PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR600F Hava filtresi ve Buji değişimi (Resimli)



dreamdark
08 Ocak 2010, 00:37
Kötü giden havalar ve yoğun çalışma temposu arasında sonunda bugün yeni aldığım NGK IMR9C-9H Laser İridium bujilerimi takabilme fırsatı buldum.

Bu vesileyle, bu işlemleri benim gibi kendisi yapmak isteyen Honda CBR600F kullanıcıları için, işlemleri baştan sona fotoğrafladım.

İşe yaraması dileğiyle :


1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :

http://i49.tinypic.com/4kid8g.jpg

http://i46.tinypic.com/j0irvb.jpg

http://i48.tinypic.com/2rrs5zt.jpg

http://i49.tinypic.com/1zgz57n.jpg

2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :

http://i49.tinypic.com/33uepox.jpg

http://i49.tinypic.com/330sqiu.jpg

http://i49.tinypic.com/1zouhcy.jpg

http://i48.tinypic.com/6jk9li.jpg

3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :

http://i50.tinypic.com/15qsqdl.jpg

http://i47.tinypic.com/2hoxwsl.jpg

http://i45.tinypic.com/2vdip1f.jpg

http://i50.tinypic.com/sbj614.jpg

http://i46.tinypic.com/2inrl0.jpg

http://i46.tinypic.com/3343ymd.jpg

http://i45.tinypic.com/6igwnl.jpg

4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :

http://i45.tinypic.com/v82z9v.jpg

http://i46.tinypic.com/20zebyu.jpg

http://i47.tinypic.com/2mmfd3.jpg

5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :
http://i48.tinypic.com/1z4brz7.jpg

6- Buji ateşleme soketlerini çekerek çıkartıyoruz :

http://i46.tinypic.com/jfghv8.jpg

http://i48.tinypic.com/6g8yg9.jpg

http://i45.tinypic.com/vxgj2f.jpg

7- Tüm soketleri çıkardıktan sonra, buji anahtarımızı kullanarak bujileri aynen vida açar gibi tek tek yerinden çıkartıyoruz :

http://i46.tinypic.com/ngx1zl.jpg

http://i47.tinypic.com/28s1thc.jpg

http://i47.tinypic.com/rrli5z.jpg

http://i50.tinypic.com/2j4c87q.jpg

8- Tüm eski bujileri çıkardıktan sonra, yeni bujiierimizi buji anahtarının ucuna takıp aynen vida sıkar gibi yerine takıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken husus, bujileri çok fazla sıkmamak; tabiri caizse "tatlı sıkmak" diyebiliriz :

http://i48.tinypic.com/jq03e1.jpg

http://i47.tinypic.com/2r25gd5.jpg

http://i50.tinypic.com/1zf7xn4.jpg

http://i49.tinypic.com/25poh0j.jpg

9- Bujileri sıktıktan sonra tüm işlemleri tersine tekrarlıyoruz.

http://i48.tinypic.com/adnmz6.jpg


Kolay gelsin. :)

Terrorizer
08 Ocak 2010, 01:14
Ellerine sağlık çok faydalı olmuş.

yeschim
08 Ocak 2010, 11:39
Miss misss :) Ellerine sağlık darısı başıma ::shifty2:

Gökhan
08 Ocak 2010, 12:44
Eline sağlık. Gerçekten çok faydalı bir konu olmuş:cat:

chopperrider
08 Ocak 2010, 12:50
zamanında otomobil bujisi söküp takarken ayu kuvvetiyle sıkmaya çalıştığım için pek çok buji zayi ettim :) o yüzden motoruma kıyamadığım için zinciri bile ustama gerdiriyorum hiç bi şeyine dokunmuyorum tövbeliyim :)

dreamdark
08 Ocak 2010, 21:03
zamanında otomobil bujisi söküp takarken ayu kuvvetiyle sıkmaya çalıştığım için pek çok buji zayi ettim :) o yüzden motoruma kıyamadığım için zinciri bile ustama gerdiriyorum hiç bi şeyine dokunmuyorum tövbeliyim :)

İstediğin kadar anlat diyorsun yani.:P

mete_han
08 Ocak 2010, 21:47
ben cbf 150 bujisini sökemezken valla helal olsun enişte...

dreamdark
09 Ocak 2010, 00:11
ben cbf 150 bujisini sökemezken valla helal olsun enişte...

Getir onu da sökeriz Metehan.:cherry:

mtlkzlsln
09 Ocak 2010, 03:04
Emre çok iyi anlatmışsın, teşekkürler. ben de çok meraklıyım bu sökme takma işlerine. hatta bazen bir şey yokken bile söküp bakasım geliyor motorun her yerine. mesela acayip canım çekti şimdi sen böyle ballandıra ballandıra anlatınca... bu ve benzeri bakım onarım konularını aynı şekilde paylaşmaya devam edersen çok faydalı olacağı kanaatindeyim. ellerin dert görmesin. parmağı bantlamışsın, geçmiş olsun :)

dreamdark
09 Ocak 2010, 03:36
Sağolasın.:rendeer:Aynen dediğin gibi, bundan önce aynı işlemi sadece bujilerin durumuna bakmak için yapmıştım 1 ay kadar önce. Çok gerekli olmasa da birşeyleri söküp takmaktan, yağlamaktan, temizlemekten; kısacası saatlerce uğraşmaktan hiç sıkılmıyorum, aksine büyük keyif alıyorum. :) Elimden geldiğince paylaşırım tabiki:cat:

Bu arada, ben motorla her uğraştığımda elimin bir yerini yaralamazsam adet yerini bulmaz. İlla kan akacak. :mrgreen:

remzi_39
09 Ocak 2010, 06:13
Ellerine saglik...
Sanirim cok arkadasa yardimci oldun...

:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:

BUjileri SIKMAYA gelince.
Benim ögrendigim.
Elle SIKABILDIGIMIZ kadar SIKTIKTAN sonra anahtari takip 90 derece daha SIKMAK..
Sen tatli SIKMAK yazmissin bazi arkadaslar yanlis anliyabilir. :)
Fazlasi zarar.. Yoksa birdahakine cikarmasi zor oluyor..:cherry:

dreamdark
09 Ocak 2010, 07:14
Ellerine saglik...
Sanirim cok arkadasa yardimci oldun...

:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:

BUjileri SIKMAYA gelince.
Benim ögrendigim.
Elle SIKABILDIGIMIZ kadar SIKTIKTAN sonra anahtari takip 90 derece daha SIKMAK..
Sen tatli SIKMAK yazmissin bazi arkadaslar yanlis anliyabilir. :)
Fazlasi zarar.. Yoksa birdahakine cikarmasi zor oluyor..:cherry:

Evet, anlatmak istediğimin teknik karşılığı yerini bulmuş sanırım. :)

by_dengesiz
09 Ocak 2010, 11:00
valla 600f imiz olmasada güzel paylaşım,baya uğraşmışsın anlaşılan,ya benim suzukiyede bi el at be ustam,böyle faydalı paylaşımlarının devamını bekliyoruz,böylece senin makinanında resmini görmüş olduk,kolay gele

chopperrider
09 Ocak 2010, 11:05
İstediğin kadar anlat diyorsun yani.:P

yok yok anlatman faydalı en azından servsiteyken bişeyler biliyo gibi davranma şansım oluyo böylece :)
mesela en son bakımda hava filtremi temizletmiştim, filtre kapbını depoyu herşeyi kapatıp toladıktan sonra motor FI ışığı yaktı. hemen dedim filtre kabındaki soketi bağladın mı dedin :) unutmuş meğerse söküp taktık tekrar düzeldi :P
bak bu bilgileri paylaşmanın böyle faydaları da var yani :)

Jubaa
09 Ocak 2010, 11:38
Emre abi valla supersin.

Gayet titiz duzenli ve islevsel olmus harbiden tebrikler.

Şenonar
09 Ocak 2010, 11:41
Eline sağlık abi güzel anlatmışsın :cat:


ben cbf 150 bujisini sökemezken valla helal olsun enişte...
Metehan abi zaten sen boşver bak ne demiş bujiyi sıkarken TATLI SERT sıkıcaksın :queen: Sen valla komple silindiri buji'yle birlikte çevirirsin :queen::queen:

mete_han
09 Ocak 2010, 11:50
Getir onu da sökeriz Metehan.:cherry:

kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...:P


tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme:P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------


Eline sağlık abi güzel anlatmışsın :cat:


Metehan abi zaten sen boşver bak ne demiş bujiyi sıkarken TATLI SERT sıkıcaksın :queen: Sen valla komple silindiri buji'yle birlikte çevirirsin :queen::queen:


pençelerle olmuyo bu iş napim hacı...:P

Şenonar
09 Ocak 2010, 11:59
kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...:P


tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme:P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:46 ----------




pençelerle olmuyo bu iş napim hacı...:P

Abi bişeyler yazmak isterdim ama :mrgreen:
Sonra elint moderatörüm geliyorum aynen şu mesajı bırakıyor
Konuyla alakasız mesajlar silinmiştir!!
Tırsıyorum valla :mrgreen:

dreamdark
09 Ocak 2010, 18:02
Sağolun, teşekkür ederim arkadaşlar.:)


valla 600f imiz olmasada güzel paylaşım,baya uğraşmışsın anlaşılan,ya benim suzukiyede bi el at be ustam,böyle faydalı paylaşımlarının devamını bekliyoruz,böylece senin makinanında resmini görmüş olduk,kolay gele

Evet uğraştırıyor tabi biraz, ama keyifli uğraşmak. İhtiyacın olursa senin makineye de el atarız tabiiki istersen:wiinkk:


yok yok anlatman faydalı en azından servsiteyken bişeyler biliyo gibi davranma şansım oluyo böylece :)
mesela en son bakımda hava filtremi temizletmiştim, filtre kapbını depoyu herşeyi kapatıp toladıktan sonra motor FI ışığı yaktı. hemen dedim filtre kabındaki soketi bağladın mı dedin :) unutmuş meğerse söküp taktık tekrar düzeldi :P
bak bu bilgileri paylaşmanın böyle faydaları da var yani :)

İyi denk gelmiş valla, basmışsın havanı:queen: faydalı olmuşsam ne mutlu o zaman bana. :mrgreen:


kariyerde yaparım bujide değiştiririm diyosun yani...:P

tekrar eline sağlık...son zamanlar şöyle adam gibi teknik paylaşımlar çok azaldı ilaç gibi geldi...çömez bir SS ci içinde güzel bir gelişme:P


Rica ederim, maksat paylaşım.:)

halitcix
09 Ocak 2010, 18:05
HACIIIIII SÜPERSİN YA:mrgreen:

AydoganX
09 Ocak 2010, 18:31
Harika bir paylaşım olmuş.
Bende motosikletimle alakalı tüm bakımları vs. yapmak ,
bakım zamanı olmasa bile temizlik sonrası şöyle detaylı motor parçalarına kadar inerek, telleri vs. wd40'lamak , zincir ve dişlileri temizlemek,
motosikletimle gezmek kadar tat veriyor..

Bu raporu okurkende en güzel gezi yazısından bile daha çok hoşuma gittiğini söyleyebilirim.

Bu tür paylaşımların devamını getirmeni sabırsızlıkla bekliyorum.
Kazasız belasız sürüşler...

Eline ve emeğine sağlık :rendeer::rendeer:

dreamdark
10 Ocak 2010, 21:41
Sağolun arkadaşlar, bundan sonra da elimden geldiğince söküp taktıkça birşeyleri; buraya aktarmaya çalışacağım. :)

Kartal23
10 Ocak 2010, 21:50
resimli anlatmanız çok iyi olmuş...

yengec_86
19 Aralık 2010, 13:26
Çok güzel bir paylaşım olmuş eline sağlık.... bende 2 ay önce cbr 600f aldım, geçenlerde bi buji fiyatı alayım dedim diğerler motorsikletlere göre pahalı geldi (150.00 tl ) ortalama fiyatlar nedir yada başka bir seçeneğimiz warmı.. şimdiden teşekkür ederim.

koray_77
19 Aralık 2010, 14:11
çok faydalıbilgiler eline koluna sağlık birgün 600f im olduğunda resimlere geri dönücem :)

tolgatumlu
11 Eylül 2011, 01:49
Sırada yağ ve yağ filitre değişimi işlemlerinide şiddetle bekleriz...:)
eline sağlık