PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Far yükseklik ayarı



immortalboss
18 Kasım 2009, 19:09
Arkadaşlar geceleri motosiklet kullanma taraftarı değilim.Ama yine de biraz kullanmak zorunda kalıyorum.Motosikletimin ön farı ve park ampulünü beyaz yaptım.Görüntüsü çok güzel oldu.Ama şöyle bir sorun var.Kısa farlardayken görüntü orjinalinden çok iyi.Ancak uzun farlara geçtiğimizde görüntü kayboluyor resmen.Motordan 3 m uzakta daığınık halde ışık oluşuyor ve başka biryer aydınlanmıyor.Kısa huzmeli farlarla uzun yola bile gidilebilir.Ancak uzun farlar konusundada yapabileceğim birşey varmı bilmek istedim.Örneğin:Far yükseklik ayarı. . .

_OLD_
18 Kasım 2009, 21:03
Far ampülünü eskisinin aynı tipiylemi değiştirdin.Farklı ampul takınca ışık veren flamanların yerinin değişmesi sonucu yansıtıcı aynanın ışığı odaklama yeri değişiyor.Senin olayında kısa uzun gibi yanıyor.Ampulü biraz geri çekip monte etmek gerekiyor.

Levsy
18 Kasım 2009, 21:28
Aynı sorun bende de olmuştu. Kısa ideal şekilde olmasına rağmen uzun çok yukarıyı aydınlatıyordu. Ne yapabilirim diye farı açtım, yapacağım fazla birşey olmadığını gördüm. Baktım ki ampülün üstünde tamircinin yağlı parmak izleri var, yerinden çıkarıp güzelce parlattıktan sonra tekrar farın ön camını monte ettim. Ertesi akşam bir baktım ki uzun da tam olması gerektiği gibi yolu aydınlatıyor. Sanırım milimetrik , hatta daha küçük oynamalar bile etkili oluyor ışığın yukarı veya aşağı vurmasında.

_OLD_
19 Kasım 2009, 01:37
Aynı sorun bende de olmuştu. Kısa ideal şekilde olmasına rağmen uzun çok yukarıyı aydınlatıyordu. Ne yapabilirim diye farı açtım, yapacağım fazla birşey olmadığını gördüm. Baktım ki ampülün üstünde tamircinin yağlı parmak izleri var, yerinden çıkarıp güzelce parlattıktan sonra tekrar farın ön camını monte ettim. Ertesi akşam bir baktım ki uzun da tam olması gerektiği gibi yolu aydınlatıyor. Sanırım milimetrik , hatta daha küçük oynamalar bile etkili oluyor ışığın yukarı veya aşağı vurmasında.

Şansın varmış ki ampul halojen değilmiş.İlk açtığında patlardı üzerindeki yağ yüzünden.Yeri gelmişken hatırlatayım diye böyle yazdım.Lütfen dikkat!!!
Halojen ampüllerin cam gibi görülen kısmına el sürmeyiniz.
Sürülmüş ise alkollü pamukla silip temiz pamukla tüy bırakmadan kurulayın.
Isınınca buharlaşan yağın sebep olduğu ısı farkı, silikon esaslı maddenin çatlamasına yol açıyor.

motorhocası
19 Kasım 2009, 01:52
Şansın varmış ki ampul halojen değilmiş.İlk açtığında patlardı üzerindeki yağ yüzünden.Yeri gelmişken hatırlatayım diye böyle yazdım.Lütfen dikkat!!!
Halojen ampüllerin cam gibi görülen kısmına el sürmeyiniz.
Sürülmüş ise alkollü pamukla silip temiz pamukla tüy bırakmadan kurulayın.
Isınınca buharlaşan yağın sebep olduğu ısı farkı, silikon esaslı maddenin çatlamasına yol açıyor.

Teşekkürler, bunu genelde önemsemezler ben de unutmuştum,tam da far ampulunu değiştirecektim.
Arkadaşım senin farların ayarsız ,yukarı bakıyor.

Osram night breaker H4 aldım yorumlarını okudum en iyi halojen ampulmüş.
http://img25.imageshack.us/img25/7831/cimg0087u.jpg (http://img25.imageshack.us/my.php?image=cimg0087u.jpg)

Levsy
19 Kasım 2009, 02:01
Şansın varmış ki ampul halojen değilmiş.İlk açtığında patlardı üzerindeki yağ yüzünden.

Yok _OLD_ hocam bizim motorlarda halojen ne arasın (sonradan takmazsanız), şu bildiğiniz traktör ampülü tabir edilen cinslerden :P Armut şeklinde. En fazla kızgınken elinizi yakar biraz o kadar.

Ancak uyarınız için teşekkürler, önemli bir konuya değinmişsiniz.

coolsoul
19 Kasım 2009, 02:05
ampülleri nekadara aldınız? bende almak istiyorum :) bi ara taktım yan sanayi sanırım bi arkdasdan almıstım ama farımın duy kısmı eridi :(

motorhocası
19 Kasım 2009, 02:09
ampülleri nekadara aldınız? bende almak istiyorum :) bi ara taktım yan sanayi sanırım bi arkdasdan almıstım ama farımın duy kısmı eridi :(

15 Tl'ye Koçtaş'tan aldım.

coolsoul
19 Kasım 2009, 02:19
15 Tl'ye Koçtaş'tan aldım.
teşşekkürler

motorhocası
19 Kasım 2009, 02:23
teşşekkürler

Rica ederim,yazılması gerekiyordu.

immortalboss
19 Kasım 2009, 10:21
Ben 10 liraya ampul+4ledli park aldım.Parkın kalitesinden memnunum.Ama diğerine izmir'e gittiğimde bir çözüm bulacağım. . .

immortalboss
19 Kasım 2009, 20:39
Arkadaşlar tecrübemi paylaşayım:)Kesinlikle kalitesiz beyaz far kullanmayın.Canınızı tehlikeye atmayın.Far ampulünün özelliği o dağılıyormuş.Ama birşey öğrenmiş oldum.Farın yükseklik ayarı varmış.Yarın ilk işim eski sapsarı güzelim ampulümü takmak:P.Ama ledli park ampulüm çok tatlı durdu.:)

mach1
19 Kasım 2009, 21:42
Arkadaşlar tecrübemi paylaşayım:)Kesinlikle kalitesiz beyaz far kullanmayın.Canınızı tehlikeye atmayın.Far ampulünün özelliği o dağılıyormuş.Ama birşey öğrenmiş oldum.Farın yükseklik ayarı varmış.Yarın ilk işim eski sapsarı güzelim ampulümü takmak:P.Ama ledli park ampulüm çok tatlı durdu.:)

Altını çizerim kalitesiz beyaz Halogen far.Osram,philips,m-tech bu markaların üretiği farlarda sorun olmaz:cat:Birde uzunlarda cok performans bekleme tekli ampul olduğu için performansı düşük oluyor:cat:

06bluedragger
19 Kasım 2009, 23:18
Teşekkürler, bunu genelde önemsemezler ben de unutmuştum,tam da far ampulunu değiştirecektim.
Arkadaşım senin farların ayarsız ,yukarı bakıyor.

Osram night breaker H4 aldım yorumlarını okudum en iyi halojen ampulmüş.
http://img25.imageshack.us/img25/7831/cimg0087u.jpg (http://img25.imageshack.us/my.php?image=cimg0087u.jpg)

haci çok güzel yapmışsında cgl 125 duy tipi S2 H4 ü nasıl uydurdun..:silent::silent:

mach1
19 Kasım 2009, 23:29
Duyu cıkartıyor yerine h4 sabitliyor:)

motorhocası
19 Kasım 2009, 23:39
haci çok güzel yapmışsında cgl 125 duy tipi S2 H4 ü nasıl uydurdun..:silent::silent:

Cgl 125 ampul tip tabii ki uymaz k:silent:i ben Tospa'ya uydurdum::cekic:: demin denedim süper :cat:

avare rulman
20 Kasım 2009, 00:06
Duyu cıkartıyor yerine h4 sabitliyor:)

bu durumda klasik tip armut biçimli ampul için tasarlanmış far tası ve camı yeni ampulu uygun biçimde süremeyebilir.

ampul tipi değişince bunun beraberinde odak noktası vs. de değişecektir.bu da halojen ampulun ışığının düzenli bir şekilde dağılımını bozacaktır. o yüzden klasik ampul için tasarlanmış far taslarına sonradan h4 uygulaması bana pek akılcı gelmiyor. bunun yerine yuvarlak taslı fara sahip motosikleti olan arkadaşlar h4 ampullu yeni bir tas almayı düşünebilirler.

ben ybr 125 kullanıyorum ve boyle bir uygulama uzun zamandır aklımda. fakat ucuz yollu, orjinaline benzeyen h4 duylu bir tas hangi motosikletten uydurulur bulamadım. honda cg'lerin bazılarında desensiz camlı taslar görüyorum. ama ampulleri ne tiptir bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

digi_boy26
20 Kasım 2009, 00:14
ben ybr 125 kullanıyorum ve boyle bir uygulama uzun zamandır aklımda. fakat ucuz yollu, orjinaline benzeyen h4 duylu bir tas hangi motosikletten uydurulur bulamadım. honda cg'lerin bazılarında desensiz camlı taslar görüyorum. ama ampulleri ne tiptir bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

dostum bu dediğini bazı motosiklet servisleri yapabiliyor. ilk önce sor. ne malzeme ihtiyacı olduguna. ben sordum git H4 duy algel dedi. siyah 3 kablolu duy'u far tasının delğine monte ettik. kenarlarını uydurma yaptık beraber ama şuanda gayet iyi aydınlanma var. inşaat telinden yardım da alabilirsin :)