PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Sürüş Teknikleri (Ayrıntılı)



motorhead
31 Ocak 2010, 16:01
Az önce karşılaştığım bir sayfayı buraya eklemek istedim.

Kontra Tekniği,
Köpek Saldırılarına karşı korunma,
Kafa Salınımı(Tank Slapper),
Denge ve Yönlendirme,
İleri Sürüş Stratejileri,
Toplu Sürüş Tekniği,
Gece Sürüşü,
Gaz Kontrol Tekniği,
Frenleme Tekniği,
Dönüş Teknikleri...

gibi pek çok konuda bilgiler hazırlanmış.Resim ve videolarla daha anlaşır hale getirilmiş.Hazırlayanları tebrik etmek lazım.

Blogun diğer sayfalarını da gezinerek daha geniş bilgi edinebilirsiniz.Gerçekten çok eğitici içerikler mevcut.
Sözü fazla uzattım.Buyrunuz bağlantı linki:

Motosiklet Sürüş Teknikleri (http://alfamotosiklet.blogspot.com/2007_07_01_archive.html)

ambition
03 Şubat 2010, 20:01
Tam aradığım şey . Teşekkür ettim paylaşımın için .

vlad1462
03 Şubat 2010, 20:06
ne oluyor, nasıl oluyorda bensiz habersiz konu açıyosun sen yav:cyclopsan

zeda3000
03 Şubat 2010, 20:26
Cok iyi bir site, her surucunun vakit ayirip biraz incelemesi lazim.

Deryali
03 Şubat 2010, 20:43
Tek tek okunup uygulanması gerek. Bu bilgilerle iyi bir eğitim hazırlanabilir.

COQ
03 Şubat 2010, 20:46
Cok iyi bir site, her surucunun vakit ayirip biraz incelemesi lazim.

Eyvah be Zeda!!
Sende mi?:)

Yahu adam zaten bizim forumun uyesi ve o yazilar yillardir forumumuzda var.
:cherry:

http://www.motosiklet.net/forum/members/alfawings-4425.html

adanalı
14 Şubat 2010, 14:52
Cok iyi bir site, her surucunun vakit ayirip biraz incelemesi lazim.

:cat::cat::cat:

motorhocası
14 Şubat 2010, 16:18
Teşekkürler.:cat:

sularseller
14 Şubat 2010, 17:44
http://i179.photobucket.com/albums/w301/alpaslan_2007/temagp2.jpg

BAKTIĞINIZ YÖNE YÖNLENİRSİNİZ
2 Sn den fazla bakmayın aynı şeye diye yazıyor çok faydalı bir kaynak teşekkürler.

Güzelmişşş.. :)

Sinan Aksu
14 Şubat 2010, 19:07
Mükemmel bir site.. Profesyonel arkadaşların bile bence göz atması gerekir..

canercamalan
14 Şubat 2010, 19:11
teşekkürler ;)

ozgurozeren
14 Şubat 2010, 19:25
benim gibi acemilerin,doğru refleks geliştirmesi için harika...

paylaşım için çok teşekkür ederim...

bir de bir soru ben 2006 cbr 125 aldım,yeni yeni sürüyorum...

bu günkü gezimde sürekli arkası kaydı hafif hafif (40km/saatte),arka freni hiç kullanamadım gibi bişey... düz yolda dahi kayıyor..
üzerinde orjinal lastikleri var,çok sert mi geliyor lastikler,yerler nemli ondan mı anlayamadım...
hele yollardaki sarı renkli hız kesme setlerinin üstünden geçerken iyice saçmalıyor...

lastikleri mi değiştirmem lazım?

teşekkürler...

Comandante
22 Şubat 2010, 13:09
benim gibi acemilerin,doğru refleks geliştirmesi için harika...

paylaşım için çok teşekkür ederim...

bir de bir soru ben 2006 cbr 125 aldım,yeni yeni sürüyorum...

bu günkü gezimde sürekli arkası kaydı hafif hafif (40km/saatte),arka freni hiç kullanamadım gibi bişey... düz yolda dahi kayıyor..
üzerinde orjinal lastikleri var,çok sert mi geliyor lastikler,yerler nemli ondan mı anlayamadım...
hele yollardaki sarı renkli hız kesme setlerinin üstünden geçerken iyice saçmalıyor...

lastikleri mi değiştirmem lazım?

teşekkürler...

Lastiklerin çok şişik olabilir yerdeki tozları veya yaprak tarzı pislikleri hesaba katmadan çok sert gaz hazreketleri yapıyor olabilirsin.
Yoldaki yama yada şertler asfalta oranla min. %20 gibi daha kaygan yüzeğe sahiptirler böyle yerlerde daha dikkatli olmalısın.

ercankarakus
22 Şubat 2010, 14:25
10 numara bilgi, paylaşım için teşekkürler

Hisseci
01 Mart 2010, 21:49
çok emek harcanmış, yapanın ellerine sağlık..

SVG...

experience
16 Mart 2010, 14:42
çok güzel ve değerli bilgiler ellerine sağlık yazanın da paylaşanın da...

alfawings
12 Temmuz 2010, 20:43
Az önce karşılaştığım bir sayfayı buraya eklemek istedim.

Kontra Tekniği,
Köpek Saldırılarına karşı korunma,
Kafa Salınımı(Tank Slapper),
Denge ve Yönlendirme,
İleri Sürüş Stratejileri,
Toplu Sürüş Tekniği,
Gece Sürüşü,
Gaz Kontrol Tekniği,
Frenleme Tekniği,
Dönüş Teknikleri...

gibi pek çok konuda bilgiler hazırlanmış.Resim ve videolarla daha anlaşır hale getirilmiş.Hazırlayanları tebrik etmek lazım.

Blogun diğer sayfalarını da gezinerek daha geniş bilgi edinebilirsiniz.Gerçekten çok eğitici içerikler mevcut.
Sözü fazla uzattım.Buyrunuz bağlantı linki:

Motosiklet Sürüş Teknikleri (http://alfamotosiklet.blogspot.com/2007_07_01_archive.html)

Genç Olsaydım

Şimdi ben 20 li yaşlarda bekâr ve cıva gibi bir motorcu olsaydım ve bugün ki motosikletler. Bir spor tur makine alırdım. Ne bileyim mesela 1600cc altı silindirli bir aygır. En alımlısı ve de yine en hızlısı. Şöyle uçaklarla aynı rotayı izleyecek kadar hızlı ama konforlu. Güzel bir çadır alırdım birkaç da kamp malzemesi. Ver elini yollar. Yanıma da en fazla 4-5 arkadaş bulursam ne ala yoksa yalnız da basar giderdim hiç gecikmeden.

Unuturdum zamanı yollarda, süzülürdüm martılar gibi. Bir yükselirdim tepelere sonra inerdim ovalara doğru, rüzgârı altımda uçan halı yaparak. Yemyeşil ovalar, kıvrılarak dönüp giden dönemeçlerde tango yapardım hem de Arjantin. Sevgilim olurdu rüzgâr tüm sürüş boyunca bana güzel melodiler mırıldanan. Aahh gençlik. Şimdi artık hayal etmek kaldı sadece elimde mevcut.

Bakıyorum da bu sıralar nerede dengesiz, nerede terbiyesiz, nerede kişiliksiz mahlûk var onlarda motoru hedef seçmişler. Ve ne komik birden bire de en iyi sürücüler hatta eğitmenler olmuşlar. Haydaaaa!

42 yıldır sürüş yaparım, bir sürü bilen yardımcı oldu zamanında. Yol, usul erkân öğrettiler, eğittiler bizi. Sağ olsunlar. Vites küçültmekten önce terbiyeli olmayı öğrendiğimizden bizlerin de hiç bir zaman kalkıp ''biziz, biz biliriz'' demek hiç aklımıza gelmedi. Ya da yaptığımız km leri saymak.

Şimdi ki bu klavye motorculuğu, sanal konuşmalar ruhsuz ve seviyesiz. Zaten motorcu ruhu olan basar gider yoluna. Yolda olmak yeter de artar ona/onlara. Orada burada bezirganlık yapmaya ihtiyaç duymazlar. Nedir paylaşılmayan? Yollar mı yetersiz yoksa bizim bilmediğimiz bir ticaret mi var bol kazançlı? Akbabalar leş olmasa bu kadar toplaşmazlar. Hadi hayırlısı.

Motosiklet, özgürlük simgesidir. Özgürlük hiçbir şeye bağımlı kalmamaktır. Saçmalamak değildir. Öncelikle kişi kendine yeterli olur ki motoruyla süzülürken bulutlardan yağmur mu gelir kar mı gelir dert etmesin. Pistonların ritmi sürücünün kalp atışlarıyla birleşir ve işte ağacın altında meditasyon yaparken birden ışık olup kaybolan Asyalı ulu bilge Buda gibi o da Nirvana ya ulaşır. Bilenleredir sözüm.

Kısacası bu işin özü budur. Gerisi teferruat.

Alpaslan Kuzucan/Alfa.

storm_150
24 Ekim 2010, 13:07
Genç Olsaydım

Şimdi ben 20 li yaşlarda bekâr ve cıva gibi bir motorcu olsaydım ve bugün ki motosikletler. Bir spor tur makine alırdım. Ne bileyim mesela 1600cc altı silindirli bir aygır. En alımlısı ve de yine en hızlısı. Şöyle uçaklarla aynı rotayı izleyecek kadar hızlı ama konforlu. Güzel bir çadır alırdım birkaç da kamp malzemesi. Ver elini yollar. Yanıma da en fazla 4-5 arkadaş bulursam ne ala yoksa yalnız da basar giderdim hiç gecikmeden.

Unuturdum zamanı yollarda, süzülürdüm martılar gibi. Bir yükselirdim tepelere sonra inerdim ovalara doğru, rüzgârı altımda uçan halı yaparak. Yemyeşil ovalar, kıvrılarak dönüp giden dönemeçlerde tango yapardım hem de Arjantin. Sevgilim olurdu rüzgâr tüm sürüş boyunca bana güzel melodiler mırıldanan. Aahh gençlik. Şimdi artık hayal etmek kaldı sadece elimde mevcut.

Bakıyorum da bu sıralar nerede dengesiz, nerede terbiyesiz, nerede kişiliksiz mahlûk var onlarda motoru hedef seçmişler. Ve ne komik birden bire de en iyi sürücüler hatta eğitmenler olmuşlar. Haydaaaa!

42 yıldır sürüş yaparım, bir sürü bilen yardımcı oldu zamanında. Yol, usul erkân öğrettiler, eğittiler bizi. Sağ olsunlar. Vites küçültmekten önce terbiyeli olmayı öğrendiğimizden bizlerin de hiç bir zaman kalkıp ''biziz, biz biliriz'' demek hiç aklımıza gelmedi. Ya da yaptığımız km leri saymak.

Şimdi ki bu klavye motorculuğu, sanal konuşmalar ruhsuz ve seviyesiz. Zaten motorcu ruhu olan basar gider yoluna. Yolda olmak yeter de artar ona/onlara. Orada burada bezirganlık yapmaya ihtiyaç duymazlar. Nedir paylaşılmayan? Yollar mı yetersiz yoksa bizim bilmediğimiz bir ticaret mi var bol kazançlı? Akbabalar leş olmasa bu kadar toplaşmazlar. Hadi hayırlısı.

Motosiklet, özgürlük simgesidir. Özgürlük hiçbir şeye bağımlı kalmamaktır. Saçmalamak değildir. Öncelikle kişi kendine yeterli olur ki motoruyla süzülürken bulutlardan yağmur mu gelir kar mı gelir dert etmesin. Pistonların ritmi sürücünün kalp atışlarıyla birleşir ve işte ağacın altında meditasyon yaparken birden ışık olup kaybolan Asyalı ulu bilge Buda gibi o da Nirvana ya ulaşır. Bilenleredir sözüm.

Kısacası bu işin özü budur. Gerisi teferruat.

Alpaslan Kuzucan/Alfa.

abicim güzel söliyosunda bunları yapmak işin cok para lazım şimdiki gençlerde yani bizde para yoq herkes aynı şeyleri düşünebilir ama maddi nedenler yüzünden yapamaz:pale::pale::pale::pale:

alfawings
24 Ekim 2010, 18:03
Storm_150 para olur sıhhat kalmaz, sıhhat vardır para olmaz. Ümit garibin ekmeği, hayal kurar genç bir gün param olacak ve alacağım. Bazıları şanslıdır hayalleri çabuk gerçekleşir, bazılarının ki daha geç, bazılarında öte dünyaya kalır. Hem gençsin hem paralı süper bu seferde karakter/hazım sorunu yaşanır, kaybeyme korkusu çekilir. Yok yaşanmıyor diyorsanız siz bayağı sağlam bir adam olmalısınız. :)

COQ
24 Ekim 2010, 18:06
Storm_150 para olur sıhhat kalmaz, sıhhat vardır para olmaz. Ümit garibin ekmeği, hayal kurar genç bir gün param olacak ve alacağım. Bazıları şanslıdır hayalleri çabuk gerçekleşir, bazılarının ki daha geç, bazılarında öte dünyaya kalır. Hem gençsin hem paralı süper bu seferde karakter/hazım sorunu yaşanır, kaybeyme korkusu çekilir. Yok yaşanmıyor diyorsanız siz bayağı sağlam bir adam olmalısınız. :)

Hocam bosver.
Su akar yolunu bulur.:)
Sagligin nasil?
Merak ettik seni....:rendeer:

alfawings
24 Ekim 2010, 23:41
Teşekkür ederim coq...

Kalp sıpazmları ve stentlerin arkasından iki bypass ve koma. Çıktığımda yürüyemiyordum. Kaslar erimişti. Komada kalış sürem 2 ay. Bitmedi arkasından emboli atışı ve sağ diz altından ana damarın tıkanması ve sonra acılar ve uğraşlarla o bacağın kılcal damarlarının devreye alınıp kangrenden kurtulmam. Tekirdağ turuna çıktığımda bunlar geride kalmış ve iyi olduğumu sanmıştım.

Geride kalmamış. Malesef bu turdan bir hafta sonra bir emboli daha, bu sefer beyne... Sabah kalktım ve herşeyi çift görüyorum. Denge tutturmak imkansız kapılara çarpıyorum. İmdat, kör oluyorum. Pıhtı beynin göz sinirleri kısmına gitmiş. 12 gün yat Cerrahpaşada. Şimdi düzgüne yakın görüyorum ama bir daha pıhtı atmaması için kanın pıhtılaşmasını önleyici çok kuvvetli ve kararsız ilaçların alımı başladı. İç kanama olmaması içinde hergün kan verip kanımın akışkanlığına bakılarak ilaç dosajı ayarlanıyor.

Her tür vasıta sürüşüm yasak.

Yumruk yemem, kafamı, kolumu bir yerlere hızla çarpmam yasak. Dış kanama olmasa bile iç kanama riski çok yüksek. Üşütmem, grip olmam yasak anında bronşite dönebilir.

EEEEHHH be buyrun buradan yakın.

COQ
24 Ekim 2010, 23:54
Teşekkür ederim coq...

Kalp sıpazmları ve stentlerin arkasından iki bypass ve koma. Çıktığımda yürüyemiyordum. Kaslar erimişti. Komada kalış sürem 2 ay. Bitmedi arkasından emboli atışı ve sağ diz altından ana damarın tıkanması ve sonra acılar ve uğraşlarla o bacağın kılcal damarlarının devreye alınıp kangrenden kurtulmam. Tekirdağ turuna çıktığımda bunlar geride kalmış ve iyi olduğumu sanmıştım.

Geride kalmamış. Malesef bu turdan bir hafta sonra bir emboli daha, bu sefer beyne... Sabah kalktım ve herşeyi çift görüyorum. Denge tutturmak imkansız kapılara çarpıyorum. İmdat, kör oluyorum. Pıhtı beynin göz sinirleri kısmına gitmiş. 12 gün yat Cerrahpaşada. Şimdi düzgüne yakın görüyorum ama bir daha pıhtı atmaması için kanın pıhtılaşmasını önleyici çok kuvvetli ve kararsız ilaçların alımı başladı. İç kanama olmaması içinde hergün kan verip kanımın akışkanlığına bakılarak ilaç dosajı ayarlanıyor.

Her tür vasıta sürüşüm yasak.

Yumruk yemem, kafamı, kolumu bir yerlere hızla çarpmam yasak. Dış kanama olmasa bile iç kanama riski çok yüksek. Üşütmem, grip olmam yasak anında bronşite dönebilir.

EEEEHHH be buyrun buradan yakın.

Pisman oldum sorduguma.:pale:
Insallah geçer hocam!

Şeyh Şamil
25 Ekim 2010, 00:08
Sayın
Alpaslan Kuzucan

Motosiklet Kullananlara El Kitabı vazifesi gören ve kaynak teşkil eden

yazılarınızı sıklıkla okuyoruz.O yazılardan çok şeyler öğrendik.::thanks:

Yazılarınızı okumakla kalmıyor, alıntı göstererek gündemde tutuyor ve

kişilerin faydasına sunuyoruz.


Ben ve benim gibi düşünen kişiler; sıklıkla Alpaslan Kuzucan ve Alfawings

kelimelerini telaffuz ediyor, kulaklarınızı çınlatıyor ve sizi saygıyla anıyoruz.


Kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanızı ve eğitici öğretici yazılarınızla

aramızda olmanızı canı gönülden dilerim.. ::biggrinn

Saygılarımla..

Nihat24
03 Ocak 2011, 02:31
Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Alparslan abi acil şifalar diliyorum. Yazıların gerçekten biz gençlerin önüne ışık tutacak nitelikte... Ne kadar teşekkür etsek az...

ysn17
29 Ocak 2011, 13:11
Hocam süper bir paylaşım olmuş çok faydalı ve eğitici bilgiler var kendini motorsiklete adamış herkesin bilmesi gereken bilgiler elinize sağlık ;)

MrT ilhan
02 Şubat 2011, 14:05
çok faydalı bilgiler...tesekkurler...

arca94
26 Mart 2011, 18:50
Siteye erişim mahkeme kararıyla engellenmiştir... Tebrik ediyorum buraya da el atmışlar..