dreamdark
08 Ocak 2010, 00:37
Kötü giden havalar ve yoğun çalışma temposu arasında sonunda bugün yeni aldığım NGK IMR9C-9H Laser İridium bujilerimi takabilme fırsatı buldum.
Bu vesileyle, bu işlemleri benim gibi kendisi yapmak isteyen Honda CBR600F kullanıcıları için, işlemleri baştan sona fotoğrafladım.
İşe yaraması dileğiyle :
1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :
http://i49.tinypic.com/4kid8g.jpg
http://i46.tinypic.com/j0irvb.jpg
http://i48.tinypic.com/2rrs5zt.jpg
http://i49.tinypic.com/1zgz57n.jpg
2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :
http://i49.tinypic.com/33uepox.jpg
http://i49.tinypic.com/330sqiu.jpg
http://i49.tinypic.com/1zouhcy.jpg
http://i48.tinypic.com/6jk9li.jpg
3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :
http://i50.tinypic.com/15qsqdl.jpg
http://i47.tinypic.com/2hoxwsl.jpg
http://i45.tinypic.com/2vdip1f.jpg
http://i50.tinypic.com/sbj614.jpg
http://i46.tinypic.com/2inrl0.jpg
http://i46.tinypic.com/3343ymd.jpg
http://i45.tinypic.com/6igwnl.jpg
4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :
http://i45.tinypic.com/v82z9v.jpg
http://i46.tinypic.com/20zebyu.jpg
http://i47.tinypic.com/2mmfd3.jpg
5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :
http://i48.tinypic.com/1z4brz7.jpg
6- Buji ateşleme soketlerini çekerek çıkartıyoruz :
http://i46.tinypic.com/jfghv8.jpg
http://i48.tinypic.com/6g8yg9.jpg
http://i45.tinypic.com/vxgj2f.jpg
7- Tüm soketleri çıkardıktan sonra, buji anahtarımızı kullanarak bujileri aynen vida açar gibi tek tek yerinden çıkartıyoruz :
http://i46.tinypic.com/ngx1zl.jpg
http://i47.tinypic.com/28s1thc.jpg
http://i47.tinypic.com/rrli5z.jpg
http://i50.tinypic.com/2j4c87q.jpg
8- Tüm eski bujileri çıkardıktan sonra, yeni bujiierimizi buji anahtarının ucuna takıp aynen vida sıkar gibi yerine takıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken husus, bujileri çok fazla sıkmamak; tabiri caizse "tatlı sıkmak" diyebiliriz :
http://i48.tinypic.com/jq03e1.jpg
http://i47.tinypic.com/2r25gd5.jpg
http://i50.tinypic.com/1zf7xn4.jpg
http://i49.tinypic.com/25poh0j.jpg
9- Bujileri sıktıktan sonra tüm işlemleri tersine tekrarlıyoruz.
http://i48.tinypic.com/adnmz6.jpg
Kolay gelsin. :)
Bu vesileyle, bu işlemleri benim gibi kendisi yapmak isteyen Honda CBR600F kullanıcıları için, işlemleri baştan sona fotoğrafladım.
İşe yaraması dileğiyle :
1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :
http://i49.tinypic.com/4kid8g.jpg
http://i46.tinypic.com/j0irvb.jpg
http://i48.tinypic.com/2rrs5zt.jpg
http://i49.tinypic.com/1zgz57n.jpg
2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :
http://i49.tinypic.com/33uepox.jpg
http://i49.tinypic.com/330sqiu.jpg
http://i49.tinypic.com/1zouhcy.jpg
http://i48.tinypic.com/6jk9li.jpg
3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :
http://i50.tinypic.com/15qsqdl.jpg
http://i47.tinypic.com/2hoxwsl.jpg
http://i45.tinypic.com/2vdip1f.jpg
http://i50.tinypic.com/sbj614.jpg
http://i46.tinypic.com/2inrl0.jpg
http://i46.tinypic.com/3343ymd.jpg
http://i45.tinypic.com/6igwnl.jpg
4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :
http://i45.tinypic.com/v82z9v.jpg
http://i46.tinypic.com/20zebyu.jpg
http://i47.tinypic.com/2mmfd3.jpg
5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :
http://i48.tinypic.com/1z4brz7.jpg
6- Buji ateşleme soketlerini çekerek çıkartıyoruz :
http://i46.tinypic.com/jfghv8.jpg
http://i48.tinypic.com/6g8yg9.jpg
http://i45.tinypic.com/vxgj2f.jpg
7- Tüm soketleri çıkardıktan sonra, buji anahtarımızı kullanarak bujileri aynen vida açar gibi tek tek yerinden çıkartıyoruz :
http://i46.tinypic.com/ngx1zl.jpg
http://i47.tinypic.com/28s1thc.jpg
http://i47.tinypic.com/rrli5z.jpg
http://i50.tinypic.com/2j4c87q.jpg
8- Tüm eski bujileri çıkardıktan sonra, yeni bujiierimizi buji anahtarının ucuna takıp aynen vida sıkar gibi yerine takıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken husus, bujileri çok fazla sıkmamak; tabiri caizse "tatlı sıkmak" diyebiliriz :
http://i48.tinypic.com/jq03e1.jpg
http://i47.tinypic.com/2r25gd5.jpg
http://i50.tinypic.com/1zf7xn4.jpg
http://i49.tinypic.com/25poh0j.jpg
9- Bujileri sıktıktan sonra tüm işlemleri tersine tekrarlıyoruz.
http://i48.tinypic.com/adnmz6.jpg
Kolay gelsin. :)