PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki ve Hondalardaki Şase Sorunu



Gsr_Negative
25 Aralık 2009, 23:56
Arkadaşlar fazla siteyi gezme fırsatım olmadığı ve siteyi tam tanımadığım için araştırma şansımda olmadı. İlk baştan söyliyeyim eğer böyle bir başlık varsa yönlendirmenizde yeterli olacaktır...

Konuya dönersek bir ustadan aldığımız bilgiye göre şuanda bütün honda ve suzuki racing-naked vs. şaseleri hafifletilmek amaçlı fabrika çıkışı olarak güçsüz hale getiriliyormuş..Açıkcası 40-50 km hız ile yapılan kazada şase kırılmasına bir açıklama getirmiş oldu ama yinede merak ediyorum, bunu bana ve arkadaşıma söyleyen ustanın atölyesindeki yamaha 2 ölümlü kazadan (Allah rahmet eylesin) sağlam şaseyle çıkarken suzuki ve hondalarda böyle bir sıkıntı olması mümkün müdür? Neden güçsüz yapsınlar sorumada böylece 5-6000 tl lik yeni şaseler almak zorunda kalsınlar oldu...

Bu doğru mudur değil midir? Bilgisi veya yetkisi olanlar açıklama yapabilir, hepbirlikte tartışmaya yardımcı olabilirlerse sevinirim..

İyi sohbetler

motorhocası
26 Aralık 2009, 00:08
Kim söylediyse tam tersini söylemiş:P,bilhakis hem hafifleyip hem sağlamlaştırılır,motor güçleri arttıkça bu zorunluluktur.

ufuktan
26 Aralık 2009, 00:12
gsr600 ve gsxr600 de bu sorunun olduğunu duymuştum ( serkan yenidünya arkadaşımında bu konu ile ilgili üreticiyle yazışmaları var diye biliyorum ) ... üreticiler bu tip büyük hataların pek arkasında durmazlar !!! güzel bir konu ancak çözümü zor bir iş....

Gsr_Negative
26 Aralık 2009, 00:29
Kim söylediyse tam tersini söylemiş:P,bilhakis hem hafifleyip hem sağlamlaştırılır,motor güçleri arttıkça bu zorunluluktur.

Bende zorunluluk gözüyle bakıyorum ama ortada böyle bir sorun var...mantığı ne yazıkki devreden çıkarıcaz =)


Genel: Aklınızda ne duyduysa yazmış fikri oluştuysa düzelteyim Otomotiv okuyan bir kişiyim =))) bu konuyla alakalı bilgisi olanlarla bir tartışalım isterim...

motorhocası
26 Aralık 2009, 00:31
Otomotiv mi:P Otomotiv+Otomotiv Öğretmenliği :)

Gsr_Negative
26 Aralık 2009, 00:32
gsr600 ve gsxr600 de bu sorunun olduğunu duymuştum ( serkan yenidünya arkadaşımında bu konu ile ilgili üreticiyle yazışmaları var diye biliyorum ) ... üreticiler bu tip büyük hataların pek arkasında durmazlar !!! güzel bir konu ancak çözümü zor bir iş....

Acaba Serkan Yenidünya arkadaşımızı bu konuya yönlendirip bilgi ve tecrübelerini paylaşmasını rica edebilir misin?

Konuyu yararlı bulduğun için teşekkür ederim, çözümü inş bulucaz..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------


Otomotiv mi:P Otomotiv+Otomotiv Öğretmenliği :)

Sakarya üni. Otomotiv öğr. =)) 2004 girişliyim.. yazdığından sanki seninde otomotiv okuduğunu anlamam gerekiyormuş gibi geldi =)

motorhocası
26 Aralık 2009, 00:34
Uludağ Teknikerlik(95-97),Gazi-Öğretmenlik(97-01), böyle saçma bir düşünceye nasıl inanırsın,somut bir örnek mi var:silent:

Gsr_Negative
26 Aralık 2009, 00:47
elimizdeki tek örnek 2 kazalı motorsiklet.. inanmak değil bu konuyu araştırmak amaçlı söylüyorum...

motorhocası
26 Aralık 2009, 01:32
Hipotez var mı:P

Osbourne
26 Aralık 2009, 01:46
Böyle bir başlıkta açıldı ya artık ölsemde gam yemem :P

tubejh
26 Aralık 2009, 01:51
Ben de otomotiv öğretmenli 2005 girişliyim. Aslında motorlarda şase sadece motorları ve insanları taşımak için sonuçta 50km hız az değil bir insanın o hızda bile kurtulması zor tabi koruyucu ekipmanı yoksa kazadan sonra saseye kimse takmaz önemli olan kaza sonucunda sürücüyü en iyi şekilde koruyacak birşey yapılmalı örneğin 24000 liraya sağlam araç alabiliyorsunuz hatta 100km burnunuz bile kanamadan kurtulacak ama aynı fiyata 600cc sadece motordan ve şaseden ibaret bişey alıyorsunuz. Tabi motorun şase yeteri kadar sağlam olacak ama kaza yapılan yamaha bir işe yarıyacakmı. Üreticiler belki saseye kazayı abzorbe eden bir sistem için hafif yapmışlar enerjinin bir kısmını emerek kullanıcıyı en iyi şekilde korumak yada en az şekilde zarar görmesini sağlamak içindir.

Marv
26 Aralık 2009, 02:20
ben bunun sadece k5-k6 gsxr1000 lerde oldugunu okumuştum oda amerikadakiler için geçerliydi.fabrika motorları geri çağırıp ek parça ile sağlamlaştırma yapıyordu.ama gsxr600 yada gsr600 için böle bişi ilk defa duyuyorum.

THE_LANCET
26 Aralık 2009, 04:09
Şase'si, ön amörtisörlerin ve gidonun bağlı olduğu üçgenin, şaseye bağlandığı taraftan kırılmış bir GSR fotoğrafı gördüm. Suzukilerin şasesinin sağlam olmadığı söylentisi az'da olsa bilinir. Hatta Mersin Üniversitesinde Otomotiv okuyan bir arkadaşıma söylediğimde aynı sorunun Arabalarında'da olduğunu söylemişti.
Honda'nın şasesinin sağlam olmadığını ilk defa konu sahibinden duyuyorum ve hiç rastlamadım. Kaldı'ki Honda 4 büyükler arasında en sağlam olanı olarak kabul edilir. Yamaha R1'in de kuyruk uzantısının ana şase'ye bağlantısından kırıldığını Tek Teker Arif'in vidyosunda gördüm. :)

zeda3000
26 Aralık 2009, 10:14
Bu tezler cok yanlis. Tum o markalarin ayni surat ayni kilo surucu ile ayni noktadan carparak kaza yapmasi gerekiyor ki bu sonucu cikarin. Oyle iki motor kaza yapti birinin sasesi dagildi oburu dimdik duruyor gibi laflar ancak sanayi ustalarinin yapacagi cahil muhabetlerden ibarettir. Hafiflik sandiginizdan daha buyuk saglamlik verir. Ama sasede ne gibi bir teknoloji kullanilmis , neden imal edilmis bunlari bile bilmeden yanlis yorumlamalara gitmemek lazim. Bu firmalarin Crash Test adi altinda kaza raporlarina ulasabilir iseniz daha iyi sonuc alacaginiza inaniyorum.

acun0
26 Aralık 2009, 11:22
ilk defa duyuyorum konunun takibindeyim

lagax
26 Aralık 2009, 12:41
böyle bir genellemenin yanlış olacağı kanaatindeyim.şasenin kırılması yamulması tabiiki mümkündür.ancak kaza anında enerjinin hangi noktalara dağıldığını veya dağılmayıp tek bir noktaya denk gelip gelmediğini tespit edecek bir arkadaşımız olduğunu sanmıyorum.üreticiler bu durumları milyarlık ekipmanla defalarca test sonrası tespit edebiliyorken herşeyi taşıyan(kişi dahil) şasede risk alacaklarını hiç zannetmiyorum.aynı görünse dahi her kazada farklı parçalar kırılır.o kadar çok değişken vardır ki off of...saygılar sevgiler

Gsr_Negative
27 Aralık 2009, 05:11
Arkadaşlar ilk yazdığımı okuduğunuza eminim..Bu konu araştırma amaçlıdır, kişisel fikirleriniz, mantığı ve az bir teknik bilgisi olsa dahi herkesin kabul edeceği gerçeklerdir... Hemfikiriz!

Kamil Sayar kardeşim sağolsun msnden ulaşıp daha önceden MD de açılan konunun linkini ve bilgisini benimle paylaştı. Aradığımda açıkçası budur (örn: Amerika ile yapılan yazışmalar, Suzuki Türkiye ile yapılan yazışmalar görüşmeler)..

Konuyu ciddiye almak istemeyenler olabilir ama birçoğumuz ne yazıkki zar zor motorlarımızı alabiliyor ve açıkçası paramızın karşılığını varsa kronik sorunlarını parça kalitesini bilmek isteyebiliyoruz..
Genel olarak fikir paylaşmak gerekirse motorsikletlerin şaselerinin otomobillerdeki gibi darbe emmeleri amacı varmıdır bilemiyorum araştırmakta yarar var..Benim gibi, bir çoğumuz gibi :) otomotiv öğr. okuyan arkadaşıma teşekkür ederim.
Benim araştırmalarım sonucunda bende zamanında gsxr 1000 lerde böyle bir sıkıntı olduğunu gördüm.. Acaba gsr lardada var mıdır merakındayım..
Görüntüsü yada yazılı dökümanı var olan bir gsrdan bahsediyorsak paylaşmanı rica ederim.. En azından olayın detaylarını biliyorsan paylaşman çok makbule geçer..
Hondayla alakalı konu zaten bir ustadan duyulmuştur bir yargı değil duyulan bir konunun soruşturulması sırasında burda telafuz ettiğimiz bir şey.. Kimse hondalara çamur atmamakta :) ...
Tekrar etmek isterim bir tez, sav ortada yoktur, bu bir paylaşım olduğunu hatırlatayımki sanki savunuyorum gibi izlenim oluşmasın ...
Eğer bir çarpışma testleri var ise bulduğumda sizlerle paylaşacağım, fikir için teşekkür ederim.
Maddelerin mukavemetleri tabiki darbe gücü, noktası, darbe yüzeyi vs vs. gibi bir çok ayrı mekaniği olan bir konu aynı senin bahsettiğin gibi.. konu "kırılmaması lazım neden kırıldı" değildir..
Harcanan paralar ne kadar çok olsada şimdide geçmiştede hatalı üretilen araçlar olmuştur.. Acaba başlıktaki araçlardada var mıdır? :)


Herkesin yazdıklarını tekrar tekrar okuyup yanlış birşey yazmamaya çalıştığım için bazı şeyleri 1 den çok yazmış olabilirim, kendi yazdığımı tekrar tekrar okuyup minimuma indirmeye çalıştım.. Sizlerinde aynı özveriyi gösterdiğinize eminim... Tekrar paylaşımlarınız için teşekkür ederim..
Gelişmelerden haberdar edelim birbirimizi...

İyi sohbetler...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:10 ----------


Hipotez var mı:P

Hocam bu arada hipotezde yok ahahahha :queen:

Özer
28 Aralık 2009, 18:56
Aşağıdaki link'te kırılmış ve tamir kit'ii ile birlikte satışa sunulan bir gsxr şasesi var ayrıca..2'nci link de Amerikada yayımlanan geri çağırma aksiyonu ve ilgili şase numaralarını da bula bilirsiniz.
Söz konusu şase numaraları illaki ABD de olacak diye bir kaide yok! İtalya ve Almanya da da kırılan şaseler kayıt edilmiştir.
20mil süratte kırılan şaseler kayıt edilmiş.

konu ciddi ve biraz yabancı lisanı olan mutlaka internet üzerinde araştırma yapmalı 2005 ve 2006 mod.GZX-R 1000 almadan evvel.
Özellikle düşüncesiz ve çok agresif kullanmayı sevenler daha da dikkat etmeli şeklinde uyarılar var.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUKI-GSXR-600-750-CHASSIS-FRAME-DAMAGE-06-07_W0QQitemZ350296978515QQcmdZViewItemQQimsxZ20091 224?IMSfp=TL0912242110009r25585

http://www.suzukicaliforniaframerecall.com/

motorhocası
28 Aralık 2009, 19:04
Teşekkürler,Özer.
Ama genelleme yok burada, Suziki Gsx-R 1000'in ilk çıkanlarında üretim hatası varmış belli şase numaralarında ve çağrılmış zaten kullanıcılar.

trendy83
28 Aralık 2009, 19:10
o ustanın bilgisi kadar bilgileri yokmu honda da suzukide çalışan mühendislerin.Ayrıca nice kazalar vardır 40 la gidip düşme şeklinden pert olan ve nice kazalar vardır 200 le giderken sadece grenajı kırılan.Avrupada çook sayıda alüminyum şase durduğu yerde yan yatmak sebebi ile pert oluyormuş.buda bi gereçk.Öyle her ustanın dediğine inanmayın bence sadece müşterilerine hava amak için herşeyden ve güncel olaylardan ve çok gizli bilgilerden haberim var havası estirmek için kafadan sallama bilgilerde söyleyebiliyor insan oğlu :D

diver1069
28 Aralık 2009, 19:27
Kamil Sayar kardeşim sağolsun msnden ulaşıp daha önceden MD de açılan konunun linkini ve bilgisini benimle paylaştı. Aradığımda açıkçası budur (örn: Amerika ile yapılan yazışmalar, Suzuki Türkiye ile yapılan yazışmalar görüşmeler)..



Konuyu ben de ilginc buldugum ve konu hakkinda bir bilgim olmadigi icin sadece takip etmekle yetiniyorum yorum yazmak yerine.

Yukarida bahsettigin linki merak ettim yanliz, mumkunse bizlerle de paylasirmisin?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:15 ----------




http://www.suzukicaliforniaframerecall.com/

Ozer beyin gonderdigi ikinci linkteki (yukardaki) yaziyi okudum.

Suzuki yazida belirtilen sasi numarali motorlarda hata oldugunu kabul etmis ve geri cagirmis. Anladigim kadari ile durum gayet ciddi, oyleki "motoru bayiye sasi guclendirmesi icin gotururken binerek goturmeyin, cekici ile tasitin" diye bir ibare dusulmus.

Gerci Suzuki bu gibi hatalarin kullanici hatasi ile tetiklendigini (teker kaldirmalar, asiri sert kullanim vs.) belirtse de yine de buyuk bir olay. Ureticiler bu gibi hatalari genelde kabul etmiyorlar cunku.

Ayrica sasinin nasil guclendirildigi de belirtilmis. Once sasideki catlak ve problem bolgeleri uzerine ozel bir sivi dokerek tespit edilip daha sonra o bolgeler destek ile guclendiriliyormus. Yine yazinin sonunda bu islemin pek de tatminkar olmadigi yorumlari yapilmis.

yürekçe
28 Aralık 2009, 19:48
Bu tezler cok yanlis. Tum o markalarin ayni surat ayni kilo surucu ile ayni noktadan carparak kaza yapmasi gerekiyor ki bu sonucu cikarin. Oyle iki motor kaza yapti birinin sasesi dagildi oburu dimdik duruyor gibi laflar ancak sanayi ustalarinin yapacagi cahil muhabetlerden ibarettir. Hafiflik sandiginizdan daha buyuk saglamlik verir. Ama sasede ne gibi bir teknoloji kullanilmis , neden imal edilmis bunlari bile bilmeden yanlis yorumlamalara gitmemek lazim. Bu firmalarin Crash Test adi altinda kaza raporlarina ulasabilir iseniz daha iyi sonuc alacaginiza inaniyorum.

tıpkı "devrim arabaları" filmindeki gibi bazı ustalar vardır ki ( istanbul da türksa isimli bir yakıt deposu üretimi yapan bir fabrikada kalıp ustasının 3 japon-3 alman mühendise stadbus model otobüs için yaptığı mekanizmayı gösterdiğinde bizimkilerle beraber 9 mühendisin ağzı açık kalarak izlediklerini görmüştüm)
ben,sanayi ustaları hakkında daha dikkatli olmalısın diye düşünüyorum :wiinkk:
ama bakış açını anlıyorum ve hak veriyorum...

Özer
29 Aralık 2009, 18:58
o ustanın bilgisi kadar bilgileri yokmu honda da suzukide çalışan mühendislerin.Ayrıca nice kazalar vardır 40 la gidip düşme şeklinden pert olan ve nice kazalar vardır 200 le giderken sadece grenajı kırılan.Avrupada çook sayıda alüminyum şase durduğu yerde yan yatmak sebebi ile pert oluyormuş.buda bi gereçk.Öyle her ustanın dediğine inanmayın bence sadece müşterilerine hava amak için herşeyden ve güncel olaylardan ve çok gizli bilgilerden haberim var havası estirmek için kafadan sallama bilgilerde söyleyebiliyor insan oğlu :D

O usta kim pek anlamadım ancak bir usta göremiyorum buralarda...
''sallama bilgi'' sanırım kişi ya da kişilerin anlama ve algılama sınarlarını aşan anlatımlar olunca hasıl oluyor.
Sanıyormusunu Suzuki gibi bir kuruluş ABD ya da her hangi bir ülkenin her hangi bir kuruluşu (ABD de bu olayı basına yansıtan kuruluşa bakarsan ne kadar ciddi,etkili ve yetkili olduğunu anlarsın) müssade eder:wiinkk:

Adı geçen yıl ve seri numaralı GSX-R lar düz yolda kırılmış bu da bir gerçek:cat:

mach1
29 Aralık 2009, 20:29
O usta kim pek anlamadım ancak bir usta göremiyorum buralarda...
''sallama bilgi'' sanırım kişi ya da kişilerin anlama ve algılama sınarlarını aşan anlatımlar olunca hasıl oluyor.
Sanıyormusunu Suzuki gibi bir kuruluş ABD ya da her hangi bir ülkenin her hangi bir kuruluşu (ABD de bu olayı basına yansıtan kuruluşa bakarsan ne kadar ciddi,etkili ve yetkili olduğunu anlarsın) müssade eder:wiinkk:

Adı geçen yıl ve seri numaralı GSX-R lar düz yolda kırılmış bu da bir gerçek:cat:

Bu sorun butun ssler için geçerlidir şaseleri diğer motorlara göre darbeye karşı dayanıksızdır bunlar asvalt motoru olup hızlı çukura girildiğinde ön maşa ve şasede sorun yarata biliyor:cat:

Özer
29 Aralık 2009, 22:56
Bu sorun butun ssler için geçerlidir şaseleri diğer motorlara göre darbeye karşı dayanıksızdır bunlar asvalt motoru olup hızlı çukura girildiğinde ön maşa ve şasede sorun yarata biliyor:cat:

Mach1,
Hangi sorun tüm SS'ler için geçeli dir?? Sözünü ettiğn mesele basit 100cc bir çinli Cup da bile yok!
Sen dahil kimsenin metalurji bilgisi ve derecesini bilmiyorum,bilmem de mümkün değil ancak yorumuna bir yorum yapmama darıl kardeşim.
Bazı SS'lerin fiyatı marka,klas ve donananımına göre 18-20.000,- ve hatta 30-35.000.-TL ola biliyor ancak bunların fiyatı 5 kuruş dahi olsa, üzerine insan oğlunun oturacağı dünüldüğünden kırılma gibi bir lüx'ü yok malesef:bounce:
SS yarışçılarına bir bak bakalım nasıl kullanıyorlar motosikletleri...onlar kırlabileceğini hayal bile etseler binerler mi o motosikletlere???
onun için metalurji ve teknik bilgin malesef çok yetersiz ve bilmediğin bir konuya yanlış yorum yaptğını yazmak zorundayım....
Yeni V-Max en baba SS den daha ağır,kuvvetli ve süratli fiyatı da 40-45.000,-TL civarında...onun kırlabileceğini bile bile bu parayı kim verir:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:42 ----------


Bu tezler cok yanlis. Tum o markalarin ayni surat ayni kilo surucu ile ayni noktadan carparak kaza yapmasi gerekiyor ki bu sonucu cikarin. Oyle iki motor kaza yapti birinin sasesi dagildi oburu dimdik duruyor gibi laflar ancak sanayi ustalarinin yapacagi cahil muhabetlerden ibarettir. Hafiflik sandiginizdan daha buyuk saglamlik verir. Ama sasede ne gibi bir teknoloji kullanilmis , neden imal edilmis bunlari bile bilmeden yanlis yorumlamalara gitmemek lazim. Bu firmalarin Crash Test adi altinda kaza raporlarina ulasabilir iseniz daha iyi sonuc alacaginiza inaniyorum.

Dostum,
Ağır koşullara maruz kalan şasiler sadece crash testine değil,
bend (bükme) stretch (esnetme) drop (düşme) ve daha nice testlere tabi tutuluyorlar Crash testine alınmadan önce.
Kırılan şasilerin tümü de aynı noktalardan ayrılmakta ön maşa bağlantı yatağı ile arka kısmın kaynaklanarak birleştirildiği yerden...bu da seri üretim hatası var demektir.Yanlış yorum kısmına gelince; tekrar yazayım. ABD ve Avrupa da meyadana gelen kazalar neticesinde yapılan tespit ve kayıtlar mevcut ayrıca Suzuki Japan da bu hatayı kabul ediyor,belli seri numarası aralığındaki motosikletler dünya çapında servislere geri çağırmış,ilave '' gusset '' (destek parçaları) yapıştırılarak sorun giderilmiştir. Ön yargı ve bilgisiz yorum yok.
Tüm meraklılara internet'den faydalanın demek geliyor içimden.

Dipnot: Hiç bir marka,hele hele Suzuki ya da Honda gibi dünya markaları ürününün karalanmasına asla müsade etmez.Bunlar köklü firmalar ve adamın ocağına inçir ağacı bile diker sanırım:mrgreen:

Gsr_Negative
30 Aralık 2009, 04:33
Herkese yorumlarından dolayı teşekkür ederim..Oldukça eğitici oluyor teşekkür ederim.. Umarım herkes yazmadan önce bütün yazılanları okuyordur! Bana bazı şeyleri tekrar tekrar söyleme ihtiyacı yaratan cümleler görüyorum :) ... Tekrar teşekkür ederim arkadaşlar, internetten ve ya başka bir kaynaktan bilgi edinen arkadaşlar, bu sayfa altında paylaşabilirseniz çok sevinirim..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:11 ----------

Elimdeki linkleride ekliyeyim, bir çoğunuz zaten araştırıp kolaylıkla elde etmiştir..

http://roadracingworld.com/news/article/?article=35357

http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/66242-gsx_r-sase-problemi-ve-suzukitrden-gel

http://www.motordelisi.com/forum/moto-servis/66005-suzuki-usa-sasi-problemi-k5-6lar-geri-cagiriliyor-2.htmlen-mailgt.html (http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/66242-gsx_r-sase-problemi-ve-suzukitrden-gelen-mailgt.html)

http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/66070-suzuki-k5-ve-k6-kasalari-hatali-diye-geri-cagiriliyor.html

Özer
30 Aralık 2009, 09:45
Herkese yorumlarından dolayı teşekkür ederim..Oldukça eğitici oluyor teşekkür ederim.. Umarım herkes yazmadan önce bütün yazılanları okuyordur! Bana bazı şeyleri tekrar tekrar söyleme ihtiyacı yaratan cümleler görüyorum :) ... Tekrar teşekkür ederim arkadaşlar, internetten ve ya başka bir kaynaktan bilgi edinen arkadaşlar, bu sayfa altında paylaşabilirseniz çok sevinirim..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:11 ----------

Elimdeki linkleride ekliyeyim, bir çoğunuz zaten araştırıp kolaylıkla elde etmiştir..

http://roadracingworld.com/news/article/?article=35357

http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/66242-gsx_r-sase-problemi-ve-suzukitrden-gel

http://www.motordelisi.com/forum/moto-servis/66005-suzuki-usa-sasi-problemi-k5-6lar-geri-cagiriliyor-2.htmlen-mailgt.html (http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/66242-gsx_r-sase-problemi-ve-suzukitrden-gelen-mailgt.html)

http://www.motordelisi.com/forum/motordelisi-genel/66070-suzuki-k5-ve-k6-kasalari-hatali-diye-geri-cagiriliyor.html

Aynı kaynaklardan bende faydalandım ayrıca Almaya da meydana gelen vakalarıda araştırdım...orada olay aynı.
Yalnız roadracingworld.com da dikkat edilmesi gereken bir pasaj var!
Normal kullanımla şaselerde her hangi bir hasarın oluşmayacağı ancak tek teker atlama,zıplama ve şiddetli ön teker üzerine abanmalarda kırılmanın meydana gele bileceği.Ama asıl önemli yönü şu SUZUKI gönüllü olarak bellirlenmiş belli bir şase numarası aralığındaki motosikletler geri çağırarak gereken şase güçlendirme işlemini gerçekleştiriyor.
Yapmak zorunda değiller demekki...yani standart kullanımla şaselerde sorun yaşanmıyormuş?? oysa yaşanan kazaların görgü tanıklar çoğunlukla '' Stunt '' yapılmadığı ve düz yolda kırılmanın meydana geldiği yönünde...

Bu mesele böyle uzar gider sanırım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:08 ----------

Bir kaç link vereyim de olay daha net olsun.
yorum yaptığım linklerdeki fotoğraflara mutlaka bakın:wiinkk:

http://www.motor-talk.de/blogs/passat-cc-tdi-dsg/haarig-wichtiger-rueckruf-suzuki-gsx-r-1000-k5-und-k6-t2143341.html

http://www.1000ps.at/forum/tm.asp?m=2406484&mpage=1&key=?

Şase nasıl güçlendiriliyor? Link aşağıda..
Suzuki Service Bulletin:
http://jsdproducts.com/Downloads/asmc_008698.pdf

Bu link de 2007 model 13000 küsür Suzuki GSX-R 1000’nin rölanti sorunundan bahis ediyor
http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/acms/docservlet/Artemis/Public/Recalls/2007/V/RCDNN-07V362-2015.pdf

Sayfanın açılmasını beklerseniz şasenin nereden kırıldığını gösteren fotolar var….Hava emiş kanalı etrafındaki kaynaklardan kırılıyor..
http://www.bikerenews.com/Stories/Article_011507_001.html

Aşağıdaki link’te de geriye çağırılan tüm Suzuki’lerin listesi var…
http://www.suzukicycles.com/Recalls/

mach1
30 Aralık 2009, 19:28
Aynı kaynaklardan bende faydalandım ayrıca Almaya da meydana gelen vakalarıda araştırdım...orada olay aynı.
Yalnız roadracingworld.com da dikkat edilmesi gereken bir pasaj var!
Normal kullanımla şaselerde her hangi bir hasarın oluşmayacağı ancak tek teker atlama,zıplama ve şiddetli ön teker üzerine abanmalarda kırılmanın meydana gele bileceği.Ama asıl önemli yönü şu SUZUKI gönüllü olarak bellirlenmiş belli bir şase numarası aralığındaki motosikletler geri çağırarak gereken şase güçlendirme işlemini gerçekleştiriyor.
Yapmak zorunda değiller demekki...yani standart kullanımla şaselerde sorun yaşanmıyormuş?? oysa yaşanan kazaların görgü tanıklar çoğunlukla '' Stunt '' yapılmadığı ve düz yolda kırılmanın meydana geldiği yönünde...

Bu mesele böyle uzar gider sanırım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:08 ----------

Bir kaç link vereyim de olay daha net olsun.
yorum yaptığım linklerdeki fotoğraflara mutlaka bakın:wiinkk:

http://www.motor-talk.de/blogs/passat-cc-tdi-dsg/haarig-wichtiger-rueckruf-suzuki-gsx-r-1000-k5-und-k6-t2143341.html

http://www.1000ps.at/forum/tm.asp?m=2406484&mpage=1&key=?

Şase nasıl güçlendiriliyor? Link aşağıda..
Suzuki Service Bulletin:
http://jsdproducts.com/Downloads/asmc_008698.pdf

Bu link de 2007 model 13000 küsür Suzuki GSX-R 1000’nin rölanti sorunundan bahis ediyor
http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/acms/docservlet/Artemis/Public/Recalls/2007/V/RCDNN-07V362-2015.pdf

Sayfanın açılmasını beklerseniz şasenin nereden kırıldığını gösteren fotolar var….Hava emiş kanalı etrafındaki kaynaklardan kırılıyor..
http://www.bikerenews.com/Stories/Article_011507_001.html

Aşağıdaki link’te de geriye çağırılan tüm Suzuki’lerin listesi var…
http://www.suzukicycles.com/Recalls/

Benim anlatmak istediğim olay buydu:cat:

Gsr_Negative
23 Ocak 2010, 00:49
Aynı kaynaklardan bende faydalandım ayrıca Almaya da meydana gelen vakalarıda araştırdım...orada olay aynı.
Yalnız roadracingworld.com da dikkat edilmesi gereken bir pasaj var!
Normal kullanımla şaselerde her hangi bir hasarın oluşmayacağı ancak tek teker atlama,zıplama ve şiddetli ön teker üzerine abanmalarda kırılmanın meydana gele bileceği.Ama asıl önemli yönü şu SUZUKI gönüllü olarak bellirlenmiş belli bir şase numarası aralığındaki motosikletler geri çağırarak gereken şase güçlendirme işlemini gerçekleştiriyor.
Yapmak zorunda değiller demekki...yani standart kullanımla şaselerde sorun yaşanmıyormuş?? oysa yaşanan kazaların görgü tanıklar çoğunlukla '' Stunt '' yapılmadığı ve düz yolda kırılmanın meydana geldiği yönünde...

Bu mesele böyle uzar gider sanırım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:08 ----------

Bir kaç link vereyim de olay daha net olsun.
yorum yaptığım linklerdeki fotoğraflara mutlaka bakın:wiinkk:

http://www.motor-talk.de/blogs/passat-cc-tdi-dsg/haarig-wichtiger-rueckruf-suzuki-gsx-r-1000-k5-und-k6-t2143341.html

http://www.1000ps.at/forum/tm.asp?m=2406484&mpage=1&key=?

Şase nasıl güçlendiriliyor? Link aşağıda..
Suzuki Service Bulletin:
http://jsdproducts.com/Downloads/asmc_008698.pdf

Bu link de 2007 model 13000 küsür Suzuki GSX-R 1000’nin rölanti sorunundan bahis ediyor
http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/acms/docservlet/Artemis/Public/Recalls/2007/V/RCDNN-07V362-2015.pdf

Sayfanın açılmasını beklerseniz şasenin nereden kırıldığını gösteren fotolar var….Hava emiş kanalı etrafındaki kaynaklardan kırılıyor..
http://www.bikerenews.com/Stories/Article_011507_001.html

Aşağıdaki link’te de geriye çağırılan tüm Suzuki’lerin listesi var…
http://www.suzukicycles.com/Recalls/

:cat: :cat: :cat:

GKN
24 Ocak 2010, 16:08
Bi Suzy fun ı olarak rahatsız edici bi konu olduğunu söyleyebilirim bunun..
k5 k6 lardaki geri çağırmaları hepimiz duyduk ama hafiflik için yapıldığını zannetmiyorum muhtemelen mühendislik hatasıdır..
Daha 2-3 ay önce riva yolunda Mert le beraber bi k6 1000 görmüştük artçısıyşa beraber düz yolda giderken kuyruk şasesi kopmuş arka lastiğin üstüne oturmuşlar, durana kadar lasik paramparça olmuş tabi.. Arkadaşın söylemesine göre motorda kaza darbe yokmuş daha önceden..
Ne kadar kalitelide olsalar hepsinin kusurları oldu yılları içerisinde..
Kawa lar kol çıkarmalarıyla meşhur du bi dönem,
yamaha lar blok çalamaları ve şanzıman dağılmalarıyla,
suzukilerin şase kopmalarından şimdi bahsettim,
honda da yağ yakmasıyla ünlü son yıllarda..
Olur bu durumlar, önemli olan doğru zamanda geri çağırma ve müşteriyi tatmin edebilecek hizmeti verme..
Bunu tamamen üretim hatası yada mühendislik hatası olarak algılamalıyız, 98 yamaha r1 e biniyorum 177 kg makine, bol bol teker yapmama rağmen amortisör keçeleri bile sağlam. SS lerin şaselerinin dayanıksız ütetildiği tez i tamamen yalnıştır..

BWSTÜRK
16 Ocak 2012, 15:58
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-kacirilmiycak-firsat-71223505/detay bu linkte çok düzgün ancak hafif bir kazada şase kırmış bir GSR 600 var almayı düşünenlere örnek olsun.

motorcu48
16 Ocak 2012, 16:26
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-kacirilmiycak-firsat-71223505/detay bu linkte çok düzgün ancak hafif bir kazada şase kırmış bir GSR 600 var almayı düşünenlere örnek olsun.

ana bunu hiç bilmiyordum yeni öğrendim hımmm
hemde marmaris taşlıca köyüymüş :)
olsun genede bu motordan alıcam en sevdiğim motorlardan
hafif olması ve esnemesi için alimınyum şasi kullanıyorlar sorun bu mu , sağlam değil mi bilemem orasını alla alla bu motoru ama yaptırırlar ya iyi bi ustaya gitse
yeni şasisi ne kadar mışki ne :mrgreen: motoru satıp kazalı gsr mı alsam .D:D

panic adak
16 Ocak 2012, 18:11
çok su götürecek bir konu bu. hatta türkiyede bir markanın başını yakmıştı bu konu. o marka herkesin bildiğini tahmin ettiğim aprilia model ise caponord. enduro kategorisinde olmasına rağmen şase ön maşa bağlantısından kırılmıştı. bu gibi olaylar hemen hemen tüm firmaların başına gelmektedir bu sorunlar o markaları kötü yapmaz. mesela kuyrukları kırılan onlarca bmw 1200 adventure örneği verebilirim size hatta bu firma turatech firmasının kuyruk bağlantı aparatını takmayanların kırılan kuydukları garanti kapsamına bile almıyor. burada suzuki ve hondanın bu kadar savunulmasına şaşırdım açıkcası. marka fanatikliği gibi bişey yaşanmış. size amerikada şaseleri tam ortadan kırılmış r1 ler 1000rr lar da onlarca örnek gösterebilirim.

herkes göz önünde bulundurmalı ki bu firmaların hepsi kar amaçlı şirketlerdir. eğerki dünya üzeirnde 3-5 tane tüketiciyi koruyan kanun olmasa bu firmaların hiç birisinin gözünde hayatımızın bir değeri yok buna emin olun.

ne honda ne suzuki ne bmw'nin umrunda değiliz. bunun en önemli örneği ise milyarlar vererek aldığımız motorlarımız arızalandığında yüzümüze bile bakmamaları kendi kusurlarını bizim üstümüze yıkmalarından anlayabilirsiniz.

Okan Sinan Ocan
16 Ocak 2012, 19:10
Sevgili Kardeşim,

Euro NCAP testlerini mutlaka duymuşsundur aşağıdaki fotoğraf 64km ile yapılan bir kazada VOLVO S80 in ne hale geldiğini göstermektedir.

50-60 km süratler sizlere çok basit gelmekle beraber çok ama çok ciddi süratlerdir sonuçlarıda ciddi olmaktadır. Sonuçta motosiklet şaselerinin sağlamlığının insan hayatı ile alakası yoktur yani şasenin sağlam olması motorun üzerindeki insanı kurtarmaz bu nedenle motosiklet şaselerinde hafiflik ve rijitlik esas alınır.

Sevgilerimle

http://i1184.photobucket.com/albums/z334/oocan/volvocrashtest.jpg