PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 151 RS de Kayış Değiştirme...



serdarmert
14 Aralık 2009, 02:31
Arkadaşlar, bir süre sonra scooterda kayış değiştirmem icap edecek...Bilen varsa öncelikle hangi tip takımları edinmem gerekir.. Bunları sırayla güzece anlatırsanız çok sevinirim.. Hele birde resimli anlatımı olan varsa süper olurdu doğrusu....:cat::cat:

Ama yoksa da önemli değil sıralı anlatın bizde resim çeker daha sonra bilmeyenlere gösteririz....

remzi_39
14 Aralık 2009, 06:01
Cok kolay aslinda..
Cocuk oyuncagi... :mrgreen:
Senin Hub yüklenme olayi kadar kolay... Daha bile kolay..
Benim icin.. :cherry:
Uyaninca senin Hub una karsilik cevap yazarim bende buraya...
ödesiriz ok?:mrgreen:

_OLD_
14 Aralık 2009, 20:17
Arkadaşlar, bir süre sonra scooterda kayış değiştirmem icap edecek...Bilen varsa öncelikle hangi tip takımları edinmem gerekir.. Bunları sırayla güzece anlatırsanız çok sevinirim.. Hele birde resimli anlatımı olan varsa süper olurdu doğrusu....:cat::cat:

Ama yoksa da önemli değil sıralı anlatın bizde resim çeker daha sonra bilmeyenlere gösteririz....

Sadece kayış değiştirmek için özel alet gerekmiyor.Kompresör topiğinde koyduğum resimi hatırla.Motorun ayak marşını ve yan kapağını sökeceksin.Bunun için normal anahtarlar varsa küçük lokma takımı yeter,10 mm. Sonra eski kayışı kesip çıkar,kirli ise kasnak aralarını temizle,Gerekirse ince bir zımpara hafif yokla(pürüz varsa).Bu aşamada yanında biri olursa iyi olur.Yeni kayışı takarken arka kasnağı çevirmek için.Kayışı önce arka kasnağa oturtup ön tarafa kalın bir tornavida yardımıyla yol göstererek arka kasnağı çevirerek oturtmak şeklinde takabilirsin.Kasnakları sökmek istersen yine o resimdeki Y harfi şeklindeki aletlere veya darbeli sökme tabancasına ihtiyaç var.

Doobly
14 Aralık 2009, 20:30
Bunun resimli anlatımını yapan bi arkadaş vardı. Ama aradım aradım bulamadım konuyu.
:pale:

Ahmet Erşen
14 Aralık 2009, 20:37
Bunun resimli anlatımını yapan bi arkadaş vardı. Ama aradım aradım bulamadım konuyu.
:pale:

Benim 150 ZAT formun un 231 inci safifesinde resimli anlatım ve ayrıca aparat yapımı ile ilgili çalışmam var..Oradan bakabilirsiniz....

_OLD_
14 Aralık 2009, 20:44
Benim 150 ZAT formun un 231 inci safifesinde resimli anlatım ve ayrıca aparat yapımı ile ilgili çalışmam var..Oradan bakabilirsiniz....

Ahmet ağabey,
Bulunan sayfanın linkini buaraya kopyalayabilirmisin?Dün çok aradım,bulamadım.
Yada konu başlığını tam olarak yazarmısın.O zaman kullandığın nick adın başkamıydı.

Ahmet Erşen
14 Aralık 2009, 21:26
Ahmet ağabey,
Bulunan sayfanın linkini buaraya kopyalayabilirmisin?Dün çok aradım,bulamadım.
Yada konu başlığını tam olarak yazarmısın.O zaman kullandığın nick adın başkamıydı.


Becerebilirsem memnuniyetle ..Bilgisayar bilgim az...



http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/2907-mondial-150-zat-and-125-mt-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-231.html

İnşallah olmuştur..

_OLD_
14 Aralık 2009, 21:35
Link ekleme tamam,ama açılan 231 nci sayfada sizin adınız ve bahsettiğiniz resimler yok.

Ahmet Erşen
14 Aralık 2009, 21:44
Demek beceremedik..

Formun . Mondial 150 zat &125 MT kullanıcıları / Bilgi paylaşım başlığı.231 sahife

Whitehair
14 Aralık 2009, 21:47
Ahmet Bey resimleriniz 231. sayfada görünmektedir. Sorun yok. linkinizde doğru.

_OLD_
14 Aralık 2009, 21:51
Demek beceremedik..

Formun . Mondial 150 zat &125 MT kullanıcıları / Bilgi paylaşım başlığı.231 sahife

Bu formda sizin adınız hiç geçmiyor.Bu sitede olduğuna eminseniz silinmiş demekki.Peki siz açıp görebiliyormusunuz?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:48 ----------


Ahmet Bey resimleriniz 231. sayfada görünmektedir. Sorun yok. linkinizde doğru.

Yardımcı olurmusunuz lütfen.Ben niye göremiyorum.Linki birde siz kopyalarmısınız?

Whitehair
14 Aralık 2009, 21:58
Bu formda sizin adınız hiç geçmiyor.Bu sitede olduğuna eminseniz silinmiş demekki.Peki siz açıp görebiliyormusunuz?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:48 ----------



Yardımcı olurmusunuz lütfen.Ben niye göremiyorum.Linki birde siz kopyalarmısınız?


Tabiki;

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/2907-mondial-150-zat-and-125-mt-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-231.html

Link bu. Ayrıca Ahmet bey'in sayfada 17-18.06.2009 tarihli 5 adet mesajı bulunmakta.

karasahin
14 Aralık 2009, 22:01
Bahsı geçen mesajı ekliyorum.(ancak fotoların boyutu büyükmüş yüklenirken sorun yaşayabilirsiniz.)


http://img268.imageshack.us/img268/4734/p6170334.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/5221/p6170335.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/559/p6170336.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/748/p6170332.jpg
http://img140.imageshack.us/img140/365/p6170331.jpg


Çekmiş olduğum bu beş adet resim ZAT ın varyatör kapağını açtıktan sonra göreceğiniz , ayakmarşı yarımay ve avare dişlilerinin olmadan ki durumudur....Birinci resim Ön tarafta iki kasnantan oluşan ve üsy kasnak parçası ayni zamanda fan olan ön varyatörü , varyatör kayışını ve arka varyatörü ( debriyaj ) ı görüyoruz...

İkinci resimde ön varyatörun yaptığımız aparat yardımı ile lokmayla sökülüşünü görüyoruz...

Üçüncü resimde..Arka varyatörün aparat yardımı ile lokmayla sökülüşünü görüyoruz...

Dördüncü resimde Ön varyatörün kasnağın fan olan parçası , bilye yatağı olan diğer kasnakparçası , bilye tası ( kapağı ) içinde silindirik bilyeleri ve arkavaryatörün
Volan tası ve kavrama balatalarının üzerinde bulunduğu arka varyatör kasnağı..

Beşinci resimde ise kayış dahil bütün ön ve arka varyatör parçaları toplu halde gözükmektedir

Resimleri çok yüksek kalitede çekmişim yüklerken bayağı zorlandım...ayarlamayı unutmuşumm..

Şimdi bunları gönderiyorum..

Bundan sonra Kayışı değiştirebilmek için arka varyatör kasnağının dibine yerleştirme resimlerini


Daha sonrada Varyatör sökme aparatının yapılması için parça ve olçü resimlerini gönderip anlatmaya çalışacağım..




http://img194.imageshack.us/img194/3884/p6170343n.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/555/p6170342p.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/7947/p6170341a.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/9766/p6170340b.jpg



Bu dört resimde anlatmak istediğim kayış değiştirme ve veya ön varyatör veya arka varyatör değiştirme işleminde , kayışın kasnaklara oturturulması...

Krank mili ve arka varyatör milinin sabit oluşu , kayışı ancak bu şekilde yerine oturtabilmemize imkan vermektedir....

Kayış ön varyatörün kasnakları açık olduğundan ,kasnak miline oturur..,,,,,.Kayışa esneklik verebilmek için arka varyatör kasnakları arasını açıp kayışı kasnağın dibine kadar oturtmak gerekir.......Bunun için
ben çekiç sapını tahta rendesi ile eğelıyerek V halıne getirdim...
Çekiç sapını kasnak arasına soktum sağa sola kanırtarak kasnak yayını ittirdim arasını açtım ve kayışı arka varyatör kasnağının dibine kadar yerleştirdim...Ve kayışı ön ve arka varyatör kasnaklarına yerleştırmiş oldum...

Kayış takma olayını inşallah anlatabilmişimdir.........


Burada kasnaklar üzerindeki ,,,( hız artışı veya motorumuzun hızında belirli düşüşünü gözlemliyor ve şikayet ediyorsak ) sebebi motor veya karbüratör ayarı dışında yüzde yüz ön varyatör veya kayış aşınmasından kaynaklanmaktadır.......... B]

Ün varyatördeki kasnak bilyaları motor devri artişinda kayışı yukarıya şıkartamazsa motor yüksek devirde de çalışsa hızlanamaz...

Resimlerini gördüğünüz varyatör parçaları ,ön varyatör 9400 Km de fakat bitmiş durumda bilyelerin hepsi yarı yarıya bitmiş durumda . Kayış 4400 km de onun durumu çok iyi çıktı fakat açmışken değiştirdim ,,arka varyatör de iyi durumda dikkat edilirse balatalar çok az aşınmış fakat volan tası ve balatalar üzerinde aşırı parlaklık vardı. Değiştirmek gerekli veya çok iyi zimparalamak gerekir..Resimde tas ve balatalar zımparalı durumda...


http://img194.imageshack.us/img194/3461/p6170337.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2902/p6170338.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/5457/p6170339.jpg


Bu üç resimde de sizlere varyatörleri sökebilmek için gerekli aparatı , yapılış ve malzemelerini anlatacağım,,,


[B]Kare demir ..

Malzemesi .... 35 cm 10 X 10 mm kare demir. 30 mm 4 parça kare demir kesilecek ve 35 cm kestiğimiz sapa resimdeki gibi kaynatılacak .. L şeklindeki iki parçanın arası dıştan dışa 90 mm ..olacak ..Ön varyatörü açabilmek için fan kasnak üzerindeki deliklere 6 mm çaplı yuvarlak pim gerekli..Bunun için 30 mm kare demir üzerine , 86 mm nokta merkez uzaklı 5 mm matkapla delik açılacak . Bu deliğe metrik 6 kılavuz salınacak ve içine metrık 6 çelik vida sokulacak..

Metrik 6 vida takılı şekilde ön varyatör sökülecek...Vidalar çıkarılmış durumdada arkavarytatör resimdeki şekilde sökülecek...Arkadaşlar ben bu aparatı geçen sene yapmıştım..Fakat Ufuk,Tarhan arkadasımızın gönderdiği resimlerde daha kolay ve akılcısını gördüm ve sizler için yaptım..

Lamadan yapılan aparat..

Malzemesi ... 15 veya 20 mm X 5 mm lama demir...
sap 35 cm çatal 15 cm resimde görüldüğü gibi üst üste getirilip vida somun ile birleştirilecek..uç tarafınada 2 adet metrik 6 vida ve 2 adet somun... lamaları uç taraftan metrik 6 matkap ile delinecek somunlar vidalara geçirilecek. Vidalar lama deliklerden geçirilip somunlar lamaya kaynak olacak..Fakat vidaların kaynak olmamasına dikkat edelim...

Yaptığımız aparatın 6 mm vida tarafı ön varyatörü açacak , arka vidabaşı ve somunlu tarafı arka varyatörü açacak.....

Yapmak veya yaptırmak isteyenlere kolay gelsin....


Resimde gösterdiğim diğer T lokma kolu varyatör kapağını açmak için çok uygun..Ben geçen sene koçtaş tan aldım fakat ayni anahtarı Eminönü hırdavatçılarınada gördüm..İstanbullulara duyurulur.. Anahtar 8 mm , 10 mm ve 13 mm ağızlıdır....


Herkese kazasız masrafsız ve zevkli sürüşler...

:wiinkk:

_OLD_
14 Aralık 2009, 22:22
Tamam,buldum sonunda.Bende 28.sayfa diye görünüyor.Farklılık mesajları sıralamadaymış demekki.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------

Teşekkürler Karaşahin.Böylece çok önemli bir konu güncellenmiş oldu.
Ahmet ağabeye bu güzel çalışması için tekrar çok çok teşekkürler.

Ahmet Erşen
14 Aralık 2009, 22:36
Arkadaşlar Uğraşılarınız için teşekkür ederim.....Benim sorunum bilgisayar başında oturamama .Hareketli biri olduğum için çok çabuk canım sıkılıyor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------


Tamam,buldum sonunda.Bende 28.sayfa diye görünüyor.Farklılık mesajları sıralamadaymış demekki.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------

Teşekkürler Karaşahin.Böylece çok önemli bir konu güncellenmiş oldu.
Ahmet ağabeye bu güzel çalışması için tekrar çok çok teşekkürler.

Estağfurullah isminizi bilseydim size adınızla hitap etmek isterdim..Amaç gençlere kendi işlerini yapabilmede bir parçacık ta olsa yardım edebilmek..

serdarmert
15 Aralık 2009, 01:53
Ahmet ve mustafa abilere ve diğer arkadaşlara ilgileri için teşekkürler ederim..

The Dude
15 Aralık 2009, 02:03
peki böyle bir ürün aynı işi görür mü ?
http://www.garajda.com/otomobil-urunleri.asp?UrunID=2996

remzi_39
15 Aralık 2009, 02:17
Sana yardim edilmis coktan.. Sevindim. Bana birsey kalmamis. Oh beee :mrgreen:

_OLD_
15 Aralık 2009, 12:09
peki böyle bir ürün aynı işi görür mü ?
http://www.garajda.com/otomobil-urunleri.asp?UrunID=2996

Evet.Bende var ve çalışıyor.Hatta bununla fazla sıkarsan kendi sıktığını açamıyor.25 liraya Carrefour'dan almıştım.Araba bijonunu çok rahat söküyor.

serdarmert
15 Aralık 2009, 12:12
Evet.Bende var ve çalışıyor.Hatta bununla fazla sıkarsan kendi sıktığını açamıyor.25 liraya Carrefour'dan almıştım.Araba bijonunu çok rahat söküyor.

Çok güzelmiş gerçekten... Kablo uzunluğu kaç metre ki acaba. Arka tekere uzunıyordur herhalde...

17-19-21-23 lokma takımı ile mi sadece çalışır diğerlerine uymaz mı??

_OLD_
15 Aralık 2009, 13:31
Kablosu yeterli.Büyük lokma takımının hepsiyle kullanılıyor.Burada söyledikleri içinden çıkan uçlar.

serdarmert
15 Aralık 2009, 15:51
Kablosu yeterli.Büyük lokma takımının hepsiyle kullanılıyor.Burada söyledikleri içinden çıkan uçlar.


Abi o zaman çok iyi imiş.. Geçen gün bu iş için kompresör arayan arkadaşın işinede yarar bende alayım...en kısa zamanda....

biteme
18 Ekim 2010, 17:08
evet konuyu hortlatıyorum ve bir sorum olacak. : )

ön varyatördeki bilyeler var ya onlar aşındığı zaman sadece onları yenisi ile değiştirdikmi yeterlimi yoksa komplemi değiştirmek lazımdır ?

huska
18 Ekim 2010, 17:15
evet konuyu hortlatıyorum ve bir sorum olacak. : )

ön varyatördeki bilyeler var ya onlar aşındığı zaman sadece onları yenisi ile değiştirdikmi yeterlimi yoksa komplemi değiştirmek lazımdır ?

bagaları koyduğun çanakta aşınma görünmüyorsa değiştirme,kötüyse yenile hepsi 35 tl tutar:rendeer:

nihat45
10 Kasım 2010, 18:07
Arkadaşlar 1 haftadır motoru yapamadım, y demirine ihtiyacım var nereden bulabilirim?

umutermis
10 Kasım 2010, 18:15
satılmıyo dostum kendın yapıcaksın ..ahmet ersener abımız çizimleri ve ölçüleriyle beraber yayınlamıştı....

nihat45
10 Kasım 2010, 20:40
umutermis kardeş sağolasın,
Ben tahtadan bir şeyler yaptım, ne pis sıkmışlarsa iki kişi çivileri yamulttu kasnak yine açılmadı. Ve daha kötüsü, öndeki dişlerden birkaçı kırıldı..

Çok sıkmışlar, açmak için elimdeki tahta yeter sanırım ama çok sıkışık, bir yolu yok mu?
Tamirciye götürmem için araç lazım. Yani anlayacağın iş çok uzayacak, ki buraya kadar zor geldim zaten..

Bu arada sola doğru açıyoruz değil mi? (artık açılmayınca yönünden bile şüphe etmeye başladım)

nihat45
11 Kasım 2010, 14:03
Diyelim ki tabanca ayarladık, o zaman yine varyatörü (kasnak) sabitlemek için y demiri olması gerekmez mi?