PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mıknatıslı karter tapası



osmaniyeli
06 Ocak 2010, 21:23
Geçenlerde ford cargo kamyonların karter tapasını gördüm ucunda mıknatıs vardı . "Ne için mıknatıs var" dedim ve karterdeki metal tozlarını toplayıp yağdan ayırmak için olduğunu anlattılar. Daha önce başıma gelen bir sorundan dolayı ben de motoruma güçlü bir mıknatıs alıp taktım. Bu arada google da da otomobiller için hazır satıldığını gördüm


Şanzuman ve debriyaj dan dolayı yağımız çok metal talaşıyla doluyor. Hatta benim moto bir flanşı yemiş ve yağım berbat olmuştu. Tam da o sıralar yeni silindir almıştım yüksek cc olsun diye, söktüğümüzde metal tozlarının silindiri çizik çizik ettiğine tanık oldum. grepaj yapmış metal tozlarından dolayı.

http://www.sahibinden.com/toyota_corolla_manyetik_karter_tapasi_made_in_japa n-61WQQaXQQ18909407WQQpXQQdisplayitem


http://image5.sahibinden.com/photos/90/94/07/189094074jn.jpg


Alacağınız mıknatıs rare earth neodmiyum magnet diye geçiyor. 8 veya 10mm lik olandan 4-5 mm yükseklikte koyabilirsiniz tapanın yağa bakan kısmına

Mıknatısın linki:
http://urun.gittigidiyor.com/Neodymium-Miknatis-Cap-10mm-Kalinlik-10mm_W0QQidZZ22919695

motorhocası
06 Ocak 2010, 21:40
Adanalı teşekkürler, ama bu vida karterin tam dibine yanaşmazsa alamaz metal tozunu,vida seçimi çok önemli,diş kaptırma riski var.
Bu mıknatıslı tapa,1973 model Vw 1303'ümde de orjinalden var.:)

aggressive
06 Ocak 2010, 21:45
mıknatıslı tapa iyidir motoru güçlü eder

mstf_gnc
07 Ocak 2010, 23:40
Neodymium mıknatıslar 175° F (80° C) üzerindeki sıcaklıklarda mıknatıslık özelliklerini kaybetmeye başlarlar

uyarıyı dikkate almaklazım :D

Mesh
11 Mayıs 2014, 16:09
konu hortlasın :D mıknatıs mutlaka olmalı motosıklette yag tıpasındasın cok buyuk önemi var

ufukk
11 Mayıs 2014, 17:45
periyodik olarak yağ filtre değişimi yapın
aşınan alüminyum parçalarda işe yaramaz
tabi ki artı koruma sağlayacaktır
eksi olarak da her yağ değişiminde ulan motor bu kadar aşınmış diye moral bozulacaktır
misal saçlarımı şampuanlarken elime baktığımda 8 10 tane saç teli görünce moralim bozuluyor o yüzden elime bakmıyorum:queen:

serkanADH13
11 Mayıs 2014, 22:09
Arkadaşlar hep söylüyorum hazır yerini bulmuşken yine söyleyeyim,
MOTORA KATKI KOYMAYIN SAKIN,

dün bir müsteri geldi SUBAP SESİ yüzünden,
motor AGK yani piyasadakı CG vitesli modellerden 125 cc,

motorun KÜLBRÜTÖR üst kapağını açtım ve ortalık hüsran,
motoru çalıştırdım üste yağ çıkmıyor!!!!

motorun yağ tapasını açtım yağ akmıyor,filtreyi alime aldım komple içi BALÇIK dolmuş,
çktim çıkarttım,
sakız gibi süzülüyordu içindeki sıvı,
Sahibine dedim NE YAĞ KULLANIYORSUNUZ ???

abi motolube koymuştuk ama BİR KUTUDA KATKI KOYDUK dedi,
işte dedim katkı bunu bu hale sokuyor,
eğer gelmeseydın fazla dedıl belkı bugun belkı yarın motorunu kıtleyebılırdın dedim,,,

ve motorun yağını yeniledik motordan bir duman çıkıyor akıllara zarar,,,

Siz siz olun farklı fantazilere farklı ürün denemelerine bulaşmayın...

dyavol-77
11 Mayıs 2014, 22:39
Arkadaşlar hep söylüyorum hazır yerini bulmuşken yine söyleyeyim,
MOTORA KATKI KOYMAYIN SAKIN,

dün bir müsteri geldi SUBAP SESİ yüzünden,
motor AGK yani piyasadakı CG vitesli modellerden 125 cc,

motorun KÜLBRÜTÖR üst kapağını açtım ve ortalık hüsran,
motoru çalıştırdım üste yağ çıkmıyor!!!!

motorun yağ tapasını açtım yağ akmıyor,filtreyi alime aldım komple içi BALÇIK dolmuş,
çktim çıkarttım,
sakız gibi süzülüyordu içindeki sıvı,
Sahibine dedim NE YAĞ KULLANIYORSUNUZ ???

abi motolube koymuştuk ama BİR KUTUDA KATKI KOYDUK dedi,
işte dedim katkı bunu bu hale sokuyor,
eğer gelmeseydın fazla dedıl belkı bugun belkı yarın motorunu kıtleyebılırdın dedim,,,

ve motorun yağını yeniledik motordan bir duman çıkıyor akıllara zarar,,,

Siz siz olun farklı fantazilere farklı ürün denemelerine bulaşmayın...

Filtreyi derken-hava filtresi demi-yoksa Çinli parayı kıyıp yağ filtresi mi koymuş...

Mesh
11 Mayıs 2014, 23:33
serkan abi seni bi tamirci ve parçacı övdü senin söylediğin seylere inanıyorum (önceden tamircilere güvenmiyordum ama sana güveniyorum)



sana gelecektim gidon için cok yağmur vardı kendım değiştirdim :D

serkanADH13
11 Mayıs 2014, 23:59
Filtreyi derken-hava filtresi demi-yoksa Çinli parayı kıyıp yağ filtresi mi koymuş...

pek çok ÇİN MALI VİTESLİ VE SCOOTER'larda yağ filtresi vardır,,
AGK,,CG, KÖYLÜ TİPİ modellerde sol alt yanda büyük bir vida başlı tapa vardır,
onun altında YAĞ SÜZGECİ (filtre) bulunur,
scooter'larda ise sağ alt tarafta yağ tapasının alt kısmında 17 numaralı büyük bir tapa vardır süzgeç onun içindedir,

__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________

Merak ettim şimdi :)
Kolay Kolay motorcu motorcuyu övmez ama demekki kalıplar yıkılıyor yavaş yavaş :)

nasıl biri veya hangi firma bilgin varmı

Ayyy Utandım ŞİMDİ :) :joker:

Samet Ağır
12 Mayıs 2014, 00:17
pek çok ÇİN MALI VİTESLİ VE SCOOTER'larda yağ filtresi vardır,,
AGK,,CG, KÖYLÜ TİPİ modellerde sol alt yanda büyük bir vida başlı tapa vardır,
onun altında YAĞ SÜZGECİ (filtre) bulunur,
scooter'larda ise sağ alt tarafta yağ tapasının alt kısmında 17 numaralı büyük bir tapa vardır süzgeç onun içindedir,

__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________

Merak ettim şimdi :)
Kolay Kolay motorcu motorcuyu övmez ama demekki kalıplar yıkılıyor yavaş yavaş :)

nasıl biri veya hangi firma bilgin varmı

Ayyy Utandım ŞİMDİ :) :joker:

Utandırmayın lem adamı...:joker:
Gerçekler acıdır Serkan..
biberde acıdır...
demekki mantıken sen gerçekten usta bir tamircisin...:rendeer:

glock
12 Mayıs 2014, 01:09
Genellikle arazi araçlarının diferansiyel kapaklarında da olur, Kendi aracımdan biliyorum ARB marka diferansiyel kapaklarında mıknatıslı tapalar olur dişlilerden gelen metal tozlarını toplamaya yardımcı olur.
http://www.arb.com.au/products/arb-air-lockers-accessories/arb-diff-covers/

forzaBJK
12 Mayıs 2014, 02:13
mıknatıs can'dır.. ailecek önem veriyoruz..

serkanADH13
12 Mayıs 2014, 03:23
işte aranan kan bu,,,


http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-xrv-750-africa-miknatisli-yag-tapasi-127105328/detay

Aydoxx
31 Mayıs 2021, 22:36
Mıknatıslı yağ tapası almak istiyorum ama bulamadım. Son zamanlarda alan birileri var mı, nerden alabilirim ?

oldcockroach
01 Haziran 2021, 12:47
ben kendim yaptım mıknatıslı tapayı.

stunc
20 Temmuz 2021, 00:00
Ben size katılmıyorum. Katkıyi 1 kutu koyarsan olmaz. Üzerinde nasıl kullanacağın ne miktarda kullanacağın yazar. Katkılar tamirci düşmani olduğu için pek önerilmez.

cemdogu
25 Temmuz 2021, 11:22
Ben size katılmıyorum. Katkıyi 1 kutu koyarsan olmaz. Üzerinde nasıl kullanacağın ne miktarda kullanacağın yazar. Katkılar tamirci düşmani olduğu için pek önerilmez.

Malesef doğru bir yaklaşım değil.

Motosikletlerde de, araçlarda da yağ katkılarının temel hedefi, yağ viskozitesini değiştirerek yağın akışkanlığını azaltmak, onu daha kalın bi hale getirmek.

Bunun temel maksadı özellikle eski motorlarda, karbüratörlü makinelerde yağın daha kalın hale gelmesiyle, yağ yakmayı azaltmasıdır. Biliyorsunuz ince yağlar contalardan ve silindir kenarlarından daha kolay geçerek yanma odasına karışabilir. Bu durumda motosiklet duman atar, düzenli yağ kontrolü gerekir. Karbüratörlü makinelerde eskiden "Yağlı yakıt" kavramı vardı. Bu sayede yanma odasındaki olası sürtünmeler azalıyordu. Hatta bazı üreticiler yakıta eser miktarda yağ karıştırılacağını söylüyorlardı. Şu anda böyle bir gereklilik kalmadı zira benzinlikten aldığınız bütün yakıtlar, belirli normlara göre gerekli katkıları zaten içeriğinde barındırıyorlar.

Şimdiki yağ katkıları malesef yağın balçıklaşmasına sebebiyet veriyor. Zira zaten kullandığımız motor yağlarının neredeyse tamamı gerekli katkıları içerisinde barındırıyor. Üzerine bir de biz yağ katkısı eklediğimizde lüzumsuz bir durum oluşuyor. Malesef kötü bir sürü hadise ile karşılaştık. İkinci el alınan bir motosikletin 200 metre sonra yolda kalması gibi. Önceki sahibi bakımında yağı değiştirmiş, ancak yine aynı bakımda yağ katkısı eklemiş motosikletine. Sonuç olarak egzoz sübabı düzgün hareket edemeyince ısınarak kırılıyor, silindir başında sıkışıyor ve nihayetinde silindir, kapak contası, egzoz sübap değişimi gibi orta derece bir masraf çıkartıyor sahibine. Bu tamamen şans bu arada, aynı parça bütün üst kapağı da heba edebilirdi.

Aynı şeyi yakıt katkıları için söyleyemem ama. Ben de kullanıyorum ara sıra. Zira yakıtın yanma oranını artırıyor ve yanma odasını temizliyor. Motosiklet bu katkı kullandığında hararetini bir tık yükseltir. Bunu belki göstergede göremezsiniz ama katkı kattığınız depoda hafif bir duman atma söz konusu olabilir. Çünkü yanma odasında var ise kurumu temizler. Sürekli değil ama, ara ara kullanılmasını öneririm. Özellikle bizimki gibi kirli yakıtın meşhur olduğu ülkelerde, belki 5 depoda 1 kullanılmasını öneririm. Hep faydasını gördüm. Otomobilde de, motosiklette de.

Kural [ Z ]
25 Temmuz 2021, 12:23
Malesef doğru bir yaklaşım değil.

Motosikletlerde de, araçlarda da yağ katkılarının temel hedefi, yağ viskozitesini değiştirerek yağın akışkanlığını azaltmak, onu daha kalın bi hale getirmek.

Bunun temel maksadı özellikle eski motorlarda, karbüratörlü makinelerde yağın daha kalın hale gelmesiyle, yağ yakmayı azaltmasıdır. Biliyorsunuz ince yağlar contalardan ve silindir kenarlarından daha kolay geçerek yanma odasına karışabilir. Bu durumda motosiklet duman atar, düzenli yağ kontrolü gerekir. Karbüratörlü makinelerde eskiden "Yağlı yakıt" kavramı vardı. Bu sayede yanma odasındaki olası sürtünmeler azalıyordu. Hatta bazı üreticiler yakıta eser miktarda yağ karıştırılacağını söylüyorlardı. Şu anda böyle bir gereklilik kalmadı zira benzinlikten aldığınız bütün yakıtlar, belirli normlara göre gerekli katkıları zaten içeriğinde barındırıyorlar.

Şimdiki yağ katkıları malesef yağın balçıklaşmasına sebebiyet veriyor. Zira zaten kullandığımız motor yağlarının neredeyse tamamı gerekli katkıları içerisinde barındırıyor. Üzerine bir de biz yağ katkısı eklediğimizde lüzumsuz bir durum oluşuyor. Malesef kötü bir sürü hadise ile karşılaştık. İkinci el alınan bir motosikletin 200 metre sonra yolda kalması gibi. Önceki sahibi bakımında yağı değiştirmiş, ancak yine aynı bakımda yağ katkısı eklemiş motosikletine. Sonuç olarak egzoz sübabı düzgün hareket edemeyince ısınarak kırılıyor, silindir başında sıkışıyor ve nihayetinde silindir, kapak contası, egzoz sübap değişimi gibi orta derece bir masraf çıkartıyor sahibine. Bu tamamen şans bu arada, aynı parça bütün üst kapağı da heba edebilirdi.

Müsadenizle hataları düzeltmek isterim.

Motor yağ katkılarının temel amacı konusunda büyük oranda haklısınız, tam olarak olmasa da (temelde dediğiniz için) yaptığı iş kabaca budur. Ancak her yağ katkısı viskoziteye müdahale etmez, bunu da belirtmek isterim.

İkincisi; karbüratörlü makinelere eskiden "yağlı yakıt" koyulmasının nedeni, eski birçok motosikletin memleketimizde 2 zamanlı motorlar kullanmasıydı. İki zamanlı motor ile 4 zamanlı motor dışarıdan bakıldığında aynı görünse de yapıları tamamen farklı iki motordur. 2 zamanlı motorlar yakıtı silindire alırken hareketli birçok parçadan da geçirerek yağlamayı sağlar. Özellikle 2 zamanlı dizel motorlarda bu sorun olmazken, 2 zamanlı benzinli motorlarda yakıtın nitelikleri nedeni ile yakıt içerisine yağ eklenmesi gerekir. Motor, yakıt içine katılan yağı kullanarak iç yağlamayı yapar ve yakıtla beraber yakıp atık gazı portlardan atar.

Diğer bir değişle günümüzde motosikletinizin motoruna yağ koymamanızın nedeni yakıt kalitesindeki değişiklikler değil, tercih edilen motor tipindeki değişikliklerdir.

Ayrıca konunun şansla pek bir ilgisi yok. Siz motora üreticinin belirttiği, ona göre imal ettiği yağlayıcı yerine tamamen farklı kimyada ve bilinçsizce, içeriğini bilmediğiniz bir ekleme yapıyorsunuz. Bunun motor içinde nasıl bir etki yaratacağını deneyerek ve belirsiz bir zaman içinde öğrenmeniz elbette ki mümkün, lakin bu öğrenme şekli pek de ucuza gelmeyecektir.


Aynı şeyi yakıt katkıları için söyleyemem ama. Ben de kullanıyorum ara sıra. Zira yakıtın yanma oranını artırıyor ve yanma odasını temizliyor. Motosiklet bu katkı kullandığında hararetini bir tık yükseltir. Bunu belki göstergede göremezsiniz ama katkı kattığınız depoda hafif bir duman atma söz konusu olabilir. Çünkü yanma odasında var ise kurumu temizler. Sürekli değil ama, ara ara kullanılmasını öneririm. Özellikle bizimki gibi kirli yakıtın meşhur olduğu ülkelerde, belki 5 depoda 1 kullanılmasını öneririm. Hep faydasını gördüm. Otomobilde de, motosiklette de.

Bu paragraf ise neredeyse tamamen hatalı olduğundan kısaca "yanlış" diyerek geçiyorum kusura bakmayın.

oldcockroach
25 Temmuz 2021, 12:35
Ben kendim yaptım tapayı deldim neodmiyum mudur nedir sunfix ile tapaya yapıştırdım canavar gibi kullanıyorum.Benim ki gibi yağ filtresiz motorlar için çok önemli.

stunc
09 Ağustos 2021, 13:45
Herkes haklı tabii. Yağ katkısi ile yağı kalınlaştırmak nedir arkadaş. Kalın yağ alıp koyarsın. Yağ katkısını kullanmasam inanacam. Ne ustalar gördük bu hayatta.