PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bakalım ustalar neler önerecek



Sayfa : [1] 2 3

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 10:39
Belki biliyosunuz ama bilmeyenler için aşağıda resmini koyduğum 1965 Model JAWA 250 var motor yeni yaptırdım hız olarak 100 km geçmiyor bana ne yapmamı yaptırmamı önerirsiniz yardımcı olursanız amcanızı sevindirirsiniz.
motoru yaptıralı 100 km yol katettim

http://img707.imageshack.us/img707/3448/img1024.jpg (http://img707.imageshack.us/i/img1024.jpg/)

DeJaVu_91
03 Aralık 2009, 10:48
Abi karburatör kiti taktır dicem ama bu makine kaldırırmı kaldırmaz mı orasını kestiremiyorum sonra motor yatak sarmasın :)

aSuBaYaH
03 Aralık 2009, 10:50
usta 65 model motosikletin kaç yapmasını istiyorsun?

ünlümotor
03 Aralık 2009, 10:51
normal 100 yapması yapacağıda 100ile110 arası

ufuktan
03 Aralık 2009, 10:54
bence yapacağını yapıyor zaten ... ( maşallah )

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:03
Abi karburatör kiti taktır dicem ama bu makine kaldırırmı kaldırmaz mı orasını kestiremiyorum sonra motor yatak sarmasın :)

JAWA karbüretör kiti bulabilirmiyim ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:00 ----------


usta 65 model motosikletin kaç yapmasını istiyorsun?

hayabusa kardeşim bu zamana kadar bindiğim bütün araçlar yazanının en sonunu gördü buda görsün ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:01 ----------


normal 100 yapması yapacağıda 100ile110 arası

Sen yinede babana bi sor o bilir kaç yapabileceğini :) eski Jawacılardandı

CERRAHI
03 Aralık 2009, 12:04
yav cok guzel bir motor insan binmeye kıyamaz buna :)
ben olsam evin bir kosesine koyardım :)

yürekçe
03 Aralık 2009, 12:04
adanada yaptıdığın ustaya sormadın mı?

DeJaVu_91
03 Aralık 2009, 12:04
Gerçi oda farklı bi dava helede Yozgat'ta bulacağını hiç sanmıyorum bea abi ama performans egzoslarıyla 3-4 hp arttırabilirsin gucunu.Sende biliyosunki motor için 7-8 hp demek ne kadar farkettirir en azından 100 km'ye 14-15 saniyede çıkıyosan 10 saniyeye iner örneğin.

yürekçe
03 Aralık 2009, 12:10
yav cok guzel bir motor insan binmeye kıyamaz buna :)
ben olsam evin bir kosesine koyardım :)

şimdi aynı şeyi söylüyordum arkadaşa...:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:06 ----------


Gerçi oda farklı bi dava helede Yozgat'ta bulacağını hiç sanmıyorum bea abi ama performans egzoslarıyla 3-4 hp arttırabilirsin gucunu.Sende biliyosunki motor için 7-8 hp demek ne kadar farkettirir en azından 100 km'ye 14-15 saniyede çıkıyosan 10 saniyeye iner örneğin.

yuh beeee, performans egsoz ha...
motor maliyeti 1500tl, egsoz 2000tl, ayrıca hava filitresi ve iridyum buji de eklersin de mi :pr:

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:13
adanada yaptıdığın ustaya sormadın mı?

Adanada yaptırmadım Sorgunda yaptırdım ustam elinden gelenin bu olduğunu söylüyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:11 ----------


yav cok guzel bir motor insan binmeye kıyamaz buna :)
ben olsam evin bir kosesine koyardım :)

Zaten hava soğuk olduğu için galerinin içinde duruyor kendini fuarda sanıyor kerata allah izin verirse c.eretsi hava iyi olduğunda hamlığını alırım onun

yürekçe
03 Aralık 2009, 12:15
Adanada yaptırmadım Sorgunda yaptırdım ustam elinden gelenin bu olduğunu söylüyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:11 ----------



Zaten hava soğuk olduğu için galerinin içinde duruyor kendini fuarda sanıyor kerata allah izin verirse c.eretsi hava iyi olduğunda hamlığını alırım onun

resimde motorun arkasında tüm araçlar 01 plakalı... bunu en iyi ancak tarsusta yaptırabilirsin...:cat:

by_001
03 Aralık 2009, 12:16
Gerçi oda farklı bi dava helede Yozgat'ta bulacağını hiç sanmıyorum bea abi ama performans egzoslarıyla 3-4 hp arttırabilirsin gucunu.Sende biliyosunki motor için 7-8 hp demek ne kadar farkettirir en azından 100 km'ye 14-15 saniyede çıkıyosan 10 saniyeye iner örneğin.

bu makinanın eksozu standart dır dejavu :) 300 yapacagı bilinsede

eksozu ile oynanmaz :) :) :rendeer: tın tın tın tın tın :queen: mevzusu

:rendeer: :rendeer:

DeJaVu_91
03 Aralık 2009, 12:19
Bu motor keyif motoru, yani yapacagınız maliyeti hesaplarsanız bu motoru boyamak bile baştan kural hatası.Zaten motor 65 model bu motora yaptıgınız her maliyeti siz çöp gibi görüyorsunuz o zaman ama gördüğünüz gibi bakımlı ve taş gibi tıkır tıkır işlediği ortada isterseniz facebook videolarını da izleyip sesini dinleyebilirsiniz.Ben olsam her türlü yatırımı yaparım bu tarz bi motora sahip olsam.Mesela benim motorum gv-250 ama 5 kuruş harcamak istemiyorum cunku satmayı dusunuyorum bana da bu motora para harcamak ileriye donuk olmayacak gibi gozukuyor tabiki fikirler zikirler değişik olacaktır ama benim tavsiyem 1-2 ek takviyeyle bu motor cok rahat 100'un uzerine cıkar...

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:20
resimde motorun arkasında tüm araçlar 01 plakalı... bunu en iyi ancak tarsusta yaptırabilirsin...:cat:

ilahi kardeşim bende nerde bu araçlar diyorum o galertinin arabası bu bün var yarın yok ben Yozgat /Sorgundayım Tarsusa nerden gidecemki uzak yaş ilerledi artık minereyi kabetmemem lazım :)

DeJaVu_91
03 Aralık 2009, 12:23
bu makinanın eksozu standart dır dejavu :) 300 yapacagı bilinsede

eksozu ile oynanmaz :) :) :rendeer: tın tın tın tın tın :queen: mevzusu

:rendeer: :rendeer:

Bu motorun bırakın egzosuyla oynamayı koltuğuyla bile oynanmayacagını inanın sizin kadar bende biliyorum ama belli bir beklenti var ve bu beklenti karşısında ufak tefek motorun orjinalliğini bozmayacak şekilde takviyeler yapılabilir ama bana sorarsan bu motor 60 yapsın benim olsun :)

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:25
bu makinanın eksozu standart dır dejavu :) 300 yapacagı bilinsede

eksozu ile oynanmaz :) :) :rendeer: tın tın tın tın tın :queen: mevzusu

:rendeer: :rendeer:
Evet her şeyden vaz geçerim ama o sesten vaz geçememki.


Motorumun videolarını izlemek isterseniz burda :


Buda VİDEOSU

http://www.facebook.com/video/video.php?v=184643628617

http://www.facebook.com/video/video.php?v=183270088617

GKN
03 Aralık 2009, 12:27
Gayet estetik bi motor olmuş, iş modifiyeye girince çok şey yapılabilir ama maliyet doğar..
Silindirin max rektefiyesini yaptırıp pistonu büyütebilirsin, hemen peşinden karbüratöre daha geniş hava ve benzin memeleri takabilirsin, hava ayarlarınıda buna göre yapabilirsin tabi:)
Rektefiyeciye üst kapağını taşlatıp işlem yaptırabilirsin..
Hacim artıcağı gibi otomatik olarak beygirden çok tork artıcak, son işlem olarak sende bu torku kullanmak için arka dişliyi küçültebilirsin biraz..

Bende bi soru soriyim, neden rengarenk yazıyosun? Gökkuşağı gibi oldum burası:)

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:34
Gayet estetik bi motor olmuş, iş modifiyeye girince çok şey yapılabilir ama maliyet doğar..
Silindirin max rektefiyesini yaptırıp pistonu büyütebilirsin, hemen peşinden karbüratöre daha geniş hava ve benzin memeleri takabilirsin, hava ayarlarınıda buna göre yapabilirsin tabi:)
Rektefiyeciye üst kapağını taşlatıp işlem yaptırabilirsin..
Hacim artıcağı gibi otomatik olarak beygirden çok tork artıcak, son işlem olarak sende bu torku kullanmak için arka dişliyi küçültebilirsin biraz..

Bende bi soru soriyim, neden rengarenk yazıyosun? Gökkuşağı gibi oldum burası:)

:)
bak bu fikirler aklıma yatmaya başladı rengarenk yazıya gelince huyum kurusun işte alışkanlıktan sanırım

GKN
03 Aralık 2009, 12:38
Motor platinlimi halen yoksa elektronik ateşlemeye çevrildimi?

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:42
Motor platinlimi halen yoksa elektronik ateşlemeye çevrildimi?

Platinli orjinal olarak platinli ve 6 volt

VALEO
03 Aralık 2009, 12:45
motorun antika sayılacak bir motor. bununla hız yapmayı değil ,keyfini yaşamaya bak .
satmayı düşünüyormusun ve nekadar istersin ?

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:47
motorun antika sayılacak bir motor. bununla hız yapmayı değil ,keyfini yaşamaya bak .
satmayı düşünüyormusun ve nekadar istersin ?

Şu an satmayı düşünmüyorum dediğin gibi keyfini çıkarıyorum ama fiyatı merak ediyorsan özelden yazabilirim

yürekçe
03 Aralık 2009, 12:48
Gayet estetik bi motor olmuş, iş modifiyeye girince çok şey yapılabilir ama maliyet doğar..
Silindirin max rektefiyesini yaptırıp pistonu büyütebilirsin, hemen peşinden karbüratöre daha geniş hava ve benzin memeleri takabilirsin, hava ayarlarınıda buna göre yapabilirsin tabi:)
Rektefiyeciye üst kapağını taşlatıp işlem yaptırabilirsin..
Hacim artıcağı gibi otomatik olarak beygirden çok tork artıcak, son işlem olarak sende bu torku kullanmak için arka dişliyi küçültebilirsin biraz..

Bende bi soru soriyim, neden rengarenk yazıyosun? Gökkuşağı gibi oldum burası:)

sen ne yaptın şu gaz yememe işini?

Levsy
03 Aralık 2009, 12:53
Bu Jawa ile ilgili açılan tüm konuları ilgi ile takip ediyorum. Ancak motorda siyallerin olmadığını şu an farketmiş bulunuyorum :silent:

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 12:56
Bu motor keyif motoru, yani yapacagınız maliyeti hesaplarsanız bu motoru boyamak bile baştan kural hatası.Zaten motor 65 model bu motora yaptıgınız her maliyeti siz çöp gibi görüyorsunuz o zaman ama gördüğünüz gibi bakımlı ve taş gibi tıkır tıkır işlediği ortada isterseniz facebook videolarını da izleyip sesini dinleyebilirsiniz.Ben olsam her türlü yatırımı yaparım bu tarz bi motora sahip olsam.Mesela benim motorum gv-250 ama 5 kuruş harcamak istemiyorum cunku satmayı dusunuyorum bana da bu motora para harcamak ileriye donuk olmayacak gibi gozukuyor tabiki fikirler zikirler değişik olacaktır ama benim tavsiyem 1-2 ek takviyeyle bu motor cok rahat 100'un uzerine cıkar...

Haklı konuşuyosun kardeşim ona her şey helal ama sadece sesi değimemek kaydıyla

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------


Bu Jawa ile ilgili açılan tüm konuları ilgi ile takip ediyorum. Ancak motorda siyallerin olmadığını şu an farketmiş bulunuyorum :silent:

Ah be kardeşim bu modellerde sinyal olmaz ve trafik muayenesinde bile sormazlar

aSuBaYaH
03 Aralık 2009, 13:54
JAWA karbüretör kiti bulabilirmiyim ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:00 ----------



hayabusa kardeşim bu zamana kadar bindiğim bütün araçlar yazanının en sonunu gördü buda görsün ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:01 ----------





Sen yinede babana bi sor o bilir kaç yapabileceğini :) eski Jawacılardandı

abi,
km göstergesinde kaç yazdığını bilmiyorum ama bu model motosikletlerin 100 km hız civarına çıkması bence iyi. 250 cc olduğuna göre şanzıman yavaş kalıyor olabilir bence dişlileri ile oyna,
ayrıca cbr 125 de 200 km gösterge var modifiye yese bile 200 km yapma ihtimali nedir sizce:cat:

avkan65
03 Aralık 2009, 14:05
kartalizma sen kaç senedir motor biniyosun okadar mz güvenme 252lik değil 301 lik olsa ne yazar burda yolların kabadayısı var benim motorum EŞŞİZ 90 akrelik siyah jawa 350 istediğin yolda istediğin avansı veririm sana birde sana 220 sürat garantisi veririm...


hocam şu arkadaş sana fazlası ile yardımcı olacaktır ,ona bir danışıver istersen sanırım kendisini tanıyorsun ....

racer2000
03 Aralık 2009, 14:06
abi benzin ve hava memelirini büyüt...aynı seyi kende jawamda yaptım cok farkediyor...ve gene aynı seyi bayramın 2. günü bi abimin jawasına yaptım güç olarak baya bi fark ediyor...ön zincir dislisini 1 dis arttırabilirsin...oda hızı artırır...

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 14:14
abi,
km göstergesinde kaç yazdığını bilmiyorum ama bu model motosikletlerin 100 km hız civarına çıkması bence iyi. 250 cc olduğuna göre şanzıman yavaş kalıyor olabilir bence dişlileri ile oyna,
ayrıca cbr 125 de 200 km gösterge var modifiye yese bile 200 km yapma ihtimali nedir sizce:cat:
benim anlamadığım benim 70 yıllarda kullandığım jawa 130 eğer akıntı olursa 140 zorluyordu

aSuBaYaH
03 Aralık 2009, 14:26
benim anlamadığım benim 70 yıllarda kullandığım jawa 130 eğer akıntı olursa 140 zorluyordu

hava soğutmalı motosikletlerde sökülüp yapıldıktan veya revizyondan geçirdikten sonra aynı performansı alamazsınız, sizin motosikletiniz 65 model klasik metal yorgunlugunuda göz önünde bulundurun, çok zorladığınızda sıkıştırdığınızda yorgunluktan dolayı başka arızalar verebilir:cat:
klasik bir motosikletin hız yapmaya ihtiyacı yokytur, bu tarz motosikletleri görenler genelde incelemek için yol verirler:wiinkk:

DeJaVu_91
03 Aralık 2009, 14:39
Aynen katılıyorum ''aSuBaYaH'' bende bu tür motosiklete sadece incelemek için yol veririm, çünkü trafikte bile bu denli temizlikte boyle bir modele rastlamak neredeyse imkansız...

Levsy
03 Aralık 2009, 14:45
Ah be kardeşim bu modellerde sinyal olmaz ve trafik muayenesinde bile sormazlar

O mesajı yazdıktan hemen sonra öyle olabileceğini tahmin edip araştırdım ve gerçekten sinyalsiz olduğunu gördüm. Keşke mesajı yazmadan baksaydım :) Sinyal olmaması ve sorulmaması ilginç gerçekten.

http://www.motocarrera.com/SHAWS%20R5%20JAWA%20012.jpg

by_001
03 Aralık 2009, 14:50
aga 1 2 3 yap salıver tınlasın dursun napacan 100ü geçip

draglaramı kaldıracan makinayı :rendeer: :bounce:

Levsy
03 Aralık 2009, 14:53
aga 1 2 3 yap salıver tınlasın dursun napacan 100ü geçip

draglaramı kaldıracan makinayı :rendeer: :bounce:

Hıza kafayı takmak normal, çünkü makina ne de olsa 250 cc. Uzun yolda 100 üzerine çıkamamak sıkıntılı oluyor. Ha makina şu anki haliyle buna imkan verir veya veremez bilemem tabii.

DeJaVu_91
03 Aralık 2009, 14:56
Acaba silindirlerde aşınmalar olmuşmudur zamanla yani performansı ne derece etkiler bilmem ama bunuda göz önünde bulundurmak lazım.

myagdi
03 Aralık 2009, 17:10
abi, yeni motor yaptırmışın ve henüz 100 km yaptığını söylüyorsun. Bunun rodajı var. Hele yeni takılan parçalar birbirine alışsın.

Klasik bir motosikletin var, emek verip toplatmışın, çok da güzel olmuş maşallah. Senin yerinde olsam modifiye kitlerine hiç bakmam, orijinal halini korumaya bakarım. Hatta mümkün mertebe kullanmam, zorlamam, yıpratmam.

askon
03 Aralık 2009, 17:19
yav cok guzel bir motor insan binmeye kıyamaz buna :)
ben olsam evin bir kosesine koyardım :)

bırak 100 yapmayı aynen öyle yapardım MAAŞALLAH:cat:

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 18:39
abi benzin ve hava memelirini büyüt...aynı seyi kende jawamda yaptım cok farkediyor...ve gene aynı seyi bayramın 2. günü bi abimin jawasına yaptım güç olarak baya bi fark ediyor...ön zincir dislisini 1 dis arttırabilirsin...oda hızı artırır...

bunmu denemekte yarar ver baktım hoşuma gitmedi iki dak eskileri takarım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:51 ----------


aga 1 2 3 yap salıver tınlasın dursun napacan 100ü geçip

draglaramı kaldıracan makinayı :rendeer: :bounce:

ya benim benim beyaz gelinim kimin kızından kötüki darağa kalkmasın :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:05 ----------


Acaba silindirlerde aşınmalar olmuşmudur zamanla yani performansı ne derece etkiler bilmem ama bunuda göz önünde bulundurmak lazım.

Silindir falan çok güzel

alp_tunay
03 Aralık 2009, 19:01
Bence 120 çok rahat yapması lazım... Platin ayarlarına baktır derim..... :cat:

immortalboss
03 Aralık 2009, 19:13
Ha bir de km olayı var tabi.:) Benim motorumda 90 yapıyor diyordum.Kuzenim geldiğinde navigasyondan bakarak test ettik ve motosiklet tam 10 km fazla gösteriyor.Bence bırakın 100 yapmayı sesini duymak bile yeter de artar. . .Ben 67 jawa kullanan bir abiyi tanıyorum.Sırf sesi için motosikletle arkasından gittiğim olmuştur. . .

by_001
03 Aralık 2009, 19:15
Hıza kafayı takmak normal, çünkü makina ne de olsa 250 cc. Uzun yolda 100 üzerine çıkamamak sıkıntılı oluyor. Ha makina şu anki haliyle buna imkan verir veya veremez bilemem tabii.

cc ye göre hız yapıldıgınımı düşünüyon..?

makinanın yapılış tarzı senin için önemli değil sanırım..

cbr 125 cbf 250 ye atlıyor desem şaşıp kalacan heralde.. :mrgreen:

nede olsa 250cc imiş ala ala :mrgreen: :mrgreen: ala alaaaaa :queen:

alp_tunay
03 Aralık 2009, 19:17
cc ye göre hız yapıldıgınımı düşünüyon..?

makinanın yapılış tarzı senin için önemli değil sanırım..

cbr 125 cbf 250 ye atlıyor desem şaşıp kalacan heralde.. :mrgreen:

nede olsa 250cc imiş ala ala :mrgreen: :mrgreen: ala alaaaaa :queen:

Rüyasında atlıyor değilmi... :queen::queen::queen::queen::queen::queen:

motocycleboyreigns
03 Aralık 2009, 19:30
Bence 120 çok rahat yapması lazım... Platin ayarlarına baktır derim..... :cat:

Değerli abim ayarlarını sen mi yaptın usta mı yaptı?Ayarını tutturmak bir derttir bunların

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 20:04
abi, yeni motor yaptırmışın ve henüz 100 km yaptığını söylüyorsun. Bunun rodajı var. Hele yeni takılan parçalar birbirine alışsın.

Klasik bir motosikletin var, emek verip toplatmışın, çok da güzel olmuş maşallah. Senin yerinde olsam modifiye kitlerine hiç bakmam, orijinal halini korumaya bakarım. Hatta mümkün mertebe kullanmam, zorlamam, yıpratmam.

Sanırım pratik bir çözüm gelmedi ya onu ben süsü gibi dursun diye yapmadım ki gezsin şöylede milletin gözü güzel görsün demi ya:)

racer2000
03 Aralık 2009, 20:21
Sanırım pratik bir çözüm gelmedi ya onu ben süsü gibi dursun diye yapmadım ki gezsin şöylede milletin gözü güzel görsün demi ya:)
abi sen ilk önce karbüratördeki hava ve benzin memelerini büyüt...ondan sonra istediğin verimi alamazsan ön disliyi 1-2 dis büyüt...

yalnlzkurt
03 Aralık 2009, 20:25
Değerli abim ayarlarını sen mi yaptın usta mı yaptı?Ayarını tutturmak bir derttir bunların

Usta yaptı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:23 ----------


Değerli abim ayarlarını sen mi yaptın usta mı yaptı?Ayarını tutturmak bir derttir bunların

yok ya ayarında zorluk yokki çünki tek piston

Kazamai
03 Aralık 2009, 20:28
ne güzel orijinal bir şekilde toplamışsın motorunu abicim bozmaya ne gerek var ama eğer akselerasyondaki düşüşü göze alacaksan dişlilerle oynayabilirsin daha fazlası hem masrafa hemde motorunun orijinalliğini kaybetmesine sebep olur!

Levsy
03 Aralık 2009, 21:02
cc ye göre hız yapıldıgınımı düşünüyon..?

makinanın yapılış tarzı senin için önemli değil sanırım..

cbr 125 cbf 250 ye atlıyor desem şaşıp kalacan heralde.. :mrgreen:

nede olsa 250cc imiş ala ala :mrgreen: :mrgreen: ala alaaaaa :queen:

Tüm bunları ve daha fazlasını biliyorum. İnsanların fikirlerine ukela bir tavırla cevap vermezsen daha iyi bir çocuk olursun.

250 cc herhangi bir makinadan insan 100 km üstü hız bekler. Model önemli değil.

kkorhan28
03 Aralık 2009, 21:56
yalnız kurt
motor yeni toplandı ise bir miktar rölantide binmeni motor açılasıya kadar tavsiye ederim jawa oldukça kuvvetli bir motordur ve benzini biraz yağlı koymalısın ama ustanın tavisyesi ne ise ona uy