PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kurye motorları Hakkında..



serdarmert
29 Kasım 2009, 18:13
Merhabalar..
Kuryeci arkadaşlar bu işin en çok zahmetini çeken ve çok fazla tecrübesi oldukları için ben yolda gördüğüm kurye arkadaşlarla sık sık konuşurum. Bilgi alırım.. Şimdi de kuryede kullanılan çin motorları var mı hangileri kaç km gitmişler bu konuda tecrübesi olan varsa tecrübelerini aktarırlarsa memnun olurum..

CİHAN
29 Kasım 2009, 18:32
çin malına pek rastlanmaz ama honda cbf 150 veya ybr 125 dir.

DOGAN MOTOR
29 Kasım 2009, 18:54
benim akrabanda kurye ve cbf kullanmakta km de 180.000 oldu motor daha on numara bende sordum ona varmı çin motoruyla iş yapan diye onun dediği 100 motordan 3 ü var yok olmuştu

motorhocası
29 Kasım 2009, 19:03
Bir kurye arkadaş Cgl 125 ile silindir kapağı açmadan 350.000km yapmış, Çin malı.:mrgreen:

ucanteneke5
29 Kasım 2009, 19:07
benim akrabanda kurye ve cbf kullanmakta km de 180.000 oldu motor daha on numara bende sordum ona varmı çin motoruyla iş yapan diye onun dediği 100 motordan 3 ü var yok olmuştu

senin akrabanın CBF i ne ama 150 mi 250 mi?
çünkü 150 ise ve o km.hala canavar gibi diyosan gülerim çünkü bende kuryeyim ve CBF 150 kulanıyom ve bir kuryeye gidecei maksimum 60000km.ve motoru yapılır.
benim CBF te 95 binde ama 45000 km.motor biti yapıldı yani komple silindir piston krank sibop sadece şanzıman ve debryaj orjinal ve artık tam gaz gitmiyom yoksam çabuk bitiyo ömrü.
çin motorları var yok değil ama artık yok olmak üzereler çünkü YBR ve CBF lerle fiyatları nerdeyse aynı değimez yani.
marka olarak sorarsan en çok zoushenklerin krosları dayanmıştı 200 lükler sonra modial KN150 diyerleri daha hayatının baharında iflas etiler.:cat:

motorhocası
29 Kasım 2009, 19:10
Taksicinin teki de silindir kapağını açmakta inat ederek Şahin'le 600.000km yapmıştı:wiinkk:

ucanteneke5
29 Kasım 2009, 19:14
Bir kurye arkadaş Cgl 125 ile silindir kapağı açmadan 350.000km yapmış, Çin malı.:mrgreen:

arkadaşım senin arkadaşta salamış yani Cgl 125 doğuru çok dayanıklı ama 200 000 km geçen yoktur motor yaptırmadan oda makinayı üzmessen 80 i geçmicen ve üstünde en fazla 80kg.adam olmalı.
ha o km.de olan bi kurye motorunun dış görünüşünden hiç bahsetmeyelim çünkü ne marka bişey olduğunu anca biraz inceleyince anlarsın:queen:

motorhocası
29 Kasım 2009, 19:16
arkadaşım senin arkadaşta salamış yani Cgl 125 doğuru çok dayanıklı ama 200 000 km geçen yoktur motor yaptırmadan oda makinayı üzmessen 80 i geçmicen ve üstünde en fazla 80kg.adam olmalı.
ha o km.de olan bi kurye motorunun dış görünüşünden hiç bahsetmeyelim çünkü ne marka bişey olduğunu anca biraz inceleyince anlarsın:queen:

Olur olur ben de arkadaşın arkadaşının yalancısı olurum:mrgreen:

alp_tunay
29 Kasım 2009, 19:20
Taksicinin teki de silindir kapağını açmakta inat ederek Şahin'le 600.000km yapmıştı:wiinkk:


Bir kurye arkadaş Cgl 125 ile silindir kapağı açmadan 350.000km yapmış, Çin malı.:mrgreen:

Fantastik.... :queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:
Duy ama inanma.... :queen::queen:

motorhocası
29 Kasım 2009, 19:22
Fantastik.... :queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:
Duy ama inanma.... :queen::queen:

Taksici haberlerde çıkmıştı sene 2000 mi ne:silent: bilimsel olarak incelendi:queen:

CİHAN
29 Kasım 2009, 19:26
Bir kurye arkadaş Cgl 125 ile silindir kapağı açmadan 350.000km yapmış, Çin malı.:mrgreen:

cgl 125 çin malı mııı:silent::silent:

alp_tunay
29 Kasım 2009, 19:26
Taksici haberlerde çıkmıştı sene 2000 mi ne:silent: bilimsel olarak incelendi:queen:

Bilimsel değil maden olarak ki haline inseler o km yapmaz..... :queen::queen: Kaldıki hiç kapak açılmadan hiç mi hiç yapmaz.... :cat::cat::cat::cat:

Yıllardır kuşları kullandığım için söylüyorum..... Babam da taksiciydi ve şahini vardı.... 100.000 km yapanına madalya takarlar şehir içi kulanımlarda... :cat::cat::cat::cat:

Bir zamanlar isuzu nun kamyoneti vardı... Sanırım NPR.... 2.000.000 km yapmıştı adam... Ve adama ödül olarak 0 km npr hediye vermişlerdi...
Eğer hiç açılmadan 60000o km yapmış sa şahin ona br tane Tempra falan verirlerdi... :queen::queen::queen:

motorhocası
29 Kasım 2009, 19:26
cgl 125 çin malı mııı:silent::silent:

Japon işi Çin malı:)

CİHAN
29 Kasım 2009, 19:29
Japon işi Çin malı:)

o zaman tamam.:bounce:

choconut
29 Kasım 2009, 19:30
trde böle ben alıştım artık..kaç km yaptınız topiklerinde 100binler 200binler havada uçuşur ama satılık ilanlarına bak 5bini geçik göremezsin..et burdaysa kedi nerde kedi burdaysa et nerde hikayesi gibi:)

motorhocası
29 Kasım 2009, 19:31
Bilimsel değil maden olarak ki haline inseler o km yapmaz..... :queen::queen: Kaldıki hiç kapak açılmadan hiç mi hiç yapmaz.... :cat::cat::cat::cat:

Yıllardır kuşları kullandığım için söylüyorum..... Babam da taksiciydi ve şahini vardı.... 100.000 km yapanına madalya takarlar şehir içi kulanımlarda... :cat::cat::cat::cat:

Bir zamanlar isuzu nun kamyoneti vardı... Sanırım NPR.... 2.000.000 km yapmıştı adam... Ve adama ödül olarak 0 km npr hediye vermişlerdi...
Eğer hiç açılmadan 60000o km yapmış sa şahin ona br tane Tempra falan verirlerdi... :queen::queen::queen:

http://forum.donanimhaber.com/m_8205639/mpage_2/fromTicket_/key_//tm.htm#24385854:wiinkk:
neyse kanıt bulamadım :cherry:

Ramazan Can
29 Kasım 2009, 20:21
arkadaşlar biz kuryeler genelde yamaha yada honda tercih ederiz... ama km sini söylemek yanlış olur... yağ yakmaya motor 100 000 lerde başlar fakat bu 300 000 e kadar devam eder.....

serdarmert
29 Kasım 2009, 20:28
Dostlar,
lütfen sakin olalım.. Sadece paylaşım,
dostluk kardeşlik birlik beraberlik..

Örneğin ben Kanuni windy S 125 gördüm kurye olarak. Peşinden gittim yakalayamadım konuşacaktım.. Çin motorları sadece üretilip buraya gönderilmiyor ki. Oralarda da insanlar biniyor.. Ve daha çok ta cup modelller var. Geçen gün bir arkadaş resim çekmişti. Kırmızı ışıkta bir an. 10 larca cup motor durmuş. Hiçbirinde kask yok...

06bluedragger
29 Kasım 2009, 20:47
ben ecza deposunda kuryeyim genelde honda titan yada cbf 150 kullanıyoruz diğerleride ybr kullanıyor..

çin çon alıpta başımızı ağrıtamayız günde en aşağı 250 km yol yapıyoruz..:cat:

egelim 43
29 Kasım 2009, 20:54
Kanuni seyhan 150 c ile çalışıyorum motor şirkete sıfır alınmış bana zimmetlendiğinde 13800 deydi şu an 18.000 de tık yok:cat: sadece 2.000 kmde bir bakıma servise gidiyor yağı değişiyor vidaları sıkılıyor sinyal lambası v.s ufak tefeklerle geliyor servisten :cat:

alp_tunay
29 Kasım 2009, 20:56
Dostlar,
lütfen sakin olalım.. Sadece paylaşım,
dostluk kardeşlik birlik beraberlik..

Örneğin ben Kanuni windy S 125 gördüm kurye olarak. Peşinden gittim yakalayamadım konuşacaktım.. Çin motorları sadece üretilip buraya gönderilmiyor ki. Oralarda da insanlar biniyor.. Ve daha çok ta cup modelller var. Geçen gün bir arkadaş resim çekmişti. Kırmızı ışıkta bir an. 10 larca cup motor durmuş. Hiçbirinde kask yok...

Oralardaki insanlar ya yamaha ya da honda nın cup larını tercih ediyor....:cat::cat::cat: Orada çalışan bir tanıdığım vadı..Adamlar kendi imalatlarını kullanmıyorlar... Ayrıca honda yamaha burdaki gibi yüksek fiyat değilmiş.... :cat::cat::cat::cat::cat:

serdarmert
29 Kasım 2009, 21:21
Oralardaki insanlar ya yamaha ya da honda nın cup larını tercih ediyor....:cat::cat::cat: Orada çalışan bir tanıdığım vadı..Adamlar kendi imalatlarını kullanmıyorlar... Ayrıca honda yamaha burdaki gibi yüksek fiyat değilmiş.... :cat::cat::cat::cat::cat:

doğrudur. Bizdeki vergi oranı Levsky nin bir topicte verdiği gibi Avrupanın en yüksek vergilerinden. % 45.. Benzinde % 60 vergi ile Dünya birincisi...

t.madde
29 Kasım 2009, 21:32
burda ecza depolarındaki kuryelerde ybr 125 lik var onun dışında çoğu kuryelerde çinliler var

serdarmert
29 Kasım 2009, 21:33
burda ecza depolarındaki kuryelerde ybr 125 lik var onun dışında çoğu kuryelerde çinliler var
Çinliler derken hangi markalar....:queen:

t.madde
29 Kasım 2009, 21:36
Çinliler derken hangi markalar....:queen:

mondial - ramzey - kanuni yoğunluk bunlarda ama çinlinin her markası var :queen: bulunduğum yer izmir buca

serdarmert
29 Kasım 2009, 21:37
mondial - ramzey - kanuni yoğunluk bunlarda ama çinlinin her markası var :queen: bulunduğum yer izmir buca

Tamam da hangi modeller ayrıntı versen daha iyi olur..

t.madde
29 Kasım 2009, 21:46
Tamam da hangi modeller ayrıntı versen daha iyi olur..

gazeteciler : mondial 150 kn 110 ft ramzey XF 125 10 - V kanuni seyhan 125 t
ellite
dönerciler pizzacılar pideciler : mondial 150 hs 151 rs bazılarında honda activa
sucular : mondial 150 hs 151 rs

genelinde bu motorlar var bunlar dışında pek bilinmeyen markalarıda kullananlar var

missiond
29 Kasım 2009, 23:28
kuryelerin kullandudıgı motorlar cbf 150, cg 125 bide ybr dir.digerlerini su zamanda pek kullanmaz firmalar kuryeler. cünkü yakıt tüketimi az ve saglam motorlardr.

serdarmert
29 Kasım 2009, 23:31
kuryelerin kullandudıgı motorlar cbf 150, cg 125 bide ybr dir.digerlerini su zamanda pek kullanmaz firmalar kuryeler. cünkü yakıt tüketimi az ve saglam motorlardr.

Biliyorumda... Genel görüş böyle ancak..
Diğer motorları kullanan kuryeler de var...
Çinliler den. Model ve Km sini yazacak arkadaş çıkacaktır...

motorhocası
29 Kasım 2009, 23:32
Çinli kalmadı Taywan verelim, Tvs Apache:wiinkk:

06bluedragger
29 Kasım 2009, 23:38
Çinli kalmadı Taywan verelim, Tvs Apache:wiinkk:

abi o hintli..:)

motorhocası
29 Kasım 2009, 23:39
abi o hintli..:)

Tamam Hintli olsun Taywan'da Hintliye binerler ondan karıştırdım:queen:

ferotr
30 Kasım 2009, 00:03
Bence biniciye göre değişir diye düşünüyorum..Kurye motoru 100.000'de gider 40.000'de rektefiye de girebilir..serviste nice 100.000'km yi devirmiş ybr ler gördüm.ama 40.000 km'ye gelmeden silindiri açılmış ybr'de gördüm tamamiyle kullanıcıya bağlı..Kurye motoru olmak ve kurye işi yapmak kolay değil buradan kurye arkadaşlara kolaylıklar diliyorum :rendeer:

kanucan
30 Kasım 2009, 02:02
3 kere reflektiye olan cbf 250 800.000 km de:mrgreen:

serdarmert
30 Kasım 2009, 02:04
3 kere reflektiye olan cbf 250 800.000 km de:mrgreen:


oo bravo gerçekten..

egelim 43
30 Kasım 2009, 02:21
oo bravo gerçekten..

:queen::queen::queen: seyhan verelim aaaaaabiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiüüüüüü çıtır çıtırrr 16.000 de:queen::queen::queen:

GuNMember
30 Kasım 2009, 02:42
Bilimsel değil maden olarak ki haline inseler o km yapmaz..... :queen::queen: Kaldıki hiç kapak açılmadan hiç mi hiç yapmaz.... :cat::cat::cat::cat:

Yıllardır kuşları kullandığım için söylüyorum..... Babam da taksiciydi ve şahini vardı.... 100.000 km yapanına madalya takarlar şehir içi kulanımlarda... :cat::cat::cat::cat:

Bir zamanlar isuzu nun kamyoneti vardı... Sanırım NPR.... 2.000.000 km yapmıştı adam... Ve adama ödül olarak 0 km npr hediye vermişlerdi...
Eğer hiç açılmadan 60000o km yapmış sa şahin ona br tane Tempra falan verirlerdi... :queen::queen::queen:

Bizdede İsuzu Midibus Var 10 Sene Km Teli Çıkık Olarak Çalışmış Biz Aldıgımızda Kadran 460.000 Deydı Motor Tahmını Olarak Su Anda 700.000+ De Fılan 1994 Model Ama 2009 A Taş Çıkartır(Düz Yolda,Rampaya Gelince Tırtlıyo) (:

mmucit
30 Kasım 2009, 03:15
Bizim buradada(Samsun) ybr125 ile cbf150 ağırlıkta.
cbf150 kullanan kurye arkadaş, iyi motor ama üzmeye gelmiyo demişti.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:03 ----------

Romantik bir motor anlaşılan cbf150 :)

kanucan
30 Kasım 2009, 07:34
Bizim buradada(Samsun) ybr125 ile cbf150 ağırlıkta.
cbf150 kullanan kurye arkadaş, iyi motor ama üzmeye gelmiyo demişti.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:03 ----------

Romantik bir motor anlaşılan cbf150 :)

görüntüsüde yeterince yuvarlak hatlı bi de kırmızısı olsun istesende üzemessin:queen:

aggressive
30 Kasım 2009, 09:28
çin malına pek rastlanmaz ama honda cbf 150 veya ybr 125 dir.

capondan şaşma :queen:

serdarmert
30 Kasım 2009, 10:49
:queen::queen::queen: seyhan verelim aaaaaabiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiüüüüüü çıtır çıtırrr 16.000 de:queen::queen::queen:

Olur. Senin motorunu gözüm kapalı alırım.. :rendeer:
Eski motorculardan kim kaldı..

jawa
30 Kasım 2009, 11:34
Aslında kuryeler ile servisçileri ayrımak lazım.


Servisçiler; su, pizza, pide, gazete vs. taşıyan, motoru sınırlı bir çevrede kullanan, genelde de kısa mesafede kullanan ve taşıdığı şeyi muhtemelen yarım saat içerisinde yetiştirmesi gereken arkadaşlar.
Bu arkadaşlar hemen hiç korumalı kıyafet giymediği gibi kask takanı da çok az.Genelde tehlikeli hareket yapan ve motoru yayaların arasında çok hızlı kullananlar bunlar.


Kuryeler ise; ilaç, koli, evrak vs. dağıtan, genelde bütün şehri turlayan hatta bazen yan ilçelere de giden, çoğunlukla tam korumalı kıyafet giyen, kaskı mutlaka takılı olan adamlar.Bu arkadaşları servisçilerle kıyaslarsak daha düzgün ve sakin kullanıyorlar motorlarını.En azından benim gözlemlerim bu yönde.


Servisçilerde her türlü motor mevcut, hatta en az ybr cbf falan var.
En çok, piyasadaki en ucuz motor ne ise ondan var.Motorun bir yerlerinden ses gelerek giden çoğunlukta.Cayır cayır ötüyor motorun bir yerleri.Gövde zaten darma duman.Sinyaller kırık, aynalar kırık, kafa far plastiği kırık.Kim bilir kaç kere düşüp kalkmış o motorlar.


Kuryeler ya ybr 125, ya cbf 150, bazıları da halen emektar titanlarını kullanıyorlar.

Yukarıda arkadaş yazmış günde 250 km. yapıyoruz diye.

Kendini kanıtlamamış, sağlam olmayan motorlarla o kilometreleri yapmak mümkün değil.Mümkün olsa kuryeci arkadaşlarda gider onlardan alırdı.

Dandik motoru gözünü kar hırsı bürümüş, motor kullanmayı bilmeyen, motordan da anlamayan dükkan sahipleri alıyor.Sırf ucuz olduğu için.Ybr ucuz olsa onu alır.
Doğru dürüst motor kullanmayı bilmeyen, hatta belki yarısının A2 ehliyeti de olmayan 16-17-18 yaşındaki çocuklara teslim ediyor.Ne de olsa maaşı düşük.Olanı bitenide sorgulayacak bilgi ve tecrübeye de sahip değil.
Yani yollarda gördüğümüz deli gibi giden, motorcularda dahil herkesin şikayetçi olduğu işte bu çocuklar.Düşe kalka, kavga dövüş ede ede hayatı öğreniyorlar.Sık sık kaza yapıp yerde yan yatan motorlarda bunlar.


Aslında bu konu daha önce defalarca tartışıldı ve neticeye bağlandı.Kurye motoru yurdumuzda ybr 125 dir.Daha iyi motor mu yok, alternatifi mi yok.Hayır.Aynı sağlamlıkta ve fiyat aralığında motorlarda var.Ybr nin tercih nedeni orjinalinden daha büyük miktar ve çeşitlilikte yan sanayisi oluşmuş olması.Şu anda başka hiçbir motorun piyasada bu kadar çok parçası yok.Yerli üretim yaptığını söyleyenlerde dahil.

serdarmert
30 Kasım 2009, 12:02
JAWA, tespitlerin aslında olayı çok güzel özetliyor.
Doğru YBR en iyi kurye motorudur.. Ancak bu geçen zamanda başka motorlarda devreye girmiştir diye iyi niyetle bekliyorum.. Günün birinde "Benim motorum çin malı km 100 bin kuryelik yapıyorum diyecektir".

Sonuçta bir arkadaşın burda dediği gibi bakımda önemli. Bu YBR nin servisleri de kaliteli...
Tekrar tekrar tartışmanın faydası vardır diye düşünüyorum. Fikir alışverişi eninde sonunda.
Bilgi çok olan yerden az olan yere akar... VEya nadirde olsa tersi olur.. Bilgimiz artar. ve artan bilgi sonuçta fikrimizi geliştirir.

papazkemal
30 Kasım 2009, 13:12
Aslında kuryeler ile servisçileri ayrımak lazım.


Servisçiler; su, pizza, pide, gazete vs. taşıyan, motoru sınırlı bir çevrede kullanan, genelde de kısa mesafede kullanan ve taşıdığı şeyi muhtemelen yarım saat içerisinde yetiştirmesi gereken arkadaşlar.
Bu arkadaşlar hemen hiç korumalı kıyafet giymediği gibi kask takanı da çok az.Genelde tehlikeli hareket yapan ve motoru yayaların arasında çok hızlı kullananlar bunlar.


Kuryeler ise; ilaç, koli, evrak vs. dağıtan, genelde bütün şehri turlayan hatta bazen yan ilçelere de giden, çoğunlukla tam korumalı kıyafet giyen, kaskı mutlaka takılı olan adamlar.Bu arkadaşları servisçilerle kıyaslarsak daha düzgün ve sakin kullanıyorlar motorlarını.En azından benim gözlemlerim bu yönde.


Servisçilerde her türlü motor mevcut, hatta en az ybr cbf falan var.
En çok, piyasadaki en ucuz motor ne ise ondan var.Motorun bir yerlerinden ses gelerek giden çoğunlukta.Cayır cayır ötüyor motorun bir yerleri.Gövde zaten darma duman.Sinyaller kırık, aynalar kırık, kafa far plastiği kırık.Kim bilir kaç kere düşüp kalkmış o motorlar.


Kuryeler ya ybr 125, ya cbf 150, bazıları da halen emektar titanlarını kullanıyorlar.

Yukarıda arkadaş yazmış günde 250 km. yapıyoruz diye.

Kendini kanıtlamamış, sağlam olmayan motorlarla o kilometreleri yapmak mümkün değil.Mümkün olsa kuryeci arkadaşlarda gider onlardan alırdı.

Dandik motoru gözünü kar hırsı bürümüş, motor kullanmayı bilmeyen, motordan da anlamayan dükkan sahipleri alıyor.Sırf ucuz olduğu için.Ybr ucuz olsa onu alır.
Doğru dürüst motor kullanmayı bilmeyen, hatta belki yarısının A2 ehliyeti de olmayan 16-17-18 yaşındaki çocuklara teslim ediyor.Ne de olsa maaşı düşük.Olanı bitenide sorgulayacak bilgi ve tecrübeye de sahip değil.
Yani yollarda gördüğümüz deli gibi giden, motorcularda dahil herkesin şikayetçi olduğu işte bu çocuklar.Düşe kalka, kavga dövüş ede ede hayatı öğreniyorlar.Sık sık kaza yapıp yerde yan yatan motorlarda bunlar.


Aslında bu konu daha önce defalarca tartışıldı ve neticeye bağlandı.Kurye motoru yurdumuzda ybr 125 dir.Daha iyi motor mu yok, alternatifi mi yok.Hayır.Aynı sağlamlıkta ve fiyat aralığında motorlarda var.Ybr nin tercih nedeni orjinalinden daha büyük miktar ve çeşitlilikte yan sanayisi oluşmuş olması.Şu anda başka hiçbir motorun piyasada bu kadar çok parçası yok.Yerli üretim yaptığını söyleyenlerde dahil.

süper bi tespit :cat:

celıl ybr
30 Kasım 2009, 14:49
Tvs Apacheyi atlıyorsunuz gibime geldi ybryi bırakan apache alıyor benim oturduğum evin sokağında bir kurye dükkanı var 2 yıl önce ybr ile doluyken şimdi sadece bir tane kaldı gerisi apache doldu

serdarmert
30 Kasım 2009, 16:44
Tvs Apacheyi atlıyorsunuz gibime geldi ybryi bırakan apache alıyor benim oturduğum evin sokağında bir kurye dükkanı var 2 yıl önce ybr ile doluyken şimdi sadece bir tane kaldı gerisi apache doldu

Aman şu YBR ye alternatif olsun.. Biraz ucuzlatsınlar fiyatları..
TVS apache nerenin malı?

motorhocası
30 Kasım 2009, 16:49
Aman şu YBR ye alternatif olsun.. Biraz ucuzlatsınlar fiyatları..
TVS apache nerenin malı?

Hinduymuş Abi:queen:

serdarmert
30 Kasım 2009, 16:56
Hinduymuş Abi:queen:

Hocam,
Hindu motorları yedek parçaları nasıl var mı.? Valla bu motor yeni ilgimi çekmiş durumda. :bounce:

motorhocası
30 Kasım 2009, 16:59
Hocam,
Hindu motorları yedek parçaları nasıl var mı.? Valla bu motor yeni ilgimi çekmiş durumda. :bounce:

Apache iyidir Abiciğim,şiddetle tavsiye ederim.:cat:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-132.html#post1880205

06bluedragger
30 Kasım 2009, 18:49
Bence biniciye göre değişir diye düşünüyorum..Kurye motoru 100.000'de gider 40.000'de rektefiye de girebilir..serviste nice 100.000'km yi devirmiş ybr ler gördüm.ama 40.000 km'ye gelmeden silindiri açılmış ybr'de gördüm tamamiyle kullanıcıya bağlı..Kurye motoru olmak ve kurye işi yapmak kolay değil buradan kurye arkadaşlara kolaylıklar diliyorum :rendeer:

iyi dileklerin için sağol..:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:44 ----------


Aslında kuryeler ile servisçileri ayrımak lazım.


Servisçiler; su, pizza, pide, gazete vs. taşıyan, motoru sınırlı bir çevrede kullanan, genelde de kısa mesafede kullanan ve taşıdığı şeyi muhtemelen yarım saat içerisinde yetiştirmesi gereken arkadaşlar.
Bu arkadaşlar hemen hiç korumalı kıyafet giymediği gibi kask takanı da çok az.Genelde tehlikeli hareket yapan ve motoru yayaların arasında çok hızlı kullananlar bunlar.


Kuryeler ise; ilaç, koli, evrak vs. dağıtan, genelde bütün şehri turlayan hatta bazen yan ilçelere de giden, çoğunlukla tam korumalı kıyafet giyen, kaskı mutlaka takılı olan adamlar.Bu arkadaşları servisçilerle kıyaslarsak daha düzgün ve sakin kullanıyorlar motorlarını.En azından benim gözlemlerim bu yönde.


Servisçilerde her türlü motor mevcut, hatta en az ybr cbf falan var.
En çok, piyasadaki en ucuz motor ne ise ondan var.Motorun bir yerlerinden ses gelerek giden çoğunlukta.Cayır cayır ötüyor motorun bir yerleri.Gövde zaten darma duman.Sinyaller kırık, aynalar kırık, kafa far plastiği kırık.Kim bilir kaç kere düşüp kalkmış o motorlar.


Kuryeler ya ybr 125, ya cbf 150, bazıları da halen emektar titanlarını kullanıyorlar.

Yukarıda arkadaş yazmış günde 250 km. yapıyoruz diye.

Kendini kanıtlamamış, sağlam olmayan motorlarla o kilometreleri yapmak mümkün değil.Mümkün olsa kuryeci arkadaşlarda gider onlardan alırdı.

Dandik motoru gözünü kar hırsı bürümüş, motor kullanmayı bilmeyen, motordan da anlamayan dükkan sahipleri alıyor.Sırf ucuz olduğu için.Ybr ucuz olsa onu alır.
Doğru dürüst motor kullanmayı bilmeyen, hatta belki yarısının A2 ehliyeti de olmayan 16-17-18 yaşındaki çocuklara teslim ediyor.Ne de olsa maaşı düşük.Olanı bitenide sorgulayacak bilgi ve tecrübeye de sahip değil.
Yani yollarda gördüğümüz deli gibi giden, motorcularda dahil herkesin şikayetçi olduğu işte bu çocuklar.Düşe kalka, kavga dövüş ede ede hayatı öğreniyorlar.Sık sık kaza yapıp yerde yan yatan motorlarda bunlar.


Aslında bu konu daha önce defalarca tartışıldı ve neticeye bağlandı.Kurye motoru yurdumuzda ybr 125 dir.Daha iyi motor mu yok, alternatifi mi yok.Hayır.Aynı sağlamlıkta ve fiyat aralığında motorlarda var.Ybr nin tercih nedeni orjinalinden daha büyük miktar ve çeşitlilikte yan sanayisi oluşmuş olması.Şu anda başka hiçbir motorun piyasada bu kadar çok parçası yok.Yerli üretim yaptığını söyleyenlerde dahil.

yazının tamamına katılıyorum fakat bana en yakın deyimleri siyah olarak işaretledim..:rendeer:

ellerine sağlık tekerin düz bassın..