PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.5 yılda biten yuasa akü



ahmet suavi
05 Aralık 2009, 17:10
öncelikle selamlar,
motorum 1998 moto guzzi california 1100 cc,
2008 nisan ayında Ankara'dan getirtilen yuasa aküm bozuldu. aküyü burdaki tek yuasa bayisi aracılığıyla o zaman 180 tl ye almıştım. model olarak pekte yeni gibi durmuyordu ama yuasa sonuçta dedik, dış görünüm çokta önemli değil. neyse benim motor için aslında 30 amper gerekiyor ama 24 amper bulabildik aynı ölçülerde. problem çıkmadı 1.5 sene boyunca. yalnızca birkere kontak açık kalmış ve bitmişti şarj edildi oto elektrikçide.
1 ay önce biraz turlayım, motorda ısınsın biraz düşüncesiyle kontağı açtım marşa batsım "klik" ve bütün ışıklar söndü. oysa ilk kontak açışımda full gibiydiler. sonrasında şarja bağladık tutmadı. aldığım yere götürdüm. önce "motosiklet aküleri 1 yıl garantili" oyunları denediler ama ben netten öğrenmiştim 2 yıl olduğunu, işin peşinde olduğumuda hissettirince ankaraya göndermeye karar verdiler. akü gitti ve ben kesin değişecek gözüyle bakarken 2 hafta sonra bir haber geldi. meğer benim motor aşırı şarj ediyormuşta o yüzden aküdeki petekleri kaynatmış, garanti dışıymış. oysa böyle birşey olması mümkün değil. neden olsunki? 1.5 yıldır (aslında sürekli kllanmıyorum toplam 6-7 ay kullanmışımdır motoru) hiç problem çıkartmayan motor neden biranda aşırı şarj etsin. üstelik önceki aküyüde keyfekeder değiştirmiştim, yani 1-2 soğuk gün zor çalıştırdığı için, aşırı şarj ederek bozulmamıştı.
herheyse türkiye bayiliği almanyaya bağlıymış, oraya mail yazdım başta ilgilenir gibi göründüler ve model numarasını filan sordular oysa ilginç ama kullanım sonucu akü üzerindeki yazılar silinmiş (kısaık sürede) belli belirsiz okunuyor, akünün yuasa olduğu bile satıcı hatırladığı için anlaşılabiliyor. dolayısıyla seri no filan veremedim ama faturası olduğunu ankaradaki ana bayinin adını ki ENTEL LTD diye geçiyor, ifade ettim ve şeklini tarif ettim ama geri dönen olmadı. Bende kıssadan hisse diyerek buraya yazmaya karar verdim.
1. si aldığınız akünün mutlaka garanti belgesini doldurtun, sadece faturaya güvenmeyin. ve acid konmamış olduğuna emin olun.
2. si yuasa malına sahip çıkmıyor, size bir tutanak veriyorlar orda da sizin karşı görüş bildiremeyacağiniz kullanımla ilgili diye bir sonuç belirtiyor. ben içine girdim baktım akü ondan değil bundan bozulmuş demeniz zaten mümkün değil. yuasa bozulmuyor belki ama bozulunca garantisi yok. otomobilde böylemi yada başka ilde bilemem ama anadoluda böyle enazından.
3. sü yuasa akü en iyisi diye düşünmekle birlikte başka alternatifleride negatif bakmayın, ben bu sefer yuasadan uzak durmayı ve mutlu ya da bosch denemeyi düşünüyorum. araçlarımda hep mutlu var süresinden önce hiç biten olmadı.
saygılar

mach1
05 Aralık 2009, 17:19
öncelikle selamlar,
motorum 1998 moto guzzi california 1100 cc,
2008 nisan ayında Ankara'dan getirtilen yuasa aküm bozuldu. aküyü burdaki tek yuasa bayisi aracılığıyla o zaman 180 tl ye almıştım. model olarak pekte yeni gibi durmuyordu ama yuasa sonuçta dedik, dış görünüm çokta önemli değil. neyse benim motor için aslında 30 amper gerekiyor ama 24 amper bulabildik aynı ölçülerde. problem çıkmadı 1.5 sene boyunca. yalnızca birkere kontak açık kalmış ve bitmişti şarj edildi oto elektrikçide.
1 ay önce biraz turlayım, motorda ısınsın biraz düşüncesiyle kontağı açtım marşa batsım "klik" ve bütün ışıklar söndü. oysa ilk kontak açışımda full gibiydiler. sonrasında şarja bağladık tutmadı. aldığım yere götürdüm. önce "motosiklet aküleri 1 yıl garantili" oyunları denediler ama ben netten öğrenmiştim 2 yıl olduğunu, işin peşinde olduğumuda hissettirince ankaraya göndermeye karar verdiler. akü gitti ve ben kesin değişecek gözüyle bakarken 2 hafta sonra bir haber geldi. meğer benim motor aşırı şarj ediyormuşta o yüzden aküdeki petekleri kaynatmış, garanti dışıymış. oysa böyle birşey olması mümkün değil. neden olsunki? 1.5 yıldır (aslında sürekli kllanmıyorum toplam 6-7 ay kullanmışımdır motoru) hiç problem çıkartmayan motor neden biranda aşırı şarj etsin. üstelik önceki aküyüde keyfekeder değiştirmiştim, yani 1-2 soğuk gün zor çalıştırdığı için, aşırı şarj ederek bozulmamıştı.
herheyse türkiye bayiliği almanyaya bağlıymış, oraya mail yazdım başta ilgilenir gibi göründüler ve model numarasını filan sordular oysa ilginç ama kullanım sonucu akü üzerindeki yazılar silinmiş (kısaık sürede) belli belirsiz okunuyor, akünün yuasa olduğu bile satıcı hatırladığı için anlaşılabiliyor. dolayısıyla seri no filan veremedim ama faturası olduğunu ankaradaki ana bayinin adını ki ENTEL LTD diye geçiyor, ifade ettim ve şeklini tarif ettim ama geri dönen olmadı. Bende kıssadan hisse diyerek buraya yazmaya karar verdim.
1. si aldığınız akünün mutlaka garanti belgesini doldurtun, sadece faturaya güvenmeyin. ve acid konmamış olduğuna emin olun.
2. si yuasa malına sahip çıkmıyor, size bir tutanak veriyorlar orda da sizin karşı görüş bildiremeyacağiniz kullanımla ilgili diye bir sonuç belirtiyor. ben içine girdim baktım akü ondan değil bundan bozulmuş demeniz zaten mümkün değil. yuasa bozulmuyor belki ama bozulunca garantisi yok. otomobilde böylemi yada başka ilde bilemem ama anadoluda böyle enazından.
3. sü yuasa akü en iyisi diye düşünmekle birlikte başka alternatifleride negatif bakmayın, ben bu sefer yuasadan uzak durmayı ve mutlu ya da bosch denemeyi düşünüyorum. araçlarımda hep mutlu var süresinden önce hiç biten olmadı.
saygılar

Birde reklamlarda çıkıyordu bilmem kaç sene garantili diye:pr:Alırsan bosch,golden(mutlu akü) bunlar iyi :cat:

kerem999
05 Aralık 2009, 17:26
öncelikle selamlar,
motorum 1998 moto guzzi california 1100 cc,
2008 nisan ayında Ankara'dan getirtilen yuasa aküm bozuldu. aküyü burdaki tek yuasa bayisi aracılığıyla o zaman 180 tl ye almıştım. model olarak pekte yeni gibi durmuyordu ama yuasa sonuçta dedik, dış görünüm çokta önemli değil. neyse benim motor için aslında 30 amper gerekiyor ama 24 amper bulabildik aynı ölçülerde. problem çıkmadı 1.5 sene boyunca. yalnızca birkere kontak açık kalmış ve bitmişti şarj edildi oto elektrikçide.
1 ay önce biraz turlayım, motorda ısınsın biraz düşüncesiyle kontağı açtım marşa batsım "klik" ve bütün ışıklar söndü. oysa ilk kontak açışımda full gibiydiler. sonrasında şarja bağladık tutmadı. aldığım yere götürdüm. önce "motosiklet aküleri 1 yıl garantili" oyunları denediler ama ben netten öğrenmiştim 2 yıl olduğunu, işin peşinde olduğumuda hissettirince ankaraya göndermeye karar verdiler. akü gitti ve ben kesin değişecek gözüyle bakarken 2 hafta sonra bir haber geldi. meğer benim motor aşırı şarj ediyormuşta o yüzden aküdeki petekleri kaynatmış, garanti dışıymış. oysa böyle birşey olması mümkün değil. neden olsunki? 1.5 yıldır (aslında sürekli kllanmıyorum toplam 6-7 ay kullanmışımdır motoru) hiç problem çıkartmayan motor neden biranda aşırı şarj etsin. üstelik önceki aküyüde keyfekeder değiştirmiştim, yani 1-2 soğuk gün zor çalıştırdığı için, aşırı şarj ederek bozulmamıştı.
herheyse türkiye bayiliği almanyaya bağlıymış, oraya mail yazdım başta ilgilenir gibi göründüler ve model numarasını filan sordular oysa ilginç ama kullanım sonucu akü üzerindeki yazılar silinmiş (kısaık sürede) belli belirsiz okunuyor, akünün yuasa olduğu bile satıcı hatırladığı için anlaşılabiliyor. dolayısıyla seri no filan veremedim ama faturası olduğunu ankaradaki ana bayinin adını ki ENTEL LTD diye geçiyor, ifade ettim ve şeklini tarif ettim ama geri dönen olmadı. Bende kıssadan hisse diyerek buraya yazmaya karar verdim.
1. si aldığınız akünün mutlaka garanti belgesini doldurtun, sadece faturaya güvenmeyin. ve acid konmamış olduğuna emin olun.
2. si yuasa malına sahip çıkmıyor, size bir tutanak veriyorlar orda da sizin karşı görüş bildiremeyacağiniz kullanımla ilgili diye bir sonuç belirtiyor. ben içine girdim baktım akü ondan değil bundan bozulmuş demeniz zaten mümkün değil. yuasa bozulmuyor belki ama bozulunca garantisi yok. otomobilde böylemi yada başka ilde bilemem ama anadoluda böyle enazından.
3. sü yuasa akü en iyisi diye düşünmekle birlikte başka alternatifleride negatif bakmayın, ben bu sefer yuasadan uzak durmayı ve mutlu ya da bosch denemeyi düşünüyorum. araçlarımda hep mutlu var süresinden önce hiç biten olmadı.
saygılar


yuasa her turunden her yere kunlandım iyidir sende şans yok:cherry:

Jagadam
05 Aralık 2009, 17:58
Evet, Yuasa'nın iyi bir şöhreti var. Senin akünün ömrünü üç etken kısaltmış olabilir:

1- Akü satın alındığında, bayii ilk şarj işlemini düzgün yapmamış olabilir.

2- Boşaldığı zaman oto elektrikçinin doğru amperde şarj ettiğine de pek ihtimal vermiyorum. O yüzden de ömrü kısalmış olabilir.

3- Akün ihmal edildiğini düşünüp küsmüş olabilir :P Aküyü ara sıra şarj cihazına bağlamak ömrünü uztan bir uygulama. Her akşam eve geldiğinde aküsünü şarja bağlayanlar bile var. Bu uygulamayı kolaylaştırmak için çoğu şarj cihazı, devamlı surette kutuplara bağlı kalacak bir kablo ve priz tertibatıyla geliyor. Adamlar motoru garaja çeker çekmez şarj cihazının fişini bu prize takıveriyor. Adamlar Amerikalı tabii, hemen herkesin garajı var :)
http://batterytender.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/r/i/ring_terminal_harness_lg.jpg


Ben aklıma eserse üç dört ayda bir aküyü söküp şarja bağlıyorum. Daha sık bağlasam iyi olur aslında.

iptaluyelik02
05 Aralık 2009, 18:07
Özellikle soğuk havalarda aküyü sık sık şarj cihazına bağlamak gerek.Ben 20,00 Tl ye bir şarj cihazı aldım,Adaptör benzeri bir şey ve idare ediyor.

zeda3000
05 Aralık 2009, 18:16
Oncelikleilk mesajinda kendini ve nerden oldugunu madan konuya dalmisin. Ama umarim tek seferlik siteye uye olmamisindir. Buyuk ihtimalle sulu aku kullaniyorsun. Yuasa bile olsa sulu akulerde 1 hafta calismamasi sarji bosaltir. Bunu her servis soyler. Bu arada servisin soylediklerinde haklilik payi olabilir.Motorunun sase kablosunu ve konjektorunu kontrol ettir. Bu parcalarin bozulmamasi icin bir sebeb yok. Akunun ustundeki yazilarin silinmesi normal bir durum degil. Belkide bugune kadar taklit yuasa kullandin. Benim 3 senelik akum de bir yazi bile silinmedi. Boshun yuasandan daha iyi olacagini saniyorsan pek umitlenme derim. Motorunu serviste yada teknik donanima sahip bir yerde kontrol ettir. Gaza basitiginda sarj ediyormu bak. Ve kitapciga uygun aku al. Farkli amperler dusunmedigin sorunlar yapabilir.

haktan motor
05 Aralık 2009, 23:53
sevgili kardeşim akün ölmüş başın sağolsun.normal bir akü al tak.bazen çin aküleri bile 1.5 sene gidiyor.garanti vermiyorlar ama yuasa parasına 3 4 akü alır takarsın bir yıl gitse yine karlısın.yeni aküyü takınca şarzını ölçtür.şarz etmeyebilir. yada fazla şarz eder aküyü çabuk bozar.

avkan65
05 Aralık 2009, 23:59
3 senedir yaz kış demedi farlar devamlı açık tek tıkta alır marşı yuasa kötü olurmu ya ,mutlaka başka bir şeyler var o işte

Nipp10
06 Aralık 2009, 00:27
Bir kere tamamen boşalan bir akü hayata küser arkadaşlar. Hiç bir zaman göz başına voltaj 1.8 den aşağı düşmemelidir. Akü bu voltajın altına düşer ve bu şeiklde kalırsa sülfatlanma dediğimiz olar gerçekleşir plakalar çıkması zok zor sülfat tabakası ila kaplanır. Ve Semiallahü limen hamideh. Aşırı yüksek şarj akımı da aktif maddelerin dökülmesine neden olur.

Mikuni
06 Aralık 2009, 00:41
normaldir. ayrica bir japon malı yuasa var birde çin malı. japon malı yuasa akü, otomobil aküsünden daha pahalı