PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda CBF150 Yenilendi !..



AydoganX
13 Mart 2010, 18:53
Arkadaşlar CBF150 2010 modelinde yenilikler yapılmış, hemen sevinmeyin, tabiki yurtdışı modellerde. :)
Euro3 normlarına uydurmuşlar motoru ve ufak tefek bazı değişiklikler yapılmış.

Bizim ülkemize ne zaman gelir Honda TR'nin insafına kalmış.
CBR125in yeni kasası yıllar sonra geldiğine göre, kısa sürede çok umutlanmamak lazım :pale:


Aşağıdaki resimlerde farkları görebilirsiniz:




Eski grenajlar:
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_19.jpg

Bu yeni grenaj tasarımı daha doğrusu sticker tasarımı ama ülkeye göre değişebildiği için bize gelir mi? Emin olmak zor.
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_2.jpg



Bunlar eski sinyallerimiz standart sarı renk :
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_5.jpg

Yeni sinyaller şeffaf renkte :
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_1.jpg



Gösterge panelinin arkası beyaz led olarak değiştirilmiş,
ama Türkiye'ye bu panel gelmediğine göre muhtemelen eskisini kullanmaya devam edeceğiz.
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_20.jpg



Şu andaki egzostumuzun boğaz kısmı
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_3.jpg

Yeni modellerde Euro3 normlarına uydurmak için ekstra ilaveler olmuş ve bu görünüme gelmiş :
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_4.jpg



Karbüratörümüzdeki değişiklikler:
Bu eskisi :
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_8.jpg

Bu ise yeni karbüratörden resimler: (Teknik olarak fark varmı emindeğilim)
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_13.jpg
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_14.jpg




Eski sağ elcik:
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_6.jpg

2010 modellerde motor stop düğmesi iptal edilmiş. Bunu niye yapmışlar anlamadım :silent:
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_7.jpg




Eski 8 sargılı statörümüz değişmiş, yenisi 18 sargılı olarak eklenmiş.
Farların çalışma sistemi değişmiş ve artık gaza bağlı değil direk aküden güç alarak çalışacakmış.

Sağdaki eski, soldaki ise yeni statör:
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/YurtdisiCBF150/2010_9.jpg

Kaynak : www.ibike.com.hk

motorhocası
13 Mart 2010, 19:06
Cbf 150, makyajı yemiş. Avrupa ve Japonya ne kullanıyorsa onlar gelsin.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/72554-yeni-honda-cbf-125-kullanicilari-ve-meraklilari-bilgi-paylasimi.html

okanco
13 Mart 2010, 19:07
Ben daha çok değişim beklerdiö.. Keşke CBF 125 gelse..

vlad1462
13 Mart 2010, 19:18
altın semer vurmuşlar ama maneviyatı aynı kalmış.

okan4037
13 Mart 2010, 19:34
arkadaşlar ebaydan o göstergeleri kelepir fiyatlara bulabilirsiniz aslında devir saati özelliğide kazanılır.. bence araştırılması gereken bi durum... ufak tefek makyaj yapmışlar (grenajların stickeri değişimiş sanırım sadece) bence yakışmış büyük değişiklikler her zaman iyi değildir.. zaten iyi motor piyasadada tutundu neden adamlar kasayı değiştirsinki bu kadar başarıyı elde etmişken.. bu modeli için hondaya tebrikler... türkiyeyi hala 3.sınıf dünya ülkesi gördükleri içinse yazıklar olsun diyorum..!

anilxx92
13 Mart 2010, 19:37
Devir saatini eklemeleri gerçekten güzel olmuş.
Fakat bende bir kaç seneden önce gelmez diyorum bu makyajlı kasa.:farao:

Slymn
13 Mart 2010, 19:41
3-4 bin devir de economy yazıyor,bayılma olmuyor mu,düşük kalmıyor mu o devirler?titan da devir göstergesi yoktu,cbf 250 kullanırken de hiç dikkat etmedim,merak ettim doğrusu...

deli mavili
13 Mart 2010, 19:58
küçük bir şanzıman hatası vardı acaba oda düzeldimi ? vites 1 den boşa zor geçiyordu
ve birde fabrika çıkışı arka kuryuk ve plakalık çok hafif eğik duruyordu buda çok dikkatli bakınca belli oluyordu

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:56 ----------

ama genede yamaha 125 tvs apaçhi ve kawazaki cbf 150 nin yerini tutamaz :cat:

mete_han
13 Mart 2010, 20:03
sağol araştırma için Hacı...işte bunu getir normalara sok makinayı ama beni düdüklemeden yap bunu...fırsat bu fırsattır diye getirip sanki bir halt yemiş gibi zam yapıp kanımızı emme...

AydoganX
13 Mart 2010, 20:44
Teknik konulardan anlayan arkadaşlar yukarıdaki yeni karbüratör resminden bişeyler anlaşılıyormu?

Üstünde kocaman bir vida var ve elekronik girişler mevcut.
Bunlar hakkında fikri olan varmı?


küçük bir şanzıman hatası vardı acaba oda düzeldimi ? vites 1 den boşa zor geçiyordu

Bende dahil bir çok cbf kullanıcısında bu problem yok.
Kullandığın makinenin debriyaj ayarları ile düzelebilecek bir durum bu.


arkadaşlar ebaydan o göstergeleri kelepir fiyatlara bulabilirsiniz aslında devir saati özelliğide kazanılır.. bence araştırılması gereken bi durum... ufak tefek makyaj yapmışlar (grenajların stickeri değişimiş sanırım sadece) bence yakışmış büyük değişiklikler her zaman iyi değildir.. zaten iyi motor piyasadada tutundu neden adamlar kasayı değiştirsinki bu kadar başarıyı elde etmişken.. bu modeli için hondaya tebrikler... türkiyeyi hala 3.sınıf dünya ülkesi gördükleri içinse yazıklar olsun diyorum..!

Ne yazıkki ebayde bu gösterge paneli yok. Başka bir devir saati alıp uydurmak lazım ama hem uğraşacak vakit hemde sabır lazım :)


sağol araştırma için Hacı...işte bunu getir normalara sok makinayı ama beni düdüklemeden yap bunu...fırsat bu fırsattır diye getirip sanki bir halt yemiş gibi zam yapıp kanımızı emme...

Aynen metehan hocam.
İnşallah en kısa zamanda getirirler ve olması gerekenden fazla bir fiyat biçmezler.

deli_mavi
13 Mart 2010, 20:52
Ah bide arka fren disk olaydi...

Lifeisgood
13 Mart 2010, 21:06
Eyvah cbf150'yi avrupa normlarına uydurmuşlar.Buda demek oluyoki cep yakacak.Hondanın bi modeli daha var avrupa normlarına uygun.PS150i.Buda şimdi 6.000 TL'den aşşağıya satılmaz.Bizim cbf150'leri 4.500 liradan ikinci el olarak satarız o zaman:cherry:

CBF150'ciler kıymetini bilin motorlarınız.Yakında çok değerlenecek.

ozrace
13 Mart 2010, 22:20
Ah bide arka fren disk olaydi...

katılıyorum ve şu egzoz uda biraz daha şık ve direksiyonu daha kibar yapsalardı 10 numara olurdu....

NoVaRiX
13 Mart 2010, 22:28
katılıyorum ve şu egzoz uda biraz daha şık ve direksiyonu daha kibar yapsalardı 10 numara olurdu....

Hatta birde SS grenajı koysalar, enjeksyon olsa, ABS eklense, makina 30hp olsa...

Sinan Aksu
14 Mart 2010, 00:06
Hatta birde SS grenajı koysalar, enjeksyon olsa, ABS eklense, makina 30hp olsa...

Yok artik :)

motorcu48
14 Mart 2010, 00:34
arkadaşım ben bunu cbf150 forumunda açıklamıştım fakat sevinmeyin o farklılıklara o katranda gidondaki değişikliklere filan zaten eski modelinde de katran gidon öyleydi sadece bize gelen modellerinde devir göstergesiydi çartıydı çurtuydusunu değiştiriyorlardı. size söyliyim arkadaşlar o cbf150 nin bize sadece stckerlarıyla sinyalleri yenilenmiş olarak gelicek ki onlarda eskisinden iğrenç:farao:

okan4037
14 Mart 2010, 00:34
son 2 sene altına yatırdığım parayı cbf 150 ye yatırsam çok daha karlı olacaktım..!

-ibrahim-
14 Mart 2010, 01:01
şu gidonuna bayıldm.

okan4037
14 Mart 2010, 01:15
Hatta birde SS grenajı koysalar, enjeksyon olsa, ABS eklense, makina 30hp olsa...

ne varki ? arkadaş güzel bir konuya değinmiş..! çok garibinize gitti sanırım

Lifeisgood
14 Mart 2010, 01:20
ne varki ? arkadaş güzel bir konuya değinmiş..! çok garibinize gitti sanırım

Evet arkadaş çok güzel bir konuya değinmiş.Bende uzun zamandır hondanın 250 cc çift silindir 30 beygirlik bir motor getirmesini bekliyorum.Ancak ben cbf150 gibi dağa bayıra gelebilecek enduro tarzı bir motor istiyorum.Honda ne yaptı.Gitti vtr250 gibi naked motor getirdi.Eğer aynı motoru kullanan bi enduro getirse 13.000 TL'ye kıyar alırım şerefsizim.

-ibrahim-
14 Mart 2010, 01:38
Evet arkadaş çok güzel bir konuya değinmiş.Bende uzun zamandır hondanın 250 cc çift silindir 30 beygirlik bir motor getirmesini bekliyorum.Ancak ben cbf150 gibi dağa bayıra gelebilecek enduro tarzı bir motor istiyorum.Honda ne yaptı.Gitti vtr250 gibi naked motor getirdi.Eğer aynı motoru kullanan bi enduro getirse 13.000 TL'ye kıyar alırım şerefsizim.

sana katılıyorum.vtr 250 yi kim neden alır ki, kendi kendime sordum hiç bi neden bulamadm.Şehir içi kıvrak olmaz cbf kadar,sırf uzun yol içinde alınır mı bilemiorm.

Gnusher
14 Mart 2010, 01:43
Şahtı şahmeran olmuş:P. Tam 25 kere öyle olmuş. 41 kere maşallah diyoruz. 41den 25 i çıkar 16. Karekökünü al 4. Demek ki Honda 4 yıl bu motoru böyle satacak.

motorhocası
14 Mart 2010, 01:47
Şahtı şahmeran olmuş:P. Tam 25 kere öyle olmuş. 41 kere maşallah diyoruz. 41den 25 i çıkar 16. Karekökünü al 4. Demek ki Honda 4 yıl bu motoru böyle satacak.

1 seneden fazla dayanamaz:P önümüzdeki fuara Cbf 125'i göreceksiniz.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/72554-yeni-honda-cbf-125-kullanicilari-ve-meraklilari-bilgi-paylasimi.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/71192-honda-neden-cb-125i-getirmiyor-iste-cevap.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/71200-daha-fazla-secenek-neden-sunulmuyor.html

motorcu48
14 Mart 2010, 02:10
boşunuza dil dökmeyin dedim size bu motorun ellerindekini sattıklarından sonra gelicek modelinde sadece sinyal ve stcker farkı olucak.devir göstergesi artı gidon yeri zaten hep vardı çinde, ama türkiyeye getirilende yok:queen:


size söylüyorum dahada iğrenç olucak o sitcker hiç gitmemiş

m.şanveren
14 Mart 2010, 03:19
1) o etiketler depo üstü grenajı çok uzun ve cılız göstermiş

2) egzost boğazı güzel olmuş.motor bloğunu birazdaha diri görüntü salamış,gerci görüntü için değilde normlara uymak için yapılmış,fakat görünümede katkısı var.

3) sinyaller güzel olmuş.

4) stop düğmesi iptali anlamsız olmuş düşüncesindeyim,en azından görüntü olarak kabak gibi durmuş.

5) devir saati ve ön panel çok iyi.

6) karbüratöre birşey diyemicem,teknik açıklamasını göremedim.

7) 10 üzerinden 7 veriyorum...

motorcu48
14 Mart 2010, 04:13
detaylara bakmak isteyen baksın.
http://www.honda-sundiro.com/
zaten gene bildiğin bizim motor hiç bir farkı yok buraya gelicek olanın stcker la sinyaller dışında

speirs
14 Mart 2010, 04:30
Honda Türkiye nin elindeki stoklar bitsin ondan sonra getirir bu modeli. Cbr 125 te olduğu gibi

Ramazan Can
14 Mart 2010, 09:18
altın semer vurmuşlar ama maneviyatı aynı kalmış.

:cat::cat::cat::cat::cat:

AydoganX
14 Mart 2010, 21:28
Şahtı şahmeran olmuş:P. Tam 25 kere öyle olmuş. 41 kere maşallah diyoruz. 41den 25 i çıkar 16. Karekökünü al 4. Demek ki Honda 4 yıl bu motoru böyle satacak.

Bu hesaptan Honda'nın 40.yılının çıkması gerekmiyormuydu :mrgreen: :P



boşunuza dil dökmeyin dedim size bu motorun ellerindekini sattıklarından sonra gelicek modelinde sadece sinyal ve stcker farkı olucak.devir göstergesi artı gidon yeri zaten hep vardı çinde, ama türkiyeye getirilende yok:queen:

Bahsettiğin gibi gidon ve gösterge panelinde bende değişiklik olacağını zannetmiyorum.

Fakat egzosttaki euro3 normlarına uyma zorunluluğu olduğu için değişiklik yapmak zorundalar. Yani egzostun ve karbüratörün değişeceğini zannediyorum.

Bakalım bekleyip göreceğiz neler olacağını.

Ama benim aklıma karbüratör takıldı. Acaba teknik anlamda bir iyileştirme oldumu motorda?

aykan
14 Mart 2010, 22:23
Bu hesaptan Honda'nın 40.yılının çıkması gerekmiyormuydu :mrgreen: :P




Bahsettiğin gibi gidon ve gösterge panelinde bende değişiklik olacağını zannetmiyorum.

Fakat egzosttaki euro3 normlarına uyma zorunluluğu olduğu için değişiklik yapmak zorundalar. Yani egzostun ve karbüratörün değişeceğini zannediyorum.

Bakalım bekleyip göreceğiz neler olacağını.

Ama benim aklıma karbüratör takıldı. Acaba teknik anlamda bir iyileştirme oldumu motorda?

Norm dedinmi korkacaksın demekki gücüde düşücek eksozstla kalmaz hatırlayın yıl olarak veremiyorum ama tr ye ilk giren ybr ler 12 hp idi sonra bu normlar ıvır zıvırlar gücü 9,5 hp ye çekti bu arabalar içinde geçerli ülkemize farklı yıllarda girmiş aynı motoru kullanan araçların güçleri ile oynanmış bence buda öyle olacak....

KRAL1146
14 Mart 2010, 22:55
eksoza katalizör koymuşlar buda motoru boğar ve 10bg gücü 8 beygire çeker. ama isteyen çıkara bilir tabiki. onunda kolayı var. stiçkır dene yazıda çok gereksiz olmuş kocaman ne o öyle manav tabelası gibi.....

Cazador45
11 Ağustos 2010, 18:42
2006 dan buyana hep aynı model ee ozaman bu sene yenilenecek cbf ler 4. senesi

victorist
11 Ağustos 2010, 18:49
Cbf 150 ne kadar yenilesende Ybr 125 Esd güzel gözükemez benim için 4 sene oldu bir gelişme yok her şey servis mükemmelliği ile olmuyor Honda:)

aykan
15 Eylül 2010, 12:13
Honda bu konuda geç bile kaldı ybr 125 k ile ancak bu sayede başa çıkabilir kesinlikle gelmesi gerek ...

aykan
08 Ocak 2011, 11:28
Gelmeli demişiz gelmiş hoşgelmiş, değişiklikler tam umduğumuz gibi olmasada bulduğumuz gibi...

apoylmz
06 Şubat 2011, 01:03
arkadaşlar aynı cok değişen birşey yok galiba cbf 150 zaten cok iyi bir teknoloji ile üretiyormuş http://www.youtube.com/watch?v=k2IMdsPPV98

AydoganX
14 Şubat 2011, 02:32
arkadaşlar aynı cok değişen birşey yok galiba cbf 150 zaten cok iyi bir teknoloji ile üretiyormuş http://www.youtube.com/watch?v=k2IMdsPPV98

k2IMdsPPV98

Yeni ve eski kasa CBF150 arasında ki farkları görebilmek için Honda'nın uzakdoğu sitesindeki verilerden aşağıdaki karşılaştırma tablosunu çıkarttım.

Honda Türkiye CBF150'nin sayfasında sadece resimleri ve fiyat bilgisini güncellemiş. (honda.com.tr)
Fakat teknik bilgileri hala eski kasanınki mevcut.:farao:

(Tablodaki çeviri, program ile yapıldığından bazı hatalar mevcuttur ama kıyas açısından bilgilendirici olduğunu düşünüyorum);

Yeni-eski, tüm detaylar için tabloyu inceleyebilirsiniz :
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/CBF150Manual/SUNDIRO_2.jpg

Yeni kasa CBF150'de;
0,76 KW beygir gücü düşürülmüş,
0,80 NM tork gücü yükseltilmiş.


Beygir ve tork değerleri çok fazla değişmemiş olsada net değerler bunlar.

Ayrıca test verisi 50 km/h ile hız ölçümü yapıldığında yeni kasa eskisine nazaran daha fazla yakıt tüketiminde bulunmuş.

asil17
20 Temmuz 2012, 20:47
mrb cbf kullanıcıları arkadaşlarım
dün cbf 150 me Michelin pilot sporty lastik istedim bir takım ve bugün geldi taktırdım inanın varya motorum takozmuştu şimdi varya kıvıl kıvıl oldu şehir içinde hafif kıvrılıverdimdi yatırcaktım motorumu yaa okadar harika yatıyorki anlatamam ben orjinal lastiklerine göre kıvırınca yatıyordu motorum.tek kelimeyle bir an önce michelin takmanızı tavsiye ederim ki bana dua edeceksiniz..

ethemm76
20 Temmuz 2012, 20:58
Kardeşim, lastiklerini iyi günlerde kullan, fakat michalenlerle ilgili bu güzel yorumunu cbf 150 başlığı aynen kopyalamanı tavsiye ederim.. En doğru adres orası. Cbf te Michalen i bilmeyen veya daha önce kullanmayan ark..lara da güzel bir örnek olmuş olursun. Bu başlık altına kopyala pls.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/22974-honda-cbf-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html