PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cross alırken neye dikkat etmeliyiz?



trenox
04 Ocak 2006, 10:58
arkadaşlar cruiser marka motorun yanina bir cross almayı dusunuyorum hatta bir tane buldum ya bugun ya yarın alacağım ancak bikaç soru var kafamda;
1) lastik taban alanının ne gibi yararları ve zararları olur?
2)frenlerin disc ya da drum olmasının ne gibi fayda ve zararı var?
3)güç ve tork crosslarda çok önemli mi yoksa 150cc ile olur mu? sonuçta amaç dag tepe :)
4) boyutların crosslarda ne gibi faydası var? yani uzun mu daha iyi yüksek mi? geniş mi?
5)lastikler şamrelli mi yoksa tubeless mi daha kullanışlı?
6)cross motor dun kullandım biraz oturaksız geldi agırlıgından dolayı olabilir ama agırlık bu motorda ne gibi etkiler yaratır yani hafif mi olmalı cross motor?
7)cross motor kullanım amacı dolayısıyla fazla uzun ömürlü olmaz diye düşünüyorum bu dogrumudur?
nedir ne değildir bilgi verenlere şimdiden teşekkür ederim.

narth
04 Ocak 2006, 13:44
arkadaşım merhaba.bende kawsaki vn800 kullanıyorum ama senin gibi bir cross alma niyetindeyim.bahsettiğin gibi amaç dağ bayır olduğundan sıfır motor alma bence.ben keeway ın yeni getireceği modeli inceledim hatta motomaxla görüştüm mart ayında geleceğini söylediler.250 cc lik güzel bir motor.bence bunuda değerlendirebilirsin.

halukbaris
13 Ocak 2006, 17:37
arkadasım ben 15 yasında bi motocross çuyum. Sen eger yolda kullanmıyıp A)sadece arazide kullancaksan en önemli iki şey var;
1) motorun beygir gücü 30 beygirden aşagısı dönüslerdeki savrulmayı yapmaz ve süratli dönemezsin. Ayrıca dönüsten sonra gaz açtıgında motor çok ağır kalır.
2) motorun lastikleri: Lastikler 1.5 yada 2cm dişli ve yanı ile arasında 1cm üst ve alttaki ile arasında 2cm bosluk olmalıki hem kumda yeri iyi tutsun hemde dişlerin arasına çamur birikmesi yerine savrulup atılmasını saglar.

B) Eger motoru yoldada kullanıcam diyorsan sana 12 beygir ve üstü yeterli olcaktır. Ayrıca dişlerin birazdaha küçük ve daha sık olmasıda sana sert toprak ve asvaltta tutuşu sağlıcaktır

Motorun boyutuna gelince cross motorlarda esas olan bir ayağının tüm parmaklarının köklerine kadar yere deymesi gerekir tabii eğimli arazide uzun olmak yada motorun kısa olması avanjdır.

Eger yolda arazi ile beraber yolda kullanıcam diyorsan sana 14hp'lik temiz bir HondaXLR 125 im var 2500ytl ye satıyorum 16000km'de 2002 model.Daha ehliyetim olmadıgından ve yarışmalarda daha iyi derece etmek için fullCross alacagımdan satıyorum çok temiz. Eğer düsünürsen babamla 05056918710 yada halukozil@hotmail.com mailinden ulasa bilirsin.http://http://img216.imageshack.us/img216/3059/image1572fn.jpg (http://imageshack.us)

tata
07 Mayıs 2006, 23:57
3)güç ve tork crosslarda çok önemli mi yoksa 150cc ile olur mu? sonuçta amaç dag tepe
4) boyutların crosslarda ne gibi faydası var? yani uzun mu daha iyi yüksek mi? geniş mi?
5)lastikler şamrelli mi yoksa tubeless mi daha kullanışlı?
6)cross motor dun kullandım biraz oturaksız geldi agırlıgından dolayı olabilir ama agırlık bu motorda ne gibi etkiler yaratır yani hafif mi olmalı cross motor?
3) Tork çok önemli, dağda fazla vites değiştirmeden farklı eğimlerde hareketi sağlamak için. Bu yüzden tek silindirli olarak üretiyorlar.
4) Yüksek olmasının dışında dar olması da tercih ediliyor. Sık bir ormandan geçtiğinizi düşünün...
5) Cross'lara tubeless olmuyor. Telli jantlarda bu olanak yok. Tubeless, alaşım jantlarda olabiliyor. Bu tür jantlar arazi koşullarında esnek olmadıkları için kırılabilirler.
6) Oturaksız olduğu doğru, aerodinamik kaygısı olamaz. Hafif olmalı. Örneğin biçimsiz bir kayalıkta yana yatarsa fazla güç harcamadan düzeltilebilir.

BIYIKLI
02 Ekim 2006, 16:09
Güzel konu dağ, bayır konuları haliyle motorları ilgimi çok çekiyor. :) Peki olmayacak motorlar içinde Asya motorun As200 gy-2 si de var mı?


Pardon ''antiçinci hortçuların'' oyununa gelmişiz. :silent:

trenox
02 Ekim 2006, 16:15
ben aldım. yuan marka çin malı.
çok şikayetim yok aslında ama daha güçlü bişey olmalıydı orası doğru.
:)
ve şu çok önemli cross u sadece benim gibi atlamak zıplamak için kullanıyorsan ve cross tecrüben de fazla yoksa kesinlikle çn malı olmalı. zira parçaları ucuz ve kırılmadık parçası kalmadı hemen hemen. bunun kaliteyle alaksı yok düştüğünde her motor hasar görür.düşmeleri en ucuz hasarla çin mallarında atlatıyorsun.

s e x t o n
03 Ekim 2006, 17:16
ya ben enduro almayı düşünüyorum xl200 ama çok tyakıyo ve norml yolda hızlşı gidemiyo diyolar bana xl 200 tanımlayın nasıl iyi bi motormu bütçe önemli diğil şimdilik

trenox
03 Ekim 2006, 17:21
xl 200 hakkında fazla bilgim yok ama cross motorlar düz yolda pek kulanışlı değil teker-yer değme yüzeyinden dolayı. lastikleri değiştiryorlar yolda kullanmak için.

serter
03 Ekim 2006, 17:57
xl 200 için detaylı bilgi almak istiyorsan www.endurocu.com da motor incelemeleri bölümünde bulabilirsin
şahsen ben tavsiye ederim başlangıç için çok ideal bir motosiklet üstelik fiyatıda uygun çin malına harcanan paraya yazık...

myheart
03 Ekim 2006, 18:12
muehahehah konu hortlamıs ama iyi de olmus açıkcası yanı :)

s e x t o n
22 Eylül 2007, 14:31
vay be mesajımı 10.2006 da yazmışım şimdi 1995 model full modifiye bi mz im var 301 lik kayalara veya zorlu yerlere giremiyorum ama of road için çok uygun düşük bütçeyle güzel motor almak istiyosanız mz leri tavsiye ederim
iki kişi düz yolda 150 yi gördüm . ben bi mz hastasıyım mz imi 1.200 ytl ye aldım çok iyi durumdaydı 750 milyonluk masraf yaptım bulunduğum şehirde böyle bi mz in olduğunu sanmıyorum