PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratör ve diğerlerinden ufak problemler..



arasad
27 Aralık 2009, 02:00
Merhaba arkadaşlar şu sorunlar neden olabilir.. Motor 1.500 kmde ve yağ,yağ filitresi,buji değişti,karbüratör ayarı ve sübap ayarı 2 hafta önce yapıldı..



1.) Herhangi bi kmde sabit giderken, sürekli çok az sabit gaz verirken kesip kesip geliyo..
(Yapılan ayarlardan sonra motor performansı baya arttı,çalışması ilk günkü gibi kolaylaştı ama bu sorun karbüratör ayarından sanırım)


2.) İlk kalkerken gaza yavaş bassamda kendini ileri atıyo.
(Sanırım debriyaj, motor kayışı, filtresinden yada gaz telinden diye düşünüyorum, garantiye girer büyük ihtimal ilk 2si)

3.) Ne hızla gidersem gidiyim durunca hafif bi rölanti düşüşü 1200-1300rpm 5-10sn sonra normal 1400-1500rpmye geliyo ve yapılan ayalardan sonra (2 hafta önce) 2,3 defa öksürür gibi devir düştü gaz kesti ve normale geldi.. :)
(buda karbüratörden sanırım??)



İlk zamanlarda yoktu bunlar 1.si karbüratör ayarından olabilirmiş (benzin çok yakıyo diye sanırım ayar biraz kaçtı ama düzeltcek servis)


Diğerlerini daha söylemedim ama onlarıda söylücem.. Horda kullanmıyorum gazı yavaştan basıp hızlanıyorum bas-çek yapmıyorum da neden olabilir bunlar yardımcı olursanız çok sevinirim.. :) iyi akşamlar..




..

motorhocası
27 Aralık 2009, 02:44
Karbüratör ayarların elden geçirilecek ve kaçak hava alıp almadığı kontrol edilecek,gerekirse temizlenecek,hava filtren de tıkalı olabilir,söylediğin 3 ayrıntı da sorunun yakıt sisteminde olduğunu söylüyor.

mach1
27 Aralık 2009, 03:06
Karburator hava alıyor gibi:)

arasad
27 Aralık 2009, 10:38
Günaydın saolun arkadaşlar 1 hafta içince kontrol ettircem sonucu paylaşırım.. :)

arasad
28 Aralık 2009, 01:54
Bugün hava filtresini söktüm temizlmek için.. Bi çıkıyım böle dedim çıktım gezdim bi kaç saat motorun prformansı acaip arttı.. :cherry:


Ve yukarıya yazdığım 3 sorunda kayboldu :cyclopsan:) ama karbüratörede ayar yapılması gerekiyo sanırım bu duruma ne diyosunuz?? :):silent:



.

arasad
29 Aralık 2009, 01:09
Bugün hava filtresini söktüm temizlmek için.. Bi çıkıyım böle dedim çıktım gezdim bi kaç saat motorun prformansı acaip arttı.. :cherry:


Ve yukarıya yazdığım 3 sorunda kayboldu :cyclopsan:) ama karbüratörede ayar yapılması gerekiyo sanırım bu duruma ne diyosunuz?? :):silent:



.

... Sanırım karbüratörden almak istediği havayı alamıyor, filtreyi çıkarıncada gereken hava fazlasıyla giriyo ve yukardaki sorunlar meydana gelmiyo???



... Bide hava filtresini temizledim kuruttum.. http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/53823-k-and-n-hava-filtresi-nasil-temizlenir.html bu konuda kuruduktan sonra ..'''Yağ spreyini havanın giriş yönünden doğru bu beyaz bölüme sıkıyoruz.. '''.. deniyor bunu yapmadan direk temiz filtreyi taksam olur mu?? (yada wd-40la mı yağlıyım :) yardımcı olursanız sevinirim iyi akşamlar


.

motorhocası
29 Aralık 2009, 01:20
K&N'in belirttiğin hava filtresi yağlı tip,kuru filtrende böyle bir yağlama durumu olmaz.Saygılar.

arasad
29 Aralık 2009, 01:25
K&N'in belirttiğin hava filtresi yağlı tip,kuru filtrende böyle bir yağlama durumu olmaz.Saygılar.

Benimki sünger gibi iyice yıkadım,kuruttum yarın takarım o zaman saolun Saygılar..


Son olarak karbüratörle ilgili olarak yukarda bahsettiğim olay doğru olabilir mi, öleyse kendim karbüratörden ayar vermeyi denicem de?


.

motorhocası
29 Aralık 2009, 01:30
Hava ayarın normalden fazla ,hava fazla.