PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik çapları hıza etki edermi?



kokohami45
07 Aralık 2009, 23:26
İLK olarak hepinise selamın alekim

motorsikletin hızını arttırmak için lastik ve cant çapı büyür semi küçülür semi hız artar çekişten düşeriz?

yalnlzkurt
07 Aralık 2009, 23:36
İLK olarak hepinise selamın alekim

motorsikletin hızını arttırmak için lastik ve cant çapı büyür semi küçülür semi hız artar çekişten düşeriz?

selamın alekim değil SELAMÜN ALEYKÜM

Aleykümselam kardeşim lastik çapları motorun ağırlık ve çekiş gücüne göre orantılı olur lastiğin ölçülerini değiştirmenin avantajlarıda vardır dezaventajlarıda

kokohami45
07 Aralık 2009, 23:40
selamıma cvp verdigin için tşkir ederm büyüklük küçüklük ve hız ?

_OLD_
07 Aralık 2009, 23:47
Yaşınız veya geometri bilginiz nedir?

Volkan Serezli
07 Aralık 2009, 23:51
yanaklar pek etkilemez ama genişledikçe sürtünme artar bu hızada etki eder....bunuda biliyormusunuz :S

motorhocası
07 Aralık 2009, 23:57
Tekerlek çapı,öncelikle aracın ivmelenmesi, son sürati , yakıt tüketimi,süspansiyon stroğu,disk veya kampananın büyüklüğü gibi değerler göz önüne alınarak hesaplanır.

Toplarsak, tekerlek çapını değiştirmek aracı değiştirmeyi gerektirir.

KUVVETMİRA
08 Aralık 2009, 00:01
dişli oranlarıyla oynamakla aynı şeydir arka teker çapıyla oynamak.
arka teker küçülürse son sür'at düşer, motor nisbeten daha kolay devirlenip hızlanır.
terside tersidir.

kokohami45
08 Aralık 2009, 00:21
Yaşınız veya geometri bilginiz nedir?

16 geometri bilgimiz 0 allaha şükür ama öğrenmek istedim çünkü eksik yerlerimiz var tamamlamak zorundayız :D

Nipp10
08 Aralık 2009, 00:22
Tekerlek çapın büyüdükçe elbet hız da artacak. Lakin Motosiklet bu süretteki rüzgar direncine karşı koyacak güçte değilse eskisinden düşük hızda kalması muhtemel.:bounce:

Kıkırdak
08 Aralık 2009, 00:25
İnce tekerli bisikletler kalın tekerlilerden daha rahat gittiğine göre..:wiinkk:

_OLD_
08 Aralık 2009, 00:27
16 geometri bilgimiz 0 allaha şükür ama öğrenmek istedim çünkü eksik yerlerimiz var tamamlamak zorundayız :D

Nasıl cevap yazabilirim diye sordum bu soruyu.Şimdiye kadar yazılanlardan arzu ettiğin cevabı alabildinmi?

KUVVETMİRA
08 Aralık 2009, 00:27
İnce tekerli bisikletler kalın tekerlilerden daha rahat gittiğine göre..:wiinkk:

mevzu çap mı kalınlık mı?

Kıkırdak
08 Aralık 2009, 00:31
mevzu çap mı kalınlık mı?

He pardon ben çapla kalınlığı karıştırdım herhalde..:pale:

Lastiğin çapı küçükse hız artar fakat motorunda çapa göre güçlü olması lazım değilmi??

Boğaçhan
08 Aralık 2009, 00:40
http://img43.imageshack.us/img43/1724/sunu1lq.jpg (http://img43.imageshack.us/i/sunu1lq.jpg/)
Bir küçük bir büyük lastik alın. ikisini de bir yerlerinden güzelce kesin. Yere serin ve metreyle ölçün. Hangisi daha uzun? büyükmü, küçükmü?
Hangisi daha uzunsa; o lastikle düz de ve yokuş aşağı hız yaparsınız. Yokuş yukarı ise çekici çağırmanız gerekebilir!:wiinkk:

KUVVETMİRA
08 Aralık 2009, 00:42
şimciii;
3.vites, 4000d/d ile yol alan r1 arka teker çapındaki motosikletin sürati x.
3.vites, 4000d/d ile yol alan r2 arka teker çapındaki motosikletin sürati y.
r1>r2 ise x>y olacaktır.

motörün 4000d/d ya çıkma süresi motor gücüyle alakalı işte.
yani motordan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi küçük tekerde çekişe büyük tekerde hıza yüklemiş oluyosunuz nisbeten.
tork-beygir gücü mevzusuna hiç girmeyelim.

_OLD_
08 Aralık 2009, 00:44
http://img43.imageshack.us/img43/1724/sunu1lq.jpg (http://img43.imageshack.us/i/sunu1lq.jpg/)
Bir küçük bir büyük lastik alın. ikisini de bir yerlerinden güzelce kesin. Yere serin ve metreyle ölçün. Hangisi daha uzun? büyükmü, küçükmü?
Hangisi daha uzunsa; o lastikle düz de ve yokuş aşağı hız yaparsınız. Yokuş yukarı ise çekici çağırmanız gerekebilir!:wiinkk:

Bravo kardeşim,tebrik ederim.Soruyu kardeşimizin anlıyacağı şekilde ve en önemlisi ne sorduğunu anlıyarak cevapladığın için.

Boğaçhan
08 Aralık 2009, 00:49
Bravo kardeşim,tebrik ederim.Soruyu kardeşimizin anlıyacağı şekilde ve en önemlisi ne sorduğunu anlıyarak cevapladığın için.
Kusura bakmayın! Dayanamadım.

_OLD_
08 Aralık 2009, 01:01
Kusura bakmayın! Dayanamadım.

Kusur ne demek kardeşim,seni gerçekten kutlarım.
Bir kaçkeredir hatırlatmaya çalışıyorum.Bir soru soruluyor,bazen soranda ne istediğini tam anlatamıyor ama yazılan cevapların çoğu soruda sorulanı cevaplamıyor.Başkalarından duyduklarına yorum katarak cevap yazıyorlar.
Ne oluyor;Bilgi kirliliği.Kimse bir şey anlamıyor.Bazı konuların o kadar çok sebebi varki sayfalar dolusu olasılık mesajı yazabilirsin.Bir de önerilenleri soruyu soran kişi anlayıp uygulayabilirmi düşünmüyoruz.
Burada kardeşimiz geometri bilmediğini söyledi.Şimdi buraya çap,yarıçap,çember gibi geometrik terimlerle formül yazsak soruyu cevaplarız ama onun sorusunu cevaplamamış oluruz.

motorhocası
08 Aralık 2009, 01:03
şimciii;
3.vites, 4000d/d ile yol alan r1 arka teker çapındaki motosikletin sürati x.
3.vites, 4000d/d ile yol alan r2 arka teker çapındaki motosikletin sürati y.
r1>r2 ise x>y olacaktır.

motörün 4000d/d ya çıkma süresi motor gücüyle alakalı işte.
yani motordan elde ettiğiniz mekanik enerjiyi küçük tekerde çekişe büyük tekerde hıza yüklemiş oluyosunuz nisbeten.
tork-beygir gücü mevzusuna hiç girmeyelim.

Neden girmeyelim:)

Tork,döndürme momenti, kuvvet *döndürme merkezine uzaklık ne kadar yüksekse, sürüş esnasında karşılaşılan her türlü direncin üstesinden gelip aracı hızlandırmak o derece kolay olacaktır.

Güç ise ivmelenmeyi sağlar, tork olayı tamam ise motorun gücü ile devir yükseltme ile hız elde edilir.

Dirençleri(yol,lastik,hava,eğim,ağırlık...)yenmek için tork istendiğinden tekerlek çapının büyük,yüksek hız ve ivmelenme için güç istendiğinden tekerlek çapının küçük olması istenir.

İkisinin arası en uygun tekerlek çapm değeri de aracın tasarımında belirlenir. Bunu değiştirmekle faydadan çok zarar edersin.:cat:

RunemagicK
08 Aralık 2009, 01:11
çap artarsa son hız artar (belli bir noktaya kadar), çabukluğu azalır (uzun yolda daha az yakar, şehir içi daha çok yakar) (çap azalırsa tam tersi)

genişliği, yani yere basan bölümü azalır ise son hız ve çabukluğu artar, daha az yakar ama yol tutuşu düşer (sende düşersin haliyle:))

mühendis amcalar hesaplayıp bulmuşlar bişeler, kalsın öyle
misal ben zatıma 110/70 yerine 110/90 lastik taktım, son hız arttı iyi ama çabukluğu çok azaldı, hızını almadıysa yokuş yukarı gitmiyo resmen:)

kokohami45
08 Aralık 2009, 13:46
gerekli cevabı aldım çok teşekkür ediyorum hepinize ilgilendiğiniz için özellikle _OLD_

bazen25
08 Aralık 2009, 14:31
boğaçhan abi beni dövecek :) 150-80/15 yerine 150-90/15 takarsam nolur