PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125cc'den 160cc'ye ??



SFA
06 Ocak 2010, 23:52
Üstadlarım , elimde 2006 model 5800 KMde Hyosung Xrx 125 SM (kanuni S&T değil) motor var.Genel olarak araçtan memnunum.Son süratim 117 km/s.(hafif yokuş aşağı :) )
--Fakat sıkıntılı olduğum konu 105 110 civarlarıda gidebilmek için aracı tam gaz yüksek devirlerde kullanmak zorunda kalıyorum.Haliyle bu durum motorun fazlacana yıpranmasına yakıtın normaline göre fazla tüketilmesine sebebiyet vermekte.
--Şimdi 125 lik bir motorun son hızını 140lara 150lere çekmek niyetinde değilim ki sanırım pek olası birşeyde değil.İstediğim şey 100 105 gibi süratlerde motorun çok fazla yorulmadan yol alabilmesi hafif rampa yolda 70 80 gibi süratlerde kalmaması.

--Rektifiye işlemi ile hacmi 160cc ye çekmek buna bağlı olarak karbüratörün değişmesi duruma göre egzosun açılması son olarak dişli değişimi derdime derman olurmu ve tahminen bunların ve aklınıza gelebilecek ekstra işlemlerin maliyetleri ne olur?

kemalk
07 Ocak 2010, 00:17
Bence sat o motoru ve cbr 125 al ve gerisini düşünme.

SFA
07 Ocak 2010, 00:26
Onuda düşünmüştüm kemal arkadaşım ama bu motorda sevdiğim şey kaldırım çukur paldır küldür kullanabiliyor olmam.En nihayetinde cross supermoto sınıfı bir alet.Enduro supermoto cross sınıfında tavsiye edebileceğin 3500 5000 TL arası bir ürün varsa dikkate alırım onuda.

_OLD_
07 Ocak 2010, 00:38
Rektefiye ile o kadar büyütemezsin.İyice emin olmak için silindir bloğu ile alt gövdenin birleştiği yeri ölçmek veya silindir bloğu ile parçacıya gidip alt tarafı aynı olan yeni büyük blok almak.Kit halinde Taiwan malı kaliteli kitler var.75 liradan başlıyor.

gs500inanc
07 Ocak 2010, 00:40
Yamaha xt 600 yamaha tt 600,,2 zamanlı olsun 125 olsun dersen kawasaki kmx ile yamaha dtr 27 hp civarındalar...bunun dışında sağlamını bulursan nx 250 de seni tatmin edebilir..yeni model ve o fiyat aralığında binilecek 250 cc ve üstü maki,na yok. Zaten eskiden enduro dedin mi. Arazide giden motorm demekti. şimdi yol motoru yapıyorlar enduro adı altında....

SFA
07 Ocak 2010, 01:13
Yamaha honda kawasaki japon arkadaşlarımız her türlü hyosung a göre tercih edilebilir markalar.Fakat finansal açıdan japonun eskisi korenin yenisi seviyesinde oluyor.Dediğin gibi 250cc üstü yeni makina o fiyat aralığında maalesef yok.
Paranın gözü kör olsun şu rektifiye olayını öğrenmem lazım iyicene.

tubejh
07 Ocak 2010, 01:40
o işler kolay olmuyor, değişecek parçaları çok internette de bulunmuyor formülleri , hız artırıp artmadını bilmem ama motoru daha çok hırpalarsınız karbüratör ayarı krank, biyel , subap, silindir gömlek, bunlar genel değişecek rektifiye ile 40 cc bir büyüme yapamazsınız anca gömlek değiştirirseniz olur o iş

bikerboy35
07 Ocak 2010, 02:07
Temiz bi nx250 bulursan atla üstüne kaçırma derim...Okadar işlem yapacaksın bir sürü para döküceksin ya istediğin ayarları tutturamazsan bu sefer eskisine dönebilmek için 0 parçalarını alman gerekicek oda extra bir maliyet demek 4000-5000 civarı nx250 bulabilirsin...

SFA
09 Ocak 2010, 09:35
Nx 4 Falcon aramalarına giriştim bu aralar.Fakat evvela kendi motorumu satmam lazım.
http://www.sahibinden.com/hyosung_xrx_125_supermoto-95WQQaXQQ20286424WQQpXQQdisplayitem (http://www.sahibinden.com/hyosung_xrx_125_supermoto-95WQQaXQQ20286424WQQpXQQdisplayitem)

Fakat yinede 160 cc ye çekmek için gömlek değiştirme işlemi hakkında bilgisi olan ustalarımız bu işlemlerin nasıl yapıldığı,kaça mal olduğu konusunda bilgi paylaşımı yaparlarsa bu topic daha yararlı hale gelir diye düşünüyorum.