PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : küçük cc den büyük cc ye geçebilirsin testi yapılsa nasıl yapılır sizce ?



acemi2009
14 Şubat 2010, 23:45
Aldım 125cc
İyi kötü biniyorumda
Hadi diyelim ki binlerce kilometre yolda yaptım
Ne tür bir test yapılır ki ya evet sen daha üst cc için hazırsın denilebilir ?

mustafatuzlu
15 Şubat 2010, 00:36
"Daha Büyük CC" Bu kavram Kişiden kişiye ve motorun türünden türüne değişir..
Şunu belirtmem lazım, Genelde şöyle bir mantık var insanlarda ;
125-250-600-1000-.... Diye gider gibi düşünürler. Yanlış değil ancak Bu tür artışlar Özellikle SuperSport (Racing)(Yarış) Tarzı motorlar için doğrudur..
Şuan 125cc lik bir motor kullanıyorsun; "Motorlu Bisiklet" Yazmışsın Motorun için :)
Varsayalımki 125cc Vitesli Motorla başladın.. Vites geçme-Viraj hakimiyeti -Frenaj vs.. Hepsinin Hakkını vermeye başladığını Kabul edelim. 250 cc ye geçmek diye birşey yok..
istersen 2 silindir 500 cc motora geçersin. Burda Önemli olan Ne tür motor kullandığındır...

İstersen 50.000 Km yol yap. ama daha büyük hacimli motora geçtiğin zaman;
-Gaz tepkisi;
-İvmelenme;
-Viraj Kontrolu;

Hepsi değişecektir. Bir süre ALışma devresi geçirir sonra yavaşca hakimiyeti kurarsın..

Daha büyük hacimli motorla geçme zamanı : Elindeki Motorun Hakkını verip ,İstek ve Amaç Doğrultusunda Karar vermekle Başlar..

Not: 125-250-600-1000 vs.. , Motor hacimlerinden Ziyade MOTOR GÜCÜNE dikkat etmeni tavsiye ederim. 15 beygirlik makinadan sırası ile (30-60) , (60-80) , (80-110) (110-Yeterli..) beygirlik makinalara geçiş yapmanı öneririm.

saygılar

acemi2009
15 Şubat 2010, 00:40
motorlu bisiklet dedim gırgırına bizim cbr125 e öyle diyenler var ya ondan :)
esas merak ettiğim ;
bu bahsettiğiniz konuların ne tür bir sürüş testiyle gerçekten sürücüde gelişmiş olup olmadığı aslında :)

kanucan
15 Şubat 2010, 00:43
üst cc ye geçme evresinde ilk motoru kullandığın gibi kısa bir süre alışma evresi geçiriceksin.
sonrasında tekrar ufak ufak trafiğe çıktıktan sonra hazırsındır.

mustafatuzlu
15 Şubat 2010, 00:45
Açıkcası , Bunun için Özel bir test varmı? Bilmiyorum.
Ancak şöyle bir tahminde bulunabilirim ; Eğitim Merkezlerinde Belirli mesafelerle Engeller Konuluyor Yola, "S" şeklinde motor yatırıp kaldırıp onlara çarpmadan Güvenli bir şekilde sürüş teknikleri geliştiriliyor. Gittikçe Daralan daire çizmeler , veya "8" Dönüşleri Yapılması vs..

Türkiyede Bu şartlar aranmıyor. Parayı bastıran Kendini Valentino Rossi sanıyor. ancak avrupada Büyük hacimli motorlara geçiş aşamalı olarak 2-3 sene sürüyor, bazı testlerden geçiyorsunuz orda.

Lafın özü ; Türkiye şartlarında Önce Kendine Sonra Cebine güveniyorsan Motor Büyütürsün :)

acemi2009
15 Şubat 2010, 00:55
işin gerçeği öyle hadi büyüteyim deyince birden yapacak kadar para var mı derseniz biraz düşünürüm :)
ama kendi adıma , kanucan arkadaşın dediği gibi kendimi bir iki denemeden sonra öyle güçlü bir makinayla trafiğe girmek yerine
isterim ki bu işi bilen kişilerin hazırladığı gerçek bir testten sonra , - ya arkadaşım senin şu şu yanların eksik onlarıda düzelt daha iyi olur diyecek bir uygulama yapayım
yoksa ne kıymeti var ki koca 100 hp lik makinanın tepesine oturmaya
mesela ben fren mesafesini kısaltmak için haftada bir kendimi test ediyorum:)
test1 70km hız hooop fren sonra mesafe ölç hadi bir daha .......
hani bu gibi uygulamaların şöyle optimum değerleri var mı diye merak ediyorum
teşekkürler

kismetsiz
15 Şubat 2010, 01:03
Test olarak neden profesyonel eğitim almıyorsunuz? Honda, Omm gibi eğitimler sınırlarınızı zorlayıp gerçekten neler yapabildiğinizi gösterecektir.

acemi2009
15 Şubat 2010, 01:33
galiba japonların bir sözüydü
öğrenmek iki dakikanızı alır ustalaşmak yıllarınızı (gibi birşey)
haklısın hondanın vb gibi eğitimler iyi olucaktır
ama birde hani şu ustalaşma kısmı var ya , bunun ölçütü acaba var mı ?
bir de hani ustalaştım sanıyorsun sonra bir bakıyorsun
yanlış bir alışkanlıkta usta olmuşsun gibi ,
yani bu tür değerlendirmeleri acaba bu moto gp deki sürücüleri yetiştirirken nasıl yapıyorlar (yanlış anlamayın hedefim moto gp filan değil tabi ki) bunu merak ediyorum
saygılar

boy
15 Şubat 2010, 02:03
Kenan Sofuoğlu bile Supersport sınıfından Superbike sınıfına erken geçtiğini bir sezonunu boşa harcayarak öğrendi ve bir sonraki sene tekrar Supersport sınıfına geri döndü. Ancak normal hayatta yanlış motor seçimi hayatınıza neden olabilir. Bence riski azaltmak adına eğitim alınması iyi bir yöntemdir. Bu işin hiçbir standardı yok çünkü parametreler çok sayıda ve herkesin yeteneği de aynı değil. O yüzden bu işi bilen birilerinin sizi yönlendirmesi gerekebilir.


Çok eskiden bu konu ile ilgili yazmış olduğum bir yazıdan alıntı yapmak isterim...


Motosiklete neden büyük hacimli ve süratli motorla başlanmaz?

Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi. Sağlıklı bir beynin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...

"İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım" düşüncesi

Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, "ben yaptım oldu" deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, iki üç saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için "İleri Sürüş Teknikleri" eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün motosikletlerin limitlerinin en fazla zorlandığı MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pist içerisinde bulunan her yarışçı profesyoneldir, çok iyi eğitimlidir, içinde bulunduğu ortamın farkındadır. Motorlar birbirine yakın süratlerde ve aynı yöne gitmektedir. Bunun yanında pistte her türlü sağlık önlemi en kısa sürede müdahele edilebilecek şekilde her an hazırdır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Bunun birçok örneğini duyduk, gördük. Benzer bir durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu hepimiz biliyoruz...

Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra motor hacmini kademeli bir şekilde yükseltmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak iki sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. İki senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 600cc veya 1000cc hacimli bir motor olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye'ye de gelir çünkü bu işe çok hevesli olup seçimlerini bilinçsiz şekilde yapan kullanıcı sayısı çok fazla.

Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır, tekniğini geliştirir. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında "meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum" diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

Beceri ve kabiliyet

Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri iki üç ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben iki aydır motor kullanıyorum, kırk yıldır sürenlere bile taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?

Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum.

acemi2009
15 Şubat 2010, 02:38
evet
yazdıklarınızı okudum
fakat ; hani spor salonuna gidersiniz antrenör size hareketleri gösterir yaparsınız ya
bu sürüş kursları bu şekilde ve bence de mutlaka gerekli neyi nasıl yapmamız gerektiğini gösteriyorlar , ama , sporda geliştiğimizi hissetsekte (mesela ağırlık antrenmanları için) yapılan belli periyodik testlerle yaptığımız antrenmanların ne kadar fayda ettiğini anlamış oluyoruz , motorsiklet sürüşü için bu gelişmeyi test edecek bir standartta bence vardır gibi geliyor , mesela 100 km ile giderken 50m de durabilmek gibi(tabi ki yaklaşık aynı şartlarda ) ya da viraj çapı x metre olan bir yolu y hızıyla alabilmek ya da herhangi bir yarış pistini z sürede tamamlamak bir sürüş gelişiminin göstergesidir gibi bilemiyorum
belki boşa yazıyorum ama acemiyiz işte kusura bakmayın artık
iyi akşamlar
teşekkürler

boy
15 Şubat 2010, 09:18
@acemi2009

motorsiklet sürüşü için bu gelişmeyi test edecek bir standartta bence vardır gibi geliyor , mesela 100 km ile giderken 50m de durabilmek gibi(tabi ki yaklaşık aynı şartlarda ) ya da viraj çapı x metre olan bir yolu y hızıyla alabilmek ya da herhangi bir yarış pistini z sürede tamamlamak bir sürüş gelişiminin göstergesidir gibi bilemiyorum
Herhangi bir yarış pistini z sürede tamamlama konusunda birşeyler yapmaya çalıştık. Geçen sene ve ondan önceki sene pist organizasyonları yapalım, insanlar normal trafikte yapamadıkları şeyleri pistte yapsınlar, motorların limitlerini denesinler, birşeyler öğrensinler istedik. Ama pek kimse ilgi göstermedi. Piste ilk girdiğiniz gün döndüğünüz süre deneyim kazandıkça, teknikler öğrenip uyguladıkça kısalır. Bir sonraki piste girişinizde daha ilk turda ilk girdiğiniz günde yaptığınız süreden iyi süre yapıyorsanız bu da gelişimin bir göstergesidir tabi ki.

m.şanveren
15 Şubat 2010, 16:43
vitesli motosikletler teknik açıdan hepsi aynıdır.yani,etkiler aynı tepkiler farklı...biz etkileri tam anlamıyla oturttuğumuz zaman(vites değiştirme,viraj,durdurma)geriye tepki kalıyor,her motorun tepkisi farklıdır.tekniğimizi tam oturtuğumuzda,yani refleks halini aldığında tepkiler karşısında daha cesur oluruz.buda daha hızlı adaptasyon demektir.umarım açıklayıcı olmuştur.

avkan65
15 Şubat 2010, 17:09
Kenan Sofuoğlu bile Supersport sınıfından Superbike sınıfına erken geçtiğini bir sezonunu boşa harcayarak öğrendi ve bir sonraki sene tekrar Supersport sınıfına geri döndü. Ancak normal hayatta yanlış motor seçimi hayatınıza neden olabilir. Bence riski azaltmak adına eğitim alınması iyi bir yöntemdir. Bu işin hiçbir standardı yok çünkü parametreler çok sayıda ve herkesin yeteneği de aynı değil. O yüzden bu işi bilen birilerinin sizi yönlendirmesi gerekebilir.







verdiğiniz bilgiler çok güzel teşekkür ederiz ..

acemi2009
15 Şubat 2010, 18:53
cevaplarınızı okudum teşekkürler , o zaman bana düşen
1- İyi bir eğitim programını bitirmek
2- Bunları uygulamak
3- Sonra bu işi bilenlerin eleştirilerini/tavsiyelerini dinleyip kazasız belasız keyifle sürüşe devam etmek (epey de para bu eğitimler vay vay vay :salut:)

Bu pistlere bizim gibi acemileride alıyorlar mı acaba yazın şöyle bir uğrasam hep merak etmişimdir

eyup39
15 Şubat 2010, 19:04
Arkadaşlar,bu konuda benimde kafam karışık doğrusu.Ehliyeti ve motoru alalı 1,5 yıl oldu.Motorum YBR250,bu aynı zamanda ilk motorum.Şu ana kadar 3500km.yol yaptım.Şimdi CBF600 düşünüyorum.Riskli motor kullanmıyorum.Çok dikkatliyim ama tecrübem yetermi,motora hakim olabilirmiyim diye korkmuyorumda değil hani.Ne yapmalıyım?

kashmar54
15 Şubat 2010, 19:09
gereksiz bi konu daha... kardeşim altındaki motor ne zaman
seni kesmediğini düşünüyorsan bir üst motora
geçme zamanın gelmiş demektir.

yok test mest ne alaka.....

acemi2009
15 Şubat 2010, 19:17
haklısın kusura bakma işte cahillik ettim affet abey oldu mu :)

GorkeM
15 Şubat 2010, 19:35
acemi2009

Açtığın konuya ve yazdığın yorumlara bakılırsa istediğin zaman yüksek hacimli bir motora geçmede problem yaşamayacaksın.

Unutmaman gereken , başka bir motora geçerken , aynı marka aynı model farklı bir motor bile olsa , motora yeni başlıyorcasına hareket etmendir.

Recaİ
15 Şubat 2010, 19:38
acemi2009

Açtığın konuya ve yazdığın yorumlara bakılırsa istediğin zaman yüksek hacimli bir motora geçmede problem yaşamayacaksın.

Unutmaman gereken , başka bir motora geçerken , aynı marka aynı model farklı bir motor bile olsa , motora yeni başlıyorcasına hareket etmendir.

Katılıyorum:cat::rendeer:

otopsici
15 Şubat 2010, 20:44
gereksiz bi konu daha... kardeşim altındaki motor ne zaman
seni kesmediğini düşünüyorsan bir üst motora
geçme zamanın gelmiş demektir.

yok test mest ne alaka.....

valla admin arkadaşım seni bilmem ama ben böyle aşırı yazı yazan arkadaşların burada yazmasının engellenmesi gerektiğine inanmaktayım
bu benim görüşümdür neden derseniz:
biz türk milleti olarak çok çabuk gaza gelen bir milletiz adam geçebilirmiyiz sorusuna sen canavarsın yaparsın tarzı cevap veren şahıs bence onun ölmesini istiyodur:farao:

Shrieker
15 Şubat 2010, 21:09
gereksiz bi konu daha... kardeşim altındaki motor ne zaman
seni kesmediğini düşünüyorsan bir üst motora
geçme zamanın gelmiş demektir.

yok test mest ne alaka.....

Bence çok güzel başlık.

Yurt dışında yüksek cc/bg'li bir motora geçmeden önce sağlamanız gereken şartlar var. Mesela 25 yaşın altındaysanız en az 2 sene 125cc'ye binmek zorundasınız. Ondan sonra eğitmenlerle birlikte trafiğe çıkarsınız ve sizin büyük hacimli motorla yeterliliğiniz ölçülür. Başarılı olursanız büyük motor kullanmaya hak kazanırsınız (coq abimizin anlattıklarından aklımda kalanlar bunlar).

Ancak benim de kafamı kurcalayan şey, üstteki paragrafta bahsettiğim bu başarı kıstasları nelerdir ?

Coq buraya bir zahmet ederse eminim bizi aydınlatacaktır.

canercamalan
15 Şubat 2010, 21:11
güzel bilgiler teşekkürler ;)

kashmar54
16 Şubat 2010, 02:19
valla admin arkadaşım seni bilmem ama ben böyle aşırı yazı yazan arkadaşların burada yazmasının engellenmesi gerektiğine inanmaktayım
bu benim görüşümdür neden derseniz:
biz türk milleti olarak çok çabuk gaza gelen bir milletiz adam geçebilirmiyiz sorusuna sen canavarsın yaparsın tarzı cevap veren şahıs bence onun ölmesini istiyodur:farao:
evet evet sende haklısın.en azından öyle zannetmeye devam et..
artı admin ve modlar yazıları takip ediyorlar
sakınca görürlerse uyarırlar sen rahat ol.
türk milleti çabuk gaza gelen millet diyorsun da
neden adminlere gaz veriyorsun??? admin işini yapar sende
kendi işine bak.kimse kimseye fikir aşılayamaz herkesin aklı var.
ben kendi düşüncemi yazarım sana uymazsa eleştirirsin
buna hakkın var. ama çığırtkanlık yapma!!!::yanliss:

COQ
16 Şubat 2010, 04:47
Bence çok güzel başlık.

Yurt dışında yüksek cc/bg'li bir motora geçmeden önce sağlamanız gereken şartlar var. Mesela 25 yaşın altındaysanız en az 2 sene 125cc'ye binmek zorundasınız. Ondan sonra eğitmenlerle birlikte trafiğe çıkarsınız ve sizin büyük hacimli motorla yeterliliğiniz ölçülür. Başarılı olursanız büyük motor kullanmaya hak kazanırsınız (coq abimizin anlattıklarından aklımda kalanlar bunlar).

Ancak benim de kafamı kurcalayan şey, üstteki paragrafta bahsettiğim bu başarı kıstasları nelerdir ?

Coq buraya bir zahmet ederse eminim bizi aydınlatacaktır.

Topu bana atmissin ama biraz dertli bir konu.
500cc motorlarla ders verip, sonra iki sene en fazla 150cc kullanabilirsin denilen bir sistem var.:)
Garip gelecek biraz ama oyle.
Ben devlete dusen gorevler basliginda ehliyet sisteminin nasil olmasi gerektigi konusuna deginmistim.
Fakat benim anlattigim seyler, motosiklet ehliyeti alinirken ciddi egitim veren ulkeler için geçerli.
Motosikleti olmayan surucu kurslarindan ehliyet veren ulkelerde bir anlami olmuyor.:pr:
Daha sonra bu konuyla ilgili biseyler yazacagim ama once kafami toparlamam lazim.:wiinkk:

remzi_39
16 Şubat 2010, 04:55
Bence çok güzel başlık.

Yurt dışında yüksek cc/bg'li bir motora geçmeden önce sağlamanız gereken şartlar var. Mesela 25 yaşın altındaysanız en az 2 sene 125cc'ye binmek zorundasınız. Ondan sonra eğitmenlerle birlikte trafiğe çıkarsınız ve sizin büyük hacimli motorla yeterliliğiniz ölçülür. Başarılı olursanız büyük motor kullanmaya hak kazanırsınız (coq abimizin anlattıklarından aklımda kalanlar bunlar).

Ancak benim de kafamı kurcalayan şey, üstteki paragrafta bahsettiğim bu başarı kıstasları nelerdir ?

Coq buraya bir zahmet ederse eminim bizi aydınlatacaktır.

Ben yeni görüyorum bu yazilanlari..
Bu kanun burada var ama 125 cc degil..
25 yasi altindaysaniz 34 hp ye kadar kullanma hakkiniz var..Bu bir 600 cc de olabilir.. Gücü 34 hp ye düsürülmüs bir 600 cc..
iki sene kullandiktan sonra ne kullanirsan kullan..

Bunun sebebinide birkackere yazmistim birdaha yazayim..
Trafikte en cok kaza yapan kitle 18-25 yas arasi..
Almanyada böyle

boy
16 Şubat 2010, 10:20
@eyup39

Arkadaşlar,bu konuda benimde kafam karışık doğrusu.Ehliyeti ve motoru alalı 1,5 yıl oldu.Motorum YBR250,bu aynı zamanda ilk motorum.Şu ana kadar 3500km.yol yaptım.Şimdi CBF600 düşünüyorum.Riskli motor kullanmıyorum.Çok dikkatliyim ama tecrübem yetermi,motora hakim olabilirmiyim diye korkmuyorumda değil hani.Ne yapmalıyım?
1,5 yıl + 3500 km çok fazla bir deneyim değil, çoğu kullanıcı bu mesafeleri bir ayda yapıyor. CBF600 gibi bir motora hakim olma konusunda korkun varsa zaten bence motorunu büyütmen için doğru bir karar değil demektir. Çok dikkatli ve risk almayan bir sürücü olmak zaten olması gereken bir davranış. Ancak şöyle birşey var, insan ne zaman "ben artık bu işi öğrendim" dese başına bir iş geliyor. Genelde motoru büyüten insanlar da büyük motorları küçük motorlar gibi kullanabildiğini fark ettiği anda işte en tehlikeli durum ortaya çıkıyor. Hiçbir motorun tepkisi aynı değildir. Ben burada karar veren veya yargılayan kişi değilim, ben deneyimlerime göre insanları doğru şekilde yönlendirmeye çalışıyorum sadece. 600cc ve üzeri motorlar tehlikelidir. Sana tavsiyem motorunu yükseltmeden önce Honda'nın eğitimine gitmen, gerçekten senin için büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Ondan sonra zaten CBF600 kullanabilir miyim kaygın kalmayacaktır. Honda'nın eğitimlerinin maddi olarak kimseyi etkilemeyeceğini düşünüyorum.

tigermbz
16 Şubat 2010, 11:59
altınızdaki motor 125 lik ise evet büyük kısım kullanıcılar için yetersiz sayılabilecek motor
250cc ise standart bir kullanıcı için yeterli
ortalama kabiliyetteki bir kişi için bir yıllık küçük cc vitesli motor tecrübesi ise 250cc lik bir motora hakimiyet için yeterli
ama her yeni motor yeni bir acemilik devresi
bu devrenin kısalığı ise tecrübe ve yeteneğiniz ile orantılı
kimisi birkaç dakikada alışır kimisi birkaç saat kimisi birkaç gün belki daha fazla...

coq emmimiz ayılana kadar bunlarla idare edin :cherry:

eyup39
16 Şubat 2010, 15:38
@eyup39

1,5 yıl + 3500 km çok fazla bir deneyim değil, çoğu kullanıcı bu mesafeleri bir ayda yapıyor. CBF600 gibi bir motora hakim olma konusunda korkun varsa zaten bence motorunu büyütmen için doğru bir karar değil demektir. Çok dikkatli ve risk almayan bir sürücü olmak zaten olması gereken bir davranış. Ancak şöyle birşey var, insan ne zaman "ben artık bu işi öğrendim" dese başına bir iş geliyor. Genelde motoru büyüten insanlar da büyük motorları küçük motorlar gibi kullanabildiğini fark ettiği anda işte en tehlikeli durum ortaya çıkıyor. Hiçbir motorun tepkisi aynı değildir. Ben burada karar veren veya yargılayan kişi değilim, ben deneyimlerime göre insanları doğru şekilde yönlendirmeye çalışıyorum sadece. 600cc ve üzeri motorlar tehlikelidir. Sana tavsiyem motorunu yükseltmeden önce Honda'nın eğitimine gitmen, gerçekten senin için büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Ondan sonra zaten CBF600 kullanabilir miyim kaygın kalmayacaktır. Honda'nın eğitimlerinin maddi olarak kimseyi etkilemeyeceğini düşünüyorum.

Arkadaşım,verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.Honda'da güvenli sürüş tekniklerinin 1.kademe eğitimini almıştım.Motoru sadece yazın bazı hafta sonları yazlığa giderkenki oda Silivri'de yada akşam üzerleri Terkos tarafındaki köylere doğru gezmeye gidiyorum.Arada şehir içinede iniyorum.O yüzden kilometrem az.600'lüğü aldığımdada durum değişmeyecek.Tek handikapım otobanda ister istemez hız yapıyorum.

avkan65
16 Şubat 2010, 16:54
basit bir konuda bile 2 sayfa dolmadan birbirimize girip düzgün eleştiri yapamıyorsak ,ilk önce saygı sonrada sabır testi yapılmasında fayda var ..

acemi2009
16 Şubat 2010, 18:06
avkan65

Tebrik Ediyorum :cat:

O zaman ben öfkemi kontrol edene kadar 125cc ye devam ::xblink::

gün olmuyor ki trafikte milletle didişmeyeyim::pokey::
oysa arabada bu huyumdan vazgeçmiştim
ama
demek ki neymiş motorsiklet farklıymış gerçekten
tecrübelere saygı öğrenmeye devam :)