PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EFSANE için 12 volt Konvektör istiyorum



yalnlzkurt
08 Aralık 2009, 11:29
Farların daha kuvvetli yanması için6 voltu 12 volt yükselten konvektör önerildiğini okumuştum bunu nerden temin edebilirim? Fiyat konusunda bir fikriniz varmı? Ayrı bir konuda burdan aldımız ceryanı 12 volt korna takıp onada verirsek verim nasıl olur bunu öğrenmek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim

_OLD_
08 Aralık 2009, 17:08
Artık eskisi gibi hazırı bulunmuyor.Elektronikçiler çarsısında soruşturup yapan bulmanız lazım.Far ampulü kaç watt ise ve başka kaç watt yük varsa toplam o gücü verecek büyüklükte olması lazım.Bildiğim kadar motorunuzun far beslemesi AC 6 volt.Uygun watt ta 6-12 trafoda sardırıp kullanabilirsiniz ama kornaya olmaz.Ayrıca uç alıp DC ye çevrilmesi gerekir.

yalnlzkurt
08 Aralık 2009, 23:15
Artık eskisi gibi hazırı bulunmuyor.Elektronikçiler çarsısında soruşturup yapan bulmanız lazım.Far ampulü kaç watt ise ve başka kaç watt yük varsa toplam o gücü verecek büyüklükte olması lazım.Bildiğim kadar motorunuzun far beslemesi AC 6 volt.Uygun watt ta 6-12 trafoda sardırıp kullanabilirsiniz ama kornaya olmaz.Ayrıca uç alıp DC ye çevrilmesi gerekir.

anladım hocam çok tşk ederim

Ramazan Can
08 Aralık 2009, 23:23
abi ben bi babama danışaım...sonra sana dönerim

motocycleboyreigns
08 Aralık 2009, 23:27
Abi sen eski motorcusun daha iyi bilirsin tabii ama,öyle aman aman bir farklılık yapmayacak.Hatta neden çevirtiyoruz bunları bozup 12 volta bilmiyorum.

yalnlzkurt
08 Aralık 2009, 23:30
Abi sen eski motorcusun daha iyi bilirsin tabii ama,öyle aman aman bir farklılık yapmayacak.Hatta neden çevirtiyoruz bunları bozup 12 volta bilmiyorum.

Bu komple çevirmeyecek sadece bobin çıkışından 12 volta yükseltip bir hat fara çekilecek sanırım böyle olması lazımdı eğer yanlış hatırlamıyorsam

ceyhun__22
08 Aralık 2009, 23:31
DC ye çevirme kısmı en kolayı old amcanın da dediği gibi bi trafo sardırdıktan sonra bi kenarı eğik kare şeklinde olan 4 ayaklı , iki dalgalı akım girişi bi+ bi- cıkışı olan köprü diyot diye bi elektronik parça var.O trafo çıkışına bunu takıyosun.Ve artık motorunda kısmen de olsa (korna vs için yeter) düzenli akım olmuş oluyo. Şahsen mobylette de bu sistemi oturttum.Ve 12 v korna çalıyor artık.Akü de koyarsan devire gore ses değiştirmeyen bi korna olur. yardımcı olurum kolay gele

yalnlzkurt
08 Aralık 2009, 23:36
DC ye çevirme kısmı en kolayı old amcanın da dediği gibi bi trafo sardırdıktan sonra bi kenarı eğik kare şeklinde olan 4 ayaklı , iki dalgalı akım girişi bi+ bi- cıkışı olan köprü diyot diye bi elektronik parça var.O trafo çıkışına bunu takıyosun.Ve artık motorunda kısmen de olsa (korna vs için yeter) düzenli akım olmuş oluyo. Şahsen mobylette de bu sistemi oturttum.Ve 12 v korna çalıyor artık.Akü de koyarsan devire gore ses değiştirmeyen bi korna olur. yardımcı olurum kolay gele

Ceyhun kardeşim bu aletin büyüklüğü ne kadar olur yani ne kadar yer kaplar?

ceyhun__22
08 Aralık 2009, 23:38
Ceyhun kardeşim bu aletin büyüklüğü ne kadar olur yani ne kadar yer kaplar?

keşke köyde olsam da resmini çeksem sadece bir elektronik parça o yaa. Bi devre değil devre elemanı.Max. çakmak büyüklüğünde.

Nipp10
08 Aralık 2009, 23:47
Biri kulaklarımı çınlattı. :cherry:

Arkadaşlar trafoyla balastla uğraşmayınız. Elinde geliyorsa Aç statoru al teli sar. Zor birşey değil. Ne kada az teferruat o kadar çok randıman :cat:Benim pejoda salyangoz kornalar ve 60/55 far var.


Honda yı da 12 volta uygunlaştırdım. O da 6 volt idi.:cat:

ceyhun__22
08 Aralık 2009, 23:49
nippon agacım git yozgata sar o zaman :) alternatifi var işin sen uzmansın da millet?

yalnlzkurt
08 Aralık 2009, 23:53
nippon agacım git yozgata sar o zaman :) alternatifi var işin sen uzmansın da millet?

İnan hepinizede tşk ederim iyi niyetlisiniz arada mesafe uzak olmasa çıkar ben gelirdim ceyhun bunun maliyeti ne kadar?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:52 ----------


Biri kulaklarımı çınlattı. :cherry:

Arkadaşlar trafoyla balastla uğraşmayınız. Elinde geliyorsa Aç statoru al teli sar. Zor birşey değil. Ne kada az teferruat o kadar çok randıman :cat:Benim pejoda salyangoz kornalar ve 60/55 far var.


Honda yı da 12 volta uygunlaştırdım. O da 6 volt idi.:cat:

Ah keşke o dediğin elimden gelsee şimdiye kadar hiç dururmuydum :)

ceyhun__22
08 Aralık 2009, 23:55
1.5 tl o alet :).Ama trafoyla nipon cuum işin içine girince harbiden uğraşmaya değmiyeceğini hatırladım.Motordaki sargılarla uğraşmak daha mantıklı. Dışta fazladan bi üniteden kurtulursun ve kalıcı, zarar gormez bişey elde etmiş olursun sadece dc için benim dediğimi takarsın o kadar

Nipp10
09 Aralık 2009, 00:01
Hacı ben kendimce yaptım ama şunu öneriyorum. Sizin stator bobininin nası bir şekli var bilmiyorum. Far ampulu kaç Watt o Jawa'da? Kabaca bir tabirle 1mm² bobin teli ile 200 sarım var ise önü söküp 0.50mm² lik bobin telinden 400 sarım yaparsanız. Aynı Watta bir 12 volt far ampulu takarsanız iş bitti denebilir. Akü (varsa konjejktör), flaşör, korna vs gibi diğer aksamları da 12 volta uygun hale getiriniz.:)

yalnlzkurt
09 Aralık 2009, 00:06
Hacı ben kendimce yaptım ama şunu öneriyorum. Sizin stator bobininin nası bir şekli var bilmiyorum. Far ampulu kaç Watt o Jawa'da? Kabaca bir tabirle 1mm² bobin teli ile 200 sarım var ise önü söküp 0.50mm² lik bobin telinden 400 sarım yaparsanız. Aynı Watta bir 12 volt far ampulu takarsanız iş bitti denebilir. Akü (varsa konjejktör), flaşör, korna vs gibi diğer aksamları da 12 volta uygun hale getiriniz.:)

c.ertesi günü meesaimi buna harcayıp olumlu sonucu elde temeye çalışacağım inşl tümden her şey alt üst olmaz

ceyhun__22
09 Aralık 2009, 00:10
c.ertesi günü meesaimi buna harcayıp olumlu sonucu elde temeye çalışacağım inşl tümden her şey alt üst olmaz

olmaz bişey abicim zaten ilk adım başarılı geçtimi ulan olan oldu devam dicen :)

Nipp10
09 Aralık 2009, 00:14
Dediğim gibi resmini koyarsan seviniriz. Bilinçsizce bu işe girişmeyin. Kendinizden emin değilseniz.:rendeer:

yalnlzkurt
09 Aralık 2009, 00:17
olmaz bişey abicim zaten ilk adım başarılı geçtimi ulan olan oldu devam dicen :)

Burda yeterli bir elektronikçi olsa iş basit ama elektronikçi bulmak sorun

yürekçe
09 Aralık 2009, 00:25
Dediğim gibi resmini koyarsan seviniriz. Bilinçsizce bu işe girişmeyin. Kendinizden emin değilseniz.:rendeer:

nipp10, 5-10 tl lik bir malzeme bu anladığım kadarıyla, 1 tanecik yapıversen de yollasan da kargo+masrafını sana havale etseler nasıl olur. bu kadar anlatıp yorulmazdın.
ne dersiniz abilerim, kardeşlerim?

racer2000
09 Aralık 2009, 00:38
[img=http://img192.imageshack.us/img192/3964/productimagepicturerial.jpg] (http://img192.imageshack.us/i/productimagepicturerial.jpg/)

jawa statörü bu...12 volt

Nipp10
09 Aralık 2009, 00:39
Birader yürüyen ışık devresi gibi yapıp yollancanak birşey değil ki? Ben hiç bir jawanın bujisini bile sökmedim. Şeklini şemalini bilmiyorum. Görmem lazım fotoyu diyorum. Hem o jawa nın kendi nüvesi gerekiyor bu iş için.(Nüve: üzerine bobin sarılan sıkıştırılmış saclardan olusan yumuşak demirden çekirdek). Motor bana ulaşsa ömürlük ederiz de nası olcak.:silent:

racer2000
09 Aralık 2009, 00:40
[img=http://img69.imageshack.us/img69/3964/productimagepicturerial.jpg] (http://img69.imageshack.us/i/productimagepicturerial.jpg/)
350 jawanın

yürekçe
09 Aralık 2009, 00:47
hmm, hazır satılıp satılmadığını bilmiyorum ama satılıyorsa ben sana bu parçanın 12v sini bulacam abicim...
yarın arayacağım, olumlu/olumsuz cevabı bildiririm...

racer2000
09 Aralık 2009, 00:56
hmm, hazır satılıp satılmadığını bilmiyorum ama satılıyorsa ben sana bu parçanın 12v sini bulacam abicim...
yarın arayacağım, olumlu/olumsuz cevabı bildiririm...
abi benim ekledim resimdeki 350 jawanın...250 ninkide öylemidir orasını bilemem...

yürekçe
09 Aralık 2009, 01:19
abi benim ekledim resimdeki 350 jawanın...250 ninkide öylemidir orasını bilemem...

bizim buralar jawa cennetidir.

haaa, abicim
senin motor kaçlık? yanılmıyorsam 65 modeldi ama kaç cc?

ibrahim_zx
09 Aralık 2009, 01:50
Slm Sana bıraz uzak olabılır ama KOnyada jawanın A-Z her parçasını bulabılırsınız,
Yeterkı efsaneyı tekrar canlandırın

cienfuegos
09 Aralık 2009, 09:52
Ben konjektörü 175 tl ye değiştirmiştim 12v. Boyutu da 8x8cm en fazla 10x10cm

racer2000
09 Aralık 2009, 10:03
bizim buralar jawa cennetidir.

haaa, abicim
senin motor kaçlık? yanılmıyorsam 65 modeldi ama kaç cc?
mersinmis tamam abi....
sahibinden.com da bi ilanda marsinli adamın biri garaja 20-25 tane jawayı koymus...tanesi 700ytl...toplu alımlarda indirim yapılır yazmisti...:cherry:
adana/mersin 2 zamanlının cenneti ya...bizzat sahit oludm yani...:rendeer:

kurubuz
09 Aralık 2009, 10:28
DC ye çevirme kısmı en kolayı old amcanın da dediği gibi bi trafo sardırdıktan sonra bi kenarı eğik kare şeklinde olan 4 ayaklı , iki dalgalı akım girişi bi+ bi- cıkışı olan köprü diyot diye bi elektronik parça var.O trafo çıkışına bunu takıyosun.Ve artık motorunda kısmen de olsa (korna vs için yeter) düzenli akım olmuş oluyo. Şahsen mobylette de bu sistemi oturttum.Ve 12 v korna çalıyor artık.Akü de koyarsan devire gore ses değiştirmeyen bi korna olur. yardımcı olurum kolay gele

Güzel... çok gençsin ve kafan da çok güzel çalışıyor. Severim böyle verimli çocukları :cat: . Arkadaşlar çocuk olayı bitirmiş zaten daha fazla yorum yapmanıza gerek yok.

borabuhara
09 Aralık 2009, 10:42
Sayın hocam linkini verdiğim arkadaşın sitesini ziyaret etmeni tavsiye ederim eminim her konuda size yardımcı olacaktır inanılmaz çalışmalar yapmış arkadaşlar kolay gelsin . http://site.mynet.com/slovakyali350/

yalnlzkurt
09 Aralık 2009, 10:45
arkadaşlar beni yanlış anlayanlar var ben motoru komple 12 yapmayacağım sadece far ve kornaya giden akımı 12 yapmak istiyorum

yalnlzkurt
09 Aralık 2009, 14:20
Hacı ben kendimce yaptım ama şunu öneriyorum. Sizin stator bobininin nası bir şekli var bilmiyorum. Far ampulu kaç Watt o Jawa'da? Kabaca bir tabirle 1mm² bobin teli ile 200 sarım var ise önü söküp 0.50mm² lik bobin telinden 400 sarım yaparsanız. Aynı Watta bir 12 volt far ampulu takarsanız iş bitti denebilir. Akü (varsa konjejktör), flaşör, korna vs gibi diğer aksamları da 12 volta uygun hale getiriniz.:)

Bobinin şekli yuvarlak olandan

_OLD_
09 Aralık 2009, 22:31
Artık eskisi gibi hazırı bulunmuyor.Elektronikçiler çarsısında soruşturup yapan bulmanız lazım.Far ampulü kaç watt ise ve başka kaç watt yük varsa toplam o gücü verecek büyüklükte olması lazım.Bildiğim kadar motorunuzun far beslemesi AC 6 volt.Uygun watt ta 6-12 trafoda sardırıp kullanabilirsiniz ama kornaya olmaz.Ayrıca uç alıp DC ye çevrilmesi gerekir.

Bu önerimi geri alıyorum,çünkü,AC değil DC üretiyor sistem.Verdiğim linke bir bakınız.500 lira civarında bir masrafla tamamen 12 volt oluyor.Tabii yurdışından getirtmek gerekiyor.İlgilenirseniz yazışmaları yapabilirim.
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/35361main.htm

Nipp10
09 Aralık 2009, 23:01
arkadaşlar beni yanlış anlayanlar var ben motoru komple 12 yapmayacağım sadece far ve kornaya giden akımı 12 yapmak istiyorum

Kardeş bu dediğin benim dediğimden daha zor ve mantıksız yanlış anlama. Ben de başta öyle düşündüm ama en temizi komple 12 volt olması. Sen de demişsin zaten far ve kornadan başka akım sömüren birşey yok. (Diğerleri pek birşey çekiyor sayılmaz) Dinamonun bir kaç net ve büyükçe fotosunu çekip koyar mısın? Baya bi iyi olur. Sargı sayısını iki katına çıkarıp Yarı yarıya ince kesitli bobin teli ile sarabilme imkanın var mı?

yalnlzkurt
09 Aralık 2009, 23:02
Slm Sana bıraz uzak olabılır ama KOnyada jawanın A-Z her parçasını bulabılırsınız,
Yeterkı efsaneyı tekrar canlandırın

İbrahim kardeşim JAWA zaten canlı hemde cıvıl cıvıl :)

baksana şuna :)

http://img412.imageshack.us/img412/5487/img1039u.jpg (http://img412.imageshack.us/i/img1039u.jpg/)

yucika
09 Aralık 2009, 23:13
Eski jawalarda da BMW lerde olduğu gibi alternatör değil dinamo var diye biliyorum ben.
Yani dinamo doğu akım üretiyor.
Basit olarak 12 voltluk bir konjektörü doğrudan mevcut konjektörün yerine bağlayarak çevirmeyi deneyebilirsin.
Ancak dinamoyu yakma ihtimalinde var elbette. Tek silndrli BMW de olmuyor ancak benim boxer bu şekilde 12 volt çalışıyor. Sorun çıkarmıyor ancak akü zayıf olunca zor çalışıyor. Oysa 6 volt iken aküsüz bile çalışır (manyeto nedeniyle)
elindeki doğru akım olduğu çin voltajı kaynağından değiştirmek zorundasın tarfo le yada elektronik devre ile bunu yapmak mümkün değildir.

yalnlzkurt
09 Aralık 2009, 23:20
Eski jawalarda da BMW lerde olduğu gibi alternatör değil dinamo var diye biliyorum ben.
Yani dinamo doğu akım üretiyor.
Basit olarak 12 voltluk bir konjektörü doğrudan mevcut konjektörün yerine bağlayarak çevirmeyi deneyebilirsin.
Ancak dinamoyu yakma ihtimalinde var elbette. Tek silndrli BMW de olmuyor ancak benim boxer bu şekilde 12 volt çalışıyor. Sorun çıkarmıyor ancak akü zayıf olunca zor çalışıyor. Oysa 6 volt iken aküsüz bile çalışır (manyeto nedeniyle)
elindeki doğru akım olduğu çin voltajı kaynağından değiştirmek zorundasın tarfo le yada elektronik devre ile bunu yapmak mümkün değildir.

6 volt ama Jawada manyeto yokki

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 ----------


Bu önerimi geri alıyorum,çünkü,AC değil DC üretiyor sistem.Verdiğim linke bir bakınız.500 lira civarında bir masrafla tamamen 12 volt oluyor.Tabii yurdışından getirtmek gerekiyor.İlgilenirseniz yazışmaları yapabilirim.
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/35361main.htm

Hocam ben motoru 600 aldım zaten :)

roromeo
08 Ekim 2010, 00:58
konu biraz eski ama ben araştırdım bi usta 200 liraya komple çalışır vaziyette teslim ederim diyor bu tarih itibari ile. tesisat komple 12 volt aküde iptal.