PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : H-TRONIC AL300pro Akü Şarj Cihazı



asm
11 Aralık 2009, 16:09
Arkadaşlar merhaba,

Scooter'ıma xenon kit takma gafletinden sonra motorun aküsü bir türlü kendine gelememişti xenon kiti söktükten sonra da.

Motorla şehir içi katettiğim mesafelerde de akü şarj olamıyordu. Heleki akşamları far açınca akü iyice zayıflıyordu,korna sesi cılızlaşıyordu. Motoru defalarca ayak marşı ile çalıştırdıktan sonra bu işin böyle gitmeyeceğini düşünerek bu aleti aldım.


http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/AL300pro300.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/8968/111220094166.jpg

http://img80.imageshack.us/img80/1696/111220094167.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/5961/111220094164.jpg


Bu cihazla ilgili birkaç yorum :




CBF Türkiye'den @Selami :


Fİyat çok uygun görününce kısa bir araştırma yaptım, ürün pdf ini buldum.

http://www.h-tronic.com/Presse/download/al300pro.pdf

Ürün max. 0,3Amper şarj akımı verebiliyormuş. Bu da bir motosiklet aküsü için (genelde 600-1000cc motorlarda 10-12Ah akü olduğu düşünülürse) 40 saatte yakın şarj süresi demektir. Acelesi olmayanlar kullanabilir, hiç yoktan iyidir.




CBF Türkiye'den @cosmos :

Bildiginiz gibi ben yurt disinda oldugum icin benim motorlar her ay uc hafta kadar istirahat halindeler. Bu nedenle de bir sure sonra akuler su koyuvermeye basliyor haliyle. Bunu dusunerek, nasil olsa bu kadar parayi sokaga bile atsam, bir sey olmaz dan hareketle bir tane internetten motomaxa siparis ettik. Sagolsun Yenal bey ilgilenip hemen gonderdi. Aldik denedik ve de cok memnun kaldik. Gecenlerde pantalon bakmaya gittigimde kendisi de oradaydi ve biraz bu konuda sohbet ettik. Biz bunun maliyetinin uzerine dukkanin direkt isletme masraflarini koyuyor oyle hesapliyoruz fiyati dedi.

Alet Alman mali, hani Cin olsayid hayatta yanina bile yaklasmazdim. Simdi ikincisini de aldim ve iki motorumu da surekli bagli tutuyorum.
Yenal beyin anlattigina gore bunun kislik rejimi de oldugu icin bilmem ne kadar amper dustukten sonra devreye girip o dusen miktari doldurup tekrar devreden cikiyormus. Yani surekli bagli kalmasinda hicbir sakinca yok diye anlatti. Verdigi guc 0.3 A oldugu icinden cikan tariflerde yaziyor zaten. Ve de bizim akuleri doldurmasi icin gecmesi gereken sure dogru. Yaklasik 40 saat gibi. Ama benim gibi motoru uzun sure yatanlar icin cok uygun bir cihaz.




Motomax'in sitesinden alıntı :
sedat gündücü
24.02.2009
kış başında aldım, garajımda sürekli takılı tutuyorum, hafta sonları motoru kullanmak istediğimde motor yarım marş çalışıyor, önceden çok zahmet çekiyormuşuz. Fiyatı çok komik geldi bana ama alet alman malı ve fiyatını sonuna kadar hak ediyor



Aküyü daha tam şarj etmedim. Netteki bu yorumlara güvenerek aldım.

Kargo dahil 30 TL'ye geldi. Fiyatı da fena değil gibi.

Ürünün satış ilanı :

http://www.motomaxonlineshop.com/main/htronic_al300pro_aku_sarj_ve_koruma_cihazi-196-0-106.html


Gittigidiyor ve sahibinden.com'da da bulunabiliyor. (yanlış hatırlamıyorsam 34 lira idi oralarda)

TanImsIz
11 Aralık 2009, 16:17
Bende almıstım bundan, deneme amaclı scooterimin aküsüne bağladım ilk başta yeşil ışık yanıyordu , 2 saat sonra baktığımda labma sönmüstü hala tam olarak nasıl kullanıldığını anlamadım :)

asm
11 Aralık 2009, 16:27
Ben de 1 saat önce bağladım gücü zayıflamış aküyü.

Baktım benim cihazın ışığı da yeşil yanıyor :)

En aşağı bir 15-20 saat bağlı kalsın da sonra bir denemek lazım aküyü.

asm
16 Aralık 2009, 21:47
7 amperlik akümü 24 saat şarj ettim. Akü hakkaten iyi şarj olmuş.

Aküyü motora bağladığımda motoru kolayca çalıştırdım. Kornanın sesi de düzeldi akünün şarjı edilince.

Osbourne
12 Eylül 2010, 20:21
Malum kış mevsimi yaklaşırken artan sürelerle kullanılmamaya bağlı akü problemlerinin önüne geçebilmek için gerekli bir ürün olduğundan canlandıralım konuyu..

Ürün hala motomax'ta satışta ve 24 TL civarında temin edilebilir..


Ürünü kullanırken fişe taktıktan sonra yeşil ışığın yandığını görüyoruz..
Bu yeşil ışık söndükten sonra akümüz şarj edilmiş oluyor..

Kırmızı ışık ise cihaz yanlış bağlandığında yanmaktaymış..eksiyi artıya artıyı eksiye bağlamak gibi..

extrem_015
12 Eylül 2010, 20:24
sarj aleti çinlimi_?

Osbourne
12 Eylül 2010, 20:27
sarj aleti çinlimi_?

İlk mesajda yazıyor ne malı olduğu..

yürekçe
12 Eylül 2010, 20:28
cbf türkiye' den @cosmos tecrübeli ve güvenilir bir paylaşımcı formdaşımdır. onun yorumları her zaman yerini bulur :)

extrem_015
12 Eylül 2010, 20:44
İlk mesajda yazıyor ne malı olduğu..

ok :cat::cat:

Fr.Sante
23 Ekim 2010, 19:57
Bende aldım kaliteli bir ürüne benziyor akü kendine geldi tavsiye ederim.. :)

cihangir151
23 Ekim 2010, 20:26
sulu/asitli aküler için de işe yarar mı bu cihaz?

umtglsr
23 Ekim 2010, 20:31
asm kardeş inş. sorun akudendir aynı sorunu bende yaşadım boşu boşuna paralar harcadım sonunda anladımki şarj dinamosu bozukmus :pr::mrgreen:

motorhocası
23 Ekim 2010, 20:34
sulu/asitli aküler için de işe yarar mı bu cihaz?

Saf su eklemesine dikkat edilmek şartıyla.

cihangir151
23 Ekim 2010, 20:37
Saf su eklemesine dikkat edilmek şartıyla.
teşekkürler... :cat: almak lazım bende ayak marşı da yok :P

asm
23 Ekim 2010, 22:58
asm kardeş inş. sorun akudendir aynı sorunu bende yaşadım boşu boşuna paralar harcadım sonunda anladımki şarj dinamosu bozukmus :pr::mrgreen:

Akü değişimi ile sorunu halletmiştim çok şükür :)

Fakat bu alet de epey işimi gördü.

sonmolla53
31 Aralık 2010, 04:40
merhaba bende cbr 150 var far ampulunu degıstırdım fakat ondan sonra akum cok cabuk bıtmeye basladı zirt pitr sarjda edemiyorum rolenın akunun bıtmemesıni engellermı veya ıkı aku takılırmı (nasil) takılırsa dinamo ikisinide sarj edermi lutfen yardım edın tedekurler

sgurdal
03 Ocak 2011, 20:50
peki bu şarj cihazını akü motorun üzerinde bağlı iken kullanabilirmiyiz? illa sökmemizmi gerekir

asm
03 Ocak 2011, 21:42
peki bu şarj cihazını akü motorun üzerinde bağlı iken kullanabilirmiyiz? illa sökmemizmi gerekir

Motoru priz olan bir yere çekerseniz herhalde aküyü sökmeye gerek kalmaz.

Akü sökmek zor bir iş değil.

Olası bir yangın ihtimaline karşı ben olsam akü motora bağlı iken aküyü şarj etmezdim.

sgurdal
03 Ocak 2011, 23:37
sormamın nedeni ben kışında haftasonları motor kullanıyorum, haftaiçi işim dolayısı ile binemiyorum, 5 gün yatınca akü marş basmamaya başlıyor. Bu aleti alıp her pazartesi aküyü söküp cuma tekrar takmak eziyet olur o yüzden sordum üzerinde iken bağlanabilirmi diye.

Osbourne
04 Ocak 2011, 00:29
sormamın nedeni ben kışında haftasonları motor kullanıyorum, haftaiçi işim dolayısı ile binemiyorum, 5 gün yatınca akü marş basmamaya başlıyor. Bu aleti alıp her pazartesi aküyü söküp cuma tekrar takmak eziyet olur o yüzden sordum üzerinde iken bağlanabilirmi diye.

Akü kutup başlarına ulaşabiliyorsanız aküyü sökmek de kolay olmalı diye düşünüyorum ben..
Şarj ederken kesinlikle akü sökülmeli..Sökmekten kastım kutup başları çıkartılmalı..
Yoksa akünün nerede durduğu önemli değil..
Sadece sulu aküyse havalandırması ola bir yerde şarj edilmeli ve şarj esnasında bölme vidaları gevşetilerek olası gaz sıkışmalarının önüne geçilmeli..

Kuru akülerde ise böyle bir sorun yok tabii..

asm
04 Ocak 2011, 00:38
Motorumun önceki aküsü de motor belli bir süre beklediğinde zayıflıyordu. (gerçi aküyü bir keresinde tam bitirdiğim için buna ben sebep oldum)

Bu cihazla da aküyü ara ara şarj ediyordum. Fakat sonra gördüm ki akü motora tam şarjlı takılsa bile aynı gün içinde korna çalmakla,far açmakla bariz bir şekilde zayıflıyordu. (aküye su ekleme falan da kar etmedi)

Bu işin böyle gitmeyeceğini düşünerek aküyü değiştirdim.

Abartmıyorum motor 1 hafta yatsa bile artık tek marşta çalışıyor.

Motorunuz 5 gün yatınca marş almıyorsa akünün suyuna bakın evvela,su eksikse suyunu ekledikten ve aküyü şarj ettikten sonra 5 gün gibi bir sürede akü gene yattığı yerde boşalıyorsa o akü değiştirilmelidir kanımca.

Kışın aküler durduğu yerde daha hızlı boşalabilir fakat sağlıklı bir akünün Ankara gibi soğuk bir yerde 1 haftada boşalmadığını 3 farklı motorda gördüm.

sgurdal
04 Ocak 2011, 20:16
su eklenmiyor diye biliyorum aküye bakımsız tiplerden çünkü. zaten bu yaz sıfır aldım aküyü, en fazla 6 ay oldu alalı ama sorun çıkarıyor işte.

bugün siparişini verdim motomax'dan aletin, gelsin aküyü şarja koyucam 1-2 gün boyunca bakalım ne olacak.
soru : bakımsızda olsa her aküye su eklenirmi? jelde olabilir benimki emin değilim

Osbourne
04 Ocak 2011, 20:50
su eklenmiyor diye biliyorum aküye bakımsız tiplerden çünkü. zaten bu yaz sıfır aldım aküyü, en fazla 6 ay oldu alalı ama sorun çıkarıyor işte.

bugün siparişini verdim motomax'dan aletin, gelsin aküyü şarja koyucam 1-2 gün boyunca bakalım ne olacak.
soru : bakımsızda olsa her aküye su eklenirmi? jelde olabilir benimki emin değilim

Bakımsız aküye herhangi bir sıvı eklenmez.
1-2 gün tutmaya gerek de yok aten..Üzerindeki ışık renk değiştirdiğinde (sanırım yeşile dönüyoru) akü şarjı tamamlanmış demektir.

sgurdal
11 Ocak 2011, 18:47
aküyü dün akşam söktüm ve şarja koydum saat 18:00 da.
yattım kalktım işe gittim geldim 24 saat geçti hala yeşil ışık yanıyor şarj devam.
heralde akünün durumu baya kötüydü hala devam ettiğine göre.

kurubuz
11 Ocak 2011, 18:55
Bu cihaz 13,8 voltta sadece 0,3 amper akım sağlıyor. Aküyü şarj etmeye yeterli olduğunu sanmıyorum, olsa olsa bakım şarjı dediğimiz kış uykusuna yatırılmış akünün bozulmasını engeller. Sarj için akünün kapasitesinin onda biri gereklidir yani 7 amper lik akü için 0,7 amper ( veya 700 miliamper) gereklidir. 1 amper idealdir. Ama 0,3 amper olmaz.

sgurdal
11 Ocak 2011, 19:54
önceki sayfada o kadar insan kullanıpta memnun kaldığını sorun olmadığını yazmışta şimdi sizin dediğiniz "olmaz" biraz garip kaçtı.

motorhocası
11 Ocak 2011, 20:24
Kendi motorumun aküsünü(7Ah kurşun-asit)Ataba 0,5 A ile yavaş şarj ettim,32 saat şarjda kaldı,kontrol edip 3 kez şırıngayla ufak deliklerinden saf su ekledim.

Sonuç, farlar şimiye kadar yanmadığı kadar parlak,marş şimşek gibi.:cat:

Akü ne model bilmiyorum eski bayağı 2 sene önce 2. elde aldığım Cgl aküsü,en son geçen sene bu zamanlar şarj etmiştim.

Osbourne
11 Ocak 2011, 20:30
Bu cihaz 13,8 voltta sadece 0,3 amper akım sağlıyor. Aküyü şarj etmeye yeterli olduğunu sanmıyorum, olsa olsa bakım şarjı dediğimiz kış uykusuna yatırılmış akünün bozulmasını engeller. Sarj için akünün kapasitesinin onda biri gereklidir yani 7 amper lik akü için 0,7 amper ( veya 700 miliamper) gereklidir. 1 amper idealdir. Ama 0,3 amper olmaz.

Cihazı kullandınız mı mirim? Siz sanrılar ile biz ise kullananlar olarak yazıyoruz fark ettiyseniz..

Bomboş aküleri şarj etmek elbet vakit alır, zaten cihazın üzerinde de bu yazıyor..
Kışın da sökük akünün boşalmaması için koruma görevi görür bu cihaz, zaten o da üzerinde yazmakta ve ullnıcıları doğrulamakta..

Abartılacak bir ürün veya konu değil zaten..

motorhocası
11 Ocak 2011, 20:33
Yavaş şarjda mutlaka akü tam bitirilmelidir. Farları,sinyali yakıp 15 dakikada biter akü. Düşük akımla da plakalardaki sülfatlaşma çözüler, saf su ile şarj başlangıcı ortası ve sonunda kontrol etmek gerekir.

sgurdal
11 Ocak 2011, 21:07
Yavaş şarjda mutlaka akü tam bitirilmelidir. Farları,sinyali yakıp 15 dakikada biter akü. Düşük akımla da plakalardaki sülfatlaşma çözüler, saf su ile şarj başlangıcı ortası ve sonunda kontrol etmek gerekir.

iyi diyorsunuzda akümüz bakımsız tip ise ne olacak? su falan eklenmiyor.

motorhocası
11 Ocak 2011, 21:11
iyi diyorsunuzda akümüz bakımsız tip ise ne olacak? su falan eklenmiyor.

Kurşun asit diye geçtim üstte,kuru akü için eklenmez.
Cihaz için kutusunda lead-acid(kurşun-asit) battery charger yazıyor kuru veya jel akü için kullanılabiliyormu bilmiyorum.

Osbourne
11 Ocak 2011, 21:50
Ürünün içinden çıkan kılavuzda yazan cümleyi aynen aktarıyorum:

The correct usage of the product is exculsively for charging 2-6-12 Volt lead acid and maintenance-free batteries (gel/AGM).

Yani hem sulu hem de bakım gerektirmeyen kuru tip, jel aküler de şarj edilebilmektedir.

motorhocası
11 Ocak 2011, 21:56
Kendi motorumun aküsünü(7Ah kurşun-asit)Ataba 0,5 A ile yavaş şarj ettim,32 saat şarjda kaldı,kontrol edip 3 kez şırıngayla ufak deliklerinden saf su ekledim.

Sonuç, farlar şimiye kadar yanmadığı kadar parlak,marş şimşek gibi.:cat:

Akü ne model bilmiyorum eski bayağı 2 sene önce 2. elde aldığım Cgl aküsü,en son geçen sene bu zamanlar şarj etmiştim.

Ataba 500mA(0,5a)lik cihazı da her işinizi görür,diğeri kuru,jel şarj ediyorsa bu da eder.:wiinkk:

sgurdal
12 Ocak 2011, 19:42
evet bu akşam işten geldiğimde şarj cihazının ışığı nihayet sönmüş. 40-48 saat kadar zaman aldı 7 amper aküyü şarj etmesi. ben memnun kaldım açıkçası bu fiyata alman malı cihazdan. aküyü motora taktım ilk marşta almadı ama ikincide çalıştı.

cesur509
12 Ocak 2011, 20:29
Bende düşünüyorum bu cihazı ne zamandır araştırıyorum nedeni motorum kış uykusunda baharda yanına gidip bi sürprizle karşılaşmak istemediğim için. Bütün kullananlar memnun olduklarını yazmış ve en önemlisi çin malı değil alman malı olması ve ekonomik bir fiyatı olması:P

asm
12 Ocak 2011, 22:07
Evet bu aletle aküyü şarj etmek biraz uzun sürüyor.
Tek dezavantajı bu diyebiliriz aletin.
Fiyatına göre dezavantaj da sayılmaz kanımca.

Geçenlerde ledli küçük bir ışıldak aldım. Onu bile 20 küsür saat şarjda tutmak gerekiyor.

öğretmen r6
05 Mart 2011, 18:03
Slm arkadaşlar. Yamaha yzf r6 2000 model motorda aküyü nasıl çıkarabilirim. 3 aydır motor yatmakta. doğal olarak akü kendini bitirmiş. Aküyü çıkarıp bahsedilen aletle doldurmayı düşünüyorum. Ancak aküyü çıkarma işlemini ayrıntılı bir şekilde anlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.