PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şimdide bana yardım lazım :D



Sayfa : [1] 2

GKN
19 Kasım 2009, 01:32
Selam MT tekinik ahalisi, genelde cevap yazığım bir bölüme soru sormak her ne kadar garibime gitsede :)
Şimdi bilidiği üzere 98 yamaha r1 im var. Motorumda uzun zamandır çözemediğim bir çok ustayada çözdüremediğim bi sıkıntı var..
Motorda bir boğulma problemi mevcut, basit bir anlatımla 150 km sabit bir hızla giderken gazı kapatıp açtığımda aşırı bir şekilde boğularak yavaş yavaş hızlanıyor. Tam performansını vermiyor bir şekilde motor verdiğim gazı yemiyor.
600 motorlardan düşük bir performans göstermekte..
Bu sürekli bir sorun değil, bağzen 2. ve 3. vitesi rahat bi şekilde tam performans bitirebilmeme rağmen kimi zamanda kasıla kasıla boğula boğula yapıyor aynı yolu.. Max hız da iyice düştü.
Şimdi kendi uğraşmalarıma gelince, hava filitresi aldım bujileri değiştirdim olmadı iridyum takdım ngk. Senkron ayarına soktum dijital saatle yapıldı.
Benzin otomatiği nin nasıl test edileceğini bilmiyorum bununla ilgili bilgisi olan varmı? Ama karbüratörden hortumunu çıkarınca itfaiye hortumu gibi benzin veriyor:D Karbüratörlerim temiz, memeleri fişekleri gayet düzgün, sübaplarımda sağlam, motorda kompresyon çok iyi, yağ yakma yok.. ateşlerme bobinleri bujilere güzel yüklenmekte..
Uğraş uğraş düşün düşün içinden çıkamadım..

deli_mavi
19 Kasım 2009, 01:38
Atesleme sistemini kontrol etmeni ve baglanti soketlerinin oksitlerini temizlemeni tavsiye edicem ben:cat:

alp_tunay
19 Kasım 2009, 01:39
Arızanın nerde ve nasıl olduğunu göremediğimden sadece karbüratöre az hava geliyor gibi geldi bana.... Gazı kesip asılınca yemezse genelde havayı yetiştiremediğinden yapar... :cat::cat::cat:

GKN
19 Kasım 2009, 01:44
Atesleme sistemini kontrol etmeni ve baglanti soketlerinin oksitlerini temizlemeni tavsiye edicem ben:cat:

Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..


Arızanın nerde ve nasıl olduğunu göremediğimden sadece karbüratöre az hava geliyor gibi geldi bana.... Gazı kesip asılınca yemezse genelde havayı yetiştiremediğinden yapar... :cat::cat::cat:

Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?

alp_tunay
19 Kasım 2009, 01:58
Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..



Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?

Şamandıraların hepsinin ayarının kaçması zor..Aynı anda kaçması birde... Benimde aklıma o geldi ama imkansız gibi...

Er5 te yapmaya başlamıştı... Hava filtresini yıkadım (K&N) sorun geçti...Aynı senin dediğin gibi normal giderken 150 ile gazı bırakıp birden asılınca biraz tekleyip ondan sonra topluyordu.... Sanırım karburatördeki hava ayarlarını tekrar kontrol ettirmen gerekecek....

Ankarada olsan sana iyi bir usta söylerdim ama .......

Senkron ayarını yaptırdıktan sonra eksoz ya da hava filtresi değiştirdin mi?... Ya da buji?.... :silent::silent::silent:

Jagadam
19 Kasım 2009, 02:02
Ateşlemeyle hibir ilgisi olamaz, orda yazdığum üzere ateşleme sapasağlam..



Bende bu görüşteyim abi ama hava ayarlarını dijital senkron saatiyle yaptırdım. Şaşma olması mümkün değil gibi. Benzini almakta yetersizlik var gibi düşünüyorum ama benzin pompası yeterince basıyor acaba karbüratör şamandırasındamı bi sorun var, bağzen tam dolunca bağzende tam dolmadanmı kapanıyor..
Benzin filtremin tıkanma ihtimali nedir?

Aküye kaç volt akım geldiğini bir ölçüver ya da ölçtür. 14 volt ve üstü değil "idare eder" seviyede bir voltaj geliyorsa, yüksek devirlerde çok seri yapılan ateşlemeyi idare etmeyebiliyor.

Benim başıma geldi bu. Tamam, motorlar çok farklı, belirtiler de bire bir tutmuyor ama multimetreyle yapılacak basit bir ölçümün ziyanı olmaz.

GKN
19 Kasım 2009, 02:04
Hepsini değiştirdim.. Boğulma sorunum çözülmeyince filtre temizlemenin sonu yok deidm orjinal koton filtrelerden aldım. Bujiler i iridyum a çevirdim.
Unutmadam motor orjinal de exup lu fakat komple 4-2-1 egzoz olduğu için exup ları iptal..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------


Aküye kaç volt akım geldiğini bir ölçüver ya da ölçtür. 14 volt ve üstü değil "idare eder" seviyede bir voltaj geliyorsa, yüksek devirlerde çok seri yapılan ateşlemeyi idare etmeyebiliyor.

Benim başıma geldi bu. Tamam, motorlar çok farklı, belirtiler de bire bir tutmuyor ama multimetreyle yapılacak basit bir ölçümün ziyanı olmaz.

Bunuda düşünmedim değil, Statör üm orjinal değil, sardırdım.. Fakat servis manuelinde 5.000 devirde 14.5 volt üretmesi gerektiği yazıyor, ve bunu rahatlıkla veriyor.. Konjektör orjinal, akü bosch 12/10.

motorhocası
19 Kasım 2009, 02:07
Karbüratör kapış devresi ,(gaza ani basmalarda bir miktar daha yakıt fışkırtır),yada ateşleme sisteminde (ateşleme bobininde,kablolarda vs) problem var.

COQ
19 Kasım 2009, 02:11
Benzini hep ayni yerden mi alirsin GKN?

GKN
19 Kasım 2009, 02:13
Gaza çokta ani yüklenmeme gerek yok, yarım gazdan sonraki yavaş gaz açımlarında da bu sıkıntıyı yapmakta.. Kısacası motor her zaman aynı performansı vermiyor, bağzen boğulması hiç kesilmeden hızlanıyor bazen kesikli.. bazende 500 lük bir motor gibi hızlanıyor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:11 ----------


Benzini hep ayni yerden mi alirsin GKN?

Evet genellikle, benzinden olmadığına eminim karbüratörü 3 kez ellerimle temizledim ve sorun nerdeyse 6 aya dayanıyor..

Toqi
19 Kasım 2009, 02:16
Arada bir ve kesik kesik oluyorsa bujiler ve elektrik tesisatı diyim bende :queen:

_OLD_
19 Kasım 2009, 02:17
Gökhan kardeşim,
Burayı okudunmu?Ex-up kapalı diyorsun ama yinede emin ol.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/21931-ex-up-sistemi-nedir.html

GKN
19 Kasım 2009, 02:17
Arada bir ve kesik kesik oluyorsa bujiler ve elektrik tesisatı diyim bende :queen:

Sallama şakirrr :P

Şaka bi yana ateşleme ile ilgili olmadığna eminim.. :wiinkk:

ninjet
19 Kasım 2009, 02:20
GKN kardeş yapman gereken çok basit aslnda. Gaza yüklenme sabit hızlarda git mesela 100 falan. 150 ye çıkınca bırak boğusun zaten aniden hızlanıp napcan. Yavaş yavaş hızlansın. Hem belki çok hızlı gidince artçın korkuyodur :P Kısacası gazlamada boğulmasın arkadaşımmm :queen: :queen: :queen:

:rendeer:

GKN
19 Kasım 2009, 02:25
Gökhan kardeşim,
Burayı okudunmu?Ex-up kapalı diyorsun ama yinede emin ol.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/21931-ex-up-sistemi-nedir.html

Exup kapalı değil.. Exup valfi yok egzoz borularında, Orjinal egzoz borularının içinde bulunuyor, dediğiniz gibi kapalı kalsa yüksek devirde baya boğulurdu makina. Ama benim manufolt ve araborularımda yoshimura olduğu için exup la alakalı bir sistem yok. Normal ara borulardan da geniş olduğu için yüksek devir performansını iyice hissetmem gerekirken hissedemiyorum.
Kesinlikle exup la alakalı bi durum söz konusu değil onun için. Motorun exuplaının üstünde olmaması alt devirleri öldürüyo biraz ama makina litrelik olduğu için bunu telafi ediyor..
Ben yüksek gaz açılımlarında yaşıyorum bu sıkıntıyı, 7.000 devrin üstünde yani..

Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:22 ----------


GKN kardeş yapman gereken çok basit aslnda. Gaza yüklenme sabit hızlarda git mesela 100 falan. 150 ye çıkınca bırak boğusun zaten aniden hızlanıp napcan. Yavaş yavaş hızlansın. Hem belki çok hızlı gidince artçın korkuyodur :P Kısacası gazlamada boğulmasın arkadaşımmm :queen: :queen: :queen:

:rendeer:

Nincet apla :P Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki :P
Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 :queen:

COQ
19 Kasım 2009, 02:31
Benzinden degil diyorsun.
himmm!!!

Egzostan çig benzin atma gibi adetleri oldugu yolunda bir gozlemin varmi?
Ya da boyle bir gozlem yapabilirmisin?

GKN
19 Kasım 2009, 02:33
Benzinden degil diyorsun.
himmm!!!

Egzostan çig benzin atma gibi adetleri oldugu yolunda bir gozlemin varmi?
Ya da boyle bir gozlem yapabilirmisin?

Çiğ benzin atmıyor. Yaşına rağmen egzozumun ucu bile bembeyaz:)

ninjet
19 Kasım 2009, 02:34
Nincet apla :P Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki :P
Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 :queen:[/QUOTE]

Ben bilmem GKN kardeş. Bırakın bu gazlama işlerini. Stattionwagon güzel seçim. Atarsınız arkayada çoluk çocuk köpek mangal falan mis gibi işte. Sıkma canını.

Yengeye selamlar...

:queen: :P

COQ
19 Kasım 2009, 02:35
Çiğ benzin atmıyor. Yaşına rağmen egzozumun ucu bile bembeyaz:)

Yeni motor al abicim.:cherry:
Ben su ilk mesajini bidaha okuyup, idrak etmeye çalisayim.:)

GKN
19 Kasım 2009, 02:37
Nincet apla :P Artçı korktuğu zaman gazlıormuyumki sanki :P
Tmm tavsiyelerine uyup bir stationwagon araba alıcam , hep 150 hep 150 :queen:

Ben bilmem GKN kardeş. Bırakın bu gazlama işlerini. Stattionwagon güzel seçim. Atarsınız arkayada çoluk çocuk köpek mangal falan mis gibi işte. Sıkma canını.

Yengeye selamlar...

:queen: :P[/QUOTE]

Apla dedik bak, topicimi baltalamaktan vazgeçemisiniz :P
Yok öle şey, ben arkada alırım bi 260 lirte kappa içine mangalsa sığar çoluk çocukta :cherry:

Jagadam
19 Kasım 2009, 02:39
Bunuda düşünmedim değil, Statör üm orjinal değil, sardırdım.. Fakat servis manuelinde 5.000 devirde 14.5 volt üretmesi gerektiği yazıyor, ve bunu rahatlıkla veriyor.. Konjektör orjinal, akü bosch 12/10.

Tamam o zaman.

Yalnız, statör sardırmanın maliyetini merak ettim. Benimki iflas edince ABD'den bir tane getirtmiştim ama kargosuyla margosuyla en az 200 dolara mal olmuştu.

_OLD_
19 Kasım 2009, 02:42
Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]

Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.

mhrrmkpnr
19 Kasım 2009, 02:48
dalgadandır dalgadan..

GKN
19 Kasım 2009, 02:59
Tamam o zaman.

Yalnız, statör sardırmanın maliyetini merak ettim. Benimki iflas edince ABD'den bir tane getirtmiştim ama kargosuyla margosuyla en az 200 dolara mal olmuştu.

100 tl burda maliyeti, bostancı sanayi sitesinde yapıyorlar, iş görüyor:cat:


Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]

Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.
hava filitresi kutusu karbüratörlere direk girmekte, herhangi bi kaçak olması çok zor..

bkz;
http://img195.imageshack.us/img195/2393/adszgae.jpg (http://img195.imageshack.us/i/adszgae.jpg/)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 ----------

Karbüratör hava ayarları servislerde 1000 lik ise, hava civataları tam sıkılıp 2,5 tur açılıyor bu standart ayar üzerinden yapılıyor. Şimdi motorum eski olduğu için zmana içerisinde oluşan aşınmalarıda varsayarsak 2,5 tur yerine dinleyerek hissederek bi hava ayarı yapılması mı mantıklı olur?

< iLk@yy >
19 Kasım 2009, 03:03
Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..


bu dediğin zaten doğal yedire yedire vermek motoru veya arabayı daha performanslı kullanılmasını sağlar her zaman için :silent:

elektrik tesisatı ne durumda tümüyle eminmisin bir kaçak olmadığına en abuk subuk yerlerden cozurtu olabiliyor bazen olmaz dediğin bi yerden ama 7binden sonra oluyor diyorsun beyinle ilgili bir problem olabilirmi?

GKN
19 Kasım 2009, 03:07
Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B][COLOR="Silver"]

Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.

Aklıma bişey daha geldi, yarın hava filitresini söküp biraz gaz çekmeye çıksam, eğerki boğulma azalırsa hava ayarlarındandır kesinlikle diyebiliriz dimi?

Toqi
19 Kasım 2009, 05:56
Başka nedeni yoktur karbüratörün orjinal ve ellenmemiş ise artık elden geçirme zamanı gelmiştir herhalde.Bujiler yağlanıyo desek zaten türlü sorunlar çıkardı şimdiye.

serkanADH13
19 Kasım 2009, 08:49
4 silindirli motorlar hakkında pek fazla bilgim yok,
ama buna benzer bir durumla karşılaşan bi arkadaşım vardı,
satarkende söylemişti şöyle sıkıntıları oluyor şu hızdan sonra diye,

sorunun nedenini kesinleştirdiğin zaman buraya yazarsan bişiler daha öğrenmiş oluruz...

ortadadogulu
19 Kasım 2009, 10:19
benim bir şahin abim vardı bağcılar güneşlide. iki zamanlı mobilet mz peugeot jawa tarzı motorları tamir ederdi. sene 1997-2000 arası. bir trafik polisi amcamız cbx 750 ile geldi. bir sorun var motor boğuluyor gaz verince stop ediyor falan. şahin abi sabah 10 da başladı akşam 5 de motoru tamirini bitirdi. neyse polis amca geldi niye bu kadar uzun sürdü falan.
bizimki gayet rahat . ömrümde ilk defa honda motoru açtım.
tamir değil toplamak uzun sürdü.
şimdi bir eski motorucuya göstermekte fayda var . dişçi gibi elinden ne kadar çok hasta geçerse o kadar çok deneyim kazanıyor ya. benimki sadece bir tavsiye. sonra yolda kalıp laf söylemeyin :)

dark_face
19 Kasım 2009, 10:24
karbratörün vakum lastikleri olması lazım ani gaz açışlarında içeri hava alan onlarda bir yırtık olduğu zaman bunu yapabiliyor. shadowumda gelmişti başıma deneyebilirsin.

trendy83
19 Kasım 2009, 10:53
herkes yazmış bişi bende laf kalabalığı yapayım bari, benzin aldığın yeri değiştirdiinmi? yada oktanını?

Azeri
19 Kasım 2009, 11:03
cok acemice olucak ama debriyaj balatalarinda sorun yok dimi ?

ümmet perkitan
19 Kasım 2009, 11:24
gögkhancım senin derdine çare kardeşler motor anladığım kadarıyla,isterden bi götür baktır,sana uzak ama,küçükköyde kardeşler motor sen bilirsin salim usa motorcu aleminde malkoç derler ona.yada tel et bilgi edin.

KARDEŞLER MOTOR İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA 0 212 535 40 27

okayyorukcuoglu
19 Kasım 2009, 11:30
Aklıma bişey daha geldi, yarın hava filitresini söküp biraz gaz çekmeye çıksam, eğerki boğulma azalırsa hava ayarlarındandır kesinlikle diyebiliriz dimi?

dikkat et abi hava filtresi yüzünden yeni motor yaptırmak zorunda kalmıştım motoru düzeltiyim derken daha kötü yapmayalım yetkili servislerde falan çözemiyorlarmıymış sorunu :silent: benimde aklıma elektrik tesisatı ve hava ayarından başka bişey gelmiyor yada garip olucak ama depoda su birikmiş olabilirmi?

aSuBaYaH
19 Kasım 2009, 11:43
GKN,
bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi:silent::P

1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
2-emme manifoltunu test et
3-hava filtreni kontrol et
bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser:P:queen:

mach1
19 Kasım 2009, 12:04
GKN,
bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi:silent::P

1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
2-emme manifoltunu test et
3-hava filtreni kontrol et
bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser:P:queen:

Vakumlara bak,motorun hava benzin girişlerini temizlet.Vakum arızalıysa klepenin biri açılmıyordur ondan yapıyordur büyük ihtimal:cat:

zeda3000
19 Kasım 2009, 12:11
GKN selam sorununu dikkatlice okudum. Kendi motorunu kendi tamir etmeyi seven biri olarak sana bir kac sey soracam , bunlari bir elden gecirmen ve gozlemlerini benim ile paylasman gerek. Belki bir sey bulabiliriz.

Oncelikle sabit bir yuksek hizda gazi birakip yine gaz verdiginde bogulma oluyor diyorsun. Bu anda bogulma esnasinda devir saati sen gaz verince kacta kaliyor bunu soylemeni istiyorum. Rolantiyemi dusuyor 2000-3000 devirlerdemi kaliyor. Bu gozlem cok onemli.

Diger kisim, motor bogulma aninda gostergedeki isiklar yanip sonuyormu. Yoksa sabitmi kaliyor

Daha sonra duzeliyor diyorsun. Demeki olan bir sey yerine duzeliyor.
Oncelikle su sonucu cikaracaz. Sen motora yuklendiginde bir sey cut off dedigimiz bir kesinti yaratiyor. Gucu tasimiyor.Daha sonra yerine geliyor. Bir duzensizlik var. Karburatorden olamaz. Bu her safhada olabilir, yada kelebegin her ayni acilis derecesinde olur. Bu olmuyor dedin. Herhangi bir hizda her hangi bir devirde oluyor diyorsun cunku.

Bunlara bir cevap verirsen , seni ozelikle bazi parcalari yakindan incelemen icin yonlendirecegim.

VaScO1925
19 Kasım 2009, 12:22
zincir pis senin ben dikkat ettim geçen pazar, zincirini gaz yağı ile temizle sonrada güzel bi castrol zincir yağı ile temizle kanka ciddiyim :cat:

:queen:

ünlümotor
19 Kasım 2009, 12:38
motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)

yürekçe
19 Kasım 2009, 13:00
suzuki servisi dedi ki :


"karbüratör alt memeleri büyük, ya da; kaz iğnesi çok aşınmış"

aSuBaYaH
19 Kasım 2009, 13:16
motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)

ramair'den yapmaz:cat:

bathu
19 Kasım 2009, 14:43
canım senkron ayarını servis manuelinde yazan değerlere göre yapılması gerekiyor.. hepsini eşitleyip bıraktıysa ustan olmas. mesela bilmem kaçıncı pistonun değeri (emiş gücü) neyse dierlerinide ona göre ayarlayın gibi misal ;) servis manuelinde ne yazıyorsa harfi harfine uymalısın öle ustanın kafasına göre yaptığı ayar olmas ama genede sen işini bilirsin bu dediklerimide göz ardı etme geçmiş olsun canıma cim cim :rendeer:

aggressive
19 Kasım 2009, 15:10
Selam MT tekinik ahalisi, genelde cevap yazığım bir bölüme soru sormak her ne kadar garibime gitsede :)
Şimdi bilidiği üzere 98 yamaha r1 im var. Motorumda uzun zamandır çözemediğim bir çok ustayada çözdüremediğim bi sıkıntı var..
Motorda bir boğulma problemi mevcut, basit bir anlatımla 150 km sabit bir hızla giderken gazı kapatıp açtığımda aşırı bir şekilde boğularak yavaş yavaş hızlanıyor. Tam performansını vermiyor bir şekilde motor verdiğim gazı yemiyor.
600 motorlardan düşük bir performans göstermekte..
Bu sürekli bir sorun değil, bağzen 2. ve 3. vitesi rahat bi şekilde tam performans bitirebilmeme rağmen kimi zamanda kasıla kasıla boğula boğula yapıyor aynı yolu.. Max hız da iyice düştü.
Şimdi kendi uğraşmalarıma gelince, hava filitresi aldım bujileri değiştirdim olmadı iridyum takdım ngk. Senkron ayarına soktum dijital saatle yapıldı.
Benzin otomatiği nin nasıl test edileceğini bilmiyorum bununla ilgili bilgisi olan varmı? Ama karbüratörden hortumunu çıkarınca itfaiye hortumu gibi benzin veriyor:D Karbüratörlerim temiz, memeleri fişekleri gayet düzgün, sübaplarımda sağlam, motorda kompresyon çok iyi, yağ yakma yok.. ateşlerme bobinleri bujilere güzel yüklenmekte..
Uğraş uğraş düşün düşün içinden çıkamadım..


aracın karbüratorlu olmasa chip yazılımını kontrol ettir diyecektim ama enteresan bir sorun sendeki yağ olarak ne kullanıyorsun

babaçi
19 Kasım 2009, 15:55
KONYA'da bir arkadaşımın r1'inde aynı sorunlar vardı.

bişeyler uydurup sattıda kurtulduydu:queen:

bygrm
19 Kasım 2009, 17:03
gökhan abi bildiğin üzere bizim hyolardada böyle yığılma ve son süratte düşüşl problemleri oldu her ne kadar farklı tip motorlar olsada karbüratörlü olduklarından bende bu sorunu yaşadım. bu sorunu benzin deposu ve karbüratör arasında olan hortumları ve parçaları temizleyerek çözdüm. bir kontrol edersen belki bu kadar küçük sebeplerden gazı yemiyor olabilir.Yani benzini yüksek performans için gaza asıldığında benzini birden alamıyor olabilir bir kontrol etmekte fayda var.. ;)

Kazamai
19 Kasım 2009, 17:15
yakıt filtresini kontrol ettinizmi acaba?

GKN
19 Kasım 2009, 18:04
karbratörün vakum lastikleri olması lazım ani gaz açışlarında içeri hava alan onlarda bir yırtık olduğu zaman bunu yapabiliyor. shadowumda gelmişti başıma deneyebilirsin.

BAktım temiz..

herkes yazmış bişi bende laf kalabalığı yapayım bari, benzin aldığın yeri değiştirdiinmi? yada oktanını?
benzinle alakalı bi durum değil kardeşim.

cok acemice olucak ama debriyaj balatalarinda sorun yok dimi ?
yokyok :)

gögkhancım senin derdine çare kardeşler motor anladığım kadarıyla,isterden bi götür baktır,sana uzak ama,küçükköyde kardeşler motor sen bilirsin salim usa motorcu aleminde malkoç derler ona.yada tel et bilgi edin.

KARDEŞLER MOTOR İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA 0 212 535 40 27

Aradım abi, başında bekleyemessin bırak git dediler, hiç işim olmaz :)

dikkat et abi hava filtresi yüzünden yeni motor yaptırmak zorunda kalmıştım motoru düzeltiyim derken daha kötü yapmayalım yetkili servislerde falan çözemiyorlarmıymış sorunu :silent: benimde aklıma elektrik tesisatı ve hava ayarından başka bişey gelmiyor yada garip olucak ama depoda su birikmiş olabilirmi?
Yok kardeşim, teşekkür ederim

Vakumlara bak,motorun hava benzin girişlerini temizlet.Vakum arızalıysa klepenin biri açılmıyordur ondan yapıyordur büyük ihtimal:cat:
KArbüratör benzin otomatiğine kadar çiçek gibi :wiinkk:

GKN selam sorununu dikkatlice okudum. Kendi motorunu kendi tamir etmeyi seven biri olarak sana bir kac sey soracam , bunlari bir elden gecirmen ve gozlemlerini benim ile paylasman gerek. Belki bir sey bulabiliriz.

Oncelikle sabit bir yuksek hizda gazi birakip yine gaz verdiginde bogulma oluyor diyorsun. Bu anda bogulma esnasinda devir saati sen gaz verince kacta kaliyor bunu soylemeni istiyorum. Rolantiyemi dusuyor 2000-3000 devirlerdemi kaliyor. Bu gozlem cok onemli.

Diger kisim, motor bogulma aninda gostergedeki isiklar yanip sonuyormu. Yoksa sabitmi kaliyor

Daha sonra duzeliyor diyorsun. Demeki olan bir sey yerine duzeliyor.
Oncelikle su sonucu cikaracaz. Sen motora yuklendiginde bir sey cut off dedigimiz bir kesinti yaratiyor. Gucu tasimiyor.Daha sonra yerine geliyor. Bir duzensizlik var. Karburatorden olamaz. Bu her safhada olabilir, yada kelebegin her ayni acilis derecesinde olur. Bu olmuyor dedin. Herhangi bir hizda her hangi bir devirde oluyor diyorsun cunku.

Bunlara bir cevap verirsen , seni ozelikle bazi parcalari yakindan incelemen icin yonlendirecegim.
Yok gazı kesip asıldığımda devir düşmüyor hızlanıyor makina anlık bir boğulma yapıyor ve hızlanıyor ama kesinlikle düşük bir performansla..
Işıklarda herhangi bi kesinti yok, aküden güzel besliyor her şartta farlarda kornada güzel.

motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)

98 r1 de ram air yok..

suzuki servisi dedi ki :


"karbüratör alt memeleri büyük, ya da; kaz iğnesi çok aşınmış"

Karbüratörüm düzgün dedim, iğnlereimde fişeklerimde, memelerimde :P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:59 ----------


GKN,
bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi:silent::P

1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
2-emme manifoltunu test et
3-hava filtreni kontrol et
bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser:P:queen:
Dediğim gibi bu parçalaırn çoğu yeni ve temiz, kontrol ettim , ilk msjımda yazdım..
Tekerde boğulma yapması sıkıntı değil ama bağzen tekere almakta zorluyor gaz yemediği için.

zincir pis senin ben dikkat ettim geçen pazar, zincirini gaz yağı ile temizle sonrada güzel bi castrol zincir yağı ile temizle kanka ciddiyim :cat:

:queen:

Seni yağlarım, Castrol trizone ile :P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:01 ----------


canım senkron ayarını servis manuelinde yazan değerlere göre yapılması gerekiyor.. hepsini eşitleyip bıraktıysa ustan olmas. mesela bilmem kaçıncı pistonun değeri (emiş gücü) neyse dierlerinide ona göre ayarlayın gibi misal ;) servis manuelinde ne yazıyorsa harfi harfine uymalısın öle ustanın kafasına göre yaptığı ayar olmas ama genede sen işini bilirsin bu dediklerimide göz ardı etme geçmiş olsun canıma cim cim :rendeer:

Mantıklı bişey söledin ama bunu servis manuelide 12 yaşında olduğu için senkron işini tekli basınç saati ile göstermiş, devir boşluklarıda ona istinaden kpa olarak verildiği için, söylediğini yapmak biraz zor :P
Ama teşekkür ederim bebeğim::winkwink

aracın karbüratorlu olmasa chip yazılımını kontrol ettir diyecektim ama enteresan bir sorun sendeki yağ olarak ne kullanıyorsun

Ateşleme yada yağ ile alakalo bi sorun olması mümkün değil kardeşim:wiinkk:

KONYA'da bir arkadaşımın r1'inde aynı sorunlar vardı.

bişeyler uydurup sattıda kurtulduydu:queen:

:P


Bide atmayalım arkadaşlar, bilgisi olan r1 le alakalı yada sorunla alakalı ustası olan bilgi alabilen yada bilgisi olan yazsın lütfen:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------


yakıt filtresini kontrol ettinizmi acaba?

Bundan bende şüpheleniyorum, filtreyi değiştiriyorum cumartesi günü.

alp_tunay
19 Kasım 2009, 18:07
Sen hava filtresini sök bir de öyle sık bakalım.... . :bounce:

yürekçe
19 Kasım 2009, 18:10
abicim herşeye bir cevabın var ama bence senin motor R6 değil, Rsız 6 olmuş...
domuz migreni olmuş :P
kısacası vicks ile ovalayacan, bir de sıcak banyo yapıp terletecen. bir de fitili verdin mi sabaha bişeyi kalmaz :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:09 ----------


Sen hava filtresini sök bir de öyle sık bakalım.... . :bounce:

"sıkıyorsa sök" gibi söylemiş :bounce:

( ver gaı ver gazı :bounce: )

serdarmert
19 Kasım 2009, 18:17
Ümmet abi, ne işin var senin yamaha r1 ile..
Başın dert almışsın.. Bak ne güzel 125 cc lik scooter ile tüm Türkiye'yi 10 kez gezdin hiç
böyle bir sorunla karşılaşmamıştın..

Yamaha r1 'in varsa derdin vardır...