PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü sorunu mu?



songiden
08 Mart 2010, 12:31
Arkadaşlar selam...

Motorumu bu sabah başlatmaya çalıştığımda, motorum çalışmadı. Starter motordan zorlama bir ses geliyor ve motor duruyor. İşin enteresan tarafı bu işi her yaptığımda, motorun alarmından bir ses geliyor.

Dün motoru kullanmadım, gece ısı 4 dereceye kadar düştü. Motorun başlamamasının nedeni bu sıcaklık düşüşü olabilir mi?

avare rulman
08 Mart 2010, 13:15
motoru uzunca bir süre kullanmadıysanız düşük sıcaklığın da etkisiyle akünüz zayıflamıştır. düşük sıcaklıkta özellikle çabuk deşarj oluyor aküler.

yarım saat bir saat motosikletinizi kullanın. akü kendi kendine şarj olacak ve sorun ortadan kalkacaktır. ancak bundan sonra sorun devam ederse bu sefer akü değiştirmeyi düşünmelisiniz.

ama sanmıyorum, sorununuz gayet normal ve soguk günlerde hemen herkes bunu yaşıyor zaten. iki binin düzelir.

draggy
08 Mart 2010, 13:20
3-4 kez marşa bastın marş motoru dönmesine rağmen ateşlememi olmadı?, yoksa ilk basışında mı çevirmeyerek çalışmadı? İlk söylediğim ise ateşleme sistemi kontrol edilmeli, 2. si ise akü şarj edilmeli :)

avare rulman
08 Mart 2010, 13:24
Arkadaşlar selam...

Motorumu bu sabah başlatmaya çalıştığımda, motorum çalışmadı. Starter motordan zorlama bir ses geliyor ve motor duruyor. İşin enteresan tarafı bu işi her yaptığımda, motorun alarmından bir ses geliyor.

Dün motoru kullanmadım, gece ısı 4 dereceye kadar düştü. Motorun başlamamasının nedeni bu sıcaklık düşüşü olabilir mi?

alarmdan gelen ses de "akü mü bitiyor yoksa hırsız aküyle bağlantımı kesip beni safdışı mı bırakmaya çalışıyor anlamadım" minvalinde bir uyarı ikazı. benim arabadaki alarmda da var aynı özellik.

mmucit
08 Mart 2010, 13:31
Aküler soğuk havaları sevmiyor, tabi sulu akü ise.
Benimde başıma geldi. Akü ayvayı yemiş dedim ama sarj aletinde uzuun bir sarj ettikten sonra havalarında düzelmesiyle eski durumuna döndü akü.

songiden
08 Mart 2010, 13:40
Motoru sadece 36 saat kullanmadım. Marşa ilk bastığımda hiçbir ses gelmedi. Sonrasında da marş motoru hafiften çalışır gibi oldu. Jikleyi çektiğimde, motor vitesteyken kendini, olması gerektiği gibi, hafifçe ileri atıyor. İşin enteresan tarafı, farlar, sinyaller yanması gerektiği parlaklıkta yanıyor.

Günün cenabetliği... Sabah 7'de ofisten saçma sapan bir telefonla uyandırılmamdan sonra, bu olay... Cenabet olaylar ofiste de devam ediyor... Akşam olsun da bugün bitsin!

mucitin
08 Mart 2010, 15:51
bu akü sorununu abeme bildiğim kadarını anlatayım motor aküüsü zayıflamıştır o ses geliyorsa nasıl anlarsınfarı aç marşa bi bastığında far sönüyorsa akü problemli yok sönmüyorsa marşa bastığında bişey tık diye sen çıkarıyor tık diye ses geliyorsa marş motoru tıtırlıyorsa marş motorunun bozuk marş motorunun iç yapısı basit 4 tane fırça elektirikçi dilinde sıradan hustalar kömür diyorlar karbon kömür gerçek adı neyse onlarda 2 si gitimi marş zayıf vurur ama marş rölesi vızırdıyorsa marş rölesi bozuk marş rölesinin 2 baçağı var kısa devre etir marş çalışır sadeçe marş rölesini değiştirisin dikat marş rölesi üzerinde yüksek bi akım geçer kablo kalın olsun yoksa elinde soba gibi kızarı elini yakar kısa devre anında kıvılcın çıkar korkma sorun olmaz

gokayugur
08 Mart 2010, 16:36
Bende en son Cuma akşamı kullandığım motoruma Pazar öğlen binmek istediğimde aynısı oldu. Marşa basıyorum ve ince bir tik sesi ile beraber göstergeler gidiyor. Kick Start la bayağı bir debeleşerek kan ter içinde anca çalıştırabildim. Sanırım havalardan olsa gerek...

mucitin
08 Mart 2010, 16:44
arkadaşlar sulu akülerde sürekli yaşanır akülerin en performanslı anı 10-30 santigrat arasındadır sulu aküler hava soğuyunça elektro likit dediğimiz saf su asit karışımı donar plaketler arasındaki elektronlar kaybolur motorun elektriği düşer onun için akünün donmaması için ya etrafına bişeyler bağlayı soğuk havayla olan izalasyonu yapaçaksınız yada böyle şeylere maruz kalaçaksını ama motor üzerinde kumanda tipi şeyler varsa onlarda uzun sürede aküyü boşaltır en güzeli kuru akü yani jeli akü büyük ihtimal garaj yok dışarda kalıyorlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:43 ----------

dolu akü 14.5 volturölçü aletiyle ölçümlerle

zeda3000
08 Mart 2010, 17:47
Motorunda baglanti hatasi ile olusan eksi bir kutup olabilir. Fabrika harici yaptirdigin baglantilari gozden gecir.Alarmini tum gece acik birakiyor ve bir gun sonrasinda binmiyor isen buda akuyu cidden zorluyor. Eger sele altinda yerin var ise, tavsiyem alarmi bagimsiz daha kucuk bir akuye baglaman. Akun yeni ise sorun yok belkide akunun omru doldu.

emanet
08 Mart 2010, 23:13
aynı sorunu 3 gündür yaşıyorum.motoru sürekli yokuş aşağı vurdurarak yada birinin ittirmesiyle çalıştırıyorum.marşa bastığımda zorlanma sesi geliyor.burada aküde bulamadım.sipariş verdim. sanırım senin de problemin akün bitmiş. ben motorla 2 saat bile gezdikten sonra aynı sorunu yaşıyorum yani kendini şarj etmiyor.

bence sen de akünü değiştir.hem sezon da başlıyor yeni aküyle girersin sezona