PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : soğutma sistemi projesi



panic adak
08 Aralık 2009, 11:36
merhaba arkadaşlar bu bahar da, satmaktan pişmanlık duyduğum motorum olan hyosung gt650 comet'imi tekrar alacağım.

ve kafamda bir güneydoğu ve suriye gezisi var. geçen sene buralara giden arkadaşlarım motorlarında en çok hararet problemi yaşadıklarından şikayet ettiler.

ve bende kendimce düşünmeye başladım motorsikletimin su soğutma olan sistemine bazı ekler yaparak ekstra nasıl soğutma sağlarım diye; ve aklıma şunlar gelmeye başladı motorun silindirlerinde dolaşan kanalların alt tarafa olan bağlantılarını kessem ve sadece silindirleride soğutsa ekstra olarak bir radyatör ekleyerek motorda dolaşan yağı soğutmaya kalksam nasıl olur?
yapmaya çalıştığım şey aslında intercooler denilen sistemi motorsiklete monte etmek ve bu sistem için kafamda ilk oluşan ihtiyaç listesi şu şekilde; 1 içerisinde yağ dönebilecek nisbeten daha küçük bir radyatör, yine yağı çevirebilecek bir devridaim pompası, yine yeterli elektrik için yaşam destek şeklinde bir akü veya ikinci bir akü(24 volt olmayacak şekilde ayrı bağlanmış)
silindirler ile alt karter kısmını ayırmak için tıpa ve gerekli miktarda teknik destek.
şimdi değerli ve tecrübeli arkadaşlarımızın bu konudaki fikirlerini merak ediyorum daha başka bana nasıl yardımcı olabilirler.

myagdi
08 Aralık 2009, 13:12
İntercooler ile yağ soğutma radyatörü farklı şeylerdir.

İntercooler, motorun emdiği havayı soğutmaya yarar. Daha çok dizel motorlarda kullanılır. Aynı motor hacminden daha fazla güç almak için kullanılır.

Bazı makinelerde yağ soğutma sistemi, bazılarında su soğutma sistemine ek olarak yağ soğutma radyatörü de bulunuyor. Modifiye yapılan arabalara eklendiğini biliyorum, motosiklet konusunda tecrübem yok.

Modifiyenin amacı, az para harcayarak daha performanslı bir araca sahip olmak değil; sınırları zorlamaktır. Bunun meraklıları -genelde- elindekini satıp daha hızlısını, daha performanslı bir modeli satın almaya harcayacağından daha çok parayı bu işe harcıyor.

Motosikletinin motoruna müdahale etmemeni, hararet sorununu da gözünde fazla büyütmemeni tavsiye ederim. Güneydoğu Anadolu'da ve Suriye'de standart binek arabaları da, hava soğutmalı motosikletler de kullanılıyor. Sen su soğutmalı motorla bu yolları neden gidemeyesin.

deli_mavi
08 Aralık 2009, 13:15
Konu ile ilgili biri olarak....diyecegim sey orjinal halini asla degistirme ama ek bir radyator koyarak birde fan ile bunu cozersin...
ek radyatore su koaymayi ve hortum payinida su koymayi unutma...en ideal cozumun bu baskada yok....:bounce:

The Dude
08 Aralık 2009, 13:19
google üstada danıştım.
aşağıdaki linktekine benzer ürünler çıkardı. incelemekte fayda var.
http://www.latus-harley-davidson.com/Premium-Oil-Cooler-Kit-4.htm

işinin ehli bir usta ile gayet güzel birşey yapılabilir ama ustayı bulmak lazım.

panic adak
08 Aralık 2009, 13:46
Premium Oil Cooler Kit tam olarak bahsettiğim şey bu ve sistem olarak bunu kurarsam devri daim için ekstra motora gerek kalmayacak.

ayrıca suriye gezisi yapan arkadaşların hepsi hararetten şikayet ettiler ve hepsinin motoru su soğutmalı. açıkcası gözüm korktu.

kokohami45
08 Aralık 2009, 13:49
akla güzel geliyo aslında yağ pompasından dönüşe gelen yağı radyatöre verdinmiydi çıkan soğuk yapı motora bastınmıydı bu iş olur gibi gözüküyo ama yağını arttırman gerekebilir?

myagdi
08 Aralık 2009, 14:09
Konu ile ilgili biri olarak....diyecegim sey orjinal halini asla degistirme ama ek bir radyator koyarak birde fan ile bunu cozersin...
ek radyatore su koaymayi ve hortum payinida su koymayi unutma...en ideal cozumun bu baskada yok....:bounce:

benim aklıma yattı. ek radyatör değil ama; orijinalinden daha büyük bir radyatör ve fan... sanki olur.

panic adak
08 Aralık 2009, 14:12
bu sisteme göre motora koyacağımız yağ nereden baksan 4lt ve üzerine çıkacak ve burada bir soru daha geliyor akla yağ pompası devridaim işini rahat halledebilecek mi ?

deli_mavi
08 Aralık 2009, 14:34
benim aklıma yattı. ek radyatör değil ama; orijinalinden daha büyük bir radyatör ve fan... sanki olur.

Ek radyator...daha buyugu olmaz neden mi?yerine oturtmak cok zahmetlidir...
ama ayni radyatorden hemen uzerine sabitle ve bide fan cok kolay oluyor...:cat:

panic adak
08 Aralık 2009, 14:37
Ek radyator...daha buyugu olmaz neden mi?yerine oturtmak cok zahmetlidir...
ama ayni radyatorden hemen uzerine sabitle ve bide fan cok kolay oluyor...:cat:

iki radyatör'ü üst üste mi ? sabitleyecez otomobillerdeki klima radyatörü gibi?

deli_mavi
08 Aralık 2009, 14:40
iki radyatör'ü üst üste mi ? sabitleyecez otomobillerdeki klima radyatörü gibi?

Aynen oyle...:cat::bounce:
Ama eski radyatoru one al cunku sinek bocek vs.. yapisiktir arkayada yenisini koy cunku yenisi daha iyi sogutabilsin...
Eger yeniyi one koyarsan zamanla oda sinek bocek toplayip tikanacakdir iki tane tikali radyatorun olmasin...

tornado57
08 Aralık 2009, 15:11
panic adak,
öncellikle motorun orjinalliğini bozma derim tek başına kendin yapabiliyorsan o ayrı, yapamazsan bırak, suriye çölleirnde susuz kalırsın :)
şakası bi yana, sisteme eklediğin parçaların arıza yapması sana pahalıya mal olabilir,

soğutma radyatöründe davlumbaz var mı, motoru iyi bilmediğim için sordum,

1 varsa sadece termostat ayarını (manuel değildir, tornavidayla falan olmaz ) yaz değerine ayarla, yada daha düşük sıcaklıklarda devreye girmesini sağla,
2 radyatör fanına ek anahtar tak, ısı otomatik çalıştırmadan önce sen çalıştır, radyatördeki su motora gitmeden biraz daha serinlemiş olsun, brodwaylerde işie yarıyor, yazın sürekli köy yollarında 1. vites rampa çıkarken,

ama fazla kurcalamadan yapılabilecek en itisi termostat ayarı yaptırmaktır hiç bi sorunun da kalmaz,

ek radyatör falan yapmak istiyorsan da bunu hazır su sistemine paralel bağla elektronik termostan bağımsız mekanik termostatla düüşük değerlerde çalıştırır, ama soğuk çalıştırmak iyi olmaz,

kolay gelsin

panic adak
08 Aralık 2009, 15:24
panic adak,
öncellikle motorun orjinalliğini bozma derim tek başına kendin yapabiliyorsan o ayrı, yapamazsan bırak, suriye çölleirnde susuz kalırsın :)
şakası bi yana, sisteme eklediğin parçaların arıza yapması sana pahalıya mal olabilir,

soğutma radyatöründe davlumbaz var mı, motoru iyi bilmediğim için sordum,

1 varsa sadece termostat ayarını (manuel değildir, tornavidayla falan olmaz ) yaz değerine ayarla, yada daha düşük sıcaklıklarda devreye girmesini sağla,
2 radyatör fanına ek anahtar tak, ısı otomatik çalıştırmadan önce sen çalıştır, radyatördeki su motora gitmeden biraz daha serinlemiş olsun, brodwaylerde işie yarıyor, yazın sürekli köy yollarında 1. vites rampa çıkarken,

ama fazla kurcalamadan yapılabilecek en itisi termostat ayarı yaptırmaktır hiç bi sorunun da kalmaz,

ek radyatör falan yapmak istiyorsan da bunu hazır su sistemine paralel bağla elektronik termostan bağımsız mekanik termostatla düüşük değerlerde çalıştırır, ama soğuk çalıştırmak iyi olmaz,

kolay gelsin

teşekkür ederim suriye gezisi baya uzun sürecek gibime gliyor çünki o bölgede keşfedilecek çok yer var. bu sistemi yaptığım zaman resimlerini buraya ekleyeceğim.
senin ve diğer arkadaşların verdiği fikirleri değerlendirip en mantıklı ve pratik olanı uygulayacağım...

asivezor
08 Aralık 2009, 15:52
gt 650 de dl 650 motoru mevcut. bu nedenle pek fazla hararet sorunu yaratacagını sanmıyorum. ama aynı motoru kullanmışlar yalnız sogutma sistemide aynımı bence bir dl 650 yi dıştan incelemen. radyatör inçleri aynımı yaısı nasıl. eger aynı ise bence elleme. sadece sıcak havalarda fazla sıkıştırma.

ARBETUS
08 Aralık 2009, 17:23
google üstada danıştım.
aşağıdaki linktekine benzer ürünler çıkardı. incelemekte fayda var.
http://www.latus-harley-davidson.com/Premium-Oil-Cooler-Kit-4.htm

işinin ehli bir usta ile gayet güzel birşey yapılabilir ama ustayı bulmak lazım.

harley Davidson un yağlama sistemi biraz farklı. Yağ selenin altında bir haznede duruyor yani seviye kontrolü oradan yapılmakta. sportster haricindeki şanzıman ve motorun ayrı çalıştığı modellerde hem şanzıman hemde motorun ayı yağ ve pompa ile çalışması için bu tasarlanmış. BAzı modellerinde silindirik depı şeklinde oluyor. bu oil cooler kit sanırım bu dönüşümün arasına konmuş. gt650 comette belki biraz daha büyük radyatör ya da güçlü bir fanla sorunu çözebilirsin diye düşünmekteyim.

tr100a
08 Aralık 2009, 18:58
ben cup a yapmak için araştırdım kendi bilgimde var motor üzerine yağ radyatörü olan motorların yağ pompası diğer motorlarla aynı yapıya sahip dolayısıyle pompadan cıkan yağ tek kanaldan ve silindirden geçip kapağa geliyor kapağı soğutursan zaten iş olucak bizde bu kanalı dış tarafa çevirip ucundan rekor vasıtasıyla yağı alıp radyatörde soğuttuktan sonra yine kanalın devam ettiği yere yani silindirin alt kısmına oradan kapağa verirsek ekstra bir soğutma elde ederiz bunun için tornacıdan yardım almak lazım diğer yağ soğutma sistemleride böyle çalışıyor bizde aynısını yapıcaz yurt dışındaki kitler pahalı zealsun 150cc choper da var ben onun yağ soğ. beğendim

mach1
09 Aralık 2009, 00:31
Güçlü fan işi bitirir fazla kurcalamak iyi değil.Fanı rüzgara göre ayarla ters olmasın.Harley Davidson lar Arizona çölünü hararet yapmadan geçebiliyorlar onun hakkında bir program seyiretmiştim.:)

osmaniyeli
09 Aralık 2009, 00:35
Güçlü fan işi bitirir fazla kurcalamak iyi değil.Fanı rüzgara göre ayarla ters olmasın.Harley Davidson lar Arizona çölünü hararet yapmadan geçebiliyorlar onun hakkında bir program seyiretmiştim.:)

fan daha mantıklı . + düşük dereceli termostat veya termostat yerine switch koyarak sürekli çalışan fan

panic adak
09 Aralık 2009, 09:42
arakdaşlar dün sanayide gezerken gözüme baya iyi fanlar çarptı, ancak dönüş hızları 10000 rpm 13000 rpm yazıyordu bana yine çinlilerin abartması gibi geldi bu devirlerde fan mümkünmüdür? benim bildiğim en hızlı fan 7500rpm.

aSuBaYaH
09 Aralık 2009, 11:20
bence uğraşma fabrika çıkışı yeterli soğuma sağlayacak şekilde motosikletin tasarlanmış. pistonları büyütürsen veya motor üzerinde modifikasyona gidersen dediğin belki gerekli olur.:cat:

zeda3000
09 Aralık 2009, 11:40
Dual sogutmada gercekten basarili bir model olan Ducati Monster S42 modelidir. Ekteki resim sana cok sey anlatabilir. Hem yagi hem su sogutmalidir. Bunu rahatlikla yapabilirsin.Ek bir akuyede ihtiyacin yok. So sogutmali bir motorun yag kanallarini , yag radyatorune ve yag devridaim pompasi ile bu isi cozersin. Hem yagi ve hem suyu sogutan bir sistemde sikinti yasaman zor. Zaten cift silindirli motorlar dort silindirlilere gore daha zor isinir.

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Ducati%20Monster%20S4R-S-Testas%20tricu%2008%20%201.jpg

panic adak
09 Aralık 2009, 11:46
Dual sogutmada gercekten basarili bir model olan Ducati Monster S42 modelidir. Ekteki resim sana cok sey anlatabilir. Hem yagi hem su sogutmalidir. Bunu rahatlikla yapabilirsin.Ek bir akuyede ihtiyacin yok. So sogutmali bir motorun yag kanallarini , yag radyatorune ve yag devridaim pompasi ile bu isi cozersin. Hem yagi ve hem suyu sogutan bir sistemde sikinti yasaman zor. Zaten cift silindirli motorlar dort silindirlilere gore daha zor isinir.

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Ducati%20Monster%20S4R-S-Testas%20tricu%2008%20%201.jpg

işte kafamdakinin tam karşılığı bu. simdi bu makinayı detaylı olarak incelemek lazım.

GKN
09 Aralık 2009, 13:08
Hiçbirine ihtiyacın yok, yapılması gereken tek şey var..
Gideceğin ülkenin şartlarına uygun viskozitede yağ ı motoruna koymak..
Türkiyeden giden arkadaşların 10/40yağ ile çıktılara yola Sıcak ülkeye ulaştıkları an 50 dereceye ulaşan sıcaklık yağ ı su gibi iceltmiştir, dolayısı ile sürtünmeden dolayı hararet iyice artmıştır:wiinkk:
Araştır bakalım oradaki motorcular kaç numara yağ koyuyorlar motoruna, ona göre sınıra gelmeden güneydoğuya gelince uygun bir motorcuda yağını önceden tedarik edip değiştirirsin:cat:
Muhtemelen ipone un 10/60 sentetik yağları işini görür:wiinkk:

Ramazan Can
09 Aralık 2009, 13:55
Hiçbirine ihtiyacın yok, yapılması gereken tek şey var..
Gideceğin ülkenin şartlarına uygun viskozitede yağ ı motoruna koymak..
Türkiyeden giden arkadaşların 10/40yağ ile çıktılara yola Sıcak ülkeye ulaştıkları an 50 dereceye ulaşan sıcaklık yağ ı su gibi iceltmiştir, dolayısı ile sürtünmeden dolayı hararet iyice artmıştır:wiinkk:
Araştır bakalım oradaki motorcular kaç numara yağ koyuyorlar motoruna, ona göre sınıra gelmeden güneydoğuya gelince uygun bir motorcuda yağını önceden tedarik edip değiştirirsin:cat:
Muhtemelen ipone un 10/60 sentetik yağları işini görür:wiinkk:

:cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat::cat:

kerem999
09 Aralık 2009, 15:02
http://www.e-sirket.com/ilanlar/21439_24653.JPG
YAĞ SOĞUTUCU + NANO TEKNOLOJIK MOTOR YAĞ( UZUN ÖMÜRLÜDÜR ) YETER BU KADARI GERİSİ SENİN KUNLANMANA KALIYO :P:bounce:

estelik
09 Aralık 2009, 15:03
bu tür şeyler pişmanlığa yol açabilir. yazık olur sonra. bence orijinallik ile oynanmamalıdır. ucuz makina değil çünkü.

emrahkrm
09 Aralık 2009, 15:08
Hiçbirine ihtiyacın yok, yapılması gereken tek şey var..
Gideceğin ülkenin şartlarına uygun viskozitede yağ ı motoruna koymak..
Türkiyeden giden arkadaşların 10/40yağ ile çıktılara yola Sıcak ülkeye ulaştıkları an 50 dereceye ulaşan sıcaklık yağ ı su gibi iceltmiştir, dolayısı ile sürtünmeden dolayı hararet iyice artmıştır:wiinkk:
Araştır bakalım oradaki motorcular kaç numara yağ koyuyorlar motoruna, ona göre sınıra gelmeden güneydoğuya gelince uygun bir motorcuda yağını önceden tedarik edip değiştirirsin:cat:
Muhtemelen ipone un 10/60 sentetik yağları işini görür:wiinkk:

kesinlikle katılıyorum.ayrıca bu sana yeterli gelmesse motulun motocool diye bi ürünü var.radyatör sıvısı olarak kullanılıyor.sadece saf su ile belli bir oranda karıştırılıyor ve 15 derece düşüyor sıcaklık :)
ama sadece yaz ayları için,antifiriz özelliği yok kışın donar ;)

mach1
10 Aralık 2009, 20:04
Hiçbirine ihtiyacın yok, yapılması gereken tek şey var..
Gideceğin ülkenin şartlarına uygun viskozitede yağ ı motoruna koymak..
Türkiyeden giden arkadaşların 10/40yağ ile çıktılara yola Sıcak ülkeye ulaştıkları an 50 dereceye ulaşan sıcaklık yağ ı su gibi iceltmiştir, dolayısı ile sürtünmeden dolayı hararet iyice artmıştır:wiinkk:
Araştır bakalım oradaki motorcular kaç numara yağ koyuyorlar motoruna, ona göre sınıra gelmeden güneydoğuya gelince uygun bir motorcuda yağını önceden tedarik edip değiştirirsin:cat:
Muhtemelen ipone un 10/60 sentetik yağları işini görür:wiinkk:

10-60 işini görürde biraz pahalıdır :)