PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kontra Viraj ve Yüksek Hızlar Hakkında



mustafatuzlu
08 Şubat 2010, 15:20
Herkese Sevgiler Saygılar;

Forumda ve İnternette Uzun Zamandır Araştırma Yapıyorum. Farklı Başlıklardan Güzel yazılar Okudum. Ancak hala aklımı karıştıran bazı durumlar var. Sizinle Paylaşmak ve Bilgi istiyorum.

*Kontra Viraj Tekniğini ; 60Km altı Hızlarda Rahatlıkla Uygulayabiliyorum. Gaz Hassasiyetini Ayarladıktan(Öğrendikten) sonra Viraj giriş-Çıkışları Ciddi anlamda Rahat ve akışkan oluyor. Ancak 80km ve üstü hızlarda özellikle Uzun virajlarda ve şerit değiştirmede gazı sabit tutup , hiç bir şekilde gidonu oynatmadan vücüdümu yatırıp kaldırarak Dönüş alıyorum.(Ancak her defasında arka lastik Kayarmı-Atarmı vs.. diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum)

İnternette Bazı resimler ve Bilgiler Gördüm. Bir yazıda;
- Motoru Sağa doğru yatırdıktan sonra , sağ el ile gidona hafifçe baskı yaptıklarını belirtiyorlar , hatta bazıları Nerdeyse direksyon çevirir gibi hafif tekeri dışa doğru çevirdiklerini söylüyorlar..

Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?

Otobanda 140km ve üstü ile giderken , şerit değiştireceğim zaman hala gazı sabit tutarak değiştiriyorum. Fakat Bazıları 120 den sonra adeta gazı kökleyerek motoru yatırıp kaldırıyor.. Tekerin kayması bir yana motor kendini sallamıyor bile. Bu durumda yapılan şey nedir? Yada benmi gözümde Çok büyütüyorum?

80km üstü hızlarda Viraj alırken - şerit değiştirirken Gidon hareketi ve Gaz arasında ki İlişkiyi bana söylemenizi istiyorum.

saygılar

VALEO
08 Şubat 2010, 16:08
alışmaya bağlı bir durum . lastiklerinde çok fonksiyonu var bu işte .
200 de bile kontra ile makas atabilirsin

mustafatuzlu
08 Şubat 2010, 16:17
Valeo , Daha Önce YOutube da Video'nu izlemiştim. Hakkını vermek Gerek Gerçekten İyisin. Ancak o Videolar beni Bİlgilendirmez .. ÖLDÜRÜR !! :D

200 km hızla giderken , Makası geçtim.. Gidonu çevirmeye cesaret edemem..

ilhan1154
08 Şubat 2010, 16:29
viraj hakkında bıldıgım şey sağ viraj varken şağ elle gidona ılerı dogru baskı yapmak motor ztn kendı yatmaya baslıyor kalcamızı selenın sagına dogru ıtıp kafamızla beraber cenemızı sag omuzun ustune alıp şeritleri takıp etmek sag ve sol ayaklarda basamaklara saglam basmalıkı motoru tekrardan duzeltmek ıcın sol ayakla basamaga baskı yapılmalı

motorhocası
08 Şubat 2010, 16:41
Hızınız ne kadaryüksek olursa ataletiniz yani savrulmaya meyil fazla olur. Yüksek hızda ani manevralardan kaçınmak en doğrusu.

boy
08 Şubat 2010, 16:54
@mustafatuzlu

Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?
Arkadaşım, motoru sağa yattığı zaman gidonu sola çevirmiyorsun, motoru sağa yatırmak için gidonu sola çeviriyorsun. Bilinçli de yapsan farkında olmadan da yapsan motosiklet başka türlü viraj alamaz zaten. Eğitimlerde bunu nasıl bilinçli yapacağını gösteriyorlar. Kontra tekniğini ne kadar hızlı uygulayabilirsen viraja daha geç girip viraj içerisinde ani kontra tekniği sayesinde motorun burnunu viraj dışına çekip virajdan daha hızlı çıkmayı sağlarsın. Low-side düşüşü ancak motoru çok fazla yatırdığında söz konusudur, bunun kontra ile ilgisi yoktur.

Osbourne
08 Şubat 2010, 16:56
http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEYIDONMESANATI.htm

acun0
08 Şubat 2010, 16:59
zamanla alışırsın beynin eline ne yapman gerktiğini zamanla ögretir sen farkına bile varamazsın km yapmaya devam et asla yeteneklerini aşma. risk alma

necatik35
08 Şubat 2010, 17:44
@mustafatuzlu

Arkadaşım, motoru sağa yattığı zaman gidonu sola çevirmiyorsun, motoru sağa yatırmak için gidonu sola çeviriyorsun. Bilinçli de yapsan farkında olmadan da yapsan motosiklet başka türlü viraj alamaz zaten. Eğitimlerde bunu nasıl bilinçli yapacağını gösteriyorlar. Kontra tekniğini ne kadar hızlı uygulayabilirsen viraja daha geç girip viraj içerisinde ani kontra tekniği sayesinde motorun burnunu viraj dışına çekip virajdan daha hızlı çıkmayı sağlarsın. Low-side düşüşü ancak motoru çok fazla yatırdığında söz konusudur, bunun kontra ile ilgisi yoktur.

Aynen katılıyorum.Zaten hepimiz virajda motoru yatırıp dönebilmek için farkında plmadan kontra tekniğini uyguluyoruz.bunu bilinçli olarak yaptığımızda daha kolay ve zevkli bir şekilde viraj alırız.Zaten viraja yattığımızda motosikletimizi bu şekilde dengede tutabiliyoruz.Bu bir denge meselesidir.Virajlarda yattığımız tarafın tersine doğru olan ivmeye karşı koyabilmek için yapılan bir harekettir.
30-40km.süratlerden sonra kullanılır.Yüksek süratlere çıkıldığında daha kontrollü yapılmalıdır.

zeda3000
08 Şubat 2010, 17:52
Kontra teknigi aslinda motorda ve ucakta yada jet skide da gecerli bir sistem. Bize garip gelmesinin tek sebebi , gidonu hem otomobilin direksiyonu gibi dusunmemiz dir aslinda. Basinc yaptigin nokta dis aci olarak on tekere etki vermekte , boyle motor birden gidonun basinc yapildigi noktaya dusus ivmesi kazanmaktadir. Aslinda motor G kuvvet ile savasiyor o anda ve sen elinle resmen bir terazi gibi orta balance sagliyorsun. Bu yuzden 200km hiz ile bile bunu yapabilirsin. 60km ustu ve hizlarda basarisinin sebebi tabiki yine fizik kanunlari G kuvvet agir basiyor ve ozgul agirlik yer cekimi ile esitleniyor. Ne ise sonucta motor icat edilmeden evelde bilinen kanunlardi bunlar.

Kontra icin

Praktik ve sadece praktik sart. Teorikte bukadar hasas bir durumu anlatmak cidden zor.
Kontrada Low Side gerceklesmesi icin , G kuvvetin ustunde bir basic yapman lazim ki , bu resmen gidonu birden dibine kadar itmek tir. Boyle bir deliligi yapmacagini umuyorum.

Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.

Su anda tek elin ile kulac atmayi ogreniyorsun, daha iki el ve iki bacak ile koordineli bicimde yuzmeyi ogreneceksin. Yilmak yok denemeye devam...Guzel seyleri merak ediyorsun tebrik ederim.

boy
08 Şubat 2010, 18:01
@zeda3000

Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir.
Genel olarak yanlış bilinen birşey de vücut pozisyonu ile motora yön verme konusudur. Vücut pozisyonunu değiştirmenin amacı motora yön vermek değildir, ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motora yön veren tek şey gidondur. Bunu motosikletin gidonunu sabitleyip vicudunuzu sağa veya sola yatırarak deneyebilirsiniz, gidon oynamadan motorun yönünün değişmesi mümkün değildir. Yine aynı şekilde vücudunuz sabit, motor tam dik konumdayken sağ veya sol elinizle gidona vurun, motor direk olarak yatma teşebbüsünde bulunacak ve yönünüz değişecektir.

Ante
08 Şubat 2010, 18:24
@zeda3000

Genel olarak yanlış bilinen birşey de vücut pozisyonu ile motora yön verme konusudur. Vücut pozisyonunu değiştirmenin amacı motora yön vermek değildir, ağırlık merkezini değiştirmek için kullanılır. Motora yön veren tek şey gidondur. Bunu motosikletin gidonunu sabitleyip vicudunuzu sağa veya sola yatırarak deneyebilirsiniz, gidon oynamadan motorun yönünün değişmesi mümkün değildir. Yine aynı şekilde vücudunuz sabit, motor tam dik konumdayken sağ veya sol elinizle gidona vurun, motor direk olarak yatma teşebbüsünde bulunacak ve yönünüz değişecektir.

Hatta bu konuda gidonu motora sabitleyerek yapılan testler vardır. Ağırlık aktarımı ile vucut ile döndüklerini iddia edenlerin hiç biri bu motosikleti döndürememişlerdir.

Fotoğrafı da bu
http://img300.imageshack.us/img300/1609/kontratestmotoruux0.jpg

mustafatuzlu
08 Şubat 2010, 18:35
Kontra teknigi aslinda motorda ve ucakta yada jet skide da gecerli bir sistem. Bize garip gelmesinin tek sebebi , gidonu hem otomobilin direksiyonu gibi dusunmemiz dir aslinda. Basinc yaptigin nokta dis aci olarak on tekere etki vermekte , boyle motor birden gidonun basinc yapildigi noktaya dusus ivmesi kazanmaktadir. Aslinda motor G kuvvet ile savasiyor o anda ve sen elinle resmen bir terazi gibi orta balance sagliyorsun. Bu yuzden 200km hiz ile bile bunu yapabilirsin. 60km ustu ve hizlarda basarisinin sebebi tabiki yine fizik kanunlari G kuvvet agir basiyor ve ozgul agirlik yer cekimi ile esitleniyor. Ne ise sonucta motor icat edilmeden evelde bilinen kanunlardi bunlar.

Kontra icin

Praktik ve sadece praktik sart. Teorikte bukadar hasas bir durumu anlatmak cidden zor.
Kontrada Low Side gerceklesmesi icin , G kuvvetin ustunde bir basic yapman lazim ki , bu resmen gidonu birden dibine kadar itmek tir. Boyle bir deliligi yapmacagini umuyorum.

Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.

Su anda tek elin ile kulac atmayi ogreniyorsun, daha iki el ve iki bacak ile koordineli bicimde yuzmeyi ogreneceksin. Yilmak yok denemeye devam...Guzel seyleri merak ediyorsun tebrik ederim.

Bilgiler İçin Çok Teşekkür Ederim. İleri Düzey Eğitim Almam Şart Gibi Görünüyor. Motosiklette eğitimin Önemini Çok daha iyi anladım. Önümüzdeki Sezona bunu Geliştiririm inş.

Diğer Kullanıcılarada çok teşekkür ederim Yorumlar için..

Saygılar

yürekçe
08 Şubat 2010, 19:32
akşama bu topiği takip et, sana gzüel linkler vereceğim. hem video hem de grafik olarak anlatımlı videolardır ve umarım ki işine yarayacaktır :)

yürekçe
09 Şubat 2010, 01:04
sözünü verdiğim link bu, umarım işine yarar

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/43519-kontra-teknigi-videosu.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:02 ----------

alfa ( alparslan abiden alıntı :

Yanlış bir anlama olmasın el kontrası elciğin yere tam paralel tarzda ileri itilmesi ile yapılan şekildir. Bu spor motorlarda sağ elcik itilecekse sağ ayak ayası pedala basılı olarak ayak bileğinin ileri hareketini takiben sağ kalça sele üzerinde çok hafif yükselinerek ileri ve aşağı es çizilerek alınırken sağ omuz dönüş yönüne uzar ve birlikte kol dirsekten kuvvet alarak sağ elciği ileri iter. Baş dönüşe bakarken gözler geniş alan taraması yapar. Bu hareket racing tipi motorlarda yapılabilir. Gidonun darlığı ve aşağıda olması , oturuş biçimi ve pedalların yeri bunlara göre düzenlenmiştir. Bu arada daha az yatarak aynı çapta dönüş yapmak da sarkarak olur.

Normal motorlarda yani gidon şekli racinglere göre geyik boynuzu misali motorlarda elcik sadece dirsekten ileri itilir. Omuzlar her iki durumdada gevşek durumda olmalı yani kasılı olmamalıdır. Esasen kasılı olan tek bölgeniz karın, sırt ve üst bacak kaslarınız olmalıdır yoksa çok çabuk tükenirsiniz.

Bunun dışında alt süratlerde yapılan genellikle elciğin aşağı ve biraz ileri tarzda bastırılmasıdır. Direnç olabilir ve vardır ama gerçek el kontrasında elcik su gibi ileri kayar ve el hassas değilse ters dönersiniz.

Racinglerde görürsünüz dönerken motor birden es çizerek şahlanarak sürücüyü üzerinden havaya fırlatır yani high-side. İşte buna sebep faktörlerden biri de kontra kesme yada boşluk verme işleminin zamanlamasının ve dozunun hatalı olmasındandır. Yarıştaki sürat hata affetmez ama normal motor sürüşünde bu boşluk verme tam olmasa da hata affeder. İllede kaza olacak diye bir şey söylenemez.

ve istediğin her bilgi burada mevcut ( grafik/resim/videolarla beraber ) :

http://www.alfamotosiklet.com/

başarılar dilerim :)

mertka
09 Şubat 2010, 02:37
sınırları zorlamak iyidir derler ama bu lafı pek tasvip etmiyorum :)
yavaş yavaş km yapıp tecrübe kazanmak en sağlam teoriden iyidir diye düşüyorum.

demirgursel
09 Şubat 2010, 03:15
kendinden emin olmadığın hiçbir şekilde viraja girme.lastik kayar diye korkuyorsan kaydırırsın.önce zamanla güvenin gelsin, sonra viraja girmesi gelir

GKN
09 Şubat 2010, 03:28
Havalar düzelince kaybolma ortalardan, sitemizdeki bilinçli arkadaşlar rivada öğretirler :P

remzi_39
09 Şubat 2010, 03:58
Bu vidoada benden olsun.. Ama Almanca :pr:
Ama buradada dendigi gibi motor sizin vücüdunuzu yatirmanizla dönmüyor..
Allah kahretsin bunlari anlatmaya türkcem yetmiyorki.. :pr:
Gidon u sola ceviriyorsunuz motor saga yatiyor yada tam tersi...
Bunu hepimiz yapiyoruz.. Bilincli olarak yapmasakta yapiyoruz..

http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20

Ante
09 Şubat 2010, 04:07
Motosikleti, orta sehap varsa sehpadan alın, ayaklık varsa kapatın. Tam düzgün yerde dengelyin. Hatta yardımcı olacak biri var ise yüzünüz gidona dönük ön tarafına bile geçebilirsiniz. Bu durumda motoru bir parmağınızla bile dengede tutabilirsiniz.
Şimdi bu konumdayken motoru hiç hareket ettirmeden olduğu yerde gidonu tam sağa çevirin. Tekrar düzeltip bir de tam sola çevirin.

Bundan sonra unutmazsınız gidonu nereye çevirince motor nereye yatıyor:)

mertka
09 Şubat 2010, 05:53
Motosikleti, orta sehap varsa sehpadan alın, ayaklık varsa kapatın. Tam düzgün yerde dengelyin. Hatta yardımcı olacak biri var ise yüzünüz gidona dönük ön tarafına bile geçebilirsiniz. Bu durumda motoru bir parmağınızla bile dengede tutabilirsiniz.
Şimdi bu konumdayken motoru hiç hareket ettirmeden olduğu yerde gidonu tam sağa çevirin. Tekrar düzeltip bir de tam sola çevirin.

Bundan sonra unutmazsınız gidonu nereye çevirince motor nereye yatıyor:)

çok iyiymiş bu :mrgreen: gece gece iyi güldüm bea :queen:

boy
09 Şubat 2010, 09:59
Lastiğin kayması konusunda da şunları söyleyeyim...

İki çeşit düşüş ve iki çeşit lastik kayması vardır. Ön lastiğin kayması sonucu low-side düşüşü ve arka lastiğin kayması sonucu high-side düşüşü.

Low-side düşüşün tek nedeni motosikletin olması gerekenden fazla yatırılması sonucu ön tekerleğin asfaltı tuttuğu alanın sınırının geçilmesi ve tekerlek ile asfalt sürtünmesinin azalması sonucu ön tekerleğin yolu tutmaması. Bu düşüş çok tehlikeli değildir, sürücü motordan ayrılır, motor ve sürücü viraj dışına doğru sürüklenir.

High-side düşüşünün tek nedeni ise gaz kontrolüdür (throttle control). Viraj çıkışlarında olması gerektiğinden fazla gaz verilmesi sonucu bu sefer de arka tekerleğin patinaj yaparak yine asfalt ile sürtünmesinin azalması sonucu motorun arka tarafının kayarak sürücünün kontrolünden çıkması ve sürücünün bu durumda gazı kesmesi konucu arka lastiğin aniden asfaltı tutması ve bunun sonucu da motorun sürücüyü at tepmesi şeklinde üzerinden fırlatması ile gerçekleşen düşüştür. Bu düşüş tehlikelidir. High-side düşüşüne en güzel örnek 2 sene önce MotoGP sınıfına 250cc den geçen Lorenzo'nun 250cc gazına alışık olduğundan MotoGP motorunun gazını kontrol edememesi ve devamlı high-side olmasıdır. İkinci sene bu problemini çözmüş ve başarılı bir sezon geçirmiştir.

Bunlar dışında motorla biryere çarpmadığınız sürece başka çeşit bir düşüş yaşamazsınız. Her iki düşüş de teknik nedenlerden yaşanır. Haa bir de tek teker yaparken düşenler var, o düşüşte de yine gazı kontrol edemeyip genelde motorun ters dönmesi sonucu veya tek tekerden motoru ön tekere koyarken dengesizlik sonucu yaşanır. Motosiklet sürerken hiçbir zaman düşeceğinizi düşünmemenizi tavsiye ederim çünkü ne zaman düşeceğinizi düşünürseniz o zaman düşersiniz.

aSuBaYaH
09 Şubat 2010, 10:37
KONTRA TEKNİĞİ, VİRAJ İÇİNDE MOTOR DRİFT YAPARKEN UYGULANIR.
aksi durumlarda 200 km hızla sabit dönerken (arka teker yola tutunamayıp kaymıyorsa) kontra yapmak mantıksız ben yatarak döndüğümde drift harici hiç kontra vermedim gerek duymadım,
İSTANBUL KINALI ÇIKIŞINI BİLEN BİLİR 230 km hız ile viraj içinde arkadaşlarımla gazladığımı biliyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------


Lastiğin kayması konusunda da şunları söyleyeyim...

İki çeşit düşüş ve iki çeşit lastik kayması vardır. Ön lastiğin kayması sonucu low-side düşüşü ve arka lastiğin kayması sonucu high-side düşüşü.

Low-side düşüşün tek nedeni motosikletin olması gerekenden fazla yatırılması sonucu ön tekerleğin asfaltı tuttuğu alanın sınırının geçilmesi ve tekerlek ile asfalt sürtünmesinin azalması sonucu ön tekerleğin yolu tutmaması. Bu düşüş çok tehlikeli değildir, sürücü motordan ayrılır, motor ve sürücü viraj dışına doğru sürüklenir.

High-side düşüşünün tek nedeni ise gaz kontrolüdür (throttle control). Viraj çıkışlarında olması gerektiğinden fazla gaz verilmesi sonucu bu sefer de arka tekerleğin patinaj yaparak yine asfalt ile sürtünmesinin azalması sonucu motorun arka tarafının kayarak sürücünün kontrolünden çıkması ve sürücünün bu durumda gazı kesmesi konucu arka lastiğin aniden asfaltı tutması ve bunun sonucu da motorun sürücüyü at tepmesi şeklinde üzerinden fırlatması ile gerçekleşen düşüştür. Bu düşüş tehlikelidir. High-side düşüşüne en güzel örnek 2 sene önce MotoGP sınıfına 250cc den geçen Lorenzo'nun 250cc gazına alışık olduğundan MotoGP motorunun gazını kontrol edememesi ve devamlı high-side olmasıdır. İkinci sene bu problemini çözmüş ve başarılı bir sezon geçirmiştir.

Bunlar dışında motorla biryere çarpmadığınız sürece başka çeşit bir düşüş yaşamazsınız. Her iki düşüş de teknik nedenlerden yaşanır. Haa bir de tek teker yaparken düşenler var, o düşüşte de yine gazı kontrol edemeyip genelde motorun ters dönmesi sonucu veya tek tekerden motoru ön tekere koyarken dengesizlik sonucu yaşanır. Motosiklet sürerken hiçbir zaman düşeceğinizi düşünmemenizi tavsiye ederim çünkü ne zaman düşeceğinizi düşünürseniz o zaman düşersiniz.

işte tecrübe:cat::cat::cat:

zeda3000
09 Şubat 2010, 12:35
Body position dedigimiz motor ustunde hareket ile yonlendirme her zaman isine yarayacaktir. Ama iyi bir egitim alirsan body position ile kontra ve frenleme ve gazlama tekniklerinin nasil birlestirildigini anlarsin.


Sanirim ben burda kendimi yanlis ifade ettim, yada direk ingilizce dusundugumden turkce de aciklamasi yanlis oldu. Body position ile viraja giris ve yonlendirme cok alakalidir. Sadece kontra ile gidona asildiginda belli bir yere kadar guvenli donus mumkundur ,fakat isin icine body position de girmez ise motor , denge ortalamasini kaybeder ve ya ic bukey olarak viraja dogru kapaklanir yada arka teker dis bukeye dogru cekilme yapar. Iyi ve guvenli viraj icin , kontrasiz body position bir ise yaramaz , body position olmadan da kontra cok guvenli olmaz. Bu is cidden sadece egitim ile oluyor cunku bizim yazdiklarimizi , bu isi hic denemeyen biri cok farkli anlayabilir. Birde gercekten bir hoca lazim , cunku hepimiz sanirim leofobia dedigimiz motordan dusme korkusu ile basliyoruz bu ise. Aslinda egitimile bu korkuyu yenmek lazim. Sonucta motorunuza degil kendinize guvenmeniz lazim. 500cc motor ile kontra yapilir ama 150 cc motor la kontra yapilmaz diye bir kural yok.

Rebornx4
30 Mart 2010, 01:55
Herkese Sevgiler Saygılar;

Forumda ve İnternette Uzun Zamandır Araştırma Yapıyorum. Farklı Başlıklardan Güzel yazılar Okudum. Ancak hala aklımı karıştıran bazı durumlar var. Sizinle Paylaşmak ve Bilgi istiyorum.

*Kontra Viraj Tekniğini ; 60Km altı Hızlarda Rahatlıkla Uygulayabiliyorum. Gaz Hassasiyetini Ayarladıktan(Öğrendikten) sonra Viraj giriş-Çıkışları Ciddi anlamda Rahat ve akışkan oluyor. Ancak 80km ve üstü hızlarda özellikle Uzun virajlarda ve şerit değiştirmede gazı sabit tutup , hiç bir şekilde gidonu oynatmadan vücüdümu yatırıp kaldırarak Dönüş alıyorum.(Ancak her defasında arka lastik Kayarmı-Atarmı vs.. diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum)

İnternette Bazı resimler ve Bilgiler Gördüm. Bir yazıda;
- Motoru Sağa doğru yatırdıktan sonra , sağ el ile gidona hafifçe baskı yaptıklarını belirtiyorlar , hatta bazıları Nerdeyse direksyon çevirir gibi hafif tekeri dışa doğru çevirdiklerini söylüyorlar..

Şöyle bir çelişki durumu oluyor , motor sağa yattığı zaman gidonu sola çevirdiğinizde , ön teker sola doğru yön alacaktır. Bu durumda Low-Side( Ön tekerin kendini bırakması) durumu gerçekleşmezmi?

Otobanda 140km ve üstü ile giderken , şerit değiştireceğim zaman hala gazı sabit tutarak değiştiriyorum. Fakat Bazıları 120 den sonra adeta gazı kökleyerek motoru yatırıp kaldırıyor.. Tekerin kayması bir yana motor kendini sallamıyor bile. Bu durumda yapılan şey nedir? Yada benmi gözümde Çok büyütüyorum?

80km üstü hızlarda Viraj alırken - şerit değiştirirken Gidon hareketi ve Gaz arasında ki İlişkiyi bana söylemenizi istiyorum.

saygılar


Selamlar.. Bende senin gibi acemi ama okumuş ve okuduklarını uygulamaya çalışan bir motorcuyum.

Kontra viraj tekniğini ben ilk okuduğumda çok şaşırmıştım. Çünkü liseden kalma fizik kuralları bilgilerimle nasıl olabileceğini akıl edemiyordum pek. Motorun üstünde denemeye karar verdiğimde düşermiyim-kalkarmıyım sorusunu sormadım kendime. Birileri bu işi biliyor ve yazmışlarsa elbet doğrudur. CBF 150 Sahibiyim ve motorum en fazla 110-120 km/s görüyoruz zaten. Alıştıktan sonra her hızda uygulayabiliyorsun merak etme. Zor birşeyde değil yapılışını elbet okumuşssundur. Asıl sorun senin arka tekerinin kayacağını düşünmen. Benim dandik durolarla cbfi ne kadar yatırdığımı görsen aklın şaşar. İlk başta bende düşecek gibi sanıyordum kendimi ama zaten motorunu iyi tanıyorsan motor sana o yatış açısına gelmeden sinyalleri verir. Virajlarda kafanı çevirmiyorsanda sana düşüyormuşssun gibi gelebilir.

mondi_cml
17 Nisan 2010, 01:02
bende yeni yeni virajlarda yatmaya başladım bunları okudukça bilgi edinmiş oluyorm paylaşım için tşk:mrgreen:

diwersionf
04 Ağustos 2015, 16:02
Merhaba,

Başlangıçta aynı sorunları bende yaşadım. Lastik filan değil mesele. Virajı gördün, hızın sabit, motoru uygun oranda viraj yönünde yatır, gövdeni öne ve virajın aksi istikametine yatır. zerre sorun yaşamazsın. Aksine gazlayasın gelir.

NLA
18 Eylül 2015, 13:15
2-3 kez girecegin virajı yavaş yavaş kontrol et , giriş çizgini kafanda belirle , kafanı yola paralel tut , virajın çıkışına bak , virajın ortasında gaz kesme , yavaşlarsan dışarı atar , en kötü girdigin hızda çık virajdan..Fazla şansıda zorlamamak lazım..

Lastikler ısınmış olsun ve kaliteli olsun..
Yolda yağ-toz taş toprak kalıntısı olmasın , girmeden önce kontrol et..
Önde gidenin gazına gelip dalma , o girer sen çıkamayabilirsin (sen derken genel anlamda)
Viraja girebilen birisi ile takılmak arkasından yavaş yavaş göre göre çizgiyi takip ederek öğrenmek daha kolay olur..

En önemlisi ;BUnları pistte yapmak..Trafikte değil..

ehil
23 Mayıs 2016, 00:38
gidon sürüş anında çevrilmez.
ileri itmeye kalktığınızda; aşağı iner.
çekmeye kalktığınızda; yukarı kalkar.
istediğiniz yöne yatar, döner.