PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : vitesi boşa atmak



mezit
07 Mart 2010, 14:57
selam arkadaşlar benim merak ettiğim mesele şu ben bursaya çok gider gelirim
sanırım bi çoğunuz o yolları bilir çok inşli çıkışlıben genelde aracı boşa atarım ve frenle inerim ama konturollü bazı kesimde vitesle inmek herzaman daha ii der sorum şu vitesle inmenin boşla inmenin arasında yakıt farkı çok olurmu akabininde ikisindede gaza basmıyoruz..
cevap için şimdiden tşkürler...:)

okanco
07 Mart 2010, 15:06
Vitesle inmek daha fazla yakar çünkü motoru bağartırsın zaten çünkü motor freni devreye girsin diye ama kontolu daha iyi sağlarsın viteste iken..

blt_59
07 Mart 2010, 15:12
memleketimin acı manzarası benzin 3700 olunca motorla bile tasarrauf nasıl yapılır onun peşine düşüyo vatandaş..:cyclopsan

speirs
07 Mart 2010, 15:12
araç viteste iken yüksek devirle inersen yakıtı fazla yakar fakat ortalama devirlerde inersen çok fazla yakıt farkı olmaz. Emniyetiniz için viteste inin yoksa birdaha bursa ya gidip-gelme gibi bir şansınız olmayabilir.

-ibrahim-
07 Mart 2010, 15:18
araç vitesteyken gazı çevirmediğin sürece asla yakmaz.Boştayken az bişey yakar

mezit
07 Mart 2010, 15:21
aslında yüzde olayını merak etmiştim ama sanırım çok karmaşık bir durum gibi gözüküyor..

ferhat uçank
07 Mart 2010, 15:23
2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...

mezit
07 Mart 2010, 15:28
2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...

hızın durumuna göre ikiye atarsın kalkıpta 70 le giderken 2ye atarsan çok vahim durumlar ortaya çıkar hız düştükten sonra sıralama vitesi düşürürsün

anilxx92
07 Mart 2010, 15:31
araç vitesteyken gazı çevirmediğin sürece asla yakmaz.Boştayken az bişey yakar

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Senin bahsettiğin araç ayağını gazdan çekince su ile mi çalışmaya başlıyor?:queen:

Arkadaşım araç vitesde ikendede boşta ikende belli bir miktar tüketim olur.
Motosikletlerde bu durum şuan için nasıl bilmiyorum ama son çıkan otomobillerde neredeyse sıfıra yakın yani çok çok düşük bir miktar tüketimi olur rölantide.
Fakat kesinlikle boşta yokuş inme tavsiye edilmez,zaten belli belirsiz bir fark çıkar tüketimde.O kadar düşük bir fark içinde hiçbirşeyi tehlikeye atmaya değmez.:cat:

osmanba
07 Mart 2010, 15:37
Arabalarda boşa atılıp rampa inilirse; Şanzıman dişlileri dönmeyeceği için şanzıman kafa ve kuyruk bilyeleri yağlanamayacak ve bozulmasına neden olarak şanzımanın indirılerek tamır görmesine nsebebiyet vereceği birkaç motor ustası tarafından bana aktarılan bilgi. Zannediyorum motosikletlerde de aynı durum söz konusu. Bu nedenle biraz benzin tasarrufu etmek için böyle bir rizka girmeyi önermem...
Dahası araçlar boşta giderken aşırı derecede hızlanacağı için anı durma ve yavaşlama gereken açil durumlarda araç vitese geçmekte zorlanır. geçen süre dez avantaj olacağı gibi Frenle yavaşlamak istendiğinde ise viteste iken frene basıldığından daha fazla bir oranda savruylma yapar...

osmanba
07 Mart 2010, 15:37
Önermem...

mezit
07 Mart 2010, 15:42
değerli ilgileriniz için çok teşekkürler arkadaşlar arada fazla bi fark görünmüyorr

ayrıca SPEİRS ın dediğide çok mantıklı geldi bana

ferhat uçank
07 Mart 2010, 15:43
hızın durumuna göre ikiye atarsın kalkıpta 70 le giderken 2ye atarsan çok vahim durumlar ortaya çıkar hız düştükten sonra sıralama vitesi düşürürsün

hayır hızıma göre vitesi yükseltcem ondan bahsetmiyorum sadece elim debriyajda olsa bile boştan 2 ye geçişte sorun oluyo...
örneğin 50 km il boşta gidiyosun boştan 2 ye attım ama dişliler sürterek geçiyo onda sonra elim hala pedalda 3 yada 4 de atıyorum ama sorun ilk geçiş sırasında oluyor..

mezit
07 Mart 2010, 15:53
hayır hızıma göre vitesi yükseltcem ondan bahsetmiyorum sadece elim debriyajda olsa bile boştan 2 ye geçişte sorun oluyo...
örneğin 50 km il boşta gidiyosun boştan 2 ye attım ama dişliler sürterek geçiyo onda sonra elim hala pedalda 3 yada 4 de atıyorum ama sorun ilk geçiş sırasında oluyor..

GENEDE çok yüksek devirr 30dada aynı sorun oluyorsa bir problem vardır ama yüksek hızda olabilr sorun ondan kaynaklana bilir ama kesin olarakta bişey diyemem..

ahmetsngr
07 Mart 2010, 16:06
memleketimin acı manzarası benzin 3700 olunca motorla bile tasarrauf nasıl yapılır onun peşine düşüyo vatandaş..:cyclopsan

Sonuna kadar katılıyorum

STeReO
07 Mart 2010, 16:20
Peygamber vitesi denir kendisine.. Genelde otomobil kullanırken bende boş atarım tabi önümde uzun bir yokuş varsa. Boşta iken hızım yüksek ve vitese atmam gerekirse vitese takmadan önce gaza basıp devir ibresini 2000-3000 arasına getirip vitese geçiririm, motoru zorlamamak açısından. Bir de şunu biliyorum, yüksek hızda boşta giderken aracı vitese takmak, aracın bir anda 2500 gibi yüksek bir devire bir anda çıktığından, boşta giderken yaptığımız yakıt tasarrufunun acısını çıkarıyor.. Boşta giderken aracın dişlilerin zarar göreceğini sanmıyorum, önemli olan araç boşta giderken yüksek devirde bir anda vitese takmamak ...

babaçi
07 Mart 2010, 16:29
2 defa denedim:cherry:

iniş bitipte vitesi 1'e takmak icap ettiğinde şanzımandan gelen ses ile kesin dağıldı dedim:pr:

bir daha denemedim denememde

ayrıyetten boşta iken motorun yağlama yapmama gibi bir durumdan bahsediliyor ki 3 kuruş tasarruf edeceğiz diye motor bloğunu elimize almayalım:pale:

mogli
07 Mart 2010, 16:31
Elektronik enjeksiyonlu bir aracın varsa ( motosiklet otomobil fark etmez) gazı bıraktığında yakıt tüketimi sıfıra iner. Kısaca başka bir deyişle tekerlekler motoru döndürmeye başlar. Bu sayede hem kompresör oranı artar hem yakıt tüketimi azalır. Ama boşa alırsan motoru rolantide çalıştırmak için az bir miktar benzin sarfiyatı yapacaktır araç.

Ama eğer karbüratörlü ya da mekanik enjeksiyonlu bir aracın varsa boşta inmek yerine göre az yaktırabilir. Ancak her şartta motora giden maksimum benzin miktarı rolantidekinden biraz fazla olacağından boşta inme riski göze almaya değmeyecek durumdadır.

-ibrahim-
07 Mart 2010, 16:48
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Senin bahsettiğin araç ayağını gazdan çekince su ile mi çalışmaya başlıyor?:queen:

Arkadaşım araç vitesde ikendede boşta ikende belli bir miktar tüketim olur.
Motosikletlerde bu durum şuan için nasıl bilmiyorum ama son çıkan otomobillerde neredeyse sıfıra yakın yani çok çok düşük bir miktar tüketimi olur rölantide.
Fakat kesinlikle boşta yokuş inme tavsiye edilmez,zaten belli belirsiz bir fark çıkar tüketimde.O kadar düşük bir fark içinde hiçbirşeyi tehlikeye atmaya değmez.:cat:

Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış

anilxx92
07 Mart 2010, 17:18
Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış

Demek istediğini anlıyorum arkadaşım.Ve emin ol teknik bilgim en az senin kadar vardır.
Sana anlatmak istediğimde o aslında benim otomobillerde özellikle opel serilerinde boşta veya ayağını gazdan çekince çok aşırı bir motor hacmi olmadığı sürece tüketimi 0 gösterir.Fakat yinede çok çok ufak bir miktarda tüketim yine vardır ama kullanıcının takip ettiği ekranda bu değer 0 olarak görünür.

Senin anlatmak istediğin bir nevi rüzgar güllünden elektirik üretmek.Tekerin enerjisi ile yani bir nevi kinetik enerji ile motorun çalışmasına devam etmesi.
Fakat yine onun içinde belli miktar tüketim olur.
Elektronik püskürtme sistemli ve bazı karbüratörlü ve elektronik ateşleme sistemli araçlarda Cut-Off olarak adlandırılan , dekompresyonda motora sevk edilen benzini elektronik olarak durduran bir sistem mevcuTur.
Bu,her ayağınızı gazdan çektiğinizde veya yokuş aşağı dekompresyonda yol aldığınızda motorun belli bir devrine kadar (1500-1800d/d) yakıt sevkini durdurarak tüketim ekonomisi sağlar.
Ama dediğim gibi bu yeni nesil otomobiller için geçerlidir.
Yukarıdada belirttiğim gibi motosikletler için son durum nedir bilmiyorum
Fakat her ne olursa olsun motosikletlerdede otomobillerdede araç boş vitesde iken kontrol minimum'a iner.3-5 kuruş içinde böyle tehlike unsurları taşıyan bir hareketi yapmak bence yanlış.

Ante
07 Mart 2010, 17:28
Asıl sorulması gereken soru atlanmış bence.

Trafikte boşa aldığınız zaman aracın hareket kabiliyetini de yerçekimine emanet etmiş oluyorsunuz. Tasarruf ettiğiniz yakıt için bu riske atılmaya değer mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:23 ----------


Yokuş aşağı iniyosun benzin bitti.Motor çalışıyo.Araç viteste takılı.Debr,yajı sıkmadığın sürece motor çalışmaya devam eder.Çünkü yokuştan dolayı hareket enerjisini kullanır.Denemek bedava.Ayrıca yol bilgisayarlı olan araçlarda da 0.0 gösterir.Bu kanıtlanmış bi olay.Tabi teknik bilgisi zayıf olana bişey diyemezsn işte
Benim anlatmak isteiğimi mogli arkadaş daha iyi açıklamış

Motor çalışıyor ise benzini bitmemiştir. Benzini biten bir araç ne ile patlama yapacak? Havayı mı, buji ile patlatacak??? Viteste yokuş aşağı inerseniz ve debiyajı sıkmazsanız tekerlekler elbetteki motor içindeki pistonları hareket ettirecektir. Ama motorun çalışması demek pistonların hareket etmesi midir?

anilxx92
07 Mart 2010, 17:30
Asıl sorulması gereken soru atlanmış bence.

Trafikte boşa aldığınız zaman aracın hareket kabiliyetini de yerçekimine emanet etmiş oluyorsunuz. Tasarruf ettiğiniz yakıt için bu riske atılmaya değer mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:23 ----------



Motor çalışıyor ise benzini bitmemiştir. Benzini biten bir araç ne ile patlama yapacak? Havayı mı, buji ile patlatacak??? Viteste yokuş aşağı inerseniz ve debiyajı sıkmazsanız tekerlekler elbetteki motor içindeki pistonları hareket ettirecektir. Ama motorun çalışması demek pistonların hareket etmesi midir?
Ben bunu her mesajımda üstüne bas basa yazıyorum.
Boş viteste ineceğim 2 kuruş tasarruf yapacağım diye o tehlikeye girmek yanlış.
Ve ayrıca motor konusundaki yorumunada katılıyorum.Ve daha önceki mesajlarda bende arkadaşa bunu anlatmaya çalıştım fakat bu seferde arkadaş beni bilgisiz olarak nitelendirdi.:P
Hadi hayırlısı:rendeer:

huska
07 Mart 2010, 17:34
hiç bir zaman vıtesi boşa atmayı tercıh etmeyin.aracı yokus assaga da mutlaka gerektiği vıteste ındırmek en mantıklısıdır hem hayatınız hemde aracınızı düşünüyorsanız aracınızı boşa bırakmayın

aggressive
07 Mart 2010, 17:42
gaz vermedıgınde motor boşta ne yakıyorsa onu yakar daha fazlasını yakmaz yakamaz aksini iddaa eden arkadaşlarım biraz daha teknik bilgi edinsinler

motorhocası
07 Mart 2010, 18:31
Vites boşta gaz vermeden gidilirse karbüratörün relanti devresi çalışacaktır.Relantide yakıt/hava oranı 8-9/1 civarında zengin karışım olur. Tam tersine son viteste gaz kolu çevrilmezse fakir karışım 20-25/1 gidilir hem de kompresyon ile yavaşlama imkanı olur.

Ekonomi için sabit hız - yüksek vites, çeyrek-yarım gaz arası idealidir.Boşa almaktan çok daha ekonomiktir.

zamisli
07 Mart 2010, 18:47
araç vitesteyken gazı çevirmediğin sürece asla yakmaz.Boştayken az bişey yakar

senin dedigin karbüratörlü makinalarda işe yaramaz , enjeksiyonlu makinalarda işe yarar diye biliyorum

mezit
07 Mart 2010, 19:16
yorum
lar bayabi artmışş paylaşım için tşk

McWarnaly
07 Mart 2010, 20:21
araç viteste iken yüksek devirle inersen yakıtı fazla yakar fakat ortalama devirlerde inersen çok fazla yakıt farkı olmaz. Emniyetiniz için viteste inin yoksa birdaha bursa ya gidip-gelme gibi bir şansınız olmayabilir.

:queen::queen::queen::queen::queen:

-ibrahim-
07 Mart 2010, 21:00
Demek istediğini anlıyorum arkadaşım.Ve emin ol teknik bilgim en az senin kadar vardır.
Sana anlatmak istediğimde o aslında benim otomobillerde özellikle opel serilerinde boşta veya ayağını gazdan çekince çok aşırı bir motor hacmi olmadığı sürece tüketimi 0 gösterir.Fakat yinede çok çok ufak bir miktarda tüketim yine vardır ama kullanıcının takip ettiği ekranda bu değer 0 olarak görünür.

Senin anlatmak istediğin bir nevi rüzgar güllünden elektirik üretmek.Tekerin enerjisi ile yani bir nevi kinetik enerji ile motorun çalışmasına devam etmesi.
Fakat yine onun içinde belli miktar tüketim olur.
Elektronik püskürtme sistemli ve bazı karbüratörlü ve elektronik ateşleme sistemli araçlarda Cut-Off olarak adlandırılan , dekompresyonda motora sevk edilen benzini elektronik olarak durduran bir sistem mevcuTur.
Bu,her ayağınızı gazdan çektiğinizde veya yokuş aşağı dekompresyonda yol aldığınızda motorun belli bir devrine kadar (1500-1800d/d) yakıt sevkini durdurarak tüketim ekonomisi sağlar.
Ama dediğim gibi bu yeni nesil otomobiller için geçerlidir.
Yukarıdada belirttiğim gibi motosikletler için son durum nedir bilmiyorum
Fakat her ne olursa olsun motosikletlerdede otomobillerdede araç boş vitesde iken kontrol minimum'a iner.3-5 kuruş içinde böyle tehlike unsurları taşıyan bir hareketi yapmak bence yanlış.

Bende aynı fikirdeyim ama anlaşamdık bi türlü nedense

sezginkalkan
07 Mart 2010, 21:38
peki hiç boşa atmaya zahmet etmeden sadece debriyaja basılı tutulsa bir zararı olurmu :silent:

deli_mavi
07 Mart 2010, 22:00
bosa almana gerek yok debriyaja bas...:)

enes_007
07 Mart 2010, 22:55
arkadasşlar bir tv programında KATAR adlı ülke tanıtılıyordu ve benzinin litresinin 270 kuruş yanlış duymadınız sadece 270 kurus olduğunu duyunca kafayı yiyecektyim adamlarda biz gibi.1.3-1.4-1.6 gibi arçlar yaok 2000 2500 motor 6 pistonlu v 6 araçlar kullanıyorlar.demekki bnm motorumnun deposu prada 2.3 tl ye fullenecek varmı böyle bişey

ceyhun__22
07 Mart 2010, 22:56
2008 model palio larda km başına yakıt sarfiyatını gösteren bi sistem var yokuş dik olduğunda vitesle inerken sarfiyat boşla indiğine çok yakın nerdeyse farketmiyor...

ama benim bunun dışında başka bi sorum var böyle durumlarda boşa attığımızda vitesi tekrar yükseltmemiz gerekebilir ama boştan ikiye çekerken hızlıysanız sorun olabiliyor bunun bi çözümü varmı siz neler yapıyorsunuz...

zaten olması gereken de o siz gazı açmadığınız sürece karburator sistemi rolanti kadar yakıt gönderecektir:cat:
yani vitesle inmek de rolanti (boş) kadardır benim fikrimce

motorhocası
07 Mart 2010, 23:07
zaten olması gereken de o siz gazı açmadığınız sürece karburator sistemi rolanti kadar yakıt gönderecektir:cat:
yani vitesle inmek de rolanti (boş) kadardır benim fikrimce

Gazı ayarında tutup sabit hız yokuş aşağı iniş, boşa almaktan daha az yakıt tüketir. (94 şahin'le Uludağ Ü. Otomotiv Bölümü'nce denendi:bounce:)

Motorun soğuması kötüleştiği için ve boşuna fren balatası aşındırdığı için de ileriye dönük faydadan çok zarar getirir.

ŞARKICI
08 Mart 2010, 01:17
bostayken kompresyonu kullanamadığınız ıcın fren kullanıyorsunuz ve fren balatalarınızı harcıyorsunuz yanı benzın tasarrufu yapalım derken bu sefer balatadan harcıyorsunuz ... cok yuksek tasarruf sağlayacağını dusunmuyorum .. gelın sız uygun vıteste kullanmaya devam edın ... boylesı daha guvenli

motorhocası
08 Mart 2010, 01:20
+1 Debriyaj da boşuna çalışır.

mete_han
08 Mart 2010, 01:24
yüksek süratte üst viteslerde bu riski neden alasın ki...ola ki boşa geçtiğini sandığın anda debriyajdan elini çektin meğer 1 veya 2 dyemiş...tüm dişlileri eline alırsın ve muhtemelen hakimiyeti kaybedip asfalta yapışırsın...neden...5 kuruşluk benzin tasarrufu için...değer mi değmez...nerelisin sen yavrum...:P motoru olmayanlar böyle şeylerle çok uğraşıyor abicim...önce bir makinanı görelim çapsız mezit...:P

mmucit
08 Mart 2010, 14:03
Yokuş aşağı boşta inilmemeli, ışıkları görünce debriyajı çekip bırakmadan art arta vites küçültülmez, ani hızlanma ve yavaşlama yapılmaz,... efendi efendi yoluna gidilir :) (Ama burası tr, yok öyle.)

mucitin
08 Mart 2010, 15:39
slm arkadaşlar motoru yavaşlatmak için iki yöntem kulanılır biri normal frenleme 2 motor üzerinden frenleme motor üzerinde frenleme motor için zarardır motorun sesinden anlıyorsanız vitesle indiğinizde egzozda açayip sesler geliyor. motor dişli sesi artıyor öotorun ömrünü dahada kısaltıyor yakıt fazla yakıyor motoru zatmedeçek kadar frenlerin tutuyorsa frenle in yok tutmuyorsa ftes ama fren takviyeli in motorun sesi düzgün çıkaçak şekilde in ama boşa girdi motor hızlandı hıza göre vites seçmesen sana çok maliyetli olur motorlar max 8000d/d yapıyorlar daha fazla olunça motorun supap keser piston silindir v.b arzalar olur yol boyunça iteklemek zorunda kalırsın inişe göre motoru vites ve fren takviyesinde indir şanzıman sesinin artmasına müsade verme vitesi size anlatayım motorun beli bir devri var motordan gelen aktarma dişlisi önce debriyaj balatasına bağlı debriyaj balatasını sıkmasına göre motorun hızını o seviyede aktarır şanzıman ilk önce kalkış vitesi 1 atığınızda tekele giden dişli büyük secilir motordan gelen küçük olur küçüğü 10 tur atar yeni tekel bir tur atar saate 10 yaptığını düşünelim sen bunu saate 30 yaparken motora yüklesen motor hadinden fazla hızlı çalışır motor arzalanır biraz anlatması uzun en iyisi vites ve fren takviyeli motoru indir ama motorun sesini dinle anlarsın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------

sezgin kalkan abemiz diyor (peki hiç boşa atmaya zahmet etmeden sadece debriyaja basılı tutulsa bir zararı olurmu ) abe debriyajla inersen debriyaj balataların 1 kaça ay içinde değiştirisin motorda oluşaçak şeyler fazla yakıt ,yağ kirlenmesi,motor sesinin artışı hızdan düşüş baskı yerlerinin aşınmadan yıpranması onun için uzun süre debriyajı tutmayın
gidin diyenler servis hustaları olur o da öyle demese ne yiyeçek

mezit
08 Mart 2010, 20:29
yüksek süratte üst viteslerde bu riski neden alasın ki...ola ki boşa geçtiğini sandığın anda debriyajdan elini çektin meğer 1 veya 2 dyemiş...tüm dişlileri eline alırsın ve muhtemelen hakimiyeti kaybedip asfalta yapışırsın...neden...5 kuruşluk benzin tasarrufu için...değer mi değmez...nerelisin sen yavrum...:P motoru olmayanlar böyle şeylerle çok uğraşıyor abicim...önce bir makinanı görelim çapsız mezit...:P

sen başlığı okumadan yorum yaapınn tembel herif araçla diyorum motoyla deelll kapişşş anladın dimii torpağım :mrgreen:

ozan_bursa
08 Mart 2010, 21:42
vitesi asla ve asla boşa almamalıyız
kaldı ki boşa alınca sanılanın aksine DAHA FAZLA YAKIYOR
neden mi
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/58578-enjeksiyon-mu-karburator-mu-3.html

kurubuz
08 Mart 2010, 22:01
arkadasşlar bir tv programında KATAR adlı ülke tanıtılıyordu ve benzinin litresinin 270 kuruş yanlış duymadınız sadece 270 kurus olduğunu duyunca kafayı yiyecektyim adamlarda biz gibi.1.3-1.4-1.6 gibi arçlar yaok 2000 2500 motor 6 pistonlu v 6 araçlar kullanıyorlar.demekki bnm motorumnun deposu prada 2.3 tl ye fullenecek varmı böyle bişey

270 kuruş yani 2 lira 70 kuruş muymuş benzin. O kadar da ucuz değilmiş. Sakın 27 kuruş olmasın ???

mezit
08 Mart 2010, 22:13
şuraya bak bee sakız parasın benzin...

Lifeisgood
08 Mart 2010, 22:29
Benim skoda fabia'da yol bilgisayarı anlık benzin tüketimini gösteriyo.Boşa attığımda 3 litre tüketim gösterirken yüksek vitese attığımda 0 tüketim gösteriyo.Arabada boşa atmak kolay.Ancak motorda boşa atılmaz.Boşa atsan bile tekrar 2'ye atabilmek için baya yavaşlaman gerekir.O zamanda tekrar hızlanırken harcayacağın benzin , boştayken ettiğin tasarrufu boşa çıkarır.