PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4500km'de kymco activ125sr dan izlenimlerim...



satoyama
15 Şubat 2010, 08:05
kymco activ125sr 'dan son 300km izlenimlerim... (4200 de aldım 4500 yaklaşık oldu)

1.her yerinden ses geliyor özellikle arka artçi pegler inanılmaz tek sorumlusu titreşim belli önceki arkadaş bu durum yüzünden pegleri bantlıyordu

2.önceki sahibi servisi götürdüğünde servis arka zinciri bilerek çok germiş ben normal tansiyona getirince arka dişli ve takozlarda acayip bir boşluk oluştu yada oluşmuş bunu zinciri gererek azaltmışlar. gaz verince motora arka teker dengeyi bozuyor bırakınca tersi oluyorsanki arka teker kaymış gibi oluyor bir nevi kıç atmış gibi hissediyorsunuz

3.frenler yumuşak pek sorun olmuyor,lasikler duro anlatmama gerek yok sanırım..

4. motor soğukken debriyaj kaçırıyor ısınınca geçiyor bu ben almadan kısa bir süre önce oluşmuş

5.süspansiyonlar vasat ama çinli kadar da sert değil tabi

6.ön ve arka dişli tertibatından zinciri gevşettikten sonra bi gıcırtı gelmeye başladı resmen yağsız bisiklet gibi bi ses! frene basılıyken arka dişliye bakıp gaz verirsen dişili nin tekerden bağımsız boşluğunu bariz görebiliyorsun resmen motoru vurduruyor

7.en acısı 10tl benzin ile (2.7lt) 100km anca gidiyor gitmiyor (innova 150km gidiyordu "2008" ozamanki benzinle

8.ibre hemen hemen doğru gösteriyor gösterge tertibatında sorun yok fakat göstergedeki 3. vites ve sol sinyal ışığı yanmıyor arada gidip geliyor, kafasına göre

9.sık yağmur yağdığı için motoru yıkamadım bir baktım arka egzost koruma paslanmış :)

10.zincir açıkta yani koruması yok yağmur çamur herşeyle muhattap (bu fabrikasyon)

11.motor gücü yeterli hatta fazla bile 80le giderdek çok güzel ivme alıyor 100e çıkıyor fakat bu durumda ya inanılmaz yüksek devire çıkıyor ki bu diğer düşük viteslerden belli öyle yada o titreşim aksama ses yaptırdığı için bana öyle geliyor yani 100km ile uzun süre gideyim derseniz hem sizi hem motor için ne olur bilmem düşünemiyorum:)

12. aldığım arkadaş 120km görüyor demişti bazen 110 u geçmiyor demişti kendisi uzun boylu ve benden yapılı o cüsse ile bu motor 120km çıkmışsa bu olanlar normal gibi geliyor :)

13. motorla hafif eğimde en fazla 110km çıktım dip gaz, okadar korkutmuyor ama bir cup için o devire çıkmak mantıksız geliyor heleki aynı cc deki hondadan sonra

15. normalde o güce göre 4. vitesde 80km ile rahat süzülmesi gereken motor gereksiz yüksek devirlerde gereksiz yüksek torkla seyrediyor fabrikasyon bir transmisyon hesaplama hatası olduğu bariz belli tabi ben eski motorum innova ile kıyaslamaklamı hata yapıyorum hatta en acısı daha eski motorum 3 vites honda c90 super cup bile 80km (son hız 95km) ile giderken okadar devire çıkmıyordu :)

16. kavrama ve aktarma sistemini bukadar yeni olmasına karşın bu hale getiren motordaki bu vites oranı hatası ve aşırı kompresyonun oluşturduğu etki ile alakalı 1.2. viteslerde gazı kesince resmen fren basmış gibi inanılmaz bir kompresyonla bileklerinizn üzerine yığılıyorsunuz. tabi o aradaki aktarma boşluğu sinir bozucu

17.kymco gibi bir markanın tireşimle(öyle bilirdim) bu balans sorununu nasıl çözmediğini bilerekmi yapmadığını anlayamadım belki bazı çinli cup a binen ve sonra activ e geçen için tireşim az gelir belkide aynı bilmiyorum ama honda cup larla arada sırf titreşimle bile dağlar var belkide kıyaslamada hata yapıyorum

18. şimdi diyeceksiniz bu cup un hiç mi iyi yanı yok elbette var birincisi sağlam ve uzun km ler götüreceğini fazla sorun çıkartmayacağını zaten kendi belli ediyor ona sözüm yok zaten bir arkadaşım (@batuhan35) forum üyesi 2005 model activ i 50bin i devirdi. ki çoğu zaman motorda 1 çay bardağı yağ kalmasına karşın.. :mrgreen:

fakat benim anlamadığım daha 4binli km lerde olan bir makinadan bu gariplikler bu hatalar canımı sıkıyor "km ile oynanmış belki" dersiniz ama satan arkadaş ve motorun temizliği lastikler herşey zaten belli ediyor buna ihtimal vermiyorum .satan da zaten bu şikayerlerden sattığını söyledi hatta forumda bir mesajıda var kendisinin :) ..

şimdilik izlenimlerim böyle arkadaşlar yinede kargaya yavrusu şahin gibidir..

satoyama
15 Şubat 2010, 19:24
hiç yorum olmaması enteresan :silent:

Recaİ
15 Şubat 2010, 19:27
Kymco Ck 125 kullanmıştım 30 bin km'ydi Yanılmıyorsan 1-2 gün kullandım Kullanımı rahattı :) Seninki cup modelimiydi

satoyama
15 Şubat 2010, 19:30
Kymco Ck 125 kullanmıştım 30 bin km'ydi Yanılmıyorsan 1-2 gün kullandım Kullanımı rahattı :) Seninki cup modelimiydi

evet cup modeli, aynı şeyleri ck125 için söylesen anlarım çünkü 10bin rpm çeviren bir motor bakımsızlarında egzantirik takımının sesi kendisinden önce geliyor ama sağlam orası başka..:cat:

ozgurakman
15 Şubat 2010, 19:33
kullanana bağlı. rodaja, yapılan muameleye, bakımına, sürüşüne... ata biner gibi binerse 2000de de dökülür, 4000 de de.

deo
15 Şubat 2010, 19:39
evet bi arkadaşin activ kullandim motor yarıdan boluncekmiş gibiydi komprasor olayi tamamen içler acısı 1 veya 2 ile kalkamiyorum millet icinde rezil ediyordu ufak cektiginde şahlaniyordu acıkcasi ben beyenmedim

immortalboss
15 Şubat 2010, 19:41
Arkadaşım kanuni elite 100 kullanıyor.4500 km civarında hiç sorun yok denecek gibi.Ama motosiklette uyuzdur benim gibi.Zincir dişli hepsini kendimiz yağlıyoruz.Dediğin vuruntu sorunu arkadaki takozlardan kaynaklanıyor.6 lira civarıydı sanırım.Sonra o debriyaj olayına gelelim.Sanırım balata sizlere ömür.Cup motosikletler sağlamdır güzeldir.Birtane kullanıyorum.Ve grenajının içine kadar yıkayıp gazla siliyorum.Üstü hep örtülü.Ona bakarsanız o da size bakar. . .

satoyama
15 Şubat 2010, 19:52
Arkadaşım kanuni elite 100 kullanıyor.4500 km civarında hiç sorun yok denecek gibi.Ama motosiklette uyuzdur benim gibi.Zincir dişli hepsini kendimiz yağlıyoruz.Dediğin vuruntu sorunu arkadaki takozlardan kaynaklanıyor.6 lira civarıydı sanırım.Sonra o debriyaj olayına gelelim.Sanırım balata sizlere ömür.Cup motosikletler sağlamdır güzeldir.Birtane kullanıyorum.Ve grenajının içine kadar yıkayıp gazla siliyorum.Üstü hep örtülü.Ona bakarsanız o da size bakar. . .

takoz konusunda galiba haklısın fakat bukadar düşük km de takoz eriteceğini aklıma getirmek istememişimdir.. zincir dişli bakım setim var innovadan kalma..:)

şimdi farkettim ben izlenimlerimi yazınca hiç cuptan anlamıyor ilk cup motorum gibi durmuşum :mrgreen: yinede tecrübe paylaşan arkadaşları takip ediyorum teşekkürler..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 ----------


evet bi arkadaşin activ kullandim motor yarıdan boluncekmiş gibiydi komprasor olayi tamamen içler acısı 1 veya 2 ile kalkamiyorum millet icinde rezil ediyordu ufak cektiginde şahlaniyordu acıkcasi ben beyenmedim

haklısın kardeş üzülerek okudum :pale: +1

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 ----------


kullanana bağlı. rodaja, yapılan muameleye, bakımına, sürüşüne... ata biner gibi binerse 2000de de dökülür, 4000 de de.

haklısın! ama dökülen bir yanı yok hatta belki normal bir kullanıcı için bunlar sorun bile değil, tabiri caizse motor hala sıfır gibi..

Tolme
15 Şubat 2010, 21:23
satoyama yazdıklarını okudukça tüylerim diken diken oldu korku filmi gibi valla :)ilk boş vaktimde sana yazmaya calisacagim şuan eve gitmem gerekiyor

AydoganX
15 Şubat 2010, 21:56
satoyama gerçekten ayrıntılı bir izlenim raporu olmuş.
her model motosiklet alan şu şekilde aktarsa izlenimlerini ne güzel olacak.
Bu güzel formattan ötürü tebrik ederim.:cat:

Innova ile kıyasladığın için bu durumlar can sıkıcı olabilir ama seninde bildiğin gibi kymco Çinlilerle kıyaslanamayacak kadar kalitelidir.
Bahsettiğin ufak tefek problemleride halledip uzun km.ler kazasız belasız kullanmanı dilerim...

satoyama
16 Şubat 2010, 03:14
satoyama yazdıklarını okudukça tüylerim diken diken oldu korku filmi gibi valla :)ilk boş vaktimde sana yazmaya calisacagim şuan eve gitmem gerekiyor

tamam abi mesajını aldım seni arayacağım teşekkür ederim.. bu durum inan benimde moralimi çok bozuyor keşke burda olsanda senin makina ile bi kısayaslasak bu na bir binsen :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:12 ----------


satoyama gerçekten ayrıntılı bir izlenim raporu olmuş.
her model motosiklet alan şu şekilde aktarsa izlenimlerini ne güzel olacak.
Bu güzel formattan ötürü tebrik ederim.:cat:

Innova ile kıyasladığın için bu durumlar can sıkıcı olabilir ama seninde bildiğin gibi kymco Çinlilerle kıyaslanamayacak kadar kalitelidir.
Bahsettiğin ufak tefek problemleride halledip uzun km.ler kazasız belasız kullanmanı dilerim...

teşekkür ederim.

o konuda haklısın zaten farkındayım çinli ile kıyaslanmaz kalitesi :cat:

aykan
16 Şubat 2010, 03:20
mustafa bin işte cup cuptur yahu:P durumu düzeltince innova alırsın bitane, ben sattım ama satılmayacak kadar özel bir motormuş:(kymcoda çok dandik değil hani innova gibi olmaz ama seni yarıyoldada bırakmaz asla:cat:

satoyama
16 Şubat 2010, 03:28
innovayı yada diğer honda cuplarımı övdüğümde arkadaşlar görgüsüzlüğüme veriyorlardı, aslında ben malımı değil yapanı anlatıyordum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:26 ----------


mustafa bin işte cup cuptur yahu:P durumu düzeltince innova alırsın bitane, ben sattım ama satılmayacak kadar özel bir motormuş:(kymcoda çok dandik değil hani innova gibi olmaz ama seni yarıyoldada bırakmaz asla:cat:

aynen öyle murat haklısın zaten çok uygun bir fiyata aldığımı düşünüyorum maksat paylaşım işte

Tolme
16 Şubat 2010, 14:51
satoyama bu linkten türkçe servis kitapçığını indir http://rapidshare.com/files/351323513/active110.zip.html sonra ben sana ayrıntıları ile karbüratör ayarı ve debriyaj ayarını anlatacağım telde,bu arada zincir germe olayı hakkındada kitapçıkta bilgi var onuda incele

satoyama
17 Şubat 2010, 06:56
satoyama bu linkten türkçe servis kitapçığını indir http://rapidshare.com/files/351323513/active110.zip.html sonra ben sana ayrıntıları ile karbüratör ayarı ve debriyaj ayarını anlatacağım telde,bu arada zincir germe olayı hakkındada kitapçıkta bilgi var onuda incele

abi galiba bu bende var, tamam:cat:

mmucit
17 Şubat 2010, 14:08
Motorun ilk sahibi çok önemli.
Ama innova cupların kralıdır diye biliyorum. cbf150 ye bile kafa tutuyor(Laf aramızda geçiyor diyorlar :) ama cbf de devir kesici var)

satoyama
17 Şubat 2010, 21:26
Motorun ilk sahibi çok önemli.
Ama innova cupların kralıdır diye biliyorum. cbf150 ye bile kafa tutuyor(Laf aramızda geçiyor diyorlar :) ama cbf de devir kesici var)

ben defalarca geçtim :wiinkk:

satoyama
25 Mayıs 2010, 02:16
internet sitesinde kafadan sallayarak yazılmış kymco aktiv bilgileri vardı ben hatalarını gösterince özellikler bölümünü kaldırdılar zaten aktiv125 fiyaskosu komple kalktı bunlar gerçek HP bilgileri

internet sitesinde
7500rpm de 9hp (yok öyle bir beygir)
4000 rpm de 9,5nm (yok öyle bi tork)
kymco nun yaptığı karşılatırma tablosu (aktiv110 ise biraz daha makul yaklaşık yazılmış yuvarlatılmış)
http://img31.imageshack.us/img31/9074/aktivkarlatrma.jpg


bunlar gerçek bilgileri
7500rpm de 8 hp (6kw)
5500rpm de 8,5 nm
http://img525.imageshack.us/img525/4008/activ125ey.jpg