PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorsiklet hız limiti



diver1069
15 Şubat 2010, 02:32
Uyesi oldugum bir baska sitede bir arkadasimizin baslattigi bir kampanya ile ilgili olarak gonderdigi mesaji oldugu gibi asagiya aktariyorum:

Hepimizin bildiği üzre 70 km olarak trafik kanunlarında yazılı olan motosiklet hız limitleri %10 toleransla 77 km olarak uygulanmaktadır..Bu uygulama bir çok motosikletçi arkadaşımızı Bizlerden daha hızlı ağır taşıtlarla sık sık tehlikeleri altında bırakmakta,şehirler arası yollarda ise radar uygulamalarında bizleri ağır para cezaları ve ehliyet notlarımızın düşmesine yol açmaktadır..

Bir kaç gündür bu konuda ePey araştırıp kafa yordum..( alisarıaltun'un yazısı sonrası)..

Ağlamayan çocuğa meme vermezler.
Hak verilemez alınır
Hakkını arayacaksınki,hakkını alacaksın.
Hak aramak;hak'kı aramatır.

Madem bu sözler bizim atasözlerimizde var,bende konfiçyüs'un dediği gibi ''karanlığa küfredeceğine,kalk bir mum yak'' sözü ile hareket ederek Cumartesi akşamı epey bir araştırma yaptım..

Emniyet genel müdürlüğü resmi sitesine girdim..şikayet-öneri bölümü varmı? diye incelediğimde bakın neler buldum..

Veb site adresi:http://www.egm.gov.tr/iletisim.asp

İlgili daireler...

Trafik Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığı
teadb@egm.gov.tr

Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü
trafik@egm.gov.tr


Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkanlığı
tuddb@egm.gov.tr

Trafik Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığı'na aşağıdaki başvurumu mail olarak attım..

HAYDİ ARKADAŞLAR HEPBİRLİKTE MAĞDUR'U BULUNDUĞUMUZ BU UYGULAMA HAKKINDA MAİL YAĞMURU YAĞDIRALIM...(saygı ve disiplin içersinde bireysel olarak)

İlk mail ben biraz önce gönderdim..şimdi sizlerden hepinizden benzer gönderileri yağdıralım haydi ANATOLİARİDERS..

( bu başlığı üyesi bulunduğum tüm motosiklet sitelerine yazacağım ve destek vermelerini isteyeceğim.) HEP BİRLİKTE SORUNUMUZA SAHİP ÇIKIP HAKKIMIZI ARAYALIM..

Bu arada çıkan bir kararname ile Jeep'le otomobil sınıfına göre hız sınırlaması yapılmış ve 90 km'ye çıkarılmış..Biz ne diye duralım...

mail'im:

Günümüz şartlarında diğer tüm araçların 80-90 km arasında hız uygulaması bulunurken,son derece teknolojjk,günümüz araç standartlarından aşağı kalmayan Motosikletlerimize 70 km hız limiti uygulamasının değiştirilerek,otomobil hız limitlerine uygun hale getirilmesi gereklidir..

Karayolunda diğer tüm araç sürat limitlerinin altında kalan 70 km hız uygulaması,biz motosiklet sürücülerinin ağır araçların solunda kalmamız ve bu araçların bizleri sürekli sollamaları neticesinde büyük tehlikeler'e ya maruz kalmaktayız,şansimız varsa atlatmaktayız..Biz motosiklet sürücülerinin bir başka tehlike yaratan bu hız sınırlandırması,yolun sürekli solunda diğer ağır araçlarla çok daha fazla fiziki temaslara ve daha yoğun trafiğe maruz bırakılmamızdır..

Motosiklet hız limitlerinin otomobil hız limitlerine getirilmesini saygılarımla arz ederim.

acemi2009
15 Şubat 2010, 02:40
evet denemekte fayda var haklısınız , ağlayalım bakalım sonuç ne olacak :)
saygılar

Recaİ
15 Şubat 2010, 02:42
evet denemekte fayda var haklısınız , ağlayalım bakalım sonuç ne olacak :)
saygılar

:sunny::sunny::sunny::cyclopsan:cyclopsan :cat::cat:

ethemhan
15 Şubat 2010, 03:41
Deneyelim Belki Faydası Olur:cat:

COQ
15 Şubat 2010, 04:07
Önce devlet motosikleti bir tanimlasin hele.
Sonrasi kolay.
Hiz limitinin arttirilmasini isteyeceginize,önce motosikletin tanimlanmasini isteseniz daha hayirli bir is yapmis olursunuz.

kashmar54
15 Şubat 2010, 04:25
valla ben tabelalara bakmıyom polisleri kolluyom giderken.gözüm hep polis arabası arıyo tik oldu artık.yakalanmadıkça sorun yok yardırıyom

Ante
15 Şubat 2010, 04:55
1. Kanunları genel müdürlükler, şubeler değil TBMM yapar. Dolayısı ile buralara gönderilen mailler konuları dışında kalır.

2. Zaten motosiklet sürücülerine haklar tanıyan ve hız sınırlamalarını düzenleyen bir Trafik kanun tasarısı yıllardır mecliste görüşülememektedir. Yani bu konuda bir kanun tasarısı zaten vardır.

3. Arazi taşıtları için hız sınırlaması halen motosikletle aynı görünüyor. Jeep'leri arazi taşıtı sınıfından çıkardılarsa bilemem. http://www.kgm.gov.tr/

Kısacası bir mail kampanyası başlatılacaksa eğer bunun adresi TBMM dolayısı ile partilerdir.

m.şanveren
15 Şubat 2010, 17:01
ozaman öncelikle motosiklet açılımı yapmak gerekir

eftelya
15 Şubat 2010, 17:02
hız limiti 500 olsun : ) ancak keser

kingcüneyt
15 Şubat 2010, 17:45
hız limiti 500 olsun : ) ancak keser

oda kesmeyebilir:queen::queen:

Ante
15 Şubat 2010, 18:29
hız limiti 500 olsun : ) ancak keser

Şaka bir yana

Özellikle otobanlarda aşırı hızın kazaların ana nedeni olduğunu düşünmüyorum.

Bizde gerek medya, gerekse halk bu konuda aşırı ön yargılı. Bir kaza haberi duyulduğunda ilk akla gelen

1. Aşırı hız yapmıştır.
2. Alkollüdür.

Peki ama aşırı hızla o kazayı nasıl yapmış diyen yoktur.
Aşırı hızla hatalı sollamaya çıkan aşırı hız yüzünden değil sollama kurallarını bilmediği için kaza yapmıştır aslında. Bu adam 30km/s ile araba kullansa da o kazayı yapar.

Aşırı hız nedeniyle önündekine toslayan aşırı hız nedeniyle değil trafikte güvenli duruş mesafesine uygun sürüş yapmadığı için, kullandığı aracın hangi hızda, hangi mesafede duracağını bilmediği için kaza yapar. Bu adam duran trafikte bile öndeki araca vurabilir.

Örnekler çoğaltılabilir.

Aşırı hızın farkı bu hataları yaptığınızda büyük ihtimalle ölümlü kazaya sebebiyet vermenizdir.

Kurallara uyulmayan bir memlekette de, millete kuralları öğretmek ve uymalarını sağlamak gibi bir görevi kendilerine uygun görmeyenler oldukça, yasaklamak en kolayıdır.

acemi60
15 Şubat 2010, 18:43
Bu kampanyaya önemli. Mailleri attım. Aşağıdaki adrese de göndermek lazım.

İhbar, Şikayet ve Basın Toplantısında Ele Alınmasını İstediğiniz konular İçin ;
bphism@egm.gov.tr

kalsit
15 Şubat 2010, 19:25
1. Kanunları genel müdürlükler, şubeler değil TBMM yapar. Dolayısı ile buralara gönderilen mailler konuları dışında kalır.

2. Zaten motosiklet sürücülerine haklar tanıyan ve hız sınırlamalarını düzenleyen bir Trafik kanun tasarısı yıllardır mecliste görüşülememektedir. Yani bu konuda bir kanun tasarısı zaten vardır.

3. Arazi taşıtları için hız sınırlaması halen motosikletle aynı görünüyor. Jeep'leri arazi taşıtı sınıfından çıkardılarsa bilemem. http://www.kgm.gov.tr/

Kısacası bir mail kampanyası başlatılacaksa eğer bunun adresi TBMM dolayısı ile partilerdir.


Evet dediğinde haklısın arkadaşım..yasama sadece TBMM'dir..

yalnız,kanunlar yapılmadan önce alt komisyon,üst komisyon gibi havale organları ile çalışılır..Bu alt komisyonlarda İşte ilgili teşkilatların yetkililerinden bilgi alınır,Konu ile ilgili tüm kurumlarla görüşülür..hatta Bu komisyonlara davet edilirse Motosiklet federasyonu bile girebilir,görüşlerini aktarabilir..İşte Şu davet işini MF.halletmesi lazım:)

Not: Bu öneriyi gündeme getiren kişi benim..Sağolsun kardeşim Bu platforma taşımışş Kendisine teşekkür ederim..

On binlerce mail gitmesi durumunda Bu kış ortamında bile farkediliriz merak etmeyin..Bu arada Jeep'çiler işlerini halletmiş,limitlerini otomobille aynı yaptırmışlar .Yani 90..Sadece bundan sonra yalnız kaldığımızı belirtmek isterim..

Gün şikayet etme değil,mum yakma günüdür..

denizcimuzaffer
15 Şubat 2010, 19:27
1. Kanunları genel müdürlükler, şubeler değil TBMM yapar. Dolayısı ile buralara gönderilen mailler konuları dışında kalır.

2. Zaten motosiklet sürücülerine haklar tanıyan ve hız sınırlamalarını düzenleyen bir Trafik kanun tasarısı yıllardır mecliste görüşülememektedir. Yani bu konuda bir kanun tasarısı zaten vardır.

3. Arazi taşıtları için hız sınırlaması halen motosikletle aynı görünüyor. Jeep'leri arazi taşıtı sınıfından çıkardılarsa bilemem. http://www.kgm.gov.tr/

Kısacası bir mail kampanyası başlatılacaksa eğer bunun adresi TBMM dolayısı ile partilerdir.

Ante arkadaş,

Motosiklet ve hız sınırı, ya da motosikletin Temel tanımı gibi konular Kanunlar ile belirlenmezler. Kanunlar genel geçer prensipleri belirlerler. O kanuna uygun nasıl düzenlemeler yapılacağını ve kanunun nasıl yürütüleceğini uzmanlarca oluşturulmuş komisyonlarca yapılan Yönetmelikler Belirler. Kanun hiç değişmesede Yönetmelikler ihtiyaçlara göre değiştirilirler. Karayolları Trafik Yönetmeliğini açıp okursan ne demek istediğimi kolayca anlarsın. Yönetmeliklerde yapılan değişiklikler Meclis Komisyonlarında görüşülerek kabul edilir ve Resmi Gazete de yayımlanarak yürürlüğe girer. Hasbelkader başka kanunlar ile ilgili Yönetmelik komisyonlarında yer almış biri olarak bildikleri aktarmak isterim.

Motosikletlerimizin Tanımı, uymamız gereken kurallar hakkında yeterince kamuoyu oluşturur isek, yönetmelik değişikliğinde bizim de taleplerimiz doğrultusunda payımız olur. Uygar ülkelerde bu değişiklikler yapılırken toplumsal Kitle Örgütlerinin temsilcileri de görüşlerini resmen beyan etme fırsatı bulurlar. bunun en kısa yolu, komisyonlarda (Mecliste değil, yönetmelik hazırlama komisyonlarında) tanınmış bir toplumsal kitle örgütünün yer almasıdır. örneğin Türkiye motosiklet federasyonu gibi.

zeda3000
15 Şubat 2010, 20:14
Önce devlet motosikleti bir tanimlasin hele.
Sonrasi kolay.
Hiz limitinin arttirilmasini isteyeceginize,önce motosikletin tanimlanmasini isteseniz daha hayirli bir is yapmis olursunuz.

Coq motosiklet zaten tanimli.Tanimlanmasini istemekten kastin nedir? CC ye gore mi ayirsin. Tam anlamadim ne demek istedigini. Belki onemli bir sey soyluyorsun gozumuden kacan ama , anlayamadim:)

COQ
16 Şubat 2010, 04:38
Coq motosiklet zaten tanimli.Tanimlanmasini istemekten kastin nedir? CC ye gore mi ayirsin. Tam anlamadim ne demek istedigini. Belki onemli bir sey soyluyorsun gozumuden kacan ama , anlayamadim:)

Kanunen tanimli oldugu dogru.
Fakat tanimi su:

Motosiklet : İki veya üç tekerlekli sepetli veya sepetsiz motorlu araçlardır. Bunlardan karoserisi yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veya özel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan üç tekerlekli motosikletlere yük motosikleti (triportör) denir.

Motosiklet bu mudur?
Ya da bu kadar mi?



KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU

Kanun Numarası : 2918

Kabul Tarihi : 13/10/1983

Yayımlandığı R. Gazete : Tarih : 18/10/1983 Sayı : 18195 (http://www.kgm.gov.tr/asps/trafik/TrKanun.html)

Doobly
16 Şubat 2010, 05:07
Yalnış şu soruya da cevap vermek lazım.
Hız sınırı 90'a çekilmiş olsa bu sınırlamaya uyacakmıyız? Önemli olan bunu yapabilmek. Birçoğumuzun (ben de dahil) uyacağına inanmıyorum ben.

starblazer
16 Şubat 2010, 10:42
Şaka bir yana

Özellikle otobanlarda aşırı hızın kazaların ana nedeni olduğunu düşünmüyorum.

Bizde gerek medya, gerekse halk bu konuda aşırı ön yargılı. Bir kaza haberi duyulduğunda ilk akla gelen

1. Aşırı hız yapmıştır.
2. Alkollüdür.

Peki ama aşırı hızla o kazayı nasıl yapmış diyen yoktur.
Aşırı hızla hatalı sollamaya çıkan aşırı hız yüzünden değil sollama kurallarını bilmediği için kaza yapmıştır aslında. Bu adam 30km/s ile araba kullansa da o kazayı yapar.

Aşırı hız nedeniyle önündekine toslayan aşırı hız nedeniyle değil trafikte güvenli duruş mesafesine uygun sürüş yapmadığı için, kullandığı aracın hangi hızda, hangi mesafede duracağını bilmediği için kaza yapar. Bu adam duran trafikte bile öndeki araca vurabilir.

Örnekler çoğaltılabilir.

Aşırı hızın farkı bu hataları yaptığınızda büyük ihtimalle ölümlü kazaya sebebiyet vermenizdir.

Kurallara uyulmayan bir memlekette de, millete kuralları öğretmek ve uymalarını sağlamak gibi bir görevi kendilerine uygun görmeyenler oldukça, yasaklamak en kolayıdır.


Valla birkaç kere yavaş kalmaktan dolayı ufak yurek hoplamaları geçirmiştim kafayı toplayınca bir 150 cc lik makinanın basınca geçemeyeceğini idrak ediyorsunuz . belki 600 cc olsam basıp 150 km ye ciksam adami gecip karsiya dalacağım ondan sonra zaten limit yok :) . 70 km iyi bir sınır olurdu ama diğer otomobiller de 90 km sınırı olan yerde 150 -160 ile gitmeseydi.


İstanbul şehir içinde otoban diye tabir edilen E-4,5 kara yolunda hız sınırı 120 km , ama zaten bu hızı yapmak için gece 23 :00 ı beklemeniz lazım . Gerçi bekleyenlerde 120 den aşağı düşmüyor . Hız sınırları polis amcaların o anki haleti ruhiyesine göre belirleniyor bu memlekette ( radar olan yerleri hariç tutuyorum)


Otomobillerde kesinlikle uyumuyor kardeşim . Ne yapacağız ozaman .

Ne dağınık yazdım , anlık kafana geleni yazınca boyle çıkıyor :)

emrello
16 Şubat 2010, 11:08
Arkadaşlar, bu konunun TBMM gündemine gelebilmesi için TBMM Dilekçe Komisyonu dikkatine bir dilekçe göndermemiz gerekiyor. Tabii ki çeşitli basın-yayın organlarına vs. mesaj gönderilerek belirli bir kamuoyu baskısı yaratılabilir ama işin resmi yolu bu.

Yapacağımız iş aşağıdaki sayfadan ilgili formu indirmek, gerekli yerlerini doldurduktan sonra TBMM Dilekçe Komisyonu'nun faks numarasına dilekçemizi göndermek. Zahmetli bir şey değil.

Adres aşağıda, ben dilekçemi yazıp göndereceğim. O kadar şikayetçiyseniz, siz de yapmanız gerekeni yapın:

http://www.tbmm.gov.tr/komisyon/dilekce/komisyona_basvuru.htm

hakaneksi
16 Şubat 2010, 11:31
valla ben bir hayabusa kullanıcısıyım ...yıllardır motor kullanırım 600 cc 1000cc şimdi 1300cc ...hayatımın hiçbir döneminde plaka takmadım ..bu kanunlar oldukçada takmayacagım yakalayabilen de buyursun yakalasın.... bu arada yaptıgımıda övmüyorum yanlış anlaşılmasın....bu benim hata yapma özgürlüğüm...

emrello
16 Şubat 2010, 12:00
valla ben bir hayabusa kullanıcısıyım ...yıllardır motor kullanırım 600 cc 1000cc şimdi 1300cc ...hayatımın hiçbir döneminde plaka takmadım ..bu kanunlar oldukçada takmayacagım yakalayabilen de buyursun yakalasın.... bu arada yaptıgımıda övmüyorum yanlış anlaşılmasın....bu benim hata yapma özgürlüğüm...

Yaptığını onaylamıyorum, ama polemiğe girmeyelim; seninkisi ayrı bir durum.

Sonuçta hız sınırlamasıyla ilgili bir sorun var ve mağdur oluyoruz. Ayrıca hız sınırı 50'ye de inse, 250 ile gidecek adamı kimse durduramaz (durduğunda genelde çok geç olur ama o da ayrı bir konu).

Dilekçelerimizi yollayalım arkadaşlar.

hakaneksi
16 Şubat 2010, 12:19
Yaptığını onaylamıyorum, ama polemiğe girmeyelim; seninkisi ayrı bir durum.

Sonuçta hız sınırlamasıyla ilgili bir sorun var ve mağdur oluyoruz. Ayrıca hız sınırı 50'ye de inse, 250 ile gidecek adamı kimse durduramaz (durduğunda genelde çok geç olur ama o da ayrı bir konu).

Dilekçelerimizi yollayalım arkadaşlar.

valla bencede polimige girmeyelim ben benim yaptığımı zaten onaylamazken senin onaylaman yada onaylamamanı plaka takmadıgım kadar takmam zaten ....dediğim gibi bu benim hata yapma özgürlüğüm ok...

emrello
16 Şubat 2010, 14:21
Aşağıdaki metnin bir kısmını bu konu başlığından alıntıladım, bir kısmını da ben yazdım. İsteyen bir çıktı alabilir. Altına da kendi adresinizi, ismizi yazın, imzanızı atın.

(0312) 420 53 65 numaralı faksa gönderin veya daha güzeli "Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu 06543 Bakanlıklar - ANKARA" adresine postalayın.

Yarın öbür gün 100 küsur TL ceza ödediğinizde, "keşke gönderseymişim" demeyin sonra... :cat:



TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
DİLEKÇE KOMİSYONU
TARİH ../../2010

Konu : MOTOSİKLETLER İÇİN HIZ SINIRININ YENİDEN DÜZENLENMESİ

Karayolunda seyreden hemen tüm araçlar şehirlerarası yollarda 80-90 km/s hız sınırına sahipken, teknolojik açıdan artık oldukça gelişmiş bir durumda olan, günümüz araç standartlarından aşağı kalmayan fren ve yönlendirme sistemlerine sahip motosikletler için geçerli olan 70 km/s hız sınırı uygulamasının düzeltilerek, motosikletler için şehirlerarası yollardaki hız sınırlamasının otomobil hız sınırlarına paralel hale getirilmesi bir gereklilik haline gelmiştir.

Şehirlerarası karayollarında hemen tüm araçların sürat limitlerinin altında kalan 70 km/s hız sınırı uygulaması nedeniyle, biz motosiklet sürücüleri ağır araçlardan bile yavaş seyretmek zorunda kalmaktayız. Bu durum, yapısı gereği hafif olan motosikletlerin, ağır araçlardan kaynaklanan tehlikeli türbülanslardan etkilenmesi, sollama girişiminde bulunan ağır araçların yol dışına atması, taş-moloz sıçratması riskine maruz kalması sonucunu doğurmaktadır.

70 km/s hız sınırına uymak zorunda kalan motosiklet sürücüleri sürekli olarak başka araçlar tarafından sıkıştırılmakta veya sıklıkla yaşanan yakın takipler neticesinde risk altında kalmaktadır. Şehirlerarası karayollarında güvenli bir sürüş sağlamak adına, makul bir hız olan 90 km/s sürate çıkılması durumunda ise motosiklet sürücüleri ağır trafik cezalarıyla karşı karşıya kalmaktadır.

Motosiklet sürücülerinin ve trafiğin genel güvenliğinin iyileştirilmesi amacıyla motosikletler için hız sınırlarının otomobil hız sınırlarına paralel şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.

Saygılarımla arz ederim.

Adı Soyadı
İmza



Adres:


İlçe / İL

emrello
16 Şubat 2010, 18:28
TBMM Dilekçe Komisyonu'na gönderilecek dilekçeyle ilgili konu için ayrı bir başlık açtım:

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/72754-motosiklet-hiz-siniri-icin-duzeltme-dilekcesi-onemli.html#post1962458