PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hava filitreni kendin yap



Sayfa : [1] 2

sudabatmayanadam
06 Ocak 2010, 23:08
hiç kimse boşu boşuna hava filitresine yüksek ücret ödeyip, almasın zira motosiklet hava filitrelerini çok pahalı satıyorlar örnek benim kymco peopel 200 ün filitresi 30 TL herkese en ucuz vede kesin çözüm. kendi filitreni kendin yap, nasıl mı ben kendi hava filitremi yerinden söktüm, dikdörtken şeklindeydi içindeki kagıt kısımlarını yırttım hepsini atım,kalan pilastik kısmını güzelce temizledim daha sonra sanayi sitesine gidip benim hava filitresiin kagıdına uygun boyutlu oto filitrelerine baktım bunların içinde benimkine uygun fiat palyonun kare şeklindeki hava filitresini aldım fiatı 7.50 TL bunula en az 4 filitre kendime çıkardım ,bu filitreyi maket bıçağıyla kesip kendi hava filitre boyutuna ayarladım,kestiklrimin birini filitreye yerleştirdim... olay bitti 30 tl ye mal olacak filitrenin 4 adetini 7.50 TL mal ettim hemde opar marka orjinal havafilitresi bu filitrenin yaprakları benim filitrenin yapraklarından daha kaliteli,,,, arkadaşlar sizlerde kendi motosikletinize uygun oto filitresi alıp uyarlıya bilirsiniz boşu boşuna fazla para ödemeyin uyarlaması çok basit... sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu bana hepinize kolay gelsin

motorhocası
06 Ocak 2010, 23:10
Kağıtın kalitesi ve gözenek yapısı önemli,hava geçirgenliği aynı olmalı.

osmaniyeli
06 Ocak 2010, 23:12
işte işin garip tarafı burada. palio nun hava filtresi 7.5 lira kymconun 30 lira. kymconun ki çok daha küçük

sudabatmayanadam
06 Ocak 2010, 23:18
işte işin garip tarafı burada. palio nun hava filtresi 7.5 lira kymconun 30 lira. kymconun ki çok daha küçük

evet ben uyarladım orjinalinden daha kaliteli oldu, ayrıca benzin tasarufu bu yöntemle daha iyi çünkü filitre ucuza gelince istediğin zaman değişiyorsun diyer zaman pahalı olduğu zaman ne kadar temizletip havada tutsan yağ izi kaldığından filitre tam kapasite havalandırmadığından yakıt fazla yakar,,, ayrıca 7.50 tl lik filitreden 4 adet motosiklet filitresi çıkıyor yai bir adeti kabaca 2TL ye bile gelmiyor

Osbourne
06 Ocak 2010, 23:19
araba filtreleri motosiklet filtrelerinden daha kalitesizdir diye bir önerme mantıklı değildir bence..

sudabatmayanadam
06 Ocak 2010, 23:30
araba filtreleri motosiklet filtrelerinden daha kalitesizdir diye bir önerme mantıklı değildir bence..

bakın orjinal fiat palyonun hava filitresini aldım, opar marka orjinal filitre kısmındaki kagıtları benim kymconun orjinal kağıtlarından daha kaliteli olduğunu gözümle gördüm.. ayrıca kullandım orjinalden daha performasyonlu ayrıcada kagıdı dayanıklı

ugur volkan
06 Ocak 2010, 23:36
Tebrikler sudabatmayan adam:)... Sen batmıyorsun diye esnafımı batıracan :cherry:

sudabatmayanadam
06 Ocak 2010, 23:51
Tebrikler sudabatmayan adam:)... Sen batmıyorsun diye esnafımı batıracan :cherry:

amacım esnafı batırmak değil, sizinde bildiğiniz gibi motosikletlerin bazı parçalarını arabanınkininden 4 kat fazla faiş fiyata satıyorlar soruyorum size bizim gibi motosiklet kullanıcıları çok mu zengin tabiki değiliz ama bizim ülkede motosiklete binmeyi malesef lüx olarak gördüklerinden parçalarında faiş fiya satılıyor...ben buna karşıyım normal karlarını yapsınlar ama aç gözlülüğe karşıyım.. çoğu arkadaşımız ihtiyaç için biniyor.hemde trafiği rahatlatıyor ceza olarakta motosikleti bu ülkede malesef lüx görüyorlar 2ci el ucuz bir motosillet bile alsan noterde arabanın verğisinden fazlasını ödüyorsun bence bu çok adaletsizlik

CengizhanD
07 Ocak 2010, 00:17
illede araba filtresi olacaksa bence alman arabalarına bakın derim.ayrıca hava filtresi hemen değişecek bir şey değil , neden sürekli para veriyoruz ve araba filtesiyle tasarruf ediyoruz anlamadım :)

sudabatmayanadam
07 Ocak 2010, 00:19
illede araba filtresi olacaksa bence alman arabalarına bakın derim.ayrıca hava filtresi hemen değişecek bir şey değil , neden sürekli para veriyoruz ve araba filtesiyle tasarruf ediyoruz anlamadım :)

yazılanları baştan sona okursan .eminim anlarsın

inceayar
07 Ocak 2010, 00:27
arkadaşlar haklısınız yedek parça çok pahalı servislerden almanıza gerek yok parça satan toptancı arkadaşlar var orjinalinin 4\1 alabilirsiniz geçenlerde konjektör aradım orjinali 90tl aynı işlemi yapan yerli konjektörü 17tl ye aldım toptancı arkadaşlardan fiyat alın

ugur volkan
07 Ocak 2010, 02:43
amacım esnafı batırmak değil, sizinde bildiğiniz gibi motosikletlerin bazı parçalarını arabanınkininden 4 kat fazla faiş fiyata satıyorlar soruyorum size bizim gibi motosiklet kullanıcıları çok mu zengin tabiki değiliz ama bizim ülkede motosiklete binmeyi malesef lüx olarak gördüklerinden parçalarında faiş fiya satılıyor...ben buna karşıyım normal karlarını yapsınlar ama aç gözlülüğe karşıyım.. çoğu arkadaşımız ihtiyaç için biniyor.hemde trafiği rahatlatıyor ceza olarakta motosikleti bu ülkede malesef lüx görüyorlar 2ci el ucuz bir motosillet bile alsan noterde arabanın verğisinden fazlasını ödüyorsun bence bu çok adaletsizlik

Doğru söylüyorsun buna bende hem fikirim sadece espiri yapmak istedim.:)

CengizhanD
07 Ocak 2010, 03:04
yazılanları baştan sona okursan .eminim anlarsın

okudum.anlamadım.demek ki bende sorun var:mrgreen:

HAZER
07 Ocak 2010, 04:41
hiç kimse boşu boşuna hava filitresine yüksek ücret ödeyip, almasın zira motosiklet hava filitrelerini çok pahalı satıyorlar örnek benim kymco peopel 200 ün filitresi 30 TL herkese en ucuz vede kesin çözüm. kendi filitreni kendin yap, nasıl mı ben kendi hava filitremi yerinden söktüm, dikdörtken şeklindeydi içindeki kagıt kısımlarını yırttım hepsini atım,kalan pilastik kısmını güzelce temizledim daha sonra sanayi sitesine gidip benim hava filitresiin kagıdına uygun boyutlu oto filitrelerine baktım bunların içinde benimkine uygun fiat palyonun kare şeklindeki hava filitresini aldım fiatı 7.50 TL bunula en az 4 filitre kendime çıkardım ,bu filitreyi maket bıçağıyla kesip kendi hava filitre boyutuna ayarladım,kestiklrimin birini filitreye yerleştirdim... olay bitti 30 tl ye mal olacak filitrenin 4 adetini 7.50 TL mal ettim hemde opar marka orjinal havafilitresi bu filitrenin yaprakları benim filitrenin yapraklarından daha kaliteli,,,, arkadaşlar sizlerde kendi motosikletinize uygun oto filitresi alıp uyarlıya bilirsiniz boşu boşuna fazla para ödemeyin uyarlaması çok basit... sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu bana hepinize kolay gelsin
araba için olan filtreler daha kalın değilmi...yerine oturtmada sorun yaşamadınızmı?

serdarmert
07 Ocak 2010, 09:37
hiç kimse boşu boşuna hava filitresine yüksek ücret ödeyip, almasın zira motosiklet hava filitrelerini çok pahalı satıyorlar örnek benim kymco peopel 200 ün filitresi 30 TL herkese en ucuz vede kesin çözüm. kendi filitreni kendin yap, nasıl mı ben kendi hava filitremi yerinden söktüm, dikdörtken şeklindeydi içindeki kagıt kısımlarını yırttım hepsini atım,kalan pilastik kısmını güzelce temizledim daha sonra sanayi sitesine gidip benim hava filitresiin kagıdına uygun boyutlu oto filitrelerine baktım bunların içinde benimkine uygun fiat palyonun kare şeklindeki hava filitresini aldım fiatı 7.50 TL bunula en az 4 filitre kendime çıkardım ,bu filitreyi maket bıçağıyla kesip kendi hava filitre boyutuna ayarladım,kestiklrimin birini filitreye yerleştirdim... olay bitti 30 tl ye mal olacak filitrenin 4 adetini 7.50 TL mal ettim hemde opar marka orjinal havafilitresi bu filitrenin yaprakları benim filitrenin yapraklarından daha kaliteli,,,, arkadaşlar sizlerde kendi motosikletinize uygun oto filitresi alıp uyarlıya bilirsiniz boşu boşuna fazla para ödemeyin uyarlaması çok basit... sizlere faydalı olabildiysem ne mutlu bana hepinize kolay gelsin

Bi de resim koysa idin.. Bence aynı işlevi görür.. Aldığın hava filtresinin kağıdının özelliklerini öğrenebilirsin.. Ne olacak esas önemli nokta kirli hava ile gelen partiküllerin uzaklaştırılmasıdır..

dark_face
07 Ocak 2010, 09:52
bakın orjinal fiat palyonun hava filitresini aldım, opar marka orjinal filitre kısmındaki kagıtları benim kymconun orjinal kağıtlarından daha kaliteli olduğunu gözümle gördüm.. ayrıca kullandım orjinalden daha performasyonlu ayrıcada kagıdı dayanıklı


opar ın orjinal olduğunu düşünmüyorum. opar tofaşın yan sanayi parçalarını yapardı. motorunun orjinal filtresinden daha kaliteli olacağını sanmıyorum.

hatta tekerlemesi bile vardı...
opar elleme kopar! :queen::queen:

serdarmert
07 Ocak 2010, 09:54
opar ın orjinal olduğunu düşünmüyorum. opar tofaşın yan sanayi parçalarını yapardı. motorunun orjinal filtresinden dana kaliteli olacağını sanmıyorum.

hatta tekerlemesi bile vardı...
opar elleme kopar! :queen::queen:

Ne alakası var.. Ne kadar ön yargılı yaklaşım.. :bounce:

dark_face
07 Ocak 2010, 09:56
ön yargı mı?

yan sanayi parçaların orjinallerden daha kaliteli olacağını mısöylüyorsun yoksa :)

serdarmert
07 Ocak 2010, 10:01
ön yargı mı?

yan sanayi parçaların orjinallerden daha kaliteli olacağını mısöylüyorsun yoksa :)

Hepsi kötü olacak diye bişey yok öyle değil mi?
Yan sanayi lafı nerden çıkmış.. Yine Çin olayı gibi işçiiği ucuz, üretim maliyeti düşük yerlerde üretildikleri için ve marka olayından dolayı bunlar daha ekononmiktir.. Ayrıca bazıları senin orjinal dediklerinden daha bile kalitelidir.. :cat:

Olcay Avşar
07 Ocak 2010, 10:10
2 noktaya dikkat etmek gerekli.

Birincisi ve en önemlisi kesip eski filtre çerçevesine uyguladığın filtreyi çerçeveye ne ile montajladın/yapıştırdın? kenarında 1-2 mm bile boşluk kalırsa zarar görürsün.

İkincisi ise arabaların çekeceği hava daha basınçlı olacağı için motora göre filtre kağıdı daha kalın ve sağlam olmalı düşüncesindeyim. Atıyorum 10 birim basınç çeken arabaya uygulanan kağıt kalınlığı ve dayanıklılığı 2 basınç hava çeken motora rahat nefes aldırır mı?

TanImsIz
07 Ocak 2010, 10:13
İstanbul / Atasehir / Yedpa ticaret merkezine yakın biryerde filtre imalatcası var, ben motoruma göre k&n den başka filtre bulamadım kendisi 110 $ olunca alternatiflere yöneldik:) 2 tane yaptırdm bahsettiğim yerde, tanesi 6 liradan 12 lira, kağıt kalitesi orjinali ile nerdeyse aynı. 5 lirayada yağ fitresi yaptırdım şuan kullanıyorum (yağ filtresinin baş ve arka kısmındaki metal kısım orjinal sadece kağıt değişiyor)

serdarmert
07 Ocak 2010, 10:24
İstanbul / Atasehir / Yedpa ticaret merkezine yakın biryerde filtre imalatcası var, ben motoruma göre k&n den başka filtre bulamadım kendisi 110 $ olunca alternatiflere yöneldik:) 2 tane yaptırdm bahsettiğim yerde, tanesi 6 liradan 12 lira, kağıt kalitesi orjinali ile nerdeyse aynı. 5 lirayada yağ fitresi yaptırdım şuan kullanıyorum (yağ filtresinin baş ve arka kısmındaki metal kısım orjinal sadece kağıt değişiyor)


İşte bu kadar..:cat:

myagdi
07 Ocak 2010, 10:34
ön yargı mı?

yan sanayi parçaların orjinallerden daha kaliteli olacağını mısöylüyorsun yoksa :)

tofaş'ın bursa fabrikasında hava filtresi üretim hattı mı olduğunu sanıyorsun yoksa?
oto fabrikası da, moto fabrikası da lastik, buji, balata, kayış, boya, civata, bir yığın ıvır-zıvırı nasıl üreticilerinden satın alıp bunları kullanarak bir araç imal ediyorsa; filtreyi de gidip filtreciden satın alıyor.
bunların bir kısmını da paketleyip, üzerine markasını yazıp, kallavice bir kâr payını da ekledikten sonra yetkili servislerinde satıyor.
dahası, dünyada filtre kağıdı üreten muhtemelen birkaç firma olup; Türkiye'deki, Japonya'daki, Kore'deki üretici de filtre kağıtlarını onlardan almaktadır.
yan sanayi denilen ürünlerin kalitelisi var, kalitesizi var. arkadaşımız burada güzel bir fikirle ihtiyacını gidermiş, bizlere de yol gösteriyor; bence çok iyi bir iş yapıyor ve teşekkürü hakediyor.

serdarmert
07 Ocak 2010, 10:45
tofaş'ın bursa fabrikasında hava filtresi üretim hattı mı olduğunu sanıyorsun yoksa?
oto fabrikası da, moto fabrikası da lastik, buji, balata, kayış, boya, civata, bir yığın ıvır-zıvırı nasıl üreticilerinden satın alıp bunları kullanarak bir araç imal ediyorsa; filtreyi de gidip filtreciden satın alıyor.
bunların bir kısmını da paketleyip, üzerine markasını yazıp, kallavice bir kâr payını da ekledikten sonra yetkili servislerinde satıyor.
dahası, dünyada filtre kağıdı üreten muhtemelen birkaç firma olup; Türkiye'deki, Japonya'daki, Kore'deki üretici de filtre kağıtlarını onlardan almaktadır.
yan sanayi denilen ürünlerin kalitelisi var, kalitesizi var. arkadaşımız burada güzel bir fikirle ihtiyacını gidermiş, bizlere de yol gösteriyor; bence çok iyi bir iş yapıyor ve teşekkürü hakediyor.


Bencede.. Bugün wolsvagenin bazı modelleri toplama ya.. Benim başıma geldi.. Bir cam motoru için rezil oldum..

Özer
07 Ocak 2010, 11:02
2 noktaya dikkat etmek gerekli.

Birincisi ve en önemlisi kesip eski filtre çerçevesine uyguladığın filtreyi çerçeveye ne ile montajladın/yapıştırdın? kenarında 1-2 mm bile boşluk kalırsa zarar görürsün.

İkincisi ise arabaların çekeceği hava daha basınçlı olacağı için motora göre filtre kağıdı daha kalın ve sağlam olmalı düşüncesindeyim. Atıyorum 10 birim basınç çeken arabaya uygulanan kağıt kalınlığı ve dayanıklılığı 2 basınç hava çeken motora rahat nefes aldırır mı?


Doğru bir tespit.Ben de söz konusu filtrenin gereken hava akışını sağlamayacağı dolayısyla yakıt sarfiyatı,buji ömrü ve en önemlisi,zengin karışım nedeni ile motor hararetinin artacağını düşünüyorum,sonuç olarakta silindir,piston ve segmanların zarar göreceği kanısındayım.
Bütçe planlaması yapmak iyidir ancak, kaş yapayım derken göz çıkarmamalı:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:47 ----------


İstanbul / Atasehir / Yedpa ticaret merkezine yakın biryerde filtre imalatcası var, ben motoruma göre k&n den başka filtre bulamadım kendisi 110 $ olunca alternatiflere yöneldik:) 2 tane yaptırdm bahsettiğim yerde, tanesi 6 liradan 12 lira, kağıt kalitesi orjinali ile nerdeyse aynı. 5 lirayada yağ fitresi yaptırdım şuan kullanıyorum (yağ filtresinin baş ve arka kısmındaki metal kısım orjinal sadece kağıt değişiyor)

Dur tahmin edeyim....o custom hava filtersini Aprilia RSV 1000'e taktın değil mi:queen: ya çooook para var sende ya da motosikletini hiç sevmiyorsun.
Şaka bir yana.
Yakıt enjeksiyonlu makine ne olursa olsun,tasarım ve fabrikasyon olarak DYNO da ne değer alındıysa / programlandıysa, aynı değerler ancak ve ancak original denen parçalar ile sağlanır.
Filtre gereğinden sıkı ise yakıt anormal artacak,açık ise istenmeyen partiküller emiş manifoldu ve enjeksin sistemine sızar....kısa vadede bir şey anlayamazsın yakıt sarfiyatındaki fark dışında ancak uzun süre kullanman halinde yüklüce bir miktar tamir harcamasını mutlaka yapacaksın:wiinkk: garati dahi vere bilirim bunun üzerine.Enjeksiyon üzerine iyi birine danış derim...eminim onlar çok örnek verebilir bu konuda:cat:

Carcharoth
07 Ocak 2010, 11:42
ön yargı mı?

yan sanayi parçaların orjinallerden daha kaliteli olacağını mısöylüyorsun yoksa :)

Ben 7 senedir otomotiv yan sanayisinde çalışıyorum. Porsche ye kadar bir çok araba firmasına parça üretiyoruz. Onunki kaliteli seninki kalitesiz olacak diye bir kural yok. Zaten otomotivde kullandıkları kaç tane parçayı kendileri üretiyor sanıyorsun ? Hatta emin ol çoğu otomotiv firmasının parçası yan sanayiden daha kalitesiz. Çünkü kendi içerisinde yaptıramadığı, diretemediği konuları yan sanayisine çok daha kolay yaptırıyor. Ama dersenki ana sanayinin haberi olmadan kaçak olarak üretilen yan sanayi parçalarından hayır gelmez. Daha doğru olur.

Bence arkadaş güzel birşey yapmış. Fakat yüksek devir motorlarda yapılan şey riskli. Çünkü otomobille, motosikletin çevirdiği devir arasında bariz iki kat fark var. Dolayısıyla ikisinin hava emiş direnci farklı. Ve eğer filtreyi düzgün yapamazsan yırtılır ya da açık kalırsa , yağın çok daha çabuk kirlenecek. Segmanların zarar görecek... Zincirleme reaksiyon gibi birsürü şeye etki edebilir. Sağlam yapıp hava almasını zorlaştırırsan yakıt sarfiyatın artacak. Ama scooter için bence uygulanabilir bir işlem.

Ben Fazer için 120 liraya K&N temizlenebilir hava filtresi taktım. 50,000 km yıkamadan sadece tozunu silkeleyerek kullanabiliyorsun. Sonrasında her 50.000 de temizleme losyonuyla yıkayıp, yağlayıp geri takıyorsun. 20.000 km de kendisini amorti ediyor zaten. sonrasında bir temizleme kiti alıp 50.000 de yıkıyorsun o kadar. Tavsiye ederim.

dark_face
07 Ocak 2010, 11:49
farkındaysanız arkadaşlar yan sanayi dedim. üreticinin bilgisi dahilinde üretilen parçalar zaten muadil oluyor. :)

sudabatmayanadam
07 Ocak 2010, 12:48
2 noktaya dikkat etmek gerekli.

Birincisi ve en önemlisi kesip eski filtre çerçevesine uyguladığın filtreyi çerçeveye ne ile montajladın/yapıştırdın? kenarında 1-2 mm bile boşluk kalırsa zarar görürsün.

İkincisi ise arabaların çekeceği hava daha basınçlı olacağı için motora göre filtre kağıdı daha kalın ve sağlam olmalı düşüncesindeyim. Atıyorum 10 birim basınç çeken arabaya uygulanan kağıt kalınlığı ve dayanıklılığı 2 basınç hava çeken motora rahat nefes aldırır mı?

kesip koydugum filitre kagıdını yapıştırmadan orjinal gibi kesip kendi filitreme koydum maket bıçağı ile iyi kesim yaptıgım için orjinal gibi oturdu yani içini tam kavradı ayrıca kağıtları daha kaliteli geldi elime hava filitre kkagıtları otolarda ve motorlarda aynı amaçla yapıldığı için hava çekimi basıncıyla bir ilgisi yok yeterki filitre olsun aklına takılan buysa eger diyer otolarında filitre kagıtlarına bakabilirsin kimisi kullandığın motorla bire bir olan kağıtlısını alabilirsin benim aldığım sarı kagıtlıydı kalın ve ince olan filitrelerde vardı ben kendime uygun olanı aldım... orjinalinden daha kaliteli performasyon gösterdiğine şahit oldum... ayrıca bu hususu kalifiye 10 motor ustasıylada görüştüm hepside okey verdi bu işleme hatta bazıları kendi motosikletlerine benim taktiği uyguladıklarını söylediler, ayrıcada kimseye söyleme diye tembih ettiler.. sonra servis ve parçacıların hava filitresi ellerinde kalır dediler....fazla satış olmazmış ama ben kendimi sırf düşünmedim tüm arkadaşlar bundan faydalansın diye siteye yazdım...sizlere faydalı olabilmek benim için en büyük servettir..(ben maddiyata bakmam, maneviyata bakarım)

zeda3000
07 Ocak 2010, 13:12
Dostum aslinda yaptigin sey buyuk bir zarar degil. Tabiki mumkun ve tabiki motorunu daha ucuza bakimini cozersin. Ama gelelim isin diger yuzune. Fiat Palio 1600cc 4 silindir ve senin motorun 250cc ve 2 yada tek silindir simdi hatirlamiyorum. 1600cc lik bir damacani ile 250 cc bir damacanayi doldurmak icin nasil ayni hava olmaz ise , ayni basinc ta olmaz. Hava filtresinde mikron seviyede delikler vardir.Girecek olan havayi ayarlar. Seninki gibi 250 cc lik bir motorda sorun olacagini sanmiyorum ama bizimki gibi buyuk cc ve hava sensoru olan motorlarda filtredeki hassasiyet inanilmaz fark ediyor. Farkli filtrelerde ciddi performance degisikleri yasaniyor. O yuzden bu cozumun ancak daha basit yapili dusuk cc li motorlarda gecerli olabilir ve iyide olur o yuzden agzina saglik paylasimin icin. Ama malesef 500cc+ motorlarda is biraz daha hasas.

OGLUMVE BEN
07 Ocak 2010, 13:20
senin o meşhur makinenle resim atsaydında baksaydık:cat:

dreamdark
07 Ocak 2010, 13:34
Tebrik ederim, işte yaratıcı ve pratik çözümlerden biri daha.:cat:

HAZER
07 Ocak 2010, 20:44
bir daha sorayım....otomobil hava filtreleri motosiklet hava filtresinden daha kalın değilmi...yerine oturmada sorun olmadımı?

newceri
07 Ocak 2010, 21:01
Helal olsun süper paylaşım.
Fakat uygun hava filtresi ve özen gösterilerek hatasız yapılması gereken bir işlem.

sudabatmayanadam
07 Ocak 2010, 21:51
arkadaşlar benimkinde hiç bir sorun olmadı gayette güzel çok memnunum ,diyer arkadaşlara gelince bakın derim büyük cc motorlariçin yetpa da filitre imalatçısı varmış eski filitrelerinizi oraya götürün ona uygun olan kagıt filitresinden alıp kendiniz takarsınız derim isterseniz imalatçı arkadaşda takabilir.... s kusra bakmayın bazılarınız bu filitre işini gözünüzde çok büyütüyorsunuz... aslında çok basit mesele boşu .boşuna fazla paranızı çöpe atmayın derim.. hiç olmasa imalatçıya gidin eski filitrenizle orda sizinkine uygun olanı taksın derim eminim yeni aldıgınız filitrenın dörte bir fiyatından az ödeme yaparsınız böyleliklede aslının aynısı olur daha ucuza almak istyen de filitre mikronunu orda ölçtürüp kendine uygun filitreyi alıp kendisi motoruna uyarlar... işte hepinize kesin çözüm....

sysroot
07 Ocak 2010, 21:55
bir daha sorayım....otomobil hava filtreleri motosiklet hava filtresinden daha kalın değilmi...yerine oturmada sorun olmadımı?

Kalınlarıda var inceleride var , arkadaş kendi motoruna uygun olduğu düşündüğü filtreyi seçerek yerleştirmiş.

bsd
07 Ocak 2010, 21:58
vall çözüm benim aklıma yattı. önemli olan en uygun filtre kağıdını bulup, temiz ve hasas bir işçilikle çerçeveye takabilmek.
Emeğine sağlık.

sudabatmayanadam
07 Ocak 2010, 22:02
senin o meşhur makinenle resim atsaydında baksaydık:cat:

benim makina tabiki benim gibi meşhur olacak benim meşhur makina parasız resim atmıyor ama hatrına bir adet yolluyayım....

motorhocası
07 Ocak 2010, 23:11
Suda batmayan filtre ne zaman üretilecek, bununla ilgili bir çalışmanız var mı:queen:

piranha dört
07 Ocak 2010, 23:20
İki üç yıl kadar araç-münübüs filtrelerini denedim.Elbetde ucuza geliyor fakat baya bi ugraştırıyor.Kes slikon sıva vs...... Daha basiti:filtre kasnagınıza uyarsa uygun kalınlık ve gözenek sıklıgına sahip sünger en kesin çözüm.İçeri kaçar yapıştırıcı tutmaz endişesine de filtre kasnağınızın yanından ısıtılıp yada delinip sokulmuş 2-6 adet topluiğne yada ince çivi ile son.Prformans filtresinden bile daha ucuz ve daha az bakım gerektriyor.Havayı süzmez yanma odası pislik dolar diyorsanızda biraz yağ emdirip iyice sıkmanız yeterli.iki adet sünger ayarlayın kirleneni pril ile yıkayıp kurumaya bırakın digeri pislenekadar o zaten kurumuş olacak.5-10 bin km net gidiyor.Araba yıkama süngeri 50 krş.Ybr 125 de denedim baya bi km, şu an cbf 150 de deniyorum degil artık kagıt filtre takmıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım.Uzun vadede sorun çıkarır diyenlerede 140 binde sattıgım yağ yakmayan rektefe görmemiş ybr mi hatırlatırım...........Cbf şirket aracı:)

sudabatmayanadam
07 Ocak 2010, 23:51
Suda batmayan filtre ne zaman üretilecek, bununla ilgili bir çalışmanız var mı:queen:

peki şimdiye kadar ne yapıyorduk, herhalde yangelip yatmıyoruz, sabah akşam motosikletre pratik çözümler düşünüyoruz,,, daha ne olsun ki............

motorhocası
08 Ocak 2010, 00:00
Espri yaptım Abi,saygısızlık olarak görme:rendeer:

sudabatmayanadam
08 Ocak 2010, 00:26
bugün gene sanayi sitesine gidip benim hava filitresi renginde ve tam kendi efsafında yani mikron kalınlıkta olan bir filitre bulup yedek eski filitreme montaj yaptım şimdi resmini yhttp://i434.photobucket.com/albums/qq63/sudabatmayanadam/motosiklet074.jpgolluyorum oorjinal gibi oldu,,,,

motorhocası
08 Ocak 2010, 00:29
Eline sağlık,bomba gibi olmuş,orjinali halt etmiş:cat:

haluka28
08 Ocak 2010, 00:37
çok ayıp al ver ekonomiye can ver

sudabatmayanadam
08 Ocak 2010, 00:44
ayrıca bütün hava filitrelerinin çerçevesi değişiktir bazısını belkide yapıştırmak ister diye düşünüyorum bence yapıştırma işlemi isteyen çerçeveli hava filitresni silikon tabancayla rahat bir şekilde yapıştırılabilir veya saglam bir yapıştırıcı veya çift taraflı bantlar olabilir,,,

sudabatmayanadam
10 Ocak 2010, 01:12
HAVA FİLTRESİ

En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.



Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.


1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.


Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.



Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

Avantajları, dezavantajları
Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.


Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.

Kaynak : MODİFİYE AKLIMDA

Ana Sayfa

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:50 ----------

istanbulda filitreyi bostancı sanayide AY-SAN filitre ve oto yedek parça satan firmadan temin edebilirsiniz
TELEFON 0216 574 89 42 ABDULLAH AY
eğer filitrenizi götürüp bırakırsanız kendileride montaj yapıyor ama benim filitreden daha önce hiç yapmamışlar hatta yapılmayabilirde dediler ama bırakırsanız kanaatimce yapamayacakları iş yok
montaj dahil 10 ila 15 ytl arasında bir rakkam talep ediyorlar
ellerinde honda cbk yada cbf 250 tiwester filitresi hazırda bulunuyor eskiyi verip yanında 10 ytl verdinizmi yenisini hemen alabiliyorsunuz
bu konuda sorusu olan olursa yardımcı olurum
_________________
www.gezginmotorcu.com

Başa dön


Sponsor Linkler






Tarih: Mesaj konusu:

sudabatmayanadam
10 Ocak 2010, 23:27
eski hava filitrelerinizi mutlaka saklayın isteyen yukarda yazdıgım adreste kendine orjinal gibi filitre taktırabilir

ozgurakman
10 Ocak 2010, 23:44
opar ın orjinal olduğunu düşünmüyorum. opar tofaşın yan sanayi parçalarını yapardı. motorunun orjinal filtresinden daha kaliteli olacağını sanmıyorum.

hatta tekerlemesi bile vardı...
opar elleme kopar! :queen::queen:

çinlilerden daha iyi mal üretecekleri kesin...:rendeer:

TORAMAN
11 Ocak 2010, 02:46
Kymco People S 200 ün hava fitresine yapılan bu operasyon orjinal gibi olmuş gerçekten.:cat:

Ben yenilerde orjinal hava filtresi taktığım için henüz sıkıntım yok ama zamanı geldiğinde yapılabilir.:)

mogli
19 Ocak 2010, 00:52
Alıntı:
dark_face Nickli Üyeden Alıntı
opar ın orjinal olduğunu düşünmüyorum. opar tofaşın yan sanayi parçalarını yapardı. motorunun orjinal filtresinden daha kaliteli olacağını sanmıyorum.

hatta tekerlemesi bile vardı...
opar elleme kopar!
çinlilerden daha iyi mal üretecekleri kesin...


Uzun ve açıklamalı bir cevap yazmıştım size ama MT yine yaptı yapacağını ve DATABASE EROR dedi beni Saykoya bağladı gece gece.... :pr:

Kısaca sıradaki şarkımız OPAR'ın oljinal olmadığını düşünen Çinli'lerle kıyaslayan ve TAİWAN MALI'nın TÜRK MALI'ndan daha kaliteli olduğunu savunanlara OPAR'ın Resmi Sitesinden geliyor...

Opar markası, Fiat Ricambi ve Fiat Accessori markaları ile birlikte Orijinal ve eşdeğer parçalarda, Diğer Marka, Akü, Aksesuar ve Yağ markaları ile birlikte Tofaş Türk Otomobil Fabrikası AŞ bünyesinde ve güvencesinde; 21.510 m2 depo alanı, 200 mavi ve beyaz yaka çalışanı ile 7 bölgede 75 ana bayisi ve 80.000'in üzerinde ürün çeşidi ile hizmet vermektedir.


Türk Sanayi'sini o kadar basite alıp aşağılıyorsunuz ki sinirime dokunuyor !

Bilmediğinizin farkına vardım yorumlarınızdan, Ferrarilerin bir çok parçası TÜRK SANAYİSİ tarafından üretiliyor. Hatta tek tek saymaya kalkarsak burada LOTUS tan BUGATTİ ye kadar giden bir liste çıkar...

Daha dün Çinli'ler gelene kadar " aman abi bulaşma yanarsın" demiyor muyduk TAİWAN malları için?

Neden ? Çünkü o zaman en alt kıstasımız bile ya Avrupalı ya yerliydi...

Anlıyorum ki kalite sınıflandırması değişmiş.

Tabi ki artık daha kaliteli üretiyorlar Taiwan'lılar. Lakin abartmayın iki dakka soluklanın...

Yok mikron hesabı yok basınç oranı....

Arkadaşlar 250 cc lik bir motorda me mikronun bahsediyorsunuz? Altı üstü kaç cm3 hava emecek? Eski Amerikan arabalarında çok hassas filtre mikron hesapları mı yapılıyordu? Bakın bakalım 500 000 den önce motoru yağ yakan var mı?

Anlamadığınız şey, zaten oto filtresinin de aynı malzemeden üretiliyor olması.

Tamam hadi, diyelim ki daha geniş delikler.

8 mikron olmasın da 10 mikron olsun, ne fark eder? Bu filtreyi kullanan araç 500 000 yapmıyor mu? Demek ki o fark seni etkilemez. Sonuçta 10 mikronluk bir parça gayet rahat yakılabilir.

Dersin ki kağıdı kalındır hava geçirgenliği azdır, anlarım. Doğru, ama onun da kolayı var. Tüm filtreler aynı kağıttan üretilmiyor ki !

Komik olmuş tartışmalar.

Ama beni kızdıran tek şey Türk Sanayisinden sanki Irak, Bulgaristan'mışcasına bahsetmenizdir.

Lütfen bilmiyorsanız beyanda bulunmayın.





Herşeyden ayrı,

Ellerine sağlık hocam, süper olmuş. Yakın zamanda hava filtremi değiştirecektim iyi oldu öğrendiğim. Ben de yüksek cc li motorların yağ filtreleriyle ilgili bir iki şey paylaşacaktım ama vazgeçtim. İsteyen araştırınca buluyor zaten. İsteyen de gidip aynı parçaya 5 katı para versin umrumda değil. Ekonomi nasıl dönecek başka türlü? :)