PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lütfen yardımmmm!!!



ufaklık35
24 Aralık 2009, 15:38
Keeway Superlight 150 motorumun eksoz rulmanı arızalandı.Nereden temin edebilirim?

motorhocası
24 Aralık 2009, 15:52
Hadi oradan,kim dedi bunu:mrgreen:

racer2000
24 Aralık 2009, 16:04
rulman ın ne oldugunu biliyor musunuz...:silent:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:59 ----------

rulman bu...eksozun hiç bi yerine takılmaz bu...senin dedidğin sanırım silindir çıkısındaki eksoz contası...bi tarafı sac bi tarafı daha yumusak bi conta...arada sıkısması icin...
http://img693.imageshack.us/img693/3787/rulman3.jpg (http://img693.imageshack.us/i/rulman3.jpg/)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:02 ----------

buda eksoz contası...her motorunki böyle olmaz...genellikle böyledir...
http://img693.imageshack.us/img693/2103/big18494613p0y.jpg (http://img693.imageshack.us/i/big18494613p0y.jpg/)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------

daha cok cinliler...bütün gördüğüm cınlılerdeki böyle....ek oarak tamırcıde calısıyorumda...

motorhocası
24 Aralık 2009, 16:06
Öncelikle davul tozu almanız gerekir, egsoz rulmanını bulsanız bile davul tozu şart:wiinkk:

moto-x
24 Aralık 2009, 21:35
arkadaş heralde contayı rulman hatırladı

denizcimuzaffer
24 Aralık 2009, 21:50
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)

racer2000
24 Aralık 2009, 21:56
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)


abi google da motosiklet eksoz rulmanı diye arattırıyorum...normal rulman cıkıyor...acaba sizin dedidğniz rulman...uzun ince silindir gibi olanlardan mı....aynı rulman pistonun piston koluna bağlanan yerdede oluyor....onun daha büyüğümü acaba...resmini koyun barı yanlısımızı görelim...

denizcimuzaffer
24 Aralık 2009, 22:02
abi google da motosiklet eksoz rulmanı diye arattırıyorum...normal rulman cıkıyor...acaba sizin dedidğniz rulman...uzun ince silindir gibi olanlardan mı....aynı rulman pistonun piston koluna bağlanan yerdede oluyor....onun daha büyüğümü acaba...resmini koyun barı yanlısımızı görelim...

Racer 200 arkadaş,

Olası örneklerden birini Bearing case ile gösteren açıklamayı okursanız bir fikriniz olabilir. diğer biçimlerini de arıyorum, resimli olarak anlatacağım:cat:

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=2_1_1

racer2000
24 Aralık 2009, 22:07
Racer 200 arkadaş,

Olası örneklerden birini Bearing case ile gösteren açıklamayı okursanız bir fikriniz olabilir. diğer biçimlerini de arıyorum, resimli olarak anlatacağım:cat:

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=2_1_1
ingilizce bilmiyorum abi...:salut::pr::pr:

denizcimuzaffer
24 Aralık 2009, 22:12
eğer motosiklet Katalitik Konventöre sahip ise:

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=6_2_1

Tabii bunlar sadece bir fikir edinmek için. Montaj fotoğraflarını arıyorum ve bulduğumda tek tek anlatmaya çalışacağım. Dediğim gibi çok yaygın olmayan bir sorun olduğundan genelde ingilizce sitelerde bulabiliyorum. az daha arayalım:cat:

osmaniyeli
24 Aralık 2009, 22:18
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)

:queen::queen::queen::queen::queen:

abi dalga mı geçiyorsun adam mı seçiyorsun:queen:

koptum ah


sanayide bunu çok kullanırlar dalga geçmek için arabanın eksoz rulmanı varmı diye:mrgreen:

yazını okuyunca belli zaten şanzuman nerde eksoz nerde:queen:

racer2000
24 Aralık 2009, 23:01
eğer motosiklet Katalitik Konventöre sahip ise:

http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=6_2_1

Tabii bunlar sadece bir fikir edinmek için. Montaj fotoğraflarını arıyorum ve bulduğumda tek tek anlatmaya çalışacağım. Dediğim gibi çok yaygın olmayan bir sorun olduğundan genelde ingilizce sitelerde bulabiliyorum. az daha arayalım:cat:
katalitik konvektör görmedim...hele hele motosiklette hiç görmedim...
keeway de katilitik konvektörmü var...:silent::silent:

motorhocası
25 Aralık 2009, 00:10
Kardeş bunlara bakma sen beni dinle, davul tozunu alacağın yeri söyleyim,sanayide herhangi bir hurdacıdan tedarik edebilirsin,ramazan sonu bulunur bu toz, yakıta karıştırınca egsoz bilyası sesi kesilir.:cat:

serkanADH13
25 Aralık 2009, 01:27
eksoz rulmanı nedir yahu :silent:

bencede egzos KEÇESİ'dir sanırım, konuda geçen parça.

TORAMAN
25 Aralık 2009, 02:12
Bu yaşıma geldim bende ilk defa "egzoz rulmanı" tanımını duyuyorum.:mrgreen:

Konuyu googleden aratınca burası çıkıyor.:P

COQ
25 Aralık 2009, 02:26
Arkadaş :silent:
Geçmiş olsun öncelikle. Egzost rulmanı arızası gerçekten sık karşılaşılmasa da can sıkıcı sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Tecrübeli motor kullanıcıları haricinde birçok kimse de bilmez ve arızanın oluşmasından önce de anlayamaz. konuyu bilmeyen birçok kişi de acaip yorumlarda bulunabilir. Eğer teknik ve tecrübi bilgin az ise hiç uğraşma ve bir servise git derim. Özellikle dağılmış egzost rulmanlarının sökerken şanzumana kaçarak zarar vermesi olasıdır. (farkına varılmadığında şanzumanı kaybedecek kadar zarar oluşur. farkına varıldığında ise temizlenmesi gerçekten uğraştırır ve tüm motorun sökülerek temizlenmesi gerekebilir). Eğer illa ki kendim müdahale edeceğim dersen, öncelikle kullanma kılavuzundan rulmanın ölçülerini bularak sanayiden satın alman gerekir. Aksi taktirde rulmanı söküp, bir de aynısından bulamayıp günlerce makinasını açık durumda bırakan arkadaşlarımı da bilirim. Eğer hangi rulmanın bozulmuş olduğunu bildirirsen (iç kapalı mı yoksa dış egzost rulmanımı?) fotoğraflı anlatımını koyabilirim. Anlatması ve anlaması yazarak zor ve uzun olabilir.
:)

+1

Ayrica rulaman bilyelerinin iç tarafta kalan yuzeyi duz,dis tarafta kalan yuzeyi ise yuvarlak olmali.
Yoksa yag kaçirir.:bounce:
Tam bir performans için her bir bilyenin iç yuzeyindeki duz kismi, merdiven seklinde bir asagi bir yukari ayarlamak gerekir.
Ayrica rulman bilyelerinin buyuklugu, segman uçlarinin delik boyutlarinin tam 17.2 kati olmali.
Rulman degisikligi ile beraber arka fren diskinin de mutlaka degismesi gerekiyor.
:bounce:

Oh be!!!
Soyle bilimsel mevzular açin, canimi yiyin...:cherry:

Turkçe içerikli genis bilgi için surayi (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=cahil) tiklayin.

Hala anlamadiysaniz, burayi (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=aptal)tiklayin.

fehmiilker
25 Aralık 2009, 02:36
+1

Ayrica rulaman bilyelerinin iç tarafta kalan yuzeyi duz,dis tarafta kalan yuzeyi ise yuvarlak olmali.
Yoksa yag kaçirir.:bounce:
Tam bir performans için her bir bilyenin iç yuzeyindeki duz kismi, merdiven seklinde bir asagi bir yukari ayarlamak gerekir.
Ayrica rulman bilyelerinin buyuklugu, segman uçlarinin delik boyutlarinin tam 17.2 kati olmali.
Rulman degisikligi ile beraber arka fren diskinin de mutlaka degismesi gerekiyor.
:bounce:

Oh be!!!
Soyle bilimsel mevzular açin, canimi yiyin...:cherry:

Turkçe içerikli genis bilgi için surayi (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=cahil) tiklayin.

Hala anlamadiysaniz, burayi (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=aptal)tiklayin.

:queen::queen::queen::queen::queen::cherry:

dreamdark
25 Aralık 2009, 03:42
Olta bu olta, kaç sazan düşerse diye. Bilinen bir espridir aslında. :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:40 ----------

İlkay, arkadaş buradan bulamazsa eğer, Fransa'dan göndersen olur mu egsoz rulmanını?:P

kwsk-boy
25 Aralık 2009, 03:49
Helal olsun uzun uzun açıklama yapan arkadaşlara üşenmemiş o kadar şey yazmışlar. :D

alp_tunay
25 Aralık 2009, 04:02
Eksoz rulmanı bozulduğu zaman motorun ömrü gitmeye başlamıştır.... Kısa zamanda değiştirmen gerekir..Yoksa aynalara ayar tutturamassın arkadaki araçları göremessin... İlerleyen zamanda rulman çok çok daha ağır hasarlar açar kask kafanızdan bile uçabilir...
En bariz verdiği hasar ön amortisör keçelerini patlatır.... Keçe patlayınca km telide kopar hızın bir anda 300 olur... :P

racer2000
25 Aralık 2009, 09:45
Turkçe içerikli genis bilgi için surayi (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=cahil) tiklayin.

Hala anlamadiysaniz, burayi (http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=aptal)tiklayin.

:queen::queen::queen:
site güzelmis ....aksama kadar orda ne van ne yok hepsini okuyacağım...:queen::queen::queen: