PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : :::ABS hakkında doğru bilinen yanlışlıklar:::



SpearHEAD
13 Ocak 2010, 12:05
Öncellikle bu başlığı açmamın sebebi aldığım eğitimler ve deneyimlerimden öğrendim abs konusundaki bazı bilgileri elimden geldiğince paylaşmak ,paylaşmak bu konuda var olan genel yanılgıyı düzeltmek istemem,


Öncellikle bahsetmeliyim ki Kullandığım motosiklet F650 GS DKR ABS li ve ABS sisteminin çok ciddi bir şekilde 2 kez başımı belada kurtardığını söylemeliyim

öncellikle abs hakkında yannış bilinen bir şey düzeltmek istiyorum

"Abs frenleme mesafenizi KISALTMAZ , abs kontrollü frenleme sağlar "

bu ne demek lastiklerinizin kitlenmesini engeller bu şekilde fremleme ile beraber motorunuza yön verebiliri ve altınızdan kaçmasını engelleyebilirsiniz,

Yani ABS biraz daha teknik bir dille anlatısak

Bağımsız, bağlı ve entegre fren sistemleri “anti-lock” yani kilitlenmeyen fren sistemleri olarak ta adlandırılır. ABS tekerin dönüş hızını ölçerek çalışır. Tekerin kilitlenmesine yakın basıncı azaltır, her tekerin sensoru vardır ve bu sensorlar tekerin ekseni etrafındaki(rotasyonel) dönüş süratini ölçerler. Ani yavaşlayan teker kaymaya başlayacak demektir. Kilitlenmesini önlemek için ABS kontrol birimleri tekerin dönüşünü sürdürmek ve yer tutuşunun tekrar kazanılması için anlık(saniyenin bir bölümü) olarak fren baskısını kaldırırlar. Sonra tekrar tam baskı uygularlar, burada sürücü çok agresif baskı uyguluyorsa ABS hızlı atımlarla fren baskısını kaldırıp tekrar uygular. Bu sistemlerde hedef daha kısa sürede durmak değil fakat frenlerin kilitlenip motorun kaymasına sebep olma riskini ortadan kaldırmaktır. Hatta sürücü motorunun yer tutunma kabiliyetinin üzerinde, çok sert fren yaparsa ABS sistemi durma mesafesini biraz uzatabilir."ALINTIDIR"



peki ideal frenleme abs midir,

hayır
eğitimlerden ve pratik denemelerinde edindiğim bilgilere göre en ideal frenleme progresive frenlemedir , yanı motorunuzda abs olsada olmasada en kısa sürede durmak istiyorsak uygulamamız gereken frenleme tekniğidir ,

Bu teknikde amaç en kısa duruş mesafesini yakalamak için Lastikleri kitlemeden (yada abs yi aktive etmeden) lastiklerin kitlenme noktasına en yakın noktada basınç uygulayarak durmakdır-. Bunu yapmak için frenlerimize kademeli basınç uygulamalıyız (Bunun tarifi bir limonu sıkar gibi hissederek )

Eğer progresive frenleme konusunda uzmanlaşdıysanız (ki birden olmuyor çalışmak lazım) ABS ye ihtiyacınız kalmaz ,

fakat özellikle yapmurlu yada kaygan bir yolda yüksek hızda fren yapmanız gerekiyor, ve çelik gibi iradeniz ve yeterli deneyiminiz yoksa, abs niz sizin motorunuzun altındanız kaymasından ve kaza yapmanızı engelliyebelir,



sülçü lisan ettiysek affola

Oğuzhan6435
03 Haziran 2014, 20:58
Teşekkürler Çok Güzel Bir Bilgi sağol :)

jemalizm
03 Haziran 2014, 21:01
panik anında limon sıkma her babayiğidin harcı değil malesef :(

acayüp
03 Haziran 2014, 21:11
Teşekkürler.

Bunu ben söyleyince ağız eğiyorlar.
Bilmeden fikir üreten canııım toplumum . Bu olayı anlat anlatabilirsen.

CEM.
03 Haziran 2014, 21:31
Abs hayat kurtarir.

Bende çok görüyorum abs karsitlarini fakat polemik cikmamasi için susuyorum genelde.

Fren mesafesi uzatiyor diyorlarda fren mesafesinin uzayacagi yerde tekerleklerin kitlenip düşüyorsun da :)


Normal frenlemede pek ihtiyac yok ama panik frende kacis noktasini bulmaniza yardim edecektir.

Bu arada konu 2010dan kalma yeni deger kazandi :)

Zuzuuw
03 Haziran 2014, 22:14
ABS fren frenleme mesafesini uzatmaz. Ama bunu eşit koşullarda denersek.

Yani aynı iki motorun birinde fren manetini sonuna kadar sıkıyoruz ve ilk motor ABS'siz, ikinci motorda da sonuna kadar sıkıyoruz bu motor ABS'li.

ABS olmayan motorda teker kilitlenecek ve ABS olmayanda kilitlenmeyecek. Bu durumun en kısa özetini tablo çizerek anlatmaya çalışmak isterdim

ama şu an pek uygun değil, yazıyla anlatmaya çalışayım.

Frenleme esnasında bizi yavaşlatan sürtünme kuvveti 2 çeşittir.

1 statik sürtünme
2 dinamik sürtünme

Aynı asfalt, asynı fren sistemi ve aynı lastik ile denendiği zaman STATİK her zaman DİNAMİKTEN büyüktür.

peki statik sürtünme katsayısı tam olarak nedir ?

Statik sürtünme katsayısı teker kilitlenmeden önceki katsayıdır. Doğrusal bir şekilde tekerin kilitlendiği noktaya kadar yükselir.

teker kilitlendikten sonra, kızaklama dediğimiz durumda DİNAMİK sürtünme katsayısı devreye girer ki bu katsayı her zaman daha düşüktür.

Yani işin özeti fren manetini sıktıkça sürtünme kuvveti artar artar taa ki bir noktaya kadr, kilitlenmeden sonra, yani teker kayarken aslında sürtünme

kuvveti daha düşüktür. ABS fren sistemi bu doğrusal grafiği takip eder (gradient) ve doğrusallıktan kaymanın rasyonel sapmalarını hesaplar.

Tekerin kilitlendiğini anlayınca değil, teker kilitlenmeden hemmen önce devreye girerek bizim STATİK sürtünme katsayısını maksimumda tutar ve DİNAMİĞE

geçmemize engel olur.

http://i.hizliresim.com/W2yn7m.png (http://hizliresim.com/W2yn7m)

temsili graikte olduğu gibi ABS frenleme katsayısını maksimumda tutmayı hedefler, markadan markaya değişiklik gösterebilir.

C.Kaan
03 Haziran 2014, 22:30
ABS Motorda Bilmem Ama Arabada Hayat Kurtarır Motorda'da Aynı Mekanizma Kullanıldığı İçin Büyük İhtimalle Motorda'da Hayatınızı Kurtarır. Dip Fren Yapıp Ön Tekerleğiniz Kızaklamaya Başladığında Sağ - Sol Manevra Yapamazsınız Ancak ABS'niz Var İse Lastiği,niz Kilitlemeyeceği İçin Sağ - Sol Manevra Yapabilirsiniz.

oğuzhan3564
04 Haziran 2014, 19:58
Teşekkürler Gerçekten Yararlı Bir Bilgi Tabi Motorum Olursa Bunları Aklımda Tutacağım :)

aytacaksel
04 Haziran 2014, 20:26
lastikleti kilitlersen tabikide daha kisa surede durursun, bu sacma mantik ile abs fren mesafesini uzatir. bu olay araba icin gecerlidir.
motosiklette iki lastigi kilitlersen olursun. kisa ve oz olursun. abs motosiklette kullanildiginda, durma mesafesi ciddi olcude kisalir. kontrol artar. kimse normal fren absden daha iyidir diye savunmasin.

Furkan Tarık
04 Haziran 2014, 21:00
Abs cok güzel ya frene bastığında tık tık tık tık tık diye ses çıkarıyor ya ona bayılıyorum

Furkan Cetin
03 Eylül 2014, 19:04
Özet olarak :

http://www.citiscapesf.com/media/image001.jpg

F54
05 Eylül 2014, 18:09
benim anladığım şimödi abs li motor alıp fazla dan 2 3 bin tl vermeyelim mi...

RmMuR
05 Eylül 2014, 19:02
benim anladığım şimödi abs li motor alıp fazla dan 2 3 bin tl vermeyelim mi...

Gerçekten de böyle mi anladın :queen:

Zuzuuw
05 Eylül 2014, 19:50
benim anladığım şimödi abs li motor alıp fazla dan 2 3 bin tl vermeyelim mi...

Kim anlattı onu ?

Resimdeki itlere takıldıysan onlarınki tasmalarına takılı olan ipler aynı uzunlukta olduğundan durma mesafeleri aynı olmuş. Öteki türlü kızaklayan değil, fıtı fıtı fıtı pati atan daha kısa mesafede duracaktı.

mithrelios
05 Eylül 2014, 21:03
ABS, motosiklet üzerinde hayatta kalma şansını 1/3 oranından fazla arttırır.

Araştırmak isteyenler için: http://www.iihs.org/frontend/iihs/documents/masterfiledocs.ashx?id=2042

Önce 2003-2008 yılları arasında yapılan ve sonra 2003-2013 yıllarını kapsamak üzere güncellenen yukarıdaki çalışmaya göre, aynı motosikletlerin ABS'li ve ABS'siz modellerinin yaptığı kazalarda yaşanan ölüm oranları incelenerek bulunmuş sonuçlardır. Bunu teyid eden farklı araştırmalar da var, konuyu merak eden ve İngilizcesi yeterli arkadaşlar araştırabilirler.

Ayrıca, 2012'de geçirdikleri bir düzenleme uyarınca Avrupa Birliği'nde 1 Ocak 2016'dan itibaren ABS'siz motosiklet satışı mümkün olamayacak. Hem de 125 cc ve üzeri bütün motosikletler için.

Neticede benim kendimce, bu konu hakkında yaptığım araştırma sonucu vardığım karar ABS'siz motosiklete binmemektir. Evet belki bazı koşullarda sorun yaratabilir ama istatistikler çok net ortada.

Levsy
05 Eylül 2014, 21:09
Forumun klasik ifade tarzı bu konuda kullanılmamış. Hemen ben yazıyım:

ABS candır :)

tolgahan_s
21 Ağustos 2016, 18:57
Varsayalım ki çelik gibi iraden var, asla panik anında manet'e abanmıyorsun (hani mümkün değil ya) öyle varsayalım, varsayalım ki dünya şampiyonusun. ABS olmayan motordasın ve panik anı yaşadın senaryomuz bu: maneti limon gibi sıkarken maksimum sürtünmeyi yakalayana kadar kaybettiğin bir zaman var ya ABS ile kaybettiğin zaman ve buna bağlı katettiğin yol inan daha az.
Aynı senaryoda ayrıca didonu ve motoru maksimum düzeyde kontrol altında tutman, dik konumda tutman gerekecek. velevki biraz yatırdın motoru, dik konumdayken yakaladığın maksimum sürtünme artık geçerli değil, sürtünme azalmazsa motor devrilir kural bu, o maneti gevşetecen ve unutma paniktesin hala. oysa abs de durum çok farklı sürtünme azalırsa yani teker kitlenme noktasına gelirse senin yapman gerekeni abs yapar ve maneti (bağlı sistemi) biraz gevşetir ve sen hala motorun üstünde kalabilirsin. manevra kabiliyetin ciddi oranda artar, buda bonusu.
şimdi piyasadaki motor ustalarını az çok hepimiz biliyoruz. çekirdekten yetişmişler saygım sonsuz ama yaşlarına malesef teknik birikim ve kapasite malum. he kapasitesi olan var evet ama onları da teknik servisler sana, bana, esnaflığa bırakmıyor zaten. ciddi maaşlar alırlar, hem iş yapar hem adam yetiştirirler. hani sen bu işin okulu sanayi diyorsan mühendisleri, üreticileri çöpe atıyorsan başka. ben, motoru hoplatınca daha kısa mesafede durur diyen 30 yıllık usta biliyorum. bu durumun deli saçması olduğunu anlatsam bile anlamayacağını bildiğim için konuyu kapatıp ordan uzaklaşmanın en mantıklısı olacağını düşünmeyi tercih ettim gene olsa gene ederim ve ona vida dahi sıktırmam, 10 torkla sıkması gerekeni 20torkla sıkar hayatımı tehlikeye atar diye düşünürüm, tercih senin. hani bide küçük esnafa sahip çıkalım diye bi vicdan yapıyor millet, yapma! sahip çıkma! bir sürü adamın hayatını tehlikeye atıyor o küçük esnaf, bunu unutma! düşün, zaten kapasiteli biri olsa küçük kalmaz bu paradoksu hatırla! 30 yıldır bir adam küçükse hala, bi durup düşüneceksin;) bu adam der tabi abs mesafeyi uzatır diye, ben inananlara acırım sadece. çünkü öyle laboratuvar ortamında panik fren çalışmaya benzemez bu iş. kaldıki abs li motorda abs yi devreye sokmadan frenleme yapabiliyorsan 1-0 öndesin o laboratuvar ortamında da bunu dene, baktın olmuyor manetlere aban (gerçek hayatta) hayatını kurtaracaktır.
ürleticiler inanın sadece para için üretmiyorlar abs yi, kaldıki bazı gelişmiş ülkelerde abs siz üretim yasak, dikkat et gelişmiş diyorum ki sen onların umrunda değilsin. seni sen düşüneceksin. sınıfı ne olursa olsun abs siz üretemiyor adamlar. insanlar ar-ge yapıyorlar çalışıyorlar, önemse bu çalışmaları bakma başkalarının ağzına. o ustaya sesleniyorum burdan :) sen 30 değil 90 yılda motora binsen başına birşey gelmemesi sadece şansının iyi olduğunu gösterir, sana iyi hoplamalar :D
sürçi lisanımı affedin ama bu konu bunları hakediyor artık, insanların hayatlarıyla oynamayın!
sabırla okuduğunuz için teşekkürler. iyi seyirler arkadaşlar.

Mengu16
21 Ağustos 2016, 19:03
Varsayalım ki çelik gibi iraden var, asla panik anında manet'e abanmıyorsun (hani mümkün değil ya) öyle varsayalım, varsayalım ki dünya şampiyonusun. ABS olmayan motordasın ve panik anı yaşadın senaryomuz bu: maneti limon gibi sıkarken maksimum sürtünmeyi yakalayana kadar kaybettiğin bir zaman var ya ABS ile kaybettiğin zaman ve buna bağlı katettiğin yol inan daha az.
Aynı senaryoda ayrıca didonu ve motoru maksimum düzeyde kontrol altında tutman, dik konumda tutman gerekecek. velevki biraz yatırdın motoru, dik konumdayken yakaladığın maksimum sürtünme artık geçerli değil, sürtünme azalmazsa motor devrilir kural bu, o maneti gevşetecen ve unutma paniktesin hala. oysa abs de durum çok farklı sürtünme azalırsa yani teker kitlenme noktasına gelirse senin yapman gerekeni abs yapar ve maneti (bağlı sistemi) biraz gevşetir ve sen hala motorun üstünde kalabilirsin. manevra kabiliyetin ciddi oranda artar, buda bonusu.
şimdi piyasadaki motor ustalarını az çok hepimiz biliyoruz. çekirdekten yetişmişler saygım sonsuz ama yaşlarına malesef teknik birikim ve kapasite malum. he kapasitesi olan var evet ama onları da teknik servisler sana, bana, esnaflığa bırakmıyor zaten. ciddi maaşlar alırlar, hem iş yapar hem adam yetiştirirler. hani sen bu işin okulu sanayi diyorsan mühendisleri, üreticileri çöpe atıyorsan başka. ben, motoru hoplatınca daha kısa mesafede durur diyen 30 yıllık usta biliyorum. bu durumun deli saçması olduğunu anlatsam bile anlamayacağını bildiğim için konuyu kapatıp ordan uzaklaşmanın en mantıklısı olacağını düşünmeyi tercih ettim gene olsa gene ederim ve ona vida dahi sıktırmam, 10 torkla sıkması gerekeni 20torkla sıkar hayatımı tehlikeye atar diye düşünürüm, tercih senin. hani bide küçük esnafa sahip çıkalım diye bi vicdan yapıyor millet, yapma! sahip çıkma! bir sürü adamın hayatını tehlikeye atıyor o küçük esnaf, bunu unutma! düşün, zaten kapasiteli biri olsa küçük kalmaz bu paradoksu hatırla! 30 yıldır bir adam küçükse hala, bi durup düşüneceksin;) bu adam der tabi abs mesafeyi uzatır diye, ben inananlara acırım sadece. çünkü öyle laboratuvar ortamında panik fren çalışmaya benzemez bu iş. kaldıki abs li motorda abs yi devreye sokmadan frenleme yapabiliyorsan 1-0 öndesin o laboratuvar ortamında da bunu dene, baktın olmuyor manetlere aban (gerçek hayatta) hayatını kurtaracaktır.
ürleticiler inanın sadece para için üretmiyorlar abs yi, kaldıki bazı gelişmiş ülkelerde abs siz üretim yasak, dikkat et gelişmiş diyorum ki sen onların umrunda değilsin. seni sen düşüneceksin. sınıfı ne olursa olsun abs siz üretemiyor adamlar. insanlar ar-ge yapıyorlar çalışıyorlar, önemse bu çalışmaları bakma başkalarının ağzına. o ustaya sesleniyorum burdan :) sen 30 değil 90 yılda motora binsen başına birşey gelmemesi sadece şansının iyi olduğunu gösterir, sana iyi hoplamalar :D
sürçi lisanımı affedin ama bu konu bunları hakediyor artık, insanların hayatlarıyla oynamayın!
sabırla okuduğunuz için teşekkürler. iyi seyirler arkadaşlar.
ABS'ye güvenerek motor sürersen kaza ihtimalin her durumda var. ABS'yi şart olarak görenler genelde motosiklette kaçış manevrasını azıcık bile olsun beceremeyen kişiler. Hiç fren yapmanın gerekmeyeceği durumda fren yapmayla uğraşıp öndeki araca odaklanıyolar. ABS varsa sadece motor devrilmez ama arkadan araca girerler yine, ABS çalışacak kadar fren sıkıldığında tekerleri kaydırmadan fren yapmaya göre fren gücü yüzde 30-50 arası azalıyor.

tolgahan_s
21 Ağustos 2016, 19:58
işte tam onu söylüyorum ya zaten. panik anında sana kaçış manevrası için güvenli sürüşü sağlayacak şeydir abs.
bu arada 30-50 neye gore? abi şaşıyorum bu rakamlara, bana kızmayın. honda? yamaha? kavasaki? yoksa 30 senelik sanayi çıkması usta mı? söylüyor bunu? bak bu markalar kendi ülkelerine abs siz satamıyorlar ;) tek sebebi para mı sence? kendi ülkesine daha çok mu iteliyor, nedir?
hem abs varkende devreye girmeyecek şekilde frenleme yapabilirsin ve bu mesafe abs siz ile yaptığın mesafeyle aynı olur. sana göre kısaysa kısa olur gene..

Mengu16
21 Ağustos 2016, 20:16
işte tam onu söylüyorum ya zaten. panik anında sana kaçış manevrası için güvenli sürüşü sağlayacak şeydir abs.
bu arada 30-50 neye gore? abi şaşıyorum bu rakamlara, bana kızmayın. honda? yamaha? kavasaki? yoksa 30 senelik sanayi çıkması usta mı? söylüyor bunu? bak bu markalar kendi ülkelerine abs siz satamıyorlar ;) tek sebebi para mı sence? kendi ülkesine daha çok mu iteliyor, nedir?
hem abs varkende devreye girmeyecek şekilde frenleme yapabilirsin ve bu mesafe abs siz ile yaptığın mesafeyle aynı olur. sana göre kısaysa kısa olur gene..
Kaçış manevrası yapamıyolar zaten diyorum. Bu insanlar motoru dimdik, otobüs gibi süren insanlar. Ayrıca ABS var diye motor durur diye düşünüp ilk tercih olarak frenleme yapıp kaçış manevrasını unutup öndeki araca çarpan bolca kişi mevcut. Doğru bir tecrübe olmadıkça ABS kurtarmıyo tek başına yani.

Zsrvc
21 Ağustos 2016, 20:24
işte tam onu söylüyorum ya zaten. panik
anında sana kaçış manevrası için güvenli sürüşü sağlayacak şeydir abs.
bu arada 30-50 neye gore? abi şaşıyorum bu rakamlara, bana kızmayın. honda? yamaha? kavasaki? yoksa 30 senelik sanayi çıkması usta mı? söylüyor bunu? bak bu markalar kendi ülkelerine abs siz satamıyorlar ;) tek sebebi para mı sence? kendi ülkesine daha çok mu iteliyor, nedir?
hem abs varkende devreye girmeyecek şekilde frenleme yapabilirsin ve bu mesafe abs siz ile yaptığın mesafeyle aynı olur. sana göre kısaysa kısa olur gene..

Haklisin hocam neye göre hangi veriye veya hangi test'e hangi makaleye göre hangi, hangi,hangi........... ABS' ye karşı çıkanlari destekleyen hiç birşey görmedim şu ana kadar.bilen bulan varsa paylaşsin bizde işin doğrusunu anlayalım.

tolgahan_s
21 Ağustos 2016, 20:38
katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)

Mengu16
21 Ağustos 2016, 20:39
katılıyorum ama işin tekniği bu zaten, maneti max sürtünmeyi yakalayacak kadar sıktığında kaçamazsınki sorun orda. kaçmaya çalıştığın anda devirir motoru o sürtünme. senin söylediğinde sonuç şu olacaktır; abs sizde max manet ile kaçmaya çalıştığında motordan düşersin ve kontrolsüz çarparsın o arabaya, abs lide kaçamazsan en azından düşmeden kontrollü çarparsın. kontrollü çarpmak emin ol daha iyi.
ki gene tekrar ediyorum o kadar iyi kontrol edebiliyorsan maneti abs lide abs devreye girmeden yaptığın frenleme diğeriyle aynı sonucu verecektir.
daha ötesi sana bonus sağlayacaktır. asla dezavantaj yapmaz. abs li kullan bence (belkide kullanıyorsun zaten) bir gün iyi yad edersin bu yazdıklarımı;)
Ben freni tutmayan motoru bile sürerim mesele frende değil :)

Nikkfurie
21 Ağustos 2016, 20:48
yamahanin kawasakinin ceo su olsam yeminle bütün muhendisleri işten atarım şu sitede abs den iyi fren yaparım diyen adamları alırım :D

blue4XL
21 Ağustos 2016, 21:46
sülçü lisan ettiysek affola

ABS ile ilgili bilgilendirme için teşekkürler. Sadece başlığınızdaki " yannışlıklar" kelimesi yanlış olmuş :)

huduni
22 Ocak 2017, 20:34
ABS ile ilgili bilgilendirme için teşekkürler. Sadece başlığınızdaki " yannışlıklar" kelimesi yanlış olmuş :)

Sırf başlıkta "yannışlıklar" yazıyor diye girdim konuya. Yoksa standart ABS iyidir/kötüdür geeyiği diye geçip gidecektim. Konuyu açan öyle sevimli bir yannış yapmış ki. :mrgreen:

#6 numarlı mesajda konu çok güzel anlatılmış. Ufak bir eksik var. Onu da müsaade ile ben tamamliim. Asfalt ile lastik arasındaki statik sürtünme katsayısı 1 kabul edilir, dinamik sürtünme katsayısı ise 0,5 kabul edilir. Bu da kabaca, kayan lastik kaymayan lastiğe göre iki kat mesafede duracak demektir. ABS durma mesafesini uzatır, ABSli motor daha geç durur diyenler aynı şartlarda fren yapamamış demektir. Şartlar eşitlendiğinde ABS her türlü aracı daha kısa mesafede durdurur...

hasmet
22 Ocak 2017, 21:04
Cok yannis!

Tabii ki ABS'li motosiklet her turlu daha kisa mesafede durur. Cunku lastigin surtunme katsayisi, grenaj plastigi ve metal'den cok daha yuksektir :)

drtayfun
22 Ocak 2017, 21:24
Kişisel olarak aracımın kar performansına bakınca ABS daha uzun mesafede duruyor, ama direksiyonu kitlemediği için kontrollü duruyor.

huduni
23 Ocak 2017, 15:47
drtayfun

ABS iki durumda fren mesafesini uzatır. Karlı ve toprak zemin. Arazi motorlarında ABSnin kapatılabilir olması bu sebeple tercih ediliyor.

hasmet
23 Ocak 2017, 16:29
drtayfun

ABS iki durumda fren mesafesini uzatır. Karlı ve toprak zemin. Arazi motorlarında ABSnin kapatılabilir olması bu sebeple tercih ediliyor.
Arazide ABS iptalinin sebebi fren mesafesi değildir. Kalitelilerinde sadece arka ABS iptal edilir, ön çalışmaya devam eder.

labirent
23 Ocak 2017, 18:55
https://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA

Levent
23 Ocak 2017, 19:40
ABS ile ilgili bilgilendirme için teşekkürler. Sadece başlığınızdaki " yannışlıklar" kelimesi yanlış olmuş :)

6 Yıldır foruma girmeyen bir adamın, yapmış olduğu bir yanlışı 7 yıl 10 gün sonra tespit etmişsiniz kutlarım, hemen başlığı düzelttim :)

Sepetçioğlu
23 Ocak 2017, 20:33
ABSsiz motora binmeyin gençler!:cat: Asfaltın tadı çok kötü :)

aLoneman
23 Ocak 2017, 21:20
https://www.youtube.com/watch?v=TpjTfjW1PoQ&t=21s

Linki 21.saniyeye ayarlayıp koydum. Video baştan başlarsa oraya alırsınız.

Video açıklamasında belirtmedim ama arkanın kitlemesi aslında tam 51. saniye de başlıyor. Video da kitlenme anlaşılmıyor. Viraja girerken önüde sıkamadığımdan bilerek motoru viraja düz soktum. O yüzden önüde sıktım. Her iki teker kitleye kitleye durdum. Ama abs sayesinde. Yoksa motoru yatırıyordum.

F54
23 Ocak 2017, 23:08
https://www.youtube.com/watch?v=TpjTfjW1PoQ&t=21s

Linki 21.saniyeye ayarlayıp koydum. Video baştan başlarsa oraya alırsınız.

Video açıklamasında belirtmedim ama arkanın kitlemesi aslında tam 51. saniye de başlıyor. Video da kitlenme anlaşılmıyor. Viraja girerken önüde sıkamadığımdan bilerek motoru viraja düz soktum. O yüzden önüde sıktım. Her iki teker kitleye kitleye durdum. Ama abs sayesinde. Yoksa motoru yatırıyordum.

abs kurtarır diye gereksiz tehlikeye atılıyorsunuz her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz.

hasmet
23 Ocak 2017, 23:18
abs kurtarır diye gereksiz tehlikeye atılıyorsunuz her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz.

Siz muhtemelen o niyetle yazmadiniz, lakin son zamanlarda Anti-ABS guruhunun fazlaca dillendirdigi bir baska delil ve mantik yoksunu arguman oldu bu: "ABS var diye kendinizi tehlikeye atiyorsunuz?"

Kim atiyor? Nerde? ABS var diye kor viraja giren mi var? Kamyonun onune atlayan mi? Istatistik nerde? Yoksa ... dedim prezervatife gerek yok, nasilsa motorda ABS var ...

aLoneman
23 Ocak 2017, 23:21
abs kurtarır diye gereksiz tehlikeye atılıyorsunuz her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz.

Yok, video da dediğim gibi. Yeşil yanıp sönmeye başlayınca zemini ve virajı idrak edemeden hızı kesmedim. Direk ışığa odaklanmıştım. Haliyle öküzlüğümün cezasını çektim. Yoksa motoru kullanırken abs kimsenin aklına gelmiyordur bence. Zira benim hiç gelmiyor.

F54
23 Ocak 2017, 23:38
abs olmaz olmaz (bu arada ben ABS siz tenere kullanıyorum)
fakat nasıl olsa frenler güzel kitleme yapmıyor diye de yanıp sönen ışıga yetişmeye çalışmayınız
size kırmızı yanar sol tarafa yeşil siz döndüğünüz anda arkadan araba gelir çarpar zaten motorcuya dikkat eden yok bari biz olabildiğimiz kadar akıllı dikkat li olalım hayatta kalalım
abs şart değil diyen de halt etmiş lazım kardeşim lazım
sen istemiyorsan ben istemiyorum de ama milletin aklını bulandırma..

mrt20
24 Ocak 2017, 08:57
Absli olan motorda sanılıyoki acil durumda maneti allah ne verdiyse sıkıp öyle körü körüne gitmek.
Abs devreye girdiği anda manetteki basıncı az azalttığınız takdirde motor lap diye duruyor.
Öyle abs var diye hep köklerseniz tabi mesafeye etki eder.
Bizim memleketin yarısı rossi olduğundan gerek duymuyorlar abs ye :queen:

okanbagiscan
24 Ocak 2017, 09:49
ABS li motorda freni yine eğitmenlerin söylediği gibi ezerek sıkmamız gerekiyor değilmi.Yani ABS de olsa önce ağırlığı öne transfer etmek amortisörlerin kapanmasını sağlamak gerekiyor.Panik frenle çat diye sıkarsak duruş mesafesi ezerek sıkmadan çok daha uzun olacaktı.Bu bilgiler doğru değilmi.

fenerbahceli
24 Ocak 2017, 10:02
Aslında belli bir cc üstündeki (örnek 150 cc ve üstü) tamamı abs li ile üretilmeliydi ve bu fikir tartışmaları ondan sonra yapılmalıydı. Vatandaşın altında abssiz xmax 400 var örnek olarak, ne bilsin abs iyi mi kötü mü? Ya da şöyle izah edeyim, abs %100 iyi bile olsa , abs siz motorlara sonradan takma imkanı var mı? Yok. O zaman yapacağı bir şey yok ki şahsın. İstediği kadar iyi olsun abs sonradan takılamadıktan sonra neyi tartışıyoruz.

Bir cümle daha yazayım. Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"

Nikkfurie
24 Ocak 2017, 10:15
........Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"..........


İşte bizdeki motosiklet kültürünün nerede olduğunu anlatan cümle :) hocası böyle ise cemaatin durumu malum..

Okan Sinan Ocan
24 Ocak 2017, 10:31
Bir cümle daha yazayım. Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"

İşin içerisine hocalar dahil edildiğine göre bir müdehalede bulunayım. ABS teknolojisinin önceki neslinde motosikletler için bazı hendikaplar olduğu doğrudur. (yüksek yatış açısında ABS nin devre dışı kalması gibi) En son ABS teknolojisinde bu tür sorunlar çözüldü ve motosikletler için daha uygun hale geldi. Detayları aşağıdaki videoda bulabilirsiniz.

Sevgilerimle

https://youtu.be/r26rMq1JRrs?list=PLhBAWhi79WyaBkd-UyoeVqHhwuNrEh5C1

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------


İşte bizdeki motosiklet kültürünün nerede olduğunu anlatan cümle :) hocası böyle ise cemaatin durumu malum..

Sevgili kardeşim,

Yargısız infaz yapıyorsun. Hocanın söylediklerinde yanlış bir bilgi yok. ABS motosikletlerde otomobillerdeki kadar etkili bir sistem değildi. Teknolojisi son iki yılda yenilendi ve sadece sınırlı sayıdaki motosikletteki ABS gerçekten etkinolarak çalışabilmekte.

Sevgilerimle

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------


Cok yannis!

Tabii ki ABS'li motosiklet her turlu daha kisa mesafede durur. Cunku lastigin surtunme katsayisi, grenaj plastigi ve metal'den cok daha yuksektir :)

Atlama oradan pis zengin :) :) :)

Kullandığın motorda en son teknoloji , bugüne kadar üretilmiş en iyi ABS var. O duramayacakta ben mi duracağım :) :) :)

COQ
24 Ocak 2017, 10:50
Daha önce de yazdım bir daha yazayım.
Motosiklet teknolojileri her geçen gün farklılaşıyor.
Buna bağlı olarak motosiklet sürüş dinamikleri de değişiyor.
Bu şu demek.
"Bilginin taze olması gerek."

Yani 5 sene önce verilmiş bir bilgi bugün geçerliliğini yitirmiş ya da eksik kalmış olabilir.
Bu yüzden internette veya başka mecralarda okuduğunuz bir mevzu yazanı kim olursa olsun bugün için artık geçerli olmayabilir.

Tartışmalarda çok sık karşılaşıyoruz. Efendim bilmem kim öyle demiyor ama!
Olabilir.
O zamanın şartlarında onun dediği geçerlidir ama bugün değil.
ABS konusu da öyle.
İlk motosiklete takıldığında itiraz konusu olan handikapları vardı.
Bugün o handikaplar büyük ölçüde giderildi.
Yarın daha da gelişecek.
O zamanda bugün söylenenler geçerliliğini yitirecek.

Disk fren ilk çıktığı yıllarda uzunca bir süre bir tercih sebebi olmadı.
Yani kimse beğendiği bir modeli disk fren yok diye almaktan vaz geçmedi ya da sırf disk fren var diye tercihini o modelden yana kullanmadı.
Hatta disk frenin sakat iş olduğunu bile düşünenler oldu.
Çünkü alan patır patır düşüyordu.
Oysa bugün ilk bakılan şeylerden bir tanesi disk fren.

Abs olsun, diğer kontrol mekanizmaları olsun hepsi yeniyken bu tür tartışmalar olur.
Sonra yerine oturur ve standart hale gelir.

Nikkfurie
24 Ocak 2017, 12:34
..........Sevgili kardeşim, Yargısız infaz yapıyorsun. Hocanın söylediklerinde yanlış bir bilgi yok. ABS motosikletlerde otomobillerdeki kadar etkili bir sistem değildi. Teknolojisi son iki yılda yenilendi ve sadece sınırlı sayıdaki motosikletteki ABS gerçekten etkinolarak çalışabilmekte..........


Hocam,yargısız infaz yapmıyorum : ) gemi makine mühendisiyim yaşım 47, beş yıl Renault Mais Türkiye de otomobil sektorunde de çalıştım,demem o ki nacizane bilgi birikimim var,en ilkel Abs bile hiç olmamasından iyidir,bizim insanımız istiyor ki arabanin arka tamponuna bir metre mesafeden 100+ km giderken fren sıkayım abs beni durdursun,maalesef abs in böyle bir yeteneği henüz yok..

Yorumuma,"söz meclisten dışarı" eklemiydim kusura kalma,hiç karşılaşmadık ama baska sitelerde de yazmıştık az çok ben sizi tanırım,TR deki bir kaç değerli eğitmenden birisiniz,hemen ekleyeyim maalesef ki son yıllarda motosiklet eğitim işi, şu kaskina kamera takıp vlog çekenlerden farksiz halde..

Riptalon
24 Ocak 2017, 13:27
En kötü ABS bile hiç olmamasından iyidir. Aksini iddia etmek için bayağı zorlamak gerekir. Tekerlekler kilitlendiğinde sürtünme katsayısı düşer ve durma mesafeniz uzar. ABS bunu engeller. Yapabiliyorsanız en ideali tekerleği kilitlemeyecek son aşamada frenleyebilmektir. Bu ABS'li motosikletlerde de mümkün olduğundan ABS'nin hiçbir bakımdan zararı olamaz. Her eğitimcinin verdiği bilgi doğru olacak değildir.

hasmet
24 Ocak 2017, 16:35
Aslında belli bir cc üstündeki (örnek 150 cc ve üstü) tamamı abs li ile üretilmeliydi ve bu fikir tartışmaları ondan sonra yapılmalıydı. Vatandaşın altında abssiz xmax 400 var örnek olarak, ne bilsin abs iyi mi kötü mü? Ya da şöyle izah edeyim, abs %100 iyi bile olsa , abs siz motorlara sonradan takma imkanı var mı? Yok. O zaman yapacağı bir şey yok ki şahsın. İstediği kadar iyi olsun abs sonradan takılamadıktan sonra neyi tartışıyoruz.

Bir cümle daha yazayım. Bir motosiklet hocası aynen şunu söylemiştir, "abs otomobiller için uygun, motosikletler için uygun değildir"

Motosikletim ABS'sizse ABS kotudur. Cunku ABS'ye ragbet, ikinci el degerini azaltir. :)

Soz meclisten disari, egitmenim diye ortaya atilan cok fazla egitimsiz ve tecrubesiz cahil var... Gecenlerde yine biri diyordu "en azindan ilk baslarda ABS'siz motosiklet kullanmak lazim" diye. Adam bir kere bile dusmemis... Demek ki motosikletin limitlerinden habersiz. "Herhalde cok iyi fren yaptigimdan" filan yazmis... Arkana bakmadan kac boyle egitmenden...


Yargısız infaz yapıyorsun. Hocanın söylediklerinde yanlış bir bilgi yok. ABS motosikletlerde otomobillerdeki kadar etkili bir sistem değildi. Teknolojisi son iki yılda yenilendi ve sadece sınırlı sayıdaki motosikletteki ABS gerçekten etkinolarak çalışabilmekte.

Meslek dayanismasina bak sen :) Cevir kazi yanmasin... Cornering ABS yok diye "etkili bir sistem" olmaktan cikti mi ABS simdi? Cik cik cik. Hic olmadi simdi...



Atlama oradan pis zengin :) :) :)

Kullandığın motorda en son teknoloji , bugüne kadar üretilmiş en iyi ABS var. O duramayacakta ben mi duracağım :) :) :)

Yine yanlis bilgi. Bir defa ben temiz bir zenginim. :) Ikincisi, Tuono ve 1200S daha iyi hocam, bir cok acidan... Bu arada 2014 ve 2015'te cornering ABS yok Superduke'ta, IMU da yok, ama lean angle sensor var. 2016'da IMU eklendi, 2017'de zaten tumden yenilendi.

RIZA BAYDUR
02 Eylül 2017, 21:59
ABS fren frenleme mesafesini uzatmaz. Ama bunu eşit koşullarda denersek.

Yani aynı iki motorun birinde fren manetini sonuna kadar sıkıyoruz ve ilk motor ABS'siz, ikinci motorda da sonuna kadar sıkıyoruz bu motor ABS'li.

ABS olmayan motorda teker kilitlenecek ve ABS olmayanda kilitlenmeyecek. Bu durumun en kısa özetini tablo çizerek anlatmaya çalışmak isterdim

ama şu an pek uygun değil, yazıyla anlatmaya çalışayım.

Frenleme esnasında bizi yavaşlatan sürtünme kuvveti 2 çeşittir.

1 statik sürtünme
2 dinamik sürtünme

Aynı asfalt, asynı fren sistemi ve aynı lastik ile denendiği zaman STATİK her zaman DİNAMİKTEN büyüktür.

peki statik sürtünme katsayısı tam olarak nedir ?

Statik sürtünme katsayısı teker kilitlenmeden önceki katsayıdır. Doğrusal bir şekilde tekerin kilitlendiği noktaya kadar yükselir.

teker kilitlendikten sonra, kızaklama dediğimiz durumda DİNAMİK sürtünme katsayısı devreye girer ki bu katsayı her zaman daha düşüktür.

Yani işin özeti fren manetini sıktıkça sürtünme kuvveti artar artar taa ki bir noktaya kadr, kilitlenmeden sonra, yani teker kayarken aslında sürtünme

kuvveti daha düşüktür. ABS fren sistemi bu doğrusal grafiği takip eder (gradient) ve doğrusallıktan kaymanın rasyonel sapmalarını hesaplar.

Tekerin kilitlendiğini anlayınca değil, teker kilitlenmeden hemmen önce devreye girerek bizim STATİK sürtünme katsayısını maksimumda tutar ve DİNAMİĞE

geçmemize engel olur.

http://i.hizliresim.com/W2yn7m.png (http://hizliresim.com/W2yn7m)

temsili graikte olduğu gibi ABS frenleme katsayısını maksimumda tutmayı hedefler, markadan markaya değişiklik gösterebilir.

Tebrikler, müthiş bir açıklama olmuş...

Zuzuuw
03 Eylül 2017, 22:44
Tebrikler, müthiş bir açıklama olmuş...

Teveccünüz efenim. 3 yıl sonra tekrar bir göz geçirdim, zamanında iyi işsizmişim. Yoksa okuyan yoook, bakan yok. Kime ne diye yazmışsam. :)