PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ değişiminde görülen çapaklar.!



serdarmert
10 Mart 2010, 19:02
Yağ değişimi yaptım bugün.:bounce:
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...:bounce:

GOKHAN42
10 Mart 2010, 19:04
bende yağ değişimi yaptığımda alttaki vidayı açtıktan sonra vidanın üst tarafının metal renkte demir tozu gibi bişeyler biriktiğini gördüm.zannedersem motor içindeki aşınmalar olsa gerek...

aykan
10 Mart 2010, 19:05
Yağ değişimi yaptım bugün.:bounce:
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...:bounce:

Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.

serdarmert
10 Mart 2010, 19:07
Benimkilerde 1-1,5 mm ebatında idiler..:farao:
Normal midir..?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------


Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.


Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..

edremitli10
10 Mart 2010, 19:09
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum

serdarmert
10 Mart 2010, 19:11
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..

edremitli10
10 Mart 2010, 19:17
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
10/40 yağ koyarsan 3000km de bir değiştirmen lazım zaten, ama 15/50 gibi kalın yağ kullanırsan o kadar sık değiştirmene gerek yok, benim motorun bakımları kitabında 10,000km de bir belirtilmiş ama ben o kadar gideceğimi sanmıyorum, erken değişirim, bide full sentetik yağ koy, ama ybr 125 kullanıyorsan 10/40 kullan ama tam sentetik olsun:cat:

huska
10 Mart 2010, 19:19
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..

mert abi yoksa motoru yakıyormuydun:queen::queen:

alp_tunay
10 Mart 2010, 19:21
Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...:cat:
Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....

Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir... :cat:

songiden
10 Mart 2010, 19:34
Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.

alp_tunay
10 Mart 2010, 19:57
Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.

Tabiiki olabilir ama eğer bu büyüklükte parçacıklar varsa zaten motorda sorun büyüktür... Hele ybr gibi bir motorda bu neredeyse imkansızdır...
Çok büyük ihtimal ya tapanın dişlerinden ya da tapanın sıkıldığı karter dişlerinden derim ben... :cat::cat::cat:

reflexiv
10 Mart 2010, 21:11
ben iki binde bir değiştiriyorum..

ferotr
10 Mart 2010, 22:02
Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..

Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan :) Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı :queen:

serdarmert
10 Mart 2010, 22:08
Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...:cat:
Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....

Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir... :cat:

Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
Lokma ile açtık kapadık..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------


Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan :) Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı :queen:

Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..

osmaniyeli
10 Mart 2010, 22:11
Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
Lokma ile açtık kapadık..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------



Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..

Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html

vincero34
10 Mart 2010, 22:14
arkadaşlar yagdan cıkacak parçaların durumunu göre teşhis konulur parcanın cok lıgına deyişken parçasına yaşına kilometresine bu gibi hususlar cok önemli yagdeyişimi içinde
kurte arkdaşlara 1000 biniciye 2000 günlük kullanmıyosa 3litre üzeri içinde 4000 öneriyorum ama tabiki yağdeyişimisirasında cıkacak parçalarda bu yagdeyişimini
kısaltır

huska
10 Mart 2010, 22:17
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html

pekı bu mıknatıslılar her motora oluyor mu?

serdarmert
10 Mart 2010, 22:18
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html

Evet ben zaten 1000 km gelince rahatsız olurum..değiştiririm..her zaman..

osmaniyeli
10 Mart 2010, 22:21
pekı bu mıknatıslılar her motora oluyor mu?

karter tapasının oraya mıknatıs koyuyorsun olmamaktan kasıtı tam olarak anlayamadım. senin motora uygun hazır olarak satılan var mı bilemiyorum ebaydan bulabilirsin belki

serdarmert
10 Mart 2010, 22:24
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71370-miknatisli-karter-tapasi.html

Silindir paslanmaz çelik değil mi..? Çizilmesi çok zor gibi geliyor bana o kadar sert değildiler çapaklar..

vincero34
10 Mart 2010, 22:25
olmasa bile yag vidasını tornacıya götür oraya bir güzel şekilde mıknatıs koysun
motorda mıknatıs cok önemli

huska
10 Mart 2010, 22:27
karter tapasının oraya mıknatıs koyuyorsun olmamaktan kasıtı tam olarak anlayamadım. senin motora uygun hazır olarak satılan var mı bilemiyorum ebaydan bulabilirsin belki

nasıl oldugunu bılmedıgım ıcın soruyorum:Psonucta kamyonlarda kullanılıyormuş.mıknatısları tam olarak nereye koyuyoruz?tıpayı actık mı yay ve suzgec var onların bulundugu yere mi?

osmaniyeli
10 Mart 2010, 22:34
nasıl oldugunu bılmedıgım ıcın soruyorum:Psonucta kamyonlarda kullanılıyormuş.mıknatısları tam olarak nereye koyuyoruz?tıpayı actık mı yay ve suzgec var onların bulundugu yere mi?

tıpanın ucuna koydum ben. tıpaya yapışıyor yani

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:30 ----------


Silindir paslanmaz çelik değil mi..? Çizilmesi çok zor gibi geliyor bana o kadar sert değildiler çapaklar..

deneyelim abi sana 100gram demir tozu göndereyim boşalt kartere çizilmezse sorun yok çizilirse ben bildim demektir. demir tozu hediyem olsun kargoda benden:queen:


abi benimki çizik çizik oldu diyorum yağ yakıyordu . yağ pasparlak olmuştu . seninki az miktar olduğu için bir şey olmayabilir. ama büyük bir sorunun habercisi de olabilir.


şöyle düşün abi o 1 mm çapak segmanların arasına girse bir çizik atsa silindire mesela.

ama çizilmeyedebilir tabi

serdarmert
10 Mart 2010, 22:46
Keşke resim çekse idim...
çapakları metal analizine gönderse idim..kesin sonuç olur du..!:queen:

ferotr
10 Mart 2010, 22:47
Valla ben ybr nin çapak çıkardığını ilk defa duyuyorum,mert abi bu işi senin için işin ehli olan devamlı ybr tamir eden ustalara soracam.Aklıma gelen çıkma yağ eklemiş olabilirler ybr'ne yaparmı yaparlar...

serdarmert
10 Mart 2010, 22:55
Valla ben ybr nin çapak çıkardığını ilk defa duyuyorum,mert abi bu işi senin için işin ehli olan devamlı ybr tamir eden ustalara soracam.Aklıma gelen çıkma yağ eklemiş olabilirler ybr'ne yaparmı yaparlar...


Ya usta değiştirse görmezdik bile..Sahte yağlar piyasada çirit atıyor arkadaşlar.. 500 km sonra tekrar bir bakayım..O zamanda çıkarsa yandık...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------

GDO lu kanola yağı eklemiş olabilirler..mi acaba..?

banarlı
10 Mart 2010, 23:36
evet gastrol gtx magnatec araba yağı senin alacağın yağ castrol power 10 / 40 vitesli olduğu için scooter ların kutusunun üzerinde scooter yazıyor

KUVVETMİRA
11 Mart 2010, 00:06
Ya usta değiştirse görmezdik bile..Sahte yağlar piyasada çirit atıyor arkadaşlar.. 500 km sonra tekrar bir bakayım..O zamanda çıkarsa yandık...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:51 ----------

GDO lu kanola yağı eklemiş olabilirler..mi acaba..?

fırat usta değiştirdiyse liposakşın yağı bilene olabilir abi :)
rodajda filanda değildi bildiğim kadarıyla :silent:
hayırlısı olsun.

serdarmert
11 Mart 2010, 09:51
fırat usta değiştirdiyse liposakşın yağı bilene olabilir abi :)
rodajda filanda değildi bildiğim kadarıyla :silent:
hayırlısı olsun.

Fırat usta değiştirdi hep..Ondan önce metin ustaya gitmiş bu motor..

skyblade
12 Mart 2010, 22:46
Bir şeyi soracağım merak ettim de :D. Ybr125 de yağ filtresi yok mu? Yağ filtresinin görevi tam olarak nedir? Eğer o kadar büyük çapaklar var iste bunların yağ filtresine takılması,orada kalması gerekmez mi?

mehemt
12 Mart 2010, 23:22
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum

dostum: 15/50 yağın 10/40 kadar yağlayıcı özelliği yoktur 4 zamanlı motorlarda yağın farklı sıcaklıklarda özelliğini koruyabilmesi için içine slovent bağlar koyarlar yani işin türkçesi belirtin yağda iki rakam arası fark ne kadar fazla ise yağın yağlayıcılık özelliği azalır yani slovent bağı oranı artar yağ oranı azalır dolayısıyla yağlama da azalır yağın farklı sıcaklıklarda özelliğini koruma özelliği artar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:18 ----------


Yağ değişimi yaptım bugün.:bounce:
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...:bounce:

motosiklette devir saati vardır o devir saatinde kırmızı çizgi vardır o kırmızı çizgiyi geçersen limiti aşmışsın demektir bu da motorun aşırı aşınması ve metal parçalarının o şekilde yağın içinde çıkması demektir bu pek hayra alamet değildir motorun limitlerini zorlama

sergiowanni
12 Mart 2010, 23:24
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum

10000 km mi?fazla değilmi ya?