PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mct Yakıt Sorunu



canicellat
29 Kasım 2009, 00:56
Herkesin bayramı kutlu olsun arkadaşlar;

Benim mct'te full depo 270-280 km yol yapıyor.Fazla yakması nedeni ise karburatorden kaynaklandıgını ve karburatoru değiştirmemi söylediler bugün bir başka motorcu arkadaşa gittim oda değişmesini söyledi karbüratörü temizlettiysen memeleri ile oynanmıs olabilir dedi oda yakıtta fazla yakmasına neden olur dedi birde benim benzin musluğum sürekli yedek depoda fazla yakmasına neden olur dedi usta doğrumu sizce bunlar??

Osbourne
29 Kasım 2009, 01:02
Benzin musluğu neden sürekli yedek depoda?
Fazla yakmasıyl hiç ilgisi yok onun..

Bunun haricinde söylenenler doğrudur..

canicellat
29 Kasım 2009, 01:08
Benzin musluğu neden sürekli yedek depoda?
Fazla yakmasıyl hiç ilgisi yok onun..

Bunun haricinde söylenenler doğrudur..

aldıgım kişi benzin muslugunu cevirdiğimiz plastiği kırdığı için sürekli yedek depoda tutmak zorundayım.

Osbourne
29 Kasım 2009, 01:13
aldıgım kişi benzin muslugunu cevirdiğimiz plastiği kırdığı için sürekli yedek depoda tutmak zorundayım.

Hmm..Senin motorun rengi kırmızımıydı? Ve motorunla Edirne'ye gittin mi hiç :mrgreen:

canicellat
29 Kasım 2009, 01:16
Hmm..Senin motorun rengi kırmızımıydı? Ve motorunla Edirne'ye gittin mi hiç :mrgreen:

yok senin motorun aynı renginden sadece arkada topcase war :D

Osbourne
29 Kasım 2009, 01:22
yok senin motorun aynı renginden sadece arkada topcase war :D

Heh tamam :)

Benzin musluğunun sadece kafası kopmuşsa ( muhtemelen öyledir) bir pense yada kargaburun vasıtasıyla normal depoya alabilirsin..Musluk o şekilde dönebiliyor..Arkadaşın motorunda becermiştik..
Saat yönüne doğru 180 derece çevirsen tamamdır..

ama fazla benzin yakmasıyla zerre alakası yok orası kesin..

egelim 43
29 Kasım 2009, 01:29
Buji ve hava filtresini kontrol ettinmi ? Birde nasıl kullanıyorsun? Agresif mi kaç devir aralığında vites değiştiriyorsun? Bunlarda önemli:bounce:

canicellat
29 Kasım 2009, 01:36
Heh tamam :)

Benzin musluğunun sadece kafası kopmuşsa ( muhtemelen öyledir) bir pense yada kargaburun vasıtasıyla normal depoya alabilirsin..Musluk o şekilde dönebiliyor..Arkadaşın motorunda becermiştik..
Saat yönüne doğru 180 derece çevirsen tamamdır..

ama fazla benzin yakmasıyla zerre alakası yok orası kesin..

ewt sadece kafası koptu :) bir işaret belirleyerek normal depoya alıyımm bari... Birkaç defa denemiş öyle döndüğünü biliyorum...

bu fazla benzin yakması iyice delirtti beni acaba gercekten karburatorden mı karburatordense tamırı veya ayarı yapılamıyormu??:pr::pr:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------


Buji ve hava filtresini kontrol ettinmi ? Birde nasıl kullanıyorsun? Agresif mi kaç devir aralığında vites değiştiriyorsun? Bunlarda önemli:bounce:

buji ve hava filtresi yeni değişmişti... En son test etmemde 80km hızı geçmedim ve devirli kullandım...

Osbourne
29 Kasım 2009, 01:39
ewt sadece kafası koptu :) bir işaret belirleyerek normal depoya alıyımm bari... Birkaç defa denemiş öyle döndüğünü biliyorum...

bu fazla benzin yakması iyice delirtti beni acaba gercekten karburatorden mı karburatordense tamırı veya ayarı yapılamıyormu??:pr::pr:

Valla aslında yakışın öyle çok çok aşırı değerlerde değil..Fazla ama aşırı değil..
Arkadaşın dediği gibi kullanımdan ya da pis hava filtresinden de kaynaklanıyor olabilir..Motorun kaç km deydi bu arada?

Karbüratör ayarı için 2 vida bulunuyor..Bir tanesi rölantiyi ayarlayan vida ki hemen sağ tarafta motor bloğunun üstünde göreceksin..
Diğer vida da (yerini bilmiyorum) daha derinlerde bulunan yakıt/hava karışımını ayarlayan vida..Ama o vidaya sevis ayar yapmalı..

canicellat
29 Kasım 2009, 02:36
Valla aslında yakışın öyle çok çok aşırı değerlerde değil..Fazla ama aşırı değil..
Arkadaşın dediği gibi kullanımdan ya da pis hava filtresinden de kaynaklanıyor olabilir..Motorun kaç km deydi bu arada?

Karbüratör ayarı için 2 vida bulunuyor..Bir tanesi rölantiyi ayarlayan vida ki hemen sağ tarafta motor bloğunun üstünde göreceksin..
Diğer vida da (yerini bilmiyorum) daha derinlerde bulunan yakıt/hava karışımını ayarlayan vida..Ama o vidaya sevis ayar yapmalı..

hiç devirli kullanmadım son test ettiğimde ve 80km hızı geçmedim biraz devirsiz ve yüksek hızda gitsem 240-250km arasına iniyor buda çok aşırı bence... hava filtresine baktım ama normaldi.. motorum şuanda 13400km giriyor...

sevpaya götürmüştüm ayarı yapılsın diye onlarda beceremedim ayar yapılmadan önce motor tek marşta gaz vermeden alıyordu şimdi marşa basıyorum bide gaza basmak zorunda kalıyorum iyice bozuldu. Sevpadaki okan usta karbüratörü değiştirmemi söylemişti fiyatı 320tl civarındaydı bu arada bizim motorda en pahalı olan parça karbüratör :) fakat parçacıya sordum iki türlü elinde warmış birisi çin bir diğeri ise japan malı dedi çin olan 80 japan olan 130tl dedi böyle bir fiyat farkı doğrumudur??

ozgurakman
29 Kasım 2009, 02:43
japon malı karbüratör 130 lira olmaz. yalan söylüyordur ya da taklit üründür.

Osbourne
29 Kasım 2009, 02:45
parçacıya sordum iki türlü elinde warmış birisi çin bir diğeri ise japan malı dedi çin olan 80 japan olan 130tl dedi böyle bir fiyat farkı doğrumudur??

Kesinlikle doğrudur hatta fiyat farkı az bile geldi bana..

Ama sen böyle bir karbüratör buldum japon malıymış diye mct 250 paylaşım başlığına da yaz.Orada konuyu bilen birisi çıkar ve "evet kullan" ya da "yok öyle bir şey kullanma" der..

canicellat
29 Kasım 2009, 02:51
Kesinlikle doğrudur hatta fiyat farkı az bile geldi bana..

Ama sen böyle bir karbüratör buldum japon malıymış diye mct 250 paylaşım başlığına da yaz.Orada konuyu bilen birisi çıkar ve "evet kullan" ya da "yok öyle bir şey kullanma" der..

yazdım cevaplarını bekliyorum artık benzin olayı canımı sıkıyor ...:pr::pr:

racer2000
29 Kasım 2009, 09:53
cok yakmasına sebep olan sey karbüratörün hava benzin memesidir...
sök karbüratörü bak bakalım içindeki memeler kaçlık...meme küçük olduğunda motor daha az yakar ve gücü hizlanması cekisi biraz daha azalır...
örn:suanki racerımda benzin memesi 108 lik..ben bunu yakın zamanda 80 e kadar düsüreceğim..kısın zaten hiz yapamam...bari az yaksın...
senikinin cok yakmasının sebebi...
subap ayarlarını kitaba göre yaptır...hava ayarı kitapta yazmıyorsa..ayar vidasını komple sık 2 tur geri cevir...
az yakması icin benzin hava memelerini düsürmeni öneririm...kolay gelsin...
yedek depo olayina gelince...karbüratöre ne kadar benzin alınacağına karbüratör ayarlar...depo karbüratör arasindaki hortum musluk isterse evdeki hortum musluk kadar olsun genede yakıtta değisme olmaz...karbüratöre benzin dolduğunda alt tası actığında göreceksin ordaki samandıra benzini keser...

_OLD_
29 Kasım 2009, 13:07
Herkesin bayramı kutlu olsun arkadaşlar;

Benim mct'te full depo 270-280 km yol yapıyor.Fazla yakması nedeni ise karburatorden kaynaklandıgını ve karburatoru değiştirmemi söylediler bugün bir başka motorcu arkadaşa gittim oda değişmesini söyledi karbüratörü temizlettiysen memeleri ile oynanmıs olabilir dedi oda yakıtta fazla yakmasına neden olur dedi birde benim benzin musluğum sürekli yedek depoda fazla yakmasına neden olur dedi usta doğrumu sizce bunlar??

Sana bu cümleyi söyleyen kişiye usta demek çok yanlış.Bir daha yanından bile geçme.

canicellat
29 Kasım 2009, 13:41
[/COLOR]

Sana bu cümleyi söyleyen kişiye usta demek çok yanlış.Bir daha yanından bile geçme.

bende böyle birşey olucağına inanmadım ztn.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:35 ----------


cok yakmasına sebep olan sey karbüratörün hava benzin memesidir...
sök karbüratörü bak bakalım içindeki memeler kaçlık...meme küçük olduğunda motor daha az yakar ve gücü hizlanması cekisi biraz daha azalır...
örn:suanki racerımda benzin memesi 108 lik..ben bunu yakın zamanda 80 e kadar düsüreceğim..kısın zaten hiz yapamam...bari az yaksın...
senikinin cok yakmasının sebebi...
subap ayarlarını kitaba göre yaptır...hava ayarı kitapta yazmıyorsa..ayar vidasını komple sık 2 tur geri cevir...
az yakması icin benzin hava memelerini düsürmeni öneririm...kolay gelsin...
yedek depo olayina gelince...karbüratöre ne kadar benzin alınacağına karbüratör ayarlar...depo karbüratör arasindaki hortum musluk isterse evdeki hortum musluk kadar olsun genede yakıtta değisme olmaz...karbüratöre benzin dolduğunda alt tası actığında göreceksin ordaki samandıra benzini keser...

ben motorumun çekişi ve gücünün düşmesini istemiyorum ama normal şartlara göre devirli kullandığım halde böyle yakıyor aynı motoru kullanan arkadaş 330-350 km yol yapıyor memelerine dokunulmadan... subap ayarını servis yaptı biliyordur onlar herhalde ayarını... hava ayarınıda servis yaptı ama sanki daha kötü oldu çünki ayar yapıldıktan sonra 50km gidiyim motor ısınsın iyice trafikte durup kalkmak için gaz verdiğim zaman gazı yemiyor ve stop ediyor tekrar çalıştırdığım zaman gayet iyi gaz yiyiyor bunu hava ayarından mı yapar veya başka bir sorun mu war?

egelim 43
29 Kasım 2009, 15:01
Valla aslında yakışın öyle çok çok aşırı değerlerde değil..fazla ama aşırı değil..
Arkadaşın dediği gibi kullanımdan ya da pis hava filtresinden de kaynaklanıyor olabilir..Motorun kaç km deydi bu arada?

Karbüratör ayarı için 2 vida bulunuyor..Bir tanesi rölantiyi ayarlayan vida ki hemen sağ tarafta motor bloğunun üstünde göreceksin..
Diğer vida da (yerini bilmiyorum) daha derinlerde bulunan yakıt/hava karışımını ayarlayan vida..Ama o vidaya sevis ayar yapmalı..

Mondial MCT 250 15litre depo hacmine sahip benzinin litre fiyatı 3.37 tl 3.37x15=50.55 tl 270-280 km demiş arkadaş hadi 280 gitsin 50.55/280=0.18 küsür kuruş yani aşikar tabirle 180 binlira :cyclopsan bence aşırı

canicellat
30 Kasım 2009, 02:57
Mondial MCT 250 15litre depo hacmine sahip benzinin litre fiyatı 3.37 tl 3.37x15=50.55 tl 270-280 km demiş arkadaş hadi 280 gitsin 50.55/280=0.18 küsür kuruş yani aşikar tabirle 180 binlira :cyclopsan bence aşırı

280km en sakin kullanımda yaptı devirli ve 80km hızı geçmeyerek biraz devirsiz ve 100km gibi hıza çıkarsam 240-250km kadar iniyor buda çok fazla yakıt sarfiyatı ama nedeni anlıyamadım bi türlü:pr::pr::pr:

Osbourne
28 Aralık 2009, 00:06
Yaşadığım bir tecrübeyi aktarmak istiyorum..
(İddia değil, tecrübedir.)

Geçenlerde İstanbul'dan Akyazı'ya gittiğimde benzin musluğunu yedekte unutup gitmiştim..Benzin ışığı yandığında da Akyazı'da benzin almıştım..(fullemiştim)

Dönüş yolunda da benzin aldığım istasyonda musluğu fark edip normale alarak İstanbul'a döndüğümde ışık yandığında İstanbul'da gene depoyu fullediğimde BARİZ bir fark görmüştüm..

Değerleri hatırlamıyorum şuanda ama depo yedekteyken kesinlikle daha fazla yakıyor..Nedenini bende bilmiyorum, mondial servisi de bilmiyor..

Bu arada gidiş/dönüş yolundaki sürüş tarzları aynı..

Anlaşılmaz bir durum??

Kesinlikle fark etmez yazdığım için kendimi düzeltme amaçlı yazdım bu mesajı..

Özer
31 Aralık 2009, 09:33
Yaşadığım bir tecrübeyi aktarmak istiyorum..
(İddia değil, tecrübedir.)

Geçenlerde İstanbul'dan Akyazı'ya gittiğimde benzin musluğunu yedekte unutup gitmiştim..Benzin ışığı yandığında da Akyazı'da benzin almıştım..(fullemiştim)

Dönüş yolunda da benzin aldığım istasyonda musluğu fark edip normale alarak İstanbul'a döndüğümde ışık yandığında İstanbul'da gene depoyu fullediğimde BARİZ bir fark görmüştüm..

Değerleri hatırlamıyorum şuanda ama depo yedekteyken kesinlikle daha fazla yakıyor..Nedenini bende bilmiyorum, mondial servisi de bilmiyor..

Bu arada gidiş/dönüş yolundaki sürüş tarzları aynı..

Anlaşılmaz bir durum??

Kesinlikle fark etmez yazdığım için kendimi düzeltme amaçlı yazdım bu mesajı..


yaklaşık 30.000km MCT 250 kullanış biri olarak şunu kesin olarak yaza bilirim,MCT 250 çok tasarruflu bir motosiklet değil motor hacimine kıyasla...
19BG motordan verimi ancak yüksek devirlerde kazandığından bilakis şehir içinde çok yakıyor 5LT/100km ve üstü.Şehir dışında ise bu sarfiyat 100km de 4LT ve biraz üzerinde kalıyor fakat devirli kullanıldığında 5LT leri yine buluyor.
Karbüratör ve meme konusuna gelince.Arkadaşlar,30.000km de bir kez olsun karbüratöre bakmadım bile ve şu anda 50.000km nin üzerinde ve hala tık yok.
Meme servis tarafından neden ve ne amaçlı ellenir ya da değiştirilir ki?

Osbourne kardeşim,benzin musluğunun yedek ya da aslı depo konumunda olması benzinin akışına nasıl bir etki yapar ki sarfiyat artsın:silent::pr: ben bu gibi yorumlar okudukça çok üzülüyorum:salut: deniz seviyasinden 2000 - 3000 mt yukarıya çıkarsanı atmosfer basıncı değişir dolayısıyla yakıtta da fark olur ama deniz seviyesinde böyle bir doğa olayı yok ve olamaz.

Musluğu kapatırsanız sarfiyat ''0'' a düşer deneyin dersem daha gerçekçi olur:mrgreen:

myagdi
31 Aralık 2009, 11:44
benzin musluğunun yakıta etkisini gören arkadaşlar; motosikletin kaç km. yaptığını şöyle mi ölçüyorsunuz?
- benzini fulle, kilometreyi de sıfırla;
- uyarı ışığı yanana kadar kullan ve kaç km. yaptığına bak. benzin seviye göstergesi o denli hassas değildir, bu yöntem sizi yanıltabilir.

şu yöntemi izlerseniz, yanılma payını ortadan kaldırırsınız.
- benzini fulle, kilometreyi sıfırla,
- tekrar benzin almaya gittiğinde depoyu tekrar fulle; bu defa motor kaç TL'lik benzin aldı, kaç km. yapmışsın? buradan hesap yaparsan yanılmazsınız.

yakıt sarfiyatı konusunda; eğer motoru çoğunlukla 3-4 km'lik mesafelerde kullanıyorsanız yakıt sarfiyatının yüksek olması normaldir. çünkü motor henüz ısınma fırsatı bulamadan varacağınız yere varmış oluyorsunuz. durum böyleyse hiç sağını solunu kurcalatmayın ve boşa para harcamayın.

greyhorse
29 Mart 2010, 20:17
konuyu hortlatayım :cherry: epey bır zaman once benzın hortumunu sokmustum,meraktan hava gecırgenlıgını test etmek ıcın once normal konuma getırdım .dıger gırısı kapadım hava ufledıgımde cok rahat bır sekılde hava cıkıyordu,bu sefer tersini yaparak rezerv konumuna getırıp dıger hattı kapadım
hava ufledıgımde ne oldu :mrgreen: hava daha zor cıkıyordu,son benzını damla damla kullanabılmek ıcın muslugu o sekılde yapmıs olabılırler
baska bır motorun muslugundada aynı testı yaptıgımda sonuc aynıydı

Osbourne
29 Mart 2010, 22:10
Benzin musluğunun yedeğe alındığında motorun daha fazla yakması konusunda hala ısrarcıyım..
Az buçuk okuyup etmişliğim var bana da mantıklı gelmiyor ama gerçek bu..
Defalarca 100 km denemeleri yaptım ve her seferinde yedekteyken sürüşte bariz bir şekilde daha fazla yaktı motor..

greyhorse birşeyler denemiş, mantıklımıdır bilmem ama gerçek: yedekteyken daha fazla yakıyor..

cecen cem
23 Mayıs 2010, 20:42
Benzin musluğunun yedeğe alındığında motorun daha fazla yakması konusunda hala ısrarcıyım..
Az buçuk okuyup etmişliğim var bana da mantıklı gelmiyor ama gerçek bu..
Defalarca 100 km denemeleri yaptım ve her seferinde yedekteyken sürüşte bariz bir şekilde daha fazla yaktı motor..

greyhorse birşeyler denemiş, mantıklımıdır bilmem ama gerçek: yedekteyken daha fazla yakıyor..

ozbourne benzin musluğu motorun solunda yuvarlak gri bir parçamıdır ve yedekte yada normal konumda olduğunu nasıl anlarım.