Çin de şehiriçi en çok kullanılan araç Scooter lardır ve bunlarında çoğunluğu elektriklidir:cat:

ol_gu87
14 Mart 2010, 15:02
Sana bayii demiş, ben kendim mal çekmiştim..Okey?

peki getirtiğin mal neydi pırlanta ve yakut getirtiğinde yurt dışından sadece harçlarını ödüyorsun vergi sıfır örnek olarak motorsiklet için ben kdv %18 ötv %36 dı benim ödediğim şimdi kriz var diye onlarıda yükseltmişlerrdir ha ben o firmalarımı koruyorum hayır para kazanmasalar bu işi yapmazlar ama devlette bizi kaz yaptı ama tüy kalmadı artık yolacak vergileri bi düşürseler herkes kaliteli motorları daha ucuza alır kötümü olur ekonomi için aslında bu elektrikli motorlardan alınır yakıt masrafı kendini amorti eder bir kaç senede

aya
14 Mart 2010, 16:56
Web sitesinde garantisi ve servis ağı hakkında bir bilgiye rastlayamadım. Mail attım yine cevap alamadım. Vur kaç mantığı ile mi satış yapacaklar diye düşünmeden edemiyorum. Motosiklet arıza yaptığında bu arızadan anlayıp beni madur etmeden yedek parça ve çözüm sağlanabilecek mi ? Bu sorular cevaplanmadan kimse bu motoru almaz. Fiyat 2.plan.

ben de bir türlü açıklayamadıkları ve açıklanma tarihlerine bile sadık kalamadıkları fiyatlar için mail attım. 1 gün sonra ilan ediverdiler ama lütfedip bir cevap yazmadılar. kurumsal ciddiyetleri konusunda inanılmaz tereddütlüyüm...

bu durumda bu motorlar alınırken motorla birlikte risk de almak gerekiyor. bu fiyatlarla hem motor hem risk, ikisi beraber biraz ağır kaçacak gibi...

Gnusher
14 Mart 2010, 17:58
Ve querlenker üretirdik arabalar icin
querlenker de bu dalga (türkcesini bilmiyorum)
http://img171.imageshack.us/img171/4876/944querlenker3.jpg (http://img171.imageshack.us/i/944querlenker3.jpg/)



Ve inaninki ozamanlar bize illallah ettiren 2-3 firma vardi
En basta Daimler
En ufak bir hatada bütün seriyi geri yolluyorlardi bize..
Yada bizim firmadan (benimde gitmisligim olmustu) Daimler e adamlar gidip bütün seriyi birdaha kontrol ediyordu(k)..
En ufak bir hatada bütün seriyi bize birdaha kontrol ettiriyorlardi yemin olsun...

Onun icin neyin nerede üretildigi pek önemli degil...
üzerinde Kawa,Honda,Suzuki yaziyorsa is bitmistir...
Yada bize illallah detirten Daimler,BMW yada AUDI gibi...






Gösterdiğiniz ikinci parça salıncak diye geçer.

Kesinlikle işler Türkiye'de de benzer yürüyor. Tabi Türkiye'de olunca ne kadarda olsa biraz savsaklamalar oluyor tedarikçi(taşeron) firmalarda:), ama abartıldığı anda işveren firma fena çöküyor:wiinkk: