satoyama
15 Şubat 2010, 08:05
kymco activ125sr 'dan son 300km izlenimlerim... (4200 de aldım 4500 yaklaşık oldu)
1.her yerinden ses geliyor özellikle arka artçi pegler inanılmaz tek sorumlusu titreşim belli önceki arkadaş bu durum yüzünden pegleri bantlıyordu
2.önceki sahibi servisi götürdüğünde servis arka zinciri bilerek çok germiş ben normal tansiyona getirince arka dişli ve takozlarda acayip bir boşluk oluştu yada oluşmuş bunu zinciri gererek azaltmışlar. gaz verince motora arka teker dengeyi bozuyor bırakınca tersi oluyorsanki arka teker kaymış gibi oluyor bir nevi kıç atmış gibi hissediyorsunuz
3.frenler yumuşak pek sorun olmuyor,lasikler duro anlatmama gerek yok sanırım..
4. motor soğukken debriyaj kaçırıyor ısınınca geçiyor bu ben almadan kısa bir süre önce oluşmuş
5.süspansiyonlar vasat ama çinli kadar da sert değil tabi
6.ön ve arka dişli tertibatından zinciri gevşettikten sonra bi gıcırtı gelmeye başladı resmen yağsız bisiklet gibi bi ses! frene basılıyken arka dişliye bakıp gaz verirsen dişili nin tekerden bağımsız boşluğunu bariz görebiliyorsun resmen motoru vurduruyor
7.en acısı 10tl benzin ile (2.7lt) 100km anca gidiyor gitmiyor (innova 150km gidiyordu "2008" ozamanki benzinle
8.ibre hemen hemen doğru gösteriyor gösterge tertibatında sorun yok fakat göstergedeki 3. vites ve sol sinyal ışığı yanmıyor arada gidip geliyor, kafasına göre
9.sık yağmur yağdığı için motoru yıkamadım bir baktım arka egzost koruma paslanmış :)
10.zincir açıkta yani koruması yok yağmur çamur herşeyle muhattap (bu fabrikasyon)
11.motor gücü yeterli hatta fazla bile 80le giderdek çok güzel ivme alıyor 100e çıkıyor fakat bu durumda ya inanılmaz yüksek devire çıkıyor ki bu diğer düşük viteslerden belli öyle yada o titreşim aksama ses yaptırdığı için bana öyle geliyor yani 100km ile uzun süre gideyim derseniz hem sizi hem motor için ne olur bilmem düşünemiyorum:)
12. aldığım arkadaş 120km görüyor demişti bazen 110 u geçmiyor demişti kendisi uzun boylu ve benden yapılı o cüsse ile bu motor 120km çıkmışsa bu olanlar normal gibi geliyor :)
13. motorla hafif eğimde en fazla 110km çıktım dip gaz, okadar korkutmuyor ama bir cup için o devire çıkmak mantıksız geliyor heleki aynı cc deki hondadan sonra
15. normalde o güce göre 4. vitesde 80km ile rahat süzülmesi gereken motor gereksiz yüksek devirlerde gereksiz yüksek torkla seyrediyor fabrikasyon bir transmisyon hesaplama hatası olduğu bariz belli tabi ben eski motorum innova ile kıyaslamaklamı hata yapıyorum hatta en acısı daha eski motorum 3 vites honda c90 super cup bile 80km (son hız 95km) ile giderken okadar devire çıkmıyordu :)
16. kavrama ve aktarma sistemini bukadar yeni olmasına karşın bu hale getiren motordaki bu vites oranı hatası ve aşırı kompresyonun oluşturduğu etki ile alakalı 1.2. viteslerde gazı kesince resmen fren basmış gibi inanılmaz bir kompresyonla bileklerinizn üzerine yığılıyorsunuz. tabi o aradaki aktarma boşluğu sinir bozucu
17.kymco gibi bir markanın tireşimle(öyle bilirdim) bu balans sorununu nasıl çözmediğini bilerekmi yapmadığını anlayamadım belki bazı çinli cup a binen ve sonra activ e geçen için tireşim az gelir belkide aynı bilmiyorum ama honda cup larla arada sırf titreşimle bile dağlar var belkide kıyaslamada hata yapıyorum
18. şimdi diyeceksiniz bu cup un hiç mi iyi yanı yok elbette var birincisi sağlam ve uzun km ler götüreceğini fazla sorun çıkartmayacağını zaten kendi belli ediyor ona sözüm yok zaten bir arkadaşım (@batuhan35) forum üyesi 2005 model activ i 50bin i devirdi. ki çoğu zaman motorda 1 çay bardağı yağ kalmasına karşın.. :mrgreen:
fakat benim anlamadığım daha 4binli km lerde olan bir makinadan bu gariplikler bu hatalar canımı sıkıyor "km ile oynanmış belki" dersiniz ama satan arkadaş ve motorun temizliği lastikler herşey zaten belli ediyor buna ihtimal vermiyorum .satan da zaten bu şikayerlerden sattığını söyledi hatta forumda bir mesajıda var kendisinin :) ..
şimdilik izlenimlerim böyle arkadaşlar yinede kargaya yavrusu şahin gibidir..
1.her yerinden ses geliyor özellikle arka artçi pegler inanılmaz tek sorumlusu titreşim belli önceki arkadaş bu durum yüzünden pegleri bantlıyordu
2.önceki sahibi servisi götürdüğünde servis arka zinciri bilerek çok germiş ben normal tansiyona getirince arka dişli ve takozlarda acayip bir boşluk oluştu yada oluşmuş bunu zinciri gererek azaltmışlar. gaz verince motora arka teker dengeyi bozuyor bırakınca tersi oluyorsanki arka teker kaymış gibi oluyor bir nevi kıç atmış gibi hissediyorsunuz
3.frenler yumuşak pek sorun olmuyor,lasikler duro anlatmama gerek yok sanırım..
4. motor soğukken debriyaj kaçırıyor ısınınca geçiyor bu ben almadan kısa bir süre önce oluşmuş
5.süspansiyonlar vasat ama çinli kadar da sert değil tabi
6.ön ve arka dişli tertibatından zinciri gevşettikten sonra bi gıcırtı gelmeye başladı resmen yağsız bisiklet gibi bi ses! frene basılıyken arka dişliye bakıp gaz verirsen dişili nin tekerden bağımsız boşluğunu bariz görebiliyorsun resmen motoru vurduruyor
7.en acısı 10tl benzin ile (2.7lt) 100km anca gidiyor gitmiyor (innova 150km gidiyordu "2008" ozamanki benzinle
8.ibre hemen hemen doğru gösteriyor gösterge tertibatında sorun yok fakat göstergedeki 3. vites ve sol sinyal ışığı yanmıyor arada gidip geliyor, kafasına göre
9.sık yağmur yağdığı için motoru yıkamadım bir baktım arka egzost koruma paslanmış :)
10.zincir açıkta yani koruması yok yağmur çamur herşeyle muhattap (bu fabrikasyon)
11.motor gücü yeterli hatta fazla bile 80le giderdek çok güzel ivme alıyor 100e çıkıyor fakat bu durumda ya inanılmaz yüksek devire çıkıyor ki bu diğer düşük viteslerden belli öyle yada o titreşim aksama ses yaptırdığı için bana öyle geliyor yani 100km ile uzun süre gideyim derseniz hem sizi hem motor için ne olur bilmem düşünemiyorum:)
12. aldığım arkadaş 120km görüyor demişti bazen 110 u geçmiyor demişti kendisi uzun boylu ve benden yapılı o cüsse ile bu motor 120km çıkmışsa bu olanlar normal gibi geliyor :)
13. motorla hafif eğimde en fazla 110km çıktım dip gaz, okadar korkutmuyor ama bir cup için o devire çıkmak mantıksız geliyor heleki aynı cc deki hondadan sonra
15. normalde o güce göre 4. vitesde 80km ile rahat süzülmesi gereken motor gereksiz yüksek devirlerde gereksiz yüksek torkla seyrediyor fabrikasyon bir transmisyon hesaplama hatası olduğu bariz belli tabi ben eski motorum innova ile kıyaslamaklamı hata yapıyorum hatta en acısı daha eski motorum 3 vites honda c90 super cup bile 80km (son hız 95km) ile giderken okadar devire çıkmıyordu :)
16. kavrama ve aktarma sistemini bukadar yeni olmasına karşın bu hale getiren motordaki bu vites oranı hatası ve aşırı kompresyonun oluşturduğu etki ile alakalı 1.2. viteslerde gazı kesince resmen fren basmış gibi inanılmaz bir kompresyonla bileklerinizn üzerine yığılıyorsunuz. tabi o aradaki aktarma boşluğu sinir bozucu
17.kymco gibi bir markanın tireşimle(öyle bilirdim) bu balans sorununu nasıl çözmediğini bilerekmi yapmadığını anlayamadım belki bazı çinli cup a binen ve sonra activ e geçen için tireşim az gelir belkide aynı bilmiyorum ama honda cup larla arada sırf titreşimle bile dağlar var belkide kıyaslamada hata yapıyorum
18. şimdi diyeceksiniz bu cup un hiç mi iyi yanı yok elbette var birincisi sağlam ve uzun km ler götüreceğini fazla sorun çıkartmayacağını zaten kendi belli ediyor ona sözüm yok zaten bir arkadaşım (@batuhan35) forum üyesi 2005 model activ i 50bin i devirdi. ki çoğu zaman motorda 1 çay bardağı yağ kalmasına karşın.. :mrgreen:
fakat benim anlamadığım daha 4binli km lerde olan bir makinadan bu gariplikler bu hatalar canımı sıkıyor "km ile oynanmış belki" dersiniz ama satan arkadaş ve motorun temizliği lastikler herşey zaten belli ediyor buna ihtimal vermiyorum .satan da zaten bu şikayerlerden sattığını söyledi hatta forumda bir mesajıda var kendisinin :) ..
şimdilik izlenimlerim böyle arkadaşlar yinede kargaya yavrusu şahin gibidir..