PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung GT250R için Büyük Arka dişli



bygrm
18 Aralık 2009, 04:10
Hyosung GT250R marka ve model motosikletim için Büyük Arka dişli arıyorumm nereden bulabilirim yada nerede yaptırabilirim :silent:?

bu konuda bilgisi olnalar paylaşırsa sevinirim...

yigido_
18 Aralık 2009, 04:47
demek ıstedıgını tam anlayamadım yasadıgın yerde motosıklet servısı fılan yokmu ? bı bak tamırcılerde de bulabılrsın sorun olmaz bıde motorunda rampada cekıs problemı mı var yoksa arka dıslıdemı problem var ?

bygrm
19 Aralık 2009, 02:48
demek ıstedıgını tam anlayamadım yasadıgın yerde motosıklet servısı fılan yokmu ? bı bak tamırcılerde de bulabılrsın sorun olmaz bıde motorunda rampada cekıs problemı mı var yoksa arka dıslıdemı problem var ?

arka dişlide yada motorda bir problem yok :cat:

sadece daha seri olsun ve daha rahat tekere gelmesi için arıyorum yani motoru zorlamadan teker yapmasını istiyorumm:cat:

yigido_
19 Aralık 2009, 02:54
servislerinde uygun bi dişli bulabilirsin dıye dusunuyorum ama orjınal ama degısık marka...

GKN
19 Aralık 2009, 03:26
Fatih kılıçlı ya sor, bulamazsan haber et bana, yaptırırız:wiinkk:

tubejh
19 Aralık 2009, 03:30
Arka dişlinin büyük olması değil küçük olması gerekir örneğin r2 ise r1 oldumu hızlanır.

StoneOfDeath
19 Aralık 2009, 03:36
daha rahat tekere kalkta daha rahat sakatlan hıc akıllanmıcan hee msja cvp vermedımı dunku adam bu arada

immortalboss
19 Aralık 2009, 12:45
Arka dişlinin büyük olması değil küçük olması gerekir örneğin r2 ise r1 oldumu hızlanır.

Arka dişli büyük olursa hızlanır diye biliyorum basit bir makara mantığıdır bu.Arka dişliyi büyültürsek makine maksimum hızı artıracak ama ara hızlanmalar düşecektir;)

trendy83
19 Aralık 2009, 14:01
Fatih kılıçlı ya sor, bulamazsan haber et bana, yaptırırız:wiinkk:

hastasıyım bu tarz konuşmaların :D direk mevzuyu çözüyo saygılar abi :D:cat:

_OLD_
19 Aralık 2009, 14:57
Arka dişli büyük olursa hızlanır diye biliyorum basit bir makara mantığıdır bu.Arka dişliyi büyültürsek makine maksimum hızı artıracak ama ara hızlanmalar düşecektir;)

Kural şöyledir.Küçükten büyüğe kuvvet artar,büyükten küçüğe hız artar.
Ön dişli sabit kalmak kaydıyla arka dişli büyütülürse son hız azalır ama rampa çekiş gücü artar.Arka dişli küçültülürse son hız artar ama hızlanma süresi uzar,rampa da vitesliyse bir küçük vites ihtiyacı doğar.Otomatikse bağıra bağıra yani yüksek devirde az hızla tırmanır.
Teker yapmak için hız değil güç gerekir.Soruyu soran kardeşin düşüncesi doğrudur.Arka dişliyi büyütmektense ön dişliyi bir küçültmek bence daha uygun ve kolaydır.

bygrm
19 Aralık 2009, 18:55
Arka dişlinin büyük olması değil küçük olması gerekir örneğin r2 ise r1 oldumu hızlanır.


Arka dişli büyük olursa hızlanır diye biliyorum basit bir makara mantığıdır bu.Arka dişliyi büyültürsek makine maksimum hızı artıracak ama ara hızlanmalar düşecektir;)

arkadaşlar 18 vitesli bisiklet mantığıyla düşünün en kolayı bu ön en küçük arka en büyükte olduğunda hız yapmaz fakat pedala bastığınızda teker yapabilirsiniz:cat:

STUNT makinaların arka dişlilerine bakın genelde hepsinde Büyük dişli vardır bazen bu idşli benim HYOSUNG GT250R ın ön disk i kadar olabiliyor..

benim amacım makinayı zorlanmadan tekere kaldırmak ! arka dişliyi büyüterek max güç düşük sürat ve serilik istiyorumm Son hızı arttırmak gibi bir derdim yok..! :wiinkk:

bu dişliyi büyüterek hem motora tekere kaldırmak için uyguladığımız yük daha düşücek dolayısıyla krank gbi bölgelerde hasar oluşturmıycaktır..!

Amacım tamamıyla bundan ibaret:cat:

ilginize bir kez daha teşekkür ederimm...:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------


Kural şöyledir.Küçükten büyüğe kuvvet artar,büyükten küçüğe hız artar.
Ön dişli sabit kalmak kaydıyla arka dişli büyütülürse son hız azalır ama rampa çekiş gücü artar.Arka dişli küçültülürse son hız artar ama hızlanma süresi uzar,rampa da vitesliyse bir küçük vites ihtiyacı doğar.Otomatikse bağıra bağıra yani yüksek devirde az hızla tırmanır.
Teker yapmak için hız değil güç gerekir.Soruyu soran kardeşin düşüncesi doğrudur.Arka dişliyi büyütmektense ön dişliyi bir küçültmek bence daha uygun ve kolaydır.

ilginize ve açıklamanıza teşekkürlerimi sunuyorum....

immortalboss
20 Aralık 2009, 09:58
Kural şöyledir.Küçükten büyüğe kuvvet artar,büyükten küçüğe hız artar.
Ön dişli sabit kalmak kaydıyla arka dişli büyütülürse son hız azalır ama rampa çekiş gücü artar.Arka dişli küçültülürse son hız artar ama hızlanma süresi uzar,rampa da vitesliyse bir küçük vites ihtiyacı doğar.Otomatikse bağıra bağıra yani yüksek devirde az hızla tırmanır.
Teker yapmak için hız değil güç gerekir.Soruyu soran kardeşin düşüncesi doğrudur.Arka dişliyi büyütmektense ön dişliyi bir küçültmek bence daha uygun ve kolaydır.

Mustafa abim yine coşturmuş ortalığı:) Arka dişliyi büyütmek yada ön dişliyi küçültmek arasında pek fark yok gibi? Sadece hangisinin montajı daha kolay olursa onunla uğraşmak daha mantıklı görünüyor. . .

Felon
13 Kasım 2011, 03:09
hortlasam bu konuyu, bakalım belki bişeler çıkar.

UNdocab
15 Kasım 2011, 11:43
Ciksin bari biseler.on-arka dis sayisi orani 1-3 oldugu ıcin onu 1 diş kucultmekle arkayi 3 dis buyutmek ayni sey

Felon
15 Kasım 2011, 11:51
Ciksin bari biseler.on-arka dis sayisi orani 1-3 oldugu ıcin onu 1 diş kucultmekle arkayi 3 dis buyutmek ayni sey
şimdi bu dişli boyutlarında baz alınan ölçü birimi olarak mesela arka 44-46-50 diye artıyo sanırım.ve tahminimce her dişli uyar değişen tek şey çap genişliği yani boyutu dimi?

overcloud
15 Kasım 2011, 11:55
http://www.gearingcommander.com/

konuya faydası olabilir. :cat:

Felon
15 Kasım 2011, 12:17
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-stunt-icin-istenilen-ebatta-disli-50670329/detay/
sanayi yapımı dişli için çok para gibi geldi bana ama acaba kendimiz tornacıda yaptırmaya kalksak yaptırabilirmiyiz? orjinal dişliyi çıkartıp bi tornacıya versem bunun 5-7cm büyüğünü yap diye yapabilirlermi acaba :cherry:bide hem sağlam hem hafif olmalı

UNdocab
16 Kasım 2011, 04:49
gearing commandera göre kullanılabilir en iyi hız için.
ön 15 arka 44 Lastikler 160 70 17 olmalı
Varmı acaba forumda bunu kullanan. Motorun atikliği ne kadar düşüyor acaba.

Aslında performans egsozu almak lazım +2Hp
BMC gibi yağlı hava filitresi almak lazım motora daha iyi çekme kuvveti sağlasın diye (yağlı hava motorlar için iyidir)
Bunlar yapılırsa dişli değişiminden düşen atiklik geri kazanılabilir gibi gibi ama denemek lazım =/

fearlesboyy
16 Kasım 2011, 10:35
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-stunt-icin-istenilen-ebatta-disli-50670329/detay/
sanayi yapımı dişli için çok para gibi geldi bana ama acaba kendimiz tornacıda yaptırmaya kalksak yaptırabilirmiyiz? orjinal dişliyi çıkartıp bi tornacıya versem bunun 5-7cm büyüğünü yap diye yapabilirlermi acaba :cherry:bide hem sağlam hem hafif olmalı

valla sizin oraları bilmeme ama burda gaziantepde herşeyi yapıyorlar uğraşacak tornacın varsa yaparlar benim sol gidon cubugu kırılmıştı nette 100-150 tl arası diyorlardı 20 tl orjınalden ayırt bile edilemıyordu..bencwe tornacılara eskısını sök götür göster yaparlar

Chronix
16 Kasım 2011, 12:15
gearing commandera göre kullanılabilir en iyi hız için.
ön 15 arka 44 Lastikler 160 70 17 olmalı
Varmı acaba forumda bunu kullanan. Motorun atikliği ne kadar düşüyor acaba.

Aslında performans egsozu almak lazım +2Hp
BMC gibi yağlı hava filitresi almak lazım motora daha iyi çekme kuvveti sağlasın diye (yağlı hava motorlar için iyidir)
Bunlar yapılırsa dişli değişiminden düşen atiklik geri kazanılabilir gibi gibi ama denemek lazım =/

Deneyelim o zaman..

erdogan33
03 Ağustos 2012, 21:30
Arkadaşlar benim arka dişlinin 2-3 tanesi kirildi. Bende sürat istiyorum. Son hiz artsin istiyorum. Şu an en son 160 gördüm. Herşey orjinal. Arka dişli mecburi değişecek. Bari önü de değiştirsem neler takmaliyim ki motorun sürati artsin. Kalkişta da fazla güç kalmasin. Yazan siteye girdim ama ingilizce olduğu için anlamadim

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

Kalkişta güç kaybetmesin diyecektim