PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Türkiye'de 250cc Naked Pazarındaki Boşluk



acemi60
30 Kasım 2009, 22:03
YBR250 9bin, COMET250 8500 TL fiyatları ile satılırken, kanımca bu fiyatları gönül rahatlığı ile verecek tüketici kitlesini bulamadılar. Bulamazlarda. Özellikle COMET 250'nin kalite olarak bu fiyatın karşılığını verip veremeyeceği tartışılır. Yeni gelen Honda VTR250 ise uçuk fiyatı nedeniyle son derece sınırlı bir tüketici kitlesinin haricinde kimsenin ilgisini çekmesi beklenmiyor. Suzuki, Kawasaki gibi markalar ise 250cc naked pazarımızda hiç yer almıyor.

Yukarda yazılanlar gözönüne alınırsa Türkiye'de 250cc Naked pazarında belirgin bir boşluk olduğunu söylemek mümkün.

Motosiklet ithalatçılarının bu durumu gözden kaçırmalarına şaşırmamak elde değil.

Ben de 250cc naked'e terfi düşüncesindeyim. Şu an piyasadakiler pek cazip görünmüyor. Türkiye'ye fiyat ve kalite açısından dikkate değer bir motosiklet getirilmesini bekliyorum.

berman
30 Kasım 2009, 22:21
şimdi söylediklerimin aksi seda olarak döneceğinden eminim.:bounce:
250 cc kategorisinde gerçekten büyük bir boşluk olduğu doğru..
mevcut 250 cc makinalarda ülkemiz şartlarında ulaşılması zor makinalar..
ee durum böyleyken çinli motorlar ulaşılabilirlikleri ile piyasadaki bu boşluğu çok güzel doldurdular.belki bu makinalar olmasa biz motorculuğun yakınından bile geçemezdik..aslında iyiki varlar..benim gibi asgari ücretle çalışanlar için dar gelirlileriçin çinli makinalar vazgeçilmezdir..:cat:

acemi60
30 Kasım 2009, 22:29
şimdi söylediklerimin aksi seda olarak döneceğinden eminim.:bounce:
250 cc kategorisinde gerçekten büyük bir boşluk olduğu doğru..
mevcut 250 cc makinalarda ülkemiz şartlarında ulaşılması zor makinalar..
ee durum böyleyken çinli motorlar ulaşılabilirlikleri ile piyasadaki bu boşluğu çok güzel doldurdular.belki bu makinalar olmasa biz motorculuğun yakınından bile geçemezdik..aslında iyiki varlar..benim gibi asgari ücretle çalışanlar için dar gelirlileriçin çinli makinalar vazgeçilmezdir..:cat:

Bence çinli markalar bu boşluğu dolduramaz. Belki faydalanır. Bu boşluğu ancak Avrupalı veya Taiwanlı markalar doldurabilir diye düşünüyorum. SYM 2010 sonbaharında 250cc lik bir naked çıkaracak diye söyleniyor. Türkiye'ye gelir umarım. KYMCO'nun ise 250cc naked modeli yok.

ozgurakman
30 Kasım 2009, 22:33
malesef 250 cc. boşluğunu kimse görmüyor... devlet 250 cc. kategorisinde ötv ye özel indirim yaparak 125 cc. den 600 cc. ye geçiş yapanların yaşadığı boşluğu doldurabilir ve kazalar azalır...

On7_li
30 Kasım 2009, 22:37
CBF/CBX 250 lerin 2.el fiyatları gayet uygun esasında. Ama denildiği gibi gt250 comet e kalite yönünden ybr250 ve vtr250 ye de fiyat yönünden pek yaklaşılmıyor.

edremitli10
30 Kasım 2009, 22:38
herkezin kendi tercihi ama, aslında hem şehir içinde ve şehir dışında binilecek motosiklet 250cc dir, tabi bu kendi kanımca, türk milleti olarak yüksek cc li motosikletlere bakıyoruz, ben ybr 250 sahibiyim, şehir içinde çok rahat şehir dışında da yola ayak uyduruyor, bana göre hızı yeterli ağzımdan gelip burnumdan çıkıyor aynadan baktığım zaman adam otomobille kopmuş geliyorsa kendimi sağa atmıyorum, gaza bastığımda önünde ilerliyorum.

AlparslanHan
30 Kasım 2009, 22:39
250 cc ama nasıl 250 cc?İki seçenek var.Birincisi tek silindirli 250 cc , ikincisi çift silindirli 250cc.Tek silindirliler malesef 20 beygir civarı güç üretiyo.Bu da çok yetersiz.150 cc'lik motorlarla arasında 20 km hız farkı oluyo.Çift silindirlilerse gerçekten çok performanslı oluyo.30 beygirin üstünde güç üretebiliyo.Bu da düz yolda 150 km hızların üzerine çıkabilmek demek.Bizim Türkiye şartları için en uygunu çift silindirli 250'liklerdir.Çünkü çok ekonomik yakıt tüketimleriyle yeterli hızı sağlamakta.Ancak aynı şey yurt dışı için geçerli değil.Diğer ülkelerde yakıt ucuz olduğu için 500 cc ile 250 cc arasındaki yakıt tüketim farkı insanları etkilemiyo.Yani 250cc'ye tek talebi olan ülke Türkiye.Honda da bu boşluğu 13 bin liralık fahiş fiyatı ile vtr 250 ile doldurmaya çalıştı.Ancak sonuç hüsran.

Boşverin 250 cc'yi.7.500 liraya ikinci el cbf500 alın , kle500 alın ama bulaşmayın şu 250'liklere.

tubejh
30 Kasım 2009, 23:11
Geçen, honda efe gittim, vtr bakmaya ama yoktu bol bol cbf 150 vardı. Çok mu satılıyor yoksa hiç satılmıyormu anlamadım. Ülkede motor süren bir lider yok, o yüzden hiç bir zaman motor için bir düzenlenmeye gidilemez.

ufuktan
30 Kasım 2009, 23:18
250cc pazarında boşluk olduğuna katılmıyorum .. sonuçta Türkiyede naked meraklısı kullanıcı sayısı belli , cbf250 piyasadan çekildikten sonra ybr250 ve comet250 devam ediyorlar ve bu iki model (2. el pazarını buraya dahil etmiyorum ) 0 km alıcısı müşteri talebini yeterince karşılayabiliyor .... vtr250 satmadı ve asla satamaz

*** zevkler ve renkler elbette tartışılmaz ama naked kullanan ( torkun tadını alan ) başka bir tarz motora asla binemez :)

papazkemal
30 Kasım 2009, 23:26
Geçen, honda efe gittim, vtr bakmaya ama yoktu bol bol cbf 150 vardı. Çok mu satılıyor yoksa hiç satılmıyormu anlamadım. Ülkede motor süren bir lider yok, o yüzden hiç bir zaman motor için bir düzenlenmeye gidilemez.

çok doğru söylüyosun, ağlamayana meme vermezler.

vtr şatışı nın olduğunu sanmıyorum, belki bir iki vardır.Onlarda çıkıp
biz aldık demiyor...:P

ferotr
30 Kasım 2009, 23:28
Alım gücü düşük ve çok pahalı olunca ister istemez boşluk oluyor bence :)

CengizhanD
30 Kasım 2009, 23:28
çin olduğu sürece adamlar ne ucuz fiyat koyar nede ithal eder bence.çünkü milletimizdeki mantık 150 cc çin motorlarına 3.000 yada daha aşağısı para ödemekten ibaret.

şayet Türkiye şartlarında ister istemez bu olmak zorunda.6.000 ye 250 cc japon motosikleti gelemeyeceğine göre piyasadaki boşluk dolsada piyasaya bir yararı olmayacaktır.

ybr 125'in fiyatına bakarsanız , olay açık zaten :(