PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bilgisine güvenen varsa gelsin...HODRİ MEYDAN!



Sayfa : [1] 2 3

yürekçe
08 Ocak 2010, 23:18
arkadaşlar, çoktandır bilgi aktarımı olan başlıklar açılmaz hale geldi. ben de, kendi başıma birşeyler yapmaya çalışarak hem teknik, hem de teorik olarak beyin jimnastiği yapalım dedim...
buna benzer sorularla sürekli karşınızda olacağım...
katkı sağlayan herkese teşekkür ederim...

SORU : KAPANAN VİRAJA NASIL GİRİLİR? HANGİSİ DOĞRU? NEDEN?

URL=http://img197.imageshack.us/i/hatsorususoruoldu.png/]http://img197.imageshack.us/img197/6001/hatsorususoruoldu.png[/URL]http://img197.imageshack.us/img197/hatsorususoruoldu.png/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img197/hatsorususoruoldu.png/1/)

demirgursel
10 Ocak 2010, 10:39
her türlü yeşil çizgi sencer

Su Silahı
10 Ocak 2010, 10:44
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

yürekçe
10 Ocak 2010, 10:52
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

EMİN MİSİN YAHU? :silent:
tekrar bakmalısın bence :wiinkk:

berk_cglr
10 Ocak 2010, 10:57
kırmızııııı :queen::queen:

TanImsIz
10 Ocak 2010, 11:01
Kırmızıyı tebrik ediyorum çok kıtır sürücüymüs :) Mavi sanırsam. Viraj dıştan içeri , tekrar içten dışa alınır

vioLence
10 Ocak 2010, 11:23
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

katılıyorum aynen :cat:

askon
10 Ocak 2010, 11:23
pembe evet pembe doğru çizgi o aha burdan öyle görünüyor:mrgreen:

öncelikle bu tek yönlü yol yada pist mi öyle olduğunu var sayarsak yeşil

Anıl_B.
10 Ocak 2010, 11:27
yol çift şeritse kırmızının girişi doğru, mavinin girişi sakat çünkü ölü bölgeye bodoslama dalıyor.
aslında bana kalırsa böyle bir virajda yapılacak en güzel şey, tın tın 30-40 la en sağdan gitmek. hiç kasmaya gerek yok. :)

Jagadam
10 Ocak 2010, 11:28
Trafikte en uygunu yeşil çizgi galiba. Viraj mümkün olduğunca dışarıdan alındığı için yolun devamını bize en iyi yeşil çizgi gösterir. İçeriden alırsak görüş açımız kötüleşeceğinden daha az şey görürüz. Açı yüzünden gözden kaçıracağımız şeylerden biri, küçük ama paha biçilmez bir tehlike emaresi olabilir.

Ek: Başlığa tekrar baktım da, bilgisine o kadar güvenen biri değilim, estağfurullah. Kendi çapımda fikir beyan ediyorum.

KUVVETMİRA
10 Ocak 2010, 11:30
fıstık yeşili.

vioLence
10 Ocak 2010, 11:37
evet pist olursa yeşil tek yönlü yol olsada yeşil ama cift yönlü yol olsa su silahı arkadaşıma katılıyorum

yürekçe
10 Ocak 2010, 11:43
tek yönlü yol olarak ya da kendi şeridiniz olarak düşünün, karşı şeride sarkma yok...

sorumun cevabını saat 12,00 dan sonra vereceğim :)

alp_tunay
10 Ocak 2010, 11:47
Hiçbiri... Vaktim yok..Akşam gelince çizerim......... :)

okanco
10 Ocak 2010, 11:59
Tek yönse bence YEŞİL..

crazyrider
10 Ocak 2010, 12:16
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

aynen katılıyorum :cat: yınede o vıraja gıren yavasca sagdan sagdan donsun :queen:

yürekçe
10 Ocak 2010, 12:36
viraj zaten sııradan değil.

viraj zaten apexli
neden çift apexli dönüş yapılmalı ki?
daha kolay ve hızlı ve güvenli olan şekli yok mudur?
kırmızı çizgi karşı bariyerlere patlamış zaten :(

sysroot
10 Ocak 2010, 12:47
Mavi çizgi bana göre , nedenini sorarsan ; Mavi çizginin başladığı yerde bir viraj ve sürücü dıştan içeri almış diğer viraja geldiği zaman tekrar dışa çıkmış ve dıştan içeri viraj almış.En güvenlisi mavi bence.

yürekçe
10 Ocak 2010, 12:51
çok çok tecrübeli bir ustamızın yorumu şöyle :

"Virajlar, herzaman için dıştan alınır.
Mümkün olduğunca dışa yanaştığımız zaman görüş açımızı olabildiğince genişletmiş oluruz. Bu şekilde karşıdan gelecek tehlikeleri daha erken görmekle birlikte, hızımızı koruyarak daha az yatmak suretiyle virajı güvenle almak mümkün.

Burada sırasıyla,
Pozisyon
Hız
Vites
Sıralaması uygulanmalı, kesinlikle viraj çıkış noktası, üçüncü gözümüz diye tabir ettiğimiz çenemizle takip edilmelidir. "

bu cevaba çok yakın cevap veren arkadaşlarmız oldu. bu mantıkla da hareket edelim :)

arslanfb
10 Ocak 2010, 12:52
Kırmızının giriş açısı iyi lakin çıkış açısı fazla bummmm:yanlış
mavinin giriş açısı çok keskin ve dışa açılıp tekrar keskin bir dönüş:yanlış
yeşilin giriş açısı çok rahat ama çıkışı çok keskin dönmüş:doğru-yanlış viraj hattını terk etmeden giriş yapmış ama çıkış da viraj hattına uyulmamış
Sonuç 3 renkte yanlış 3 rengi birleştirir isek ortaya mor çıkar doğru olan moorr.

yürekçe
10 Ocak 2010, 12:59
onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım :)

arslanfb
10 Ocak 2010, 13:05
O zaman biraz giriş çıkış mantığını aşaraktan fren ve dönüş açısı ile düşünüp
giriş rahat ise çıkışda o kadar rahat olucağı için yeşil daha mantıklı gibi...

osmaniyeli
10 Ocak 2010, 13:09
onlarca çeşitte dönülebilir elbette ama bu üçünden birini seçmelisiniz. eğitim formatında bu var, ne yapayım :)

Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz


eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim

iptaluyelik02
10 Ocak 2010, 13:17
Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var

MFM
10 Ocak 2010, 13:27
bende oyumu yeşil çizgiden yana kullanıyorum.

yürekçe
10 Ocak 2010, 13:36
Kırmızının giriş açısı iyi lakin çıkış açısı fazla bummmm:yanlış
mavinin giriş açısı çok keskin ve dışa açılıp tekrar keskin bir dönüş:yanlış
yeşilin giriş açısı çok rahat ama çıkışı çok keskin dönmüş:doğru-yanlış viraj hattını terk etmeden giriş yapmış ama çıkış da viraj hattına uyulmamış
Sonuç 3 renkte yanlış 3 rengi birleştirir isek ortaya mor çıkar doğru olan moorr.

:bounce: emin misin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:34 ----------


Trafikte olursa üçünde de şerit ihlali var

yok savaş abi, şerit ihlaili yok, sınırlar kendi şeridini ya da tek yönü ifade ediyor. yukarıda yazmıştım. sanırım gzöden kaçmış :)

MadEnd
10 Ocak 2010, 13:37
en güveniliri yeşil gibi duruyor fren kullanmaya ihtiyaç olursa yeşil çizgi daha ideal.

osmaniyeli
10 Ocak 2010, 13:39
mavi de hız kaybı çok olur. yeşil kalıyor geriye

yürekçe
10 Ocak 2010, 13:41
Sencer abi en güvenli dönüş mü? yoksa, bir yarış esnasında hızımızın düşmeyeceği en güzel dönüş mü. burada hangisini düşünerek dönüşü seçeceğiz


eğer en hızlı dersen virajı alabileceğin viraj giriş ve çıkışında çizeceğin en geniş yay en hızlı dönüşü sağlar. yok eğer güvenli dersen. ağırdan ağırdan virajın içinden giderim

ilahi halil, yarış olması şart mı?
bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?

The Dude
10 Ocak 2010, 13:45
need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
bu durumda yeşil çizgi oluyor .
tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?

osmaniyeli
10 Ocak 2010, 13:53
ilahi halil, yarış olması şart mı?
bir yokuş aşağı gezi dönüşünde tekir yaylasından iniyorsun, işte öyle bir şey düşün yahu... hız kesersen grup içinde tehlike yarabilirsin. hızını doğru ayarlayarak ve riske etmeden, virajın çıkışını da görebileceğin bir teknikle dönmek istediğinde hangisini yaparsın...?

tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi. :P
yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın. :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:51 ----------


need for speed tecrübelerime dayanarak viraja geniş girip dar almak en mantıklısı.
böylece görüş açımızı kaybetmeden sağlıklı bir dönüş yapabiliriz.
bu durumda yeşil çizgi oluyor .
tabi ulemaya da sormak lazım bu dönüş caiz midir değil midir ?

ak sakallı dede olarak yanıt veriyorum. geniş yayla dönmek hızı korumak için iyi. viraj hafifse geniş girip dar dönmeye gerek yok. dar girip genişte çıkabilirsiniz. her ikisinde de çizdiğiniz yay aynı şekilde olacaktır

caiz değüldür:P

dynner
10 Ocak 2010, 13:56
Ninja Yeşili :)

ozrace
10 Ocak 2010, 14:28
ben böyle bir virajla karşılaşmadığım için şimdiye kadar cevap veremeyeceğim ama benim prensibim sonunu bilmediğim viraja yavaş ve temkinli girmektir....

yürekçe
10 Ocak 2010, 14:40
tüm yorumlar için teşekkür ederim. ancak kaynak şu şekilde bilgi veriyor :


volk@n tarafından yazılan metin:
http://i846.photobucket.com/albums/ab22/voltran33/firkete-viraj.jpg



Hepimizin başına gelmiştir, bir viraja girince bir bakarız ki viraj halen dönmeye devam ediyor ve biz dışa doğru açılmaya başlamışız. İşte bu tarz virajlara kapanan yada firkete viraj olarak adlandırıyoruz. Bu tarz virajları nasıl alacağımıza dair güzel bir yazıyı sizler ile paylaşıyoruz.

Kırmızı Hat: İçgüdüsel olarak yaklaşımda dönüşe giriş kısmını dar(kapalı) alıp apeksin hattın içinde kalacak tarzda dönüşü geniş başlatıp geniş çıkmağa çalışırız. Bu da dönüş hattını olabildiğince geniş tutar. Bu bizim kapanan dönemecin zor bölümündeyken hattın iç tarafında, yabni dönüş yönünde ki yarısında kalmamıza sebep olur. Hâlbuki dönüş ortasında en açıkta(dışta) olmak iyidir. Bunu iki yolu vardır. Her ikisinde de kapanan dönemeci iki ayrı dönemeç olarak düşünelim ve aralarında bir düzlük bırakmadan birbirine bağlayalım.
alıntıdır.
Yeşil Hat: Birincisi, dönüşün kolay bölümünde olabildiğince ileriye bakarak dönmece olabildiğince geniş(dıştan) olarak yaklaşalım ve odaklanma noktamızı ilk dönüş noktasından ayırıp bakışlarımızı dönemecin kapanan kısmına bizi bağlayan geniş açılı hatta çevirelim. Motoru hattın dış tarafında tutmağa çalışırken bazı sürücüler kaygılanır ve tereddütte kalarak doğal gaz beslemesini yapmazlar. Doğal gaz beslemesi demek motorunuzun boşta gider durumuna düşmeden sabit hızını muhafaza edebilmesi için gerekli oranda gaz verilmesi demektir. Bu besleme yapılmazsa motor hız kaybederek hattını kapatmağa başlar. Buradaki kapanma yatış açılarından bağımsızdır. Kendinizi istemsiz bir şekilde dönüş hattının içine doğru kaçarken bulursanız gaz beslemesine başlayınız. Hattın açılacağını göreceksiniz. Dönemecin ikinci dönüş başlama noktasına yaklaştığınızda yumuşak bir tarzda gazı biraz keserek hızınızı düşürerek kapanan keskin bölüm için dönüşe başlama hamlenizi yapınız.

Mavi Hat: İkincisi, birinci yöntemi kapanan bir dönemcin ilk bölümüne olabildiğince geniş(dışarıdan-açık) yaklaşmayı zor bulanlar için ikinci yöntem çift apeksli dönüştür. Yani ayrı iki dönemeç gibi olayı ele alırız. Her biri kendine ait geniş girişli, dar apeksli ve geniş çıkışlı olan dönemeçler. Kolay olan ilk kısmın geniş olarak alınması sizi zor olan ikinci yani kapanan bölümün dönüşe başlama noktasına hazırlar. Bu da sizin ikinci kısmı sanki aranızda uzun düzlük varmış gibi kolay almanızı sağlar.

yeni sorularla aranızda olmak dileğiyle :)

< iLk@yy >
10 Ocak 2010, 14:43
tekirden iniyorsam tabi ki yeşili yaparım abi. :P
yeşilin rakipleri çok bilinçsiz. keşke dişli rakipler koysaydın. :cherry:


neden belki mavi viraja yumuşak girmek yerine seri girip sert frenajla sondan tam gaz açarak dönücek rakibini geçebilme fırsatı var.(pist için ve yeşilik mavinin önündeki yarışçı olduğunu düşünürsen :cat: )




bence en güvenlisi mavi olurdu.
neden derseniz ;
yoldaki herhangi bir olumsuzlutan kaçabileceği bir çizgi üzerinde gidiyor virajın en uç noktasınıda rahatlıkla görebildiği için orada açılıp motoru çeviriyor ve çıkışına doğru görüş açısına sahip oluyor.

eğer yeşil üzerinden gidiyor olsaydım motoru yatırmış dönme pozisyonunda hazır bir şekilde olurdum ama yoldaki bir şeyden kaçma imkanım muhtemelen olmayacaktı bariyerlerin dibinde veya yakınındayım çünkü motoru dikmek çok riskli...

kırmızı zaten görüş açısı olmadığı için baştan offside :cherry:

ozgurakman
10 Ocak 2010, 14:49
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

doğru olan yeşil. senin dediğinde hız çok fazla düşer. mavi de de hız düşüşü daha fazla olur ama yeşilde daha hızlı ve daha rahat dönüş sağlanır.:bounce:

serkanADH13
10 Ocak 2010, 14:55
bakın gri çizgi hiç bir yere çarpmamış :) :):):):)

ben GRİ diyorum...

motorhocası
10 Ocak 2010, 15:02
Yeşil hatta,
Eğer trafikteysek yolu ve karşımızdaki araçları daha rahat-geniş açıyla görebiliriz,bu görüş kısmı.
İkincisi atalet meselesi,ataleti yenmek için de viraja dıştan başlayıp,kritik noktada en içten virajı alıp,viraj çıkışında yoldan çıkma riskini azaltmak amaçtır.
Üçüncüsü hızı mümkün olan en üst seviyede tutar.

aLpcan
25 Ağustos 2010, 12:34
çıkışını bilmem ama en iyi girişi kırmızı yapmış.sanırım biraz yüksek hızla girmiş toparlayamamış.ama burda konu viraja giriş..çıkış değil.

mcfirat
25 Ağustos 2010, 12:48
kapanan viraja hiçbir şekilde girilmez kapalı diyorsun.

m.şanveren
25 Ağustos 2010, 12:53
Viraj herzamanen dıştan alınır.Sebebi viraj içerisini taraya bilmek ve tehlikeyi önceden farkedebilmke için ''bu cadde sürücüleri için''...

Şimdi denicekki (iyide kardeşim motosiklet yarışlarında,yarışcılar pistte hangi tehlikeyi görmek için dışarıdan içeriye doğru viraj alıyorlar)...Evet her ikiside dışarıdan alıyorlar ve her ikisininde amacı keskin hatlardan uzak durmak,rahat bir açı ile virajı tehlikesiz ve hızlı alınabilecek en doğru açı ''yaptığın hıza ve virajın keskinliğine göre değişir bu tabiki'' yakalandığı noktada girmektir diyorum ve...

Yukardaki panoda ''YEŞİL DOĞRU AÇI''

Sinan Aksu
25 Ağustos 2010, 13:10
Tek yön ise yeşil.
Çünkü virajın içini en net şekilde tarayan tek çizgi.

Şeyh Şamil
25 Ağustos 2010, 13:29
'' Yavaş gir ve hızlı çık '' mantığını uygularsak!..

Sağa dönüş virajda; Sürüş çizgimiz önce dış sonra iç olmalıdır..

Çağla yeşili .. uygun görünüyor..

aggressive
25 Ağustos 2010, 13:51
Üçü de yanlış. En güzel girişi kırmızı yapmış ama o da çıkışta çuvallamış. Viraja giriş kırmızı gibi çıkış mavi gibi olmalı.

kesinlikle katılıyorum yaşamak istiyorsan içerden girip içerden çıkmalı

viyana
25 Ağustos 2010, 13:56
hepsi yanlis.
youtube'da profesyonel viraj dersleri var. hem de tüm yol durumlarina göre.

ozzyx
25 Ağustos 2010, 13:56
tabiki yesil .

alp_tunay
25 Ağustos 2010, 14:41
Lacivert.......... :P

Ofelya
25 Ağustos 2010, 14:44
ben ilk başta mavi olduğunu düşünmüştüm ama yeşilmiş.hımm yeni şeyler öğrenioruz.

ee yeni soru yok mu?

concorde787
25 Ağustos 2010, 15:26
bu virajı dönmeye çalışan motorsikletin markası ne merak ettim . :)

philetoaster
25 Ağustos 2010, 21:19
Yeşil tam olması gereken harita. Fren ancak viraja giriş noktasından önce motosikleti yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz. Fren noktasından itibaren motosiklet virajın içine yönlendirilerek apex'e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır). Orta noktada (apex'te) motosiklete uygulanan merkezkaç kuvveti maksimumdadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır.
Resimdeki Apex Noktası'nda virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek motosiklet gaza oturtulur. Her zaman için en doğru viraj dönme tekniği; ''Dış - İç - Dış'' tır.

http://img819.imageshack.us/img819/6001/hatsorususoruoldu.png