PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 valve-4 valve



immortalboss
02 Mart 2010, 11:51
Arkadaşlar bildiğimiz üzere çoğu arabalar ve 4 silindir motorlar 16 valve.Yani silindir başına 4 valve.Ama bazı motosikletlerde 2 valve.Mesela cbr 125 enjeksiyonlu olanı 2 valve(diğeri de).Bu 2 valve 4 valve arasındaki fark nedir? Konuyu yanlış yere açtıysam mağdur görün.Gerçekten bu kadar kalite motosikletin 2 valve olup ta bazı çinlilerin bile 4 valve olması kafamı karıştırdı.:silent:

osmaniyeli
02 Mart 2010, 12:03
cbr 150 mesela 4 subap. 18.5 hp

yamaha yzf r 125 4 subap 15 hp.

içine ldığı hava yakıt fazla olduğu için daha fazla performans sağlıyor

htmetin
02 Mart 2010, 12:06
Volkwagen firması bile hala 8 valve motor ürettiğine göre çok valfli olmasının fazla bir önemi yok. Ekonomiklikten olsa gerek.

Lifeisgood
02 Mart 2010, 13:14
Volkwagen firması bile hala 8 valve motor ürettiğine göre çok valfli olmasının fazla bir önemi yok. Ekonomiklikten olsa gerek.

Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.

-ibrahim-
02 Mart 2010, 14:06
Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.

Fabia'nın 1.2 motoru 8 valve :cat:

Lifeisgood
02 Mart 2010, 14:47
Fabia'nın 1.2 motoru 8 valve :cat:

1.2 değil arkadaşım.Benim araba skoda fabia elegance 1.4 16 valve.

Seko
02 Mart 2010, 14:58
Ben anlatmaya çalışayım. 4 sübap olması motorun hava emiş ve egzos çıkış işlemleri sırasında daha az güç kaybetmesini sağlar. Bunu boş şırıngaya hava çekmeye benzetebiliriz. Şırınganın girişi ne kadar dar olursa çekerken oluşan vakum daha fazla olur ve çekmeye karşı daha fazla direnç gösterir. İterken de aynı şekilde itmeye karşı direnç gösterir. Bu sayede 4 sübaplı olan motorlar daha yüksek devirlere çıkabilirler ve aynı hacimde daha fazla güç üretirler. Ayrıca hava girişi sırasında hava yakıt karışımı daha hızlı ve homojen olur, bu da yanma verimini iyileştirir yani yakıt tüketimi de düşük olur.

Sonuç olarak 4 sübap iyidir.

yucika
02 Mart 2010, 16:13
Volkwagen firması bile hala 8 valve motor ürettiğine göre çok valfli olmasının fazla bir önemi yok. Ekonomiklikten olsa gerek.


Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.


Fabia'nın 1.2 motoru 8 valve :cat:


1.2 değil arkadaşım.Benim araba skoda fabia elegance 1.4 16 valve.

Evet maalesef Türkiyede satılan VW lerin bazıları 8 sübaplı. Ancak Almanya sitesine bakarsanız bu modelleri bulamazsınız. Fiyatı düşük tutabilmek için daha eski motor versiyonlarını takıp gönderiyorlar Türkiyeye. Vatandaşta golf aldım jetta aldım diye biniyor. Kendi ülkesinde kullanmadığı bu motorları bize göndermeside VW in piyasada fiyatla rekabet edemeyip kaliteyi düşürerek rekabet etme çabasıdır. Otomobil alacağım zaman VW bayiside bu durumu kabul etti zaten. Biz daha ucuz otomobil isteyince 90 lı yıllarad ürettiği motorları takıp gönderiyorlar.


Not: bu durumda VW almadım tabiki.

chopperrider
02 Mart 2010, 17:21
subap sayısının fazlalığı bi tercihtir motor üreticisi için.
8v otomobil motorları alt devirlerde daha canlıdır, 16v motorlar ise asıl performansını üst devirlerde gösterir alt devirler ise daha zayıftır, bu da genelde düşük devir çevrilen şehir içinde 8v motorların daha ekonomik olmasını sağlar.

şahsen ben motosiklet mekaniğinin fazla karmaşık olması taraftarı değilim. rektefe esnasında silindir sayısı ve subap sayısı ne kadar az ise o kadar iyidir :)

lifeisgood ;

bu arada fabiayı çok sevdiğin belli oluyor güle güle kullan ama vw grubunun yıllarca 8v motorlarla donattığı arabalara bayıla bayıla bindiğimizi unutma. gerçi vw nin 1.6 102 hp 8v motoru en sağlam üretimlerden biridir o ayrı konu.

aSuBaYaH
02 Mart 2010, 18:02
ne güzel konu açılmış bende merak ettim aralarındaki farkları:P sonuç ne çıkar acaba
BİRDE SİLİNDİR BAŞINA 5 VALVE OLANLAR VAR, nedersiniz?

fullthrottle
02 Mart 2010, 18:16
suna valf desek darilir mi?

GKN
02 Mart 2010, 18:20
Ventil diyelim istersen :cherry:
Benimki silindir başına 5 sübaplı, 20v :wiinkk:
Farkı anlatan biri çıkar illaki, ben çıkıyorum şimdi :cherry:

aSuBaYaH
02 Mart 2010, 18:31
Ventil diyelim istersen :cherry:
Benimki silindir başına 5 sübaplı, 20v :wiinkk:
Farkı anlatan biri çıkar illaki, ben çıkıyorum şimdi :cherry:

senin ki 3 emme 2 exsoz mu yoksa:silent::P

melocann
02 Mart 2010, 18:38
Ventil diyelim istersen :cherry:
Benimki silindir başına 5 sübaplı, 20v :wiinkk:
Farkı anlatan biri çıkar illaki, ben çıkıyorum şimdi :cherry:

len senin gibiri bizi aydınlatmayacak ta kim aydınlacak gel buraya hemen kaçma:pr::pr:

zeda3000
02 Mart 2010, 18:41
Valve sayisi tamamen devir ve kullanim ile alakali bir ihtiyactir. Valve sayisinin fazlaligi Chopperrider arkadasimizin dedigi gibi ust devirlere ciktikca piston beslemesine sagladigi faydadir. Amerikan arabalarinda 32 valve bile gorulmektedir. (ornek cadillac ) Acikcasi motosiklette 4 valve bile bazen sorun. Performance olarak yaris motosikletlerinde iyi de olsa, ornek benim motorum desmo due dir. Iki valve. Ayari cok basittir. Hizlidir. Kolay kola ariza yapmaz. Maliyeti dusuktur. Buna nazaran 1198 mesala Desmo Quatro olup 4 valvetir. Cokdaha maliyetlidir. Senkron ayari cok daha zordur. Valve durumu biraz da motorun kullanim amaci ile alakalidir. Sadece buna odak li performance degeri olcmek bir yaniltici olabilir. Bu aklima hep nostaljik Toros arabalarini getirir. 5 vites diye yazarlardi. Arabada ovecek baska bir sey yok 5. vites ile ovunuyorlardi:)

Sonuc burnunuzun 2 valve li bir araba olsun. Simdi tek deligini kapatin ve nefes cekin. Zor olur. Iki delikten daha rahat nefes alirsiniz. Alidiginiz nefes orani aynidir ama zorluluk ve basinc degeri farklidir. Motorun rahat ve ekonomik calismasi acisindan coklu valve her zaman daha iidir. Ama madolyonun diger yuzu kucumsenmeyen bakim ve ayar masraflaridir. (Tercih kullanicinindir )

fullthrottle
02 Mart 2010, 18:57
simdiiiiiii; http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_purpose_of_a_car_valves_and_what_is_th e_difference_between_a_12_valve_and_a_16_valve_eng ine
den yaptigim alintiyi cevirmeyi deniyim..

soyle ki;

- Burun deliklerinizden birini tikayin.. Farki gordunuz mu?
valf sayisini arttirarak daha iyi bir yanma odasi sekli, daha iyi bir yanisa bagli olarak daha yuksek guc ve yakit ekonomisi saglarsiniz.

- Silindirde emme ve atma olarak 2 tur valf vardir. Emme valfi silindirin yanma odasinin icine hava/yakit karisiminin emilmesini saglar, tam bu noktada (derecelerle olculen grank donusu ile) valfler kapanir yanma odasindaki hava/yakit karisimi sikistirilir ve buji tarafindan ateslenir. Daha sonra yanmis karisimin artiklari acilan eksoz valfi acilinca disari atilir. Valf sayilarindaki kombinasyonlar sayisiz cesitlilik gosterebilir ama ne olursa olsun silindir basina en az 1 adet emme ve eksoz valfi bulunmak zorundadir.
- Bazi silindirler 2 emme ve 2 eksoz valfine sahiptirler ve bu 4v dedigimiz 4 valve' li kurulumdur.
16v' lik bir motorda (eger 4 silindirli ise) silindir basina 2 emme ve 2 eksoz valfi vardir. 16v'lik bir motor 8 silindirli de olabilir. Bu durumda silindir basina 1 emme ve 1 eksoz valfi olacaktir. 12v'lik 6 silindirli bir motorda yine silindir basina 1 emme ve 1 eksoz valfi vardir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------

pardon zeda3000; yeterince aciklamissin.. ben 10 dakikada yazarsam boyle olur.. yazimi yazdiktan sonra sayfa yeniledigi icin senin yazdigini goremedim.. dejavu olmus mevzu..

zeda3000
02 Mart 2010, 20:10
HEhe yaa bende berbat yavasim, kusura bakma. Yanliz burun degili ornegi cok hosuma gitti paylasmamak elde degil. Su animasyonada bayildim

http://static.howstuffworks.com/gif/engine-cam.gif

Lifeisgood
02 Mart 2010, 21:12
şahsen ben motosiklet mekaniğinin fazla karmaşık olması taraftarı değilim. rektefe esnasında silindir sayısı ve subap sayısı ne kadar az ise o kadar iyidir :)

lifeisgood ;

bu arada fabiayı çok sevdiğin belli oluyor güle güle kullan ama vw grubunun yıllarca 8v motorlarla donattığı arabalara bayıla bayıla bindiğimizi unutma. gerçi vw nin 1.6 102 hp 8v motoru en sağlam üretimlerden biridir o ayrı konu.

Sağol kardeşim gerçekten yıllarca hyundai doblo gibi arabalara bindikten sonra fabiayı sevmemek mümkün değil.Şimdiki sıfır arabalarda olmayan özellikleri var.Geçen wolkswagen servisinde bir fabrikatör adam denk geldi.Herif walkwagen hastası.Passatı var ve başka arabaya binmem diyo.İstese mercedese biner.Geçenlerde arabayı kitleyip açamamış.Öyle güvenlikli bir araba ki kitlendiğinde açmak mümkün değil.Arabayı servise çektirmiş.Usta arabanın altına girip elektronik bir aksama operasyon yapıp öyle açabilmişler kilitleri.Türkiyeye hep elindeki eski teknolojileri kakaladıkları doğru ancak adamların eskileri bile 10 numara.Onların en eskileri bile bizim yerlilerden iyi.

fullthrottle
02 Mart 2010, 21:12
benim bilgisayarda mi oyle gorunuyo yoksa o animasyona bi subap ayari mi lazim? dengesiz aciliyolar sanki?

Trakonya
02 Mart 2010, 21:49
benim bilgisayarda mi oyle gorunuyo yoksa o animasyona bi subap ayari mi lazim? dengesiz aciliyolar sanki?

Animasyona sübab ayarı mı?:mrgreen: Yok artık:P

denizcimuzaffer
02 Mart 2010, 22:08
subap sayısının fazlalığı bi tercihtir motor üreticisi için.
8v otomobil motorları alt devirlerde daha canlıdır, 16v motorlar ise asıl performansını üst devirlerde gösterir alt devirler ise daha zayıftır, bu da genelde düşük devir çevrilen şehir içinde 8v motorların daha ekonomik olmasını sağlar.

şahsen ben motosiklet mekaniğinin fazla karmaşık olması taraftarı değilim. rektefe esnasında silindir sayısı ve subap sayısı ne kadar az ise o kadar iyidir :)

lifeisgood ;

bu arada fabiayı çok sevdiğin belli oluyor güle güle kullan ama vw grubunun yıllarca 8v motorlarla donattığı arabalara bayıla bayıla bindiğimizi unutma. gerçi vw nin 1.6 102 hp 8v motoru en sağlam üretimlerden biridir o ayrı konu.

Arkadaş :)

Bu yorumun doğru değildir. valf sayısını, özellikle emme valfi sayısını arttırmak mühendisliğin günümüzdeki önemli tercihlerindendir. Tek amacı motor verimini arttırmaktır (daha az yakıt ile daha çok iş yapmak). Konvansiyonel 4 zamanlı motorlarda 2 valf vardır ki, silindirin daire şeklindeki kapağına birbirlerine mümkün oldukça yakın yapılırlar (çapları mümkün olabilen en fazla valfler yani). Fakat, valfsayısını arttırdığınızda silindir kapağında yarattığınız deliklerin kapladığı yüzey alanı artar. Yani çok daha hızlı ve kolay hava doluşunu ve egzost çıkışını sağlarlar. Bu doğrudan verimin artırılması anlamına gelir. Elbette senin de dediğin gibi yüksek devirlerde bunun önemi çok daha fazlalaşır:cat: Özellikle günümüzde değişken valf zamanlamasına (timing...) olanak tanıyan sistemler, devir arttığında ya da azaldığında en verimli dolguyu ve egzost çıkışını sağlayacak şekilde çalıştığından verim maksimum olmaktadır. Dikkatinizi çekmek istediğim nokta Verim dir, Güç değil. Verim ihmal edilebildiğinde çok daha küçük hacimlerde inanılmaz güçler elde edilebilir.

Tüm bunlar benim sadece kendi düşüncem falan değildir, günümüz motor üreticilerinin en önemli gördükleri uygulamalardır. Motosiklet motorlarında, özellikle verimin biraz arka planda kaldığı ama, basit ve küçük makinelerden yüksek güç istendiği durumlarda bu dediklerim değişebilir:cat: örneğin iki zamanlı, yüksek devirli motosiklet motorları standart bir otodan daha fazla yakıt harcarlar (Özgül yakıt sarfiyatı SFC den bahsediyorum). Ama bunun yanı sıra, çok hafif, küçük, basit vs özellikleriçok daha ön plana çıkarılmış ve bu sebeplerel tercih edilir olmuşlardır:cat:

Konu, içerdiği teorik zemin ve motor-malzeme-yakıt-kullanımamacı ve tipi vs..ile o kadar çok dolu ki, basitçe ancak bu kadar:)

Herkese kazasız belasız sürüşler

Djnkt
03 Mart 2010, 04:18
subap sayisini arttircagina subaplarin caplarini daha buyuk yapsinlar ozaman hem masrafida daha az olur:mrgreen:

-ibrahim-
03 Mart 2010, 08:16
1.2 değil arkadaşım.Benim araba skoda fabia elegance 1.4 16 valve.

Senin arabandan bahsetmedim zaten.Fabia'nın 1.2 hacimli motoru da var 1.4 olanı da var. 1.2 8 valve,1.4 16 valve ona açıklık getirmeye çalıştım

osmaniyeli
03 Mart 2010, 08:51
subap sayisini arttircagina subaplarin caplarini daha buyuk yapsinlar ozaman hem masrafida daha az olur:mrgreen:

dairenin içine mümkün olan en büyük iki daire çiz. yada 4 daire çiz o zaman kafanda canlanır

KRAL1146
03 Mart 2010, 09:14
16valf motorların bakım maliyeti çok yüksek 8 valf bir arabanın triger seti değişimi 20tl işcilikle 30tl ama 16 aracın triger set ve değişimi 600 lira ile 1000tl arasında değişiyor. sadece bu bir örnek

immortalboss
03 Mart 2010, 09:16
Arkadaşlar bir de şöyle soru sorayım.Forum kirliliği yapmadan cevap bulayım.Cbr 125 şasesi çelik mi aliminyum mu?

immortalboss
03 Mart 2010, 13:50
Arkadaşlar kimse bilmiyor mu?

osmaniyeli
03 Mart 2010, 14:22
Arkadaşlar bir de şöyle soru sorayım.Forum kirliliği yapmadan cevap bulayım.Cbr 125 şasesi çelik mi aliminyum mu?

bizzat denemiştim mıknatıs çektiğinde çok şaşırmıştım. aluminyum diye umuyordum ama değilmiş. fakat içi boş çok ağır değil

htmetin
03 Mart 2010, 14:23
Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.

16 valve kullanmadığını yazmadım. 16 valvenin yanında, 8 valve motorlarıda kullandığını yazdım (yıl 2010) kadıki ikiside çok yeni teknolojiler sayılmaz mantık olarak 8 valve daha basittir üretimi kolay ve ucuzdur dediğin gibi şehir içinde de az yakar ekonomiktir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:22 ----------


16valf motorların bakım maliyeti çok yüksek 8 valf bir arabanın triger seti değişimi 20tl işcilikle 30tl ama 16 aracın triger set ve değişimi 600 lira ile 1000tl arasında değişiyor. sadece bu bir örnek

16 valvenin bakım periyotları uzundur.

immortalboss
03 Mart 2010, 20:07
bizzat denemiştim mıknatıs çektiğinde çok şaşırmıştım. aluminyum diye umuyordum ama değilmiş. fakat içi boş çok ağır değil

Vay be.Çelik şase demekki.Bu makineye hemen ulaşmalıyım!.Hastayım cbr 1255555555555555555:queen: